Nee, asociaal rijgedrag goed praten is goedquote:Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef k_man het volgende:
Wat lief dat jullie de troll zoveel aandacht geven.
Dat komt omdat er, afgezien van jou, geen users komen met een BMW-fiets.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, ik wilde het alleen even melden, haal 'm nu weer uit m'n AT'saangezien 't een auto topic is blijkbaar
Ik heb, naast de luukse wagen, een F650GSquote:Op zondag 2 januari 2011 14:32 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Dat komt omdat er, afgezien van jou, geen users komen met een BMW-fiets.
...
Rij je daarmee ook als het sneeuwt?quote:Op zondag 2 januari 2011 15:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb, naast de luukse wagen, een F650GS [ afbeelding ]
Ook geen spyke's?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:26 schreef Hyperdude het volgende:
Tuurlijk niet.
Geen winterbanden (meer)verkrijgbaar.
Was ff paar dagen weg, maar hier alsnog de info als je er iets aan hebt:quote:
Het liefst een 3-serie en dan 1 type voor de nieuwe, de 318/316 vanaf 2001. Dat vind ik toch wel een mooie auto als je jong bent.quote:Op zondag 2 januari 2011 09:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Welk model/uitvoering zoek je?
Wat wil je uitgeven?
Voor zwaarder gemotoriseerde modellen zou ik alleen al vanwege de veel grotere keuze in Duitsland gaan kijken. Voor een E36 van ¤1000 loont die moeite volgens mij niet echt.
Styling 5quote:Op donderdag 30 december 2010 16:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Weet iemand de originele maten van BMW e30 325i 15" BBS velgen? Ik zie een mooie deal maar ik moet wel de maten hebben (ET en J, verkoper weet het niet). Banden zijn 195 en 205 dus ik schat 7j, maar de ET?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 januari 2011 21:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het liefst een 3-serie en dan 1 type voor de nieuwe, de 318/316 vanaf 2001. Dat vind ik toch wel een mooie auto als je jong bent.
En anders gewoon een 5-serie vanaf 2003 ofzo? Maar die zullen wel te duur zijn..
Dat is de E46.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het liefst een 3-serie en dan 1 type voor de nieuwe, de 318/316 vanaf 2001. Dat vind ik toch wel een mooie auto als je jong bent.
En anders gewoon een 5-serie vanaf 2005 ofzo? Maar die zullen wel te duur zijn..
Ik haal de qoute en edit knop altijd door elkaar, zoals je ziet is de geqoute 2de met 2003 erin en die andere 2005.quote:Op zondag 2 januari 2011 23:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom quote je je eigen post na een uur? Moeten we voortaan sneller antwoorden ofzo?
Bovendien stelde je niet eens een vraag.
En waar zou ik moeten zoeken, ik heb de site Gaspedaal.nl ook gevonden erg handig.quote:Op zondag 2 januari 2011 23:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is de E46.
Prijzen varieren van ~5.000 voor een beetje redelijke 4deurs tot ~10.000 voor een coupé in (meer dan) prima staat.
Heb je van de dealer niet zo'n mooi, leren tasje gekregen met een litertje olie?quote:Op maandag 3 januari 2011 00:26 schreef nelisb het volgende:
Het lampje check olie is afgelopen donderdag gaan branden bij m'n BMW 320 E90.
heb na donderdag nog zo'n 500 km gereden.
Welke olie kan erin? Of kan ik het beste bij de garage langsgaan? Garage was dicht vrijdag, zaterdag en zondag.
Hoeveel km zou ik in principe kunnen rijden met dat lampje aan? Lampje = check oliepeil.
Bel de BMW-dealer en leg de vraag daar even neer.quote:Op maandag 3 januari 2011 09:29 schreef nelisb het volgende:
Geen BMW dealer. Maar een garage die alleen Audi, BMW en Mercedes verkoopt.
Helaas.
Je kunt overwegen een auto uit Duitsland te halen, dan zijn mobile.de en autoscout24.de handige sites.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En waar zou ik moeten zoeken, ik heb de site Gaspedaal.nl ook gevonden erg handig.
Dit. Het lijkt veel rompslomp, maar het valt mee. Je kunt daar voor hetzelfde geld als hier vaak een uitgebreider uitgevoerde auto krijgen.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je kunt overwegen een auto uit Duitsland te halen, dan zijn mobile.de en autoscout24.de handige sites.
Jep. Meer opties e.d., wel goed zoeken en de auto's die enkel voor de export zijn lekker laten staan.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit. Het lijkt veel rompslomp, maar het valt mee. Je kunt daar voor hetzelfde geld als hier vaak een uitgebreider uitgevoerde auto krijgen.
En waar moet ik berekenen wat ik voor een bepaalde auto moet betalen om hem uit Duitsland in Nederland te krijgen, totale kosten?quote:Op maandag 3 januari 2011 11:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jep. Meer opties e.d., wel goed zoeken en de auto's die enkel voor de export zijn lekker laten staan.
De hele invoer duurt een week of twee à drie, maar dat komt voornamelijk door wachttijden. De invoer zelf is een uurtje naar de RDW/Douane en een paar formuliertjes invullen.
- kentekenpapieren/overschrijven (~¤100/¤150 met APK).quote:Op maandag 3 januari 2011 13:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En waar moet ik berekenen wat ik voor een bepaalde auto moet betalen om hem uit Duitsland in Nederland te krijgen, totale kosten?
Specs?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Je mag mijne kopen 318ci uit 2002 voor 10k![]()
[ afbeelding ]
10k voor een 318ci? Ben je helemaal van de pot gerukt?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Je mag mijne kopen 318ci uit 2002 voor 10k![]()
[ afbeelding ]
Voor 10k heb je een goede 6-cylinder, niet een afgetrapte. Gezien de markt (en dan houd ik het nog bij de Nederlandse) zou je er rond de ¤6.000/¤6.500 voor kunnen krijgen, max. Althans, vergelijkend met andere modellen die ik heb bekeken.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm het is de nieuwe 318ci dus met 2.0 motor (143 pk, 9.3 sec. naar 100). Km stand 203.000.
- Airco (climate control) (stuk)
- 16:9 Navigatie
- Parkeersensor (PDC) (stuk)
- Regensensor
- Lichtsensor
- Cruise control
- Airbags voor, zij, gordijn (6 stuks)
- Alarm klasse 3
- Etc.
18 inch velgen met continental banden 225 voor, 255 achter. Ik ben de tweede eigenaar. BMW onderhouden (dealer / specialist) alle facturen en boekjes aanwezig.
Ik noem maar even een prijs uit de losse pols, maar als je goed kijkt is de 318ci echt niet per se goedkoper dan de 6-cilinders. Veel mensen hoeven geen 6-cilinder, maar rijden liever wat zuiniger en betalen minder kosten aan verzekering etc. Voor het geld dat ik deze auto kocht kon ik ook makkelijk een 325ci kopen (sommige zelfs goedkoper) maar deze was van de eerste eigenaren en ik heb liever een goede 4-cilinder dan een afgetrapte 6
Ik dacht dat jij 'm net had!quote:Op maandag 3 januari 2011 14:16 schreef Mikkie het volgende:
Als je een goede prijs geeft heb ik ook nog wel een 320d uit 2001 met 150k op de teller voor je in de aanbieding.
6000 ben je niet lekker ofzo. Als je ff op marktplaats zoekt naar E46 coupe uit 2002 dan zie je dat de meeste rond de 9k tot 13k zitten. Een enkele is 6000. Ja de 318's zijn wat goedkoper, maar als ik bijv. een vergelijkende auto zoek dan vind ik bijv.:quote:Op maandag 3 januari 2011 14:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Voor 10k heb je een goede 6-cylinder, niet een afgetrapte. Gezien de markt (en dan houd ik het nog bij de Nederlandse) zou je er rond de ¤6.000/¤6.500 voor kunnen krijgen, max. Althans, vergelijkend met andere modellen die ik heb bekeken.
De hele eerste pagina die ik nu snel vind is gevuld met auto's rond de ¤ 6.500, en daar (oké, meer richting de 7 dan de 6 ) zaten ze ook op toen ik 3 weken geleden intensief aan het kijken was.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
6000 ben je niet lekker ofzo. Als je ff op marktplaats zoekt naar E46 coupe uit 2002 dan zie je dat de meeste rond de 9k tot 13k zitten. Een enkele is 6000. Ja de 318's zijn wat goedkoper, maar als ik bijv. een vergelijkende auto zoek dan vind ik bijv.:
http://link.marktplaats.nl/389857336
Oke, hij heeft leer, maar ik mooiere velgen
Maar ik zeg ook niet dat ik hem per se verkoop, maar alles heeft een prijs he
Klopt helemaalquote:
Ik moet wel een beetje power in de motor hebben.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is de oude motor, trager en minder zuinig. Maar als je toch net je rijbewijs hebt is dat niet zo'n probleemSedans zijn sowieso goedkoper dan coupe's dus je kan voor hetzelfde geld dan vaak meer opties verwachten. Die zwarte nieren en smoke shit vind ik niet mooi maar ieder z'n smaak
Ook die 5-serie velgen vind ik niks, mijne met wel ruimte ertussen zijn toch wat netter
. Eibach pro kit heb ik ook
Mits goed onderhouden.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En in principe is het toch niet erg als een auto de 200+ gepasseerd is? Mijn pa zegt dat ik beter een auto van rond de 150+ of minder kan kopen maar met 200+ kan die toch nog genoeg KM's rijden?
Volgens mij was chrome standaard bij 6-cil en niet bij 4-cil.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:23 schreef Anne het volgende:
Zijn die verchroomde lijsten standaard bij die BMW 323ci Coupe?
6cyl's was het standaard.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:23 schreef Anne het volgende:
Zijn die verchroomde lijsten standaard bij die BMW 323ci Coupe?
Wil je svp eerst leren rijden voordat je een auto koopt met veel PK's en achterwielaandrijving?quote:Op maandag 3 januari 2011 15:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Check dit dan:
http://link.marktplaats.nl/401815258
Alleen zo weinig PK.. heb binnenkort mijn rijbewijs (3 weken).
Nah, dat hoeft niet altijd. Ik ben met m'n Bimmer juist rustiger gaan rijden dan ik met m'n Almera deed. Die kreeg altijd vrij snel op z'n flikker en daar heb ik goed mee doorgereden. In m'n BMW doe ik over het algemeen veel rustiger. Meer cruisen, minder te hard rijden etc.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Volgens mij was chrome standaard bij 6-cil en niet bij 4-cil.
150.000 is een betere km-stand dan 200.000, maar het zegt niet altijd wat. Hangt er natuurlijk vanaf HOE er mee gereden is en of snelweg / binnenstad. Ik kocht mijn auto op 156.000 km ongeveer en van de eerste eigenaar, altijd dealer en specialist onderhouden. Dat is al heel wat anders dan zo'n 323ci die jij post met 6 eigenaren en meer dan 2 ton op de teller
Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik mn rijbewijs net had kon ik geen snelle auto nemen want dan ben je idd een fortuin kwijt aan verzekering. Het is ook niet zo verstandig, geloof me. In BMW's ga je automatisch scheuren en als je nog niet zo goed kan rijden heb je hem zo tegen een paalof erger.
De opmerking van Yoshi over verzekering en pk's deel ik wel. Ik betaal nu met een paar schadevrije jaren alsnog 60 euro in de maand voor WA+, maar zonder schadevrije jaren en als jong broekie ben je gewoon aan de beurt en trekken ze je het vel over de oren. Overschat jezelf ook niet en ga niet meteen voor 200+pk. Aan rond de 100pk heb je in je eerste auto meer dan genoeg. Dat heeft te maken met een gebrek aan rijvaardigheid, jeugdige zelfoverschatting en een kostenplaatje.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En in principe is het toch niet erg als een auto de 200+ gepasseerd is? Mijn pa zegt dat ik beter een auto van rond de 150+ of minder kan kopen maar met 200+ kan die toch nog genoeg KM's rijden?
Ja, een mooie E36quote:Op maandag 3 januari 2011 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Kun je een mooie BMW 3 serie halen voor 3/4000 euro?
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nah, dat hoeft niet altijd. Ik ben met m'n Bimmer juist rustiger gaan rijden dan ik met m'n Almera deed. Die kreeg altijd vrij snel op z'n flikker en daar heb ik goed mee doorgereden. In m'n BMW doe ik over het algemeen veel rustiger. Meer cruisen, minder te hard rijden etc.
[..]
De opmerking van Yoshi over verzekering en pk's deel ik wel. Ik betaal nu met een paar schadevrije jaren alsnog 60 euro in de maand voor WA+, maar zonder schadevrije jaren en als jong broekie ben je gewoon aan de beurt en trekken ze je het vel over de oren. Overschat jezelf ook niet en ga niet meteen voor 200+pk. Aan rond de 100pk heb je in je eerste auto meer dan genoeg. Dat heeft te maken met een gebrek aan rijvaardigheid, jeugdige zelfoverschatting en een kostenplaatje.
Betreffende de auto zelf: bij meer dan 150k gaat het vooral om de staat van onderhoud en de algemene indruk. Die 50k meer of minder hoeft niets te betekenen. Zorg dat je een indruk krijgt van de auto en wanneer je van een particulier koopt, ook van de verkoper. Dat zegt meer over de auto dan wel onderhoudsboekje dan ook.
Bedenk daarnaast wat je wil: wat voor uitrusting wil je graag hebben? Moet het exterieur al aangepast zijn? Wil je alles origineel BMW? Welke opties wil je in het interieur? Airco of Climate Control? Multifunctioneel stuurwiel? Welke bekleding (stof, leer, alcantara, welke kleur)? Schuifdak? Stel vast wat je minimale eisen zijn (zoals je bijvoorbeeld al laat merken dat je een coupé wil) en ga daar op zoeken. Nu komt er namelijk echt van alles voorbij, waardoor de keuze te groot is. In Duitsland zoeken kán lonen, maar vergelijk de prijzen goed. Het loont niet altijd. De kosten van enkel de invoer bedragen rond de 300 à 400 euro. Dat zijn o.a. kentekenplaten in DL en NL, en keuringen. Daar komt nog BPM bij, de hoogte daarvan is afhankelijk van welke auto je koopt, maar zal in jouw geval hooguit rond de 1.000 euro liggen waarschijnlijk. Zie de BPM Calculator.
Dat is een E46 en M3 uitvoering, maar geen M3. 231.000 km is best pittig, maar wit is mooie kleur, zie je weinig bij de E46.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:46 schreef drumstickNL het volgende:
Ik hoef geen cabrio, en ik zei 3/4 niet 5/6.
Dit is zo'n Sedan M3? ¤950,- boven budget.
Dat is misschien lekker goedkoop, maar vergeet niet dat je dan zelf niks opbouwt.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
Maar als je een ongeluk maakt en uit onderzoek blijkt dat jij de regelmatige bestuurder was en niet je vader, heb je een groot probleem...quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
Scheelt zeker een hoop geld, maar er zitten ook een paar nadelen aan he:quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
quote:Op maandag 3 januari 2011 18:56 schreef piekartz87 het volgende:
Nee @ drumstick dat is geen m3 dat is een 318i met een m pakket.
enneh,, als dat jou budget is hou dan ook rekening met de overige kosten.
een 318 is wat realistischer dan een snelle m3.
en ook wat onverstandig aangezien je herstellende bent van een scooterongeluk
Je bedoelt dat je gaat frauderen? Ja, da's altijd slim.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop.
Ja klopt wel maar ik zou als je een wat oudere wagen koopt als eerste auto niet hoger gaan dan een 318 / 320.quote:Was ook niet naar een M3 aan het kijken, ben aan het kijken naar een auto die enigzins mooi is. Aangezien ik nu wel vast mag gaan sparen, een bedrag van 3/4000 is zeker niet onrealistisch ofzo. Ik kan ernaast de benzine e.d. ook betalen met wat ik normaal in de maand verdien.
Dat snap ik, ik weet ook dat het veel gaat kosten in de maand. Ik ga dan wel kijken of ik een mooie e30 kan vinden anders houd het toch al op kwa BMW's.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:50 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ja klopt wel maar ik zou als je een wat oudere wagen koopt als eerste auto niet hoger gaan dan een 318 / 320.
als je kleine stukjes gaat rijden wil jij nog wel schrikken van de brandstofkosten die je ineens hebt als je voorheen geen vaste kosten had.
Je kan trouwens voor dat geld wel een mooie e30 vinden. Ook nog wel een nette e36 (die vind ik lelijk maar is persoonlijk) een e46 word wat meer zoeken of langer door sparen.
Tsja ik zie het niet op die manier, ik wil de 1ste 2 jaar wat meer ervaring opdoen en dan pas op me eigen naam zetten.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je gaat frauderen? Ja, da's altijd slim.
Dat jij het niet ziet als frauderen betekent niet dat het geen frauderen isquote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tsja ik zie het niet op die manier, ik wil de 1ste 2 jaar wat meer ervaring opdoen en dan pas op me eigen naam zetten.
Het is helemaal geen kwestie van 'het zo zien'. Je gaat onder valse voorwendselen een verzekering aan en dat is fraude. Punt.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tsja ik zie het niet op die manier, ik wil de 1ste 2 jaar wat meer ervaring opdoen en dan pas op me eigen naam zetten.
Een jong gastje, net z'n rijbewijs, in een BMW met te veel vermogen, onverzekerd. Ik hoop dat ie aan de andere kant van Nederland woont... En dat het een boom wordt, in plaats van een gezin met jonge kinderen ofzo.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo zie je maar Yuri_Boyka, zelfs onder BMW rijders heb je moraalridders![]()
Fijn dat je het me toewenst, ik hou helemaal niet van stoer rijgedrag maar relaxt en genieten van de omgeving maar wel doorrijden..quote:Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Een jong gastje, net z'n rijbewijs, in een BMW met te veel vermogen, onverzekerd. Ik hoop dat ie aan de andere kant van Nederland woont... En dat het een boom wordt, in plaats van een gezin met jonge kinderen ofzo.
En je hele leven afbetalen, hoe denk je daarover?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Fijn dat je het me toewenst, ik hou helemaal niet van stoer rijgedrag maar relaxt en genieten van de omgeving maar wel doorrijden..
Ehm ik snap niet waar je dit vandaan haalt?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:47 schreef k_man het volgende:
[..]
En je hele leven afbetalen, hoe denk je daarover?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |