abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90790475
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

En waar moet ik berekenen wat ik voor een bepaalde auto moet betalen om hem uit Duitsland in Nederland te krijgen, totale kosten?
- kentekenpapieren/overschrijven (~¤100/¤150 met APK).
- BPM uitrekenen
- Kosten om auto op te halen (tijdelijke verzekering, tijdelijke platen dan wel autoambulance + benzine/diesel)
pi_90790963
Je mag mijne kopen 318ci uit 2002 voor 10k 8-)

Facts don't care about your feelings
pi_90791043
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Je mag mijne kopen 318ci uit 2002 voor 10k 8-)

[ afbeelding ]
Specs?
If not now, then when.
pi_90791334
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Je mag mijne kopen 318ci uit 2002 voor 10k 8-)

[ afbeelding ]
10k voor een 318ci? Ben je helemaal van de pot gerukt? :D

Voor 10k heb je een goede 325/328/330 :P
pi_90791430
Hmm het is de nieuwe 318ci dus met 2.0 motor (143 pk, 9.3 sec. naar 100). Km stand 203.000.

- Airco (climate control) (stuk)
- 16:9 Navigatie
- Parkeersensor (PDC) (stuk)
- Regensensor
- Lichtsensor
- Cruise control
- Airbags voor, zij, gordijn (6 stuks)
- Alarm klasse 3
- Etc.

18 inch velgen met continental banden 225 voor, 255 achter. Ik ben de tweede eigenaar. BMW onderhouden (dealer / specialist) alle facturen en boekjes aanwezig.

Ik noem maar even een prijs uit de losse pols, maar als je goed kijkt is de 318ci echt niet per se goedkoper dan de 6-cilinders. Veel mensen hoeven geen 6-cilinder, maar rijden liever wat zuiniger en betalen minder kosten aan verzekering etc. Voor het geld dat ik deze auto kocht kon ik ook makkelijk een 325ci kopen (sommige zelfs goedkoper) maar deze was van de eerste eigenaren en ik heb liever een goede 4-cilinder dan een afgetrapte 6 :P
Facts don't care about your feelings
pi_90791626
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm het is de nieuwe 318ci dus met 2.0 motor (143 pk, 9.3 sec. naar 100). Km stand 203.000.

- Airco (climate control) (stuk)
- 16:9 Navigatie
- Parkeersensor (PDC) (stuk)
- Regensensor
- Lichtsensor
- Cruise control
- Airbags voor, zij, gordijn (6 stuks)
- Alarm klasse 3
- Etc.

18 inch velgen met continental banden 225 voor, 255 achter. Ik ben de tweede eigenaar. BMW onderhouden (dealer / specialist) alle facturen en boekjes aanwezig.

Ik noem maar even een prijs uit de losse pols, maar als je goed kijkt is de 318ci echt niet per se goedkoper dan de 6-cilinders. Veel mensen hoeven geen 6-cilinder, maar rijden liever wat zuiniger en betalen minder kosten aan verzekering etc. Voor het geld dat ik deze auto kocht kon ik ook makkelijk een 325ci kopen (sommige zelfs goedkoper) maar deze was van de eerste eigenaren en ik heb liever een goede 4-cilinder dan een afgetrapte 6 :P
Voor 10k heb je een goede 6-cylinder, niet een afgetrapte. Gezien de markt (en dan houd ik het nog bij de Nederlandse) zou je er rond de ¤6.000/¤6.500 voor kunnen krijgen, max. Althans, vergelijkend met andere modellen die ik heb bekeken.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:16:26 #257
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_90791682
Als je een goede prijs geeft heb ik ook nog wel een 320d uit 2001 met 150k op de teller voor je in de aanbieding. :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_90791826
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:16 schreef Mikkie het volgende:
Als je een goede prijs geeft heb ik ook nog wel een 320d uit 2001 met 150k op de teller voor je in de aanbieding. :)
Ik dacht dat jij 'm net had! :o
pi_90791924
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:15 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Voor 10k heb je een goede 6-cylinder, niet een afgetrapte. Gezien de markt (en dan houd ik het nog bij de Nederlandse) zou je er rond de ¤6.000/¤6.500 voor kunnen krijgen, max. Althans, vergelijkend met andere modellen die ik heb bekeken.
6000 ben je niet lekker ofzo. Als je ff op marktplaats zoekt naar E46 coupe uit 2002 dan zie je dat de meeste rond de 9k tot 13k zitten. Een enkele is 6000. Ja de 318's zijn wat goedkoper, maar als ik bijv. een vergelijkende auto zoek dan vind ik bijv.:

http://link.marktplaats.nl/389857336

Oke, hij heeft leer, maar ik mooiere velgen :P

Maar ik zeg ook niet dat ik hem per se verkoop, maar alles heeft een prijs he :)
Facts don't care about your feelings
pi_90792094
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

6000 ben je niet lekker ofzo. Als je ff op marktplaats zoekt naar E46 coupe uit 2002 dan zie je dat de meeste rond de 9k tot 13k zitten. Een enkele is 6000. Ja de 318's zijn wat goedkoper, maar als ik bijv. een vergelijkende auto zoek dan vind ik bijv.:

http://link.marktplaats.nl/389857336

Oke, hij heeft leer, maar ik mooiere velgen :P

Maar ik zeg ook niet dat ik hem per se verkoop, maar alles heeft een prijs he :)
De hele eerste pagina die ik nu snel vind is gevuld met auto's rond de ¤ 6.500, en daar (oké, meer richting de 7 dan de 6 ) zaten ze ook op toen ik 3 weken geleden intensief aan het kijken was.

De auto's van 9k zijn bijna zonder uitzondering allemaal (dikker uitgevoerde) 6cyls (vanaf 323/325). Ik wilde alleen aangeven dat 10k ambitieus is, en dat de vragensteller daar wel andere auto's voor kan gaan bekijken, geen persoonlijke aanval ofzo :P
  maandag 3 januari 2011 @ 14:39:50 #261
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_90792683
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:20 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij 'm net had! :o
Klopt helemaal :). Maar voor de juiste prijs is alles te koop. Er is een hoop geld en energie in gestoken de afgelopen maanden dus hij gaat in deze staat ook echt niet voor een appel en een ei weg. Al helemaal niet gezien het een diesel is die maar 150k gelopen heeft :).

Maar als iemand daar dezelfde waarde in ziet als ik en er een goed bedrag voor neerlegt, dan ga ik zelf wel weer op zoek naar een nieuwe ;).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_90793960
Check dit dan:

http://link.marktplaats.nl/401815258 :7

Alleen zo weinig PK.. heb binnenkort mijn rijbewijs (3 weken).
If not now, then when.
pi_90794157
Ja dat is de oude motor, trager en minder zuinig. Maar als je toch net je rijbewijs hebt is dat niet zo'n probleem :P Sedans zijn sowieso goedkoper dan coupe's dus je kan voor hetzelfde geld dan vaak meer opties verwachten. Die zwarte nieren en smoke shit vind ik niet mooi maar ieder z'n smaak :P Ook die 5-serie velgen vind ik niks, mijne met wel ruimte ertussen zijn toch wat netter :P . Eibach pro kit heb ik ook :)
Facts don't care about your feelings
pi_90794396
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is de oude motor, trager en minder zuinig. Maar als je toch net je rijbewijs hebt is dat niet zo'n probleem :P Sedans zijn sowieso goedkoper dan coupe's dus je kan voor hetzelfde geld dan vaak meer opties verwachten. Die zwarte nieren en smoke shit vind ik niet mooi maar ieder z'n smaak :P Ook die 5-serie velgen vind ik niks, mijne met wel ruimte ertussen zijn toch wat netter :P . Eibach pro kit heb ik ook :)
Ik moet wel een beetje power in de motor hebben. :P

Deze is ook GRUWELIJK:

http://link.marktplaats.nl/408801268

of

http://link.marktplaats.nl/400109800
If not now, then when.
pi_90794510
Ongetwijfeld maar volgens mij klopt het niet dat is de oude 320 met 150 pk en op z'n advertentiepagina zet hij 170 pk. Deze is nog trager dan mijn 318 :P
Facts don't care about your feelings
pi_90794614
En in principe is het toch niet erg als een auto de 200+ gepasseerd is? Mijn pa zegt dat ik beter een auto van rond de 150+ of minder kan kopen maar met 200+ kan die toch nog genoeg KM's rijden?
If not now, then when.
pi_90794657
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En in principe is het toch niet erg als een auto de 200+ gepasseerd is? Mijn pa zegt dat ik beter een auto van rond de 150+ of minder kan kopen maar met 200+ kan die toch nog genoeg KM's rijden?
Mits goed onderhouden.

Ik zou overigens niet meteen een auto met 'veel' vermogen nemen. Je bent beginnend bestuurder dus 't kost je sowieso klauwen vol met geld om zoiets te verzekeren (en rijdend te houden). Nog afgezien van het gebrek aan ervaring en/of het overschot aan (mannelijke) hormoontjes in combinatie met zo'n 'snellere' auto :P
pi_90794877
Zijn die verchroomde lijsten standaard bij die BMW 323ci Coupe?
pi_90794982
If not now, then when.
pi_90795614
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:23 schreef Anne het volgende:
Zijn die verchroomde lijsten standaard bij die BMW 323ci Coupe?
Volgens mij was chrome standaard bij 6-cil en niet bij 4-cil.

150.000 is een betere km-stand dan 200.000, maar het zegt niet altijd wat. Hangt er natuurlijk vanaf HOE er mee gereden is en of snelweg / binnenstad. Ik kocht mijn auto op 156.000 km ongeveer en van de eerste eigenaar, altijd dealer en specialist onderhouden. Dat is al heel wat anders dan zo'n 323ci die jij post met 6 eigenaren en meer dan 2 ton op de teller :P

Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik mn rijbewijs net had kon ik geen snelle auto nemen want dan ben je idd een fortuin kwijt aan verzekering. Het is ook niet zo verstandig, geloof me. In BMW's ga je automatisch scheuren en als je nog niet zo goed kan rijden heb je hem zo tegen een paal :P of erger.
Facts don't care about your feelings
pi_90795923
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:23 schreef Anne het volgende:
Zijn die verchroomde lijsten standaard bij die BMW 323ci Coupe?
6cyl's was het standaard.

Anders was het een optie (chromeline).
  maandag 3 januari 2011 @ 16:43:48 #273
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90799200
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Check dit dan:

http://link.marktplaats.nl/401815258 :7

Alleen zo weinig PK.. heb binnenkort mijn rijbewijs (3 weken).
Wil je svp eerst leren rijden voordat je een auto koopt met veel PK's en achterwielaandrijving?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  maandag 3 januari 2011 @ 17:10:11 #274
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_90800439
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Volgens mij was chrome standaard bij 6-cil en niet bij 4-cil.

150.000 is een betere km-stand dan 200.000, maar het zegt niet altijd wat. Hangt er natuurlijk vanaf HOE er mee gereden is en of snelweg / binnenstad. Ik kocht mijn auto op 156.000 km ongeveer en van de eerste eigenaar, altijd dealer en specialist onderhouden. Dat is al heel wat anders dan zo'n 323ci die jij post met 6 eigenaren en meer dan 2 ton op de teller :P

Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik mn rijbewijs net had kon ik geen snelle auto nemen want dan ben je idd een fortuin kwijt aan verzekering. Het is ook niet zo verstandig, geloof me. In BMW's ga je automatisch scheuren en als je nog niet zo goed kan rijden heb je hem zo tegen een paal :P of erger.
Nah, dat hoeft niet altijd. Ik ben met m'n Bimmer juist rustiger gaan rijden dan ik met m'n Almera deed. Die kreeg altijd vrij snel op z'n flikker en daar heb ik goed mee doorgereden. In m'n BMW doe ik over het algemeen veel rustiger. Meer cruisen, minder te hard rijden etc.

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En in principe is het toch niet erg als een auto de 200+ gepasseerd is? Mijn pa zegt dat ik beter een auto van rond de 150+ of minder kan kopen maar met 200+ kan die toch nog genoeg KM's rijden?
De opmerking van Yoshi over verzekering en pk's deel ik wel. Ik betaal nu met een paar schadevrije jaren alsnog 60 euro in de maand voor WA+, maar zonder schadevrije jaren en als jong broekie ben je gewoon aan de beurt en trekken ze je het vel over de oren. Overschat jezelf ook niet en ga niet meteen voor 200+pk. Aan rond de 100pk heb je in je eerste auto meer dan genoeg. Dat heeft te maken met een gebrek aan rijvaardigheid, jeugdige zelfoverschatting en een kostenplaatje.

Betreffende de auto zelf: bij meer dan 150k gaat het vooral om de staat van onderhoud en de algemene indruk. Die 50k meer of minder hoeft niets te betekenen. Zorg dat je een indruk krijgt van de auto en wanneer je van een particulier koopt, ook van de verkoper. Dat zegt meer over de auto dan wel onderhoudsboekje dan ook.

Bedenk daarnaast wat je wil: wat voor uitrusting wil je graag hebben? Moet het exterieur al aangepast zijn? Wil je alles origineel BMW? Welke opties wil je in het interieur? Airco of Climate Control? Multifunctioneel stuurwiel? Welke bekleding (stof, leer, alcantara, welke kleur)? Schuifdak? Stel vast wat je minimale eisen zijn (zoals je bijvoorbeeld al laat merken dat je een coupé wil) en ga daar op zoeken. Nu komt er namelijk echt van alles voorbij, waardoor de keuze te groot is. In Duitsland zoeken kán lonen, maar vergelijk de prijzen goed. Het loont niet altijd. De kosten van enkel de invoer bedragen rond de 300 à 400 euro. Dat zijn o.a. kentekenplaten in DL en NL, en keuringen. Daar komt nog BPM bij, de hoogte daarvan is afhankelijk van welke auto je koopt, maar zal in jouw geval hooguit rond de 1.000 euro liggen waarschijnlijk. Zie de BPM Calculator.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mikkie op 03-01-2011 18:38:54 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_90800940
Kun je een mooie BMW 3 serie halen voor 3/4000 euro? :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')