abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:25:38 #101
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_47549344
Als je FF12 klote vindt omdat het on-finalfantasy is, dan vraag ik me af wat je van FF13 gaat vinden.
Dat heeft bijna niks meer met FF te maken.
pi_47550749
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:25 schreef Ixnay het volgende:
Als je FF12 klote vindt omdat het on-finalfantasy is, dan vraag ik me af wat je van FF13 gaat vinden.
Dat heeft bijna niks meer met FF te maken.
Er is toch nog niet zo heel veel bekend over 13?
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:28:20 #103
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47553854
13 koop ik geeneens, wat mij betreft is FF dood.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:32:51 #104
69994 seto
-|||--------|||-
pi_47554014
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:28 schreef BaajGuardian het volgende:
13 koop ik geeneens, wat mij betreft is FF dood.
Ok, doei.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:41:15 #105
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47554240
Wat nou doei, mag ik niet meepraten omdat ik de volgende Ff niet meer hoef te kopen nu nobuo weg is en de stijl van verhaal gereduceerd is tot schijt?
boehoehoe...

Try and stop me! 'precasting "esuna"
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:42:26 #106
69994 seto
-|||--------|||-
pi_47554270
Nee, je verziekt het topic met je domme gezeik voor de mensen die er nog wel plezier in kunnen vinden.

Probeer dat in die botte kop van je te rammen en kom het daarna nog eens proberen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_47554443
Ben nu in de 2de grote stad en ik vind FF 12 helemaal anders qua sfeer dan de oude FF.
Ze hadden er beter een andere naam voor kunnen bedenken.

Ik heb er het gevoel bij dat de boel erg is uitgestippeld.
Op de weg daarheen vind je weer een shop die net de wapens heeft die je nodig hebt en qua level up gaan gaat het ook goed zonder dat ik ervoor hoef te trainen.

Spel is zo wel leuk om te doen door het vechten
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:51:52 #108
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47554537
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:42 schreef seto het volgende:
Nee, je verziekt het topic met je domme gezeik voor de mensen die er nog wel plezier in kunnen vinden.

Probeer dat in die botte kop van je te rammen en kom het daarna nog eens proberen.
ik ben nu echt heel erg verdrietig weet je dat, zo veel maakt mij jou mening uit.
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:52:28 #109
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47554551
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:48 schreef the_legend_killer het volgende:
Ben nu in de 2de grote stad en ik vind FF 12 helemaal anders qua sfeer dan de oude FF.
Ze hadden er beter een andere naam voor kunnen bedenken.

Ik heb er het gevoel bij dat de boel erg is uitgestippeld.
Op de weg daarheen vind je weer een shop die net de wapens heeft die je nodig hebt en qua level up gaan gaat het ook goed zonder dat ik ervoor hoef te trainen.

Spel is zo wel leuk om te doen door het vechten
Precies wat ik ervan vind, het is enkel de titel van final fantasy, verder hadden ze het gewoon baldurs gate kunnen noemen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:59:46 #110
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_47554779
Ik vraag me af hoe lang die FF reeks doorgaat.
Zal er een deel 20 of 30 komen?

Persoonlijk denk ik dat het bij 14 of 15 ophoudt.
Het richt zich steeds meer op een grotere doelgroep. Niet alleen RPG-liefhebbers spelen het tegenwoordig.
De status super-RPG gaat verloren, en dan wordt het door niemand meer gehyped en dan hoeft niemand het meer.

En gezien al die spinoffs en remakes, blijkt het alleen maar om geld te gaan. Als Square over 5 jaar ophoudt met FF zal niemand dat nu wat interesseren.
pi_47554983
Met deze vecht engine een FF opnieuw uitbrengen ?
Gewoon bijv FF 6 en dan verbeteren.

Of gewoon weer die oude sfeer erin terug.
  donderdag 22 maart 2007 @ 18:26:22 #112
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_47555649
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:59 schreef Ixnay het volgende:
Ik vraag me af hoe lang die FF reeks doorgaat.
Zal er een deel 20 of 30 komen?

Persoonlijk denk ik dat het bij 14 of 15 ophoudt.
Het richt zich steeds meer op een grotere doelgroep. Niet alleen RPG-liefhebbers spelen het tegenwoordig.
De status super-RPG gaat verloren, en dan wordt het door niemand meer gehyped en dan hoeft niemand het meer.

En gezien al die spinoffs en remakes, blijkt het alleen maar om geld te gaan. Als Square over 5 jaar ophoudt met FF zal niemand dat nu wat interesseren.
Als je ziet hoeveel mario spellen er zijn zal het me niks verbazen als FF ook nog een hele tijd door gaat. En van mij mogen ze

En al dat gezeur over de sfeer en het verhaal van FF12 is echt overdreven. Het verhaal is best goed en ook behoorlijk uitgebreid. Alleen hebben ze deze keer meer de nadruk gelegd op de gebeurtenissen in de wereld zelf dan op de characters. En het is wat veel meer politiek getint. Het verhaal is iedergeval heel wat beter dan zo'n DQ verhaaltje van vind het magische zwaard/object om het kwade monster te verslaan.

Met de sfeer vind ik ook weinig mis, je merkt wel goed dat er veel mensen van Vagrant Story aan FF12 hebben gewerkt. Maar dat vind ik eerder positief aangezien Vagrant story echt geweldig is. De sfeer is iedergeval heel wat beter dan deel 10(daar zit niet eens de Final Fantasy theme in )

Maar wat ik al eerder een keer zei, wat ze ook met FF12 hadden gedaan het was toch nooit goed geweest. Als ze niks hadden vernieuwd hadden er genoeg op zitten zeiken. Ze hebben het lef gehad wel wat anders te doen en nu zeiken de zogehete "Echte" Final Fantasy kenners
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_47556041
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 18:26 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

En al dat gezeur over de sfeer en het verhaal van FF12 is echt overdreven. Het verhaal is best goed en ook behoorlijk uitgebreid. Alleen hebben ze deze keer meer de nadruk gelegd op de gebeurtenissen in de wereld zelf dan op de characters. En het is wat veel meer politiek getint. Het verhaal is iedergeval heel wat beter dan zo'n DQ verhaaltje van vind het magische zwaard/object om het kwade monster te verslaan.
Zo'n klassiek en enigzins voorspelbaar plot maakt voor mij nou net een leuke RPG. Het 'verhaal' in FFXII is in feite alleen maar een politiek spelletje. Sowieso is het verhaal zelf erg kort. Je rent je in feite helemaal de pleures over grote vlaktes/gebieden (tjezus, vooral die Rhidorana toren en dat stuk wanneer je voorbij Salikawood moet zijn gigantisch groot en moeizaam) om naar een nieuwe dungeon/stad te komen waar je een héél klein beetje verhaal onthuld krijgt.
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:09:04 #114
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_47557003
Bwech, ik ben zonet in elkaar getimmerd door een Esper in de Mosphoran Highwaste. Wat de verkeerde magic voorhanden hebben al niet voor gevolgen kan hebben. En ik had al 1,5 uur niet gesaved ofzo...

Baaj heeft gelijk, wat een kutspel.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:10:10 #115
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47557043
Ik vond FF X zo'n onzinnig verhaal hebben. Vond het spel wel leuk, maar qua verhaal vind ik XII toch lekkerder lopen
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_47557235
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:09 schreef AirwiN het volgende:
Bwech, ik ben zonet in elkaar getimmerd door een Esper in de Mosphoran Highwaste. Wat de verkeerde magic voorhanden hebben al niet voor gevolgen kan hebben. En ik had al 1,5 uur niet gesaved ofzo...

Baaj heeft gelijk, wat een kutspel.
Exodus neem ik aan?
Het enige waar je voor moet oppassen is dat hij niet je hele party wiped met Scathe.
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:52 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Precies wat ik ervan vind, het is enkel de titel van final fantasy, verder hadden ze het gewoon baldurs gate kunnen noemen.
Baldurs Gate en FInal Fantasy is een wereld van verschil.
Die vergelijking is dus een beetje misplaatst.
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:21:05 #117
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_47557399
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:15 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Exodus neem ik aan?
Het enige waar je voor moet oppassen is dat hij niet je hele party wiped met Scathe.
Juist, het begin ging vrij aardig. Tot hij de eerste maal met Scathe kwam en mijn hele party platgooide. Toen dacht ik, dat kan ik ook, ik gooi er een berg Quickenings tegenaan. Wordt 'ie physical attack resist op 't eind...

Tja, als dan één van de twee mages dood is en de ander is druk bezig met raisen, curagaen etc en je overige karakters heel beperkt magick hebben.... Juist ja, dan is 't snel klaar als er nog een paar keer Scathe overheen komt...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_47557499
Dat paling gebeuren is ook gewoon rete-irritant en alleen maar tijdrovend. Ook leuk dat de meeste bosses dat hebben. Lig je wat 5 minuten te wachten tot je weer damage kan doen. Echt zo'n lame ding wat ze wat mij betreft helemaal nooit in het spel hoefden te zetten.
pi_47558204
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:23 schreef Tuvai.net het volgende:
Dat paling gebeuren is ook gewoon rete-irritant en alleen maar tijdrovend. Ook leuk dat de meeste bosses dat hebben. Lig je wat 5 minuten te wachten tot je weer damage kan doen. Echt zo'n lame ding wat ze wat mij betreft helemaal nooit in het spel hoefden te zetten.
Meestal is het een Physical Paling, dus Magic werkt gewoon nog.
Later als je Shock en Flare hebt dan kun je tegen die Paling tenminste wat doen. Het is wel jammer dat het dan al vrij laat in het spel is. Maar 2 min extra in leven blijven is ook niet zo moeilijk.

Net ook Exodus verslagen op lvl 33, was een vrij standaard boss fight.
Het enige waar ik voor op moest passen was dat er hooguit 2 van mijn partymembers werden gekilled door Scathe en dat er 1 blijft leven om Raise te casten.

Toen hij aan het einde een tijdje immuun werd voor Physical damage ben ik gewoon een beetje rond gaan rennen tot het er af ging en daarna afgemaakt met een Quickening die 30k damage deed.

Dit is mijn derde Esper nu, Adramalech zal wel helemaal een eitje zijn dan.

[ Bericht 31% gewijzigd door torn_Machina op 22-03-2007 20:33:09 ]
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:39:52 #120
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_47560079
Ik heb een beetje een stomme vraag misschien, maar kan er nergens een antwoord op vinden.

Ik zit nu al zeker op 40 uur (ben bij de Photon Coast), maar hoewel er bij bijvoorbeeld Vaan wel 8 gambits beschikbaar zijn, kan ik er maar twee op 'on' zetten. De andere zes blijven grijs, wat ik ook doe. Dit klopt toch niet? Wat doe ik er aan?
Afrika Paprika
pi_47560931
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:39 schreef LuQas het volgende:
Ik heb een beetje een stomme vraag misschien, maar kan er nergens een antwoord op vinden.

Ik zit nu al zeker op 40 uur (ben bij de Photon Coast), maar hoewel er bij bijvoorbeeld Vaan wel 8 gambits beschikbaar zijn, kan ik er maar twee op 'on' zetten. De andere zes blijven grijs, wat ik ook doe. Dit klopt toch niet? Wat doe ik er aan?
Heb je op de gambits wel acties gezet wat ze moeten doen, want anders kun je ze ook niet activeren.
  donderdag 22 maart 2007 @ 21:34:56 #122
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_47561998
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:04 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Heb je op de gambits wel acties gezet wat ze moeten doen, want anders kun je ze ook niet activeren.
Soms is het niet zo moeilijk...

Dankjewel!
Afrika Paprika
pi_47565248
Vanavond een paar Marks gedaan en ook nog Addremelech, Exodus en Zalera verslagen op lvl 34.
Goede avond gehad dus.
  donderdag 22 maart 2007 @ 23:34:04 #124
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47566669
Damn. Die mark met die cockatrice op de gizahplains is zeker alleen meer als het droog is he?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 22 maart 2007 @ 23:54:06 #125
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47567389
Ik ben blij dat ik hier final fantasy fans zie die het met mij eens zijn, de mensen die de diepgang en muziek niet belangrijk vinden weten dus echt niet wat de kracht en sfeer van final fantasy is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')