abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90714326
Ik heb nu dus een M50B25 swap gedaan, dat is nu wel duidelijk en ik heb een automaatbak wat er aan gekoppeld was met aanschaf..

Gisteren reed ik op de snelweg richting Eindhoven en ik reed zo gemiddeld 200/220.. En ik trok hem met 4 man aan boord door naar de 240 toe en ik zag mijn toerenteller de rood in tegen de 6600RPM en ik dacht dat ik mijn topsnelheid bereikt had.. Niet dus.. Hij schakelde OP! Met 240 @ 6600RPM??!! Nadat ie opgeschakeld had draaide hij op 4500-5000RPM..

Heb ik nou een stiekeme 6e gang ofzo? Of een overdrive functie? Want ik reed 22L op 100km @ 240 met 6600RPM en daarna met 12L of 16L op 100KM...

Ik snap het niet meer..??!!

Kan iemand mij wat meer info geven en niet de moraalridder uithangen van dit en dat.. ik draai voor de evt. consequenties op, niet jij...

xTurq
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90714529
"Kijk mij eens een snelle pooierbak hebben" topic :r
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_90714609
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:40 schreef Sakura het volgende:
"Kijk mij eens een snelle pooierbak hebben" topic :r
"Kijk mij eens jaloers zijn op een gare hok van 500 euro :')" post _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:43:21 #4
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90714632
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb nu dus een M50B25 swap gedaan, dat is nu wel duidelijk en ik heb een automaatbak wat er aan gekoppeld was met aanschaf..

Gisteren reed ik op de snelweg richting Eindhoven en ik reed zo gemiddeld 200/220.. En ik trok hem met 4 man aan boord door naar de 240 toe en ik zag mijn toerenteller de rood in tegen de 6600RPM en ik dacht dat ik mijn topsnelheid bereikt had.. Niet dus.. Hij schakelde OP! Met 240 @ 6600RPM??!! Nadat ie opgeschakeld had draaide hij op 4500-5000RPM..

Heb ik nou een stiekeme 6e gang ofzo? Of een overdrive functie? Want ik reed 22L op 100km @ 240 met 6600RPM en daarna met 12L of 16L op 100KM...

Ik snap het niet meer..??!!

Kan iemand mij wat meer info geven en niet de moraalridder uithangen van dit en dat.. ik draai voor de evt. consequenties op, niet jij...

xTurq
lijkt me sterk dat ze een overdrive inbouwen voor snelheden boven de 220. hoevaak rijd tiemand zo hard en zo lang dat hete cht nuttig is?

maar aan de andere kant, ik zou het niet weten, ben geen expert :)
pi_90714704
Ik vind het serieus zooo raar.. ik draai @ 110kmpu 2500RPM en met 140 of 160 draai ik 3500RPM..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90714727
Je kan toch wel tot 6 tellen..? :+

240 bij 5000 toeren en dan nog 1600 over.. dan zou je theoretisch 320 halen ofzo.. dat klinkt inderdaad niet geheel logisch
pi_90714793
Ik ben langer hier een lid en ik weet wel het een en ander wat ik zeg :P

EN ik zeg je serieus hoe onlogisch het ook klinkt: Ik reed vol gas met de kickdown knop ingedrukt zwaar de rode zone in met 240 @ 6600 of 6700RPM, en hij schakelde serieus op en de toerental daalde naar 4500/5000RPM..

Ik geloofde het zelf niet, ik was in shock.. Ik dacht van huh..?? :o ken toch niet??? Ik wachtte serieus af totdat ie de begrenzer in liep (6900/7000RPM) maar nee hij tikte het net wel of net niet aan en schakelde op! ik voelde het en ik zag het op mijn toerenteller..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90714952
Een E36 auto heeft toch een 4-bak? Heb je niet een diff van een handgeschakelde 325 gebruikt ofzo?
pi_90715148
4 cilinders hebben 4 traps automaat (had ik)
6 cilinders hebben 5 traps automaat. (Heb ik nu, maar nu twijfel ik :P )

En ja ik heb diff gebruikt van een handgeschakelde 325i Vanos (M50TUB25)..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90715503
Ik vermoed dat een diff van een handgeschakelde E36 een langere final drive heeft, verder geen flauw idee hoe het zit met de ratios van je versnellingsbak.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:16:23 #11
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90715984
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:13 schreef rycemasta het volgende:
Ik vermoed dat een diff van een handgeschakelde E36 een langere final drive heeft, verder geen flauw idee hoe het zit met de ratios van je versnellingsbak.
Jaa okee.. maare dat verklaart toch niet dat ie dan opschakeld..??

Ik haal 120 in de 2 in de sportstand met kickdown.. zegt dat wat?

ehmm.. hier 2 oldscool oude filmpjes van net na de ombouw (let niet op de toerenteller):
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90716364
Heb je wel goed geteld? :+

Dat je 120 in zijn 2 haalt, is volgens mij wel een indicatie van een behoorlijk lange overbrenging. Een handbak haalt dat als het goed is niet, een E36 M3 ook niet.
pi_90716588
Doordat het een swap is, zijn de toerenteller en km/h teller niet uitgelijnd met je motorblok.

Doordat je van de kickdown gebruik maakte, zul je waarschijnlijk in 3e versnelling hard zitten optrekken en in je 4e versnelling 200 km/h naderen, en op teller rond 230/240 aangegeven.
Je was in de veronderstelling dat je in de 5e versnelling was, aangezien dat moeilijk in de gaten te houden is bij een automaat.

Eenmaal in het rode gebied, schakelt-ie vervolgens op naar 5e versnelling. :).
pi_90716823
Weet je nou wel of niet zeker of je normaal gesproken echt in zijn 5 rijd.. (onder de 200 km/h :p)

Hoewel ik toch zou denken dat je je dat al afgevraagd hebt voor je dit topic opende
pi_90719204
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:28 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jaa okee.. maare dat verklaart toch niet dat ie dan opschakeld..??

Ik haal 120 in de 2 in de sportstand met kickdown.. zegt dat wat?

ehmm.. hier 2 oldscool oude filmpjes van net na de ombouw (let niet op de toerenteller):
Met mijn E34 535iA en E39 523i haalde ik ook de 120 in zijn 2.
Ik denk dat het te maken heeft dat automaten bedoelt zijn voor comfort waardoor ze ook later schakelen en in lage toeren blijven.
Met de E36 323i Compact handgeschakeld haal ik de 100 in zijn 2 en ik rij 100 in zijn 5 met ongeveer 2500 toeren terwijl dat vroeger met mijn 523i 2000 was

Ik weet wel dat ik in zijn 4 met kickdown de 200 ongeveer kan en dan gooit hij hem in zn 5.
Dus theoretisch zou je dus de 320kmh kunnen halen op 6600 rpm.

edit:

btw die verbruiksmeter van wat oudere bmw's kunnen vaak niet nauwkeurig zijn. Dat komt doordat de sensor/metertje niet meer zo fris is en soms vreemde waardes geeft.
pi_90722909
Nou, het verklaart in ieder geval wel je hoge verbruik. Je reed dus 120 in z'n 4 altijd :P er bestaat in ieder geval (voor zover ik weet) geen 6-bak voor die dingen.
Facts don't care about your feelings
pi_90726129
Hoor ik daar een stervende automatenbak bij je 2e filmpje?
Bij mij gaf hij een klap als ik een kickdown deed:
Anders zou ik nu al beginnen met zoeken voor een nieuwe.
pi_90741439
Lockup die erin kickt, dat kan bij iedere snelheid. Maar bij kickdown is de lockup over het algemeen uit.
.
pi_90800009
Misschien is je kilometer teller net zo goed afgesteld als je toerentellen op dat laatste filmpje ;)

Maar het zou logisch zijn als hij idd al de hele tijd in zijn 4 zou hebben gestaan, terwijl jij dacht dat hij al in zijn 5 stond.
En wat deed de auto toen hij overschakelde bij de 240? trok hij nog gewoon door? of viel puur het toerental terug en hield hij de snelheid vast?
pi_90800844
Heb je wel eens op een GPS je snelheid gecontroleerd? Vind het allemaal een beetje onbetrouwbaar. Een BMW 318'tje die gemakkelijk 240 haalt, een toerenteller die ver voorbij het rood gaat zonder dat de motor het geluid er naar maakt. En dat zelf allemaal in elkaar gezet...
pi_90802249
Ik denk dat de bak op de kickdown heeft teruggeschakeld toen je volgas gaf rond de 195km/u (op de teller 220), dus je trok in de 4 naar de 215 (240 op teller) en toen schakelde de bak naar 5.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_90802323
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:00 schreef madco het volgende:
Misschien is je kilometer teller net zo goed afgesteld als je toerentellen op dat laatste filmpje ;)

Maar het zou logisch zijn als hij idd al de hele tijd in zijn 4 zou hebben gestaan, terwijl jij dacht dat hij al in zijn 5 stond.
En wat deed de auto toen hij overschakelde bij de 240? trok hij nog gewoon door? of viel puur het toerental terug en hield hij de snelheid vast?
Hij trok nog eventjes door richting 245, maar ik ging al gauw op de remmen want het zicht werd te weinig. (Er dook ineens mist op).
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou, het verklaart in ieder geval wel je hoge verbruik. Je reed dus 120 in z'n 4 altijd :P er bestaat in ieder geval (voor zover ik weet) geen 6-bak voor die dingen.
Nee precies, 6 bak is na mijn weten alleen SMG geleverd toch..?
En hij schakelt na de 83 netjes in de 5.. ik draai dan net geen 2000RPM.. met 120 draai ik 2500RPM en met 140 3000..

Achteraf gezien/gehoord/geteld denk ik toch dat hij in de 4 doortrekt tot 240.. maar dat klinkt niet echt logisch..
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:45 schreef Gokhan03 het volgende:
Hoor ik daar een stervende automatenbak bij je 2e filmpje?
Bij mij gaf hij een klap als ik een kickdown deed:
Anders zou ik nu al beginnen met zoeken voor een nieuwe.
Mijne klapt alleen @ de 2e gang van de 2 na de 3.. Voor de rest functioneert ze perfect..?

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:21 schreef Palomar het volgende:
Heb je wel eens op een GPS je snelheid gecontroleerd? Vind het allemaal een beetje onbetrouwbaar. Een BMW 318'tje die gemakkelijk 240 haalt, een toerenteller die ver voorbij het rood gaat zonder dat de motor het geluid er naar maakt. En dat zelf allemaal in elkaar gezet...
Misschien moet jij je es terug naar school en leren lezen dombo.. :r

IK HEB EEN 318I MET EEN 525i MOTOR, EEN 2.5 24v 6 cilinder!!!!!!!!!!!!!!
Zo. Duidelijk? :{

Meest recente filmpjes.. Net voor nieuwjaar nog:
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90803536
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:57 schreef FransDeens het volgende:
Ik denk dat de bak op de kickdown heeft teruggeschakeld toen je volgas gaf rond de 195km/u (op de teller 220), dus je trok in de 4 naar de 215 (240 op teller) en toen schakelde de bak naar 5.
Dit lijkt mij ook het meest logisch ja, weet niet of je de kickdown nog uberhaupt voelt of d'r nog in hebt zitten aangezien je d'r zelf aan geknutseld hebt?
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_90803878
Probeer zoiets:
Op de kop te tikken voor een paar centen en kijk nog eens wat hij doet. misschien hij van zijn 5 naar zijn 3 terug schakelt als je de kick-down intrapt (wat mij wel logisch lijkt dat hij 2 versnellingen terug gaat)
Maar dat voelt waarschijnlijk gewoon als 1x terug schakelen
  maandag 3 januari 2011 @ 18:42:39 #26
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90803887
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:49 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben langer hier een lid en ik weet wel het een en ander wat ik zeg :P

EN ik zeg je serieus hoe onlogisch het ook klinkt: Ik reed vol gas met de kickdown knop ingedrukt zwaar de rode zone in met 240 @ 6600 of 6700RPM, en hij schakelde serieus op en de toerental daalde naar 4500/5000RPM..

Ik geloofde het zelf niet, ik was in shock.. Ik dacht van huh..?? :o ken toch niet??? Ik wachtte serieus af totdat ie de begrenzer in liep (6900/7000RPM) maar nee hij tikte het net wel of net niet aan en schakelde op! ik voelde het en ik zag het op mijn toerenteller..
De helft van je V6 kapte ermee?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_90804010
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:42 schreef Sjabba het volgende:

[..]

De helft van je V6 kapte ermee?
Het is een 6-in-lijn geen V6 achterlijke gladiool.
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 januari 2011 @ 18:53:30 #28
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90804343
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het is een 6-in-lijn geen V6 achterlijke gladiool.
Hahaha, ik kom hier even op pikken staan. Het is toch een lange piemel verhaal?

Serieus?> Kickdown naar de 3 en dan opschakelen naar 4 en dan 5. Of je hebt gewoon je toerenteller en snelheidsmeter verneukt zoals je in de film ziet.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_90805913
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:34 schreef willemwaus het volgende:

[..]

Dit lijkt mij ook het meest logisch ja, weet niet of je de kickdown nog uberhaupt voelt of d'r nog in hebt zitten aangezien je d'r zelf aan geknutseld hebt?
En hoe je dat voelt.. :P Bekijk de filmpjes maar.. ;)
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:42 schreef madco het volgende:
Probeer zoiets:[ afbeelding ]
Op de kop te tikken voor een paar centen en kijk nog eens wat hij doet. misschien hij van zijn 5 naar zijn 3 terug schakelt als je de kick-down intrapt (wat mij wel logisch lijkt dat hij 2 versnellingen terug gaat)
Maar dat voelt waarschijnlijk gewoon als 1x terug schakelen
Hij schakelt wel vaker 2x terug, soms 3x.. als ik 80 rij bijv. in de 5 (na mijn mening) en trap dan vol de gaspedaal in, dan schakelt ie terug na de 2..

En ik heb een professioneel LCDtje thuis liggen ergens nog over van de BRL (Benelux Racing League), maar dat is voor een sequentiële versnellingsbak en ik weet niet of het werkt @ mijn auto met automaatbak..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90805932
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het is een 6-in-lijn geen V6 achterlijke gladiool.
Thanks Yoshi :*
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90806023
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:53 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hahaha, ik kom hier even op pikken staan. Het is toch een lange piemel verhaal?

Serieus?> Kickdown naar de 3 en dan opschakelen naar 4 en dan 5. Of je hebt gewoon je toerenteller en snelheidsmeter verneukt zoals je in de film ziet.
Jou ogen zijn ook verneukt, even verneukt als de domme posts wat jij hier dumpt..

LEER LEZEN!!! IK HEB NU EEN 320i Teller, dus mijn teller komt WEL overeen.. :{w
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90807037
quote:
18s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Misschien moet jij je es terug naar school en leren lezen dombo.. :r

IK HEB EEN 318I MET EEN 525i MOTOR, EEN 2.5 24v 6 cilinder!!!!!!!!!!!!!!
Zo. Duidelijk? :{
:')

Communicatie is niet jouw sterkste punt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Palomar op 03-01-2011 19:54:39 ]
pi_90809861
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:49 schreef Palomar het volgende:

[..]

:')

Communicatie is niet jouw sterkste punt.
En begrijpend lezen niet jouw sterkste punt zeker?
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 januari 2011 @ 21:44:52 #34
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90813516
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jou ogen zijn ook verneukt, even verneukt als de domme posts wat jij hier dumpt..

LEER LEZEN!!! IK HEB NU EEN 320i Teller, dus mijn teller komt WEL overeen.. :{w
Doe is normaal man. Houd ff lekker je grote bek.

Kan niet eens tegen een geintje zeg... :{w

Maar je hebt dan toch wel een stiekeme 6e versnelling :')
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_90814808
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En begrijpend lezen niet jouw sterkste punt zeker?
je bemoeien met dingen die je niet aangaan is zeker jouw sterke punt? ;)
  maandag 3 januari 2011 @ 22:08:36 #36
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90814878
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:07 schreef Palomar het volgende:

[..]

je bemoeien met dingen die je niet aangaan is zeker jouw sterke punt? ;)
Buttkissing is zijn sterkste punt.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_90817107
Kan HET even met wat MINDER gescheld, bepaalde TOONZETTING en CAPS en heel die reutemeteut (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) enzo, stelletje kleuters B-) o|O .

Dankjullie :*.
pi_90821091
;(
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:32:52 #39
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_90833743
wat is er dan nog leuk aan dit topic?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:38:12 #40
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90833961
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:32 schreef Barcaconia het volgende:
wat is er dan nog leuk aan dit topic?
Het maken van een schatting van de piemel adv de geposte filmpjes.

Ik zeg een dikke 30cm.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_90846081
:O
Facts don't care about your feelings
pi_90853983
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:38 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het maken van een schatting van de piemel adv de geposte filmpjes.

Ik zeg een dikke 30cm.
Ik ben aziaat/europees geen negroide.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90860826
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jou ogen zijn ook verneukt, even verneukt als de domme posts wat jij hier dumpt..

LEER LEZEN!!! IK HEB NU EEN 320i Teller, dus mijn teller komt WEL overeen.. :{w
Een 320 teller in een 318 met een 325 motor/bak lijkt me inderdaad een heel betrouwbare snelheidsindicator.
Oja en wat voor velgen/banden zitten eronder?

Ik ben ook wel benieuwd naar GPS data.

Verder een leuk knutselproject. :)
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_90864164
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:53 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Een 320 teller in een 318 met een 325 motor/bak lijkt me inderdaad een heel betrouwbare snelheidsindicator.
Oja en wat voor velgen/banden zitten eronder?

Ik ben ook wel benieuwd naar GPS data.

Verder een leuk knutselproject. :)
320i teller en 325i zijn identiek, toerenteller trouwens ook. Hmmm nu ik er trouwens over nadenk, de 318is van m'n broertje loopt ook gewoon tot de 260 km/u of hebben alle E36's dat? M'n 316i had niet eens een teller :P dus dan zouden ze een aparte moeten maken voor de 318i alleen, lijkt me sterk eigenlijk.
Facts don't care about your feelings
pi_90876418
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:53 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Een 320 teller in een 318 met een 325 motor/bak lijkt me inderdaad een heel betrouwbare snelheidsindicator.
Oja en wat voor velgen/banden zitten eronder?

Ik ben ook wel benieuwd naar GPS data.

Verder een leuk knutselproject. :)
Factory Steelies.. :* 15 inch stalen velgen met 205/iets/15 bandjes.. (en ja ik weet dat die *iets* belangrijk is om te vermelden, maargoed).

Check he..:
je hebt de 316i/318i/318iS klokken. Deze gaan tot de 240 en de iS tot de 260 omdat ie een 16v is.
De toerentellers zijn gelijk. Omdat ze elke 2 slagen 4 vonken registreren.

De 320i/323i/325i/328i/M3 hebben klokken waar de snelheidsmeter tot de 250 gaat. (320 voor de M3?????), maar de toerentellers zijn wel allemaal het zelfde WANT ze tellen elke 2 omwentelingen 6 vonken.

DUS als je de toerenteller van een 6 cilinder op een 4 cilinder zet, dan draait ie 4000RPM op de toerenteller terwijl je in het echt 6500RPM draait (vriend van me heeft dat gehad).
EN als je de toerenteller van een 4 cilinder op een 6 cilinder zet dan heb je 13.000RPM @ 7000RPM in het echt..

De kilometertellers werken wel allemaal op het zelfde manier, via een snelheidssensor in de diff..
Capice?

De snelheid wordt bepaald a.d.v. een snelheidssensor in me diff op de achter as.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90878711
als je met zo'n snelheden op Nederlandse snelwegen rijdt ben je een auto en/of rijbewijs niet waard
<hr>
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:38:03 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90878749
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
als je met zo'n snelheden op Nederlandse snelwegen rijdt ben je een auto en/of rijbewijs niet waard
Goed onderbouwde mening; en als de weg nou leeg was ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90878887
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Goed onderbouwde mening; en als de weg nou leeg was ??
is geen mening, is een wet, ook als de weg leeg is mag je op een Nederlandse snelweg niet harder dan 120kmpu.
<hr>
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:42:41 #49
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_90878952
Turq is een goede chauffeur. Hij rijdt immers al auto vanaf zijn 12e.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:50:38 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90879273
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:40 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

is geen mening, is een wet, ook als de weg leeg is mag je op een Nederlandse snelweg niet harder dan 120kmpu.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')