Voor 10k heb je een goede 6-cylinder, niet een afgetrapte. Gezien de markt (en dan houd ik het nog bij de Nederlandse) zou je er rond de ¤6.000/¤6.500 voor kunnen krijgen, max. Althans, vergelijkend met andere modellen die ik heb bekeken.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm het is de nieuwe 318ci dus met 2.0 motor (143 pk, 9.3 sec. naar 100). Km stand 203.000.
- Airco (climate control) (stuk)
- 16:9 Navigatie
- Parkeersensor (PDC) (stuk)
- Regensensor
- Lichtsensor
- Cruise control
- Airbags voor, zij, gordijn (6 stuks)
- Alarm klasse 3
- Etc.
18 inch velgen met continental banden 225 voor, 255 achter. Ik ben de tweede eigenaar. BMW onderhouden (dealer / specialist) alle facturen en boekjes aanwezig.
Ik noem maar even een prijs uit de losse pols, maar als je goed kijkt is de 318ci echt niet per se goedkoper dan de 6-cilinders. Veel mensen hoeven geen 6-cilinder, maar rijden liever wat zuiniger en betalen minder kosten aan verzekering etc. Voor het geld dat ik deze auto kocht kon ik ook makkelijk een 325ci kopen (sommige zelfs goedkoper) maar deze was van de eerste eigenaren en ik heb liever een goede 4-cilinder dan een afgetrapte 6
Ik dacht dat jij 'm net had!quote:Op maandag 3 januari 2011 14:16 schreef Mikkie het volgende:
Als je een goede prijs geeft heb ik ook nog wel een 320d uit 2001 met 150k op de teller voor je in de aanbieding.
6000 ben je niet lekker ofzo. Als je ff op marktplaats zoekt naar E46 coupe uit 2002 dan zie je dat de meeste rond de 9k tot 13k zitten. Een enkele is 6000. Ja de 318's zijn wat goedkoper, maar als ik bijv. een vergelijkende auto zoek dan vind ik bijv.:quote:Op maandag 3 januari 2011 14:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Voor 10k heb je een goede 6-cylinder, niet een afgetrapte. Gezien de markt (en dan houd ik het nog bij de Nederlandse) zou je er rond de ¤6.000/¤6.500 voor kunnen krijgen, max. Althans, vergelijkend met andere modellen die ik heb bekeken.
De hele eerste pagina die ik nu snel vind is gevuld met auto's rond de ¤ 6.500, en daar (oké, meer richting de 7 dan de 6 ) zaten ze ook op toen ik 3 weken geleden intensief aan het kijken was.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
6000 ben je niet lekker ofzo. Als je ff op marktplaats zoekt naar E46 coupe uit 2002 dan zie je dat de meeste rond de 9k tot 13k zitten. Een enkele is 6000. Ja de 318's zijn wat goedkoper, maar als ik bijv. een vergelijkende auto zoek dan vind ik bijv.:
http://link.marktplaats.nl/389857336
Oke, hij heeft leer, maar ik mooiere velgen
Maar ik zeg ook niet dat ik hem per se verkoop, maar alles heeft een prijs he
Klopt helemaalquote:
Ik moet wel een beetje power in de motor hebben.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is de oude motor, trager en minder zuinig. Maar als je toch net je rijbewijs hebt is dat niet zo'n probleemSedans zijn sowieso goedkoper dan coupe's dus je kan voor hetzelfde geld dan vaak meer opties verwachten. Die zwarte nieren en smoke shit vind ik niet mooi maar ieder z'n smaak
Ook die 5-serie velgen vind ik niks, mijne met wel ruimte ertussen zijn toch wat netter
. Eibach pro kit heb ik ook
Mits goed onderhouden.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En in principe is het toch niet erg als een auto de 200+ gepasseerd is? Mijn pa zegt dat ik beter een auto van rond de 150+ of minder kan kopen maar met 200+ kan die toch nog genoeg KM's rijden?
Volgens mij was chrome standaard bij 6-cil en niet bij 4-cil.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:23 schreef Anne het volgende:
Zijn die verchroomde lijsten standaard bij die BMW 323ci Coupe?
6cyl's was het standaard.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:23 schreef Anne het volgende:
Zijn die verchroomde lijsten standaard bij die BMW 323ci Coupe?
Wil je svp eerst leren rijden voordat je een auto koopt met veel PK's en achterwielaandrijving?quote:Op maandag 3 januari 2011 15:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Check dit dan:
http://link.marktplaats.nl/401815258
Alleen zo weinig PK.. heb binnenkort mijn rijbewijs (3 weken).
Nah, dat hoeft niet altijd. Ik ben met m'n Bimmer juist rustiger gaan rijden dan ik met m'n Almera deed. Die kreeg altijd vrij snel op z'n flikker en daar heb ik goed mee doorgereden. In m'n BMW doe ik over het algemeen veel rustiger. Meer cruisen, minder te hard rijden etc.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Volgens mij was chrome standaard bij 6-cil en niet bij 4-cil.
150.000 is een betere km-stand dan 200.000, maar het zegt niet altijd wat. Hangt er natuurlijk vanaf HOE er mee gereden is en of snelweg / binnenstad. Ik kocht mijn auto op 156.000 km ongeveer en van de eerste eigenaar, altijd dealer en specialist onderhouden. Dat is al heel wat anders dan zo'n 323ci die jij post met 6 eigenaren en meer dan 2 ton op de teller
Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik mn rijbewijs net had kon ik geen snelle auto nemen want dan ben je idd een fortuin kwijt aan verzekering. Het is ook niet zo verstandig, geloof me. In BMW's ga je automatisch scheuren en als je nog niet zo goed kan rijden heb je hem zo tegen een paalof erger.
De opmerking van Yoshi over verzekering en pk's deel ik wel. Ik betaal nu met een paar schadevrije jaren alsnog 60 euro in de maand voor WA+, maar zonder schadevrije jaren en als jong broekie ben je gewoon aan de beurt en trekken ze je het vel over de oren. Overschat jezelf ook niet en ga niet meteen voor 200+pk. Aan rond de 100pk heb je in je eerste auto meer dan genoeg. Dat heeft te maken met een gebrek aan rijvaardigheid, jeugdige zelfoverschatting en een kostenplaatje.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En in principe is het toch niet erg als een auto de 200+ gepasseerd is? Mijn pa zegt dat ik beter een auto van rond de 150+ of minder kan kopen maar met 200+ kan die toch nog genoeg KM's rijden?
Ja, een mooie E36quote:Op maandag 3 januari 2011 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Kun je een mooie BMW 3 serie halen voor 3/4000 euro?
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nah, dat hoeft niet altijd. Ik ben met m'n Bimmer juist rustiger gaan rijden dan ik met m'n Almera deed. Die kreeg altijd vrij snel op z'n flikker en daar heb ik goed mee doorgereden. In m'n BMW doe ik over het algemeen veel rustiger. Meer cruisen, minder te hard rijden etc.
[..]
De opmerking van Yoshi over verzekering en pk's deel ik wel. Ik betaal nu met een paar schadevrije jaren alsnog 60 euro in de maand voor WA+, maar zonder schadevrije jaren en als jong broekie ben je gewoon aan de beurt en trekken ze je het vel over de oren. Overschat jezelf ook niet en ga niet meteen voor 200+pk. Aan rond de 100pk heb je in je eerste auto meer dan genoeg. Dat heeft te maken met een gebrek aan rijvaardigheid, jeugdige zelfoverschatting en een kostenplaatje.
Betreffende de auto zelf: bij meer dan 150k gaat het vooral om de staat van onderhoud en de algemene indruk. Die 50k meer of minder hoeft niets te betekenen. Zorg dat je een indruk krijgt van de auto en wanneer je van een particulier koopt, ook van de verkoper. Dat zegt meer over de auto dan wel onderhoudsboekje dan ook.
Bedenk daarnaast wat je wil: wat voor uitrusting wil je graag hebben? Moet het exterieur al aangepast zijn? Wil je alles origineel BMW? Welke opties wil je in het interieur? Airco of Climate Control? Multifunctioneel stuurwiel? Welke bekleding (stof, leer, alcantara, welke kleur)? Schuifdak? Stel vast wat je minimale eisen zijn (zoals je bijvoorbeeld al laat merken dat je een coupé wil) en ga daar op zoeken. Nu komt er namelijk echt van alles voorbij, waardoor de keuze te groot is. In Duitsland zoeken kán lonen, maar vergelijk de prijzen goed. Het loont niet altijd. De kosten van enkel de invoer bedragen rond de 300 à 400 euro. Dat zijn o.a. kentekenplaten in DL en NL, en keuringen. Daar komt nog BPM bij, de hoogte daarvan is afhankelijk van welke auto je koopt, maar zal in jouw geval hooguit rond de 1.000 euro liggen waarschijnlijk. Zie de BPM Calculator.
Dat is een E46 en M3 uitvoering, maar geen M3. 231.000 km is best pittig, maar wit is mooie kleur, zie je weinig bij de E46.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:46 schreef drumstickNL het volgende:
Ik hoef geen cabrio, en ik zei 3/4 niet 5/6.
Dit is zo'n Sedan M3? ¤950,- boven budget.
Dat is misschien lekker goedkoop, maar vergeet niet dat je dan zelf niks opbouwt.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
Maar als je een ongeluk maakt en uit onderzoek blijkt dat jij de regelmatige bestuurder was en niet je vader, heb je een groot probleem...quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
Scheelt zeker een hoop geld, maar er zitten ook een paar nadelen aan he:quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
quote:Op maandag 3 januari 2011 18:56 schreef piekartz87 het volgende:
Nee @ drumstick dat is geen m3 dat is een 318i met een m pakket.
enneh,, als dat jou budget is hou dan ook rekening met de overige kosten.
een 318 is wat realistischer dan een snelle m3.
en ook wat onverstandig aangezien je herstellende bent van een scooterongeluk
Je bedoelt dat je gaat frauderen? Ja, da's altijd slim.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
Ja klopt wel maar ik zou als je een wat oudere wagen koopt als eerste auto niet hoger gaan dan een 318 / 320.quote:Was ook niet naar een M3 aan het kijken, ben aan het kijken naar een auto die enigzins mooi is. Aangezien ik nu wel vast mag gaan sparen, een bedrag van 3/4000 is zeker niet onrealistisch ofzo. Ik kan ernaast de benzine e.d. ook betalen met wat ik normaal in de maand verdien.
Dat snap ik, ik weet ook dat het veel gaat kosten in de maand. Ik ga dan wel kijken of ik een mooie e30 kan vinden anders houd het toch al op kwa BMW's.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:50 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ja klopt wel maar ik zou als je een wat oudere wagen koopt als eerste auto niet hoger gaan dan een 318 / 320.
als je kleine stukjes gaat rijden wil jij nog wel schrikken van de brandstofkosten die je ineens hebt als je voorheen geen vaste kosten had.
Je kan trouwens voor dat geld wel een mooie e30 vinden. Ook nog wel een nette e36 (die vind ik lelijk maar is persoonlijk) een e46 word wat meer zoeken of langer door sparen.
Tsja ik zie het niet op die manier, ik wil de 1ste 2 jaar wat meer ervaring opdoen en dan pas op me eigen naam zetten.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je gaat frauderen? Ja, da's altijd slim.
Dat jij het niet ziet als frauderen betekent niet dat het geen frauderen isquote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tsja ik zie het niet op die manier, ik wil de 1ste 2 jaar wat meer ervaring opdoen en dan pas op me eigen naam zetten.
Het is helemaal geen kwestie van 'het zo zien'. Je gaat onder valse voorwendselen een verzekering aan en dat is fraude. Punt.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tsja ik zie het niet op die manier, ik wil de 1ste 2 jaar wat meer ervaring opdoen en dan pas op me eigen naam zetten.
Een jong gastje, net z'n rijbewijs, in een BMW met te veel vermogen, onverzekerd. Ik hoop dat ie aan de andere kant van Nederland woont... En dat het een boom wordt, in plaats van een gezin met jonge kinderen ofzo.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo zie je maar Yuri_Boyka, zelfs onder BMW rijders heb je moraalridders![]()
Fijn dat je het me toewenst, ik hou helemaal niet van stoer rijgedrag maar relaxt en genieten van de omgeving maar wel doorrijden..quote:Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Een jong gastje, net z'n rijbewijs, in een BMW met te veel vermogen, onverzekerd. Ik hoop dat ie aan de andere kant van Nederland woont... En dat het een boom wordt, in plaats van een gezin met jonge kinderen ofzo.
En je hele leven afbetalen, hoe denk je daarover?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Fijn dat je het me toewenst, ik hou helemaal niet van stoer rijgedrag maar relaxt en genieten van de omgeving maar wel doorrijden..
Ehm ik snap niet waar je dit vandaan haalt?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:47 schreef k_man het volgende:
[..]
En je hele leven afbetalen, hoe denk je daarover?
Dat blijkt.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ehm ik snap niet waar je dit vandaan haalt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |