abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 15:15:04 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114110245

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:17:41 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114110379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:01 schreef dennistd het volgende:
Bij de Blokker zijn er Dal vrij dagkaarten te koop die geldig zijn bij NS en de RET:
http://www.spoornieuws.nl/temp/dalvrijblokker.jpg
http://www.spoornieuws.nl/temp/dalvrijblokker2.jpg

Prijs is ¤14,50 (goedkoper dus dan de meeste dagkaarten van ¤16), maar hij is niet geldig bij regionale vervoerders
Zie ook de site van Blokker:
http://www.blokker.nl/web(...)=1658486248878625792

Deze zomer voordelig op reis! 1 dag onbeperkt treinen met NS door héél Nederland!

* De NS Dal Vrij Dagkaart + RET Dagkaart is geldig van 16 juli t/m 23 september 2012.
* Eén dag geldig voor 1 persoon. Bij NS in de 2e klas. Bij de RET in alle bussen, trams en metro’s in regio Rotterdam m.u.v. traject Den Haag Centraal – Berkel Westpolder vice versa van metrolijn E en BOB-bus.
* De NS Dal Vrij Dagkaart + RET Dagkaart is te koop van 16 t/m 29 juli in de winkel en op blokker.nl en staat op een wegwerp OV-chipkaart. Na inchecken is het kaartje geldig.
* Inchecken NS: ma t/m vr vóór 6.30, tussen 9.00-16.00 en ná 18.30, za en zo hele dag. Eenmaal ingecheckt in de daluren kun je wel reizen in de spitsuren. Uitchecken kan altijd.
* Inchecken RET: ma t/m zo hele dag.
* Alleen geldig bij NS en de RET, niet bij andere OV-vervoerders dus ook niet bij Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
* Met toeslag geldig in Fyra en ICE International.
* Niet geldig in Thalys.
* Omruilen of geld terug is niet mogelijk.
* Kinderen tot 4 jaar gratis! Voor het reizen met NS koop je voor kinderen van 4 t/m 11 jaar op het station een Railrunnerkaartje voor maar 2.50 euro!
pi_114110426
6 minuten over schiphol - einde tunnel richting hoofddorp met fyra. Negatief record denk ik?
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:21:20 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114110528
Ik heb het wel eens erger meegemaakt. Langzaam de tunnel uit, langzaam naar Hoofddorp boemelen, het hele emplacement oversteken, langs het perronspoor rijden (linkerspoor!), en uiteindelijk linkerspoor de HSL op. Daarna wisselen naar rechts. Dit geintje duurde 10 minuten.

De reden? Op het rechterspoor was een Fyra tot stilstand gekomen.
pi_114110607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
De reden? Op het rechterspoor was een Fyra tot stilstand gekomen.
Laatst keek ik naar een cabinevideo van de HSL en toen viel me op dat bij Hoofddorp een sein (stopmarkeringsbord) vlak voor de brug staat en bovenop die brug vervolgens de spanningssluis is. Wie bedenkt zoiets?

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2012 15:24:07 ]
pi_114110691
Stond een mddm stil voor nieuw-vennep richting leiden in in andere richting een benelux voor station. Leek al bijna opgelost te zijn. Wel enkele hoge seinen afgeplakt, die aangeven of er een trein aan komt. Apart.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:26:42 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114110751
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Laatst keek ik naar een cabinevideo van de HSL en toen viel me op dat bij Hoofddorp een sein (stopmarkeringsbord) vlak voor de brug staat en bovenop die brug vervolgens de spanningssluis is. Wie bedenkt zoiets?
Bij Breda is dat ook het geval, de spanningssluis zit daar midden bovenop de fly-over. Waarom het zo bedacht is, weet ik niet. Mijn vermoeden is om ruimte te besparen.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:25 schreef b2py het volgende:
Stond een mddm stil voor nieuw-vennep richting leiden in in andere richting een benelux voor station. Leek al bijna opgelost te zijn. Wel enkele hoge seinen afgeplakt, die aangeven of er een trein aan komt. Apart.
Aanrijding met een persoon. Prognose is 16:45.

Die afgeplakte seinen zijn daar echt al heel lang. Ik weet niet waarom.
pi_114110886
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij Breda is dat ook het geval, de spanningssluis zit daar midden bovenop de fly-over. Waarom het zo bedacht is, weet ik niet. Mijn vermoeden is om ruimte te besparen.
Maar waarom dat sein dan? Als je daar stopt kun je blijkbaar niet fatsoenlijk meer weg komen, dus waarom hebben ze dat sein dan niet gewoon weggelaten?
pi_114111041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Aanrijding met een persoon. Prognose is 16:45.

Die afgeplakte seinen zijn daar echt al heel lang. Ik weet niet waarom.
ik was op de hoogte van de aanrijding ;). Ging mij meer om die seinen. Nu maar weer toeslagvrij met de fyra.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:50:57 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114111871
NS_online twitterde op donderdag 12-07-2012 om 15:43:03 Hoofddorp-Leiden: beperkingen na een aanrijding met een persoon voorbij. Het treinverkeer wordt hervat. http://t.co/z23egl7C #hfdledn reageer retweet
Sneller dan verwacht *O*
pi_114112772
Tussen 's-Hertogenbosch en Oss geen treinverkeer wegens een auto op het spoor.

Auto's op het spoor, vrachtwagens die de bovenleiding kapotrijden, vrachtwagens die spoorviaducten aanrijden, boten die spoorbruggen aanrijden... Toch een aardig groot deel van de verstoringen wordt veroorzaakt door andere vormen van verkeer :').

Zag trouwens vandaag een ICMm als IC tussen Utrecht en Maastricht/Heerlen en op station Eindhoven een SLT als Sprinter naar Deurne. Komt normaal niet voor. Waarschijnlijk het gevolg van andere/eerdere verstoringen?
pi_114118407
Sinds wanneer is het Nederlands treinnet eigenlijk 160 km/u? Het was 'eerder' toch altijd 140 km/u?|

Edit: en wat is een STS?
PS4 online: micro_nl
pi_114118424
quote:
Spoorvervoer

Nederland krijgt ¤ 5 miljoen voor de aanleg van een spoorterminal en binnenvaartkranen op een containerterminal op Maasvlakte 2. Om een rechtstreekse aansluiting van Den Bosch op de Betuweroute te realiseren is er tevens ¤ 3,75 miljoen beschikbaar voor de studie naar een spoorboog bij Meteren. Daarnaast kan Nederland ruim ¤ 3 ton tegemoet zien voor de realisatie van de spoorgoederencorridor Rotterdam – Warschau voor studieactiviteiten.
Staat in een publicatie van de Overheid. Is dit nou echt nodig? Die aansluiting bij Elst wordt ook nauwelijks gebruikt. Zonde van het geld vind ik. Dan mag het wel een studie zijn, maar er lijken mij betere manieren/projecten om dat geld aan te besteden...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 18:16:15 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114118494
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114118959
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Dat bedoel ik dus. Ze leggen iets aan, het is niet functioneel en het kost klauwen met geld. Dan is het Elst, dat stukje kan je dan net zo goed gemengd spoor gaan rijden naar Duitsland, dan zou die er bij Den Bosch misschien wel beter zijn. Zou wat goederenvervoer vanuit Antwerpen naar Emmerich/Duitsland bevorderen. Dat pakken we dan wel mooi weer af van de Belgen.
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 18:45:16 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114119476
Die in Elst zou gebruikt moeten gaan worden voor treinen via Bad Bentheim. Dit kunnen dan van de Kijfhoek tot Elst van de Betuweroute gebruik maken, en vanaf daar richting Deventer om tussen Zutphen en Deventer een nieuw aan te leggen boog op te gaan naar de lijn Deventer-Almelo. Dit om omlopen op Deventer Goederen te voorkomen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:06:27 #17
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_114120215
Station Leidsche Rijn Centrum in 2013 open

UTRECHT - In juni 2013 moet station Leidsche Rijn Centrum klaar zijn, mede vanwege de nieuwe vestiging van het St. Antonius Ziekenhuis en het nieuwe pand van consultancybedrijf Capgemini. Dat heeft de gemeente Utrecht bekendgemaakt.

De reistijd van Utrecht Centraal naar Leidsche Rijn Centrum bedraagt vijf minuten. In eerste instantie zal er twee keer per uur een trein stoppen in beide richtingen. Het station is onderdeel van Randstadspoor.

Tegelijkertijd met de opening van het station zullen op het traject tussen Utrecht en Woerden op weekdagen tot 20 uur meer Sprinters gaan rijden. De treinen stoppen ieder kwartier op Utrecht Centraal, Utrecht Terwijde, Vleuten en Woerden.

Leidsche Rijn Centrum moet in de toekomst het tweede centrum van de stad Utrecht worden. De komende jaren wordt daar veel gebouwd. Tot de opening van het station, kunnen reizigers gebruik maken van NS station Terwijde of van station Vleuten.
rtv utrecht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 19:28:41 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114121125
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:06 schreef bork het volgende:
Leidsche Rijn Centrum moet in de toekomst het tweede centrum van de stad Utrecht worden. Tot de opening van het station, kunnen reizigers gebruik maken van NS station Terwijde of van station Vleuten.
Leidsche Rijn komt toch bovenop de A2 te liggen, tussen Terweijde en Centraal in? Waarom zou je dan tot die tijd van Vleuten gebruik maken?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:47:26 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_114122023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Leidsche Rijn komt toch bovenop de A2 te liggen, tussen Terweijde en Centraal in? Waarom zou je dan tot die tijd van Vleuten gebruik maken?
Bussen die stoppen/eindigen te Vleuten die Leidsche Rijn bedienen misschien?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 19:48:49 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114122102
In de Treinnummerlijst 2013 versie 09-07-2012 zie ik een aantal opvallende wijzigingen:
2100 wordt Den Haag Centraal-Haarlem-Amsterdam
2600 wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad
12600 (superdal 's avonds laat) wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad-Zwolle-Groningen/Leeuwarden

In het superdal straks dus rechtstreeks van Vlissingen naar Groningen :o :o :o
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_114122359
Tussen Schiphol en Lelystad zie ik geen Amsterdam Centraal? Dat zou goed nieuws zijn. :)

Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:02:34 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114122855
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Igen het volgende:
Tussen Schiphol en Lelystad zie ik geen Amsterdam Centraal? Dat zou goed nieuws zijn. :)
Ik meen van wel. Volgens mij gaat die trein via de westtak rijden als ik het goed heb,
quote:
Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
ik denk dat de trein door zal gaan naar Leeuwarden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:05:23 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114123000
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meen van wel. Volgens mij gaat die trein via de westtak rijden als ik het goed heb,
Moet ook wel, aangezien er anders geen verbinding Zwolle-Amsterdam meer is (die zou buiten het superdal in Lelystad moeten zijn, maar deze trein is nergens te vinden). En in het superdal zou de IC naar het noorden ook via Amsterdam Centraal gaan rijden.
quote:
[..]

ik denk dat de trein door zal gaan naar Leeuwarden ;)
1x per uur Groningen, 1x per uur Leeuwarden neem ik aan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:07:39 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114123120
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

Moet ook wel, aangezien er anders geen verbinding Zwolle-Amsterdam meer is (die zou buiten het superdal in Lelystad moeten zijn, maar deze trein is nergens te vinden). En in het superdal zou de IC naar het noorden ook via Amsterdam Centraal gaan rijden.
Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
quote:
[..]

1x per uur Groningen, 1x per uur Leeuwarden neem ik aan
is waar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114123311
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
Ah dat kan wel? Want dat is de verbinding waar ik vaak gebruik van maak (en dan overstappen op metro 50/54) en ik heb absoluut geen zin om straks met de stoptrein te moeten reizen, of een omweg via Amsterdam-Zuid. ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:13:38 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114123410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah dat kan wel? Want dat is de verbinding waar ik vaak gebruik van maak (en dan overstappen op metro 50/54) en ik heb absoluut geen zin om straks met de stoptrein te moeten reizen, of een omweg via Amsterdam-Zuid. ;)
Overstap in Amersfoort ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:15:20 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114123500
Ik zie trouwens dat alleen de sprinter 5800 (Hoofddorp - Amersfoort Vathorst) overblijft als verbinding tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, op de FYRA's na ....

Dan zou imo de FYRA op dat stuk wel toeslagvrij moeten worden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114123531
Steam Summer Sale is weer begonnen, vandaag Railworks 3 Collectie van 180 voor 50 euro
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:18:16 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114123622
quote:
11s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie trouwens dat alleen de sprinter 5800 (Hoofddorp - Amersfoort Vathorst) overblijft als verbinding tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, op de FYRA's na ....

Dan zou imo de FYRA op dat stuk wel toeslagvrij moeten worden ...
De 2600 (IC Vlissingen-Lelystad) gaat denk ik gewoon via Amsterdam Centraal rijden, dat is dan meteen de missende trein om op over te stappen vanuit Zwolle in Lelystad naar Amsterdam Centraal.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:25:46 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114124042
het zou wel logisch zijn, maar echt duidelijk staat het niet in het document.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:48:26 #31
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114125175
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:48 schreef dennistd het volgende:
In de Treinnummerlijst 2013 versie 09-07-2012 zie ik een aantal opvallende wijzigingen:
2100 wordt Den Haag Centraal-Haarlem-Amsterdam
2600 wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad
12600 (superdal 's avonds laat) wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad-Zwolle-Groningen/Leeuwarden

In het superdal straks dus rechtstreeks van Vlissingen naar Groningen :o :o :o
^O^ Beter, dat wil ik dan wel een keer doen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:50:15 #32
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114125255
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Igen het volgende:

Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
:Y Op vrijdagmiddag. En op zondagavond kon je rechtstreeks van Maastricht naar Groningen.
Maastricht 18.15 - Groningen 22.11 (ongeveer zoiets)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:03:31 #33
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114125868
quote:
11s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:13 schreef guitarist het volgende:

Edit: en wat is een STS?
StopTonend Sein. Een rood sein dus. Of een bord dat stoppen gebiedt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:16:17 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_114126432
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 21:18:37 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114126549
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...
oh ja. Beter is dan de sprinter naar Almere te nemen en daar over te stappen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114126975
Nou da's mooi kut dan. Dan ga ik er in de avonduren alleen maar op achteruit. :{
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:56:00 #37
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114128448
Het is een paar minuten sneller maar wel een keer extra overstappen. De 4300 vertrekt later dan de 2600 in Schiphol maar is eerder in Almere dan de 2600. Zwolle-Lelystad-Amsterdam CS-Schiphol is straks net zo snel als Zwolle-Amersfoort-Amsterdam Zuid-Schiphol nu.
pi_114129237
Aha okee, dan valt het nog mee.

Nou haat ik stoptreinen, maar zolang het maar geen DD-AR is en er toch een paar minuten tijdwinst is vind ik het prima. :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:16:43 #39
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114129653
Ik heb geen flauw idee wat er in de 4300 gaat rijden. Mogelijk gaat de 4300 op Oostvaarders keren op de 4900 maar misschien ook niet. De rijtijden die ik tot nu toe gezien heb zijn in principe geschikt voor zowel DDAR als SLT en eventueel SGMm.
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 22:30:35 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114130554
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is een paar minuten sneller maar wel een keer extra overstappen. De 4300 vertrekt later dan de 2600 in Schiphol maar is eerder in Almere dan de 2600. Zwolle-Lelystad-Amsterdam CS-Schiphol is straks net zo snel als Zwolle-Amersfoort-Amsterdam Zuid-Schiphol nu.
Maar bijvoorbeeld vanaf Amsterdam Zuid is de sprinter wel sneller dan de IC via Amersfoort met 18 minuten wachten lijkt me toch
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:38:50 #41
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114131110
Ik vergeleek de huidige IC's via Amersfoort met de situatie in 2013 over de Hanzelijn. Dat staat dus los van het "ontknoopte" Amersfoort. Straks is via Amersfoort inderdaad meerdere minuten trager. Waarschijnlijk ongeveer 7 of 8 minuten.
pi_114136289
Ik zat het NOS Journaal net te kijken, maar ze hebben weer eens een mooie route voor de stoptrein Zwolle - Enschede gevonden...: http://nos.nl/artikel/394(...)nen-aanbesteden.html
  Redactie Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 07:49:00 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114141185
Ze zullen wel denken: In Nijverdal loopt geen doorgaand spoor, dus zal ie wel via Deventer gaan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:28:53 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_114143759
Het lijntje op dat kaartje is wat onnauwkeurig ingetekend maar loopt toch echt niet via Deventer.

Dit in tegenstelling tot de spits-stoptrein Zwolle-Enschede die vanaf december tot april wél via Deventer gaat.

Wat die plannen voor aanbesteden betreft, waarom wel de stoptrein Zwolle-Groningen maar niet ook meteen de stoppers Zwolle-Leeuwarden?
pi_114144232
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Volgens mij is de bocht ook te krap aangelegd, waardoor de v=max ergens rondt de 40 km/h ligt.
Dit in combinatie met die andere 9x / 10x treinen per uur per richting en een gelijkvloerse kruising niet echt positief werkt als je wilt invoegen. De bedoeling is om een ongelijkvloerse kruising te maken die dan over het spoor van Ah-Nm gaat en bij station Elst invoegt. Hoe dat precies gaat uitpakken met de geplande veranderingen bij Elst?

Waarom wel Groningen - Zwolle aanbesteden maar Leeuwarden - Zwolle niet?
pi_114146767
quote:
11s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:13 schreef guitarist het volgende:
Sinds wanneer is het Nederlands treinnet eigenlijk 160 km/u? Het was 'eerder' toch altijd 140 km/u?|
Niemand?
Vroeger, toen ik klein was, mocht ik tussen Zwolle en Meppel eens voorin bij een Koploper en zag daar een sticker met 140 km/u, en bordjes met een groene pijl 140...
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:51:45 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114147012
Er zijn een aantal trajecten waar de baanvaksnelheid 160 km/h is. Onder andere tussen Schiphol en Den Haag, tussen Eindhoven en Venlo, de Hanzelijn, en nog een paar plekken. Ook vrijwel al het rollend materieel van NS is geschikt voor 160 km/h.

Er wordt slechts 140 km/h gereden, omdat de specificaties van het beveiligingssysteem dusdanig zijn opgesteld dat harder niet kan. Soms wordt er bij proefritten 160 gereden, dan is het beveiligingssysteem uitgeschakeld ("ATB-code blauw").
pi_114147073
De maximumsnelheid is nog steeds 140km/h. Sommige stukken zijn geschikt voor 160, maar dit is niet voor standaard treinverkeerd bedoeld. Tussen Hoofddorp - Laan van NOI kan alleen Thalys 160 rijden, tussen Amsterdam - Utrecht is het mogelijk voor testen met ERTMS en ook tussen Helmond - Horst-Sevenum kan voor testritten 160 gereden worden.
pi_114147710
Hoe gaat dat eigenlijk als bv. Arriva de stoptreinen tussen Groningen en Zwolle gaat doen en óf NS óf Arriva veroorzaakt een verstoring op het traject? Is dat gewoon pech gehad voor de andere vervoerder, of zitten daar, in enige vorm, consequenties aan?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 12:10:50 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114147887
ik denk gewoon pech gehad. Wel is het zo dat er goede afspraken moeten worden gemaakt over welke vervoerder als eerste weer gaat rijden na verstoringen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114148604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:28 schreef ReisT het volgende:
Het lijntje op dat kaartje is wat onnauwkeurig ingetekend maar loopt toch echt niet via Deventer.
Ik zie dat ze hem inmiddels aangepast hebben, hij ging vanaf Zwolle recht omlaag :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:33:57 #52
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114151382
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:06 schreef MaxMark het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als bv. Arriva de stoptreinen tussen Groningen en Zwolle gaat doen en óf NS óf Arriva veroorzaakt een verstoring op het traject? Is dat gewoon pech gehad voor de andere vervoerder, of zitten daar, in enige vorm, consequenties aan?
Ik denk dat het niet anders wordt dan het nu al is. Ze delen nu natuurlijk ook al stukken infra.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:35:02 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114151413
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:43 schreef Brembo het volgende:

[..]

Waarom wel Groningen - Zwolle aanbesteden maar Leeuwarden - Zwolle niet?
Heeft vast ook met eisen van de verschillende provincies te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:10:25 #54
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114155575
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Heeft vast ook met eisen van de verschillende provincies te maken.
Kostendekkingsgraad.. Zwolle-Leeuwarden heeft veel te weinig markt om vier keer per uur te rijden. Als je de IC's en sprinters qua eigenaar opsplitst kan je 's avonds en 's ochtends vroeg geen combiproduct 2x per uur meer rijden waardoor er óf in de dienstverlening gesneden moet worden óf er veel geld bij moet en waarschijnlijk een beetje van beiden.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:43:50 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114162270
Voor de liefhebber: een overzichtje van 57 jaar hogesnelheidstreinen in en rond Frankrijk. En een video. :s)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:57:05 #56
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_114165441
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:51 schreef James1988 het volgende:
Er zijn een aantal trajecten waar de baanvaksnelheid 160 km/h is. Onder andere tussen Schiphol en Den Haag, tussen Eindhoven en Venlo, de Hanzelijn, en nog een paar plekken. Ook vrijwel al het rollend materieel van NS is geschikt voor 160 km/h.

Er wordt slechts 140 km/h gereden, omdat de specificaties van het beveiligingssysteem dusdanig zijn opgesteld dat harder niet kan. Soms wordt er bij proefritten 160 gereden, dan is het beveiligingssysteem uitgeschakeld ("ATB-code blauw").
Daar mogen we Alstom voor bedanken.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:03:54 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114165760
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Daar mogen we Alstom voor bedanken.
Waarvoor, precies? De basis voor ATB-EG is overgenomen van de Amerikanen en aangepast aan Nederlandse eisen en wensen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:36:21 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114167209
Krijg toch lekker de hoereteringtyfus en wat dan niet allemaal nog meer bij NS en TLS. Inmiddels een boete op zak door het klote OV-Chipkaart systeem wat niet altijd goed werkt.

Situatie: Ik check in Deventer in om 19:00; Studenten Week Vrij. MAAR ik heb ook een NS Weekend Vrij 1e klas, die vanaf 18:30 geldig is. Dus naar loket gelopen, situatie uitgelegd. Mevrouw begon al te zuchten dat "er alweer iemand problemen met die kaart heeft". Na wat rondbellen was het antwoord: Gewoon instappen en 1e klas gaan reizen.
Zit dus in de 1e klas, en krijg vlak voor Zutphen controle. Gelijk de situatie uitgelegd. Mevrouw was niet vatbaar voor enig begrip, en zei dat ik maar 2e klas moest gaan zitten. Eigenwijs dat ik mij er ben, zei ik dat ik dat niet ging doen. Toen schreef ze een boete uit. ¤35,00 + ¤20,20 (1e klas reductie Deventer-Breda(ik zei dat ik naar Breda ging). Gewoon geaccepteerd. Zometeen gelijk een klachtenbrief schrijven aan NS Reizigers. Met uitleg situatie, de boete ontvangen heb enz. En dat ik niet tevreden ben over de afhandeling door de HC. En dat het systeem ons opgedrongen wordt, maar het veelal niet vlekkeloos werkt.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:50:51 #59
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_114167939
Hard genaaid dus, fijn ook dat je het dan van te voren even checkt, en dan zo'n muts weer wijs gaat doen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_114168007
Ze kan toch zien dat dat product er op staat?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:52:57 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114168057
Dat wijf vond dat "het product waar je mee incheckt, geldig is." Daar viel WeekendVrij niet onder nu, dus moest maar 2e klas.
  Redactie Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 19:54:04 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114168111
Als je zelf de keuze zou hebben bij dat paaltje zou ik haar gelijk geven, maar in dit geval niet...
Het lijkt me toch logisch dat iemand die de keuze heeft uit vrij reizen tweede klas en vrij reizen eerste klas dat laatste zou kiezen 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_114168416
En je hebt er toch al voor betaald..
dag
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:00:54 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114168463
Idd. Mja, was weer zo'n persoon die eigenlijk niet geschikt is voor zo'n baan ...
pi_114168494
Hmm naja ik vind het al heel wat dat je die boete betaald hebt.. No way dat ik dat gedaan had, ben benieuwd wie ze er dan bijhaalt en wat ze dan gaat uitleggen.

En anders ging ik naar België, dan hoef je niet in- of uit te checken hè.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:05:36 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114168659
Whaha, ja... Had gewoon erg moeilijk kunnen doen... Boete word toch wel kwijtgescholden.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 20:15:32 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114169058
Hai boys :W

Ik mag weer met een NS HiSpeed onderzoekje meedoen. Moet ik daar zoeen vinkje aanvinken:

quote:
Ja, ik ga uitdrukkelijk en onvoorwaardelijk akkoord met bovenstaande vertrouwelijkheidsverplichting.
Waar zijn ze bang voor? Dat ik in het rond ga bazuinen over hun nieuwste diepgeheime project voor een trein die rijdt op een atoomreactor waardoor hij geruisloos, en gratis, gelijkvloers, en zonder overwegen, of ook maar wissels, aan 876 km/h door gans Europa zal kunnen scheuren, maar dat de radioactieve afvalstaven ehmm.. "ergens" blijven? :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 20:20:45 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114169256
quote:
Hallo Fles, ouwe melkkoe van ons,

Als lid van het klantenpanel voor NS Hispeed willen we graag uw mening [..]
Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 5 minuten en deelnemen gebeurt anoniem.
Ja ja, en anonieme Fles wordt toch aan de hoogste boom opgeknoopt als hij wat over Het Onderzoek vertelt :')

NS en privacy, altijd lachen :') Ik sla wel even een onderzoekje over ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 20:25:42 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114169450
Oeh leuk, als je de link voor de tweede keer opent krijg je een melding "U heeft de vragenlijst al gedeeltelijk ingevuld".

Dus: Cookies.

Zijn we daarvoor gewaarschuwd? Nee

Mag dit dus? :) Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:27:55 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114169525
Functionele cookies mogen nog wel gewoon...

Maar het kan best zijn dat ze in hun database een regeltje hebben staan:
1Dr_Flash       Ingevuld: ja
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 20:30:29 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114169614
Nou breekt mijn klomp. Nog voordat ik akkoord ga met die nogal dringende blaverplichting kan ik een vraag stellen. Dus ik vraag "Het zou toch anoniem zijn? Waar slaat dit op?!"

Guess what? Mijn feedback wordt meegenomen en men neemt PER EMAIL contact met mij op :D :')

En als ik vervolgens dat vinkje UITvink, zo van ik ga NIET akkoord met jullie snoeverij, dan kom ik op een pagina waarbij ik hartelijk bedankt word voor deelname, maar dat ik niet behoor tot de doelgroep waar de enquete voor bedoeld is _O-

MAIL ME DAN OOK NIET :(

stelletje nitwits :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 20:31:35 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114169657
geniaal toch
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 20:33:08 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114169737
Mail dan van

"Deze enquete is alleen bedoeld voor hersenloze ja-klikkers. Want wij stellen de mening van hersenloze ja-klikkers op hoge prijs"

Ja, dat geloof ik ook wel :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 20:47:09 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114170302
ach ja, ze willen toch bepaalde uitkomsten graag horen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:57:56 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114170813
Wat ze hadden moeten zeggen is: uw antwoorden zijn niet naar uw persoon terug te leiden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:01:31 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114170976
Kreeg een belletje van NS. Zij hadden van een conductrice vernomen dat ik een boete had ontvangen voor het zwart reizen. Achteraf bleek ik toch wel geldig reisproduct te hebben toen zij het met een collega besprak. Zij heeft de boete laten vernietigen, en ik zal hier niets meer van horen.

Doet er niet vanaf dat ik geen klacht ga indienen.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 21:06:06 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114171125
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:57 schreef Duvel het volgende:
Wat ze hadden moeten zeggen is: uw antwoorden zijn niet naar uw persoon terug te leiden.
Dan hadden ze net zo hard gelogen, maar okee :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 21:06:45 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114171149
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:01 schreef greavy het volgende:
Doet er niet vanaf dat ik geen klacht ga indienen.
\

Ehm.

WEL een klacht ga indienen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:07:43 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114171190
Owja. Ik bedoel wel een klacht indienen. 't Is al laat :')
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 21:18:01 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114171676
Ben ik het wel mee eens ja. Die onzin van "Bij twijfel is de reiziger een crimineel" moet maar eens afgelopen zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 21:33:02 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114172427
Zeg is die brug 3 bij Amsterdam nou gefixt? Hij staat niet meer omhoog en ik zag vanavond een Fyra langs de noordelijkste sporen via Muiderpoort naar de Wgm rijden :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:33:49 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114172470
De brug is gefixeerd zodat het treinverkeer eroverheen kan. Bij groot onderhoud in augustus zal hij defintief gerepareerd worden.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 21:34:21 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114172499
Tof. maar er was toch eerst grote moord en brand dat het tot het eind van het jaar zou duren? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:34:57 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114172528
De ellende is nog niet voorbij, alleen heeft nu dus het scheepvaartverkeer er last van ipv het treinverkeer _O-
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 21:42:06 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114172833
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:34 schreef James1988 het volgende:
De ellende is nog niet voorbij, alleen heeft nu dus het scheepvaartverkeer er last van ipv het treinverkeer _O-
Eefde - Part II
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:42:55 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114172861
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eefde - Part II
Mwah, Part 0.25.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 21:43:00 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114172869
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:34 schreef James1988 het volgende:
De ellende is nog niet voorbij, alleen heeft nu dus het scheepvaartverkeer er last van ipv het treinverkeer _O-
dat zal NSH worst wezen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114175029
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik het wel mee eens ja. Die onzin van "Bij twijfel is de reiziger een crimineel" moet maar eens afgelopen zijn.
In dit geval is het ook een kwestie van nadenken. Gelukkig gaat ook niet elke conducteur zo te keer. Toen ik laatst een keer gecontroleerd werd en mijn kaart niet uit te lezen was, geloofde de conducteur het wel. Ik had overigens gewoon ingecheckt.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 22:29:59 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114175212
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:26 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

In dit geval is het ook een kwestie van nadenken. Gelukkig gaat ook niet elke conducteur zo te keer. Toen ik laatst een keer gecontroleerd werd en mijn kaart niet uit te lezen was, geloofde de conducteur het wel. Ik had overigens gewoon ingecheckt.
Ik ook ja. paar weken geleden nog, HC komt de bak in, 1e reiziger problemen, hij bellen "mja okeen Backoffice ziet idd dat het wel goed staat, sorry "

2e reiziger zelfde verhaal :o

3e was ik, en mijn kaart werd "gewoon" herkend _O_

Ik vind het wel steeds opvallender worden hoe Greavy telkens dit soort ongeluk aantrekt :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 13 juli 2012 @ 22:39:08 #90
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_114175739
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:48 schreef dennistd het volgende:
In de Treinnummerlijst 2013 versie 09-07-2012 zie ik een aantal opvallende wijzigingen:
2100 wordt Den Haag Centraal-Haarlem-Amsterdam
2600 wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad
12600 (superdal 's avonds laat) wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad-Zwolle-Groningen/Leeuwarden

In het superdal straks dus rechtstreeks van Vlissingen naar Groningen :o :o :o
Superdal 's avonds laat? Hoe laat moet ik dan aan denken?
  Redactie Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 22:50:55 #91
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114176319
Ik meen na 22u 's avonds ofzo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 22:53:11 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114176444
Als jij na 22 u savonds vertrekt uit Vlissingen dan ben je om ehmm half vier snachts een keer in Groningen _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 22:55:43 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114176549
Na 22u rond Schiphol-Zwolle bedoel ik he :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 22:57:28 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114176627
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:55 schreef dennistd het volgende:
Na 22u rond Schiphol-Zwolle bedoel ik he :P
ik wil het nog wel eens een keer doen. Gewoon omdat het kan :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:03:06 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114176871
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik wil het nog wel eens een keer doen. Gewoon omdat het kan :+
...en dan tref je VIRM. Dat spul is echt niet geschikt voor een rit van 4 uur. :')
pi_114176995
Lees net dit topic word ik ook gecontroleerd in de IC Zutphen - Arnhem. Kon de conductrice m ook niet uitlezen. Toevallig want pas de eerste keer.
pi_114177400
De conductrice in de trein Amsterdam - Amersfoort loopt ook al te schelden omdat d'r apparaat geen enkele chipkaart meer wil scannen :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:15:06 #98
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114177449
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:01 schreef greavy het volgende:
Kreeg een belletje van NS. Zij hadden van een conductrice vernomen dat ik een boete had ontvangen voor het zwart reizen. Achteraf bleek ik toch wel geldig reisproduct te hebben toen zij het met een collega besprak. Zij heeft de boete laten vernietigen, en ik zal hier niets meer van horen.

Doet er niet vanaf dat ik geen klacht ga indienen.
Terecht ook, dat had ze gelijk moeten doen, als ze twijfelde.

Ik heb het assesment niet gehaald, maar volgens mij kan de NS beter kijken naar de mens ipv naar reactiesnelheid.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114177472
Wel chill dat ik even 1e klas mijn telefoon kan opladen, zodat ik wat doelloos kan fokken. Altijd even vragen, nooit een probleem.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:36:18 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114178483
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

...en dan tref je VIRM. Dat spul is echt niet geschikt voor een rit van 4 uur. :')
Niet eens voor 5 minuten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 23:41:17 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114178712
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

...en dan tref je VIRM. Dat spul is echt niet geschikt voor een rit van 4 uur. :')
ik hou het wel vol hoor. Juist doordat het mat niet al te comfortabel is.

In het ICRm tussen Breda en Zwolle val ik halverwege bijna in slaap :P
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')