quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Kanker kampert hollander, dat heb ik toch al gedaan!!
jaaaahhhquote:Op zaterdag 18 december 2010 21:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Hihihihihihihi
Oke, ik heb jouw plaatjes erin gezet nou tevreden?
quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:27 schreef Maharbal het volgende:
Weinig gedrift, geen tijd voor.
Zit ondertussen met het idee te spelen om de E30 te verkopen en een E46 coupé te kopen (veiliger, relaxter en wss zuiniger) als ik in de zomer permanent met m'n auto (ipv het OV nu) elke dag 80km rijd van en naar m'n werk.
Het is maar een idee... wat is wijsheid
Tja, wat is wijsheid. Kan je het betalen? Zo ja, dan zou ik het doen. Ik heb er zelf natuurlijk 1, maar het blijft gewoon een hele mooie bak. Bij de E30 en E36 kijken mensen je aan van, heb je zo'n patser in een goedkope ouwe bmw. Bij een E46 coupe denken ze misschien ook wat een aso, maar ze kunnen verder niks over de auto zelf zeggen, want die is gewoon mooi en ziet er ook nog best "duur" uit.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:27 schreef Maharbal het volgende:
Weinig gedrift, geen tijd voor.
Zit ondertussen met het idee te spelen om de E30 te verkopen en een E46 coupé te kopen (veiliger, relaxter en wss zuiniger) als ik in de zomer permanent met m'n auto (ipv het OV nu) elke dag 80km rijd van en naar m'n werk.
Het is maar een idee... wat is wijsheid
Ik heb schroefset, dus kan best met vaart driften zonder onderstuur. En ALS ik onderstuur heb kan ik beter geen gas meer geven want dan gaat het ook mis..quote:Op zondag 19 december 2010 12:33 schreef tha_rizzo het volgende:
Hoi, ik meld me hier ook weer even.
@Haarbal, zo'n oude E30 is stiekem toch wel wat toffer dan een E46?
@Turq, bij onderstuur gewoon gas bijgeven (of gewoon rustiger rijden )
Ik vind ze beide tof . Maar het was toch maar een idee, ik blijf er voorlopig nog gelukkig in rijdenquote:Op zondag 19 december 2010 12:33 schreef tha_rizzo het volgende:
Hoi, ik meld me hier ook weer even.
@Haarbal, zo'n oude E30 is stiekem toch wel wat toffer dan een E46?
@Turq, bij onderstuur gewoon gas bijgeven (of gewoon rustiger rijden )
Je vergeet erbij te zeggen dat het merendeel van de 1-serie lease-kneuzen (80%) niet weet dat ze een RWD rijdenquote:Op maandag 20 december 2010 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe dom ben je dan !
Dat is ook zo. Ik zie ook verdacht vaak vrouwen in een 1-serie rijden dus dan is het ook wel logisch dat ze niet weten of het een RWD of FWD is.quote:Op maandag 20 december 2010 10:32 schreef Bowny het volgende:
[..]
Je vergeet erbij te zeggen dat het merendeel van de 1-serie lease-kneuzen (80%) niet weet dat ze een RWD rijden
Van die gasten die puur BMW rijden om het merkje en verder geen fuck om de techniek geven
Vrouwen doen geen kettingen op hun banden. Die geven alleen maar gas tot het rubber verbrand is.quote:Op maandag 20 december 2010 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Ik zie ook verdacht vaak vrouwen in een 1-serie rijden dus dan is het ook wel logisch dat ze niet weten of het een RWD of FWD is.
Klopt wel, kende een aantal mensen die dachten dat een Einzer een FWD was. Eén van die personen had vorige winter dan ook schade gereden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja oke die wel, maar ik had het over het feit dat 80% van de 1-serie rijders niet weet dat het een RWD is. Maar goed, ik ga er dan ook vanuit dat die niet weten wat FWD is.
330i of 330d is wijsheid.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:27 schreef Maharbal het volgende:
...
Het is maar een idee... wat is wijsheid
1 op 10.5 met mijn e89 s35i dctquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:32 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is het verbruik van een E36 325i/E34 525i Automaat met dit weer?
GOdver ik kom uit op 1 op 3
EN rij ook nog eens rustig.. Wel dwars op zn tijd en zit regelmatig in de 4 te cruisen..
25 euro benzine is 80km max.
Weet ik niet ik ga tanken als ie leeg is ik kijk nooit naar kilometers oidquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:32 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is het verbruik van een E36 325i/E34 525i Automaat met dit weer?
GOdver ik kom uit op 1 op 3
Komt ook wel door het spelen in de sneeuw enzo, maar het verbruik van de oude bmw's daalt nogal met dit weer. Ik zag bij de E21 de benzinemeter ook gewoon dalen terwijl ik aan het driften was dat is echt niet leuk meer. Maar als je gewoon normaal rijdt turq dan kan je nooit 1 op 3 halen. Maar ja wat normaal is voor een normaal mens, is voor turq natuurlijk wat andersquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:32 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is het verbruik van een E36 325i/E34 525i Automaat met dit weer?
GOdver ik kom uit op 1 op 3
EN rij ook nog eens rustig.. Wel dwars op zn tijd en zit regelmatig in de 4 te cruisen..
25 euro benzine is 80km max.
Haha met z'n touring. Hoe zit het nou een beetje met de gewichtsverdeling bij die dingen? Drift toch wel wat anders dan de normale E30?quote:Op woensdag 22 december 2010 08:33 schreef rival het volgende:
Deze hoort wel in dit topic, ik vermaak me wel
1 op 3?quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:32 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is het verbruik van een E36 325i/E34 525i Automaat met dit weer?
GOdver ik kom uit op 1 op 3
EN rij ook nog eens rustig.. Wel dwars op zn tijd en zit regelmatig in de 4 te cruisen..
25 euro benzine is 80km max.
Laat m uitlezen. Ik denk dat je nokkenaspositiesensor naar zn moer is of lmmquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:32 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is het verbruik van een E36 325i/E34 525i Automaat met dit weer?
GOdver ik kom uit op 1 op 3
EN rij ook nog eens rustig.. Wel dwars op zn tijd en zit regelmatig in de 4 te cruisen..
25 euro benzine is 80km max.
hij glijdt iets langer door en voelt wat lomper aan.... verder gaat het gewoon als normaalquote:Op woensdag 22 december 2010 09:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha met z'n touring. Hoe zit het nou een beetje met de gewichtsverdeling bij die dingen? Drift toch wel wat anders dan de normale E30?
Geld te veel..?quote:Op woensdag 22 december 2010 08:33 schreef rival het volgende:
[..]
Weet ik niet ik ga tanken als ie leeg is ik kijk nooit naar kilometers oid
Ik rij normaal, ik gooi hem meteen in de 4 en probeer mijn verbruiksmeter steeds op 9L/100km te houden.. Dwars gaan doe ik wel vaak, maar op 1500-2000toeren..quote:Op woensdag 22 december 2010 09:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Komt ook wel door het spelen in de sneeuw enzo, maar het verbruik van de oude bmw's daalt nogal met dit weer. Ik zag bij de E21 de benzinemeter ook gewoon dalen terwijl ik aan het driften was dat is echt niet leuk meer. Maar als je gewoon normaal rijdt turq dan kan je nooit 1 op 3 halen. Maar ja wat normaal is voor een normaal mens, is voor turq natuurlijk wat anders
Nee, ik kom amper boven de 3000RPM.. alleen soms..quote:Op woensdag 22 december 2010 10:37 schreef tha_rizzo het volgende:
1 op 3?
Zit je soms continu in de red-zone of zo? Dat haal ik niet eens met mijn 2,5 liter-blok. En bij mij moeten m'n kleppen worden gesteld.
Kan niet mijn nokkenaspositiesensor zijn want hij rijdt en draait perfect.. Lmm lijkt me ook sterk want vermogen heeft hij nogsteeds..quote:Op woensdag 22 december 2010 10:39 schreef Gokhan03 het volgende:
Laat m uitlezen. Ik denk dat je nokkenaspositiesensor naar zn moer is of lmm
Ik haalde makkelijk met mijn E34/E39 1 op 10 met dit weer.
Je moet hem ook goed warm laten lopen. Dus als je snel weg moet dan moet je maar even wachten met het aandoen van je verwarming omdat je thermostaat open gaat en de motor blijft koelen.
Als je met een koud blok wegrijd dan zit je hele tijd op de choke en dat zuipt 1 op 3 ja
Nee zeker niet. maar zodra het lampje gaat branden flikker ik er weer 50 euro in tot het lampje weer gaat branden!quote:
OKquote:Op donderdag 23 december 2010 11:03 schreef YoshiBignose het volgende:
IS AL GEPOST HIER
[Centraal] BMW Fantopic, deel 44: D R I F T E N!
Nou ik weet niet of die cijfers kloppen of mijn auto die niet klopt maar hijs ziekelijk snelquote:Op zaterdag 25 december 2010 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ja, de E36 compact gaat nog wel. De achterkant is wat raar, maar de 323ti gaat inderdaad supersnel. Is natuurlijk ook gewoon een 170pk 2.5 liter. De cijfers zeggen 7.8 sec naar de 100. Nice
Ga ik morgen posten.quote:
Mooie illustratie van de marketing van BMW ten tijde van de E30 325i. Die hadden ze met een kleine 100kg minder en hetzelfde vermogen toentertijd op 8,3s (nog steeds op autoweek) gezet. Nu zie je extra goed dat dat komt doordat de echte cijfers te dicht bij die van de M3 kwamen. Sluwe jongensquote:Op zaterdag 25 december 2010 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ja, de E36 compact gaat nog wel. De achterkant is wat raar, maar de 323ti gaat inderdaad supersnel. Is natuurlijk ook gewoon een 170pk 2.5 liter. De cijfers zeggen 7.8 sec naar de 100. Nice
Ik bedoel gewoon om aan te geven dat BMW toentertijd foutieve cijfers aangaf omdat de 325i gewoon te dicht bij de M3 kwam, en het prijsverschil dus niet echt werd gerechtvaardigd.quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh jaaaaa, maar 2 of 4 kleppen per cilinder zou toch wel uitmaken? En wel iets meer koppel. Vreemd, kan me ook bijna niet voorstellen dat het zoveel zou moeten schelen dan. 100 kg zwaarder is de compact en volgens de cijfers 0,5 sec. sneller. Dan zou het de 325i dus richting de 7,3 naar de 100 te gaan? Lijkt me toch sterk. Of is ie echt zo snel?
Mijn neef zegt ook dat het klopt dat er zo n geluid uit komt. Maargoed ik ben supertevreden met mn auto. Het is geen afgeragde bak maar een goed onderhouden auto.quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm bij de E36 van m'n broertje heb ik de ABS weleens gehoord. Die klinkt gewoon normaal, dat geratel aan de onderkant. Ik hoor ook een soort zoemend geluid bij jouw filmpje, dat hoor ik niet. Geen idee wat het is... als ie maar werkt he
Cool, toch bijna een sec. sneller dan de cijfers aangeven. Het leek me ook al zo traag 8.3quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon om aan te geven dat BMW toentertijd foutieve cijfers aangaf omdat de 325i gewoon te dicht bij de M3 kwam, en het prijsverschil dus niet echt werd gerechtvaardigd.
Wat veel 325i eigenaren in de praktijk berichten is dat het rond de 7,3 - 7,5sec ligt. Dat zijn mijn bevindingen ook eigenlijk. Qua sprintjes tegen auto's met soortgelijke cijfers (7,5sec) gaat het aardig gelijk op/ ik trek marginaal voor, terwijl ik een E46 320i (8,3sec) ruim achter me laat.
Jullie?quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja ook... jullie vieren toch geen kerst?
Gister ook een golf 4 die met een diffuser in zijn hand liep omdat die er ook af lag :pquote:Op zondag 26 december 2010 03:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jullie?
of ik?
Ik vier het niet, ik drink er op..
Zojuist net me bumpert er af gereden in dat kut sneeuw.. pff maargoed, heb hem er weer op zitten
Soort? Ben ik een dier ofzo?quote:Op zondag 26 december 2010 10:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk "jullie soort"
Vind je het vreemd dat je bumper eraf gaat als je dat ding zo laag hebt staan... Bij m'n E21 zit er ook iets in het midden heel laag. Er zijn een paar drempels (vooral in park.garage) die ik gewoon standaard raak, hoe langzaam ik ook ga. En dat is zo'n schrapend geluid precies in het midden.
Met 4 mensen in de auto is het helemaal erg
Heb je het over je wielkasten of precies dat stukje bij je dorpel daar?(dat wat geluid maakt als je over een drempel gaat)quote:Op zondag 26 december 2010 11:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Soort? Ben ik een dier ofzo?
En mijn auto is zo laag dat ik standaard elke drempel raak, OF met mijn uitlaat OF net onder de spatbord hier:
[ afbeelding ]
(zie dat barst in me lak) Maar hij raakt 9 .v. 10 niet echt de spatbord maar wat meer na binnen.. en schrapende geluiden wat ik heb gehoord.. pff...
Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.quote:Op zondag 26 december 2010 14:32 schreef piekartz87 het volgende:
leuk rijden als je elke drempel de grond raakt *not*
ik hou er wel van om wat vlotter over de drempels te kunnen. ik haat stapvoets rijden namelijk.
en @ Gokhan:
sterft er bij jou ook altijd een klein deeltje van jezelf als je tankt?
brandstof is belachelijk duurder geworden de laatste tijd. 10 cent of meer in nog geen maand.
hopelijk zakt dat nog een beetje want het is echt niet grappig meer.
en dan klaag ik al met een 316i
Nope, niet nieuw.. kom op man, 350 en ook nog es nieuwe banden..?quote:Op zondag 26 december 2010 13:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zitten daar nieuwe 225/40/18 banden onder?
Setje van 4 xPS2 is nl. al 900+
Passen er eigenlijk 225 banden op M6 velgen; is toch veel te smal voor een M6?
Soo True.. ik maakte 550KM met een volle tank (2.5 M50 automaat) en een vriend van me 480 met zijn 316i M43 handgeschakeldquote:Op zondag 26 december 2010 14:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.
Je moet ook eigenlijk geen 316i of 318i rijden. Zuipt evenveel als een 325/323. Veel mensen schrikken als ik zeg dat ik 2500 cctjes in mijn auto heb maar zij tanken vaker(meer) met hun 1.4 of 1.6 liter auto
ben ik niet mee eens.quote:Op zondag 26 december 2010 14:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.
Je moet ook eigenlijk geen 316i of 318i rijden. Zuipt evenveel als een 325/323. Veel mensen schrikken als ik zeg dat ik 2500 cctjes in mijn auto heb maar zij tanken vaker(meer) met hun 1.4 of 1.6 liter auto
Inderdaad. hij voelt wel vlot gewoon.quote:Op maandag 27 december 2010 17:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Niks mis met de E30 316. Heb nooit het gevoel dat ik in een trage auto rijd eigenlijk (iets dat ik bij de E36 316i wel had )
quote:Op zondag 26 december 2010 11:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Soort? Ben ik een dier ofzo?
En mijn auto is zo laag dat ik standaard elke drempel raak, OF met mijn uitlaat OF net onder de spatbord hier:
[ afbeelding ]
(zie dat barst in me lak) Maar hij raakt 9 .v. 10 niet echt de spatbord maar wat meer na binnen.. en schrapende geluiden wat ik heb gehoord.. pff...
Een wegligging waar je van kan dromen. Ik heb zelf de M onderstel onder mijn E36 compact en dat gaat goed de bochten in.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:07 schreef tha_rizzo het volgende:
Turq, wat is dan de lol van verlagen?
Mijn oude E39 523i was niet verlaagd maar met 15 inch velgen schommelde hij als een gek in de bochten. Het is dat de 19 inch velgen dat weer goedmaaktenquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Maak de berekening eens. Hoeveel verbetert je wegligging, als je auto 40mm lager ligt? Ik heb ook een m-onderstel (of tenminste een sportonderstel ofzo) onder de E46 en ook nog eens verlaagd en voor je gevoel ga je idd lekkerder door de bochten (en is je comfort minder), maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit hoor.
Als je wielen verdwijnen onder de wielkast dan staat je auto te laag, vind ik
Nou als je je auto verlaagd dan zorg je echt dat je schokdempers nog vers zijn, anders kan je een abonnement nemen bij de carterpanboerquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. hebben de schokdempers van de BMW-fanboys hier gemiddeld eigenlijk al afgelegd? Dan kan je verlagen; maar blijft het k*t met peren.
Ikke: nog geen 5000 km geleden vervangen
No way dat een 316i zuiniger is dan mijn 325i op de snelweg. Vriend van mij heeft er ook 1 (M10), en die zit meer rond tussen de 1 op 11 en 1 op 12 op de snelweg (meer richting de 1 op 11), terwijl ik meer richting de 1 op 10 (max 1 op 11) zit op de snelweg met een rustige rijstijl (in de zomer).quote:Op maandag 27 december 2010 15:55 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ben ik niet mee eens.
ik betaal lang geen 85 euro als ik 520 km gereden heb.
ik betaal dan rond de 70 euro.
en aangezien ik elke week 500 km rij ongeveer vind ik dat nogal een verschil.
en dan heb ik ook nog een een rijstijl die niet echt zuinig te noemen is. ik weet dat een 325 wellicht zelf iets zuiniger is op de snelweg. maar ik weet dat als ik een krachtiger auto ga rijden dat ik daar ook gebruik van maak.
kan ik tijdens mijn studietijd beter dit blijven rijden.
Alleen als je het goed doet. Dingen lukraak 60mm verlagen heeft weinig zin. Wegligging is meer dan alleen veren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:23 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Een wegligging waar je van kan dromen. Ik heb zelf de M onderstel onder mijn E36 compact en dat gaat goed de bochten in.
Het kost je wel comfort.
Ik geloof dat bij mij de originele af-fabriek bilsteins er nog onder zitten, dus een hoop. Ze zijn nog steeds in prima staat, en als ze kaputt zijn komen er nieuwe bilsteins onder. Voordeel is dat er standaard bilsteins bij m-tech zaten die berekend waren op een verlaging (standaard m-tech is 20mm)quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. hebben de schokdempers van de BMW-fanboys hier gemiddeld eigenlijk al afgelegd? Dan kan je verlagen; maar blijft het k*t met peren.
Ikke: nog geen 5000 km geleden vervangen
Een hoop als je het goed doet. Harry's denken alleen vaak dat veren (en dan ook nog eens goedkoop) vervangen voldoende isquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Maak de berekening eens. Hoeveel verbetert je wegligging, als je auto 40mm lager ligt? Ik heb ook een m-onderstel (of tenminste een sportonderstel ofzo) onder de E46 en ook nog eens verlaagd en voor je gevoel ga je idd lekkerder door de bochten (en is je comfort minder), maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit hoor.
Als je wielen verdwijnen onder de wielkast dan staat je auto te laag, vind ik
Weet niet hoeveel km. je E30 heeft gelopen, maar in principe kan je na 100K kms., max. 150K kms. je schokdempers wel weg kieperen. Nu moet ik zelf zeggen dat ik ze ook pas heb vervangen toen de olie eruit liep bij iets van 230K , maar je merkt het verschil wel degelijk.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:53 schreef Maharbal het volgende:
...Ik geloof dat bij mij de originele af-fabriek bilsteins er nog onder zitten, dus een hoop. Ze zijn nog steeds in prima staat, en als ze kaputt zijn komen er nieuwe bilsteins onder. Voordeel is dat er standaard bilsteins bij m-tech zaten die berekend waren op een verlaging (standaard m-tech is 20mm)...
Een km of 175.000. Ik zal ongetwijfeld het verschil wel merken met nieuwe shockdempers, maar tot nu toe doen ze het nog aardig. De demping is nog redelijk. Ik ga ze waarschijnlijk ook vervangen als de olie eruit komt lopenquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weet niet hoeveel km. je E30 heeft gelopen, maar in principe kan je na 100K kms., max. 150K kms. je schokdempers wel weg kieperen. Nu moet ik zelf zeggen dat ik ze ook pas heb vervangen toen de olie eruit liep bij iets van 230K , maar je merkt het verschil wel degelijk.
Ik heb ook nergens gezegd dat mijn 316i op de snelweg zuiniger is integendeel.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
No way dat een 316i zuiniger is dan mijn 325i op de snelweg. Vriend van mij heeft er ook 1 (M10), en die zit meer rond tussen de 1 op 11 en 1 op 12 op de snelweg (meer richting de 1 op 11), terwijl ik meer richting de 1 op 10 (max 1 op 11) zit op de snelweg met een rustige rijstijl (in de zomer).
Ja, ik had precies omgekeerd gereageerd. Ik bedoelde dus dat mijn 325i nooit zuiniger is dan een 316i .quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:40 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat mijn 316i op de snelweg zuiniger is integendeel.
Maar toch zet er ergens wel een groot verschil aangezien ik een heel stuk minder betaal voor 500 km rijden.
haha foutje moet kunnen :pquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, ik had precies omgekeerd gereageerd. Ik bedoelde dus dat mijn 325i nooit zuiniger is dan een 316i .
Ik ben ongeveer ¤15/¤17,50 kwijt voor 120km, dus rond de ¤60/70 voor 500 (maargoed, ik houd van doortrekken om dat motorgeluid te horen )
Koop een E28 met een zwaardere motor, dan heb je bijna standaard een 5-bak.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:16 schreef piekartz87 het volgende:
Ik ben gek op oude auto's enz maar voor het gemak op de snelweg e.d. zijn 5 versnellingen toch wel erg fijn ^^
De mijne zuipt nu ook wie une alcoholistische otter, maar bij mij speelt het ook mee dat m'n kleppen gesteld moeten worden en dat ik wellicht te brede banden (225 of 215) onder m'n 5er hebquote:Op dinsdag 28 december 2010 17:22 schreef Maharbal het volgende:
Gelukkig heb ik dat nog net wel.
Maar damn, dat ding zuipt nu nog meer in de winter. Ik was vorige winter alweer bijna vergeten...
Ik weet nog dat toen 1 op 7,5 met normaal rijden en af en toe doortrekken (in de stad) meer regel was dan uitzondering
Dat lijkt me best dorstig voor een 1.8je.....quote:Op woensdag 29 december 2010 10:25 schreef Bowny het volgende:
Mijn vorige E46 318i ging tijdens de opkomst van de kou ook van 1:11.5 naar 1:9.......en dan reed ik nog zeer kalm!
e46 318i is toch geen 1.8? De 316i is al 1.9quote:Op woensdag 29 december 2010 14:26 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Dat lijkt me best dorstig voor een 1.8je.....
Ja, of je er eentje kunt kopen met een 6pitter.. wtf moet je met een 316i e30?quote:Op woensdag 29 december 2010 15:36 schreef bascross het volgende:
Morgen ga ik kijken bij een e30 316i. Iemand nog wat belangrijke tips waar ik op moet letten?
Yup, is ook een 1.9 of een 2.0 als die na 2002.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
e46 318i is toch geen 1.8? De 316i is al 1.9
Hou je grafsmoel toch eens. Als iemand een 4 cilinder wil laat hem dan.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja, of je er eentje kunt kopen met een 6pitter.. wtf moet je met een 316i e30?
Koop op zn aller minst dan een 320i of een 318IS als je cheap wilt blijven.. Maar een 316i..?
Tsssk, dat hóeft niet zo hequote:Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Yup, is ook een 1.9 of een 2.0 als die na 2002.
[..]
Hou je grafsmoel toch eens. Als iemand een 4 cilinder wil laat hem dan.
Dus: ROEST vooral op letten. Verder is de 316i volgens mij de M40 dus helaas geen ketting meer als de M10. Ff onderhoud checken dus.
Roestpunten:quote:Op woensdag 29 december 2010 15:36 schreef bascross het volgende:
Morgen ga ik kijken bij een e30 316i. Iemand nog wat belangrijke tips waar ik op moet letten?
Assumption is the mother of all f*ck ups...quote:Op woensdag 29 december 2010 15:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
e46 318i is toch geen 1.8? De 316i is al 1.9
Ik vind 't vreemd dat jij een klassieker rijdt wanneer het weer niet zo goed is en je E46 alleen met lekker weer. Ik zou het juist andersom doen, een oude auto is ook gevoeliger voor roestvorming, en drie keer raden wat pekel doet.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Met de kou doet mijn 318 ook 1 op 10 maar rij er nu vrij weinig. De E21 moet nu werken voor z'n geld. Het verbruik in de binnenstad met deze kou is om van te janken. Probeer nu zoveel mogelijk op LPG te rijden dat dekt de kosten nog lekker. Op zich start ie ook wel op LPG, soms zelfs beter, alleen als je dan wegrijdt en bij eerste de beste stoplicht komt en je toeren zakken dan valt ie meteen weer uit. Constant m'n voet op het gaspedaal houden ben ik al een beetje gewend tot ie warm is.
Op benzine wil m'n E21 trouwens de laatste tijd de toeren nogal hoog houden. Dan geef je gas en schakel je verder maar blijven de toeren hangen. Heb ik al eens eerder gehad en ook wel eens met de E36 maar het ging vaak na een tijdje weer weg. Stationair benzine op 2000 rpm lijkt me iets te gortig...
Handige site, jammer dat het Duits is.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:08 schreef Hyperdude het volgende:
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm
Porno plaatjes van alle roestplekken.
Ten eerste hangt het af van het aanbod. Ik kwam deze tegen en hij staat relatief dichtbij. Verder heb ik het idee dat die 6 cilinders toch iets meer te verduren krijgen en dat is ook logisch.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja, of je er eentje kunt kopen met een 6pitter.. wtf moet je met een 316i e30?
Koop op zn aller minst dan een 320i of een 318IS als je cheap wilt blijven.. Maar een 316i..?
Rost=roestquote:Op woensdag 29 december 2010 17:14 schreef bascross het volgende:
[..]
Handige site, jammer dat het Duits is. ...
Ja misschien niet heel slim. Reed laatst nog achter zo'n zout strooier maar om er nou 30 km achter te rijden leek me ook niet goed dus moest er wel langs. Hoorde het zout kletteren over m'n arme oldtimertjequote:Op woensdag 29 december 2010 16:13 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik vind 't vreemd dat jij een klassieker rijdt wanneer het weer niet zo goed is en je E46 alleen met lekker weer. Ik zou het juist andersom doen, een oude auto is ook gevoeliger voor roestvorming, en drie keer raden wat pekel doet.
http://translate.google.n(...)2Ff00509.htm&act=urlquote:Op woensdag 29 december 2010 17:14 schreef bascross het volgende:
[..]
Handige site, jammer dat het Duits is.
[..]
Ten eerste hangt het af van het aanbod. Ik kwam deze tegen en hij staat relatief dichtbij. Verder heb ik het idee dat die 6 cilinders toch iets meer te verduren krijgen en dat is ook logisch.
quote:Die günstigen 316i und 318i mit M40 Motor sind fast durch die Bank von Nockenwellenproblemen geplagt, das sollte schon vor dem Kauf klar sein.
Schijnt inderdaad een slecht punt te zijn van die M40 motors, morgen goed opletten dus.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:36 schreef YoshiBignose het volgende:
http://translate.google.n(...)2Ff00509.htm&act=url
niks mis met de 316itjes hoor en zijn niet zo heel traag als het lijkt.
Zo leest het inderdaad beter.
[quote]Op woensdag 29 december 2010 21:44 schreef Quantor het volgende:[/b]
Betreffende de goedkope 316i en 318i met M40 zijn ze niet erg geruststellend, "fast durch die Bank" is vertaald zo goed als allemaal.
Dat is Carburateur (316 - 1.8)quote:
dont click, spam..quote:
Jij zit al aan je notes tax voor deze week, wees dus maar blijquote:Op donderdag 30 december 2010 14:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Shit net te laat met quoten
Wehehhehee sorryquote:
Nietes, ik heb pas 82 notes staat erquote:Op donderdag 30 december 2010 14:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij zit al aan je notes tax voor deze week, wees dus maar blij
Doe het meteen goed met een 530D common railtje(A)quote:Op donderdag 30 december 2010 15:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Of als je een dieseltje wilt een 525TDS..
Klopt, 530D bestaat ook nog altijd..quote:Op donderdag 30 december 2010 15:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Doe het meteen goed met een 530D common railtje(A)
Dat mag natuurlijk niet want anders kan turq je niet bijhouden
528i/530i op LPG..quote:Op donderdag 30 december 2010 15:28 schreef Charged het volgende:
Moet een goede vervanging zijn voor een 2.5 20v die lekker loopt op LPG
Hahah die 530D neukt je in je kont :pquote:Op donderdag 30 december 2010 15:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Klopt, 530D bestaat ook nog altijd..
En niet kunnen bijhouden..? Zullen we ff een stukje snelweg nemen? 530D vs mijn 318i..
Hij heeft een blok die origineel geleverd is in de 325i en deze gelepeld in een 318i. Jouw auto heeft een modernere en afgeknepen 2.5 liter blok.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:09 schreef ShaoKing het volgende:
Hey Turquaz,
Ik zie dat je een BMW 318i 2.5 liter motor heb? Misschien een n00b vraagje, maar hoe krijg je dat dan voor elkaar? Ik heb sinds kort een E36 323Ti gekocht, , daar zou dan ook een 2.5liter motor in zitten. Waar zit 'm dan het verschil?
Klopt, hij zit op 170PK en ik op 200.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:24 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Hij heeft een blok die origineel geleverd is in de 325i en deze gelepeld in een 318i. Jouw auto heeft een modernere en afgeknepen 2.5 liter blok.
wat is je topsnelheid dan? ik had laastst een 530D (E60) achter me rijden op de autobahn met 230 en die wilde er nog voorbij, aangezien ik mijn winterbanden al gemonteerd had en het te warm was heb ik hem maar lekker laten gaanquote:Op donderdag 30 december 2010 15:51 schreef Turquaz52 het volgende:
Snelweg..? Laat ik hem wel deze mooie kontje zien:
[ afbeelding ]
Van 0 tot 100 geloof ik best, maar snelweg is een benzine auto 9 v.d. 10x sneller..
Nou hier met die foto's danquote:Op donderdag 30 december 2010 16:29 schreef ShaoKing het volgende:
Ah ok, verdikkeme 200pk?! wow. Die van mij zou ook een M-Tech moeten zijn, en inderdaad met 170pk, heb M-tech velgen, M op de achterklep, etc etc. Het is wel een ingevoerde maar wel een bijzonder mooie wagen. Zeer complete uitrusting, maarja daar weten die duitsers wel raad mee natuurlijk
Ja die kan ik wel even posten binnenkort, ben nu alleen op mijn werk .. dus geen foto's bij de hand.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nou hier met die foto's dan
Niks moet, alleen als ie niet meer rijdtquote:Op donderdag 30 december 2010 16:38 schreef ShaoKing het volgende:
[..]
Ja die kan ik wel even posten binnenkort, ben nu alleen op mijn werk .. dus geen foto's bij de hand.
Nu moet die binnenkort voor de 'grote beurt', jaiks! Wat een geld
Ja dat is dan ook wel weer zo. Alleen als ik in het onderhoudsboekje kijk zie ik dat die voor de laatste 2x alleen een 'oil service' heeft gehad. En de computer zegt nu weer 'oil service' Maar volgens de dealer was het beter om dan nu een inspection II te laten doen ..quote:Op donderdag 30 december 2010 16:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Niks moet, alleen als ie niet meer rijdt
Wat kost het vervangen van een koppakking bij een E36 ongeveer aan materiaal en tijd?
Ik zou niet met een E36 naar de dealer gaan voor een grote beurt.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:41 schreef ShaoKing het volgende:
[..]
Ja dat is dan ook wel weer zo. Alleen als ik in het onderhoudsboekje kijk zie ik dat die voor de laatste 2x alleen een 'oil service' heeft gehad. En de computer zegt nu weer 'oil service' Maar volgens de dealer was het beter om dan nu een inspection II te laten doen ..
logisch natuurlijk, levert hun meer geld op
En wat die koppeling betreft, collega van mij laatst heeft het laten vervangen bij een BMW specialist dus geen dealer en moest ¤350 betalen ..
Haha jah sorry, had net m'n post aangepast stom van me.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zou niet met een E36 naar de dealer gaan voor een grote beurt.
En ik had het over een koppakking, geen koppeling
Niemand?quote:Op donderdag 30 december 2010 16:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Weet iemand de originele maten van BMW e30 325i 15" BBS velgen? Ik zie een mooie deal maar ik moet wel de maten hebben (ET en J, verkoper weet het niet). Banden zijn 195 en 205 dus ik schat 7j, maar de ET?
[ afbeelding ]
Ik denk dat Rival of Marhabal het wetenquote:
Ja ik had al gehoopt (verwacht) dat hier e30-kenners zaten.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:47 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik denk dat Rival of Marhabal het weten
Mijn M-Tech 170PK:quote:Op donderdag 30 december 2010 16:29 schreef ShaoKing het volgende:
Ah ok, verdikkeme 200pk?! wow. Die van mij zou ook een M-Tech moeten zijn, en inderdaad met 170pk, heb M-tech velgen, M op de achterklep, etc etc. Het is wel een ingevoerde maar wel een bijzonder mooie wagen. Zeer complete uitrusting, maarja daar weten die duitsers wel raad mee natuurlijk
ik heb 245 gereden en toen vlogen mijn knipperlichten er van af.. Vond ik wel goed genoeg geweest want mijn zijscherm klapperde ook als een gek..quote:Op donderdag 30 december 2010 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is je topsnelheid dan? ik had laastst een 530D (E60) achter me rijden op de autobahn met 230 en die wilde er nog voorbij, aangezien ik mijn winterbanden al gemonteerd had en het te warm was heb ik hem maar lekker laten gaan
Heyy ik heb ook sinds kort(morgen wordt het 1 week) een 323 TI.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:09 schreef ShaoKing het volgende:
Hey Turquaz,
Ik zie dat je een BMW 318i 2.5 liter motor heb? Misschien een n00b vraagje, maar hoe krijg je dat dan voor elkaar? Ik heb sinds kort een E36 323Ti gekocht, , daar zou dan ook een 2.5liter motor in zitten. Waar zit 'm dan het verschil?
Gel vurim da tur atttquote:Op donderdag 30 december 2010 22:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoe kut het ook klinkt, ik kan je alleen maar gelijk geven en zeggen dat al heb ik 30PK meer, dat jou auto sneller is..
Ow boy...
Gel..quote:
Hahah misschien 17 inch velgen eronder.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Leg er dan op z'n minst 18 inch onder dan lijkt het nog wat
Ziet er inderdaad wel oke uit, maar staat precies aan de andere kant van het land. Iets te ver dus. Ik heb overigens alweer een andere bmw op het oog, die wat dichterbij staat. Ook een 318.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:33 schreef YoshiBignose het volgende:
http://link.marktplaats.nl/390233239
Hier een nette duitse 318i, wegenbelastingvrij bijna
quote:Op donderdag 30 december 2010 16:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Weet iemand de originele maten van BMW e30 325i 15" BBS velgen? Ik zie een mooie deal maar ik moet wel de maten hebben (ET en J, verkoper weet het niet). Banden zijn 195 en 205 dus ik schat 7j, maar de ET?
[ afbeelding ]
Nee sorry. E30fansite.nl/Forum weet het welquote:Op donderdag 30 december 2010 20:47 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik denk dat Rival of Marhabal het weten
Jij hebt in principe dezelfde motor maar een kleinere inlaat. Je kan de inlaat/gasklephuis e.d. vervangen met die van een 2.5 en dan zit je ook op hetzelfde vermogen. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of dat gaat lukken met je huidige ecu.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:09 schreef ShaoKing het volgende:
Ik heb sinds kort een E36 323Ti gekocht, , daar zou dan ook een 2.5liter motor in zitten. Waar zit 'm dan het verschil?
Zo! Goeiemorgen Erg mooie auto.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:54 schreef tong_poh het volgende:
Ik had een hele tijd geleden beloofd om een foto te plaatsen van mijn auto, toen ik hem kocht. helaas heb ik nooit de moeite genomen om foto's te maken. Maar ik bedacht me even, dat ik wel foto's had downgeload van de advertentie. Ik geef een foto dus van de advertentie waarbij mijn auto op zomerbanden en velgen staat.
[ afbeelding ]
En uitlaat..quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:23 schreef rival het volgende:
[..]
Jij hebt in principe dezelfde motor maar een kleinere inlaat. Je kan de inlaat/gasklephuis e.d. vervangen met die van een 2.5 en dan zit je ook op hetzelfde vermogen. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of dat gaat lukken met je huidige ecu.
. Koop jezelf een set goede banden en leer rijden. Als je een beetje nadenkt hoef je echt niet vast te staan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:01 schreef joeftw het volgende:
D R I F T E N ? ?
Man, deed ie dat maar. Hij is echt verdomme niet vooruit te krijgen in dit weer. Al zo'n tien keer vastgestaan heb er nu genoeg van. Heb er al vier hele dagen niet meer in gereden. Wanneer is al 't sneeuw en ijs weg?!
Ik heb dat ook bij sommige besneeuwde parkeerplekken gehad. Zonder hulp kwam ik er niet uit. Maar op de weg zelf helemaal geen problemen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Spreek voorjezelf..
Gisteren kwam ik geen cm van me plaats terwijl mijn achterwiellen beide slowmotion na voren en na achteren draaiden..
Soms kun je er echt niks aan doen, en ja ik rij op goede banden..
Dit soort randdebielen worden wel opgepakt. Dit is toch gewoon een poging tot moord!!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je dat überhaupt filmt met zo'n dashboard camera en dan gaat natrekken heb je toch helemaal niks te doen
Dat fietspad is spiegel-glad.quote:Verder zie ik niet in wat het met driften te maken heeft en.... waarom fietsen die mensen op de weg terwijl er een fietspad naast staat?
Ik kan vanaf hier niet zien of dat fietspad glad is, nog zou ik dan niet op de weg gaan fietsen maar ja. Dan is de weg blijkbaar niet glad anders kan je beter op het fietspad blijven. Ja, die inhaalactie is wat roekeloos, maar er was nog ruimte zat, je ziet de fietsers niet eens uitwijken.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:25 schreef Afketser het volgende:
[..]
Dit soort randdebielen worden wel opgepakt. Dit is toch gewoon een poging tot moord!!
[..]
Dat fietspad is spiegel-glad.
Deze man wordt op zeker gepakt en dan zal hij wel een fikse boete krijgen en hopelijk een paar jaartjes lik. Auto is ook niet APK gekeurd dus dat komt er ook nog bij. Wellicht zat z'n wagen vol drugs.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik kan vanaf hier niet zien of dat fietspad glad is, nog zou ik dan niet op de weg gaan fietsen maar ja. Dan is de weg blijkbaar niet glad anders kan je beter op het fietspad blijven. Ja, die inhaalactie is wat roekeloos, maar er was nog ruimte zat, je ziet de fietsers niet eens uitwijken.
Poging tot moord slaat natuurlijk helemaal nergens op he
Welk model/uitvoering zoek je?quote:Op zondag 2 januari 2011 02:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waar kan ik het beste kijken voor een BMW? Duitse autosite, marktplaats, autotrack of andere sites?
Deze man wordt zeker niet gepakt want dat is geen geldig bewijsmateriaal. Te hard rijden is geen meting voor gedaan en dat z'n wagen vol met drugs zit slaat nergens op. Hij kan wel een boete krijgen voor z'n verlopen APK, maar dat gaat allemaal automatisch. Theoretisch mag je je APK 2 maanden laten verlopen, zo lang je er maar niet niet mee rijdt.quote:Op zondag 2 januari 2011 09:34 schreef Afketser het volgende:
[..]
Deze man wordt op zeker gepakt en dan zal hij wel een fikse boete krijgen en hopelijk een paar jaartjes lik. Auto is ook niet APK gekeurd dus dat komt er ook nog bij. Wellicht zat z'n wagen vol drugs.
Die X5 bestuurder zou alleen al zijn rijbewijs kwijt zijn vanwege het veels te hard rijden.
Als hij de fietsers had geraakt dan waren ze dood. Als was dat niet zijn opzet dan nog had hij heel wat jaartjes gezeten.
Mooie bimmerquote:Op zondag 2 januari 2011 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb nu ook een BMW
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:25 schreef Afketser het volgende:
[..]
Dit soort randdebielen worden wel opgepakt. Dit is toch gewoon een poging tot moord!!
Man doe toch eens normaal. Idioot. Je fantasie gaat compleet met je op de loop.quote:Op zondag 2 januari 2011 09:34 schreef Afketser het volgende:
[..]
Deze man wordt op zeker gepakt en dan zal hij wel een fikse boete krijgen en hopelijk een paar jaartjes lik. Auto is ook niet APK gekeurd dus dat komt er ook nog bij. Wellicht zat z'n wagen vol drugs.
Die X5 bestuurder zou alleen al zijn rijbewijs kwijt zijn vanwege het veels te hard rijden.
Als hij de fietsers had geraakt dan waren ze dood. Als was dat niet zijn opzet dan nog had hij heel wat jaartjes gezeten.
Een beamer is zo'n ding:quote:
Idioot? De enige idioot is die X5 rijder. En jij als aanhanger van die X5 rijder valt daar ook onderquote:Op zondag 2 januari 2011 12:04 schreef Mikkie het volgende:
Man doe toch eens normaal. Idioot. Je fantasie gaat compleet met je op de loop.
Het is geen nette actie van die X5, maar die fietsers kan ie van ruime afstand zien en gezien de groothoeklens die gebruikt is lijkt het waarschijnlijk allemaal wat krapper dan het in werkelijkheid was. Die fietsers rijden ook gewoon rustig door en flippen niet de pan uit.
Je stellingen over de snelheid en drugs raken helemaal kant noch wal.
Nee een 4.4 is best traagquote:Op zondag 2 januari 2011 12:28 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ik denk dat hij ook wind mee had want een X5 kan volgens mij niet zo hard.
Nee, asociaal rijgedrag goed praten is goed Goed voornemen hoorquote:Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef k_man het volgende:
Wat lief dat jullie de troll zoveel aandacht geven.
Dat komt omdat er, afgezien van jou, geen users komen met een BMW-fiets.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, ik wilde het alleen even melden, haal 'm nu weer uit m'n AT's aangezien 't een auto topic is blijkbaar
Ik heb, naast de luukse wagen, een F650GSquote:Op zondag 2 januari 2011 14:32 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Dat komt omdat er, afgezien van jou, geen users komen met een BMW-fiets.
...
Rij je daarmee ook als het sneeuwt?quote:Op zondag 2 januari 2011 15:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb, naast de luukse wagen, een F650GS [ afbeelding ]
Ook geen spyke's?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:26 schreef Hyperdude het volgende:
Tuurlijk niet.
Geen winterbanden (meer)verkrijgbaar.
Was ff paar dagen weg, maar hier alsnog de info als je er iets aan hebt:quote:
Het liefst een 3-serie en dan 1 type voor de nieuwe, de 318/316 vanaf 2001. Dat vind ik toch wel een mooie auto als je jong bent.quote:Op zondag 2 januari 2011 09:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Welk model/uitvoering zoek je?
Wat wil je uitgeven?
Voor zwaarder gemotoriseerde modellen zou ik alleen al vanwege de veel grotere keuze in Duitsland gaan kijken. Voor een E36 van ¤1000 loont die moeite volgens mij niet echt.
Styling 5quote:Op donderdag 30 december 2010 16:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Weet iemand de originele maten van BMW e30 325i 15" BBS velgen? Ik zie een mooie deal maar ik moet wel de maten hebben (ET en J, verkoper weet het niet). Banden zijn 195 en 205 dus ik schat 7j, maar de ET?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 januari 2011 21:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het liefst een 3-serie en dan 1 type voor de nieuwe, de 318/316 vanaf 2001. Dat vind ik toch wel een mooie auto als je jong bent.
En anders gewoon een 5-serie vanaf 2003 ofzo? Maar die zullen wel te duur zijn..
Dat is de E46.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het liefst een 3-serie en dan 1 type voor de nieuwe, de 318/316 vanaf 2001. Dat vind ik toch wel een mooie auto als je jong bent.
En anders gewoon een 5-serie vanaf 2005 ofzo? Maar die zullen wel te duur zijn..
Ik haal de qoute en edit knop altijd door elkaar, zoals je ziet is de geqoute 2de met 2003 erin en die andere 2005.quote:Op zondag 2 januari 2011 23:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom quote je je eigen post na een uur? Moeten we voortaan sneller antwoorden ofzo?
Bovendien stelde je niet eens een vraag.
En waar zou ik moeten zoeken, ik heb de site Gaspedaal.nl ook gevonden erg handig.quote:Op zondag 2 januari 2011 23:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is de E46.
Prijzen varieren van ~5.000 voor een beetje redelijke 4deurs tot ~10.000 voor een coupé in (meer dan) prima staat.
Heb je van de dealer niet zo'n mooi, leren tasje gekregen met een litertje olie?quote:Op maandag 3 januari 2011 00:26 schreef nelisb het volgende:
Het lampje check olie is afgelopen donderdag gaan branden bij m'n BMW 320 E90.
heb na donderdag nog zo'n 500 km gereden.
Welke olie kan erin? Of kan ik het beste bij de garage langsgaan? Garage was dicht vrijdag, zaterdag en zondag.
Hoeveel km zou ik in principe kunnen rijden met dat lampje aan? Lampje = check oliepeil.
Bel de BMW-dealer en leg de vraag daar even neer.quote:Op maandag 3 januari 2011 09:29 schreef nelisb het volgende:
Geen BMW dealer. Maar een garage die alleen Audi, BMW en Mercedes verkoopt.
Helaas.
Je kunt overwegen een auto uit Duitsland te halen, dan zijn mobile.de en autoscout24.de handige sites.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En waar zou ik moeten zoeken, ik heb de site Gaspedaal.nl ook gevonden erg handig.
Dit. Het lijkt veel rompslomp, maar het valt mee. Je kunt daar voor hetzelfde geld als hier vaak een uitgebreider uitgevoerde auto krijgen.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je kunt overwegen een auto uit Duitsland te halen, dan zijn mobile.de en autoscout24.de handige sites.
Jep. Meer opties e.d., wel goed zoeken en de auto's die enkel voor de export zijn lekker laten staan.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit. Het lijkt veel rompslomp, maar het valt mee. Je kunt daar voor hetzelfde geld als hier vaak een uitgebreider uitgevoerde auto krijgen.
En waar moet ik berekenen wat ik voor een bepaalde auto moet betalen om hem uit Duitsland in Nederland te krijgen, totale kosten?quote:Op maandag 3 januari 2011 11:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jep. Meer opties e.d., wel goed zoeken en de auto's die enkel voor de export zijn lekker laten staan.
De hele invoer duurt een week of twee à drie, maar dat komt voornamelijk door wachttijden. De invoer zelf is een uurtje naar de RDW/Douane en een paar formuliertjes invullen.
- kentekenpapieren/overschrijven (~¤100/¤150 met APK).quote:Op maandag 3 januari 2011 13:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En waar moet ik berekenen wat ik voor een bepaalde auto moet betalen om hem uit Duitsland in Nederland te krijgen, totale kosten?
Specs?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Je mag mijne kopen 318ci uit 2002 voor 10k
[ afbeelding ]
10k voor een 318ci? Ben je helemaal van de pot gerukt?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Je mag mijne kopen 318ci uit 2002 voor 10k
[ afbeelding ]
Voor 10k heb je een goede 6-cylinder, niet een afgetrapte. Gezien de markt (en dan houd ik het nog bij de Nederlandse) zou je er rond de ¤6.000/¤6.500 voor kunnen krijgen, max. Althans, vergelijkend met andere modellen die ik heb bekeken.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm het is de nieuwe 318ci dus met 2.0 motor (143 pk, 9.3 sec. naar 100). Km stand 203.000.
- Airco (climate control) (stuk)
- 16:9 Navigatie
- Parkeersensor (PDC) (stuk)
- Regensensor
- Lichtsensor
- Cruise control
- Airbags voor, zij, gordijn (6 stuks)
- Alarm klasse 3
- Etc.
18 inch velgen met continental banden 225 voor, 255 achter. Ik ben de tweede eigenaar. BMW onderhouden (dealer / specialist) alle facturen en boekjes aanwezig.
Ik noem maar even een prijs uit de losse pols, maar als je goed kijkt is de 318ci echt niet per se goedkoper dan de 6-cilinders. Veel mensen hoeven geen 6-cilinder, maar rijden liever wat zuiniger en betalen minder kosten aan verzekering etc. Voor het geld dat ik deze auto kocht kon ik ook makkelijk een 325ci kopen (sommige zelfs goedkoper) maar deze was van de eerste eigenaren en ik heb liever een goede 4-cilinder dan een afgetrapte 6
Ik dacht dat jij 'm net had!quote:Op maandag 3 januari 2011 14:16 schreef Mikkie het volgende:
Als je een goede prijs geeft heb ik ook nog wel een 320d uit 2001 met 150k op de teller voor je in de aanbieding.
6000 ben je niet lekker ofzo. Als je ff op marktplaats zoekt naar E46 coupe uit 2002 dan zie je dat de meeste rond de 9k tot 13k zitten. Een enkele is 6000. Ja de 318's zijn wat goedkoper, maar als ik bijv. een vergelijkende auto zoek dan vind ik bijv.:quote:Op maandag 3 januari 2011 14:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Voor 10k heb je een goede 6-cylinder, niet een afgetrapte. Gezien de markt (en dan houd ik het nog bij de Nederlandse) zou je er rond de ¤6.000/¤6.500 voor kunnen krijgen, max. Althans, vergelijkend met andere modellen die ik heb bekeken.
De hele eerste pagina die ik nu snel vind is gevuld met auto's rond de ¤ 6.500, en daar (oké, meer richting de 7 dan de 6 ) zaten ze ook op toen ik 3 weken geleden intensief aan het kijken was.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
6000 ben je niet lekker ofzo. Als je ff op marktplaats zoekt naar E46 coupe uit 2002 dan zie je dat de meeste rond de 9k tot 13k zitten. Een enkele is 6000. Ja de 318's zijn wat goedkoper, maar als ik bijv. een vergelijkende auto zoek dan vind ik bijv.:
http://link.marktplaats.nl/389857336
Oke, hij heeft leer, maar ik mooiere velgen
Maar ik zeg ook niet dat ik hem per se verkoop, maar alles heeft een prijs he
Klopt helemaal . Maar voor de juiste prijs is alles te koop. Er is een hoop geld en energie in gestoken de afgelopen maanden dus hij gaat in deze staat ook echt niet voor een appel en een ei weg. Al helemaal niet gezien het een diesel is die maar 150k gelopen heeft .quote:
Ik moet wel een beetje power in de motor hebben.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is de oude motor, trager en minder zuinig. Maar als je toch net je rijbewijs hebt is dat niet zo'n probleem Sedans zijn sowieso goedkoper dan coupe's dus je kan voor hetzelfde geld dan vaak meer opties verwachten. Die zwarte nieren en smoke shit vind ik niet mooi maar ieder z'n smaak Ook die 5-serie velgen vind ik niks, mijne met wel ruimte ertussen zijn toch wat netter . Eibach pro kit heb ik ook
Mits goed onderhouden.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En in principe is het toch niet erg als een auto de 200+ gepasseerd is? Mijn pa zegt dat ik beter een auto van rond de 150+ of minder kan kopen maar met 200+ kan die toch nog genoeg KM's rijden?
Volgens mij was chrome standaard bij 6-cil en niet bij 4-cil.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:23 schreef Anne het volgende:
Zijn die verchroomde lijsten standaard bij die BMW 323ci Coupe?
6cyl's was het standaard.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:23 schreef Anne het volgende:
Zijn die verchroomde lijsten standaard bij die BMW 323ci Coupe?
Wil je svp eerst leren rijden voordat je een auto koopt met veel PK's en achterwielaandrijving?quote:Op maandag 3 januari 2011 15:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Check dit dan:
http://link.marktplaats.nl/401815258
Alleen zo weinig PK.. heb binnenkort mijn rijbewijs (3 weken).
Nah, dat hoeft niet altijd. Ik ben met m'n Bimmer juist rustiger gaan rijden dan ik met m'n Almera deed. Die kreeg altijd vrij snel op z'n flikker en daar heb ik goed mee doorgereden. In m'n BMW doe ik over het algemeen veel rustiger. Meer cruisen, minder te hard rijden etc.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Volgens mij was chrome standaard bij 6-cil en niet bij 4-cil.
150.000 is een betere km-stand dan 200.000, maar het zegt niet altijd wat. Hangt er natuurlijk vanaf HOE er mee gereden is en of snelweg / binnenstad. Ik kocht mijn auto op 156.000 km ongeveer en van de eerste eigenaar, altijd dealer en specialist onderhouden. Dat is al heel wat anders dan zo'n 323ci die jij post met 6 eigenaren en meer dan 2 ton op de teller
Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik mn rijbewijs net had kon ik geen snelle auto nemen want dan ben je idd een fortuin kwijt aan verzekering. Het is ook niet zo verstandig, geloof me. In BMW's ga je automatisch scheuren en als je nog niet zo goed kan rijden heb je hem zo tegen een paal of erger.
De opmerking van Yoshi over verzekering en pk's deel ik wel. Ik betaal nu met een paar schadevrije jaren alsnog 60 euro in de maand voor WA+, maar zonder schadevrije jaren en als jong broekie ben je gewoon aan de beurt en trekken ze je het vel over de oren. Overschat jezelf ook niet en ga niet meteen voor 200+pk. Aan rond de 100pk heb je in je eerste auto meer dan genoeg. Dat heeft te maken met een gebrek aan rijvaardigheid, jeugdige zelfoverschatting en een kostenplaatje.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En in principe is het toch niet erg als een auto de 200+ gepasseerd is? Mijn pa zegt dat ik beter een auto van rond de 150+ of minder kan kopen maar met 200+ kan die toch nog genoeg KM's rijden?
Ja, een mooie E36 of een afgeragde E46quote:Op maandag 3 januari 2011 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Kun je een mooie BMW 3 serie halen voor 3/4000 euro?
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nah, dat hoeft niet altijd. Ik ben met m'n Bimmer juist rustiger gaan rijden dan ik met m'n Almera deed. Die kreeg altijd vrij snel op z'n flikker en daar heb ik goed mee doorgereden. In m'n BMW doe ik over het algemeen veel rustiger. Meer cruisen, minder te hard rijden etc.
[..]
De opmerking van Yoshi over verzekering en pk's deel ik wel. Ik betaal nu met een paar schadevrije jaren alsnog 60 euro in de maand voor WA+, maar zonder schadevrije jaren en als jong broekie ben je gewoon aan de beurt en trekken ze je het vel over de oren. Overschat jezelf ook niet en ga niet meteen voor 200+pk. Aan rond de 100pk heb je in je eerste auto meer dan genoeg. Dat heeft te maken met een gebrek aan rijvaardigheid, jeugdige zelfoverschatting en een kostenplaatje.
Betreffende de auto zelf: bij meer dan 150k gaat het vooral om de staat van onderhoud en de algemene indruk. Die 50k meer of minder hoeft niets te betekenen. Zorg dat je een indruk krijgt van de auto en wanneer je van een particulier koopt, ook van de verkoper. Dat zegt meer over de auto dan wel onderhoudsboekje dan ook.
Bedenk daarnaast wat je wil: wat voor uitrusting wil je graag hebben? Moet het exterieur al aangepast zijn? Wil je alles origineel BMW? Welke opties wil je in het interieur? Airco of Climate Control? Multifunctioneel stuurwiel? Welke bekleding (stof, leer, alcantara, welke kleur)? Schuifdak? Stel vast wat je minimale eisen zijn (zoals je bijvoorbeeld al laat merken dat je een coupé wil) en ga daar op zoeken. Nu komt er namelijk echt van alles voorbij, waardoor de keuze te groot is. In Duitsland zoeken kán lonen, maar vergelijk de prijzen goed. Het loont niet altijd. De kosten van enkel de invoer bedragen rond de 300 à 400 euro. Dat zijn o.a. kentekenplaten in DL en NL, en keuringen. Daar komt nog BPM bij, de hoogte daarvan is afhankelijk van welke auto je koopt, maar zal in jouw geval hooguit rond de 1.000 euro liggen waarschijnlijk. Zie de BPM Calculator.
Dat is een E46 en M3 uitvoering, maar geen M3. 231.000 km is best pittig, maar wit is mooie kleur, zie je weinig bij de E46.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:46 schreef drumstickNL het volgende:
Ik hoef geen cabrio, en ik zei 3/4 niet 5/6.
Dit is zo'n Sedan M3? ¤950,- boven budget.
Dat is misschien lekker goedkoop, maar vergeet niet dat je dan zelf niks opbouwt.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
Maar als je een ongeluk maakt en uit onderzoek blijkt dat jij de regelmatige bestuurder was en niet je vader, heb je een groot probleem...quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
Scheelt zeker een hoop geld, maar er zitten ook een paar nadelen aan he:quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
quote:Op maandag 3 januari 2011 18:56 schreef piekartz87 het volgende:
Nee @ drumstick dat is geen m3 dat is een 318i met een m pakket.
enneh,, als dat jou budget is hou dan ook rekening met de overige kosten.
een 318 is wat realistischer dan een snelle m3.
en ook wat onverstandig aangezien je herstellende bent van een scooterongeluk
Je bedoelt dat je gaat frauderen? Ja, da's altijd slim.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
Ja klopt wel maar ik zou als je een wat oudere wagen koopt als eerste auto niet hoger gaan dan een 318 / 320.quote:Was ook niet naar een M3 aan het kijken, ben aan het kijken naar een auto die enigzins mooi is. Aangezien ik nu wel vast mag gaan sparen, een bedrag van 3/4000 is zeker niet onrealistisch ofzo. Ik kan ernaast de benzine e.d. ook betalen met wat ik normaal in de maand verdien.
Dat snap ik, ik weet ook dat het veel gaat kosten in de maand. Ik ga dan wel kijken of ik een mooie e30 kan vinden anders houd het toch al op kwa BMW's.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:50 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ja klopt wel maar ik zou als je een wat oudere wagen koopt als eerste auto niet hoger gaan dan een 318 / 320.
als je kleine stukjes gaat rijden wil jij nog wel schrikken van de brandstofkosten die je ineens hebt als je voorheen geen vaste kosten had.
Je kan trouwens voor dat geld wel een mooie e30 vinden. Ook nog wel een nette e36 (die vind ik lelijk maar is persoonlijk) een e46 word wat meer zoeken of langer door sparen.
Tsja ik zie het niet op die manier, ik wil de 1ste 2 jaar wat meer ervaring opdoen en dan pas op me eigen naam zetten.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je gaat frauderen? Ja, da's altijd slim.
Dat jij het niet ziet als frauderen betekent niet dat het geen frauderen isquote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tsja ik zie het niet op die manier, ik wil de 1ste 2 jaar wat meer ervaring opdoen en dan pas op me eigen naam zetten.
Het is helemaal geen kwestie van 'het zo zien'. Je gaat onder valse voorwendselen een verzekering aan en dat is fraude. Punt.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tsja ik zie het niet op die manier, ik wil de 1ste 2 jaar wat meer ervaring opdoen en dan pas op me eigen naam zetten.
Een jong gastje, net z'n rijbewijs, in een BMW met te veel vermogen, onverzekerd. Ik hoop dat ie aan de andere kant van Nederland woont... En dat het een boom wordt, in plaats van een gezin met jonge kinderen ofzo.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo zie je maar Yuri_Boyka, zelfs onder BMW rijders heb je moraalridders
Fijn dat je het me toewenst, ik hou helemaal niet van stoer rijgedrag maar relaxt en genieten van de omgeving maar wel doorrijden..quote:Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Een jong gastje, net z'n rijbewijs, in een BMW met te veel vermogen, onverzekerd. Ik hoop dat ie aan de andere kant van Nederland woont... En dat het een boom wordt, in plaats van een gezin met jonge kinderen ofzo.
En je hele leven afbetalen, hoe denk je daarover?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Fijn dat je het me toewenst, ik hou helemaal niet van stoer rijgedrag maar relaxt en genieten van de omgeving maar wel doorrijden..
Ehm ik snap niet waar je dit vandaan haalt?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:47 schreef k_man het volgende:
[..]
En je hele leven afbetalen, hoe denk je daarover?
Dat blijkt.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ehm ik snap niet waar je dit vandaan haalt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |