abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:50:15 #32
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114125255
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Igen het volgende:

Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
:Y Op vrijdagmiddag. En op zondagavond kon je rechtstreeks van Maastricht naar Groningen.
Maastricht 18.15 - Groningen 22.11 (ongeveer zoiets)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:03:31 #33
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114125868
quote:
11s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:13 schreef guitarist het volgende:

Edit: en wat is een STS?
StopTonend Sein. Een rood sein dus. Of een bord dat stoppen gebiedt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:16:17 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_114126432
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 21:18:37 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114126549
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...
oh ja. Beter is dan de sprinter naar Almere te nemen en daar over te stappen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114126975
Nou da's mooi kut dan. Dan ga ik er in de avonduren alleen maar op achteruit. :{
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:56:00 #37
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114128448
Het is een paar minuten sneller maar wel een keer extra overstappen. De 4300 vertrekt later dan de 2600 in Schiphol maar is eerder in Almere dan de 2600. Zwolle-Lelystad-Amsterdam CS-Schiphol is straks net zo snel als Zwolle-Amersfoort-Amsterdam Zuid-Schiphol nu.
pi_114129237
Aha okee, dan valt het nog mee.

Nou haat ik stoptreinen, maar zolang het maar geen DD-AR is en er toch een paar minuten tijdwinst is vind ik het prima. :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:16:43 #39
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114129653
Ik heb geen flauw idee wat er in de 4300 gaat rijden. Mogelijk gaat de 4300 op Oostvaarders keren op de 4900 maar misschien ook niet. De rijtijden die ik tot nu toe gezien heb zijn in principe geschikt voor zowel DDAR als SLT en eventueel SGMm.
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 22:30:35 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114130554
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is een paar minuten sneller maar wel een keer extra overstappen. De 4300 vertrekt later dan de 2600 in Schiphol maar is eerder in Almere dan de 2600. Zwolle-Lelystad-Amsterdam CS-Schiphol is straks net zo snel als Zwolle-Amersfoort-Amsterdam Zuid-Schiphol nu.
Maar bijvoorbeeld vanaf Amsterdam Zuid is de sprinter wel sneller dan de IC via Amersfoort met 18 minuten wachten lijkt me toch
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:38:50 #41
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114131110
Ik vergeleek de huidige IC's via Amersfoort met de situatie in 2013 over de Hanzelijn. Dat staat dus los van het "ontknoopte" Amersfoort. Straks is via Amersfoort inderdaad meerdere minuten trager. Waarschijnlijk ongeveer 7 of 8 minuten.
pi_114136289
Ik zat het NOS Journaal net te kijken, maar ze hebben weer eens een mooie route voor de stoptrein Zwolle - Enschede gevonden...: http://nos.nl/artikel/394(...)nen-aanbesteden.html
  Redactie Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 07:49:00 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114141185
Ze zullen wel denken: In Nijverdal loopt geen doorgaand spoor, dus zal ie wel via Deventer gaan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:28:53 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_114143759
Het lijntje op dat kaartje is wat onnauwkeurig ingetekend maar loopt toch echt niet via Deventer.

Dit in tegenstelling tot de spits-stoptrein Zwolle-Enschede die vanaf december tot april wél via Deventer gaat.

Wat die plannen voor aanbesteden betreft, waarom wel de stoptrein Zwolle-Groningen maar niet ook meteen de stoppers Zwolle-Leeuwarden?
pi_114144232
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Volgens mij is de bocht ook te krap aangelegd, waardoor de v=max ergens rondt de 40 km/h ligt.
Dit in combinatie met die andere 9x / 10x treinen per uur per richting en een gelijkvloerse kruising niet echt positief werkt als je wilt invoegen. De bedoeling is om een ongelijkvloerse kruising te maken die dan over het spoor van Ah-Nm gaat en bij station Elst invoegt. Hoe dat precies gaat uitpakken met de geplande veranderingen bij Elst?

Waarom wel Groningen - Zwolle aanbesteden maar Leeuwarden - Zwolle niet?
pi_114146767
quote:
11s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:13 schreef guitarist het volgende:
Sinds wanneer is het Nederlands treinnet eigenlijk 160 km/u? Het was 'eerder' toch altijd 140 km/u?|
Niemand?
Vroeger, toen ik klein was, mocht ik tussen Zwolle en Meppel eens voorin bij een Koploper en zag daar een sticker met 140 km/u, en bordjes met een groene pijl 140...
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:51:45 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114147012
Er zijn een aantal trajecten waar de baanvaksnelheid 160 km/h is. Onder andere tussen Schiphol en Den Haag, tussen Eindhoven en Venlo, de Hanzelijn, en nog een paar plekken. Ook vrijwel al het rollend materieel van NS is geschikt voor 160 km/h.

Er wordt slechts 140 km/h gereden, omdat de specificaties van het beveiligingssysteem dusdanig zijn opgesteld dat harder niet kan. Soms wordt er bij proefritten 160 gereden, dan is het beveiligingssysteem uitgeschakeld ("ATB-code blauw").
pi_114147073
De maximumsnelheid is nog steeds 140km/h. Sommige stukken zijn geschikt voor 160, maar dit is niet voor standaard treinverkeerd bedoeld. Tussen Hoofddorp - Laan van NOI kan alleen Thalys 160 rijden, tussen Amsterdam - Utrecht is het mogelijk voor testen met ERTMS en ook tussen Helmond - Horst-Sevenum kan voor testritten 160 gereden worden.
pi_114147710
Hoe gaat dat eigenlijk als bv. Arriva de stoptreinen tussen Groningen en Zwolle gaat doen en óf NS óf Arriva veroorzaakt een verstoring op het traject? Is dat gewoon pech gehad voor de andere vervoerder, of zitten daar, in enige vorm, consequenties aan?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 12:10:50 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114147887
ik denk gewoon pech gehad. Wel is het zo dat er goede afspraken moeten worden gemaakt over welke vervoerder als eerste weer gaat rijden na verstoringen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114148604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:28 schreef ReisT het volgende:
Het lijntje op dat kaartje is wat onnauwkeurig ingetekend maar loopt toch echt niet via Deventer.
Ik zie dat ze hem inmiddels aangepast hebben, hij ging vanaf Zwolle recht omlaag :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:33:57 #52
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114151382
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:06 schreef MaxMark het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als bv. Arriva de stoptreinen tussen Groningen en Zwolle gaat doen en óf NS óf Arriva veroorzaakt een verstoring op het traject? Is dat gewoon pech gehad voor de andere vervoerder, of zitten daar, in enige vorm, consequenties aan?
Ik denk dat het niet anders wordt dan het nu al is. Ze delen nu natuurlijk ook al stukken infra.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:35:02 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114151413
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:43 schreef Brembo het volgende:

[..]

Waarom wel Groningen - Zwolle aanbesteden maar Leeuwarden - Zwolle niet?
Heeft vast ook met eisen van de verschillende provincies te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:10:25 #54
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114155575
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Heeft vast ook met eisen van de verschillende provincies te maken.
Kostendekkingsgraad.. Zwolle-Leeuwarden heeft veel te weinig markt om vier keer per uur te rijden. Als je de IC's en sprinters qua eigenaar opsplitst kan je 's avonds en 's ochtends vroeg geen combiproduct 2x per uur meer rijden waardoor er óf in de dienstverlening gesneden moet worden óf er veel geld bij moet en waarschijnlijk een beetje van beiden.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:43:50 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114162270
Voor de liefhebber: een overzichtje van 57 jaar hogesnelheidstreinen in en rond Frankrijk. En een video. :s)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:57:05 #56
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_114165441
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:51 schreef James1988 het volgende:
Er zijn een aantal trajecten waar de baanvaksnelheid 160 km/h is. Onder andere tussen Schiphol en Den Haag, tussen Eindhoven en Venlo, de Hanzelijn, en nog een paar plekken. Ook vrijwel al het rollend materieel van NS is geschikt voor 160 km/h.

Er wordt slechts 140 km/h gereden, omdat de specificaties van het beveiligingssysteem dusdanig zijn opgesteld dat harder niet kan. Soms wordt er bij proefritten 160 gereden, dan is het beveiligingssysteem uitgeschakeld ("ATB-code blauw").
Daar mogen we Alstom voor bedanken.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:03:54 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114165760
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Daar mogen we Alstom voor bedanken.
Waarvoor, precies? De basis voor ATB-EG is overgenomen van de Amerikanen en aangepast aan Nederlandse eisen en wensen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:36:21 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114167209
Krijg toch lekker de hoereteringtyfus en wat dan niet allemaal nog meer bij NS en TLS. Inmiddels een boete op zak door het klote OV-Chipkaart systeem wat niet altijd goed werkt.

Situatie: Ik check in Deventer in om 19:00; Studenten Week Vrij. MAAR ik heb ook een NS Weekend Vrij 1e klas, die vanaf 18:30 geldig is. Dus naar loket gelopen, situatie uitgelegd. Mevrouw begon al te zuchten dat "er alweer iemand problemen met die kaart heeft". Na wat rondbellen was het antwoord: Gewoon instappen en 1e klas gaan reizen.
Zit dus in de 1e klas, en krijg vlak voor Zutphen controle. Gelijk de situatie uitgelegd. Mevrouw was niet vatbaar voor enig begrip, en zei dat ik maar 2e klas moest gaan zitten. Eigenwijs dat ik mij er ben, zei ik dat ik dat niet ging doen. Toen schreef ze een boete uit. ¤35,00 + ¤20,20 (1e klas reductie Deventer-Breda(ik zei dat ik naar Breda ging). Gewoon geaccepteerd. Zometeen gelijk een klachtenbrief schrijven aan NS Reizigers. Met uitleg situatie, de boete ontvangen heb enz. En dat ik niet tevreden ben over de afhandeling door de HC. En dat het systeem ons opgedrongen wordt, maar het veelal niet vlekkeloos werkt.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:50:51 #59
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_114167939
Hard genaaid dus, fijn ook dat je het dan van te voren even checkt, en dan zo'n muts weer wijs gaat doen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_114168007
Ze kan toch zien dat dat product er op staat?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:52:57 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114168057
Dat wijf vond dat "het product waar je mee incheckt, geldig is." Daar viel WeekendVrij niet onder nu, dus moest maar 2e klas.
  Redactie Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 19:54:04 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114168111
Als je zelf de keuze zou hebben bij dat paaltje zou ik haar gelijk geven, maar in dit geval niet...
Het lijkt me toch logisch dat iemand die de keuze heeft uit vrij reizen tweede klas en vrij reizen eerste klas dat laatste zou kiezen 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')