abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90458581
leuk rijden als je elke drempel de grond raakt :P *not*
ik hou er wel van om wat vlotter over de drempels te kunnen. ik haat stapvoets rijden namelijk.

en @ Gokhan:
sterft er bij jou ook altijd een klein deeltje van jezelf als je tankt?
brandstof is belachelijk duurder geworden de laatste tijd. 10 cent of meer in nog geen maand.

hopelijk zakt dat nog een beetje want het is echt niet grappig meer.
en dan klaag ik al met een 316i
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90458670
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:32 schreef piekartz87 het volgende:
leuk rijden als je elke drempel de grond raakt :P *not*
ik hou er wel van om wat vlotter over de drempels te kunnen. ik haat stapvoets rijden namelijk.

en @ Gokhan:
sterft er bij jou ook altijd een klein deeltje van jezelf als je tankt?
brandstof is belachelijk duurder geworden de laatste tijd. 10 cent of meer in nog geen maand.

hopelijk zakt dat nog een beetje want het is echt niet grappig meer.
en dan klaag ik al met een 316i
Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.
Je moet ook eigenlijk geen 316i of 318i rijden. Zuipt evenveel als een 325/323. Veel mensen schrikken als ik zeg dat ik 2500 cctjes in mijn auto heb maar zij tanken vaker(meer) met hun 1.4 of 1.6 liter auto :)
pi_90460659
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zitten daar nieuwe 225/40/18 banden onder?
Setje van 4 xPS2 is nl. al 900+

Passen er eigenlijk 225 banden op M6 velgen; is toch veel te smal voor een M6? :)
Nope, niet nieuw.. kom op man, 350 en ook nog es nieuwe banden..? :P
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:35 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.
Je moet ook eigenlijk geen 316i of 318i rijden. Zuipt evenveel als een 325/323. Veel mensen schrikken als ik zeg dat ik 2500 cctjes in mijn auto heb maar zij tanken vaker(meer) met hun 1.4 of 1.6 liter auto :)
Soo True.. ik maakte 550KM met een volle tank (2.5 M50 automaat) en een vriend van me 480 met zijn 316i M43 handgeschakeld _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90492750
Kijk dit eens:
http://auto-onderdelen.ma(...)2-vanos-24v-e36.html
Hoe the fuck past een koppakking van een 328i op een 323i?
pi_90494821
Ik weet niet hoe het noemt (breedte van de cilinder) maare ik denk dat de slag volume anders is van een 2.8 tov. een 2.5.. Verschil in krukas, drijfstangen en zuigers? ;)

Ik raad maar wat, correct me if im wrong want ben nu wel nieuwschierig geworden.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90497470
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:35 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.
Je moet ook eigenlijk geen 316i of 318i rijden. Zuipt evenveel als een 325/323. Veel mensen schrikken als ik zeg dat ik 2500 cctjes in mijn auto heb maar zij tanken vaker(meer) met hun 1.4 of 1.6 liter auto :)
ben ik niet mee eens.
ik betaal lang geen 85 euro als ik 520 km gereden heb.
ik betaal dan rond de 70 euro.

en aangezien ik elke week 500 km rij ongeveer vind ik dat nogal een verschil.

en dan heb ik ook nog een een rijstijl die niet echt zuinig te noemen is. ik weet dat een 325 wellicht zelf iets zuiniger is op de snelweg. maar ik weet dat als ik een krachtiger auto ga rijden dat ik daar ook gebruik van maak.
kan ik tijdens mijn studietijd beter dit blijven rijden.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90501673
Niks mis met de E30 316. Heb nooit het gevoel dat ik in een trage auto rijd eigenlijk 8)7 (iets dat ik bij de E36 316i wel had :P )
Facts don't care about your feelings
pi_90502906
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Niks mis met de E30 316. Heb nooit het gevoel dat ik in een trage auto rijd eigenlijk 8)7 (iets dat ik bij de E36 316i wel had :P )
Inderdaad. hij voelt wel vlot gewoon.
Hij komt ook gewoon meer dan voldoende mee met het huidige verkeer.
Inhalen lukt ook nog wel prima.

erg snel is hij natuurlijk niet.

mooie van die bmw's. vind maar eens een auto van de zelfde leeftijd en dezelfde prijs waar je zo lang veel plezier kan hebben.
en hou dan in het achterhoofd dat ik mijn auto 4/5 jaar geleden voor 550 euro heb gekocht ^^

dan kom je toch op brakke golfjes uit e.d.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  maandag 27 december 2010 @ 18:40:05 #84
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_90503622
Vind je het gek dat jullie veel onkosten aan jullie auto's hebben en continu onderdelen moet zoeken? :D

quote:
2s.gif Op zondag 26 december 2010 11:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Soort? Ben ik een dier ofzo?

En mijn auto is zo laag dat ik standaard elke drempel raak, OF met mijn uitlaat OF net onder de spatbord hier:
[ afbeelding ]
(zie dat barst in me lak) Maar hij raakt 9 .v. 10 niet echt de spatbord maar wat meer na binnen.. en schrapende geluiden wat ik heb gehoord.. pff...
pi_90524673
Ik haal om de week mijn uitlaat open.. :')

Ik durfde net amper te parkeren omdat anders de hele straat nu wakker wordt van mijn 6 cilinder geroffel :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:07:12 #86
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90527604
Turq, wat is dan de lol van verlagen?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_90527987
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:07 schreef tha_rizzo het volgende:
Turq, wat is dan de lol van verlagen?
Een wegligging waar je van kan dromen. Ik heb zelf de M onderstel onder mijn E36 compact en dat gaat goed de bochten in.
Het kost je wel comfort.
pi_90528254
Maak de berekening eens. Hoeveel verbetert je wegligging, als je auto 40mm lager ligt? Ik heb ook een m-onderstel (of tenminste een sportonderstel ofzo) onder de E46 en ook nog eens verlaagd en voor je gevoel ga je idd lekkerder door de bochten (en is je comfort minder), maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit hoor.

Als je wielen verdwijnen onder de wielkast dan staat je auto te laag, vind ik :P
Facts don't care about your feelings
pi_90528767
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Maak de berekening eens. Hoeveel verbetert je wegligging, als je auto 40mm lager ligt? Ik heb ook een m-onderstel (of tenminste een sportonderstel ofzo) onder de E46 en ook nog eens verlaagd en voor je gevoel ga je idd lekkerder door de bochten (en is je comfort minder), maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit hoor.

Als je wielen verdwijnen onder de wielkast dan staat je auto te laag, vind ik :P
Mijn oude E39 523i was niet verlaagd maar met 15 inch velgen schommelde hij als een gek in de bochten. Het is dat de 19 inch velgen dat weer goedmaakten :P
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:55:46 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90528894
Hoeveel kms. hebben de schokdempers van de BMW-fanboys hier gemiddeld eigenlijk al afgelegd? Dan kan je verlagen; maar blijft het k*t met peren.
Ikke: nog geen 5000 km geleden vervangen :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90529837
De schokdempers zelf zitten sinds de aanschaf (plm. 25k km geleden) er onder. Rubbers zijn wel vervangen n.a.v. de vorige APK.
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:48:07 #92
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90530406
Maar wat is het nut van verlagen als je niet normaal over drempels kan of gewoon heel je onderkant aan 't schrapen bent.
Sowieso, ik ben wel een sportieve rijder en houd van goede wegligging, maar ik heb ook graag comfort in m'n dagelijks vervoer.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_90530408
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. hebben de schokdempers van de BMW-fanboys hier gemiddeld eigenlijk al afgelegd? Dan kan je verlagen; maar blijft het k*t met peren.
Ikke: nog geen 5000 km geleden vervangen :)
Nou als je je auto verlaagd dan zorg je echt dat je schokdempers nog vers zijn, anders kan je een abonnement nemen bij de carterpanboer
pi_90530454
De E36 van SingleCoil kan overigens verwijderd worden uit het overzicht.
pi_90530614
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:55 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

ben ik niet mee eens.
ik betaal lang geen 85 euro als ik 520 km gereden heb.
ik betaal dan rond de 70 euro.

en aangezien ik elke week 500 km rij ongeveer vind ik dat nogal een verschil.

en dan heb ik ook nog een een rijstijl die niet echt zuinig te noemen is. ik weet dat een 325 wellicht zelf iets zuiniger is op de snelweg. maar ik weet dat als ik een krachtiger auto ga rijden dat ik daar ook gebruik van maak.
kan ik tijdens mijn studietijd beter dit blijven rijden.
No way dat een 316i zuiniger is dan mijn 325i op de snelweg. Vriend van mij heeft er ook 1 (M10), en die zit meer rond tussen de 1 op 11 en 1 op 12 op de snelweg (meer richting de 1 op 11), terwijl ik meer richting de 1 op 10 (max 1 op 11) zit op de snelweg met een rustige rijstijl (in de zomer). :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:23 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Een wegligging waar je van kan dromen. Ik heb zelf de M onderstel onder mijn E36 compact en dat gaat goed de bochten in.
Het kost je wel comfort.
Alleen als je het goed doet. Dingen lukraak 60mm verlagen heeft weinig zin. Wegligging is meer dan alleen veren.
Shockbrekers, stabi's, veren, rubbers, banden, veerpoten en ga zo maar door.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. hebben de schokdempers van de BMW-fanboys hier gemiddeld eigenlijk al afgelegd? Dan kan je verlagen; maar blijft het k*t met peren.
Ikke: nog geen 5000 km geleden vervangen :)
Ik geloof dat bij mij de originele af-fabriek bilsteins er nog onder zitten, dus een hoop. Ze zijn nog steeds in prima staat, en als ze kaputt zijn komen er nieuwe bilsteins onder. Voordeel is dat er standaard bilsteins bij m-tech zaten die berekend waren op een verlaging (standaard m-tech is 20mm)

Ik ben overigens 35mm verlaagd en ik hoef niet veel lager. 35mm hoefde van mij niet eens, maar dat was het minimum van H&R en ik wilde er t.o.v. het standaard m-tech setje toch wel op vooruit gaan (eibach was ook minimaal 30mm maar de levering duurde mij te lang).

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Maak de berekening eens. Hoeveel verbetert je wegligging, als je auto 40mm lager ligt? Ik heb ook een m-onderstel (of tenminste een sportonderstel ofzo) onder de E46 en ook nog eens verlaagd en voor je gevoel ga je idd lekkerder door de bochten (en is je comfort minder), maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit hoor.

Als je wielen verdwijnen onder de wielkast dan staat je auto te laag, vind ik :P
Een hoop als je het goed doet. Harry's denken alleen vaak dat veren (en dan ook nog eens goedkoop) vervangen voldoende is :P

[ Bericht 15% gewijzigd door Maharbal op 28-12-2010 12:01:58 ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:12:31 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90531294
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:53 schreef Maharbal het volgende:
...Ik geloof dat bij mij de originele af-fabriek bilsteins er nog onder zitten, dus een hoop. Ze zijn nog steeds in prima staat, en als ze kaputt zijn komen er nieuwe bilsteins onder. Voordeel is dat er standaard bilsteins bij m-tech zaten die berekend waren op een verlaging (standaard m-tech is 20mm)...
Weet niet hoeveel km. je E30 heeft gelopen, maar in principe kan je na 100K kms., max. 150K kms. je schokdempers wel weg kieperen. Nu moet ik zelf zeggen dat ik ze ook pas heb vervangen toen de olie eruit liep bij iets van 230K :@ , maar je merkt het verschil wel degelijk. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90532511
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Weet niet hoeveel km. je E30 heeft gelopen, maar in principe kan je na 100K kms., max. 150K kms. je schokdempers wel weg kieperen. Nu moet ik zelf zeggen dat ik ze ook pas heb vervangen toen de olie eruit liep bij iets van 230K :@ , maar je merkt het verschil wel degelijk. :)
Een km of 175.000. Ik zal ongetwijfeld het verschil wel merken met nieuwe shockdempers, maar tot nu toe doen ze het nog aardig. De demping is nog redelijk. Ik ga ze waarschijnlijk ook vervangen als de olie eruit komt lopen :P

Tenzij ze in de tussentijd door iemand anders zijn vervangen, maar dat kan ik niet goed zien. Ik ga er dan ook maar vanuit dat het nog de standaard bilsteins zijn.
pi_90537645
Ik heb gloednieuwe schroefset van net geen 5000km oud.. Die gaat langer mee dan mijn auto zelf.. (Al hoop ik natuurlijk dat mijn auto het langer uit houdt op een positieve manier :P )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90538161
En oh ja, wat er leuk is aan extreem verlagen?
Nou ja, ieder zo zijn tuning smaak.. De een houdt van altezalooks de ander van monsterbumperts etc.. ik haat dat allemaal maar ben helemaal weg van Slammed auto's & HellaFlush..:






http://speedhunters.com/a(...)-hellaflush-iii.aspx
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90539537
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:53 schreef Maharbal het volgende:

[..]

No way dat een 316i zuiniger is dan mijn 325i op de snelweg. Vriend van mij heeft er ook 1 (M10), en die zit meer rond tussen de 1 op 11 en 1 op 12 op de snelweg (meer richting de 1 op 11), terwijl ik meer richting de 1 op 10 (max 1 op 11) zit op de snelweg met een rustige rijstijl (in de zomer). :P

Ik heb ook nergens gezegd dat mijn 316i op de snelweg zuiniger is ;) integendeel.
Maar toch zet er ergens wel een groot verschil aangezien ik een heel stuk minder betaal voor 500 km rijden.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90539794
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:40 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens gezegd dat mijn 316i op de snelweg zuiniger is ;) integendeel.
Maar toch zet er ergens wel een groot verschil aangezien ik een heel stuk minder betaal voor 500 km rijden.
Ja, ik had precies omgekeerd gereageerd. Ik bedoelde dus dat mijn 325i nooit zuiniger is dan een 316i :').

Ik ben ongeveer ¤15/¤17,50 kwijt voor 120km, dus rond de ¤60/70 voor 500 (maargoed, ik houd van doortrekken om dat motorgeluid te horen :P)
pi_90541157
Ik denk als je constant 160 rijdt of 180 de 325i wel zuiniger is dan de 316i :P
Facts don't care about your feelings
pi_90541426
Daar ben ik wel zeker van.. mijn 318i met 2.5 blok doet 1 op 9/10 met 160, daarvoor deed ik met de 1.8 blok 1 op 7, topsnelheid 205 deed ie 1 op 6,6 en nu doet ie 1 op 7/7.5.
Ik zal es ff me video's onderzoeken, heb gisteren nog 220 gereden en gefilmd..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90541743
Ik durf niet eens meer zo hard, heb het gevoel dat iedereen politie is. ;( Alleen middernacht stukje A7 dat kaarsrecht en leeg is doe ik het wel. 220 zit je zo op... en dat met m'n 4 cilinder.
Facts don't care about your feelings
pi_90542089
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:45 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, ik had precies omgekeerd gereageerd. Ik bedoelde dus dat mijn 325i nooit zuiniger is dan een 316i :').

Ik ben ongeveer ¤15/¤17,50 kwijt voor 120km, dus rond de ¤60/70 voor 500 (maargoed, ik houd van doortrekken om dat motorgeluid te horen :P)
haha foutje moet kunnen :p
maar op de snelweg maakt mijn 316 veel meer toeren dan een 6 cil.
en ik zit ook op de 60 tot 70 euro (met huidige prijzen dikke 70 euro)
en ik hou ook van stevig doortrappen.

Ben benieuwd hoe dat is als ik een andere nokkenstok erin leg over een jaartje of wat (tikkende nokkenas) Het zou wel wat uit moeten maken voor verbruik als het goed is.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90542182
Weet niet of het aantal toeren veel verschil maakt.

Met 120km per uur zit ik op 3.000
pi_90542318
Ik wel een stuk hoger maar exact zou ik het niet weten.
maargoed maakt ook allemaal niet uit. gelukkig is mn 316i over het algemeen gewoon ietswat zuiniger.

ik vind het zo al duur zat. brandstofprijzen zijn belachelijk hoog nu.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90542662
Ja ik rijd vaker in m'n E21 laatste tijd lekker op LPG, alhoewel ik 75 cent de liter ook al best prijzig vind. Vanwege m'n 4bak en vage diff.verhoudingen moet ik altijd 100 rijden op de snelweg. Dan zit ik op 4200 rpm en haal ik nog 1 op 9 :P Toch zuiniger dan de E46 1 op 11 maar benzine :P
Facts don't care about your feelings
pi_90543646
Ik ben gek op oude auto's enz maar voor het gemak op de snelweg e.d. zijn 5 versnellingen toch wel erg fijn ^^
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90543880
Gelukkig heb ik dat nog net wel.

Maar damn, dat ding zuipt nu nog meer in de winter. Ik was vorige winter alweer bijna vergeten...

Ik weet nog dat toen 1 op 7,5 met normaal rijden en af en toe doortrekken (in de stad) meer regel was dan uitzondering :')
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:10:16 #111
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90545833
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:16 schreef piekartz87 het volgende:
Ik ben gek op oude auto's enz maar voor het gemak op de snelweg e.d. zijn 5 versnellingen toch wel erg fijn ^^
Koop een E28 met een zwaardere motor, dan heb je bijna standaard een 5-bak.
Bij de normale 5-bak is de vijfde versnelling eigenlijk gewoon een overdrive, de sportbak heeft wel een volwaardige vijfde versnelling.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:22 schreef Maharbal het volgende:
Gelukkig heb ik dat nog net wel.

Maar damn, dat ding zuipt nu nog meer in de winter. Ik was vorige winter alweer bijna vergeten...

Ik weet nog dat toen 1 op 7,5 met normaal rijden en af en toe doortrekken (in de stad) meer regel was dan uitzondering :')
De mijne zuipt nu ook wie une alcoholistische otter, maar bij mij speelt het ook mee dat m'n kleppen gesteld moeten worden en dat ik wellicht te brede banden (225 of 215) onder m'n 5er heb :')
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_90572566
Mijn vorige E46 318i ging tijdens de opkomst van de kou ook van 1:11.5 naar 1:9.......en dan reed ik nog zeer kalm! :D
  woensdag 29 december 2010 @ 14:26:07 #113
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90582039
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:25 schreef Bowny het volgende:
Mijn vorige E46 318i ging tijdens de opkomst van de kou ook van 1:11.5 naar 1:9.......en dan reed ik nog zeer kalm! :D
Dat lijkt me best dorstig voor een 1.8je.....
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_90583994
Met de kou doet mijn 318 ook 1 op 10 maar rij er nu vrij weinig. De E21 moet nu werken voor z'n geld. Het verbruik in de binnenstad met deze kou is om van te janken. Probeer nu zoveel mogelijk op LPG te rijden dat dekt de kosten nog lekker. Op zich start ie ook wel op LPG, soms zelfs beter, alleen als je dan wegrijdt en bij eerste de beste stoplicht komt en je toeren zakken dan valt ie meteen weer uit. Constant m'n voet op het gaspedaal houden ben ik al een beetje gewend :P tot ie warm is.

Op benzine wil m'n E21 trouwens de laatste tijd de toeren nogal hoog houden. Dan geef je gas en schakel je verder maar blijven de toeren hangen. Heb ik al eens eerder gehad en ook wel eens met de E36 maar het ging vaak na een tijdje weer weg. Stationair benzine op 2000 rpm lijkt me iets te gortig... :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 29 december 2010 @ 15:36:03 #115
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_90585343
Morgen ga ik kijken bij een e30 316i. Iemand nog wat belangrijke tips waar ik op moet letten?
Bedankt Hans.
pi_90585650
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:26 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Dat lijkt me best dorstig voor een 1.8je.....
e46 318i is toch geen 1.8? :? De 316i is al 1.9 :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90585692
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:36 schreef bascross het volgende:
Morgen ga ik kijken bij een e30 316i. Iemand nog wat belangrijke tips waar ik op moet letten?
Ja, of je er eentje kunt kopen met een 6pitter.. wtf moet je met een 316i e30? :')
Koop op zn aller minst dan een 320i of een 318IS als je cheap wilt blijven.. Maar een 316i..? :'(
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90585698
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:43 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

e46 318i is toch geen 1.8? :? De 316i is al 1.9 :P
Yup, is ook een 1.9 of een 2.0 als die na 2002.

quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ja, of je er eentje kunt kopen met een 6pitter.. wtf moet je met een 316i e30? :')
Koop op zn aller minst dan een 320i of een 318IS als je cheap wilt blijven.. Maar een 316i..? :'(
Hou je grafsmoel toch eens. Als iemand een 4 cilinder wil laat hem dan.

Dus: ROEST vooral op letten. Verder is de 316i volgens mij de M40 dus helaas geen ketting meer als de M10. Ff onderhoud checken dus.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 29 december 2010 @ 15:47:40 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90585841
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Yup, is ook een 1.9 of een 2.0 als die na 2002.

[..]

Hou je grafsmoel toch eens. Als iemand een 4 cilinder wil laat hem dan.

Dus: ROEST vooral op letten. Verder is de 316i volgens mij de M40 dus helaas geen ketting meer als de M10. Ff onderhoud checken dus.
Tsssk, dat hóeft niet zo he :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90586953
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:36 schreef bascross het volgende:
Morgen ga ik kijken bij een e30 316i. Iemand nog wat belangrijke tips waar ik op moet letten?
Roestpunten:
Wielkassen
Dorpels
Accubak
Zijbakjes in de kofferbak
Rand bij de voorruit onder de motorkap

Motor:
Check wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen is. rond de 40.000 km gaan die mee dacht ik.
Let erop hoe die klinkt. Als de motor te hard tikt dan is de nokkenas ingesleten.

De e30 316i van die leeftijd is een uitstekende auto als die goed is onderhouden. Geld vooral voor de motor. Als je een adresje voor een distributiewissel hebt dan hoeft dat niet duur te zijn.

Als dat allemaal een beetje meevalt dan zeg ik doen!

en @ turq: Jouw auto heeft een leuk blok maar alles er omheen is ral en ziet er niet uit. Hou je commentaar toch voor je als iemand een leuke wagen gaat kijken.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  woensdag 29 december 2010 @ 16:13:30 #121
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90587082
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:43 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

e46 318i is toch geen 1.8? :? De 316i is al 1.9 :P
Assumption is the mother of all f*ck ups...
Ik nam aan dat 't gewoon een 1.8 was, maar alsnog vind ik 't verbruik absurd

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Met de kou doet mijn 318 ook 1 op 10 maar rij er nu vrij weinig. De E21 moet nu werken voor z'n geld. Het verbruik in de binnenstad met deze kou is om van te janken. Probeer nu zoveel mogelijk op LPG te rijden dat dekt de kosten nog lekker. Op zich start ie ook wel op LPG, soms zelfs beter, alleen als je dan wegrijdt en bij eerste de beste stoplicht komt en je toeren zakken dan valt ie meteen weer uit. Constant m'n voet op het gaspedaal houden ben ik al een beetje gewend :P tot ie warm is.

Op benzine wil m'n E21 trouwens de laatste tijd de toeren nogal hoog houden. Dan geef je gas en schakel je verder maar blijven de toeren hangen. Heb ik al eens eerder gehad en ook wel eens met de E36 maar het ging vaak na een tijdje weer weg. Stationair benzine op 2000 rpm lijkt me iets te gortig... :P
Ik vind 't vreemd dat jij een klassieker rijdt wanneer het weer niet zo goed is en je E46 alleen met lekker weer. Ik zou het juist andersom doen, een oude auto is ook gevoeliger voor roestvorming, en drie keer raden wat pekel doet.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  woensdag 29 december 2010 @ 16:40:36 #122
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_90588486
Bedankt voor de tips! Er gaat uiteraard ook iemand mee die er wat meer verstand van heeft en zelf ook een e30 heeft, maar het is nooit verkeerd om van te voren wat research te doen.
Bedankt Hans.
  woensdag 29 december 2010 @ 17:08:33 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90589914
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm

Porno plaatjes van alle roestplekken. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 29 december 2010 @ 17:14:50 #124
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_90590229
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:08 schreef Hyperdude het volgende:
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm

Porno plaatjes van alle roestplekken. :P
Handige site, jammer dat het Duits is. :P

quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ja, of je er eentje kunt kopen met een 6pitter.. wtf moet je met een 316i e30? :')
Koop op zn aller minst dan een 320i of een 318IS als je cheap wilt blijven.. Maar een 316i..? :'(
Ten eerste hangt het af van het aanbod. Ik kwam deze tegen en hij staat relatief dichtbij. Verder heb ik het idee dat die 6 cilinders toch iets meer te verduren krijgen en dat is ook logisch.
Bedankt Hans.
  woensdag 29 december 2010 @ 17:31:54 #125
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90591032
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:14 schreef bascross het volgende:

[..]

Handige site, jammer dat het Duits is. :P...
Rost=roest :+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90596250
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:13 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ik vind 't vreemd dat jij een klassieker rijdt wanneer het weer niet zo goed is en je E46 alleen met lekker weer. Ik zou het juist andersom doen, een oude auto is ook gevoeliger voor roestvorming, en drie keer raden wat pekel doet.
Ja misschien niet heel slim. Reed laatst nog achter zo'n zout strooier ;( maar om er nou 30 km achter te rijden leek me ook niet goed dus moest er wel langs. Hoorde het zout kletteren over m'n arme oldtimertje ;(

Maar de E21 heeft winterbanden en de E46 komt vast te zitten, vandaar dat ik hem deze winter gebruik. Ach ja, de E21 is laatst van onder gelast en getectyleerd dus hij houdt het nog wel ff vol. Verder weinig kosten aan gehad en met aankoopprijs totaal zo'n 1500 kwijt. Ik rijd hem wel op :P

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:14 schreef bascross het volgende:

[..]

Handige site, jammer dat het Duits is. :P

[..]

Ten eerste hangt het af van het aanbod. Ik kwam deze tegen en hij staat relatief dichtbij. Verder heb ik het idee dat die 6 cilinders toch iets meer te verduren krijgen en dat is ook logisch.
http://translate.google.n(...)2Ff00509.htm&act=url

;) niks mis met de 316itjes hoor en zijn niet zo heel traag als het lijkt.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 29 december 2010 @ 21:44:02 #127
24919 Quantor
allround game addict
pi_90602119
Betreffende de goedkope 316i en 318i met M40 zijn ze niet erg geruststellend, "fast durch die Bank" is vertaald zo goed als allemaal.

quote:
Die günstigen 316i und 318i mit M40 Motor sind fast durch die Bank von Nockenwellenproblemen geplagt, das sollte schon vor dem Kauf klar sein.
*NuT5*
pi_90602485
Daarom, zoek een M10 :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 30 december 2010 @ 00:05:30 #129
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_90609400
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:36 schreef YoshiBignose het volgende:
http://translate.google.n(...)2Ff00509.htm&act=url

;) niks mis met de 316itjes hoor en zijn niet zo heel traag als het lijkt.
Zo leest het inderdaad beter. ^O^

[quote]Op woensdag 29 december 2010 21:44 schreef Quantor het volgende:[/b]
Betreffende de goedkope 316i en 318i met M40 zijn ze niet erg geruststellend, "fast durch die Bank" is vertaald zo goed als allemaal.
Schijnt inderdaad een slecht punt te zijn van die M40 motors, morgen goed opletten dus.
Bedankt Hans.
pi_90621179
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Daarom, zoek een M10 :P
Dat is Carburateur (316 - 1.8) :|W
Kun je net zo goed een 316i/318i M40 (B16 1.6/B18 1.8) nemen en een nokkenstok van de sloop. Tegenwoordig vind je ze zelfs nieuw voor een appel en ei..
Ook kun je de nokkenstokken gebruiken van de e34 518i, de e30 316i/318i en de e36 316i/318i M40.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90621201
Misschien qua onderhoud (distr. riem en nokkeas) duurder, maar qua verbruik een heeeel stuk minder ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90621263
-thanks Turq :*-

[ Bericht 78% gewijzigd door Sounddragon op 30-12-2010 14:34:11 ]
pi_90622425
-lekker quoten, dat helpt, minder werk ook voor ons :')-

[ Bericht 78% gewijzigd door Sounddragon op 30-12-2010 14:35:24 ]
pi_90627641
-nóg zo'n briljantje :*-

[ Bericht 75% gewijzigd door Sounddragon op 30-12-2010 14:36:10 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90627650
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 12:14 schreef Charged het volgende:

[..]

Ehm..whut?
dont click, spam.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90627786
quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:19 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

dont click, spam.. ;)
Te laat en ik heb em nog ingevuld ook..
pi_90628330
:') nee echt..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90628493
quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:19 schreef Turquaz52 het volgende:
-nóg zo'n briljantje :*-
Shit net te laat met quoten :')
Facts don't care about your feelings
  donderdag 30 december 2010 @ 14:38:06 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90628559
Jonguuhs, een TR werkt beter als een paar keer quoten, dat is allemaal extra werruuuukkkk 8-) :+

Thanks voor de TR Turq *;
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 30 december 2010 @ 14:38:45 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90628586
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Shit net te laat met quoten :')
Jij zit al aan je notes tax voor deze week, wees dus maar blij ~O>
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90628607
quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:19 schreef Turquaz52 het volgende:
-nóg zo'n briljantje :*-
Wehehhehee sorry _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90628907
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jij zit al aan je notes tax voor deze week, wees dus maar blij ~O>
Nietes, ik heb pas 82 notes staat er :)
Facts don't care about your feelings
pi_90629422
Btw...sidenote..Turquaz..je bent 1 van de weinige redenen waarom ik lurk hier op bmw fantopic..rebelse wiekser,ik blijf me verbazen/lol hebben..volgende reden is omdat ik twijfel om weer een Volvo aan te schaffen of een E39 Touring.
pi_90630537
Haal dan maar een volvo en scheer je weg hier zou ik zeggen, er zijn meer users die ik moet voeden omdat iedereen na me hapt _O-

Maar ff serieus, haal een E39 Touring natuurlijk, het liefst een 540i.. _O_
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90630655
Of als je een dieseltje wilt een 525TDS.. 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90630828
quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Of als je een dieseltje wilt een 525TDS.. 8-)
Doe het meteen goed met een 530D common railtje(A)

Dat mag natuurlijk niet want anders kan turq je niet bijhouden })
pi_90631010
Moet een goede vervanging zijn voor een 2.5 20v die lekker loopt op LPG
pi_90631063
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:24 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Doe het meteen goed met een 530D common railtje(A)

Dat mag natuurlijk niet want anders kan turq je niet bijhouden })
Klopt, 530D bestaat ook nog altijd..

En niet kunnen bijhouden..? :P Zullen we ff een stukje snelweg nemen? 530D vs mijn 318i.. :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90631089
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:28 schreef Charged het volgende:
Moet een goede vervanging zijn voor een 2.5 20v die lekker loopt op LPG
528i/530i op LPG.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90631362
528i zat ik ook al aan te denken..maar een 530d is ook een optie..twijfels,twijfels..op lpg rijden of dieselen..BMW of Volvo..een V70 D5 of een nieuwere 2.5 20v op G3..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')