jup...de eerste 20 versla je dus met 2 vingers in je neusquote:Op zondag 18 maart 2007 21:07 schreef Vaud het volgende:
Zojuist uitgespeeldhad een beetje te veel gelvld, dus het laaste deel (vanaf die toren) ging wel erg snel
Volgend weekend maar eens met de hunts beginnen, heb er pas 3 gedaan
![]()
Ik moet zeker eerst veel makkelijke doen voordat ik aan de wat moeilijkere kan beginnen?![]()
Een Concurrence krijg je nadat je een bepaald aantal Quickenings hebt gebruikt. Inferno krijg je door 3x een lvl 1 Quickening te doen.quote:Op maandag 19 maart 2007 07:57 schreef Ang3l het volgende:
Hmm, ik zag gister pas voor het eerst dat na een paar quickenings er ineens iets komt als "inferno" of "tidal surge" (of zoiets). .... Wanneer komt dat? Ik kon het er nl niet helemaal uithalen. Na een bepaald aantal quickening op een rij?
quote:------------------------------------------------------
Concurrence - Quickening Level - Amount -
------------------------------------------------------
Inferno - Level 1 - 3 Times -
Cataclysm - Level 1 - 8 Times -
Torrent - Level 2 - 3 Times -
Wind Burst - Level 2 - 6 Times -
Whiteout - Level 3 - 5 Times -
*Ark Blast - Level 1/2/3 - 2 Times Each-
*Luminescence - Level 1/2/3 - 3 Times Each-
*Black Hole - Level 1/2/3 - 4 Times Each-
------------------------------------------------------
Dus ik moet eerst al die makkelijke verslaan voordat ik wat tegenstand kan verwachtenquote:Op maandag 19 maart 2007 00:23 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
jup...de eerste 20 versla je dus met 2 vingers in je neus![]()
Weet je 100% zeker dat je minimaal 1 volle MP balk hebt? Want je kunt geen lvl 2 of 3 Quickening doen als je maar 1 MP balk vol hebt.quote:Op maandag 19 maart 2007 09:52 schreef Reddiablo het volgende:
FF12: ben nog totaal niet ver, maar ik heb pas 3x zo'n quickening kunnen doen, steeds als ik het nu wil doen kan het niet?? Heb wel volle MP?
Ik zou het je graag uitleggen, maar zit nu op het werk.quote:Op maandag 19 maart 2007 10:11 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb die Quickenings nog niet nodig gehad, ik stel gewoon mijn gambits goed in en pwn alle bosses.
Maar hoe ze werken weet ik niet.
Daar ben ik gister geweest. Ik heb net The Shrine of Miriam afgerond. Nu ga ik weer rondjes lopen om te levellen denk ik, alhoewel de verhaallijn mij een andere kant op wil...quote:Op maandag 19 maart 2007 13:35 schreef Scylla het volgende:
tvp; ben net in Bur Omisace geweest, mooie berg, erg mooie berg. Wie zei nu dat tie de omgevingen niet zo mooi vond? Maar ja, zwevende eilanden doen het natuurlijk altijd goed
Podverdikkeme, die Shrine...mijn kont werd toch even hard geschopt door van alles en nog wat. En, wat heel, heel erg vervelend was, dat ik op een gegeven moment zo'nquote:Op maandag 19 maart 2007 14:26 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daar ben ik gister geweest. Ik heb net The Shrine of Miriam afgerond. Nu ga ik weer rondjes lopen om te levellen denk ik, alhoewel de verhaallijn mij een andere kant op wil...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb goed geleveld van te voren, geen momentje pijn gehad daar (ik begon op level 28-29). Na afloop ging ik een rondje door de Zertinan Caverns lopen. Dat ging ook best aardig, totdat ik Adrammelech tegen kwam, die kickte mijn ass weer hard. Ach ja, zo blijf je in ieder geval lekker spelen!quote:Op maandag 19 maart 2007 17:26 schreef Scylla het volgende:
Podverdikkeme, die Shrine...mijn kont werd toch even hard geschopt door van alles en nog wat.
Toen al lvl 29.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik heb goed geleveld van te voren, geen momentje pijn gehad daar (ik begon op level 28-29). Na afloop ging ik een rondje door de Zertinan Caverns lopen. Dat ging ook best aardig, totdat ik Adrammelech tegen kwam, die kickte mijn ass weer hard. Ach ja, zo blijf je in ieder geval lekker spelen!
Ja, en dan heb ik (vind ik) niet extreem veel lopen levellen. Het enige wat ik consequent doe is iedere map helemaal zichtbaar maken en iedere foe die ik tegen kom in elkaar meppen. Dat, in combinatie met de extra rondjes die je af en toe loopt voor de hunts, maakt dat ik nu op dat level zit....quote:
Ik maak ook eerst ieder stukje van de map zichtbaar, maar ik houd hier altijd R2 in zodat ik snel door alles heen kan rennen. Alles afmaken is ook zo tijdrovend.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:21 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ja, en dan heb ik (vind ik) niet extreem veel lopen levellen. Het enige wat ik consequent doe is iedere map helemaal zichtbaar maken en iedere foe die ik tegen kom in elkaar meppen. Dat, in combinatie met de extra rondjes die je af en toe loopt voor de hunts, maakt dat ik nu op dat level zit....
Ik was net lvl 21/22 toen ik bij de Elder Wyrm aankwam. 1x geprobeerd, maar ik had toen niet genoeg items om alle bad status te kunnen healen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:48 schreef Ixnay het volgende:
Gisteren Tiamat en de Elder Wyrm (op het randje) geklopt met Vaan op lvl 31 en de rest op 24.
En iedereen heeft Haste.
Dan wissel je iemand uit je party die steeds Esuna op iedereen cast, vervolgens wissel je diegene weer in.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:15 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik was net lvl 21/22 toen ik bij de Elder Wyrm aankwam. 1x geprobeerd, maar ik had toen niet genoeg items om alle bad status te kunnen healen.
Hierna maar even een omweg gekozen en vanuit The Feywood naar mijn volgende bestemming gelopen.
Gisteren ook 4/7 Forgotten Grimoires gekocht. Ik had eindelijk eens geld over.
Vanavond ga ik de eerste Gilgamesh battle proberen, zodat ik zijn Genji Gloves kan stelen.
Ik had op dat moment geen zin om er meer moeite voor te doen. Daarom heb ik hem maar overgeslagen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:04 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dan wissel je iemand uit je party die steeds Esuna op iedereen cast, vervolgens wissel je diegene weer in.
Om die manier heb je altijd iemand die Esuna kan casten zonder dat diegene gesilenced wordt.
Unlock de spells/technicks/wapens/etc. die je hebt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:32 schreef seto het volgende:
Ik ben net begonnen met Final Fantasy XII, vind hem tot nu toe erg vet en zeker interessanter dan de vorige delen die na VII kwamen.
Ik weet alleen totaal niet welke kant ik op moet met die licenses
Ben bang dat ik hele chars verneuk als ik het later niet meer ongedaan kan maken, kan iemand even zeggen welke kant ik ongeveer op moet gaan met Vaan bijvoorbeeld?
Je hoeft niet bang te zijn dat je iets verneukt. Uiteindelijk kan je gewoon alle vakjes openen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:32 schreef seto het volgende:
Ik ben net begonnen met Final Fantasy XII, vind hem tot nu toe erg vet en zeker interessanter dan de vorige delen die na VII kwamen.
Ik weet alleen totaal niet welke kant ik op moet met die licenses
Ben bang dat ik hele chars verneuk als ik het later niet meer ongedaan kan maken, kan iemand even zeggen welke kant ik ongeveer op moet gaan met Vaan bijvoorbeeld?
Doe gewoon wat je leuk lijkt, verneuken kun je het toch niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:46 schreef seto het volgende:
Vaan met Swords en Heavy Armor equippen kan toch wel?
Moet ze dan wel kopen natuurlijk.
Waarom zou je dat eigenlijk willen doen? Ze verzinnen die namen niet voor niets.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:02 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ga FF 12 binnenkort halen.
Kun je bij elk personage de naam veranderen ?
Of alleen bij hoofdpersonage of helemaal niet ?
Dat is toch geen schande?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik heb de laatste week niks kunnen doen met FFXII aangezien ik de hele week bezig ben geweest met het herorganiseren van mn kamer vw een nieuwe PC, heb wel nog ff een paar uuetjes FFIV tussendoor kunnen doen. Ik denk dat ik het morgen maar weer eens op ga pakken.
Dragon legend sword is in princiepe ultieme zwaard (heb je lu shangs badge, legend god killer badge en omega badge voor nodig) maar dat zwaard is wel zwakker dan een ander zwaard genaamd "Tournesol" met 140 atk.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:36 schreef Tuvai.net het volgende:
Oh ja, heb 't spel nu uitgespeeld trouwens, nu met m'n savegame bezig alle side quests op te lossen zoals de hunts/marks, zoeken naar de oplossing om de 3 deuren in Necrohol of Nabudis te openen, de Rhidorana toren exploren (subterra gedeelte) enzovoorts.
Vraag me alleen af hoe ik aan sterkere wapens kom. Ik heb momenteel Deathbringers geequiped die op zich reuze handig zijn i.v.m. het KO on hit, maar er moet toch wel meer zijn dan dat? Geen ultima weapon of zo? Maximillian heb ik momenteel als armor, maar dan zie ik dat je ook nog een Grand Armor hebt (License Board), hoe kom ik daar dan aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Dat heb ik van die andere FF's ook nooit begrepen waarom je dat zou willen doenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:58 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Waarom zou je dat eigenlijk willen doen? Ze verzinnen die namen niet voor niets.![]()
Ik wil die Elder Wyrm vanavond proberen te verslaan. Gister was ik direct vanuit Tiamat doorgelopen zonder ff m'n items aan te vullen en zo.....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:15 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik was net lvl 21/22 toen ik bij de Elder Wyrm aankwam. 1x geprobeerd, maar ik had toen niet genoeg items om alle bad status te kunnen healen.
Hierna maar even een omweg gekozen en vanuit The Feywood naar mijn volgende bestemming gelopen.
Ja alleen had ik dus het probleem dat vrijwel continu iedereen getarget was en ik dus gvd geen party member kon wisselen voordat het te laat wasquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:04 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dan wissel je iemand uit je party die steeds Esuna op iedereen cast, vervolgens wissel je diegene weer in.
Om die manier heb je altijd iemand die Esuna kan casten zonder dat diegene gesilenced wordt.
Dan stop je toch met het spelen van FF 12.quote:Op woensdag 21 maart 2007 00:36 schreef BaajGuardian het volgende:
En daarna weet ik niet wat ik wil doen, ik heb 'n beetje zon gevoel van 'FUCKYOU met je hoeren dungeons klote final fantasy 12' op het moment, ik las even hoe ik ultima moet krijgen, en hoe ik zodiark moet krijgen, en ik wil nieteens die schijt dungeons door, en ook niet die klote evilgodwyrm en yiazmat vechten, FF12 is al deprimerend genoeg door het uitblijven van diepgang in het verhaal...en dan zeker nog een beetje moeilijk gaan doen, dat spel is echt de slechtste FF die ik ooit gespeeld heb.
FF2 is nog toffer...bah....
quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:29 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Een FF 'God' zoals jij kan toch niet met FF 12 stoppen voordat hij Yiazmat en Omega MK II heeft verslagen.![]()
Leuk hoor, nu wil ik weer doorspelen omdat je gelijk hebt, maar waarvoor?! het spel is zo klote!!!quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:29 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Dan stop je toch met het spelen van FF 12.
Je zit nu alweer aan het zeuren hoe kut het spel wel niet is en toch blijf je doorspelen.
Een FF 'God' zoals jij kan toch niet met FF 12 stoppen voordat hij Yiazmat en Omega MK II heeft verslagen.![]()
Het verhaal is in dit deel aan de matige kant.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:37 schreef the_legend_killer het volgende:
Van het verhaal weet ik niets af maar dat zit meestal wel goed bij FF
Doe je best zal ik zeggen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Leuk hoor, nu wil ik weer doorspelen omdat je gelijk hebt, maar waarvoor?! het spel is zo klote!!!
Daar draait het bij Final Fantasy eigenlijk ook om.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat is ook het enige leuke aan het spel
Gilgamesh is de pwn, maar de muziek ? nee man, en oh ja de beesjes, nou Catoblepas was ff8's vetste baas, en nu is hij gereduceerd tot een godverde ORC uit lotr....klote square enix.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:54 schreef xienix84 het volgende:
Nou ik heb toch wel echt genoten van de verhalen van voorgaande FF's... daar bleef je tenminste altijd in het verhaal, elk klein plekje had wel iets met het verhaal, maar nu... zo nu en dan een paar minuten wat gewauwel en dat is het. Al vond ik dat met de Occaria(?!) wel een leuke wending.
En ik vind naast het vechten alle plaatsen, muziek, beestjes, etc ook leukEn Gilgamesh, die mag ik ook wel
...
Ja inderdaad, nou final fantasy 12 speel ik echt nooit meer, en ik denk dat dat ook het hele idee was van squareenix aangezien spellen niet meer op kwaliteit gemaakt worden maar op verkoop gebaseerd, mensen moeten zo snel mogelijk klaar zijn met een spel zodat ze weer een nieuwe kopen, en zo verdien je er snel aan, daarom brengen ze ook voor zoveel consoles FF's uit, en hetzelfde verhaal met de playstation 3, de ps4 is al in de maak.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:04 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik weet nog bij The Legend of Dragoon.
In het begin was leuk ook dat vecht systeem maar er zit geen diepgang in het verhaal.
Voorspelbaar, geen plotwending en hetgeen waar het verhaal mee start blijft ook het verhaal tot en met het einde.
Met pijn en moeite uitgespeeld omdat het verhaal saaaaai was.
Als een spel een goed/leuk verhaal heeft dat speel ik het met gemak vaker uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Je levelt gewoon up zoals in voorgaande delen maar om equipment aan te trekken en special moves te krijgen moet je ze eerst unlocken met SP op een groot bord een beetje zoals in FF10 maar dan niet met stats etc maar enkel dus "wapens,stat 'boosts', armor, skills, magie, espers, special moves, accesoires en gambit slots"quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:18 schreef the_legend_killer het volgende:
Is dat level up systeem wel leuk of valt dat ook tegen ?
Moet toch wat weten want het kost veel geld.
Het maken van dit spel heeft zeker 4 jaar gekost, dus ik zou niet zeggen dat ze het zo snel mogelijk hebben uitgebracht.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja inderdaad, nou final fantasy 12 speel ik echt nooit meer, en ik denk dat dat ook het hele idee was van squareenix aangezien spellen niet meer op kwaliteit gemaakt worden maar op verkoop gebaseerd, mensen moeten zo snel mogelijk klaar zijn met een spel zodat ze weer een nieuwe kopen, en zo verdien je er snel aan, daarom brengen ze ook voor zoveel consoles FF's uit, en hetzelfde verhaal met de playstation 3, de ps4 is al in de maak.
De martkwerking dringt echt overal in door, en overal verneukt het alles
Ah zo..quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:24 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je levelt gewoon up zoals in voorgaande delen maar om equipment aan te trekken en special moves te krijgen moet je ze eerst unlocken met SP op een groot bord een beetje zoals in FF10 maar dan niet met stats etc maar enkel dus "wapens,stat 'boosts', armor, skills, magie, espers, special moves, accesoires en gambit slots"
Ik ga niet mensen zeggen het spel niet te kopen, maar als je opzoek bent naar een echte final fantasy zoals voorgaande delen dan is dit inderdaad weggegooid geld.
De gameplay kun je vergelijken met een time based versie van Guildwars.
Ik blijf gewoon vertrouwen houden in het nieuwe team. Van fouten kan men immers leren.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:27 schreef xienix84 het volgende:
Over het verhaal kan ik het helemaal met je eens zijn. Bij andere FF's had je inderdaad bij eindbazen echt het gevoel dat het kl**tzakken waren en elke keer als je ertegen moest vechten dacht "kommaarop!, ik lust je rauw"(Netjes gezegd dan)... dat je echt die gasten in wilde maken..(Seymour, Sephiroth, Kefka etc...)
Dan was je inderdaad echt blij als ze dood waren. Ik had dat ook heel erg nadat ik eindelijk Griever dood had in FF8..... nu, ondanks dat ik niet weet wíe de eindbaas is(hoef ik nog niet te weten) heb ik dat bij niemand...
Maarja... toch is FF12 een gaaf spel, en ze kunnen hier van leren, t is een nieuw concept.
De enige les die hieruit getrokken kan worden is dat de FF fans geen randdebielen zijn die omdat de titel zo goed is in deze mismaakte failure trappen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:37 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon vertrouwen houden in het nieuwe team. Van fouten kan men immers leren.![]()
Een van de weinigen..., zo te horen ben jij behoorlijk nieuw met Finalfantasy anders was je het met me eens.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:28 schreef wc-eend het volgende:
Baaj.. als je zo loopt te zeiken op dat spel, pleur het dan weg jah.. we weten ondertussen allemaal wel dat je het spel kut vindt.. je bent een van de weinigen..
Jou neem ik vanaf nu niet meer serieus.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:01 schreef Scylla het volgende:
zo bijzonder was die Uematsu nu ook weer niet.
Ik ben het ook niet met je eens, en ik speel al heel lang Final Fantasy.. Het verhaal en de muziek zijn misschien niet de beste uit de serie maar het is gewoon een heel vermakelijk spel met goede gameplay. Dat jij het dan niet goed vind dat kan maar dat wil niet zeggen dat het merendeel het met je eens is.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Een van de weinigen..., zo te horen ben jij behoorlijk nieuw met Finalfantasy anders was je het met me eens.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:38 schreef Tuvai.net het volgende:
Mwoah, ik vond FFXII leuk. Dat was het dan. FFVII, FFVIII, FFIX en FFX maakten een behoorlijke indruk op me. FFXII deed dat ook maar dat was vanwege het hele nieuwe combat system, dus dat je niet onzichtbare random encounters hebt die om de zoveel stappen je scherm laten omspringen naar een battle sequence. Maar dan heb je het ook ver gehad met FFXII vind ik. Het verhaal vond ik erg magertjes, Vayne en de judges maken niet echt een stel über evil en sterke badasses en ik vond erg veel deuntjes in het spel érg herhaaldelijk en irritant. Ik moet nog een hoop sidequests doen, maar ik ben benieuwd of ik dat nog volhoudt voordat ik FFXII al zat ben.
Ik denk dat ik hierna maar weer Dragon Quest VIII ga spelen. Die vond ik wel heulemaal te gek.
Dragovian Trial is inderdaad erg langdradig ja, en waarschijnlijk heb je op dat punt alles al. Alleen de Gospel ring krijg je door ALLE enemies van het spel, inclusief de Ultimate Dragon (verrekte moeilijk als je onder level 65 zit trouwens). Maar aan de Gospel ring heb je ook geen ruk. Op dat punt heb je in feite toch al alles gedaan dus heb je helemaal geen zin meer om rond te gaan rennen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]dit bedoel ik dus.
En Dragon quest is inderdaad vetjes, maar ik had daar geen zin om de dragonlord challenges helemaal af te maken, verder heb ik toch alles al
Ik wacht op Samurai warriors 2
Ik heb deel 6,7,8,9,10,10-2 uitgespeeld en met 12 ben ik bezig, ik ben dan niet zo elite als jij het bent, maar nieuw ben ik niet.. Ik heb denk ik gewoon andere eisen aan de games dan die jij stelt..quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Een van de weinigen..., zo te horen ben jij behoorlijk nieuw met Finalfantasy anders was je het met me eens.
De sfeer in FF9 was juist de beste uit welke game dan ook.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:55 schreef BaajGuardian het volgende:
zelfs FF9 had een betere sfeer
Ik vond deel 7 dat hebben gevolgd door deel 6, daarna 8 en daarna pas 9, gevolgd door oudere delen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:21 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De sfeer in FF9 was juist de beste uit welke game dan ook.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef torn_Machina het volgende:
Na al die moeite die ik moest doen om Dr. Cid te verslaan op lvl 29, komt er nu ineens een boss voorbij waarbij ik 1 X-Potion heb moeten gebruiken en wat Smelling Salts.
Zie je ineens zo'n grote plant van een boomtak afvallen en dan denk je dat deze bossfight wel eens leuk kan worden. Valt ie ook nog erg tegen.![]()
Rafflesia is inmiddels grondig gesnoeid.![]()
Liedje van Zidane is your not alonequote:Op woensdag 21 maart 2007 23:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik vond deel 7 dat hebben gevolgd door deel 6, daarna 8 en daarna pas 9, gevolgd door oudere delen.
Op het laatst pas 10, 10-2 en als allerlaatste 12.
Het beste spel vind ik nogsteeds 7, gevolgd door 8.
Beste muziek ben ik niet helemaal zeker van, beiden hebben geweldige muziek maar de muziek van 9 kan ook niet onvermeld blijven, vooral het nummer van Zidane wanneer hij in zn persoonlijkheidscrisis zit (ja ik weet het, ik ben een uber fan maar ik kan even niet op de naam van het nummer komen) en Kuja's en de eindbaas zn nummer zijn geweldig.
Maar ook het nummer van dat canary opera stukje op het begin wanneer je moet vechten (nep) met GFX etc is echt ongelovelijk tof, heh zoveel toffe muziek in die delen...en dat zit echt totaal niet in ff12, muziek is een van de belangrijkste dingen van de FF reeks, mensen die de muziek niet belangrijk vinden van FF missen dus echt een heel groot stuk sfeer.
Aaaargh, stop er dan mee!quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:58 schreef BaajGuardian het volgende:
Hmm, maar verder is ff12 klote hoor.
Waarom speel je het dan nog?quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:58 schreef BaajGuardian het volgende:
ik begin dat gezeur nu wel een beetje irritant te vindenquote:Op donderdag 22 maart 2007 10:58 schreef BaajGuardian het volgende:
Als badguy zou hij het goed doen in een volgende FF denk ik, gezien de emoties die hij hier al los maakt. The badguy you love to pwn!quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:36 schreef torn_Machina het volgende:
Stiekem vindt hij het toch wel leuk, want anders is zijn status van "FF God" aangetast.![]()
Er is toch nog niet zo heel veel bekend over 13?quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:25 schreef Ixnay het volgende:
Als je FF12 klote vindt omdat het on-finalfantasy is, dan vraag ik me af wat je van FF13 gaat vinden.
Dat heeft bijna niks meer met FF te maken.
Ok, doei.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:28 schreef BaajGuardian het volgende:
13 koop ik geeneens, wat mij betreft is FF dood.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:42 schreef seto het volgende:
Nee, je verziekt het topic met je domme gezeik voor de mensen die er nog wel plezier in kunnen vinden.
Probeer dat in die botte kop van je te rammen en kom het daarna nog eens proberen.
Precies wat ik ervan vind, het is enkel de titel van final fantasy, verder hadden ze het gewoon baldurs gate kunnen noemen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:48 schreef the_legend_killer het volgende:
Ben nu in de 2de grote stad en ik vind FF 12 helemaal anders qua sfeer dan de oude FF.
Ze hadden er beter een andere naam voor kunnen bedenken.
Ik heb er het gevoel bij dat de boel erg is uitgestippeld.
Op de weg daarheen vind je weer een shop die net de wapens heeft die je nodig hebt en qua level up gaan gaat het ook goed zonder dat ik ervoor hoef te trainen.
Spel is zo wel leuk om te doen door het vechten
Als je ziet hoeveel mario spellen er zijn zal het me niks verbazen als FF ook nog een hele tijd door gaat. En van mij mogen zequote:Op donderdag 22 maart 2007 17:59 schreef Ixnay het volgende:
Ik vraag me af hoe lang die FF reeks doorgaat.
Zal er een deel 20 of 30 komen?
Persoonlijk denk ik dat het bij 14 of 15 ophoudt.
Het richt zich steeds meer op een grotere doelgroep. Niet alleen RPG-liefhebbers spelen het tegenwoordig.
De status super-RPG gaat verloren, en dan wordt het door niemand meer gehyped en dan hoeft niemand het meer.
En gezien al die spinoffs en remakes, blijkt het alleen maar om geld te gaan. Als Square over 5 jaar ophoudt met FF zal niemand dat nu wat interesseren.
Zo'n klassiek en enigzins voorspelbaar plot maakt voor mij nou net een leuke RPG. Het 'verhaal' in FFXII is in feite alleen maar een politiek spelletje. Sowieso is het verhaal zelf erg kort. Je rent je in feite helemaal de pleures over grote vlaktes/gebieden (tjezus, vooral die Rhidorana toren en dat stuk wanneer je voorbij Salikawood moet zijn gigantisch groot en moeizaam) om naar een nieuwe dungeon/stad te komen waar je een héél klein beetje verhaal onthuld krijgt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En al dat gezeur over de sfeer en het verhaal van FF12 is echt overdreven. Het verhaal is best goed en ook behoorlijk uitgebreid. Alleen hebben ze deze keer meer de nadruk gelegd op de gebeurtenissen in de wereld zelf dan op de characters. En het is wat veel meer politiek getint. Het verhaal is iedergeval heel wat beter dan zo'n DQ verhaaltje van vind het magische zwaard/object om het kwade monster te verslaan.
Exodus neem ik aan?quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:09 schreef AirwiN het volgende:
Bwech, ik ben zonet in elkaar getimmerd door een Esper in de Mosphoran Highwaste. Wat de verkeerde magic voorhanden hebben al niet voor gevolgen kan hebben. En ik had al 1,5 uur niet gesaved ofzo...
Baaj heeft gelijk, wat een kutspel.
Baldurs Gate en FInal Fantasy is een wereld van verschil.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:52 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Precies wat ik ervan vind, het is enkel de titel van final fantasy, verder hadden ze het gewoon baldurs gate kunnen noemen.
Juist, het begin ging vrij aardig. Tot hij de eerste maal met Scathe kwam en mijn hele party platgooide. Toen dacht ik, dat kan ik ook, ik gooi er een berg Quickenings tegenaan. Wordt 'ie physical attack resist op 't eind...quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:15 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Exodus neem ik aan?![]()
Het enige waar je voor moet oppassen is dat hij niet je hele party wiped met Scathe.
Meestal is het een Physical Paling, dus Magic werkt gewoon nog.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:23 schreef Tuvai.net het volgende:
Dat paling gebeuren is ook gewoon rete-irritant en alleen maar tijdrovend. Ook leuk dat de meeste bosses dat hebben. Lig je wat 5 minuten te wachten tot je weer damage kan doen. Echt zo'n lame ding wat ze wat mij betreft helemaal nooit in het spel hoefden te zetten.
Heb je op de gambits wel acties gezet wat ze moeten doen, want anders kun je ze ook niet activeren.quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:39 schreef LuQas het volgende:
Ik heb een beetje een stomme vraag misschien, maar kan er nergens een antwoord op vinden.
Ik zit nu al zeker op 40 uur (ben bij de Photon Coast), maar hoewel er bij bijvoorbeeld Vaan wel 8 gambits beschikbaar zijn, kan ik er maar twee op 'on' zetten. De andere zes blijven grijs, wat ik ook doe. Dit klopt toch niet? Wat doe ik er aan?
Soms is het niet zo moeilijk...quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:04 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Heb je op de gambits wel acties gezet wat ze moeten doen, want anders kun je ze ook niet activeren.
Pleur nou toch eens op ofzo.. Jij weet helemaal niet wat ik de kracht en de sfeer van FF vind, en als jij iets vindt dat is dat niet automatisch hoe anderen het vinden.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:54 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ben blij dat ik hier final fantasy fans zie die het met mij eens zijn, de mensen die de diepgang en muziek niet belangrijk vinden weten dus echt niet wat de kracht en sfeer van final fantasy is.
Dus muziek is DE kracht van FF?quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:54 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ben blij dat ik hier final fantasy fans zie die het met mij eens zijn, de mensen die de diepgang en muziek niet belangrijk vinden weten dus echt niet wat de kracht en sfeer van final fantasy is.
Een beetje Faqs quoten is ook niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:58 schreef wc-eend het volgende:
Je weet veel van FF, je helpt veel mensen met die info, maar kap met dat gezeik over die muziek, we weten allemaal dat het niet aan jou eisen voldoet en daarom is het een slecht spel, volgens jou!
Ik zeg diepgang en muziek, de diepgang op de karakters en het verhaal, in combinatie met de sfeer van de muziek is wat final fantasy ; final fantasy maakt.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dus muziek is DE kracht van FF?
Dan is het dus beter als CD dan als spel?
Wat een gelul. Het is alleen je mening en verder niks een feit. Feit is dat het spel bijna overal een 90 of hoger scoort en dat de pers een veel mensen het een van de beste FF's vinden sinds lange tijd. En ik als all time FF fan vind het spel wel goed. Het verhaal heeft me geboeid en de soundtrack is helemaal niet zo slecht en heeft ook nummers die gemaakt zijn door Uematsu, dus wat zeur jequote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zeg diepgang en muziek, de diepgang op de karakters en het verhaal, in combinatie met de sfeer van de muziek is wat final fantasy ; final fantasy maakt.
Zonder dat is het gewoon een spel wat de titel Ff draagt maar verder niet anders is dan baldurs gate, uitgebreider valt het niet uit te leggen.
En als mensen de muziek en de diepgang niet belangrijk vinden maar enkel het vechten, wat op zichzelf inderdaad wel tof is, mogen dat ook wel geweldig vinden, maar ga niet roepen dat dit spel goed is want dat is het niet, al helemaal niet vergeleken met welk voorgaande deel dan ook.
Dat is niet enkel mijn mening maar ook een feit aangezien final fantasy juist zo succesvol is geworden, juist gevoelens heeft weten op te roepen bij gamers, juist mensen heeft 'geinspireerd' door de inhoud die in deel 12 is ontnomen (die begon al bij deel 10-2 eigenlijk) maar nu is het toch echt overduidelijk...Final fantasy is final fantasy niet meer, en ik als all time Ff fan heb alle recht dit te zeggen, alle recht dit te delen op een forum, dus loop daar niet op te vitten en lees erover heen als het je niet aanstaat, je hoeft mijn posts niet te lezen.
Ik speel het spel nogsteeds omdat ik de gameplay net zo leuk vind als jullie allemaal, maar doe verdomme niet zo kinderachtig alsof je je vingertjes in je oren doet en niet wilt horen dat dit spel een mismaakt stuk failure is dat enkel de titel meeheeft daar de mensen die FF maakten verdwenen zijn.
FEIT.
Weet je wat het is.. Jij voert JOU MENING op aan de rest, jij vindt dat jou mening heilig is, jou mening is een FEIT..quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zeg diepgang en muziek, de diepgang op de karakters en het verhaal, in combinatie met de sfeer van de muziek is wat final fantasy ; final fantasy maakt.
Zonder dat is het gewoon een spel wat de titel Ff draagt maar verder niet anders is dan baldurs gate, uitgebreider valt het niet uit te leggen.
En als mensen de muziek en de diepgang niet belangrijk vinden maar enkel het vechten, wat op zichzelf inderdaad wel tof is, mogen dat ook wel geweldig vinden, maar ga niet roepen dat dit spel goed is want dat is het niet, al helemaal niet vergeleken met welk voorgaande deel dan ook.
Dat is niet enkel mijn mening maar ook een feit aangezien final fantasy juist zo succesvol is geworden, juist gevoelens heeft weten op te roepen bij gamers, juist mensen heeft 'geinspireerd' door de inhoud die in deel 12 is ontnomen (die begon al bij deel 10-2 eigenlijk) maar nu is het toch echt overduidelijk...Final fantasy is final fantasy niet meer, en ik als all time Ff fan heb alle recht dit te zeggen, alle recht dit te delen op een forum, dus loop daar niet op te vitten en lees erover heen als het je niet aanstaat, je hoeft mijn posts niet te lezen.
Ik speel het spel nogsteeds omdat ik de gameplay net zo leuk vind als jullie allemaal, maar doe verdomme niet zo kinderachtig alsof je je vingertjes in je oren doet en niet wilt horen dat dit spel een mismaakt stuk failure is dat enkel de titel meeheeft daar de mensen die FF maakten verdwenen zijn.
FEIT.
MENINGquote:
Je capslock is stuk, even naar de expert gaan jongen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:01 schreef wc-eend het volgende:
FINAL FANTASY IS GEWOON FINAL FANTASY MET OF ZONDER DIE COMPONIST!! DAT JIJ HET NIET ALS FINAL FANTASY BESCHOUWD OMDAT DIE COMPONIST ER NIET AAN HEEFT GEZETEN IS JOU
MENING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en dus niet een feit..
en jij vindt dat er niet genoeg diepgang in zit -> MENING!
Ik vindt er genoeg diepgang inzitten -> MENING!
Dat iedere user een eigen mening heeft -> FEIT
Heh, dat doe ik dus door het hele spel, ik heb wel een gambit van "partyleaders target: enemy - attack" en een "self mp 10%< - charge"quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:11 schreef wc-eend het volgende:
Tis altijd wel hack en slash geweest.. alleen merk je er nu meer van vindt ik.. je kan die gambits ook uitzetten, maakt het wel moeilijker denk.. en wat ouderwetser, dat je echt de keuzes maakt voor ieder persoon..
Een mening die alle echte final fantasy fans met je delenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik heb het ook weer proberen op te pakken, maar ik vind het nogal saai worden eilk. Het mist een goed script dat weet te boeien en op een gegeven moment (als je de gambits een beetje doorhebt) is het op wat ingrijpen bij de eindbazen na ordinaire hack & slash.
maar dat is ook maar mijn mening.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:43 schreef wc-eend het volgende:
Baaj ik heb niks tegen je ofzo hoor.. maar je legt wel jou mening op aan anderen.. en dat is het punt, ieder heeft zijn eigen mening, ieder beleeft final fantasy anders, bij ieder roept de game andere gevoelens op..
En alleen dat jij vindt dat die 2 dingen FF, FF maakt.. dat is jou mening.. FF is voor mij elk deel een apart avontuur, vernieuwing of niet, muziek of niet. Als ik final fantasy haal, en ik beleef het spelen als goed, het maakt me blij, ik erger me niet ofzo.. dan is dit een final fantasy deel voor mij, ok maybe is het verhaal niet zo diep als 7.. maarja voor mij genoeg.. en met die muziek vindt ik het wel snor zitten..
Nogmaals, Uematsu is al jaren over zijn hoogtepunt heen. De muziek van FF kan ik vanaf deel 8 niet meer dan bovengemiddeld noemen; het is nog altijd beter dan de meeste spellen, maar de genialiteit, die je in de eerdere delen terug vond, is al lang verdwenen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:52 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb het over de vergelijking, en dat het een feit is dat final fantasy final fantasy niet is zonder uematsu [...]
De muziek is niet klote. De soundtrack van 12 vind ik beter dan die van 10. Er zitten echt wel een paar hele lekkere nummers bij.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
![]()
Maar de muziek is toch klote?
(ja ik maak zelf muziek dus ik let er ook op maar dan nog, muziek geeft sfeer...toch..)
Ok laatste post, ik had de OST al voordat FF in nederland was en ik vond er toen al geen zak aan dus vertel welke nummers je goed vind.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:52 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
De muziek is niet klote. De soundtrack van 12 vind ik beter dan die van 10. Er zitten echt wel een paar hele lekkere nummers bij.
En wat als hij vertelt welke nummers.. jij gaat toch zeggen dat ze allemaal klote zijn.. en dat dat een feit isquote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ok laatste post, ik had de OST al voordat FF in nederland was en ik vond er toen al geen zak aan dus vertel welke nummers je goed vind.
Wat leuk ik had de OST ook al voor FF in nederland was. Heb FF12 zelfs japans gekocht toen hij daar uitkwam. Maar ik zal wel even een paar nummers zeggen die ik goed vind hoor:quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ok laatste post, ik had de OST al voordat FF in nederland was en ik vond er toen al geen zak aan dus vertel welke nummers je goed vind.
De muziek is niet klote. Jij vind dat de muziek klote is, en dat mag je rustig vinden. En het feit dat je zelf muziek maakt geeft je geen extra autoriteit om te kunnen zeggen dat de muziek klote is. Ik mag ook muziek, en vind de muziek zijn rol perfect uitvoeren: achtergrond muziek die past bij de sfeer en de setting van het spel. Dat die setting en sfeer anders is dan je gewild had, of dan dat je gewensd had, is pech hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
![]()
Maar de muziek is toch klote?
(ja ik maak zelf muziek dus ik let er ook op maar dan nog, muziek geeft sfeer...toch..)
Respect voor jou dan...quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:44 schreef torn_Machina het volgende:
Net ook Exodus verslagen op lvl 33, was een vrij standaard boss fight.
Het enige waar ik voor op moest passen was dat er hooguit 2 van mijn partymembers werden gekilled door Scathe en dat er 1 blijft leven om Raise te casten.
Ik moet vertellen dat ik ook Bubble op mijn Party heb gecast zodat ze dubbele HP hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:04 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Respect voor jou dan...![]()
Ik zit op level 35 en het lukt mij echt niet. Wel tot bijna dood zeg maar, maar dan ben ik meer bezig met het raisen van mijn party dan dat ik nog health en tijd heb om hem echt schade toe te brengen. Dispel en Bio zijn hier wel de sleutel heb ik gemerkt. Van 't weekend nog maar eens proberen...
Dat verklaart een hoop, dat/die spell heb ik namelijk nog niet. Mijn karakters zitten zo rond de 2300/2400 HP. Dan overleef je Scathe sowieso niet, zelfs als je Shell hebt...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:14 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik moet vertellen dat ik ook Bubble op mijn Party heb gecast zodat ze dubbele HP hebben.
Je kunt Bubble alleen in de Clanshop kopen als je 10 Marks hebt verslagen. Ik zou dit dus maar snel doen, want Bubble is erg handig.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:20 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop, dat/die spell heb ik namelijk nog niet. Mijn karakters zitten zo rond de 2300/2400 HP. Dan overleef je Scathe sowieso niet, zelfs als je Shell hebt...
Ik laat 'm gewoon nog even zitten dan... I'll be back...![]()
Hmmm... Ik zit nu op 14 marks geloof ik, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit wel eens heb gezien. De clanshop zit toch in Rabanastre op die markt?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:23 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Je kunt Bubble alleen in de Clanshop kopen als je 10 Marks hebt verslagen. Ik zou dit dus maar snel doen, want Bubble is erg handig.
Ja, dat klopt. Alleen ben ik nu niet meer zeker of het nou 10 of 12 Marks waren.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:24 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Hmmm... Ik zit nu op 14 marks geloof ik, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit wel eens heb gezien. De clanshop zit toch in Rabanastre op die markt?
Ik ga meteen kijken de volgende keer! Thanks!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:28 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Alleen ben ik nu niet meer zeker of het nou 10 of 12 Marks waren.
Ik kan me nog wel herinneren dat toen ik 16 Marks had gekilled dat ik ook Faith en Bravery kon kopen.
Bubble had ik toen al wel gekocht.
Random encounters zijn idd achterhaald maar zijn toch altijd de basis van de FF serie geweest, het systeem in FFXII is de eerste 10 uur erg vermakelijk, maar zodra je het doorhebt ben je (op wat marks en eindbazen na) helemaal geen ruk aan het doen en alleen aan het heen en weer lopen om te levellen, daarnaast zijn er genoeg andere SE RPGs die niet met random encounters werken(ik noem de mana serie, de chrono serie, Star Ocean) waarin ze deze rpg ook zo in hadden kunnen planten.Ik vind het zelf jammer dat ik een gevecht niet meer zelf volledig in de hand kan hebben van beurt tot beurt maar een paar dingetjes moet instellen waardoor alles nagenoeg vanzelf gaat.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:47 schreef Scylla het volgende:
[..]
Ook vind ik het enorme onzin om te gaan roepen dat Square Enix het voor het geld doet. Wordt eens wakker, die jappanners doen het al 12 delen voor het geld. Het is geen filantropische instelling. Ze hebben hun uiterste best gedaan om een goed spel in elkaar te flansen, omdat je van een goed spel nu eenmaal de meeste exemplaren zult verkopen. En ik ben blij dat ze met dit deel juist nieuwe dingen hebben uitgeprobeerd, want door FFXII merk ik pas hoe ontzettend irritant, vervelend, en onlogisch random encounters eigenlijk zijn. Ik vind het een goed spel, en als jij dat niet vind, mag dat best, maar dat weten we zo onderhand wel.
Je kan ook gewoon de gambits uitzetten + wait mode als je liever alles zelf wilt selecterenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Random encounters zijn idd achterhaald maar zijn toch altijd de basis van de FF serie geweest, het systeem in FFXII is de eerste 10 uur erg vermakelijk, maar zodra je het doorhebt ben je (op wat marks en eindbazen na) helemaal geen ruk aan het doen en alleen aan het heen en weer lopen om te levellen, daarnaast zijn er genoeg andere SE RPGs die niet met random encounters werken(ik noem de mana serie, de chrono serie, Star Ocean) waarin ze deze rpg ook zo in hadden kunnen planten.Ik vind het zelf jammer dat ik een gevecht niet meer zelf volledig in de hand kan hebben van beurt tot beurt maar een paar dingetjes moet instellen waardoor alles nagenoeg vanzelf gaat.
True S-E geeft de naam FF aan een game voor het geld, maar ik vind het persoonlijk gewoon jammer dat ze traditionele ingame systems afschaffen omdat ze zien dat er in europa/amerika gewoon een mindere markt voor is dan de gemmiddelde actie RPG.
Je kan toch zonder, of met beperkte gambits, spelen? Dan hou je in dat opzicht het handelen van je karakters zelf in de hand...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik vind het zelf jammer dat ik een gevecht niet meer zelf volledig in de hand kan hebben van beurt tot beurt maar een paar dingetjes moet instellen waardoor alles nagenoeg vanzelf gaat.
Ik heb em ook rond de level 20- 30 verslagen, had wel een 4e partymember erbij, ik geloof larsa.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:04 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Respect voor jou dan...![]()
Ik zit op level 35 en het lukt mij echt niet. Wel tot bijna dood zeg maar, maar dan ben ik meer bezig met het raisen van mijn party dan dat ik nog health en tijd heb om hem echt schade toe te brengen. Dispel en Bio zijn hier wel de sleutel heb ik gemerkt. Van 't weekend nog maar eens proberen...
Larsa was alleen handig omdat hij Hi-Potions en X-Potions gebruikte om je party te healen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb em ook rond de level 20- 30 verslagen, had wel een 4e partymember erbij, ik geloof larsa.
Reddas pwnt meer vinnik, ik heb reddas gebruikt voor heel erg veel bazen inclusief Gilgamesh.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:30 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Larsa was alleen handig omdat hij Hi-Potions en X-Potions gebruikte om je party te healen.![]()
Ook als lokaas was hij soms best handig, scheelde mij weer MP.![]()
Ik zie mijzelf nog niet echt de Negalmuur lvl trick gebruiken.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:46 schreef BaajGuardian het volgende:
Mijn team staat weer te negalmuren atm, toen ik thuis kwam leefden ze nogwel maar ze waren het scherm uitgelopen![]()
Maar nu zijn ze weer aan het schieten hehe.
gaat lekker.
Mja, ik heb het hele spel door met hetzelfde team gespeeld he (basch die skypirate ook met een B, en vaan...)quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:56 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik zie mijzelf nog niet echt de Negalmuur lvl trick gebruiken.
Dan lvl ik liever zelf een beetje met die XP verdubbelaar Acc.
Reddas is wel grappig met zijn paarse broek.![]()
Wel jammer dat hij de enige is die een Dual Wield wapen heeft.
Zou het zelf wel leuk hebben gevonden dat Vaan en de rest dit ook konden met bepaalde wapens.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:13 schreef Tuvai.net het volgende:
Mwoah, ondanks het feit dat ik BaajGuardian soms erg opdringerig vind ten opzichte van anderen in dit topic, heeft hij wel een punt. Vooral in FF8, de eerste FF die ik ooit gespeeld heb, kon je echt meeleven met de karakters. Je komt in bijvoorbeeld FF7, 8 en 9 ook heel veel te weten over je characters, al dan niet doort extra sidequests te spelen zoals bijvoorbeeld Frog Hunting met Quina in FF9, het hele Laguna gebeuren in FF8, het Zack geneuzel in FF7, enzovoorts. Dat ontbreekt in FF12. Je hebt een cliché dertien in een dozijn held die ergens in een rotstadje woont die d'r van droomt om hogerop te komen; aldus Vaan die ooit een sky pirate wil worden en een eigen airship wil hebben. That's it, erg veel meer kom je niet over 'm te weten.
Ik ben best wel uitgespeeld met FF12 op het moment eigenlijk. Ik had, na het spel gewoon uitgespeeld te hebben, nog een paar Espers (Exodus en Zeromus) gePwnt, maar daarna had ik het gehad. Het spel boeit me simpelweg niet meer. FF9 doet dat bijvoorbeeld wel en dat na maar liefst op z'n minst 20 keren uitspelen.
Ik krijg nu 8 en 9 ook binnen, ik heb nogaleens dat mijn pc de deurkruk fuckt zeg maar, en dan moet ik alles weer opnieuw instaleren en ben ik 80% van mijn muziek kwijt, vandaar.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:04 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb ze ook allemaal (van elke 'normale' FF) ergens op CD. Vooral een paar themes van FF9 zijn de bom.
Ik vond hem erg meevallen, alleen zijn kloontjes waren irritant.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:11 schreef LuQas het volgende:
Wat is die Ahriman een hoerenbaas zeg...aaargh...
niets zo irritant als bazen die allerhande status-effects op je loslaten.
Ik had er vier daarvan meteen dood met een quickening-chain en daarna was die laatste een eitje.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:16 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik vond hem erg meevallen, alleen zijn kloontjes waren irritant.
Gelukkig hadden die niet veel HP dus je kon vrij snel weer op de echte Ahriman inhakken.
Ik had meer moeite met die 5 kleine mandragora ettertjes.![]()
Ik was lvl 28 toen ik hem had verslagen dus als jij ook in die buurt zit dan komt het zeker goed.![]()
Je weet dat Shell ook helpt om negative status kans te verminderen?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:56 schreef LuQas het volgende:
[..]
Ik had er vier daarvan meteen dood met een quickening-chain en daarna was die laatste een eitje.
Maar deze ellende... je kan je er ook vrijwel niet tegen verweren. Ik ben level 30, maar als er zowel doom, als immobilise, als poison, als slow, als silence, als blind op je wordt gecast en je hebt maar 8 remedies... dan is de lol er snel van af. Ga het zometeen nog maar eens proberen...
Star ocean heb ik niet, Shadow hearts covenant is een 'ge-wel-dig" spel, moet je echt hebben, Dragon quest is ook tof, uitspelen die hap!, Suikoden 5 is geloof ik die versie op het water he? die is wat minder, niet zo goed als deel 2 maar toch nog wel vermakelijk als je gewoon het verhaal volgt, niet echt replay value verder, Unlimited saga is een waste of time, het spel is redelijk ingewikkeld en op veel punten is er veel te veel herhaling, het speelt ook niet lekker weg aangezien elke locatie bestaat uit een spelbord waar je op rondloopt en steeds aangevallen word, je moet er maar van houden.. ik vond het iig zo tof niet.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:36 schreef xienix84 het volgende:
Ik ben nu voor ik naar de Pharos ga, wat marks ah killen, deadlands and necropolis aan het verkennen etc. Wat kan ik precies met die diamond armlet? Geld dat bij alle kisten?
En nog wat vragen, welke van de volgende spellen zijn ook leuke RPG's, of nog andere tips? Misschien zou het in het PS2 topic moeten, maar aangezien hier veel PS2 RPG mensen zitten, leek het me hier ook handig?
-Star Ocean, until the end of time,
-Shadow hearts covenant
-Dragon Quest, journey of the cursed king(daar ben ik al ooit aan begonnen maar toen mee gestopt omdat ik er toen geen tijd meer voor had)
-Suikoden V
-Unlimited saga
Als antwoord op je vraag over de Diamond armlet, bij elke kist heb je een "enhanced loot, wat ook random kan zijn, en een normal loot" sommige loot kun je dus "alleen" krijgen als je team leader een gold bracer draagt, Stel een kist heeft met bracer "Zodiac spear/elixer" en zonder Diamond armlet "elixer/random sum of gold" (dit is een voorbeeld uit de henne mines lvl2) Het werkt ook bij kisten die geen enhanced loot hebben om meer kans te hebben op de goeie loot en de intensity verhoogd (normaal krijg je mischien 125 gp, met bracer 600gp bijvoorbeeld)quote:Gewoon wat spellen waar ik toevallig bij kwam. Maar ik weet er verder niet zo veel van. FF's uiteraard allemaal wel.
Ja diamond armlet dus, wewwewwewew ik vergis me wel vaker met namen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:02 schreef xienix84 het volgende:
diamond armlet bedoel jeIk kreeg toevallig daarstraks een dragon whisker! Zal misschien daar aan gelegen hebben.
Maar bedankt! Arc heb ik idd ook over gehoord. Ook al een erg oude serie toch? (Arc the lad etc)... Maar mooi, dan heb ik nog wat te spelen![]()
Zelf vind ik Star Ocean 3 en Shadow Hearts 1 en 2 eigenlijk wel een must buy.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:36 schreef xienix84 het volgende:
-Star Ocean, until the end of time,
-Shadow hearts covenant
-Dragon Quest, journey of the cursed king(daar ben ik al ooit aan begonnen maar toen mee gestopt omdat ik er toen geen tijd meer voor had)
-Suikoden V
-Unlimited saga
OMFG eindelijk iemand die het met me eens is.quote:Op zondag 25 maart 2007 01:13 schreef torn_Machina het volgende:
Breath of Fire 5: Dragon Quarter is ook al een aantal jaar te koop, maar dat spel heb ik na 3 uur al weer in de kast gegooid en is er ook nooit meer uit geweest.
Sommige mensen vinden deze RPG geweldig, maar ik vond hem niets aan omdat er een soort van tijdslimiet in zat. Je kon dus nooit rustig lvlen of exploren.
Maces zijn nog beter voor characters die een hoge magic stat hebben. Damage van maces is gebaseerd op je magic stat dus als je iemand Mystic Armor geeft dan kun je die damage fors verhogen.quote:Op zondag 25 maart 2007 01:28 schreef the_legend_killer het volgende:
Ah dus Poles zijn vecht dingen voor magiers
Wel erg jammer van BoF 5, de vorige delen waren allemaal best vermakelijk.quote:Op zondag 25 maart 2007 01:42 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
OMFG eindelijk iemand die het met me eens is.![]()
Ik was vroegâh een groot BOF fan. Ben begonnen met deeltje 3 voor op de PSX, daarna deeltje 4 en omdat ik die zo übertof vond heb ik via emulatie BOF 1 en 2 ook uitgespeeld. Geweldige reeks met mooie verhalen en lange speelbaarheid! Toen kwam deeltje 5. Verschrikkelijke gameplay, afgrijselijk misvormde character designs, simpelweg AFSTOTELIJKE omgeving (hele spel ondergronds) en last, but not least, de (wan)functie genaamd D-Counter die het hele spel naar de verdoemenis schopt.
- Legaia 2: Duel Saga (sequel van Legend of Legaia op de PSX, geweldige RPG die ik beide meerdere malen tot de volle 100% uitgespeeld heb)
Wild Arms 3 (leuke reeks. Alhoewel deeltje 1 wel een spel voor op de SNES lijkt is het een leuke en vooral spannende reeks)
Dark Chronicles (sequel van Dark Cloud op de PSX. Wel een leuk spel met leuke sidequests. Gaat echter wel na een tijdje vervelen i.v.m. herhaaldelijke dungeons)
- Kingdom Hearts 1 en 2 (niet echt 'typische' RPGs, maar wel beide supermooie en toffe spellen. Ik was er in het begin niet zo weg van omdat er Disney karakters in voorkwamen en daar ben ik niet zo'n fan van. Maar zodra ik het een paar uurtjes gespeeld had was ik helemaal in de ban)
Ah ik zocht gewoon een goed wapen voor mijn magequote:Op zondag 25 maart 2007 01:34 schreef Tuvai.net het volgende:
Maakt in feite geen ruk uit Kev, je kunt je chars maken zoals je dat wil, ze zijn allemaal hetzelfde. Alhoewel sommige wapens bijvoorbeeld Magick omhoog pompen en andere Attack.
Bedoel je speren? die baseren al hun atk op 'weapon power' en 'enemy defence' daarom de meest effectieve damage calculator.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:15 schreef LuQas het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat voor voordeel een lance boven een (een of tweehandig) zwaard heeft? Ik vind het tot nu toe maar ondingen.
En die scales? Ze zijn enorm duur maar al je stats gaan er van omlaag... welke functie hebben zij?
Dan moet je ze zo snel mogelijk 3 quickenings aanleren.quote:Op zondag 25 maart 2007 10:50 schreef Ixnay het volgende:
Het enige minpunt daarvan is als je een elemental enemie tegenkomt waarbij black magic belangrijk is, en dan ben je zo door je MP heen, waadoor je ook geen curaga meer kunt casten. Ook flying foe's zijn een minpunt, maar dan equip ik ze tijdelijk met een bow. Telekinesis heb ik nog niet.
Zijn dat soort dingen in XII ook begrensd? Zodat je ook niet meer dan 9999 HP kan hebben? Niet dat ik dat level uberhaupt ga halen waarschijnlijkquote:Op zondag 25 maart 2007 12:30 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Als zij Curaja cast dan healt dat voor 9999 of zo.
Hoeveel uur heb je in totaal op de teller staan? Daar ebn ik nu echt benieuwd naar, en weet ik hoelang ik nog door moet sukkelen om tot jouw goddelijke status te groeienquote:Op zondag 25 maart 2007 17:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Haaa ik heb EINDELIJK na 3 uur kutten in de woestijn een Gnoma Halcyon gekregen en heb nu Ultima blade gemaakt!!11 wewewewew!!1
Ich habt ultima blaaade ich habt ultima blaaade nanana ich habt! >< >< ><![]()
![]()
![]()
446:43:25quote:Op zondag 25 maart 2007 17:20 schreef Scylla het volgende:
[..]
Hoeveel uur heb je in totaal op de teller staan? Daar ebn ik nu echt benieuwd naar, en weet ik hoelang ik nog door moet sukkelen om tot jouw goddelijke status te groeien![]()
Ik had echt geen enkel problem met de Hellwyrm op lvl 77. Eigenlijk was hij heel gemakkelijk. Gewoon Hp hoog houden, soms de status effecten die hij geeft weg halen en verder blijven hakken. Duurde ong 45 minuten en toen had ik hem dood.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb zonet even Hellwyrm geprobeerd maar ik kreeg er niet meer dan 1 balk vanaf en toen moest ik rennen, achja... zal em wel weer proberen op level 99 ofzo..
Mn chars zijn nu level 75-85
Ik heb ook nog geen ribbons, dat zal et em zijn.
Ik moet ribbons en white masks hebben daarna kan ik em wel macroen (gambits en dan afk)
Volgens mij deed Baaj ook aan de Negalmuur lvling trick en daarvoor moet je je PS2 aanlaten staan.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:33 schreef Diablos79 het volgende:
En bijna 447 uur?? Laat je hem gewoon dag en nacht aanstaan ofzo? Ik heb net 90 uur op teller en hoef nog maar 1 esper en 2 mobhunts te doen en iedereen is lvl 85.
yep.quote:
Niet echt een nuttige manier van lvling dan als je met normaal spelen lvl 80(met alle karakters) al bereikt in 85 uurquote:Op zondag 25 maart 2007 19:00 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Volgens mij deed Baaj ook aan de Negalmuur lvling trick en daarvoor moet je je PS2 aanlaten staan.
DIt kan dus best neem ik aan.![]()
Nabudis stelt ook niks meer voor als je de lvl 60-65 voorbij bent. Ga maar naar het geheime gedeelte van de Henne mines daar krijg je nog wel wat weerstand op lvl 80+.quote:Op zondag 25 maart 2007 19:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
yep.
Oh trouwens ik ben er ook achter hoe ik nu dus die Grand armor kan krijgen, moet je oversouls killen in nabudis en dan spawned een nightmare genaamd Helvinek.
Dat is allemaal best wel makkelijk dus.
Maar hij dropte dit keer niks dus zal wel weer uren duren om die grand armor daadwerkerlijk te droppen.
Anyway, ik ga nu eens die klote Ultima halen (helemaal geen zin in dat Crystal map doolhof maar goed)
Ik moet trouwens ook maar eens een Excalibur hebben, is wel handig tegen Hellwyrm.
Ik had zonet totaal geen moeite in Nabudis, ik veegde erdoorheen als een stofzuiger.
Heb heel nabudis gewoon met de grond gelijk gemaakt
Pwnt.
Ik ga niet de chars waar ik eerder nog niet mee had gespeeld en allemaal rond de level 12 zaten nog eens door alle mappen heenhelpen, dus negalmuren ja, en ik vergeet wel eens mn ps2 uit te zetten wanneer ik de deur uit ga , dus nee ik heb niet al die uren achter mn ps2tje gezetenquote:Op zondag 25 maart 2007 19:03 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Niet echt een nuttige manier van lvling dan als je met normaal spelen lvl 80(met alle karakters) al bereikt in 85 uur
Ik vind die vleermuisjes stom.quote:Op zondag 25 maart 2007 19:06 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Nabudis stelt ook niks meer voor als je de lvl 60-65 voorbij bent. Ga maar naar het geheime gedeelte van de Henne mines daar krijg je nog wel wat weerstand op lvl 80+.
Die Abysteels kun je ook Sleep op casten en dan met Curaja killen.quote:Op zondag 25 maart 2007 19:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik vind die vleermuisjes stom.
Ze ganken mij altijd, maar ik pwnslap ze dan wel...maar uiteindelijk denk ik dan van "naw" want er is maar 1 savepoint en die staat 10 kilometer terug
Das toch vet noob man, ik ga niet ingewikkeld doen, ik pwn ze gewoon met mijn zwaarden.quote:Op zondag 25 maart 2007 19:57 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Die Abysteels kun je ook Sleep op casten en dan met Curaja killen.
Abysteels zijn Undead dus dat is net zo handig.
Volgens mij was de gambit instelling Foe:Nearest Visible -> Sleepga en daaronder Foe:Undead -> Curaja.
Als je laag lvl bent en je toch snel Exp wilt hebben dan redden die 2 gambits je leven daar.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Das toch vet noob man, ik ga niet ingewikkeld doen, ik pwn ze gewoon met mijn zwaarden.
Heb je wel tips om zo snel mogelijk door die crystal heen te komen?
Lijkt mij goed genoeg voor Ultima hoor.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb de hele map al joh
Niet op klikken als je niet gespoiled wilt worden mensen:
http://www.gamefaqs.com/console/ps2/file/459841/43190
Ik bedoelde eigenlijk tips als in wat voor wapens ik mee moet sjouwen en wat ik absoluut niet moet doen (als in mezelf om zeep helpend) want mn popjes zijn verder wel sterk genoeg.
Ik loop constant in Bubble/Protect/Float namelijk en ik heb Masamune+Genji gloves op Balthier, Chaos shield+Golden axe op Basch en Ultima blade op Ashe.
Hoe haal je dat er af dan? met dispel? of met remedy?quote:Op zondag 25 maart 2007 20:24 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Lijkt mij goed genoeg voor Ultima hoor.![]()
Je moet alleen wel snel zijn om Reverse te curen als Ultima Holyja gebruikt.
Want ze vindt het leuk om Curaja te casten op mensen die onder Reverse status zijn.
White Masks helpen je om immuun te zijn tegen Holyja damage, alleen is er nog wel de kans dat je Reverse op je characters krijgt.
Remedy of Esuna dacht ik.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Hoe haal je dat er af dan? met dispel? of met remedy?
Ik loop nu in cerobi steppe rond met mn diamond armlet, ik wil ribbons, ik ga niet eerder naar Crystal dan dat ik 3 ribbons heb.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:29 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Remedy of Esuna dacht ik.
Remedy is natuurlijk makkelijker omdat er geen cast time op zit.![]()
Ik zit al weer een heel stuk verder en ik ben net lvl 35 geworden.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:28 schreef Ixnay het volgende:
Bij mij zit Iedereen nu op lvl 35-40 en Vaan op 48 ofzoiets.
Ja dat heb ik bij iedere FF die ik speel.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:41 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik zit al weer een heel stuk verder en ik ben net lvl 35 geworden.
Veel moeite hebben de bosses me nog niet gegeven.
Ook loop ik met het beste armor dat je op dat moment kan kopen en echt goede wapens heb ik niet.
Ik koop ze gewoon nog in de shops.
Ik denk dat jij iets teveel gelvled hebt.![]()
Haha thx, ik zeg wel eens tegen mn beste vriend dat ik dagen kan blijven doorpraten over FF, en soms op msn is hij afk en dan komt hij terug en dan staat zn hele msn vol met verhalenquote:Op maandag 26 maart 2007 10:22 schreef xienix84 het volgende:
Wat doet een cat-ear hood precies? Ik ben nog niet in Pharos geweest, gisterenavnd de lindwyrm afgemaakt en nog wat espers gekregen. Mijn Basch met Yakei en genji armlet doet het goed... Die staat me toch als een gek door te hakken de hele tijd. Soms denk ik...hmmm, zal ik met magicks aan de gang gaan, maar dan blijkt het met lomp hakwerk toch sneller...
En Baajguardian, je moet eens een soort walkthrough maken/bijhouden zoals je speelt en dan FF in boekvorm uitbrengen. Geweldig hoe je het zo levendig onder woorden brengt![]()
Wacht maar tot basch een masamune krijgt, dan roflmept hij alles in 3-4 wooptydoo's neerquote:Op maandag 26 maart 2007 10:22 schreef xienix84 het volgende:
Wat doet een cat-ear hood precies? Ik ben nog niet in Pharos geweest, gisterenavnd de lindwyrm afgemaakt en nog wat espers gekregen. Mijn Basch met Yakei en genji armlet doet het goed... Die staat me toch als een gek door te hakken de hele tijd. Soms denk ik...hmmm, zal ik met magicks aan de gang gaan, maar dan blijkt het met lomp hakwerk toch sneller...
En Baajguardian, je moet eens een soort walkthrough maken/bijhouden zoals je speelt en dan FF in boekvorm uitbrengen. Geweldig hoe je het zo levendig onder woorden brengt![]()
Vitality is er voor zodat status buffs langer op je blijven en negative status er weer sneller af gaat.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wacht maar tot basch een masamune krijgt, dan roflmept hij alles in 3-4 wooptydoo's neer
Een cat ear hood geeft je een gigantische boost in vitality en speed, met andere woorden maakt het je meer resistent tegen physical attacks en versnelt het je Active timer.
Als er geen MP meer is om spells te casten dan gaan ze direct over op hun Charge Gambit.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Hm, Ik kwam er trouwens achter dat je wel stats gained met levelups, met andere woorden worden mn characters nog sterker dan ze al zijn
En ik vind het belangrijker dat ze eerst chargen voordat ze spells proberen te casten
Ik gebruik voor iedereen gambits en wissel deze waar het nodig is.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:24 schreef Diablos79 het volgende:
Ben ik de enige die voor zijn party leader helemaal geen gambits instelt? Verder gerbuik ik gambits alleen voor het helen en status effecten weg te werken. Doe nog altijd het liefst zoveel mogelijk zelf
Nee in wait mode zodat ik rustig akties kan selecterenquote:Op maandag 26 maart 2007 13:34 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik gebruik voor iedereen gambits en wissel deze waar het nodig is.
Ingrijpen moet ik natuurlijk altijd. Ik heb menukeuze nog steeds op Wait Mode staan en Battle Speed Fastest.
Als jij alles zelf met je partyleader wilt doen hoop ik dat je in Active Mode speelt.![]()
Ik gebruik weer speren vind 2 handed swords niks.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Bedoel je speren? die baseren al hun atk op 'weapon power' en 'enemy defence' daarom de meest effectieve damage calculator.
Ik gebruik ze ook niet trouwens ik loop atm met een ragnarok in mn handen, en die zodiac speer hoef ik niet.
2handed swords hebben weer een andere damage calculator maar die weet ik zo niet uit mn hoofd.
Boeit ook niet, 2handed swords zijn gewoon toffer.
Ik heb origins, heb het niet veel gespeeld maar ik vond het wel de moeilijkste final fantasy's op het begin, zo kun je van het een op andere moment net iets te ver doorlopen op de wereldmap en tegen vet sterke orcs/kobolds/watevers komen te staan die je complete party in stukjes huffen, en je daarna vrolijk het game over scherm te zien krijgt.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:13 schreef Ixnay het volgende:
Is hier een FF specialist die mij kan vertellen wat de verschillen zijn tussen de orginele FF1/FF2 en de FF1/FF2 van FF Origins. Dat het grafisch naar SNES kwaliteit gebracht is zie ik, maar ik zag laatst een GBA versie waarin Phoenix Down's etc bijzaten, en dat je MP hebt.
Bij FF1 was het juist het mooie dat in het begin niemand van je party "slain" mocht gaan, omdat je dan weer levend uit die dungeon moest zien te komen.
Ik ben namelijk van plan om Origins te gaan bestellen, maar dan moeten het wel alleen grafische verbeteringen zijn en verder precies dezelfde spellen.
Leer mij ook gillen, zo te zien heeft het veel effect.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:35 schreef Ang3l het volgende:
De ex wil zijn PS2 terug...... ik gilde alles bij elkaar en nu mag ik 'm nog ff houden
Ja ik heb de power of Scream, Screama, Screamaga en Screamajaquote:Op maandag 26 maart 2007 19:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Leer mij ook gillen, zo te zien heeft het veel effect.
Pfft, een echte meester heeft omniscreamquote:Op maandag 26 maart 2007 19:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ik heb de power of Scream, Screama, Screamaga en Screamaja
Maar je weet niet of er bij die FF1 van origins MP en Phoenix Down's zitten? Dan is het namelijk niet FF1 voor mij.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb origins, heb het niet veel gespeeld maar ik vond het wel de moeilijkste final fantasy's op het begin, zo kun je van het een op andere moment net iets te ver doorlopen op de wereldmap en tegen vet sterke orcs/kobolds/watevers komen te staan die je complete party in stukjes huffen, en je daarna vrolijk het game over scherm te zien krijgt.
Vond het wel toffe spellen verder, volgens mij zijn ze behoorlijk hetzelfde als het origineel, de graphics zijn wel een beetje beter maar niet beter dan FF5 oid, dus verwacht geen 'mooie graphics' het is nog net zo basic verder, en van de gameplay weet ik niet wat nu het verschil is, ik heb het allereerste origineel nooit gespeeld op de nes namelijk, Volgens mij zijn er wel filmpjes bijgevoegd (ook niet zo geweldige kwaliteit beetje FF8 achtige kwaliteit van filmpjes geloof ik) Maar niet veel, volgens mij alleen intro en eindfilmpje want kan me niet herinneren dat ik wat tussendoor ben tegengekomen.
Daarnaast heb je wel een bonusmode en kun je ook naast interim saves eindelijk op memory card saven
Dat is juist mijn vraag of de rom versie hetzelfde is als de origin versie.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:58 schreef BaajGuardian het volgende:
Sorry mate, mn ps2 is redelijk versleten en wil geen PS1 disks meer opstarten.
Anders had ik het wel even willen proberen (of is de rom versie hetzelfde als de origin versie, rom is wel nes...zal wel niet dus)
Je hebt dus ook gedownloadde PSX spellen.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:58 schreef BaajGuardian het volgende:
Sorry mate, mn ps2 is redelijk versleten en wil geen PS1 disks meer opstarten.
Anders had ik het wel even willen proberen (of is de rom versie hetzelfde als de origin versie, rom is wel nes...zal wel niet dus)
Nee ik heb een versleten PS2 die eens een behoorlijke knal tegen de grond heeft meegemaakt toen mijn broertje aan een joystick trok.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:07 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Je hebt dus ook gedownloadde PSX spellen.![]()
Gewoon eens openmaken en bij het van elkaar halen van de 2 grote zwarte kappen voorzichtig zijn dat je niet iets losrukt. Waarschijnlijk heb je dan gewoon ergens een los contactje/kabeltje zitten; gebeurt wel vaker bij een val. Ik heb er van de week nog eentje van m'n neefjes gemaakt die niet meer aanging. Die was ook gevallen en het een kabeltje van de voeding was losgeschoten.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee ik heb een versleten PS2 die eens een behoorlijke knal tegen de grond heeft meegemaakt toen mijn broertje aan een joystick trok.
Ik heb geen omgebouwde Ps2.
Ik dacht altijd dat je Partyleader de Diamond Armlet ge-equiped moet hebben en dat je met hem de kistjes moet 'openmaken'.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:01 schreef xienix84 het volgende:
Even een vraagje. Ik heb er toch maar even een guide bijgepakt om te zoeken naar barrels met leuke inhoud. Ik zit nog voor de Pharos, en ben nu op de Cerobi Steppe aan het proberen de ribbon te krijgen. Ik heb Balthier de diamond armlet gegeven, hij is niet mijn party leader maar zit wel in de active party... ik weet waar de kist moet zijn. Doe ik iets fout? of duurt het inderdaad écht uren voor je een ribbon hebt?
ik weet niet hoe dat met de origins serie zat , maar deel 2 heeft dat 5/3/1 systeem volgensmij niet gehad, maar een systeem waarbij je HP/MP systeem bepaald werd door het verlies aan (als je bijv een gevecht met minder dan 20% MP eindigde, dat je MP een level omhoog ging), maar zoals al gezegd heb ik de origins remakes nooit gespeeld.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:49 schreef BaajGuardian het volgende:
Zover ik het mij herinner was het met de spells volgens mij zo van per spell-level een nummer (aantal)
en elke spell rank leveled up en krijgt steeds meer quota, zo van 4/3/1 bijv, en dan heb je bijvoorbeeld 4x fire casts of cure casts of vul maar in, en 3 fira/cura casts en 1 curaga/firaga. Om een voorbeeldje te geven he.
Dat was deel 1 en 2 dan (origins) dacht ik zo.
Ik ga zo mn ps2 maar weer eens aandoen, ik wil die pharos even bbqen.
Ja zo deed ik ;t dus nu ook. Eerst een quickening chain d'rop en toen ie halverwege was eigenlijk alleen nog maar fysieke attacks. Duurde lang, maar goed.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:49 schreef Ixnay het volgende:
Elder Wyrm vond ik echt te simpel. Zorg gewoon dat je 1 partymember op de reservebank hebt die Esuna kan casten, laat diegene iedereen restoren, van alle status ailments, en stuur hem weer terug naar de reservebank.
Ik was ook nog absoluut geen hoge level en met slechte wapens toen ik er voor het eerst kwam. Dus heb ff rondgerend en een paar marks gedaan en zo. Die marks waren zoooo enorm simpel omdat ik ze eigenlijk al LANG had "moeten" doen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:55 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik had totaal geen moeite met elder wyrm
Alleen ahriman vond ik irritant...verder bij geen enkele baas dood gegaan.
ff schaamteloos gequote uit een gemiddelde game system faqquote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:40 schreef BaajGuardian het volgende:
2 had toch levelups van stats hoemeer je iets gebruikte? en dat je op die manier je magie heel snel kon boosten door een beurt magie te casten en dan cancel te drukken naar de vorige ofzo...of was dat een ander spel...mischien was dat breath of fire 1 of 2 ofzo..
Komt idd een beetje op hetzelfde neerquote:The more you get hurt not on purpose, the more HP you gain.
The more MP required to kill a foe, the more MP you get.
The more and more you use a certain magic, the higher in level it becomes.
The more and more you use a certain weapon class, the better you use that
weapon.
Bij Ahriman was ik echt aan het hopen dat hij op het einde nog met een speciale attack kwam, maar wederom zat er totaal geen uitdaging in. Toen ik hem pwnde had ik op het einde nog volle HP met alle members, geloof ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:55 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik had totaal geen moeite met elder wyrm
Alleen ahriman vond ik irritant...verder bij geen enkele baas dood gegaan.
Het valt ook bijna niet uit te leggen. Je moet er gewoon even voor gaan zitten, het is erg simpel hoor.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:40 schreef Ixnay het volgende:
En ik snap nog steeds helemaal niks van die Quickenings.
Er gaat een tijdbalk lopen en ik druk maar op wat knoppen. En ineens staat er time up.
En die link die ik in dit topic kreeg heb ik niks aan. Je moet een "chain" maken.
Ja leg dan eerst eens uit wat er bedoeld wordt met een chain.
lieeeff!!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:40 schreef Ang3l het volgende:
Awwde persoon die ik erg leuk vind heeft ene kadootje in mijn brievenbus gestopt: "Final Fantasy XII The official mini guide" met ene briefje er op "Alsjeblieft. Dat je nog maar veel draken mag doden!!!"
(ik zal hem maar niet zeggen dat het gewoon een stukje van de official guide is, voor levels en werelden waar ik al uren voorbij ben, maar goed, wel lief)
Ik heb voor iedereen al 1 Quickening.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:54 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Het valt ook bijna niet uit te leggen. Je moet er gewoon even voor gaan zitten, het is erg simpel hoor.
Zorg ervoor dat iedereen vol MP heeft en begin een lvl 1 Quickening met iemand.
Je ziet rechtsonder een schermpje met als goed is wit opgelichte opties. Triangle/Square/Cross gebruik je voor je 1/2/3 partymember.
De bedoeling is om zo snel mogelijk een optie te kiezen, zodat je geen tijd verspilt.
Het kan ook zijn dat geen 1 optie wit is, je moet dan met R2 gaan shuffelen tot dat er weer een optie komt die je kan gebruiken.
Deze optie kan dan weer een Quickening zijn of een Mist Charge.
Een Mist Charge vult je hele MP balk weer aan zodat je weer Quickenings verder kan chainen.
Als je een aantal Quickening hebt gelinkt dan is er ook een kans op een Concurrence, dit is zeg maar een AoE aanval. Concurrences krijg je door bepaalde lvl Quickenings in elkaar te chainen.
Quickenings zijn altijd Physical damage, dus als een boss een Paling heeft dan doet een Quickening geen damage op hem.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.![]()
Probeer maar eerst eens 3x een lvl 1 Quickening te krijgen. Als het goed is krijg je Inferno als Concurrence dan.
Ik moest net nog 1 lvl 3 Quickening voor Black Hole, alleen kreeg ik die niet.![]()
Had ik anders mooi weer een figurine in mijn Sky Pirate Den gehad.![]()
El-Cidquote:Op woensdag 28 maart 2007 08:12 schreef Ang3l het volgende:
Ik ga vanavond een even door dar Rift gedoe heen en naar Miriam's Still Shrine (of zoiets).
Na een weekje hakken en marks ben ik wel weer toe aan de rest van het verhaal.
Bwhehehe, die Latino slijmbal van Rosaria Kingdom in Mt Bur-Omisace.....
Si si, el chico suave y guapoquote:
24 is hoog genoeg, ik was lvl 22 toen ik daar de boss heb verslagen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:14 schreef Ang3l het volgende:
Hmm. De walkthrough zei dat lvl 30 wel een goeie is voor die Miriam dinges.
Ik ben lvl 24 met de meeste (ja ok, Vaan is 27) .......
Je kunt deze gewoon kopen in de Clan Shop in Rabanastre, dit geldt ook voor Gysahl Greens.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:45 schreef the_legend_killer het volgende:
Kun je die teleport stone's eigenlijk ook kopen ?
quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:45 schreef Pritt het volgende:
Toch word ik wel sentimenteel als Gilgamesh al de oude FF zwaarden oppakt.
<3 Buster Sword
Ik ben daar gigantisch op mijn bek gegaan omdat ik een heel onregelmatig geleveld team had. Speelde bijvoorbeeld nooit met Ashe of Balthier. Maar heb daar wel geleerd dat je AL je poppetjes een beetje moet bijhouden.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:14 schreef Ang3l het volgende:
Hmm. De walkthrough zei dat lvl 30 wel een goeie is voor die Miriam dinges.
Ik ben lvl 24 met de meeste (ja ok, Vaan is 27) .......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |