Nou ik weet niet of die cijfers kloppen of mijn auto die niet klopt maar hijs ziekelijk snelquote:Op zaterdag 25 december 2010 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ja, de E36 compact gaat nog wel. De achterkant is wat raar, maar de 323ti gaat inderdaad supersnel. Is natuurlijk ook gewoon een 170pk 2.5 liter. De cijfers zeggen 7.8 sec naar de 100. Nice
Ga ik morgen posten.quote:
Mooie illustratie van de marketing van BMW ten tijde van de E30 325i. Die hadden ze met een kleine 100kg minder en hetzelfde vermogen toentertijd op 8,3s (nog steeds op autoweek) gezet. Nu zie je extra goed dat dat komt doordat de echte cijfers te dicht bij die van de M3 kwamen. Sluwe jongensquote:Op zaterdag 25 december 2010 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ja, de E36 compact gaat nog wel. De achterkant is wat raar, maar de 323ti gaat inderdaad supersnel. Is natuurlijk ook gewoon een 170pk 2.5 liter. De cijfers zeggen 7.8 sec naar de 100. Nice
Ik bedoel gewoon om aan te geven dat BMW toentertijd foutieve cijfers aangaf omdat de 325i gewoon te dicht bij de M3 kwam, en het prijsverschil dus niet echt werd gerechtvaardigd.quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh jaaaaa, maar 2 of 4 kleppen per cilinder zou toch wel uitmaken? En wel iets meer koppel. Vreemd, kan me ook bijna niet voorstellen dat het zoveel zou moeten schelen dan. 100 kg zwaarder is de compact en volgens de cijfers 0,5 sec. sneller. Dan zou het de 325i dus richting de 7,3 naar de 100 te gaan? Lijkt me toch sterk. Of is ie echt zo snel?
Mijn neef zegt ook dat het klopt dat er zo n geluid uit komt. Maargoed ik ben supertevreden met mn auto. Het is geen afgeragde bak maar een goed onderhouden auto.quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm bij de E36 van m'n broertje heb ik de ABS weleens gehoord. Die klinkt gewoon normaal, dat geratel aan de onderkant. Ik hoor ook een soort zoemend geluid bij jouw filmpje, dat hoor ik niet. Geen idee wat het is... als ie maar werkt he
Cool, toch bijna een sec. sneller dan de cijfers aangeven. Het leek me ook al zo traag 8.3quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon om aan te geven dat BMW toentertijd foutieve cijfers aangaf omdat de 325i gewoon te dicht bij de M3 kwam, en het prijsverschil dus niet echt werd gerechtvaardigd.
Wat veel 325i eigenaren in de praktijk berichten is dat het rond de 7,3 - 7,5sec ligt. Dat zijn mijn bevindingen ook eigenlijk. Qua sprintjes tegen auto's met soortgelijke cijfers (7,5sec) gaat het aardig gelijk op/ ik trek marginaal voor, terwijl ik een E46 320i (8,3sec) ruim achter me laat.
Jullie?quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja ook... jullie vieren toch geen kerst?
Gister ook een golf 4 die met een diffuser in zijn hand liep omdat die er ook af lag :pquote:Op zondag 26 december 2010 03:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jullie?
of ik?![]()
Ik vier het niet, ik drink er op..
Zojuist net me bumpert er af gereden in dat kut sneeuw.. pff maargoed, heb hem er weer op zitten
Soort? Ben ik een dier ofzo?quote:Op zondag 26 december 2010 10:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk "jullie soort"
Vind je het vreemd dat je bumper eraf gaat als je dat ding zo laag hebt staan... Bij m'n E21 zit er ook iets in het midden heel laag. Er zijn een paar drempels (vooral in park.garage) die ik gewoon standaard raak, hoe langzaam ik ook ga. En dat is zo'n schrapend geluid precies in het midden.
Met 4 mensen in de auto is het helemaal erg
Heb je het over je wielkasten of precies dat stukje bij je dorpel daar?(dat wat geluid maakt als je over een drempel gaat)quote:Op zondag 26 december 2010 11:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Soort? Ben ik een dier ofzo?
En mijn auto is zo laag dat ik standaard elke drempel raak, OF met mijn uitlaat OF net onder de spatbord hier:
[ afbeelding ]
(zie dat barst in me lak) Maar hij raakt 9 .v. 10 niet echt de spatbord maar wat meer na binnen.. en schrapende geluiden wat ik heb gehoord.. pff...
Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.quote:Op zondag 26 december 2010 14:32 schreef piekartz87 het volgende:
leuk rijden als je elke drempel de grond raakt*not*
ik hou er wel van om wat vlotter over de drempels te kunnen. ik haat stapvoets rijden namelijk.
en @ Gokhan:
sterft er bij jou ook altijd een klein deeltje van jezelf als je tankt?
brandstof is belachelijk duurder geworden de laatste tijd. 10 cent of meer in nog geen maand.
hopelijk zakt dat nog een beetje want het is echt niet grappig meer.
en dan klaag ik al met een 316i
Nope, niet nieuw.. kom op man, 350 en ook nog es nieuwe banden..?quote:Op zondag 26 december 2010 13:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zitten daar nieuwe 225/40/18 banden onder?
Setje van 4 xPS2 is nl. al 900+
Passen er eigenlijk 225 banden op M6 velgen; is toch veel te smal voor een M6?
Soo True.. ik maakte 550KM met een volle tank (2.5 M50 automaat) en een vriend van me 480 met zijn 316i M43 handgeschakeldquote:Op zondag 26 december 2010 14:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.
Je moet ook eigenlijk geen 316i of 318i rijden. Zuipt evenveel als een 325/323. Veel mensen schrikken als ik zeg dat ik 2500 cctjes in mijn auto heb maar zij tanken vaker(meer) met hun 1.4 of 1.6 liter auto
ben ik niet mee eens.quote:Op zondag 26 december 2010 14:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig.
Je moet ook eigenlijk geen 316i of 318i rijden. Zuipt evenveel als een 325/323. Veel mensen schrikken als ik zeg dat ik 2500 cctjes in mijn auto heb maar zij tanken vaker(meer) met hun 1.4 of 1.6 liter auto
Inderdaad. hij voelt wel vlot gewoon.quote:Op maandag 27 december 2010 17:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Niks mis met de E30 316. Heb nooit het gevoel dat ik in een trage auto rijd eigenlijk(iets dat ik bij de E36 316i wel had
)
quote:Op zondag 26 december 2010 11:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Soort? Ben ik een dier ofzo?
En mijn auto is zo laag dat ik standaard elke drempel raak, OF met mijn uitlaat OF net onder de spatbord hier:
[ afbeelding ]
(zie dat barst in me lak) Maar hij raakt 9 .v. 10 niet echt de spatbord maar wat meer na binnen.. en schrapende geluiden wat ik heb gehoord.. pff...
Een wegligging waar je van kan dromen. Ik heb zelf de M onderstel onder mijn E36 compact en dat gaat goed de bochten in.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:07 schreef tha_rizzo het volgende:
Turq, wat is dan de lol van verlagen?
Mijn oude E39 523i was niet verlaagd maar met 15 inch velgen schommelde hij als een gek in de bochten. Het is dat de 19 inch velgen dat weer goedmaaktenquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Maak de berekening eens. Hoeveel verbetert je wegligging, als je auto 40mm lager ligt? Ik heb ook een m-onderstel (of tenminste een sportonderstel ofzo) onder de E46 en ook nog eens verlaagd en voor je gevoel ga je idd lekkerder door de bochten (en is je comfort minder), maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit hoor.
Als je wielen verdwijnen onder de wielkast dan staat je auto te laag, vind ik
Nou als je je auto verlaagd dan zorg je echt dat je schokdempers nog vers zijn, anders kan je een abonnement nemen bij de carterpanboerquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. hebben de schokdempers van de BMW-fanboys hier gemiddeld eigenlijk al afgelegd? Dan kan je verlagen; maar blijft het k*t met peren.
Ikke: nog geen 5000 km geleden vervangen
No way dat een 316i zuiniger is dan mijn 325i op de snelweg. Vriend van mij heeft er ook 1 (M10), en die zit meer rond tussen de 1 op 11 en 1 op 12 op de snelweg (meer richting de 1 op 11), terwijl ik meer richting de 1 op 10 (max 1 op 11) zit op de snelweg met een rustige rijstijl (in de zomer).quote:Op maandag 27 december 2010 15:55 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ben ik niet mee eens.
ik betaal lang geen 85 euro als ik 520 km gereden heb.
ik betaal dan rond de 70 euro.
en aangezien ik elke week 500 km rij ongeveer vind ik dat nogal een verschil.
en dan heb ik ook nog een een rijstijl die niet echt zuinig te noemen is. ik weet dat een 325 wellicht zelf iets zuiniger is op de snelweg. maar ik weet dat als ik een krachtiger auto ga rijden dat ik daar ook gebruik van maak.
kan ik tijdens mijn studietijd beter dit blijven rijden.
Alleen als je het goed doet. Dingen lukraak 60mm verlagen heeft weinig zin. Wegligging is meer dan alleen veren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:23 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Een wegligging waar je van kan dromen. Ik heb zelf de M onderstel onder mijn E36 compact en dat gaat goed de bochten in.
Het kost je wel comfort.
Ik geloof dat bij mij de originele af-fabriek bilsteins er nog onder zitten, dus een hoop. Ze zijn nog steeds in prima staat, en als ze kaputt zijn komen er nieuwe bilsteins onder. Voordeel is dat er standaard bilsteins bij m-tech zaten die berekend waren op een verlaging (standaard m-tech is 20mm)quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. hebben de schokdempers van de BMW-fanboys hier gemiddeld eigenlijk al afgelegd? Dan kan je verlagen; maar blijft het k*t met peren.
Ikke: nog geen 5000 km geleden vervangen
Een hoop als je het goed doet. Harry's denken alleen vaak dat veren (en dan ook nog eens goedkoop) vervangen voldoende isquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Maak de berekening eens. Hoeveel verbetert je wegligging, als je auto 40mm lager ligt? Ik heb ook een m-onderstel (of tenminste een sportonderstel ofzo) onder de E46 en ook nog eens verlaagd en voor je gevoel ga je idd lekkerder door de bochten (en is je comfort minder), maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit hoor.
Als je wielen verdwijnen onder de wielkast dan staat je auto te laag, vind ik
Weet niet hoeveel km. je E30 heeft gelopen, maar in principe kan je na 100K kms., max. 150K kms. je schokdempers wel weg kieperen. Nu moet ik zelf zeggen dat ik ze ook pas heb vervangen toen de olie eruit liep bij iets van 230Kquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:53 schreef Maharbal het volgende:
...Ik geloof dat bij mij de originele af-fabriek bilsteins er nog onder zitten, dus een hoop. Ze zijn nog steeds in prima staat, en als ze kaputt zijn komen er nieuwe bilsteins onder. Voordeel is dat er standaard bilsteins bij m-tech zaten die berekend waren op een verlaging (standaard m-tech is 20mm)...
Een km of 175.000. Ik zal ongetwijfeld het verschil wel merken met nieuwe shockdempers, maar tot nu toe doen ze het nog aardig. De demping is nog redelijk. Ik ga ze waarschijnlijk ook vervangen als de olie eruit komt lopenquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weet niet hoeveel km. je E30 heeft gelopen, maar in principe kan je na 100K kms., max. 150K kms. je schokdempers wel weg kieperen. Nu moet ik zelf zeggen dat ik ze ook pas heb vervangen toen de olie eruit liep bij iets van 230K, maar je merkt het verschil wel degelijk.
Ik heb ook nergens gezegd dat mijn 316i op de snelweg zuiniger isquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
No way dat een 316i zuiniger is dan mijn 325i op de snelweg. Vriend van mij heeft er ook 1 (M10), en die zit meer rond tussen de 1 op 11 en 1 op 12 op de snelweg (meer richting de 1 op 11), terwijl ik meer richting de 1 op 10 (max 1 op 11) zit op de snelweg met een rustige rijstijl (in de zomer).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |