quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Igen het volgende:
Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
StopTonend Sein. Een rood sein dus. Of een bord dat stoppen gebiedt.quote:
Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
oh ja. Beter is dan de sprinter naar Almere te nemen en daar over te stappenquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...
Maar bijvoorbeeld vanaf Amsterdam Zuid is de sprinter wel sneller dan de IC via Amersfoort met 18 minuten wachten lijkt me tochquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is een paar minuten sneller maar wel een keer extra overstappen. De 4300 vertrekt later dan de 2600 in Schiphol maar is eerder in Almere dan de 2600. Zwolle-Lelystad-Amsterdam CS-Schiphol is straks net zo snel als Zwolle-Amersfoort-Amsterdam Zuid-Schiphol nu.
Volgens mij is de bocht ook te krap aangelegd, waardoor de v=max ergens rondt de 40 km/h ligt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Niemand?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:13 schreef guitarist het volgende:
Sinds wanneer is het Nederlands treinnet eigenlijk 160 km/u? Het was 'eerder' toch altijd 140 km/u?|
Ik zie dat ze hem inmiddels aangepast hebben, hij ging vanaf Zwolle recht omlaagquote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:28 schreef ReisT het volgende:
Het lijntje op dat kaartje is wat onnauwkeurig ingetekend maar loopt toch echt niet via Deventer.
Ik denk dat het niet anders wordt dan het nu al is. Ze delen nu natuurlijk ook al stukken infra.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:06 schreef MaxMark het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als bv. Arriva de stoptreinen tussen Groningen en Zwolle gaat doen en óf NS óf Arriva veroorzaakt een verstoring op het traject? Is dat gewoon pech gehad voor de andere vervoerder, of zitten daar, in enige vorm, consequenties aan?
Heeft vast ook met eisen van de verschillende provincies te maken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Waarom wel Groningen - Zwolle aanbesteden maar Leeuwarden - Zwolle niet?
Kostendekkingsgraad.. Zwolle-Leeuwarden heeft veel te weinig markt om vier keer per uur te rijden. Als je de IC's en sprinters qua eigenaar opsplitst kan je 's avonds en 's ochtends vroeg geen combiproduct 2x per uur meer rijden waardoor er óf in de dienstverlening gesneden moet worden óf er veel geld bij moet en waarschijnlijk een beetje van beiden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heeft vast ook met eisen van de verschillende provincies te maken.
Daar mogen we Alstom voor bedanken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:51 schreef James1988 het volgende:
Er zijn een aantal trajecten waar de baanvaksnelheid 160 km/h is. Onder andere tussen Schiphol en Den Haag, tussen Eindhoven en Venlo, de Hanzelijn, en nog een paar plekken. Ook vrijwel al het rollend materieel van NS is geschikt voor 160 km/h.
Er wordt slechts 140 km/h gereden, omdat de specificaties van het beveiligingssysteem dusdanig zijn opgesteld dat harder niet kan. Soms wordt er bij proefritten 160 gereden, dan is het beveiligingssysteem uitgeschakeld ("ATB-code blauw").
Waarvoor, precies? De basis voor ATB-EG is overgenomen van de Amerikanen en aangepast aan Nederlandse eisen en wensen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |