abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90426525
Fijne kerstdagen allemaal he... BMW vrienden :)

Facts don't care about your feelings
pi_90429191
Geweldige fipo _O_
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90429197
Dich auk trouwens :*
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90431764
Nou ja ook... jullie vieren toch geen kerst? ~:)
Facts don't care about your feelings
pi_90433071
Ik heb mn E36 323TI binnen. Eerst een proefritje gemaakt. Heel netjes gereden natuurlijk. Vervolgens besloot ik de auto te kopen.
Ik mocht lekker terugrijden van Gouda naar Beverwijk dus kon ik kijken hoe de auto reed..
Mijn oude E39 had ook een M52B25 blok en deze E36 Compact ook. Ik vond het toen nogal sloom ivm automaat.
In deze compact is hij SUPERRR.
Je verwacht echt niet dat er zo n kracht uit zo n auto kan komen. Je wordt helemaal in je stoel gedrukt(Lees: Van zijn 3 naar 4 terwijl de achterbanden slippen)
pi_90433106
Edit: per ongeluk quote
pi_90433406
Oh ja, de E36 compact gaat nog wel. De achterkant is wat raar, maar de 323ti gaat inderdaad supersnel. Is natuurlijk ook gewoon een 170pk 2.5 liter. De cijfers zeggen 7.8 sec naar de 100. Nice 8-)
Facts don't care about your feelings
pi_90433510
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ja, de E36 compact gaat nog wel. De achterkant is wat raar, maar de 323ti gaat inderdaad supersnel. Is natuurlijk ook gewoon een 170pk 2.5 liter. De cijfers zeggen 7.8 sec naar de 100. Nice 8-)
Nou ik weet niet of die cijfers kloppen of mijn auto die niet klopt maar hijs ziekelijk snel
pi_90435021
Pics? :)
Facts don't care about your feelings
pi_90435820
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Pics? :)
Ga ik morgen posten.

Volgens mij klopt er iets niet aan mijn ASC/ABS. Van de E39 weet ik dat als ASC of ABS actief gaat, dat je dan een dof geluidje hoort zoals een bijenkorf. Bij mijn E36 compact hoor ik alsof de tandwielen gaan tandenpoetsen. Hij werkt overigens goed maar is dit wel de bedoeling dat hij dit geluid maakt?
pi_90435905
Een dof geluidje als een bijenkorf? :?
pi_90436289
Ik had het even opgefilmd. Rond de 6 seconden trap ik op de rem en hoor je de ABS. Is dit normaal?
Bij mijn E39 klonk het in ieder geval niet zo

pi_90438730
Hmm bij de E36 van m'n broertje heb ik de ABS weleens gehoord. Die klinkt gewoon normaal, dat geratel aan de onderkant. Ik hoor ook een soort zoemend geluid bij jouw filmpje, dat hoor ik niet. Geen idee wat het is... als ie maar werkt he :P
Facts don't care about your feelings
pi_90442024
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ja, de E36 compact gaat nog wel. De achterkant is wat raar, maar de 323ti gaat inderdaad supersnel. Is natuurlijk ook gewoon een 170pk 2.5 liter. De cijfers zeggen 7.8 sec naar de 100. Nice 8-)
Mooie illustratie van de marketing van BMW ten tijde van de E30 325i. Die hadden ze met een kleine 100kg minder en hetzelfde vermogen toentertijd op 8,3s (nog steeds op autoweek) gezet. Nu zie je extra goed dat dat komt doordat de echte cijfers te dicht bij die van de M3 kwamen. Sluwe jongens :D
pi_90443551
Oh jaaaaa, maar 2 of 4 kleppen per cilinder zou toch wel uitmaken? En wel iets meer koppel. Vreemd, kan me ook bijna niet voorstellen dat het zoveel zou moeten schelen dan. 100 kg zwaarder is de compact en volgens de cijfers 0,5 sec. sneller. Dan zou het de 325i dus richting de 7,3 naar de 100 te gaan? Lijkt me toch sterk. Of is ie echt zo snel?
Facts don't care about your feelings
pi_90443812
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh jaaaaa, maar 2 of 4 kleppen per cilinder zou toch wel uitmaken? En wel iets meer koppel. Vreemd, kan me ook bijna niet voorstellen dat het zoveel zou moeten schelen dan. 100 kg zwaarder is de compact en volgens de cijfers 0,5 sec. sneller. Dan zou het de 325i dus richting de 7,3 naar de 100 te gaan? Lijkt me toch sterk. Of is ie echt zo snel?
Ik bedoel gewoon om aan te geven dat BMW toentertijd foutieve cijfers aangaf omdat de 325i gewoon te dicht bij de M3 kwam, en het prijsverschil dus niet echt werd gerechtvaardigd.

Wat veel 325i eigenaren in de praktijk berichten is dat het rond de 7,3 - 7,5sec ligt. Dat zijn mijn bevindingen ook eigenlijk. Qua sprintjes tegen auto's met soortgelijke cijfers (7,5sec) gaat het aardig gelijk op/ ik trek marginaal voor, terwijl ik een E46 320i (8,3sec) ruim achter me laat.

Naar de 100 was ik sneller dan een VR6, bij 140 tot 210 (toen gaven we op) trok de VR6 weer marginaal bij me weg. Geen concreet idee waarom, zal wel ook omdat ik minder aerodynamisch / ouder ben ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 25-12-2010 23:11:40 ]
pi_90446676
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 20:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm bij de E36 van m'n broertje heb ik de ABS weleens gehoord. Die klinkt gewoon normaal, dat geratel aan de onderkant. Ik hoor ook een soort zoemend geluid bij jouw filmpje, dat hoor ik niet. Geen idee wat het is... als ie maar werkt he :P
Mijn neef zegt ook dat het klopt dat er zo n geluid uit komt. Maargoed ik ben supertevreden met mn auto. Het is geen afgeragde bak maar een goed onderhouden auto.
Ik had even volgetankt voor 85 euro en de indicator stond op 520km. Ik heb vandaag 100km gereden en alsnog boven de 500km. Echt vet vond ik dat want met de E39 haalde ik met 75 liter(rond 120 euro) zo n 500 km.
pi_90447673
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik bedoel gewoon om aan te geven dat BMW toentertijd foutieve cijfers aangaf omdat de 325i gewoon te dicht bij de M3 kwam, en het prijsverschil dus niet echt werd gerechtvaardigd.

Wat veel 325i eigenaren in de praktijk berichten is dat het rond de 7,3 - 7,5sec ligt. Dat zijn mijn bevindingen ook eigenlijk. Qua sprintjes tegen auto's met soortgelijke cijfers (7,5sec) gaat het aardig gelijk op/ ik trek marginaal voor, terwijl ik een E46 320i (8,3sec) ruim achter me laat.

Cool, toch bijna een sec. sneller dan de cijfers aangeven. Het leek me ook al zo traag 8.3 :P
Facts don't care about your feelings
pi_90451275
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja ook... jullie vieren toch geen kerst? ~:)
Jullie?
of ik? 8-)

Ik vier het niet, ik drink er op.. :P

Zojuist net me bumpert er af gereden in dat kut sneeuw.. pff maargoed, heb hem er weer op zitten _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90452719
Ik bedoelde eigenlijk "jullie soort" :')

Vind je het vreemd dat je bumper eraf gaat als je dat ding zo laag hebt staan... Bij m'n E21 zit er ook iets in het midden heel laag. Er zijn een paar drempels (vooral in park.garage) die ik gewoon standaard raak, hoe langzaam ik ook ga. En dat is zo'n schrapend geluid precies in het midden. ;(
Met 4 mensen in de auto is het helemaal erg ;(
Facts don't care about your feelings
pi_90452771
quote:
2s.gif Op zondag 26 december 2010 03:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jullie?
of ik? 8-)

Ik vier het niet, ik drink er op.. :P

Zojuist net me bumpert er af gereden in dat kut sneeuw.. pff maargoed, heb hem er weer op zitten _O-
Gister ook een golf 4 die met een diffuser in zijn hand liep omdat die er ook af lag :p
pi_90454093
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 10:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk "jullie soort" :')

Vind je het vreemd dat je bumper eraf gaat als je dat ding zo laag hebt staan... Bij m'n E21 zit er ook iets in het midden heel laag. Er zijn een paar drempels (vooral in park.garage) die ik gewoon standaard raak, hoe langzaam ik ook ga. En dat is zo'n schrapend geluid precies in het midden. ;(
Met 4 mensen in de auto is het helemaal erg ;(
Soort? Ben ik een dier ofzo?

En mijn auto is zo laag dat ik standaard elke drempel raak, OF met mijn uitlaat OF net onder de spatbord hier:

(zie dat barst in me lak) Maar hij raakt 9 .v. 10 niet echt de spatbord maar wat meer na binnen.. en schrapende geluiden wat ik heb gehoord.. pff...
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90455156
quote:
2s.gif Op zondag 26 december 2010 11:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Soort? Ben ik een dier ofzo?

En mijn auto is zo laag dat ik standaard elke drempel raak, OF met mijn uitlaat OF net onder de spatbord hier:
[ afbeelding ]
(zie dat barst in me lak) Maar hij raakt 9 .v. 10 niet echt de spatbord maar wat meer na binnen.. en schrapende geluiden wat ik heb gehoord.. pff...
Heb je het over je wielkasten of precies dat stukje bij je dorpel daar?(dat wat geluid maakt als je over een drempel gaat)
pi_90456874
dorpel / krikpunt..:P
wielkasten raak ik alleen achter met de 18ers onder, ik rij nu op steelies & 5 spaaks lelijke velgen achter omdat mijn 18ers nu onder mijn gele zitten *O*
Intresse in M6 velgen? 350 euro met 225/40/18 bandjes!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 26 december 2010 @ 13:36:44 #75
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90456936
Zitten daar nieuwe 225/40/18 banden onder?
Setje van 4 xPS2 is nl. al 900+

Passen er eigenlijk 225 banden op M6 velgen; is toch veel te smal voor een M6? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90458581
leuk rijden als je elke drempel de grond raakt :P *not*
ik hou er wel van om wat vlotter over de drempels te kunnen. ik haat stapvoets rijden namelijk.

en @ Gokhan:
sterft er bij jou ook altijd een klein deeltje van jezelf als je tankt?
brandstof is belachelijk duurder geworden de laatste tijd. 10 cent of meer in nog geen maand.

hopelijk zakt dat nog een beetje want het is echt niet grappig meer.
en dan klaag ik al met een 316i
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90458670
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:32 schreef piekartz87 het volgende:
leuk rijden als je elke drempel de grond raakt :P *not*
ik hou er wel van om wat vlotter over de drempels te kunnen. ik haat stapvoets rijden namelijk.

en @ Gokhan:
sterft er bij jou ook altijd een klein deeltje van jezelf als je tankt?
brandstof is belachelijk duurder geworden de laatste tijd. 10 cent of meer in nog geen maand.

hopelijk zakt dat nog een beetje want het is echt niet grappig meer.
en dan klaag ik al met een 316i
Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.
Je moet ook eigenlijk geen 316i of 318i rijden. Zuipt evenveel als een 325/323. Veel mensen schrikken als ik zeg dat ik 2500 cctjes in mijn auto heb maar zij tanken vaker(meer) met hun 1.4 of 1.6 liter auto :)
pi_90460659
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zitten daar nieuwe 225/40/18 banden onder?
Setje van 4 xPS2 is nl. al 900+

Passen er eigenlijk 225 banden op M6 velgen; is toch veel te smal voor een M6? :)
Nope, niet nieuw.. kom op man, 350 en ook nog es nieuwe banden..? :P
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:35 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.
Je moet ook eigenlijk geen 316i of 318i rijden. Zuipt evenveel als een 325/323. Veel mensen schrikken als ik zeg dat ik 2500 cctjes in mijn auto heb maar zij tanken vaker(meer) met hun 1.4 of 1.6 liter auto :)
Soo True.. ik maakte 550KM met een volle tank (2.5 M50 automaat) en een vriend van me 480 met zijn 316i M43 handgeschakeld _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90492750
Kijk dit eens:
http://auto-onderdelen.ma(...)2-vanos-24v-e36.html
Hoe the fuck past een koppakking van een 328i op een 323i?
pi_90494821
Ik weet niet hoe het noemt (breedte van de cilinder) maare ik denk dat de slag volume anders is van een 2.8 tov. een 2.5.. Verschil in krukas, drijfstangen en zuigers? ;)

Ik raad maar wat, correct me if im wrong want ben nu wel nieuwschierig geworden.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90497470
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:35 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.
Je moet ook eigenlijk geen 316i of 318i rijden. Zuipt evenveel als een 325/323. Veel mensen schrikken als ik zeg dat ik 2500 cctjes in mijn auto heb maar zij tanken vaker(meer) met hun 1.4 of 1.6 liter auto :)
ben ik niet mee eens.
ik betaal lang geen 85 euro als ik 520 km gereden heb.
ik betaal dan rond de 70 euro.

en aangezien ik elke week 500 km rij ongeveer vind ik dat nogal een verschil.

en dan heb ik ook nog een een rijstijl die niet echt zuinig te noemen is. ik weet dat een 325 wellicht zelf iets zuiniger is op de snelweg. maar ik weet dat als ik een krachtiger auto ga rijden dat ik daar ook gebruik van maak.
kan ik tijdens mijn studietijd beter dit blijven rijden.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90501673
Niks mis met de E30 316. Heb nooit het gevoel dat ik in een trage auto rijd eigenlijk 8)7 (iets dat ik bij de E36 316i wel had :P )
Facts don't care about your feelings
pi_90502906
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Niks mis met de E30 316. Heb nooit het gevoel dat ik in een trage auto rijd eigenlijk 8)7 (iets dat ik bij de E36 316i wel had :P )
Inderdaad. hij voelt wel vlot gewoon.
Hij komt ook gewoon meer dan voldoende mee met het huidige verkeer.
Inhalen lukt ook nog wel prima.

erg snel is hij natuurlijk niet.

mooie van die bmw's. vind maar eens een auto van de zelfde leeftijd en dezelfde prijs waar je zo lang veel plezier kan hebben.
en hou dan in het achterhoofd dat ik mijn auto 4/5 jaar geleden voor 550 euro heb gekocht ^^

dan kom je toch op brakke golfjes uit e.d.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  maandag 27 december 2010 @ 18:40:05 #84
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_90503622
Vind je het gek dat jullie veel onkosten aan jullie auto's hebben en continu onderdelen moet zoeken? :D

quote:
2s.gif Op zondag 26 december 2010 11:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Soort? Ben ik een dier ofzo?

En mijn auto is zo laag dat ik standaard elke drempel raak, OF met mijn uitlaat OF net onder de spatbord hier:
[ afbeelding ]
(zie dat barst in me lak) Maar hij raakt 9 .v. 10 niet echt de spatbord maar wat meer na binnen.. en schrapende geluiden wat ik heb gehoord.. pff...
pi_90524673
Ik haal om de week mijn uitlaat open.. :')

Ik durfde net amper te parkeren omdat anders de hele straat nu wakker wordt van mijn 6 cilinder geroffel :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:07:12 #86
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90527604
Turq, wat is dan de lol van verlagen?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_90527987
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:07 schreef tha_rizzo het volgende:
Turq, wat is dan de lol van verlagen?
Een wegligging waar je van kan dromen. Ik heb zelf de M onderstel onder mijn E36 compact en dat gaat goed de bochten in.
Het kost je wel comfort.
pi_90528254
Maak de berekening eens. Hoeveel verbetert je wegligging, als je auto 40mm lager ligt? Ik heb ook een m-onderstel (of tenminste een sportonderstel ofzo) onder de E46 en ook nog eens verlaagd en voor je gevoel ga je idd lekkerder door de bochten (en is je comfort minder), maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit hoor.

Als je wielen verdwijnen onder de wielkast dan staat je auto te laag, vind ik :P
Facts don't care about your feelings
pi_90528767
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Maak de berekening eens. Hoeveel verbetert je wegligging, als je auto 40mm lager ligt? Ik heb ook een m-onderstel (of tenminste een sportonderstel ofzo) onder de E46 en ook nog eens verlaagd en voor je gevoel ga je idd lekkerder door de bochten (en is je comfort minder), maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit hoor.

Als je wielen verdwijnen onder de wielkast dan staat je auto te laag, vind ik :P
Mijn oude E39 523i was niet verlaagd maar met 15 inch velgen schommelde hij als een gek in de bochten. Het is dat de 19 inch velgen dat weer goedmaakten :P
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:55:46 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90528894
Hoeveel kms. hebben de schokdempers van de BMW-fanboys hier gemiddeld eigenlijk al afgelegd? Dan kan je verlagen; maar blijft het k*t met peren.
Ikke: nog geen 5000 km geleden vervangen :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90529837
De schokdempers zelf zitten sinds de aanschaf (plm. 25k km geleden) er onder. Rubbers zijn wel vervangen n.a.v. de vorige APK.
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:48:07 #92
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90530406
Maar wat is het nut van verlagen als je niet normaal over drempels kan of gewoon heel je onderkant aan 't schrapen bent.
Sowieso, ik ben wel een sportieve rijder en houd van goede wegligging, maar ik heb ook graag comfort in m'n dagelijks vervoer.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_90530408
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. hebben de schokdempers van de BMW-fanboys hier gemiddeld eigenlijk al afgelegd? Dan kan je verlagen; maar blijft het k*t met peren.
Ikke: nog geen 5000 km geleden vervangen :)
Nou als je je auto verlaagd dan zorg je echt dat je schokdempers nog vers zijn, anders kan je een abonnement nemen bij de carterpanboer
pi_90530454
De E36 van SingleCoil kan overigens verwijderd worden uit het overzicht.
pi_90530614
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:55 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

ben ik niet mee eens.
ik betaal lang geen 85 euro als ik 520 km gereden heb.
ik betaal dan rond de 70 euro.

en aangezien ik elke week 500 km rij ongeveer vind ik dat nogal een verschil.

en dan heb ik ook nog een een rijstijl die niet echt zuinig te noemen is. ik weet dat een 325 wellicht zelf iets zuiniger is op de snelweg. maar ik weet dat als ik een krachtiger auto ga rijden dat ik daar ook gebruik van maak.
kan ik tijdens mijn studietijd beter dit blijven rijden.
No way dat een 316i zuiniger is dan mijn 325i op de snelweg. Vriend van mij heeft er ook 1 (M10), en die zit meer rond tussen de 1 op 11 en 1 op 12 op de snelweg (meer richting de 1 op 11), terwijl ik meer richting de 1 op 10 (max 1 op 11) zit op de snelweg met een rustige rijstijl (in de zomer). :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:23 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Een wegligging waar je van kan dromen. Ik heb zelf de M onderstel onder mijn E36 compact en dat gaat goed de bochten in.
Het kost je wel comfort.
Alleen als je het goed doet. Dingen lukraak 60mm verlagen heeft weinig zin. Wegligging is meer dan alleen veren.
Shockbrekers, stabi's, veren, rubbers, banden, veerpoten en ga zo maar door.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. hebben de schokdempers van de BMW-fanboys hier gemiddeld eigenlijk al afgelegd? Dan kan je verlagen; maar blijft het k*t met peren.
Ikke: nog geen 5000 km geleden vervangen :)
Ik geloof dat bij mij de originele af-fabriek bilsteins er nog onder zitten, dus een hoop. Ze zijn nog steeds in prima staat, en als ze kaputt zijn komen er nieuwe bilsteins onder. Voordeel is dat er standaard bilsteins bij m-tech zaten die berekend waren op een verlaging (standaard m-tech is 20mm)

Ik ben overigens 35mm verlaagd en ik hoef niet veel lager. 35mm hoefde van mij niet eens, maar dat was het minimum van H&R en ik wilde er t.o.v. het standaard m-tech setje toch wel op vooruit gaan (eibach was ook minimaal 30mm maar de levering duurde mij te lang).

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Maak de berekening eens. Hoeveel verbetert je wegligging, als je auto 40mm lager ligt? Ik heb ook een m-onderstel (of tenminste een sportonderstel ofzo) onder de E46 en ook nog eens verlaagd en voor je gevoel ga je idd lekkerder door de bochten (en is je comfort minder), maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit hoor.

Als je wielen verdwijnen onder de wielkast dan staat je auto te laag, vind ik :P
Een hoop als je het goed doet. Harry's denken alleen vaak dat veren (en dan ook nog eens goedkoop) vervangen voldoende is :P

[ Bericht 15% gewijzigd door Maharbal op 28-12-2010 12:01:58 ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:12:31 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90531294
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:53 schreef Maharbal het volgende:
...Ik geloof dat bij mij de originele af-fabriek bilsteins er nog onder zitten, dus een hoop. Ze zijn nog steeds in prima staat, en als ze kaputt zijn komen er nieuwe bilsteins onder. Voordeel is dat er standaard bilsteins bij m-tech zaten die berekend waren op een verlaging (standaard m-tech is 20mm)...
Weet niet hoeveel km. je E30 heeft gelopen, maar in principe kan je na 100K kms., max. 150K kms. je schokdempers wel weg kieperen. Nu moet ik zelf zeggen dat ik ze ook pas heb vervangen toen de olie eruit liep bij iets van 230K :@ , maar je merkt het verschil wel degelijk. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90532511
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Weet niet hoeveel km. je E30 heeft gelopen, maar in principe kan je na 100K kms., max. 150K kms. je schokdempers wel weg kieperen. Nu moet ik zelf zeggen dat ik ze ook pas heb vervangen toen de olie eruit liep bij iets van 230K :@ , maar je merkt het verschil wel degelijk. :)
Een km of 175.000. Ik zal ongetwijfeld het verschil wel merken met nieuwe shockdempers, maar tot nu toe doen ze het nog aardig. De demping is nog redelijk. Ik ga ze waarschijnlijk ook vervangen als de olie eruit komt lopen :P

Tenzij ze in de tussentijd door iemand anders zijn vervangen, maar dat kan ik niet goed zien. Ik ga er dan ook maar vanuit dat het nog de standaard bilsteins zijn.
pi_90537645
Ik heb gloednieuwe schroefset van net geen 5000km oud.. Die gaat langer mee dan mijn auto zelf.. (Al hoop ik natuurlijk dat mijn auto het langer uit houdt op een positieve manier :P )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90538161
En oh ja, wat er leuk is aan extreem verlagen?
Nou ja, ieder zo zijn tuning smaak.. De een houdt van altezalooks de ander van monsterbumperts etc.. ik haat dat allemaal maar ben helemaal weg van Slammed auto's & HellaFlush..:






http://speedhunters.com/a(...)-hellaflush-iii.aspx
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90539537
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:53 schreef Maharbal het volgende:

[..]

No way dat een 316i zuiniger is dan mijn 325i op de snelweg. Vriend van mij heeft er ook 1 (M10), en die zit meer rond tussen de 1 op 11 en 1 op 12 op de snelweg (meer richting de 1 op 11), terwijl ik meer richting de 1 op 10 (max 1 op 11) zit op de snelweg met een rustige rijstijl (in de zomer). :P

Ik heb ook nergens gezegd dat mijn 316i op de snelweg zuiniger is ;) integendeel.
Maar toch zet er ergens wel een groot verschil aangezien ik een heel stuk minder betaal voor 500 km rijden.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')