Er is toch nog niet zo heel veel bekend over 13?quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:25 schreef Ixnay het volgende:
Als je FF12 klote vindt omdat het on-finalfantasy is, dan vraag ik me af wat je van FF13 gaat vinden.
Dat heeft bijna niks meer met FF te maken.
Ok, doei.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:28 schreef BaajGuardian het volgende:
13 koop ik geeneens, wat mij betreft is FF dood.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:42 schreef seto het volgende:
Nee, je verziekt het topic met je domme gezeik voor de mensen die er nog wel plezier in kunnen vinden.
Probeer dat in die botte kop van je te rammen en kom het daarna nog eens proberen.
Precies wat ik ervan vind, het is enkel de titel van final fantasy, verder hadden ze het gewoon baldurs gate kunnen noemen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:48 schreef the_legend_killer het volgende:
Ben nu in de 2de grote stad en ik vind FF 12 helemaal anders qua sfeer dan de oude FF.
Ze hadden er beter een andere naam voor kunnen bedenken.
Ik heb er het gevoel bij dat de boel erg is uitgestippeld.
Op de weg daarheen vind je weer een shop die net de wapens heeft die je nodig hebt en qua level up gaan gaat het ook goed zonder dat ik ervoor hoef te trainen.
Spel is zo wel leuk om te doen door het vechten
Als je ziet hoeveel mario spellen er zijn zal het me niks verbazen als FF ook nog een hele tijd door gaat. En van mij mogen zequote:Op donderdag 22 maart 2007 17:59 schreef Ixnay het volgende:
Ik vraag me af hoe lang die FF reeks doorgaat.
Zal er een deel 20 of 30 komen?
Persoonlijk denk ik dat het bij 14 of 15 ophoudt.
Het richt zich steeds meer op een grotere doelgroep. Niet alleen RPG-liefhebbers spelen het tegenwoordig.
De status super-RPG gaat verloren, en dan wordt het door niemand meer gehyped en dan hoeft niemand het meer.
En gezien al die spinoffs en remakes, blijkt het alleen maar om geld te gaan. Als Square over 5 jaar ophoudt met FF zal niemand dat nu wat interesseren.
Zo'n klassiek en enigzins voorspelbaar plot maakt voor mij nou net een leuke RPG. Het 'verhaal' in FFXII is in feite alleen maar een politiek spelletje. Sowieso is het verhaal zelf erg kort. Je rent je in feite helemaal de pleures over grote vlaktes/gebieden (tjezus, vooral die Rhidorana toren en dat stuk wanneer je voorbij Salikawood moet zijn gigantisch groot en moeizaam) om naar een nieuwe dungeon/stad te komen waar je een héél klein beetje verhaal onthuld krijgt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En al dat gezeur over de sfeer en het verhaal van FF12 is echt overdreven. Het verhaal is best goed en ook behoorlijk uitgebreid. Alleen hebben ze deze keer meer de nadruk gelegd op de gebeurtenissen in de wereld zelf dan op de characters. En het is wat veel meer politiek getint. Het verhaal is iedergeval heel wat beter dan zo'n DQ verhaaltje van vind het magische zwaard/object om het kwade monster te verslaan.
Exodus neem ik aan?quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:09 schreef AirwiN het volgende:
Bwech, ik ben zonet in elkaar getimmerd door een Esper in de Mosphoran Highwaste. Wat de verkeerde magic voorhanden hebben al niet voor gevolgen kan hebben. En ik had al 1,5 uur niet gesaved ofzo...
Baaj heeft gelijk, wat een kutspel.
Baldurs Gate en FInal Fantasy is een wereld van verschil.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:52 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Precies wat ik ervan vind, het is enkel de titel van final fantasy, verder hadden ze het gewoon baldurs gate kunnen noemen.
Juist, het begin ging vrij aardig. Tot hij de eerste maal met Scathe kwam en mijn hele party platgooide. Toen dacht ik, dat kan ik ook, ik gooi er een berg Quickenings tegenaan. Wordt 'ie physical attack resist op 't eind...quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:15 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Exodus neem ik aan?![]()
Het enige waar je voor moet oppassen is dat hij niet je hele party wiped met Scathe.
Meestal is het een Physical Paling, dus Magic werkt gewoon nog.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:23 schreef Tuvai.net het volgende:
Dat paling gebeuren is ook gewoon rete-irritant en alleen maar tijdrovend. Ook leuk dat de meeste bosses dat hebben. Lig je wat 5 minuten te wachten tot je weer damage kan doen. Echt zo'n lame ding wat ze wat mij betreft helemaal nooit in het spel hoefden te zetten.
Heb je op de gambits wel acties gezet wat ze moeten doen, want anders kun je ze ook niet activeren.quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:39 schreef LuQas het volgende:
Ik heb een beetje een stomme vraag misschien, maar kan er nergens een antwoord op vinden.
Ik zit nu al zeker op 40 uur (ben bij de Photon Coast), maar hoewel er bij bijvoorbeeld Vaan wel 8 gambits beschikbaar zijn, kan ik er maar twee op 'on' zetten. De andere zes blijven grijs, wat ik ook doe. Dit klopt toch niet? Wat doe ik er aan?
Soms is het niet zo moeilijk...quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:04 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Heb je op de gambits wel acties gezet wat ze moeten doen, want anders kun je ze ook niet activeren.
Pleur nou toch eens op ofzo.. Jij weet helemaal niet wat ik de kracht en de sfeer van FF vind, en als jij iets vindt dat is dat niet automatisch hoe anderen het vinden.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:54 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ben blij dat ik hier final fantasy fans zie die het met mij eens zijn, de mensen die de diepgang en muziek niet belangrijk vinden weten dus echt niet wat de kracht en sfeer van final fantasy is.
Dus muziek is DE kracht van FF?quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:54 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ben blij dat ik hier final fantasy fans zie die het met mij eens zijn, de mensen die de diepgang en muziek niet belangrijk vinden weten dus echt niet wat de kracht en sfeer van final fantasy is.
Een beetje Faqs quoten is ook niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:58 schreef wc-eend het volgende:
Je weet veel van FF, je helpt veel mensen met die info, maar kap met dat gezeik over die muziek, we weten allemaal dat het niet aan jou eisen voldoet en daarom is het een slecht spel, volgens jou!
Ik zeg diepgang en muziek, de diepgang op de karakters en het verhaal, in combinatie met de sfeer van de muziek is wat final fantasy ; final fantasy maakt.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dus muziek is DE kracht van FF?
Dan is het dus beter als CD dan als spel?
Wat een gelul. Het is alleen je mening en verder niks een feit. Feit is dat het spel bijna overal een 90 of hoger scoort en dat de pers een veel mensen het een van de beste FF's vinden sinds lange tijd. En ik als all time FF fan vind het spel wel goed. Het verhaal heeft me geboeid en de soundtrack is helemaal niet zo slecht en heeft ook nummers die gemaakt zijn door Uematsu, dus wat zeur jequote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zeg diepgang en muziek, de diepgang op de karakters en het verhaal, in combinatie met de sfeer van de muziek is wat final fantasy ; final fantasy maakt.
Zonder dat is het gewoon een spel wat de titel Ff draagt maar verder niet anders is dan baldurs gate, uitgebreider valt het niet uit te leggen.
En als mensen de muziek en de diepgang niet belangrijk vinden maar enkel het vechten, wat op zichzelf inderdaad wel tof is, mogen dat ook wel geweldig vinden, maar ga niet roepen dat dit spel goed is want dat is het niet, al helemaal niet vergeleken met welk voorgaande deel dan ook.
Dat is niet enkel mijn mening maar ook een feit aangezien final fantasy juist zo succesvol is geworden, juist gevoelens heeft weten op te roepen bij gamers, juist mensen heeft 'geinspireerd' door de inhoud die in deel 12 is ontnomen (die begon al bij deel 10-2 eigenlijk) maar nu is het toch echt overduidelijk...Final fantasy is final fantasy niet meer, en ik als all time Ff fan heb alle recht dit te zeggen, alle recht dit te delen op een forum, dus loop daar niet op te vitten en lees erover heen als het je niet aanstaat, je hoeft mijn posts niet te lezen.
Ik speel het spel nogsteeds omdat ik de gameplay net zo leuk vind als jullie allemaal, maar doe verdomme niet zo kinderachtig alsof je je vingertjes in je oren doet en niet wilt horen dat dit spel een mismaakt stuk failure is dat enkel de titel meeheeft daar de mensen die FF maakten verdwenen zijn.
FEIT.
Weet je wat het is.. Jij voert JOU MENING op aan de rest, jij vindt dat jou mening heilig is, jou mening is een FEIT..quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zeg diepgang en muziek, de diepgang op de karakters en het verhaal, in combinatie met de sfeer van de muziek is wat final fantasy ; final fantasy maakt.
Zonder dat is het gewoon een spel wat de titel Ff draagt maar verder niet anders is dan baldurs gate, uitgebreider valt het niet uit te leggen.
En als mensen de muziek en de diepgang niet belangrijk vinden maar enkel het vechten, wat op zichzelf inderdaad wel tof is, mogen dat ook wel geweldig vinden, maar ga niet roepen dat dit spel goed is want dat is het niet, al helemaal niet vergeleken met welk voorgaande deel dan ook.
Dat is niet enkel mijn mening maar ook een feit aangezien final fantasy juist zo succesvol is geworden, juist gevoelens heeft weten op te roepen bij gamers, juist mensen heeft 'geinspireerd' door de inhoud die in deel 12 is ontnomen (die begon al bij deel 10-2 eigenlijk) maar nu is het toch echt overduidelijk...Final fantasy is final fantasy niet meer, en ik als all time Ff fan heb alle recht dit te zeggen, alle recht dit te delen op een forum, dus loop daar niet op te vitten en lees erover heen als het je niet aanstaat, je hoeft mijn posts niet te lezen.
Ik speel het spel nogsteeds omdat ik de gameplay net zo leuk vind als jullie allemaal, maar doe verdomme niet zo kinderachtig alsof je je vingertjes in je oren doet en niet wilt horen dat dit spel een mismaakt stuk failure is dat enkel de titel meeheeft daar de mensen die FF maakten verdwenen zijn.
FEIT.
MENINGquote:
Je capslock is stuk, even naar de expert gaan jongen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:01 schreef wc-eend het volgende:
FINAL FANTASY IS GEWOON FINAL FANTASY MET OF ZONDER DIE COMPONIST!! DAT JIJ HET NIET ALS FINAL FANTASY BESCHOUWD OMDAT DIE COMPONIST ER NIET AAN HEEFT GEZETEN IS JOU
MENING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en dus niet een feit..
en jij vindt dat er niet genoeg diepgang in zit -> MENING!
Ik vindt er genoeg diepgang inzitten -> MENING!
Dat iedere user een eigen mening heeft -> FEIT
Heh, dat doe ik dus door het hele spel, ik heb wel een gambit van "partyleaders target: enemy - attack" en een "self mp 10%< - charge"quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:11 schreef wc-eend het volgende:
Tis altijd wel hack en slash geweest.. alleen merk je er nu meer van vindt ik.. je kan die gambits ook uitzetten, maakt het wel moeilijker denk.. en wat ouderwetser, dat je echt de keuzes maakt voor ieder persoon..
Een mening die alle echte final fantasy fans met je delenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik heb het ook weer proberen op te pakken, maar ik vind het nogal saai worden eilk. Het mist een goed script dat weet te boeien en op een gegeven moment (als je de gambits een beetje doorhebt) is het op wat ingrijpen bij de eindbazen na ordinaire hack & slash.
maar dat is ook maar mijn mening.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:43 schreef wc-eend het volgende:
Baaj ik heb niks tegen je ofzo hoor.. maar je legt wel jou mening op aan anderen.. en dat is het punt, ieder heeft zijn eigen mening, ieder beleeft final fantasy anders, bij ieder roept de game andere gevoelens op..
En alleen dat jij vindt dat die 2 dingen FF, FF maakt.. dat is jou mening.. FF is voor mij elk deel een apart avontuur, vernieuwing of niet, muziek of niet. Als ik final fantasy haal, en ik beleef het spelen als goed, het maakt me blij, ik erger me niet ofzo.. dan is dit een final fantasy deel voor mij, ok maybe is het verhaal niet zo diep als 7.. maarja voor mij genoeg.. en met die muziek vindt ik het wel snor zitten..
Nogmaals, Uematsu is al jaren over zijn hoogtepunt heen. De muziek van FF kan ik vanaf deel 8 niet meer dan bovengemiddeld noemen; het is nog altijd beter dan de meeste spellen, maar de genialiteit, die je in de eerdere delen terug vond, is al lang verdwenen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:52 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb het over de vergelijking, en dat het een feit is dat final fantasy final fantasy niet is zonder uematsu [...]
De muziek is niet klote. De soundtrack van 12 vind ik beter dan die van 10. Er zitten echt wel een paar hele lekkere nummers bij.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
![]()
Maar de muziek is toch klote?
(ja ik maak zelf muziek dus ik let er ook op maar dan nog, muziek geeft sfeer...toch..)
Ok laatste post, ik had de OST al voordat FF in nederland was en ik vond er toen al geen zak aan dus vertel welke nummers je goed vind.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:52 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
De muziek is niet klote. De soundtrack van 12 vind ik beter dan die van 10. Er zitten echt wel een paar hele lekkere nummers bij.
En wat als hij vertelt welke nummers.. jij gaat toch zeggen dat ze allemaal klote zijn.. en dat dat een feit isquote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ok laatste post, ik had de OST al voordat FF in nederland was en ik vond er toen al geen zak aan dus vertel welke nummers je goed vind.
Wat leuk ik had de OST ook al voor FF in nederland was. Heb FF12 zelfs japans gekocht toen hij daar uitkwam. Maar ik zal wel even een paar nummers zeggen die ik goed vind hoor:quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ok laatste post, ik had de OST al voordat FF in nederland was en ik vond er toen al geen zak aan dus vertel welke nummers je goed vind.
De muziek is niet klote. Jij vind dat de muziek klote is, en dat mag je rustig vinden. En het feit dat je zelf muziek maakt geeft je geen extra autoriteit om te kunnen zeggen dat de muziek klote is. Ik mag ook muziek, en vind de muziek zijn rol perfect uitvoeren: achtergrond muziek die past bij de sfeer en de setting van het spel. Dat die setting en sfeer anders is dan je gewild had, of dan dat je gewensd had, is pech hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
![]()
Maar de muziek is toch klote?
(ja ik maak zelf muziek dus ik let er ook op maar dan nog, muziek geeft sfeer...toch..)
Respect voor jou dan...quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:44 schreef torn_Machina het volgende:
Net ook Exodus verslagen op lvl 33, was een vrij standaard boss fight.
Het enige waar ik voor op moest passen was dat er hooguit 2 van mijn partymembers werden gekilled door Scathe en dat er 1 blijft leven om Raise te casten.
Ik moet vertellen dat ik ook Bubble op mijn Party heb gecast zodat ze dubbele HP hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:04 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Respect voor jou dan...![]()
Ik zit op level 35 en het lukt mij echt niet. Wel tot bijna dood zeg maar, maar dan ben ik meer bezig met het raisen van mijn party dan dat ik nog health en tijd heb om hem echt schade toe te brengen. Dispel en Bio zijn hier wel de sleutel heb ik gemerkt. Van 't weekend nog maar eens proberen...
Dat verklaart een hoop, dat/die spell heb ik namelijk nog niet. Mijn karakters zitten zo rond de 2300/2400 HP. Dan overleef je Scathe sowieso niet, zelfs als je Shell hebt...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:14 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik moet vertellen dat ik ook Bubble op mijn Party heb gecast zodat ze dubbele HP hebben.
Je kunt Bubble alleen in de Clanshop kopen als je 10 Marks hebt verslagen. Ik zou dit dus maar snel doen, want Bubble is erg handig.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:20 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop, dat/die spell heb ik namelijk nog niet. Mijn karakters zitten zo rond de 2300/2400 HP. Dan overleef je Scathe sowieso niet, zelfs als je Shell hebt...
Ik laat 'm gewoon nog even zitten dan... I'll be back...![]()
Hmmm... Ik zit nu op 14 marks geloof ik, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit wel eens heb gezien. De clanshop zit toch in Rabanastre op die markt?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:23 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Je kunt Bubble alleen in de Clanshop kopen als je 10 Marks hebt verslagen. Ik zou dit dus maar snel doen, want Bubble is erg handig.
Ja, dat klopt. Alleen ben ik nu niet meer zeker of het nou 10 of 12 Marks waren.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:24 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Hmmm... Ik zit nu op 14 marks geloof ik, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit wel eens heb gezien. De clanshop zit toch in Rabanastre op die markt?
Ik ga meteen kijken de volgende keer! Thanks!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:28 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Alleen ben ik nu niet meer zeker of het nou 10 of 12 Marks waren.
Ik kan me nog wel herinneren dat toen ik 16 Marks had gekilled dat ik ook Faith en Bravery kon kopen.
Bubble had ik toen al wel gekocht.
Random encounters zijn idd achterhaald maar zijn toch altijd de basis van de FF serie geweest, het systeem in FFXII is de eerste 10 uur erg vermakelijk, maar zodra je het doorhebt ben je (op wat marks en eindbazen na) helemaal geen ruk aan het doen en alleen aan het heen en weer lopen om te levellen, daarnaast zijn er genoeg andere SE RPGs die niet met random encounters werken(ik noem de mana serie, de chrono serie, Star Ocean) waarin ze deze rpg ook zo in hadden kunnen planten.Ik vind het zelf jammer dat ik een gevecht niet meer zelf volledig in de hand kan hebben van beurt tot beurt maar een paar dingetjes moet instellen waardoor alles nagenoeg vanzelf gaat.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:47 schreef Scylla het volgende:
[..]
Ook vind ik het enorme onzin om te gaan roepen dat Square Enix het voor het geld doet. Wordt eens wakker, die jappanners doen het al 12 delen voor het geld. Het is geen filantropische instelling. Ze hebben hun uiterste best gedaan om een goed spel in elkaar te flansen, omdat je van een goed spel nu eenmaal de meeste exemplaren zult verkopen. En ik ben blij dat ze met dit deel juist nieuwe dingen hebben uitgeprobeerd, want door FFXII merk ik pas hoe ontzettend irritant, vervelend, en onlogisch random encounters eigenlijk zijn. Ik vind het een goed spel, en als jij dat niet vind, mag dat best, maar dat weten we zo onderhand wel.
Je kan ook gewoon de gambits uitzetten + wait mode als je liever alles zelf wilt selecterenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Random encounters zijn idd achterhaald maar zijn toch altijd de basis van de FF serie geweest, het systeem in FFXII is de eerste 10 uur erg vermakelijk, maar zodra je het doorhebt ben je (op wat marks en eindbazen na) helemaal geen ruk aan het doen en alleen aan het heen en weer lopen om te levellen, daarnaast zijn er genoeg andere SE RPGs die niet met random encounters werken(ik noem de mana serie, de chrono serie, Star Ocean) waarin ze deze rpg ook zo in hadden kunnen planten.Ik vind het zelf jammer dat ik een gevecht niet meer zelf volledig in de hand kan hebben van beurt tot beurt maar een paar dingetjes moet instellen waardoor alles nagenoeg vanzelf gaat.
True S-E geeft de naam FF aan een game voor het geld, maar ik vind het persoonlijk gewoon jammer dat ze traditionele ingame systems afschaffen omdat ze zien dat er in europa/amerika gewoon een mindere markt voor is dan de gemmiddelde actie RPG.
Je kan toch zonder, of met beperkte gambits, spelen? Dan hou je in dat opzicht het handelen van je karakters zelf in de hand...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik vind het zelf jammer dat ik een gevecht niet meer zelf volledig in de hand kan hebben van beurt tot beurt maar een paar dingetjes moet instellen waardoor alles nagenoeg vanzelf gaat.
Ik heb em ook rond de level 20- 30 verslagen, had wel een 4e partymember erbij, ik geloof larsa.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:04 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Respect voor jou dan...![]()
Ik zit op level 35 en het lukt mij echt niet. Wel tot bijna dood zeg maar, maar dan ben ik meer bezig met het raisen van mijn party dan dat ik nog health en tijd heb om hem echt schade toe te brengen. Dispel en Bio zijn hier wel de sleutel heb ik gemerkt. Van 't weekend nog maar eens proberen...
Larsa was alleen handig omdat hij Hi-Potions en X-Potions gebruikte om je party te healen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb em ook rond de level 20- 30 verslagen, had wel een 4e partymember erbij, ik geloof larsa.
Reddas pwnt meer vinnik, ik heb reddas gebruikt voor heel erg veel bazen inclusief Gilgamesh.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:30 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Larsa was alleen handig omdat hij Hi-Potions en X-Potions gebruikte om je party te healen.![]()
Ook als lokaas was hij soms best handig, scheelde mij weer MP.![]()
Ik zie mijzelf nog niet echt de Negalmuur lvl trick gebruiken.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:46 schreef BaajGuardian het volgende:
Mijn team staat weer te negalmuren atm, toen ik thuis kwam leefden ze nogwel maar ze waren het scherm uitgelopen![]()
Maar nu zijn ze weer aan het schieten hehe.
gaat lekker.
Mja, ik heb het hele spel door met hetzelfde team gespeeld he (basch die skypirate ook met een B, en vaan...)quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:56 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik zie mijzelf nog niet echt de Negalmuur lvl trick gebruiken.
Dan lvl ik liever zelf een beetje met die XP verdubbelaar Acc.
Reddas is wel grappig met zijn paarse broek.![]()
Wel jammer dat hij de enige is die een Dual Wield wapen heeft.
Zou het zelf wel leuk hebben gevonden dat Vaan en de rest dit ook konden met bepaalde wapens.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:13 schreef Tuvai.net het volgende:
Mwoah, ondanks het feit dat ik BaajGuardian soms erg opdringerig vind ten opzichte van anderen in dit topic, heeft hij wel een punt. Vooral in FF8, de eerste FF die ik ooit gespeeld heb, kon je echt meeleven met de karakters. Je komt in bijvoorbeeld FF7, 8 en 9 ook heel veel te weten over je characters, al dan niet doort extra sidequests te spelen zoals bijvoorbeeld Frog Hunting met Quina in FF9, het hele Laguna gebeuren in FF8, het Zack geneuzel in FF7, enzovoorts. Dat ontbreekt in FF12. Je hebt een cliché dertien in een dozijn held die ergens in een rotstadje woont die d'r van droomt om hogerop te komen; aldus Vaan die ooit een sky pirate wil worden en een eigen airship wil hebben. That's it, erg veel meer kom je niet over 'm te weten.
Ik ben best wel uitgespeeld met FF12 op het moment eigenlijk. Ik had, na het spel gewoon uitgespeeld te hebben, nog een paar Espers (Exodus en Zeromus) gePwnt, maar daarna had ik het gehad. Het spel boeit me simpelweg niet meer. FF9 doet dat bijvoorbeeld wel en dat na maar liefst op z'n minst 20 keren uitspelen.
Ik krijg nu 8 en 9 ook binnen, ik heb nogaleens dat mijn pc de deurkruk fuckt zeg maar, en dan moet ik alles weer opnieuw instaleren en ben ik 80% van mijn muziek kwijt, vandaar.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:04 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb ze ook allemaal (van elke 'normale' FF) ergens op CD. Vooral een paar themes van FF9 zijn de bom.
Ik vond hem erg meevallen, alleen zijn kloontjes waren irritant.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:11 schreef LuQas het volgende:
Wat is die Ahriman een hoerenbaas zeg...aaargh...
niets zo irritant als bazen die allerhande status-effects op je loslaten.
Ik had er vier daarvan meteen dood met een quickening-chain en daarna was die laatste een eitje.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:16 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik vond hem erg meevallen, alleen zijn kloontjes waren irritant.
Gelukkig hadden die niet veel HP dus je kon vrij snel weer op de echte Ahriman inhakken.
Ik had meer moeite met die 5 kleine mandragora ettertjes.![]()
Ik was lvl 28 toen ik hem had verslagen dus als jij ook in die buurt zit dan komt het zeker goed.![]()
Je weet dat Shell ook helpt om negative status kans te verminderen?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:56 schreef LuQas het volgende:
[..]
Ik had er vier daarvan meteen dood met een quickening-chain en daarna was die laatste een eitje.
Maar deze ellende... je kan je er ook vrijwel niet tegen verweren. Ik ben level 30, maar als er zowel doom, als immobilise, als poison, als slow, als silence, als blind op je wordt gecast en je hebt maar 8 remedies... dan is de lol er snel van af. Ga het zometeen nog maar eens proberen...
Star ocean heb ik niet, Shadow hearts covenant is een 'ge-wel-dig" spel, moet je echt hebben, Dragon quest is ook tof, uitspelen die hap!, Suikoden 5 is geloof ik die versie op het water he? die is wat minder, niet zo goed als deel 2 maar toch nog wel vermakelijk als je gewoon het verhaal volgt, niet echt replay value verder, Unlimited saga is een waste of time, het spel is redelijk ingewikkeld en op veel punten is er veel te veel herhaling, het speelt ook niet lekker weg aangezien elke locatie bestaat uit een spelbord waar je op rondloopt en steeds aangevallen word, je moet er maar van houden.. ik vond het iig zo tof niet.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:36 schreef xienix84 het volgende:
Ik ben nu voor ik naar de Pharos ga, wat marks ah killen, deadlands and necropolis aan het verkennen etc. Wat kan ik precies met die diamond armlet? Geld dat bij alle kisten?
En nog wat vragen, welke van de volgende spellen zijn ook leuke RPG's, of nog andere tips? Misschien zou het in het PS2 topic moeten, maar aangezien hier veel PS2 RPG mensen zitten, leek het me hier ook handig?
-Star Ocean, until the end of time,
-Shadow hearts covenant
-Dragon Quest, journey of the cursed king(daar ben ik al ooit aan begonnen maar toen mee gestopt omdat ik er toen geen tijd meer voor had)
-Suikoden V
-Unlimited saga
Als antwoord op je vraag over de Diamond armlet, bij elke kist heb je een "enhanced loot, wat ook random kan zijn, en een normal loot" sommige loot kun je dus "alleen" krijgen als je team leader een gold bracer draagt, Stel een kist heeft met bracer "Zodiac spear/elixer" en zonder Diamond armlet "elixer/random sum of gold" (dit is een voorbeeld uit de henne mines lvl2) Het werkt ook bij kisten die geen enhanced loot hebben om meer kans te hebben op de goeie loot en de intensity verhoogd (normaal krijg je mischien 125 gp, met bracer 600gp bijvoorbeeld)quote:Gewoon wat spellen waar ik toevallig bij kwam. Maar ik weet er verder niet zo veel van. FF's uiteraard allemaal wel.
Ja diamond armlet dus, wewwewwewew ik vergis me wel vaker met namen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:02 schreef xienix84 het volgende:
diamond armlet bedoel jeIk kreeg toevallig daarstraks een dragon whisker! Zal misschien daar aan gelegen hebben.
Maar bedankt! Arc heb ik idd ook over gehoord. Ook al een erg oude serie toch? (Arc the lad etc)... Maar mooi, dan heb ik nog wat te spelen![]()
Zelf vind ik Star Ocean 3 en Shadow Hearts 1 en 2 eigenlijk wel een must buy.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:36 schreef xienix84 het volgende:
-Star Ocean, until the end of time,
-Shadow hearts covenant
-Dragon Quest, journey of the cursed king(daar ben ik al ooit aan begonnen maar toen mee gestopt omdat ik er toen geen tijd meer voor had)
-Suikoden V
-Unlimited saga
OMFG eindelijk iemand die het met me eens is.quote:Op zondag 25 maart 2007 01:13 schreef torn_Machina het volgende:
Breath of Fire 5: Dragon Quarter is ook al een aantal jaar te koop, maar dat spel heb ik na 3 uur al weer in de kast gegooid en is er ook nooit meer uit geweest.
Sommige mensen vinden deze RPG geweldig, maar ik vond hem niets aan omdat er een soort van tijdslimiet in zat. Je kon dus nooit rustig lvlen of exploren.
Maces zijn nog beter voor characters die een hoge magic stat hebben. Damage van maces is gebaseerd op je magic stat dus als je iemand Mystic Armor geeft dan kun je die damage fors verhogen.quote:Op zondag 25 maart 2007 01:28 schreef the_legend_killer het volgende:
Ah dus Poles zijn vecht dingen voor magiers
Wel erg jammer van BoF 5, de vorige delen waren allemaal best vermakelijk.quote:Op zondag 25 maart 2007 01:42 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
OMFG eindelijk iemand die het met me eens is.![]()
Ik was vroegâh een groot BOF fan. Ben begonnen met deeltje 3 voor op de PSX, daarna deeltje 4 en omdat ik die zo übertof vond heb ik via emulatie BOF 1 en 2 ook uitgespeeld. Geweldige reeks met mooie verhalen en lange speelbaarheid! Toen kwam deeltje 5. Verschrikkelijke gameplay, afgrijselijk misvormde character designs, simpelweg AFSTOTELIJKE omgeving (hele spel ondergronds) en last, but not least, de (wan)functie genaamd D-Counter die het hele spel naar de verdoemenis schopt.
- Legaia 2: Duel Saga (sequel van Legend of Legaia op de PSX, geweldige RPG die ik beide meerdere malen tot de volle 100% uitgespeeld heb)
Wild Arms 3 (leuke reeks. Alhoewel deeltje 1 wel een spel voor op de SNES lijkt is het een leuke en vooral spannende reeks)
Dark Chronicles (sequel van Dark Cloud op de PSX. Wel een leuk spel met leuke sidequests. Gaat echter wel na een tijdje vervelen i.v.m. herhaaldelijke dungeons)
- Kingdom Hearts 1 en 2 (niet echt 'typische' RPGs, maar wel beide supermooie en toffe spellen. Ik was er in het begin niet zo weg van omdat er Disney karakters in voorkwamen en daar ben ik niet zo'n fan van. Maar zodra ik het een paar uurtjes gespeeld had was ik helemaal in de ban)
Ah ik zocht gewoon een goed wapen voor mijn magequote:Op zondag 25 maart 2007 01:34 schreef Tuvai.net het volgende:
Maakt in feite geen ruk uit Kev, je kunt je chars maken zoals je dat wil, ze zijn allemaal hetzelfde. Alhoewel sommige wapens bijvoorbeeld Magick omhoog pompen en andere Attack.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |