ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 15 november 2016 20:35 schreef Darkwing_Duck het volgende: De SNCF heeft zn app geupdate. Tussen Parijs en Lyon kan je nu eten bestellen en dat brengt men dan naar je plek...
Edit: ofzoiets....
Is dat te hachelen of kun je beter vers gebakken pizza's op het perron laten bezorgen?
Ik heb die enquęte waar Fles het eerder vandaag over had ook ontvangen. Het lijkt erop dat NS bij de reizigers bevestiging zoekt voor het inzetten van een LUD...
Op dinsdag 15 november 2016 22:36 schreef James1988 het volgende: Ik heb die enquęte waar Fles het eerder vandaag over had ook ontvangen. Het lijkt erop dat NS bij de reizigers bevestiging zoekt voor het inzetten van een LUD...
Als je bij de eerste 2 vragen "begrijp" en "denk" omwisselt komt er echt totaal iets anders uit. Maar nu is het gewoon vragen naar wat je wilt horen. Zaadbedrijf.
Ja dat was die vorige enquęte, had Fles twee topics terug gepost ofzo. 'Bent u naar Londen gegaan?' *ja/nee* 'Wat vond u van de treinreis naar Londen?' Zoiets
Ik vind het ook wel geestig dat ze aan de ene kant een campagne hebben of hadden lopen waarin ze mensen waarschuwen voor phishingmails met als belangrijkste boodschap dat je nooit op links moet klikken op mails die beweren afkomstig zijn van ns maar naar een ander domein leiden en dan voor dit soort onderzoeken weer met een uiterst dubieus ogende URL komen aanzetten.
Alles Zowel de liefde als de haat voor het materieel, het spoor, de drukte in de trein e.c.t.
Het gaat best ver denk ik. Zo kijk ik als ik op het perron ben hoelang de trein is en wel materieel. Zo weet ik precies waar de deur stopt terwijl de rest als een kip zonder kop rondrent. Een soort zitplek garantie in de spits.
En volgend jaar ga ik mij inschrijven voor de machinisten opleiding.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op dinsdag 15 november 2016 22:56 schreef Prins_Pils het volgende: Ja dat was die vorige enquęte, had Fles twee topics terug gepost ofzo. 'Bent u naar Londen gegaan?' *ja/nee* 'Wat vond u van de treinreis naar Londen?' Zoiets
Nou dat was ook iets godverdomme bizars zeg de tering
Wat een wereldvreemde wilsonbekwamen lopen daar rond joh Het is echt zorgwekkend gewoon.
Op dinsdag 15 november 2016 23:40 schreef dennistd het volgende: In Frankrijk zou ik ook conducteur zijn toch? Of geldt dat alleen voor bestuurders van treinen en trams?
Op dinsdag 15 november 2016 23:40 schreef dennistd het volgende: In Frankrijk zou ik ook conducteur zijn toch? Of geldt dat alleen voor bestuurders van treinen en trams?
Als je ziet wat voor mongolen in Frankrijk al legaal "bestuurder" genoemd moeten worden, dan vind ik alles prima
Ja, die was het geloof ik niet echt eens met het overal tegenaan schoppen van Fles toonzetting van een paar berichten, dus die was 'm toch alweer gepeerd?
Op woensdag 16 november 2016 08:25 schreef MTL het volgende: Ja, die was het geloof ik niet echt eens met het overal tegenaan schoppen van Fles toonzetting van een paar berichten, dus die was 'm toch alweer gepeerd?
(Behalve het vast laten lopen van een AVM Outdoor cipkaart oplaadpaal (van enzosystems) door het laden van een samenreiskortingsproduct 365/366 dagen op voorhand)
Op woensdag 16 november 2016 08:25 schreef MTL het volgende: Ja, die was het geloof ik niet echt eens met het overal tegenaan schoppen van Fles toonzetting van een paar berichten, dus die was 'm toch alweer gepeerd?
Oh ja, hij. Volgens mij was ie nog geen HC, maar nog bezig met examens om Boa te worden toch?
(Behalve het vast laten lopen van een AVM Outdoor cipkaart oplaadpaal (van enzosystems) door het laden van een samenreiskortingsproduct 365/366 dagen op voorhand)
Rogue wifi access points aanbieden onder de naam "Ouigo Gratuit"?
Als ik me verveel in de trein dan hernoem ik m'n SSID naar Wifi in de trein, haal de beveiliging eraf en ga ik gezellig rondneuzen wat mensen onderweg zoal doen.
Op dinsdag 15 november 2016 22:56 schreef Prins_Pils het volgende: Ja dat was die vorige enquęte, had Fles twee topics terug gepost ofzo. 'Bent u naar Londen gegaan?' *ja/nee* 'Wat vond u van de treinreis naar Londen?' Zoiets
Doet me denken aan de sprekende reisinfokompjoeter van de NS jaren geleden. - Vanaf welk station wilt u vertrekken? "Elst". - Hoe laat wilt u vertrekken vanaf station Delft? "..."
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Had je daar niet toevallig ontvangst van 'Wifi naast de trein'?
Ik ben er mee gestopt een poging te doen om te verbinden met 'Wifi in de trein'. Zelfs afgelopen maandag rond 12u (ik had de bovenverdieping de de bak DDZ zo ongeveer voor me alleen) kon ik niet fatsoenlijk internetten. De Wifi van Arriva doet het tussen Mariënberg en Ommen zelfs nog beter
Op woensdag 16 november 2016 14:32 schreef James1988 het volgende: Dat is inderdaad mijn (thuis)netwerk, maar die is wel gewoon beveiligd. Mensen die willen internetten gebruiken maar lekker het wifi van KPN
Kan jij eigenlijk op de kpn meuk? Gewoon onbeperkt enzo?
Is 13 minuten vertraging tegenwoordig genoeg om een trein op te heffen of moet er een quotum gehaald worden? De IC Zwolle - Den Haag rijdt iniedergeval niet vanwege een "te grote vertraging"
Na Amersfoort zou je dan nog wel eens in de knoei kunnen komen omdat de volgende er dan heel dicht achterop zit en dat past allemaal niet in Utrecht. Lijkt me
Op woensdag 16 november 2016 17:00 schreef Prins_Pils het volgende: Na Amersfoort zou je dan nog wel eens in de knoei kunnen komen omdat de volgende er dan heel dicht achterop zit en dat past allemaal niet in Utrecht. Lijkt me
Dat ding gaat via Almere, niet dat daar veel lucht over is overigens
Op woensdag 16 november 2016 17:09 schreef b2py het volgende: He Dennis, de sprinter Apeldoorn - Almelo gaat in de daluren leeg naar Hengelo om daar een kwartier te keren. Dat je het weet!
Gewoon na aankomst op 2b (eventueel na passeren van een goederentrein) rechterspoor de tunnel in, en na het goederenpad ri. Deventer er weer uit naar 4b.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 16 november 2016 16:58 schreef desbarts het volgende: Is 13 minuten vertraging tegenwoordig genoeg om een trein op te heffen of moet er een quotum gehaald worden? De IC Zwolle - Den Haag rijdt iniedergeval niet vanwege een "te grote vertraging"
Hij kwam zojuist met 140 door Lelystad heen geknald. Zonder passagiers de vertraging dus aan het inhalen.
Het KPN-netwerk op de stations is voor iedereen gratis toegankelijk. Het 'KPN Fon'-netwerk is toegankelijk voor KPN-klanten en voor klanten van andere providers die ook FON aanbieden.
Op andere plekken waar wifi van KPN aanwezig is zou ik daar ook moeten kunnen inloggen, als KPN-klant.
Gewoon na aankomst op 2b (eventueel na passeren van een goederentrein) rechterspoor de tunnel in, en na het goederenpad ri. Deventer er weer uit naar 4b.
Ik moet mensen ook maar niet gewoon kopieren zie ik
Het KPN-netwerk op de stations is voor iedereen gratis toegankelijk. Het 'KPN Fon'-netwerk is toegankelijk voor KPN-klanten en voor klanten van andere providers die ook FON aanbieden.
Op andere plekken waar wifi van KPN aanwezig is zou ik daar ook moeten kunnen inloggen, als KPN-klant.
Log je in met dezelfde gegevens als voor de interactieve TV app van KPN?
Op woensdag 16 november 2016 18:41 schreef Kansenjongere het volgende: WTF? Ik wilde eens kijken naar die NS International aanbieding voor Berlijn en krijg een melding dat er nog 2100 wachtenden voor me zijn...
Hoe zit t dat dan als iemand connect? want verder dan een hotspotje opzetten kom ik niet
Ooit wel eens gedaan. In een IC met WiFi had het geen ruk nut, want de zender van de trein zijn sterker, dus komt er geen hond op mijn hotspot. In een sprinter had ik wel beet: Direct na het opzetten had ik al 15 mensen die er zaten te connecten, veel waren autoamtisch opgezette verbindingen die 'Wifi in de Trein'als voorkeur hadden opgegeven.
Het laat dus duidelijk zien wat de zwakte van WiFi nou werkelijk is. Ik had 'als ik de juiste software had' alle dataverkeer kunnen loggen, maar dat truukje zie je elk jaar wel in een onderzoeksprogramma op televisie.
Beter hadden ze iets met certificaten en signatures op WiFi-accesspoint moeten maken, maar het is te laat om zoiets nog te realiseren, vrees ik . Het zou wel tof zijn als je fake-hotspots kon detecteren met een PC of telefoon.
Het kan nog veel makkelijker. Veel apparatuur (alle kuthardware van Apple bijvoorbeeld), zoeken naar specifieke SSID's en zenden uit naar welke SSID ze zoeken. Dus ze zoeken "Wifi Thuis" of "SitecomA1B8F34D" en dan antwoord mijn hardware "Dat ben ik! Connect maar!" en hoppa, weer een vis gevangen.
Ooit wel eens gedaan. In een IC met WiFi had het geen ruk nut, want de zender van de trein zijn sterker, dus komt er geen hond op mijn hotspot. In een sprinter had ik wel beet: Direct na het opzetten had ik al 15 mensen die er zaten te connecten, veel waren autoamtisch opgezette verbindingen die 'Wifi in de Trein'als voorkeur hadden opgegeven.
Het laat dus duidelijk zien wat de zwakte van WiFi nou werkelijk is. Ik had 'als ik de juiste software had' alle dataverkeer kunnen loggen, maar dat truukje zie je elk jaar wel in een onderzoeksprogramma op televisie.
Beter hadden ze iets met certificaten en signatures op WiFi-accesspoint moeten maken, maar het is te laat om zoiets nog te realiseren, vrees ik . Het zou wel tof zijn als je fake-hotspots kon detecteren met een PC of telefoon.
Een WPA2-PSK beveiligd netwerk met in de naam "wachtwoord: trein" zou al voldoende zijn.
Leuk, ga je voor de interne NS-opleiding of voor een van de ROC-opleidingen?
Ik hoop toch voor die van NS zelf. ROC schijnt nogal haken en ogen te zitten, zoals niet meerijden met de trein, minder kansen, geen geld krijgen. (Klopt dit?)
En ben nog altijd benieuwd hoe het met die keuringen zit. Ben medisch super gezond, geen bril enzo, maar toch nieuwschierig. Vooral omdat iemand uit mijn vriendengroep is weggestuurd omdat zijn reactievermogen niet goed genoeg was.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ik hoop toch voor die van NS zelf. ROC schijnt nogal haken en ogen te zitten, zoals niet meerijden met de trein, minder kansen, geen geld krijgen. (Klopt dit?)
En ben nog altijd benieuwd hoe het met die keuringen zit. Ben medisch super gezond, geen bril enzo, maar toch nieuwschierig. Vooral omdat iemand uit mijn vriendengroep is weggestuurd omdat zijn reactievermogen niet goed genoeg was.
Klopt, de ROC-opleiding duurt iets langer (twee jaar ipv een jaar bij de interne NS-opleiding), je krijgt geen geld tot je 'grote' stage begint (tweede helft van het tweede jaar) en in het eerste jaar mag je inderdaad niet zelf rijden. Doe je de NS-opleiding dan krijg je vanaf dag 1 gewoon salaris en rij je direct onder begeleiding van een mentor-machinist. De interne opleiding is wel een stuk moeilijker om binnen te geraken, want om in aanmerking te komen ga je een gewone sollicitatieprocedure in en voor iedere vacature machinist zijn er letterlijk honderden sollicitanten
Dat je niet mag rijden in je eerste jaar van de ROC-opleiding en geen stagevergoeding krijgt zijn trouwens wel allebei zaken die men wil veranderen (maar wanneer het er daadwerkelijk doorheen komt is nog een groot vraagteken). Voordeel van de ROC-opleiding is dat het iets breder is, je leert naast reizigerstreinen met dito NS-regelgeving ook over goederentreinen en infra plus je krijgt de kans om ook in die wereld stage te lopen mocht je daar interesse in hebben. Ook heb je op het eind van de rit een MBO-diploma, wat je bij de interne opleiding niet hebt. Baangarantie is er niet zal men zeggen, maar eigenlijk heeft tot nog toe vrijwel iedereen die de opleiding af heeft gemaakt er een job aan over gehouden
Voor wat betreft de keuringen, die zijn behoorlijk streng en loodzwaar. Ze bestaan uit 2 delen: medisch en psychologisch. In de eerste word je algemene gezondheid getoetst; je gehoor, je hart, je bloedsuiker en er word gekeken of je wel 100% alle kleuren kan zien.
De psychologische keuring is de echte bitch, daar valt ongeveer 80% van alle deelnemers op af. Je krijgt onder andere concentratietests, tests op je reactievermogen, verlengde aandachtstests en een persoonlijkheidsonderzoek + gesprek met een psycholoog. Klinkt niet al te moeilijk, maar is het wel! Een leuk voorbeeld is het 'grijze blokje'. Twee keer een halfuur lang moet je met volle concentratie naar een wit scherm staren met daar in het midden een grijs blokje. Zodra het blokje iets donkerder kleurt moet je zo snel mogelijk op een knop drukken. Hoe sneller hoe beter, maar probeer uiteraard zo weinig mogelijk 'missers' te maken. En damn wat duurt een halfuur dan opeens lang... Een andere beruchte test is de knoppentest. Je hebt een paneel voor je met allemaal knoppen die corresponderen met een kleur of geluid van de computer. Zodra de betreffende kleur op het scherm verschijnt (bijvoorbeeld rood), druk je zo snel mogelijk op de rode knop. Deze test begint langzaam, maar gaat alsmaar sneller en sneller tot je het niet meer bij kan houden de kleuren verschijnen alsmaar sneller en sneller, sneller dan jij drukken kan. Heb al diverse medekandidaten stuk zien gaan op deze test...
Ik heb geen blokje gehad met de concentratietest, ik kreeg steeds een rij van zeven driehoekjes te zien die hooguit drie seconden in beeld stonden. Als er drie met de punt naar beneden stonden moest je drukken. Die knoppentest vond ik heel erg meevallen eigenlijk. Glansrijk geslaagd (en daar bleef het ook bij eigenlijk )
Op woensdag 16 november 2016 23:43 schreef Prins_Pils het volgende: Ik heb geen blokje gehad met de concentratietest, ik kreeg steeds een rij van zeven driehoekjes te zien die hooguit drie seconden in beeld stonden. Als er drie met de punt naar beneden stonden moest je drukken. Die knoppentest vond ik heel erg meevallen eigenlijk. Glansrijk geslaagd (en daar bleef het ook bij eigenlijk )
Heb de test nu drie keer gemaakt maar heb m nog nooit anders gezien. Was dit voor NS machinist? Waar ben je uiteindelijk op blijven steken dan?
Heb de test nu drie keer gemaakt maar heb m nog nooit anders gezien. Was dit voor NS machinist? Waar ben je uiteindelijk op blijven steken dan?
Voor de MBO-opleiding in Rotterdam, voor machinist ja. Heb de keuring in Driebergen gedaan, naast het station bij de parkeerplaats zit op het oog een trafogebouw maar dat blijkt het testcentrum te zijn Ben blijven steken op de medische keuring, mijn linkeroog is te slecht. Met rechts zie ik als een havik maar hier moeten beide ogen een bepaalde score halen, ook al zie je met één oog nog zo goed. Later bleek dat lenzen of een bril niet zouden helpen dus gestopt. Het schijnt dat in B en D wél naar de overall-score wordt gekeken.
Voor de MBO-opleiding in Rotterdam, voor machinist ja. Heb de keuring in Driebergen gedaan, naast het station bij de parkeerplaats zit op het oog een trafogebouw maar dat blijkt het testcentrum te zijn Ben blijven steken op de medische keuring, mijn linkeroog is te slecht. Met rechts zie ik als een havik maar hier moeten beide ogen een bepaalde score halen, ook al zie je met één oog nog zo goed. Later bleek dat lenzen of een bril niet zouden helpen dus gestopt. Het schijnt dat in B en D wél naar de overall-score wordt gekeken.
Ah, wreed. Verschil zķ groot dan?! Ik zie met beide ogen geen steek zonder lenzen of bril. Van de testassistent moest ik mijn lenzen uit doen en de letters lezen net zoals bij de opticien. Ja dat ging m dus niet worden want ik kon niet eens zien welke letters ze precies aanwees Maar zolang ik lenzen draag is het blijkbaar geen probleem...
Ah, wreed. Verschil zķ groot dan?! Ik zie met beide ogen geen steek zonder lenzen of bril. Van de testassistent moest ik mijn lenzen uit doen en de letters lezen net zoals bij de opticien. Ja dat ging m dus niet worden want ik kon niet eens zien welke letters ze precies aanwees Maar zolang ik lenzen draag is het blijkbaar geen probleem...
Links ziet maar 35% Ik merk er in het dagelijks leven helemaal niks van, maarja bij die test had ik hetzelfde probleem als jij, ik kon nog net het bord zien bij wijze van. Lenzen helpen niet dus dan houdt het op @deadlock Je moet inderdaad altijd een reservebril bij je hebben.
[..] In de eerste word je algemene gezondheid getoetst; je gehoor, je hart, je bloedsuiker en 100% kleuren
Je krijgt toch hopelijk niet zo'n boekje met van die stippen erin? Ik onderscheid prima alle kleuren, van knopjes tot seinen, maar daar heb ik altijd ruzie mee
Wat betreft bloedsuiker, waar is hier de grens? Je mag geen suikerziekte hebben of wat? (Heb het nog niet maar zit er tegenaan, vandaar)
Hou wel van een uitdaging verder
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op donderdag 17 november 2016 08:29 schreef James1988 het volgende: In de middelste zag ik eerst een 8, tot ik wat beter keek... toen zag ik ineens een 2. In de rechter zie ik helemaal niks.
Ik zie vooral de 4 wel, maar die 2 is moeilijk. Links is natuurlijk makkelijk.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
In de middelste staat niets toch? Ik kan me soortgelijke herinneren in een test waar ik 100% heb gehaald (voor die bril die je kleurenblindheid kan helpen).
Je krijgt toch hopelijk niet zo'n boekje met van die stippen erin? Ik onderscheid prima alle kleuren, van knopjes tot seinen, maar daar heb ik altijd ruzie mee
Wat betreft bloedsuiker, waar is hier de grens? Je mag geen suikerziekte hebben of wat? (Heb het nog niet maar zit er tegenaan, vandaar)
Hou wel van een uitdaging verder
Die ja, er staan er heeeel veel op internet dus daar kan je mee oefenen. Je gaat er op een bepaalde manier naar kijken plus veel van de afbeeldingen op internet zijn hetzelfde als in het boekje op je keuring dus dat helpt een hoop als je er moeite mee hebt.
Bloedsuiker moet geloof ik tussen de 4 en 6 liggen voor een gezonde waarde. Waar de grens precies ligt weet ik niet...
Was niet bereid om eeuwige trouw aan de heiligheden minister en staassecretaris te zweren met bloed aan 't zwaard. Tja.
Je hoeft niet te zweren met bloed aan het zwaard. En ook niet aan de minister of staatssecretaris.Trouw zweren aan de koning en eerbiediging van de Grondwet is voldoende.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Een revolutie op het Belgische spoor. Tussen Brussel en Dendermonde en tussen Brussel en Denderleeuw worden de gladde sporen aangepakt door middel van sandite. Vooralsnog gaat het om een proef.
is denk ik niet eens een echte optie geweest, maar meer om de druk op de NS en ProRail op te voeren om die extra trein mogelijk te maken. Daarvoor moet nog wel het nodige gebeuren, omdat de onderstations nu niet voldoende capaciteit hebben met fikse spanningsdippen tot gevolg.
Wat ik begrepen heb kan de spanning op de bovenleiding regelmatig onder de 1200V duiken als er meerdere treinen in hetzelfde blok aanwezig zijn. Om dit te ondervangen komt er eind dit jaar in Heerenveen in ieder geval een onderstation bij.
Dat risico is er nu ook al met drie treinen per uur, daarom komt er dus dat extra onderstation maar volgens ProRail is dat nog niet genoeg voor vier treinen (uitgaande van worst-case scenario waarin alle vier die treinen op maximale lengte rijden). Dus ik ben benieuwd wat ze nog meer gaan doen.
Op donderdag 17 november 2016 19:25 schreef ReisT het volgende: Dat risico is er nu ook al met drie treinen per uur, daarom komt er dus dat extra onderstation maar volgens ProRail is dat nog niet genoeg voor vier treinen (uitgaande van worst-case scenario waarin alle vier die treinen op maximale lengte rijden). Dus ik ben benieuwd wat ze nog meer gaan doen.
Zeker. Het enige dat ik mij kan bedenken is dat ze het bestaande onderstation Peperga ook uit moeten breiden. Alleen Stobbega heeft twee groepen zie ik, maar ook dat kan mogelijk een spanningsdip bij Akkrum niet voorkomen.
[ Bericht 7% gewijzigd door Peterselieman op 17-11-2016 19:39:57 ]
Daarvoor moet nog wel het nodige gebeuren, omdat de onderstations nu niet voldoende capaciteit hebben met fikse spanningsdippen tot gevolg.
Ze staan denk ik vooral te ver uit elkaar...
quote:
Wat ik begrepen heb kan de spanning op de bovenleiding regelmatig onder de 1200V duiken als er meerdere treinen in hetzelfde blok aanwezig zijn. Om dit te ondervangen komt er eind dit jaar in Heerenveen in ieder geval een onderstation bij.
Ja, dat helpt dan rond Heerenveen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 17 november 2016 15:47 schreef DeaDLocK2K het volgende: Is die sein- en wisselstoring er nu weer of werd 12:30 niet gehaald tussen Enschede en Hengelooooo?
Op vrijdag 18 november 2016 11:09 schreef Maegrim het volgende: Dr staat een virm met een vastgelopen motor op de 'meer, zometeen worden de sporen ingevet om em te kunnen verplaatsen
Op vrijdag 18 november 2016 09:12 schreef Mr_Klaasje het volgende: Meestal duurt zo'n storing niet langer dan een uurtje of twee á drie. Dat betekent dan dus ook vooral dat er iets bijzonders aan de hand is.
Volgens RTV Oost is tot drie keer toe op dezelfde plek een printplaat kapot gegaan. Dat kan geen toeval meer zijn en daarom wordt nu alles doorgemeten om de oorzaak te vinden.
Op vrijdag 18 november 2016 11:09 schreef Maegrim het volgende: Dr staat een virm met een vastgelopen motor op de 'meer, zometeen worden de sporen ingevet om em te kunnen verplaatsen
maken ze het spoor dan ook direct schoon omdat andere treinen daar ook weer last van kunnen hebben?
Volgens RTV Oost is tot drie keer toe op dezelfde plek een printplaat kapot gegaan. Dat kan geen toeval meer zijn en daarom wordt nu alles doorgemeten om de oorzaak te vinden.
Zo te zien is dat gebeurd bij de beruchte overweg Voslaan waar eerder al eens dodelijke aanrijdingen plaats hebben gevonden. Deze overweg staat op de planning om gesaneerd te worden en vervangen te worden door een weg parallel aan het spoor richting een andere overweg.
Op vrijdag 18 november 2016 12:24 schreef DeaDLocK2K het volgende: Elke overweg waar wel eens een dodelijke aanrijding heeft plaatsgevonden is een beruchte overweg?
nee, maar deze is in Groningen veel in het nieuws geweest
Oorspronkelijk zou de vierde trein begin 2017 rijden. Dit bleek niet haalbaar te zijn omdat door de inzet van meer treinen een tractieprobleem, oftewel een elektriciteitsprobleem kan optreden. De elektrische spanning op het spoor loopt op als er meer treinen op dit traject rijden. De oplossing is dat Prorail aan het werk gaat met de transformatorhuisjes (onderstations) langs het spoor.
Op vrijdag 18 november 2016 12:23 schreef Peterselieman het volgende: Zo te zien is dat gebeurd bij de beruchte overweg Voslaan waar eerder al eens dodelijke aanrijdingen plaats hebben gevonden. Deze overweg staat op de planning om gesaneerd te worden en vervangen te worden door een weg parallel aan het spoor richting een andere overweg.
Klopt, de kruising Enschedesestraat-Kuipersdijk/Boekweitweg ligt eruit. Afgesloten voor alle verkeer (inclusief voetgangers), maar niet voor lijnbussen en hulpdiensten. Daarvoor wordt er steeds een strook van 2,5-3m vrijgehouden. De treinvervangende bussen gingen er gisteren ook overheen las ik, zal het vanmiddag eens met eigen ogen gaan aanschouwen.
Het rijdt wel vervelender met zoveel verkeer, want het is een stuk van 400m waar je elkaar niet kunt passeren en er zijn geen stoplichten of verkeersregelaars daarvoor. Puur op zicht dus.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Had al zo'n vermoeden, alleen denk ik niet dat de treinen morgenochtend al weer rijden. Trein moet eerst herspoord worden en daarna moet de baan gerepareerd worden. Op een van de foto's is te zien dat ook nog een kast langs het spoor gesneuveld is.
Voor de liefhebbers van goedkope treinkaartjes: bij de Appie wordt er tussen 21 november en 4 december een weekendkaartje voor 15 euro verkocht.
Dit betekent dat je voor dat bedrag tussen vrijdagavond 18.30 uur en maandag 04.00 uur mag reizen op dat kaartje. Ook kun je een kopje koffie bij de AH to Go krijgen en een digitale televaag
Had al zo'n vermoeden, alleen denk ik niet dat de treinen morgenochtend al weer rijden. Trein moet eerst herspoord worden en daarna moet de baan gerepareerd worden. Op een van de foto's is te zien dat ook nog een kast langs het spoor gesneuveld is. [ afbeelding ]
Nee, maar de bakken zijn wel onlosmakelijker met elkaar verbonden dan bij een trein waar elke bak op zijn eigen draaistellen rust. Dus áls de voorste bak op z'n kant gaat, gaat de hele trein mee. Zie Dalfsen...
Jep, ze gaan nu alles daar doormeten. Na drie kapotte printplaten binnen 24 uur gaan ze een keer kijken wat er precies mis gaat met dat ding. Zolang het probleem niet gevonden is, blijft het treinverkeer gestremd.
Op vrijdag 18 november 2016 13:48 schreef Dr_Flash het volgende: We zien het wel. Er zijn genoeg bussen iig, staan er permanent een stuk of 4 klaar op het stationsplein.
En je kan ook lijn 9 nog nemen, die is redelijk goed te doen richting Enschede op vrijdagmiddag.
Had al zo'n vermoeden, alleen denk ik niet dat de treinen morgenochtend al weer rijden. Trein moet eerst herspoord worden en daarna moet de baan gerepareerd worden. Op een van de foto's is te zien dat ook nog een kast langs het spoor gesneuveld is. [ afbeelding ]
Wild - en verder totaal ongefundeerd - gokje: er is ergens een kabeltje stukgebeten door wat ongedierte, waardoor plus en min aan elkaar zijn gekoppeld en die printplaat gefrituurd wordt.
jup. Zie ergens op de vorige pagina. Gaat om overweg Voslaan waar in 2014 twee dodelijke aanrijdingen waren en in 1980 een zwaar treinongeval plaatsvond.
Als de vrachtwagen vanaf de hoofdweg kwam en de trein uit het noorden dan had de chauffeur hem te laat kunnen zien aankomen van achter de boerderij vandaan maar dan ben je gewoon stom bezig als chauffeur als je als een blind paard zonder rustig rijden en kijken zo'n overweg nadert.
Als de vrachtwagen vanaf de hoofdweg kwam en de trein uit het noorden dan had de chauffeur hem te laat kunnen zien aankomen van achter de boerderij vandaan maar dan ben je gewoon stom bezig als chauffeur als je als een blind paard zonder rustig rijden en kijken zo'n overweg nadert.
Vrachtwagen kwam vanaf een boerderij en ging richting de N361. De trein kwam vanuit Winsum en ging richting Groningen.
Zo he Dat was een flinke klapper! Van die truck is weinig meer over (of verder naar links liggen nog onderdelen?) Valt mij nog mee hoe die trein is vervormt.
Hee er staan twee Lintjes hier op het emplacement Eentje van Syntus en eentje waarvan ik alleen de witte kop kan zien, das dus een andere.. En 3xDM'90 op de sprinter Apeldoorn-Enschede Hengelo komt langs
Edit: het waren drie Lintjes, waarvan 2,5 in Arriva-Limburg-kleuren en een halve in Syntuskleuren Net weggereden richting zuiden denk ik, betere foto kon ik zogauw in de haast niet maken:
[ Bericht 23% gewijzigd door Prins_Pils op 18-11-2016 14:59:18 ]
Over dat ongeluk. Een dorp verderop (Bedum) werd altijd al geklaagd over onveilige onbewaakte overgangen. Dit ongeluk zal de discussie alleen maar aanwakkeren.
Op vrijdag 18 november 2016 14:53 schreef Prins_Pils het volgende: Hee er staan twee Lintjes hier op het emplacement Eentje van Syntus en eentje waarvan ik alleen de witte kop kan zien, das dus een andere.. En 3xDM'90 op de sprinter Apeldoorn-Enschede Hengelo komt langs
Edit: het waren drie Lintjes, waarvan 2,5 in Arriva-Limburg-kleuren en een halve in Syntuskleuren Net weggereden richting zuiden denk ik, betere foto kon ik zogauw in de haast niet maken: [ afbeelding ]
Is dat een rijtuig in je zak of ben je gewoon blij om me te zien
Het is een Italiaans model. Ik noem hem Fyra. Hij werkt de helft van de tijd niet, en er valt wel eens wat af. Alsnog wordt je verneukt. Je betaald er immers voor en je krijgt niet wat je hoopt.
Het is een Italiaans model. Ik noem hem Fyra. Hij werkt de helft van de tijd niet, en er valt wel eens wat af. Alsnog wordt je verneukt. Je betaald er immers voor en je krijgt niet wat je hoopt.
Op vrijdag 18 november 2016 14:59 schreef MCH het volgende: Over dat ongeluk. Een dorp verderop (Bedum) werd altijd al geklaagd over onveilige onbewaakte overgangen. Dit ongeluk zal de discussie alleen maar aanwakkeren.
ik lees op teletekst dat eigenaar van de grond waar de overgang van ongeluk van vandaag op ligt niet mee wil werken
Punt is ook dat een boer (veehouder) voor een vergunning en grootte van de stal, te maken heeft met de hoeveelheid grond die aanwezig is (wetgeving grondgebondenheid)
[ Bericht 2% gewijzigd door Zolderkamer op 18-11-2016 18:58:46 ]
Bij virm kan je alle in Nederland gebruik zijnde stations opgeven als eindbestemming, het kan dit soort dingen opleveren als het personeel een tikfout maakt... Of gewoon verveeld is.
Op vrijdag 18 november 2016 13:25 schreef Peterselieman het volgende: Voor de liefhebbers van goedkope treinkaartjes: bij de Appie wordt er tussen 21 november en 4 december een weekendkaartje voor 15 euro verkocht.
Dit betekent dat je voor dat bedrag tussen vrijdagavond 18.30 uur en maandag 04.00 uur mag reizen op dat kaartje. Ook kun je een kopje koffie bij de AH to Go krijgen en een digitale televaag
Mijn vermoeden is dat de bakken naar Meppel gaan voor verder onderzoek voor zover dat nodig is.
Dan hebben ze nog wel wat te doen.. moet eerst nog een noodweg aangelegd worden waar een kraan (of kranen) en diepladers op kunnen staan Of hebben ze inmiddels besloten hem weer op het spoor te zetten?
Die van Dalfsen? nee, nog lang niet. Als deze al hersteld wordt duurt het misschien nog wel een half jaar voordat deze weer opduikt in Nederland. Misschien gaat het stel ook wel naar de schroot. Het is nog niet duidelijk voor de buitenwereld. Intern zal er mogelijk al wel een besluit over zijn genomen.
Zie ik nu ja. Dan heb ik niks gezegd en goed en vooral snel geregeld. Je moet de mankracht maar hebben....
Dat zit wel goed. Bij een reguliere verstoring is de eerste bus van een tourboer vaak binnen het half uur al aanwezig om op een van de stations aan een lijn passagiers op te pikken. In dit geval vermoed ik dat UVO uit Uithuizermeeden vandaag wel gependeld heeft en mogelijk de rest van het weekend ook wel meedraait.
Dan hebben ze nog wel wat te doen.. moet eerst nog een noodweg aangelegd worden waar een kraan (of kranen) en diepladers op kunnen staan Of hebben ze inmiddels besloten hem weer op het spoor te zetten?
Echt, ik kan ook nog steeds dat 'beruchte overweg' niet plaatsen. Ook al zijn er al twee keer eerder ongelukken op gebeurd. Als die overweg mensen begint te bedreigen, dan mag je terugkomen.
Nee, de overweg is berucht omdat Pier Eringa dat zegt. En als hij zegt dat hij ergens van baalt, dan is dat dus zo. En dat geldt dus ook voor deze onbeveiligde overweg.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op vrijdag 18 november 2016 23:45 schreef Prins_Pils het volgende: Ik heb het afgelopen jaar drie keer mijn teen gestoten aan de tafel dus nu heb ik een ramptafel.
En een rampteen. Of niet meer natuurlijk, want die moest natuurlijk geamputeerd worden. Tot aan je oksel.
Echt, ik kan ook nog steeds dat 'beruchte overweg' niet plaatsen. Ook al zijn er al twee keer eerder ongelukken op gebeurd. Als die overweg mensen begint te bedreigen, dan mag je terugkomen.
Nou ja, aan de andere kant, het is wel het soort overweg waar in 3 jaar tijd zes auto's overheen komen. Als de helft daarvan catastrofaal verongelukt tegen een trein aan. Is best veel
Op vrijdag 18 november 2016 23:30 schreef Goverman het volgende: Nee, de overweg is berucht omdat Pier Eringa dat zegt. En als hij zegt dat hij ergens van baalt, dan is dat dus zo. En dat geldt dus ook voor deze onbeveiligde overweg.
Nou ja, hij heeft natuurlijk wel wat in de melk te brokkelen.
Too soon?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.