"Kijk mij eens jaloers zijn op een gare hok van 500 euroquote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:40 schreef Sakura het volgende:
"Kijk mij eens een snelle pooierbak hebben" topic
lijkt me sterk dat ze een overdrive inbouwen voor snelheden boven de 220. hoevaak rijd tiemand zo hard en zo lang dat hete cht nuttig is?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb nu dus een M50B25 swap gedaan, dat is nu wel duidelijk en ik heb een automaatbak wat er aan gekoppeld was met aanschaf..
Gisteren reed ik op de snelweg richting Eindhoven en ik reed zo gemiddeld 200/220.. En ik trok hem met 4 man aan boord door naar de 240 toe en ik zag mijn toerenteller de rood in tegen de 6600RPM en ik dacht dat ik mijn topsnelheid bereikt had.. Niet dus.. Hij schakelde OP! Met 240 @ 6600RPM??!! Nadat ie opgeschakeld had draaide hij op 4500-5000RPM..
Heb ik nou een stiekeme 6e gang ofzo? Of een overdrive functie? Want ik reed 22L op 100km @ 240 met 6600RPM en daarna met 12L of 16L op 100KM...
Ik snap het niet meer..??!!
Kan iemand mij wat meer info geven en niet de moraalridder uithangen van dit en dat.. ik draai voor de evt. consequenties op, niet jij...
xTurq
Jaa okee.. maare dat verklaart toch niet dat ie dan opschakeld..??quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:13 schreef rycemasta het volgende:
Ik vermoed dat een diff van een handgeschakelde E36 een langere final drive heeft, verder geen flauw idee hoe het zit met de ratios van je versnellingsbak.
Met mijn E34 535iA en E39 523i haalde ik ook de 120 in zijn 2.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 18:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaa okee.. maare dat verklaart toch niet dat ie dan opschakeld..??
Ik haal 120 in de 2 in de sportstand met kickdown.. zegt dat wat?
ehmm.. hier 2 oldscool oude filmpjes van net na de ombouw (let niet op de toerenteller):
Hij trok nog eventjes door richting 245, maar ik ging al gauw op de remmen want het zicht werd te weinig. (Er dook ineens mist op).quote:Op maandag 3 januari 2011 17:00 schreef madco het volgende:
Misschien is je kilometer teller net zo goed afgesteld als je toerentellen op dat laatste filmpje
Maar het zou logisch zijn als hij idd al de hele tijd in zijn 4 zou hebben gestaan, terwijl jij dacht dat hij al in zijn 5 stond.
En wat deed de auto toen hij overschakelde bij de 240? trok hij nog gewoon door? of viel puur het toerental terug en hield hij de snelheid vast?
Nee precies, 6 bak is na mijn weten alleen SMG geleverd toch..?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou, het verklaart in ieder geval wel je hoge verbruik. Je reed dus 120 in z'n 4 altijder bestaat in ieder geval (voor zover ik weet) geen 6-bak voor die dingen.
Mijne klapt alleen @ de 2e gang van de 2 na de 3.. Voor de rest functioneert ze perfect..?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:45 schreef Gokhan03 het volgende:
Hoor ik daar een stervende automatenbak bij je 2e filmpje?
Bij mij gaf hij een klap als ik een kickdown deed:
Anders zou ik nu al beginnen met zoeken voor een nieuwe.
Misschien moet jij je es terug naar school en leren lezen dombo..quote:Op maandag 3 januari 2011 17:21 schreef Palomar het volgende:
Heb je wel eens op een GPS je snelheid gecontroleerd? Vind het allemaal een beetje onbetrouwbaar. Een BMW 318'tje die gemakkelijk 240 haalt, een toerenteller die ver voorbij het rood gaat zonder dat de motor het geluid er naar maakt. En dat zelf allemaal in elkaar gezet...
Dit lijkt mij ook het meest logisch ja, weet niet of je de kickdown nog uberhaupt voelt of d'r nog in hebt zitten aangezien je d'r zelf aan geknutseld hebt?quote:Op maandag 3 januari 2011 17:57 schreef FransDeens het volgende:
Ik denk dat de bak op de kickdown heeft teruggeschakeld toen je volgas gaf rond de 195km/u (op de teller 220), dus je trok in de 4 naar de 215 (240 op teller) en toen schakelde de bak naar 5.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |