abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90714326
Ik heb nu dus een M50B25 swap gedaan, dat is nu wel duidelijk en ik heb een automaatbak wat er aan gekoppeld was met aanschaf..

Gisteren reed ik op de snelweg richting Eindhoven en ik reed zo gemiddeld 200/220.. En ik trok hem met 4 man aan boord door naar de 240 toe en ik zag mijn toerenteller de rood in tegen de 6600RPM en ik dacht dat ik mijn topsnelheid bereikt had.. Niet dus.. Hij schakelde OP! Met 240 @ 6600RPM??!! Nadat ie opgeschakeld had draaide hij op 4500-5000RPM..

Heb ik nou een stiekeme 6e gang ofzo? Of een overdrive functie? Want ik reed 22L op 100km @ 240 met 6600RPM en daarna met 12L of 16L op 100KM...

Ik snap het niet meer..??!!

Kan iemand mij wat meer info geven en niet de moraalridder uithangen van dit en dat.. ik draai voor de evt. consequenties op, niet jij...

xTurq
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90714529
"Kijk mij eens een snelle pooierbak hebben" topic :r
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_90714609
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:40 schreef Sakura het volgende:
"Kijk mij eens een snelle pooierbak hebben" topic :r
"Kijk mij eens jaloers zijn op een gare hok van 500 euro :')" post _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:43:21 #4
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90714632
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb nu dus een M50B25 swap gedaan, dat is nu wel duidelijk en ik heb een automaatbak wat er aan gekoppeld was met aanschaf..

Gisteren reed ik op de snelweg richting Eindhoven en ik reed zo gemiddeld 200/220.. En ik trok hem met 4 man aan boord door naar de 240 toe en ik zag mijn toerenteller de rood in tegen de 6600RPM en ik dacht dat ik mijn topsnelheid bereikt had.. Niet dus.. Hij schakelde OP! Met 240 @ 6600RPM??!! Nadat ie opgeschakeld had draaide hij op 4500-5000RPM..

Heb ik nou een stiekeme 6e gang ofzo? Of een overdrive functie? Want ik reed 22L op 100km @ 240 met 6600RPM en daarna met 12L of 16L op 100KM...

Ik snap het niet meer..??!!

Kan iemand mij wat meer info geven en niet de moraalridder uithangen van dit en dat.. ik draai voor de evt. consequenties op, niet jij...

xTurq
lijkt me sterk dat ze een overdrive inbouwen voor snelheden boven de 220. hoevaak rijd tiemand zo hard en zo lang dat hete cht nuttig is?

maar aan de andere kant, ik zou het niet weten, ben geen expert :)
pi_90714704
Ik vind het serieus zooo raar.. ik draai @ 110kmpu 2500RPM en met 140 of 160 draai ik 3500RPM..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90714727
Je kan toch wel tot 6 tellen..? :+

240 bij 5000 toeren en dan nog 1600 over.. dan zou je theoretisch 320 halen ofzo.. dat klinkt inderdaad niet geheel logisch
pi_90714793
Ik ben langer hier een lid en ik weet wel het een en ander wat ik zeg :P

EN ik zeg je serieus hoe onlogisch het ook klinkt: Ik reed vol gas met de kickdown knop ingedrukt zwaar de rode zone in met 240 @ 6600 of 6700RPM, en hij schakelde serieus op en de toerental daalde naar 4500/5000RPM..

Ik geloofde het zelf niet, ik was in shock.. Ik dacht van huh..?? :o ken toch niet??? Ik wachtte serieus af totdat ie de begrenzer in liep (6900/7000RPM) maar nee hij tikte het net wel of net niet aan en schakelde op! ik voelde het en ik zag het op mijn toerenteller..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90714952
Een E36 auto heeft toch een 4-bak? Heb je niet een diff van een handgeschakelde 325 gebruikt ofzo?
pi_90715148
4 cilinders hebben 4 traps automaat (had ik)
6 cilinders hebben 5 traps automaat. (Heb ik nu, maar nu twijfel ik :P )

En ja ik heb diff gebruikt van een handgeschakelde 325i Vanos (M50TUB25)..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90715503
Ik vermoed dat een diff van een handgeschakelde E36 een langere final drive heeft, verder geen flauw idee hoe het zit met de ratios van je versnellingsbak.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:16:23 #11
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90715984
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:13 schreef rycemasta het volgende:
Ik vermoed dat een diff van een handgeschakelde E36 een langere final drive heeft, verder geen flauw idee hoe het zit met de ratios van je versnellingsbak.
Jaa okee.. maare dat verklaart toch niet dat ie dan opschakeld..??

Ik haal 120 in de 2 in de sportstand met kickdown.. zegt dat wat?

ehmm.. hier 2 oldscool oude filmpjes van net na de ombouw (let niet op de toerenteller):
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90716364
Heb je wel goed geteld? :+

Dat je 120 in zijn 2 haalt, is volgens mij wel een indicatie van een behoorlijk lange overbrenging. Een handbak haalt dat als het goed is niet, een E36 M3 ook niet.
pi_90716588
Doordat het een swap is, zijn de toerenteller en km/h teller niet uitgelijnd met je motorblok.

Doordat je van de kickdown gebruik maakte, zul je waarschijnlijk in 3e versnelling hard zitten optrekken en in je 4e versnelling 200 km/h naderen, en op teller rond 230/240 aangegeven.
Je was in de veronderstelling dat je in de 5e versnelling was, aangezien dat moeilijk in de gaten te houden is bij een automaat.

Eenmaal in het rode gebied, schakelt-ie vervolgens op naar 5e versnelling. :).
pi_90716823
Weet je nou wel of niet zeker of je normaal gesproken echt in zijn 5 rijd.. (onder de 200 km/h :p)

Hoewel ik toch zou denken dat je je dat al afgevraagd hebt voor je dit topic opende
pi_90719204
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:28 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jaa okee.. maare dat verklaart toch niet dat ie dan opschakeld..??

Ik haal 120 in de 2 in de sportstand met kickdown.. zegt dat wat?

ehmm.. hier 2 oldscool oude filmpjes van net na de ombouw (let niet op de toerenteller):
Met mijn E34 535iA en E39 523i haalde ik ook de 120 in zijn 2.
Ik denk dat het te maken heeft dat automaten bedoelt zijn voor comfort waardoor ze ook later schakelen en in lage toeren blijven.
Met de E36 323i Compact handgeschakeld haal ik de 100 in zijn 2 en ik rij 100 in zijn 5 met ongeveer 2500 toeren terwijl dat vroeger met mijn 523i 2000 was

Ik weet wel dat ik in zijn 4 met kickdown de 200 ongeveer kan en dan gooit hij hem in zn 5.
Dus theoretisch zou je dus de 320kmh kunnen halen op 6600 rpm.

edit:

btw die verbruiksmeter van wat oudere bmw's kunnen vaak niet nauwkeurig zijn. Dat komt doordat de sensor/metertje niet meer zo fris is en soms vreemde waardes geeft.
pi_90722909
Nou, het verklaart in ieder geval wel je hoge verbruik. Je reed dus 120 in z'n 4 altijd :P er bestaat in ieder geval (voor zover ik weet) geen 6-bak voor die dingen.
Facts don't care about your feelings
pi_90726129
Hoor ik daar een stervende automatenbak bij je 2e filmpje?
Bij mij gaf hij een klap als ik een kickdown deed:
Anders zou ik nu al beginnen met zoeken voor een nieuwe.
pi_90741439
Lockup die erin kickt, dat kan bij iedere snelheid. Maar bij kickdown is de lockup over het algemeen uit.
.
pi_90800009
Misschien is je kilometer teller net zo goed afgesteld als je toerentellen op dat laatste filmpje ;)

Maar het zou logisch zijn als hij idd al de hele tijd in zijn 4 zou hebben gestaan, terwijl jij dacht dat hij al in zijn 5 stond.
En wat deed de auto toen hij overschakelde bij de 240? trok hij nog gewoon door? of viel puur het toerental terug en hield hij de snelheid vast?
pi_90800844
Heb je wel eens op een GPS je snelheid gecontroleerd? Vind het allemaal een beetje onbetrouwbaar. Een BMW 318'tje die gemakkelijk 240 haalt, een toerenteller die ver voorbij het rood gaat zonder dat de motor het geluid er naar maakt. En dat zelf allemaal in elkaar gezet...
pi_90802249
Ik denk dat de bak op de kickdown heeft teruggeschakeld toen je volgas gaf rond de 195km/u (op de teller 220), dus je trok in de 4 naar de 215 (240 op teller) en toen schakelde de bak naar 5.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_90802323
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:00 schreef madco het volgende:
Misschien is je kilometer teller net zo goed afgesteld als je toerentellen op dat laatste filmpje ;)

Maar het zou logisch zijn als hij idd al de hele tijd in zijn 4 zou hebben gestaan, terwijl jij dacht dat hij al in zijn 5 stond.
En wat deed de auto toen hij overschakelde bij de 240? trok hij nog gewoon door? of viel puur het toerental terug en hield hij de snelheid vast?
Hij trok nog eventjes door richting 245, maar ik ging al gauw op de remmen want het zicht werd te weinig. (Er dook ineens mist op).
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou, het verklaart in ieder geval wel je hoge verbruik. Je reed dus 120 in z'n 4 altijd :P er bestaat in ieder geval (voor zover ik weet) geen 6-bak voor die dingen.
Nee precies, 6 bak is na mijn weten alleen SMG geleverd toch..?
En hij schakelt na de 83 netjes in de 5.. ik draai dan net geen 2000RPM.. met 120 draai ik 2500RPM en met 140 3000..

Achteraf gezien/gehoord/geteld denk ik toch dat hij in de 4 doortrekt tot 240.. maar dat klinkt niet echt logisch..
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:45 schreef Gokhan03 het volgende:
Hoor ik daar een stervende automatenbak bij je 2e filmpje?
Bij mij gaf hij een klap als ik een kickdown deed:
Anders zou ik nu al beginnen met zoeken voor een nieuwe.
Mijne klapt alleen @ de 2e gang van de 2 na de 3.. Voor de rest functioneert ze perfect..?

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:21 schreef Palomar het volgende:
Heb je wel eens op een GPS je snelheid gecontroleerd? Vind het allemaal een beetje onbetrouwbaar. Een BMW 318'tje die gemakkelijk 240 haalt, een toerenteller die ver voorbij het rood gaat zonder dat de motor het geluid er naar maakt. En dat zelf allemaal in elkaar gezet...
Misschien moet jij je es terug naar school en leren lezen dombo.. :r

IK HEB EEN 318I MET EEN 525i MOTOR, EEN 2.5 24v 6 cilinder!!!!!!!!!!!!!!
Zo. Duidelijk? :{

Meest recente filmpjes.. Net voor nieuwjaar nog:
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90803536
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:57 schreef FransDeens het volgende:
Ik denk dat de bak op de kickdown heeft teruggeschakeld toen je volgas gaf rond de 195km/u (op de teller 220), dus je trok in de 4 naar de 215 (240 op teller) en toen schakelde de bak naar 5.
Dit lijkt mij ook het meest logisch ja, weet niet of je de kickdown nog uberhaupt voelt of d'r nog in hebt zitten aangezien je d'r zelf aan geknutseld hebt?
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_90803878
Probeer zoiets:
Op de kop te tikken voor een paar centen en kijk nog eens wat hij doet. misschien hij van zijn 5 naar zijn 3 terug schakelt als je de kick-down intrapt (wat mij wel logisch lijkt dat hij 2 versnellingen terug gaat)
Maar dat voelt waarschijnlijk gewoon als 1x terug schakelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')