abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:56:57 #176
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_47595292
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:16 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik vond hem erg meevallen, alleen zijn kloontjes waren irritant.
Gelukkig hadden die niet veel HP dus je kon vrij snel weer op de echte Ahriman inhakken.
Ik had meer moeite met die 5 kleine mandragora ettertjes.

Ik was lvl 28 toen ik hem had verslagen dus als jij ook in die buurt zit dan komt het zeker goed.
Ik had er vier daarvan meteen dood met een quickening-chain en daarna was die laatste een eitje.

Maar deze ellende... je kan je er ook vrijwel niet tegen verweren. Ik ben level 30, maar als er zowel doom, als immobilise, als poison, als slow, als silence, als blind op je wordt gecast en je hebt maar 8 remedies... dan is de lol er snel van af. Ga het zometeen nog maar eens proberen...
Afrika Paprika
pi_47595431
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:56 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ik had er vier daarvan meteen dood met een quickening-chain en daarna was die laatste een eitje.

Maar deze ellende... je kan je er ook vrijwel niet tegen verweren. Ik ben level 30, maar als er zowel doom, als immobilise, als poison, als slow, als silence, als blind op je wordt gecast en je hebt maar 8 remedies... dan is de lol er snel van af. Ga het zometeen nog maar eens proberen...
Je weet dat Shell ook helpt om negative status kans te verminderen?
pi_47596240
Ok ik heb het helemaal gehad nu. Ben net weer terug naar de toren gegaan. In de "binnenring" komen er oneindig vijanden tevoorschijn, dus je moet zo snel mogelijk ofwel naar een deur of naar de lift gaan (want ze zijn best sterk, ondanks lvl80+).

Ik loop constant tegen de deur aan maar ik krijg maar niet de optie om de deur in te gaan. Had ik eindelijk genoeg orbs om naar de volgende verdieping te gaan, ga ik dood omdat ik die deur niet in kon gaan

FFXII
pi_47611914
Ik ben nu voor ik naar de Pharos ga, wat marks ah killen, deadlands and necropolis aan het verkennen etc. Wat kan ik precies met die diamond armlet? Geld dat bij alle kisten?

En nog wat vragen, welke van de volgende spellen zijn ook leuke RPG's, of nog andere tips? Misschien zou het in het PS2 topic moeten, maar aangezien hier veel PS2 RPG mensen zitten, leek het me hier ook handig?

-Star Ocean, until the end of time,
-Shadow hearts covenant
-Dragon Quest, journey of the cursed king(daar ben ik al ooit aan begonnen maar toen mee gestopt omdat ik er toen geen tijd meer voor had)
-Suikoden V
-Unlimited saga

Gewoon wat spellen waar ik toevallig bij kwam. Maar ik weet er verder niet zo veel van. FF's uiteraard allemaal wel.
pi_47611974
Disgaea, je moet wel van het genre houden.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:39:02 #181
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_47613490
Gisteravond maar weer eens serieus verder gegaan in de Shrine van Miriam, was ik dus al een heel eind aan het lopen, komt er vanuit het niets een boss tevoorschijn. Zonder voorafgaande savepoint, ik hem dus dik hard stressen, maar heb dat (irritante kut) beest uiteindelijk wel poep laten eten. Met moeite. Weer zo'n spannend gevecht, waarbij ik op het puntje van mijn bank zat, zoals ik al eerder tegen de Tiamant en de Elder Wyrm had. Zulke spanning heb ik persoonlijk nog niet eerder bij een FF gehad, of ben ik de enige die het niveau van deze FF (gelukkig) wat hoger vind dan vorige delen?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:51:44 #182
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47613819
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:36 schreef xienix84 het volgende:
Ik ben nu voor ik naar de Pharos ga, wat marks ah killen, deadlands and necropolis aan het verkennen etc. Wat kan ik precies met die diamond armlet? Geld dat bij alle kisten?

En nog wat vragen, welke van de volgende spellen zijn ook leuke RPG's, of nog andere tips? Misschien zou het in het PS2 topic moeten, maar aangezien hier veel PS2 RPG mensen zitten, leek het me hier ook handig?

-Shadow hearts covenant
-Dragon Quest, journey of the cursed king(daar ben ik al ooit aan begonnen maar toen mee gestopt omdat ik er toen geen tijd meer voor had)
-Suikoden V
-Unlimited saga
Star ocean heb ik niet, Shadow hearts covenant is een 'ge-wel-dig" spel, moet je echt hebben, Dragon quest is ook tof, uitspelen die hap!, Suikoden 5 is geloof ik die versie op het water he? die is wat minder, niet zo goed als deel 2 maar toch nog wel vermakelijk als je gewoon het verhaal volgt, niet echt replay value verder, Unlimited saga is een waste of time, het spel is redelijk ingewikkeld en op veel punten is er veel te veel herhaling, het speelt ook niet lekker weg aangezien elke locatie bestaat uit een spelbord waar je op rondloopt en steeds aangevallen word, je moet er maar van houden.. ik vond het iig zo tof niet.

Ik kan je nog een spel aanraden: Arc- twilight of spirits.
quote:
Gewoon wat spellen waar ik toevallig bij kwam. Maar ik weet er verder niet zo veel van. FF's uiteraard allemaal wel.
Als antwoord op je vraag over de Diamond armlet, bij elke kist heb je een "enhanced loot, wat ook random kan zijn, en een normal loot" sommige loot kun je dus "alleen" krijgen als je team leader een gold bracer draagt, Stel een kist heeft met bracer "Zodiac spear/elixer" en zonder Diamond armlet "elixer/random sum of gold" (dit is een voorbeeld uit de henne mines lvl2) Het werkt ook bij kisten die geen enhanced loot hebben om meer kans te hebben op de goeie loot en de intensity verhoogd (normaal krijg je mischien 125 gp, met bracer 600gp bijvoorbeeld)

[ Bericht 1% gewijzigd door BaajGuardian op 24-03-2007 18:16:58 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_47615600
diamond armlet bedoel je Ik kreeg toevallig daarstraks een dragon whisker! Zal misschien daar aan gelegen hebben.

Maar bedankt! Arc heb ik idd ook over gehoord. Ook al een erg oude serie toch? (Arc the lad etc)... Maar mooi, dan heb ik nog wat te spelen
  zaterdag 24 maart 2007 @ 18:14:57 #184
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47615923
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 18:02 schreef xienix84 het volgende:
diamond armlet bedoel je Ik kreeg toevallig daarstraks een dragon whisker! Zal misschien daar aan gelegen hebben.

Maar bedankt! Arc heb ik idd ook over gehoord. Ook al een erg oude serie toch? (Arc the lad etc)... Maar mooi, dan heb ik nog wat te spelen
Ja diamond armlet dus, wewwewwewew ik vergis me wel vaker met namen.
Schijnt van wel, Twilight of spirits is heel erg relaxed, vooral in eind lente/begin zomer.
De muziek is erg summertime vooral in het beginstadje Yewbell.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 18:34:02 #185
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47616481
Ik ben net klaar met 2 dagen negalmuren, Ashe en konijntje zijn nu level 60 + - en balthier is level 83, Trouwens een 2handed zwaard staat veel pwner in de handen van Ashe dan van vaan/balthier/wiedanook.

en konijntje is wel pwn met de boog, dus die loopt nu met een Perseus bow met artemis arrows, jewaids.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:47:27 #186
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_47618652
Bij mij hebben ze allemaal swords. En nu ook double LP.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 20:17:43 #187
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47619761
Heb konijntje het team weer uit getrapt, basch is toch veel meer kontschop.
Oh trouwens zonet een tripje naar het puntje van de pharos gemaakt weer, maar er was niks
Hele end voor niks gelopen al kreeg ik wel 1 chimaera brain van de vogeltjes...MOCHT TIJD WORDEN...
de vogeltjes geven mij anders ook geen reet en ik moet die brains nog hebben vanwege een of ander bazaar artikel dat ik moet, klote vogeltjes.
Anyway, ik ga ff eten en daarna maar weer even wat vogeltjes over de vloer vegen, en daarna weer wat black orbs verzamelen denk ik, ohja ik vond ook een dragon whisker, heb ik maar aan penelo gegeven want ze had een 8fluted pole en das noob.

tot laters.
pi_47626700
Beetje chill rond lopen en wat trainen
pi_47629597
Die Peneledinges heb ik Poles gegeven maar ik wil er ook een magier van maken.
Zijn Poles dan wel goede wapens ?
Lijkt me net zoiets als speren.. ?
  zondag 25 maart 2007 @ 00:43:09 #190
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47630224
Poles zijn voor magiers ja, maar staffs ook.

anyway, ik heb net een Stoneblade gemaakt (hele tijd Deinogwats mollen en toen Vishnu bestelen etc @ ridorana, was wel leuk verder)
En nu ga ik een Gnoma entite hunten voor een Gnoma Halcyon, ik kreeg net voor het eerst een halcyon van een Undin entite @ ridorana, werd ook eens tijd.

Ik wil Ultima weapon kopen op de bazaar en dan moet ik 2 Adamantites (moet er nog 1) en 1 Gnoma Halcyon, en 2x death powder, en die death powder heb ik al wewewew...
Hmm, nu dus alleen nog adamantites pwnhunten en die Gnoma dinges.
Daarna ga ik denk ik weer verder orbs te verzamelen want ik kan nu eindelijk die horde aan kikkers en paarden en bune's aan in de Underground Pharos penumbra.
Ga ik ze daar even kontpwnen, en daarna ga ik die klote nabudis eens helemaal afbreken, want ik moet daar nog ergens een mark mollen en ik moet ook nog een rare beest zien te vinden door oversouls te pwnen, dat gaat wel lukken.
Qua gameplay is FF12 iig weer leuk aan het worden, nu dat ik die NICHT vaan uit mn team getrapt heb

Ik zal morgen weer verslag doen.
Groetjes BG.
pi_47630819
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:36 schreef xienix84 het volgende:
-Shadow hearts covenant
-Suikoden V
-Unlimited saga
Zelf vind ik Star Ocean 3 en Shadow Hearts 1 en 2 eigenlijk wel een must buy.

Hieronder nog een aantal andere RPG's die ik ook hier nog heb liggen.

Disgaea 1 en 2 zijn erg leuk om te spelen maar dit zijn strategy rpg's.
Zelfde geldt voor Makai Kingdom,Phantom Brave en La Puchelle.

Verder hebben we ook nog de Shin Megami Tensei serie.
Inmiddels zijn hier 3 delen van uitgebracht in Europa. Dit zijn SMT: Lucifer's Call en Digital Devil Sage 1 & 2.

Grandia 2 is ook wel een leuke RPG alleen is het nu erg moeilijk om aan deze game te komen.

Breath of Fire 5: Dragon Quarter is ook al een aantal jaar te koop, maar dat spel heb ik na 3 uur al weer in de kast gegooid en is er ook nooit meer uit geweest.
Sommige mensen vinden deze RPG geweldig, maar ik vond hem niets aan omdat er een soort van tijdslimiet in zat. Je kon dus nooit rustig lvlen of exploren.

Eind juni komt hier ook nog Rogue Galaxy uit en dit zal waarschijnlijk mijn laatste Ps2 RPG zijn.

Zelf hoop ik nog dat de nieuwe Strategy RPG, Soul Cradle, van Nippon Ichi nog wordt uigebracht.
pi_47631062
Ah dus Poles zijn vecht dingen voor magiers
pi_47631141
Maakt in feite geen ruk uit Kev, je kunt je chars maken zoals je dat wil, ze zijn allemaal hetzelfde. Alhoewel sommige wapens bijvoorbeeld Magick omhoog pompen en andere Attack.
pi_47631273
quote:
Op zondag 25 maart 2007 01:13 schreef torn_Machina het volgende:

Breath of Fire 5: Dragon Quarter is ook al een aantal jaar te koop, maar dat spel heb ik na 3 uur al weer in de kast gegooid en is er ook nooit meer uit geweest.
Sommige mensen vinden deze RPG geweldig, maar ik vond hem niets aan omdat er een soort van tijdslimiet in zat. Je kon dus nooit rustig lvlen of exploren.
OMFG eindelijk iemand die het met me eens is.

Ik was vroegâh een groot BOF fan. Ben begonnen met deeltje 3 voor op de PSX, daarna deeltje 4 en omdat ik die zo übertof vond heb ik via emulatie BOF 1 en 2 ook uitgespeeld. Geweldige reeks met mooie verhalen en lange speelbaarheid! Toen kwam deeltje 5. Verschrikkelijke gameplay, afgrijselijk misvormde character designs, simpelweg AFSTOTELIJKE omgeving (hele spel ondergronds) en last, but not least, de (wan)functie genaamd D-Counter die het hele spel naar de verdoemenis schopt.

Anyway, de RPGs die ik hier in de kast heb liggen (voor PS2 dan):
- Final Fantasy X
- Final Fantasy X-2
- Final Fantasy XII
- Legaia 2: Duel Saga (sequel van Legend of Legaia op de PSX, geweldige RPGs die ik beide meerdere malen tot de volle 100% uitgespeeld heb)
- Wild Arms 3 (leuke reeks. Alhoewel deeltje 1 wel een spel voor op de SNES lijkt is het een leuke en vooral spannende reeks)
- Breath of Fire: Dragon Quarter (Blegh, lees hierboven)
Dark Chronicles (sequel van Dark Cloud op de PSX. Wel een leuk spel met leuke sidequests. Gaat echter wel na een tijdje vervelen i.v.m. herhaaldelijke dungeons)
- Dragon Quest VIII: Journey of the cursed King (geweldige game. Ook al meerdere malen 100% uitgespeeld en zéér verslavend. Het ENIGE minpuntje van deze game is dat de overworld en battle themes je op den duur gaan vervelen omdat dit spel zo groot is en je dus veel rondloopt)
- Kingdom Hearts 1 en 2 (niet echt 'typische' RPGs, maar wel beide supermooie en toffe spellen. Ik was er in het begin niet zo weg van omdat er Disney karakters in voorkwamen en daar ben ik niet zo'n fan van. Maar zodra ik het een paar uurtjes gespeeld had was ik helemaal in de ban)
pi_47631294
quote:
Op zondag 25 maart 2007 01:28 schreef the_legend_killer het volgende:
Ah dus Poles zijn vecht dingen voor magiers
Maces zijn nog beter voor characters die een hoge magic stat hebben. Damage van maces is gebaseerd op je magic stat dus als je iemand Mystic Armor geeft dan kun je die damage fors verhogen.
quote:
Op zondag 25 maart 2007 01:42 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

OMFG eindelijk iemand die het met me eens is.

Ik was vroegâh een groot BOF fan. Ben begonnen met deeltje 3 voor op de PSX, daarna deeltje 4 en omdat ik die zo übertof vond heb ik via emulatie BOF 1 en 2 ook uitgespeeld. Geweldige reeks met mooie verhalen en lange speelbaarheid! Toen kwam deeltje 5. Verschrikkelijke gameplay, afgrijselijk misvormde character designs, simpelweg AFSTOTELIJKE omgeving (hele spel ondergronds) en last, but not least, de (wan)functie genaamd D-Counter die het hele spel naar de verdoemenis schopt.

- Legaia 2: Duel Saga (sequel van Legend of Legaia op de PSX, geweldige RPG die ik beide meerdere malen tot de volle 100% uitgespeeld heb)
Wild Arms 3 (leuke reeks. Alhoewel deeltje 1 wel een spel voor op de SNES lijkt is het een leuke en vooral spannende reeks)
Dark Chronicles (sequel van Dark Cloud op de PSX. Wel een leuk spel met leuke sidequests. Gaat echter wel na een tijdje vervelen i.v.m. herhaaldelijke dungeons)
- Kingdom Hearts 1 en 2 (niet echt 'typische' RPGs, maar wel beide supermooie en toffe spellen. Ik was er in het begin niet zo weg van omdat er Disney karakters in voorkwamen en daar ben ik niet zo'n fan van. Maar zodra ik het een paar uurtjes gespeeld had was ik helemaal in de ban)
Wel erg jammer van BoF 5, de vorige delen waren allemaal best vermakelijk.
Een RPG maken met tijdslimiet, welke mongool verzint dat.

Legaia 2, Dark Chronicle/Dark Cloud/, Wild Arms en Kingdom Hearts ben ik helemaal vergeten.
Die heb ik hier ook nog ergens liggen.

[ Bericht 64% gewijzigd door torn_Machina op 25-03-2007 01:49:37 ]
pi_47631975
quote:
Op zondag 25 maart 2007 01:34 schreef Tuvai.net het volgende:
Maakt in feite geen ruk uit Kev, je kunt je chars maken zoals je dat wil, ze zijn allemaal hetzelfde. Alhoewel sommige wapens bijvoorbeeld Magick omhoog pompen en andere Attack.
Ah ik zocht gewoon een goed wapen voor mijn mage
  zondag 25 maart 2007 @ 10:50:30 #197
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_47634164
Ik heb nu bij FF12 niemand van mijn characters "opgeleid" tot magiër.
Ze zijn allemaal fighters, die soms curaga gebruiken.

Het enige minpunt daarvan is als je een elemental enemie tegenkomt waarbij black magic belangrijk is, en dan ben je zo door je MP heen, waadoor je ook geen curaga meer kunt casten. Ook flying foe's zijn een minpunt, maar dan equip ik ze tijdelijk met een bow. Telekinesis heb ik nog niet.

Rods zijn btw erg zwak als wapen, maar dan gaan wel je magic stats omhoog. (?)
Nog nooit geprobeerd en ik heb ook nog nooit zo'n ding gehad bij FF12.

Die LP verdubbelaar is wel handig, heb iedereen nu rond de lvl 35 en dat licence board is meer dan half vol nu. Vooral linksonder op het grotere board kun je je in het begin het beste op richten. Die spells, technicks, accesoires en weapons heb je toch vrij weinig van. Dus is dat de beste mogelijkheid om bij het begin jezelf wat machtiger te maken.

Ben gestopt in de Salika Woods waar je tegen die Fireball moet vechten, maar daar maakte ik weinig kans tegen, kon "Oil" niet snel genoeg removen, waardoor mijn partymembers 1 voor 1 dood gingen.
Nu ga ik naar de Phon Coast en ik kom later terug voor die Fireball. Dat zal ook wel de bedoeling zijn in de verhaallijn.

De laatste 3 bosses waren wel ernstig makkelijk. En dan bedoel ik die 2 in de Stilshrine en die op de Mt. Bur Omisace.

He blijft wel nog steeds 1 van de betere FF's die ik gespeeld heb. Random battlkes mis ik niet, maar zoals ik al zei, bij deel 17 ofzo komt het terug.
Maar ik vind eigenlijk alle FF-delen goed. Alleen deel 8 vond ik wat minder geniaal dan de rest. En deel 3 ken ik niet zo goed, maar daar blijkt wel een FF5-achtig jobsysteem in te zitten. Na FF12 ga ik maar eens op een NES-emulator FF3 voor de echt proberen.
pi_47634227
Maar er komt toch ook een DS versie van FFIII.... in mei in europa. Toch?

Bedankt voor alle tips mbt nieuwe spellen! Daar heb ik zeker wat aan! Nu eerste door met FF12
  zondag 25 maart 2007 @ 11:43:50 #199
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_47634899
Ik heb geen DS, en ik wil de orginele versie spelen met orginele graphics.
Heb ik ook met deel 1 en 2 gedaan.
  zondag 25 maart 2007 @ 12:14:31 #200
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47635612
pfff ik heb teveel spellen om op te noemen, kan ik wel een heel topic aan richten.. lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')