Ja, ik had precies omgekeerd gereageerd. Ik bedoelde dus dat mijn 325i nooit zuiniger is dan een 316iquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:40 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat mijn 316i op de snelweg zuiniger isintegendeel.
Maar toch zet er ergens wel een groot verschil aangezien ik een heel stuk minder betaal voor 500 km rijden.
haha foutje moet kunnen :pquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, ik had precies omgekeerd gereageerd. Ik bedoelde dus dat mijn 325i nooit zuiniger is dan een 316i.
Ik ben ongeveer ¤15/¤17,50 kwijt voor 120km, dus rond de ¤60/70 voor 500 (maargoed, ik houd van doortrekken om dat motorgeluid te horen)
Koop een E28 met een zwaardere motor, dan heb je bijna standaard een 5-bak.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:16 schreef piekartz87 het volgende:
Ik ben gek op oude auto's enz maar voor het gemak op de snelweg e.d. zijn 5 versnellingen toch wel erg fijn ^^
De mijne zuipt nu ook wie une alcoholistische otter, maar bij mij speelt het ook mee dat m'n kleppen gesteld moeten worden en dat ik wellicht te brede banden (225 of 215) onder m'n 5er hebquote:Op dinsdag 28 december 2010 17:22 schreef Maharbal het volgende:
Gelukkig heb ik dat nog net wel.
Maar damn, dat ding zuipt nu nog meer in de winter. Ik was vorige winter alweer bijna vergeten...
Ik weet nog dat toen 1 op 7,5 met normaal rijden en af en toe doortrekken (in de stad) meer regel was dan uitzondering
Dat lijkt me best dorstig voor een 1.8je.....quote:Op woensdag 29 december 2010 10:25 schreef Bowny het volgende:
Mijn vorige E46 318i ging tijdens de opkomst van de kou ook van 1:11.5 naar 1:9.......en dan reed ik nog zeer kalm!
e46 318i is toch geen 1.8?quote:Op woensdag 29 december 2010 14:26 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Dat lijkt me best dorstig voor een 1.8je.....
Ja, of je er eentje kunt kopen met een 6pitter.. wtf moet je met een 316i e30?quote:Op woensdag 29 december 2010 15:36 schreef bascross het volgende:
Morgen ga ik kijken bij een e30 316i. Iemand nog wat belangrijke tips waar ik op moet letten?
Yup, is ook een 1.9 of een 2.0 als die na 2002.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
e46 318i is toch geen 1.8?De 316i is al 1.9
Hou je grafsmoel toch eens. Als iemand een 4 cilinder wil laat hem dan.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja, of je er eentje kunt kopen met een 6pitter.. wtf moet je met een 316i e30?
Koop op zn aller minst dan een 320i of een 318IS als je cheap wilt blijven.. Maar een 316i..?
Tsssk, dat hóeft niet zo hequote:Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Yup, is ook een 1.9 of een 2.0 als die na 2002.
[..]
Hou je grafsmoel toch eens. Als iemand een 4 cilinder wil laat hem dan.
Dus: ROEST vooral op letten. Verder is de 316i volgens mij de M40 dus helaas geen ketting meer als de M10. Ff onderhoud checken dus.
Roestpunten:quote:Op woensdag 29 december 2010 15:36 schreef bascross het volgende:
Morgen ga ik kijken bij een e30 316i. Iemand nog wat belangrijke tips waar ik op moet letten?
Assumption is the mother of all f*ck ups...quote:Op woensdag 29 december 2010 15:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
e46 318i is toch geen 1.8?De 316i is al 1.9
Ik vind 't vreemd dat jij een klassieker rijdt wanneer het weer niet zo goed is en je E46 alleen met lekker weer. Ik zou het juist andersom doen, een oude auto is ook gevoeliger voor roestvorming, en drie keer raden wat pekel doet.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Met de kou doet mijn 318 ook 1 op 10 maar rij er nu vrij weinig. De E21 moet nu werken voor z'n geld. Het verbruik in de binnenstad met deze kou is om van te janken. Probeer nu zoveel mogelijk op LPG te rijden dat dekt de kosten nog lekker. Op zich start ie ook wel op LPG, soms zelfs beter, alleen als je dan wegrijdt en bij eerste de beste stoplicht komt en je toeren zakken dan valt ie meteen weer uit. Constant m'n voet op het gaspedaal houden ben ik al een beetje gewendtot ie warm is.
Op benzine wil m'n E21 trouwens de laatste tijd de toeren nogal hoog houden. Dan geef je gas en schakel je verder maar blijven de toeren hangen. Heb ik al eens eerder gehad en ook wel eens met de E36 maar het ging vaak na een tijdje weer weg. Stationair benzine op 2000 rpm lijkt me iets te gortig...
Handige site, jammer dat het Duits is.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:08 schreef Hyperdude het volgende:
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm
Porno plaatjes van alle roestplekken.
Ten eerste hangt het af van het aanbod. Ik kwam deze tegen en hij staat relatief dichtbij. Verder heb ik het idee dat die 6 cilinders toch iets meer te verduren krijgen en dat is ook logisch.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja, of je er eentje kunt kopen met een 6pitter.. wtf moet je met een 316i e30?
Koop op zn aller minst dan een 320i of een 318IS als je cheap wilt blijven.. Maar een 316i..?
Rost=roestquote:Op woensdag 29 december 2010 17:14 schreef bascross het volgende:
[..]
Handige site, jammer dat het Duits is....
Ja misschien niet heel slim. Reed laatst nog achter zo'n zout strooierquote:Op woensdag 29 december 2010 16:13 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik vind 't vreemd dat jij een klassieker rijdt wanneer het weer niet zo goed is en je E46 alleen met lekker weer. Ik zou het juist andersom doen, een oude auto is ook gevoeliger voor roestvorming, en drie keer raden wat pekel doet.
http://translate.google.n(...)2Ff00509.htm&act=urlquote:Op woensdag 29 december 2010 17:14 schreef bascross het volgende:
[..]
Handige site, jammer dat het Duits is.
[..]
Ten eerste hangt het af van het aanbod. Ik kwam deze tegen en hij staat relatief dichtbij. Verder heb ik het idee dat die 6 cilinders toch iets meer te verduren krijgen en dat is ook logisch.
quote:Die günstigen 316i und 318i mit M40 Motor sind fast durch die Bank von Nockenwellenproblemen geplagt, das sollte schon vor dem Kauf klar sein.
Schijnt inderdaad een slecht punt te zijn van die M40 motors, morgen goed opletten dus.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:36 schreef YoshiBignose het volgende:
http://translate.google.n(...)2Ff00509.htm&act=urlniks mis met de 316itjes hoor en zijn niet zo heel traag als het lijkt.
Zo leest het inderdaad beter.![]()
[quote]Op woensdag 29 december 2010 21:44 schreef Quantor het volgende:[/b]
Betreffende de goedkope 316i en 318i met M40 zijn ze niet erg geruststellend, "fast durch die Bank" is vertaald zo goed als allemaal.
Dat is Carburateur (316 - 1.8)quote:
dont click, spam..quote:
Jij zit al aan je notes tax voor deze week, wees dus maar blijquote:Op donderdag 30 december 2010 14:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Shit net te laat met quoten
Wehehhehee sorryquote:
Nietes, ik heb pas 82 notes staat erquote:Op donderdag 30 december 2010 14:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij zit al aan je notes tax voor deze week, wees dus maar blij
Doe het meteen goed met een 530D common railtje(A)quote:Op donderdag 30 december 2010 15:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Of als je een dieseltje wilt een 525TDS..
Klopt, 530D bestaat ook nog altijd..quote:Op donderdag 30 december 2010 15:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Doe het meteen goed met een 530D common railtje(A)
Dat mag natuurlijk niet want anders kan turq je niet bijhouden![]()
528i/530i op LPG..quote:Op donderdag 30 december 2010 15:28 schreef Charged het volgende:
Moet een goede vervanging zijn voor een 2.5 20v die lekker loopt op LPG
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |