enquote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren
Zo, dat was mijn dagje gister wel Eigen schuld gelukkig
Zie ook de site van Blokker:quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:01 schreef dennistd het volgende:
Bij de Blokker zijn er Dal vrij dagkaarten te koop die geldig zijn bij NS en de RET:
http://www.spoornieuws.nl/temp/dalvrijblokker.jpg
http://www.spoornieuws.nl/temp/dalvrijblokker2.jpg
Prijs is ¤14,50 (goedkoper dus dan de meeste dagkaarten van ¤16), maar hij is niet geldig bij regionale vervoerders
Laatst keek ik naar een cabinevideo van de HSL en toen viel me op dat bij Hoofddorp een sein (stopmarkeringsbord) vlak voor de brug staat en bovenop die brug vervolgens de spanningssluis is. Wie bedenkt zoiets?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
De reden? Op het rechterspoor was een Fyra tot stilstand gekomen.
Bij Breda is dat ook het geval, de spanningssluis zit daar midden bovenop de fly-over. Waarom het zo bedacht is, weet ik niet. Mijn vermoeden is om ruimte te besparen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Laatst keek ik naar een cabinevideo van de HSL en toen viel me op dat bij Hoofddorp een sein (stopmarkeringsbord) vlak voor de brug staat en bovenop die brug vervolgens de spanningssluis is. Wie bedenkt zoiets?
Aanrijding met een persoon. Prognose is 16:45.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:25 schreef b2py het volgende:
Stond een mddm stil voor nieuw-vennep richting leiden in in andere richting een benelux voor station. Leek al bijna opgelost te zijn. Wel enkele hoge seinen afgeplakt, die aangeven of er een trein aan komt. Apart.
Maar waarom dat sein dan? Als je daar stopt kun je blijkbaar niet fatsoenlijk meer weg komen, dus waarom hebben ze dat sein dan niet gewoon weggelaten?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij Breda is dat ook het geval, de spanningssluis zit daar midden bovenop de fly-over. Waarom het zo bedacht is, weet ik niet. Mijn vermoeden is om ruimte te besparen.
ik was op de hoogte van de aanrijding . Ging mij meer om die seinen. Nu maar weer toeslagvrij met de fyra.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aanrijding met een persoon. Prognose is 16:45.
Die afgeplakte seinen zijn daar echt al heel lang. Ik weet niet waarom.
Sneller dan verwachttwitter:NS_online twitterde op donderdag 12-07-2012 om 15:43:03 Hoofddorp-Leiden: beperkingen na een aanrijding met een persoon voorbij. Het treinverkeer wordt hervat. http://t.co/z23egl7C #hfdledn reageer retweet
Staat in een publicatie van de Overheid. Is dit nou echt nodig? Die aansluiting bij Elst wordt ook nauwelijks gebruikt. Zonde van het geld vind ik. Dan mag het wel een studie zijn, maar er lijken mij betere manieren/projecten om dat geld aan te besteden...quote:Spoorvervoer
Nederland krijgt ¤ 5 miljoen voor de aanleg van een spoorterminal en binnenvaartkranen op een containerterminal op Maasvlakte 2. Om een rechtstreekse aansluiting van Den Bosch op de Betuweroute te realiseren is er tevens ¤ 3,75 miljoen beschikbaar voor de studie naar een spoorboog bij Meteren. Daarnaast kan Nederland ruim ¤ 3 ton tegemoet zien voor de realisatie van de spoorgoederencorridor Rotterdam – Warschau voor studieactiviteiten.
Dat bedoel ik dus. Ze leggen iets aan, het is niet functioneel en het kost klauwen met geld. Dan is het Elst, dat stukje kan je dan net zo goed gemengd spoor gaan rijden naar Duitsland, dan zou die er bij Den Bosch misschien wel beter zijn. Zou wat goederenvervoer vanuit Antwerpen naar Emmerich/Duitsland bevorderen. Dat pakken we dan wel mooi weer af van de Belgen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Leidsche Rijn komt toch bovenop de A2 te liggen, tussen Terweijde en Centraal in? Waarom zou je dan tot die tijd van Vleuten gebruik maken?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:06 schreef bork het volgende:
Leidsche Rijn Centrum moet in de toekomst het tweede centrum van de stad Utrecht worden. Tot de opening van het station, kunnen reizigers gebruik maken van NS station Terwijde of van station Vleuten.
Bussen die stoppen/eindigen te Vleuten die Leidsche Rijn bedienen misschien?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Leidsche Rijn komt toch bovenop de A2 te liggen, tussen Terweijde en Centraal in? Waarom zou je dan tot die tijd van Vleuten gebruik maken?
Ik meen van wel. Volgens mij gaat die trein via de westtak rijden als ik het goed heb,quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Igen het volgende:
Tussen Schiphol en Lelystad zie ik geen Amsterdam Centraal? Dat zou goed nieuws zijn.
ik denk dat de trein door zal gaan naar Leeuwardenquote:Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
Moet ook wel, aangezien er anders geen verbinding Zwolle-Amsterdam meer is (die zou buiten het superdal in Lelystad moeten zijn, maar deze trein is nergens te vinden). En in het superdal zou de IC naar het noorden ook via Amsterdam Centraal gaan rijden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meen van wel. Volgens mij gaat die trein via de westtak rijden als ik het goed heb,
1x per uur Groningen, 1x per uur Leeuwarden neem ik aanquote:[..]
ik denk dat de trein door zal gaan naar Leeuwarden
Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doenquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Moet ook wel, aangezien er anders geen verbinding Zwolle-Amsterdam meer is (die zou buiten het superdal in Lelystad moeten zijn, maar deze trein is nergens te vinden). En in het superdal zou de IC naar het noorden ook via Amsterdam Centraal gaan rijden.
is waarquote:[..]
1x per uur Groningen, 1x per uur Leeuwarden neem ik aan
Ah dat kan wel? Want dat is de verbinding waar ik vaak gebruik van maak (en dan overstappen op metro 50/54) en ik heb absoluut geen zin om straks met de stoptrein te moeten reizen, of een omweg via Amsterdam-Zuid.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
Overstap in Amersfoortquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah dat kan wel? Want dat is de verbinding waar ik vaak gebruik van maak (en dan overstappen op metro 50/54) en ik heb absoluut geen zin om straks met de stoptrein te moeten reizen, of een omweg via Amsterdam-Zuid.
De 2600 (IC Vlissingen-Lelystad) gaat denk ik gewoon via Amsterdam Centraal rijden, dat is dan meteen de missende trein om op over te stappen vanuit Zwolle in Lelystad naar Amsterdam Centraal.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie trouwens dat alleen de sprinter 5800 (Hoofddorp - Amersfoort Vathorst) overblijft als verbinding tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, op de FYRA's na ....
Dan zou imo de FYRA op dat stuk wel toeslagvrij moeten worden ...
Beter, dat wil ik dan wel een keer doen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:48 schreef dennistd het volgende:
In de Treinnummerlijst 2013 versie 09-07-2012 zie ik een aantal opvallende wijzigingen:
2100 wordt Den Haag Centraal-Haarlem-Amsterdam
2600 wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad
12600 (superdal 's avonds laat) wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad-Zwolle-Groningen/Leeuwarden
In het superdal straks dus rechtstreeks van Vlissingen naar Groningen
Op vrijdagmiddag. En op zondagavond kon je rechtstreeks van Maastricht naar Groningen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Igen het volgende:
Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
StopTonend Sein. Een rood sein dus. Of een bord dat stoppen gebiedt.quote:
Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
oh ja. Beter is dan de sprinter naar Almere te nemen en daar over te stappenquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...
Maar bijvoorbeeld vanaf Amsterdam Zuid is de sprinter wel sneller dan de IC via Amersfoort met 18 minuten wachten lijkt me tochquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is een paar minuten sneller maar wel een keer extra overstappen. De 4300 vertrekt later dan de 2600 in Schiphol maar is eerder in Almere dan de 2600. Zwolle-Lelystad-Amsterdam CS-Schiphol is straks net zo snel als Zwolle-Amersfoort-Amsterdam Zuid-Schiphol nu.
Volgens mij is de bocht ook te krap aangelegd, waardoor de v=max ergens rondt de 40 km/h ligt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Niemand?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:13 schreef guitarist het volgende:
Sinds wanneer is het Nederlands treinnet eigenlijk 160 km/u? Het was 'eerder' toch altijd 140 km/u?|
Ik zie dat ze hem inmiddels aangepast hebben, hij ging vanaf Zwolle recht omlaagquote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:28 schreef ReisT het volgende:
Het lijntje op dat kaartje is wat onnauwkeurig ingetekend maar loopt toch echt niet via Deventer.
Ik denk dat het niet anders wordt dan het nu al is. Ze delen nu natuurlijk ook al stukken infra.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:06 schreef MaxMark het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als bv. Arriva de stoptreinen tussen Groningen en Zwolle gaat doen en óf NS óf Arriva veroorzaakt een verstoring op het traject? Is dat gewoon pech gehad voor de andere vervoerder, of zitten daar, in enige vorm, consequenties aan?
Heeft vast ook met eisen van de verschillende provincies te maken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Waarom wel Groningen - Zwolle aanbesteden maar Leeuwarden - Zwolle niet?
Kostendekkingsgraad.. Zwolle-Leeuwarden heeft veel te weinig markt om vier keer per uur te rijden. Als je de IC's en sprinters qua eigenaar opsplitst kan je 's avonds en 's ochtends vroeg geen combiproduct 2x per uur meer rijden waardoor er óf in de dienstverlening gesneden moet worden óf er veel geld bij moet en waarschijnlijk een beetje van beiden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heeft vast ook met eisen van de verschillende provincies te maken.
Daar mogen we Alstom voor bedanken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:51 schreef James1988 het volgende:
Er zijn een aantal trajecten waar de baanvaksnelheid 160 km/h is. Onder andere tussen Schiphol en Den Haag, tussen Eindhoven en Venlo, de Hanzelijn, en nog een paar plekken. Ook vrijwel al het rollend materieel van NS is geschikt voor 160 km/h.
Er wordt slechts 140 km/h gereden, omdat de specificaties van het beveiligingssysteem dusdanig zijn opgesteld dat harder niet kan. Soms wordt er bij proefritten 160 gereden, dan is het beveiligingssysteem uitgeschakeld ("ATB-code blauw").
Waarvoor, precies? De basis voor ATB-EG is overgenomen van de Amerikanen en aangepast aan Nederlandse eisen en wensen.quote:
Waar zijn ze bang voor? Dat ik in het rond ga bazuinen over hun nieuwste diepgeheime project voor een trein die rijdt op een atoomreactor waardoor hij geruisloos, en gratis, gelijkvloers, en zonder overwegen, of ook maar wissels, aan 876 km/h door gans Europa zal kunnen scheuren, maar dat de radioactieve afvalstaven ehmm.. "ergens" blijven?quote:Ja, ik ga uitdrukkelijk en onvoorwaardelijk akkoord met bovenstaande vertrouwelijkheidsverplichting.
Ja ja, en anonieme Fles wordt toch aan de hoogste boom opgeknoopt als hij wat over Het Onderzoek verteltquote:Hallo Fles, ouwe melkkoe van ons,
Als lid van het klantenpanel voor NS Hispeed willen we graag uw mening [..]
Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 5 minuten en deelnemen gebeurt anoniem.
1 | Dr_Flash Ingevuld: ja |
Dan hadden ze net zo hard gelogen, maar okeequote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:57 schreef Duvel het volgende:
Wat ze hadden moeten zeggen is: uw antwoorden zijn niet naar uw persoon terug te leiden.
\quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:01 schreef greavy het volgende:
Doet er niet vanaf dat ik geen klacht ga indienen.
Eefde - Part IIquote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:34 schreef James1988 het volgende:
De ellende is nog niet voorbij, alleen heeft nu dus het scheepvaartverkeer er last van ipv het treinverkeer
Mwah, Part 0.25.quote:
dat zal NSH worst wezenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:34 schreef James1988 het volgende:
De ellende is nog niet voorbij, alleen heeft nu dus het scheepvaartverkeer er last van ipv het treinverkeer
In dit geval is het ook een kwestie van nadenken. Gelukkig gaat ook niet elke conducteur zo te keer. Toen ik laatst een keer gecontroleerd werd en mijn kaart niet uit te lezen was, geloofde de conducteur het wel. Ik had overigens gewoon ingecheckt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik het wel mee eens ja. Die onzin van "Bij twijfel is de reiziger een crimineel" moet maar eens afgelopen zijn.
Ik ook ja. paar weken geleden nog, HC komt de bak in, 1e reiziger problemen, hij bellen "mja okeen Backoffice ziet idd dat het wel goed staat, sorry "quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:26 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
In dit geval is het ook een kwestie van nadenken. Gelukkig gaat ook niet elke conducteur zo te keer. Toen ik laatst een keer gecontroleerd werd en mijn kaart niet uit te lezen was, geloofde de conducteur het wel. Ik had overigens gewoon ingecheckt.
Superdal 's avonds laat? Hoe laat moet ik dan aan denken?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:48 schreef dennistd het volgende:
In de Treinnummerlijst 2013 versie 09-07-2012 zie ik een aantal opvallende wijzigingen:
2100 wordt Den Haag Centraal-Haarlem-Amsterdam
2600 wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad
12600 (superdal 's avonds laat) wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad-Zwolle-Groningen/Leeuwarden
In het superdal straks dus rechtstreeks van Vlissingen naar Groningen
ik wil het nog wel eens een keer doen. Gewoon omdat het kanquote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:55 schreef dennistd het volgende:
Na 22u rond Schiphol-Zwolle bedoel ik he
...en dan tref je VIRM. Dat spul is echt niet geschikt voor een rit van 4 uur.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik wil het nog wel eens een keer doen. Gewoon omdat het kan
Terecht ook, dat had ze gelijk moeten doen, als ze twijfelde.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:01 schreef greavy het volgende:
Kreeg een belletje van NS. Zij hadden van een conductrice vernomen dat ik een boete had ontvangen voor het zwart reizen. Achteraf bleek ik toch wel geldig reisproduct te hebben toen zij het met een collega besprak. Zij heeft de boete laten vernietigen, en ik zal hier niets meer van horen.
Doet er niet vanaf dat ik geen klacht ga indienen.
Niet eens voor 5 minuten.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
...en dan tref je VIRM. Dat spul is echt niet geschikt voor een rit van 4 uur.
ik hou het wel vol hoor. Juist doordat het mat niet al te comfortabel is.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
...en dan tref je VIRM. Dat spul is echt niet geschikt voor een rit van 4 uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |