abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:39:01 #1
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41167733
In dit topic kan JIJ aan ons, het publiek, vertellen welke films je onlangs hebt gezien en wat je er van vond.

U mag dit op diverse manieren brengen. Er zijn mensen die een uiteenzetting doen van de film, meteen er de hele historie van de regisseur bijhalen en parallellen trekken met andere iconen uit de filmgeschiedenis, teneinde de diepere betekenis of de drijfveren van de maker te achterhalen.

Anderen plaatsen enkele plaatjes, vaak bevatten deze prentjes afbeelden van vreselijke wezens, spetterende actiescenes of indrukwekkende close-ups van vlezige, in een tepel eindigende klieren tussen de 3e en de 7e rib bij vrouwen waarin zich moedermelk kan afscheiden

Anderen posten gewoon: "police academy 7, vette film" en dan moet we het daar maar mee doen.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:48:04 #2
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41168003
Was dit het topic dat over A- en B-acteurs ging?
Sheridana +1
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:59:59 #3
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41168364
Ja, moet je alleen ff t vorige deel teruglezen.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:05:13 #4
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_41168515
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 16:48 schreef Sokolsky het volgende:
Was dit het topic dat over A- en B-acteurs ging?
daar moesten we een apart topic voor aanmaken van Mike
pi_41168919
Miami Vice

Dijk van een actiefilm. Mensen die zeiken over het gebrek aan inhoud, moeten dan ook maar eens heel objectief naar Heat gaan kijken. Want MV herbergt meer parallellen met Heat dan je op het eerste gezicht zou zeggen en die film wordt door iedereen toch tamelijk hoog aangeschreven (terecht overigens).
Daarbij is de actie meeslepend, rauw en schitterend in beeld gebracht. Zet er Audioslave onder en de scene heeft meteen een extra lading qua sfeer. Ik als fan van de serie én van Mann had het eerlijk gezegd niet helemaal verwacht, maar Miami Vice is gewoon nu nét zo cool als dat de serie in de 80's was.
pi_41168980
Familia Rodante, wel aardig, meer van verwacht
Shake'm U Won't Break'm
pi_41170942
STEP UP

Tyler Gage (Channing Tatum) is een jonge en onsuccesvolle rebel, geboren in het kansarme gedeelte van Baltimore. Zijn droom om het te gaan maken, is zijn houvast om ooit te ontsnappen aan de donkere wolken die zich boven hem samenpakken. Nora (Jenna Dewan) heeft het beter getroffen als talentvolle ballerina van de Maryland School of Arts. Alleen een zoektocht naar de perfecte danspartner staat een glansrijke carrière nog in de weg. Als Gage wordt veroordeeld tot een werkstraf op Nora's school, ontpopt hij zich tot begaafd danser. Nora ziet wel wat in hem en zowel op als naast het podium vliegen de vonken ervanaf. Gage realiseert zich dat één spetterend optreden voor hem de enige kans zal zijn om aan zijn zinloze leven te ontsnappen.

De romantische dansfilm 'Step Up' is het debuut van Anne Fletcher als regisseuse, een onbekende in Hollywood is ze echter niet. Eerder werkte ze namelijk voor een groot aantal Hollywood producties als choreografe. Zo komen onder andere de opvallende danspasjes uit 'The Mask', 'Along Came Polly' en 'The 40 Year-Old Virgin' van haar hand. Beide hoofdrolspelers komen net om de hoek kijken. Channing Tatum is begonnen als model en speelt sinds 2004 sporadisch in films en tv-series. Jenna Dewan heeft vooral haar sporen verdiend als danseres, een ervaring die bij deze filmrol goed van pas komt.

Goede film, is weer eens wat anders.. Als ik nou ook zo kon dansen dan kon mijn weekend niet stuk
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:37:23 #8
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41171074
Dit is ook het topic waar al deze aan vooraf gingen:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?
pi_41173539
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:57 schreef RijstNatie het volgende:

sean penn heeft voor mij gewoon teveel in slechte low budget films gespeeld
Ik ben een beetje spuitelf hier en mijn excuses dat ik er weer op terug kom, maar ik kan het toch echt niet laten om hier nog even op te reageren.

Ter uwer informatie, waarde heer/vrouw/wezen RijstNatie: Sight & Sounds (een van de meest toonaangevende film vakbladen ter wereld) had laatst een heel artikel over Sean Penn en poneerde daarin de stelling dat Sean Penn de beste acteur van zijn generatie is. Dat je het weet. Nu kun je het daar uiteraard allemaal erg mee oneens zijn, dat geeft allemaal niks, maar stellen dat het een suffe B acteur is, overschrijdt natuurlijk alle grenzen van zinvolheid en neigt beangstigend naar debiliteit. Zeg dan gewoon niets...
pi_41174655
ik heb mystic river 2x gezien en het is een goeie film, maar dat komt meer door de regisseur, anyway sean blijft voor mij een loser.

Vanavond ga ik mission impossible 3 kijken, dan kan ik weer een echte acteur aan het werk zien.
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:38:38 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41175285
Voor al uw Penn-gerelateerde grieven -> Het langverwachte Sean Penn topic
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41175928
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor al uw Penn-gerelateerde grieven -> Het langverwachte Sean Penn topic
pi_41176717
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:21 schreef RijstNatie het volgende:

Vanavond ga ik mission impossible 3 kijken, dan kan ik weer een echte acteur aan het werk zien.
Philip Seymour Hoffman bedoel je?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:56:43 #14
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41180253
Hana-bi (1997)



Een sterke film over opoffering. Tijdens de film is mijn mening van links naar rechts gegaan maar naarmate het einde in zich kwam was ik toch wel onder de indruk. Takeshi Kitano doet zijn routine als stoer personage maar dit keer met een duidelijke gevoelige kant, die uiteraard nooit verwoord wordt.
De scenes met zijn vrouw zijn ontroerend en bevatten ook de paar grapjes die de film kent. De film moet het niet hebben van sterk acteerwerk maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de werkelijk waar prachtige muziek, die de scenes prachtig aan elkaar weeft. 7,5

[ Bericht 3% gewijzigd door cwk op 25-08-2006 23:02:21 ]
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_41185203
LES DÉMONIAQUES

CURSE OF THE LIVING DEAD/DEMONIACS

Het gaat er bij Jean Rollin nooit om de inhoud, maar meer vanwege de mooie plaatjes. Heerlijk, maar niet zo goed als LES RAISINS DE LA MORT



  zaterdag 26 augustus 2006 @ 01:00:07 #16
156621 UberSchwanz
Ziekelijk Duitse Fetisj
pi_41185274
Volver
Niet gaan lopen kutten over al het artistieke gedoe, gewoon anderhalf uur genieten van Penelopes push up... Verdomd, dat wijf is net wijn... wordt met je jaren steeds lekkerder.
pi_41185561
Heb zojuist de hills have eyes gezien. Goede schrikmomenten en apart dat bijna het grootste gedeelte verhaal zich bij daglicht afspeelt. Ook de herdershond die steeds op het juiste moment opduikt is goed.

Voor degene die hem nog gaan zien op het einde als de camera uitzoomt is er geen spoor meer te bekennen van de auto en de caravan
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_41186234
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 01:09 schreef vipergts het volgende:
Heb zojuist de hills have eyes gezien. Goede schrikmomenten en apart dat bijna het grootste gedeelte verhaal zich bij daglicht afspeelt. Ook de herdershond die steeds op het juiste moment opduikt is goed.

Voor degene die hem nog gaan zien op het einde als de camera uitzoomt is er geen spoor meer te bekennen van de auto en de caravan
the remake of het origineel?
Shake'm U Won't Break'm
pi_41189837
the remake
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_41191589
Miami Vice
Ik - Originele Miami Vice fan, sceptisch tegenover deze film
Vriend van mij - Miami Vice fan, helemaal gek van de nieuwe trailer

En allebei liepen we compleet verbaasd de bios uit. Wat een kutfilm. De echt prachtige shots maken gewoon al het slechte eraan niet goed. De baal nutteloze scenes, de matige dialogen, eigenlijk het gebrek aan actie alles.

En voor mij, aangezien ik wat meer van de oude MV terug had willen zien, waren zaken als het vliegbrevet voor Tubbs, de leidende rol die Tubbs opeens had, Trudy en Tubbs een stelletje* de salsadansende Crockett... en als klap op de vuurpijl de complete verkrachting van In the air tonight tijdens de aftiteling maakte de film voor mij nog slechter.
Bah!


* nu heb ik nooit alle afleveringen gezien, maar deze zaken staan mij in ieder geval niet bij. Dat kan ook compleet aan mij liggen, ik weet het
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:47:34 #21
156621 UberSchwanz
Ziekelijk Duitse Fetisj
pi_41192851
quote:
Wat een kutfilm.
Amen! Dit was gewoon Will & Grace in de tropen... En dat van Michael Mann... Had hem hoog zitten.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:01:01 #22
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41194359
300 spartans

Wilde de film al lang zien want ik ben geinteresseerd in die geschiedenis... voor de film begon even een snelle blik geworpen op IMDB... een 6,6. De film wordt gestart en een verhaal van epische proporties ontvouwt zich. Het acteerwerk laat af en toe steekjes vallen, maar het script zit degelijk in elkaar en befaamde uitspraken van de Griekse helden zitten er in verwerkt, heel duidelijk dat wel. historisch gezien in de film ook behoorlijk accuraat, maar ja dat was nog het oude hollywood... Tot het einde wist de film me te boeien en voor fans van bijvoorbeeld ben-hur en spartacus: geef deze film zeker een kans.

8/10 (komt mede door mijn interesses dat wel )
The more debt, the better
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:35:24 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41199550
Grand Prix
Hierover kan ik eigenlijk kort zijn, de scenes uit de verschillende races zijn enorm tof, het verhaaltje dat het allemaal moet samenhouden stelt veel minder voor. Opvallendst is nog Toshiro Mifune, die voor de film fonetisch Engels sprak, maar om hem tegen zichzelf te beschermen, hebben ze hem maar gedubd, wat hem echter niet tegenhield om de vreemdste bekken te trekken om sommige woorden uit zijn mond te krijgen.

Romance & Cigarettes
Geen idee wat ik hiermee moet doen. Gandolfini doet wat hij altijd doet, Sarandon kan weer niet dramatisch genoeg doen, Buscemi en Walken vullen weer op excentrieke wijze een bijrol in en Winslet schudt met alles wat ze heeft (wat aanzienlijk is). En soms zingen ze een liedje. Leuk om naar te kijken, maar volgende week weet ik waarschijnlijk al niet meer waarover het ging, ik vond het geen ziel hebben.

Paris, je t'aime
Moeilijk om dit kort samen te vatten, maar zoals te verwachten zijn er toffe en minder toffe segmenten. Het sterkste stukje voor mij kwam van de mij onbekende Oliver Schmitz. Ook Coixet, Suwa (die ken ik ook niet), Tykwer, Cuaron (met één lang shot) en Payne vond ik wel tof. De filmpjes van Doyle en Van Sant stelden niet zo veel voor. De Coens doen hun Coen-ding, hierdoor valt hun ding wel op, maar past het niet echt bij de rest, net als de vampiergedoe met Frodo. Assayas, Craven en Salles vielen niet echt positief of negatief op, maar de eindbalans is toch wel positief, alleen jammer dat het verband tussen de verschillende delen niet sterker was, ze gaan wel allemaal over Parijs en "de liefde", maar het is toch een beetje een knutselwerkje.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:14:03 #24
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41207200
Moartea domnului Lazarescu (The Death of Mr. Lazarescu) (2005)



De titel dekt de lading volledig: de film toont de laatste uren van de Roemeen Lazarescu. De laatste uren van een dag die begint met hoofdpijn en misselijkheid en na een frustrerende gang langs alle ziekenhuizen die Boedapest rijk is eindigt met de berusting dat het voorbij is.

Ik vind het moeilijk hier wat over te zeggen. Het is ongelooflijk realistisch gefilmd, zodat de kijker het gevoel krijgt een voyeur te zijn. Een voyeur van een wereld die je niet wilt zien: de eenzame, alcoholistische weduwnaar, verlaten door alles en iedereen, die het leven uit zich voelt wegvloeien. De zorgzame verpleegster, die moedeloos wordt van alle muren die ze tegenkomt maar zich tot doel gesteld heeft net zo lang door te gaan totdat Lazarescu geholpen is. De doktoren; de een behulpzaam, de ander gruwelijk arrogant, maar allemaal vermoeid aan het eind van een veel te lange werkdag en geconfronteerd met volle operatiekamers...

Een aparte kijkervaring, maar eentje die ik niet snel zal vergeten. Heeft een 8,4 op IMDB, en in mijn ogen geheel terecht.
Sheridana +1
pi_41207523
Strangeland.



Heerlijke film over wat er kan gebeuren met kleine meisjes op het internet
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:31:31 #26
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41207712
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:25 schreef Empathologica het volgende:
Strangeland.

[afbeelding]

Heerlijke film over wat er kan gebeuren met kleine meisjes op het internet
Het beste van die film is de soundtrack.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41208573
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:31 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het beste van die film is de soundtrack.
Die is ook goed ja.
Maar ik vind het wel een leuke film als je van martelen enzo houd. Wel jammer dat het niet echt werd uitgelegd, waarom die vent precies zo was en hoe het de familie ging in die 4 jaar etc.
pi_41208815
Thunderbirds Are Go! (1966)
De eerste echte speelfilm van de Thunderbirds, eindelijk eens Thunderbirds in breedbeeld!
Maar het was eigenlijk gewoon 'another episode', maar dan van anderhalf uur .

Door deze extra tijd hebben ze het verhaal van de ramp & rescue wel verder uit kunnen werken...met een hele gewaagde 'Missie naar mars' voor de jaren 60 . Hoewel mars wel erg op de maan leek, waar ze in die tijd nog niet eens geweest waren!

Maar ze weken niet echt af van het standaard concept, enkel de droom die alan krijgt is iets wat nog niet in de series is gebeurt volgens mij.
Maar het verhaal verder komt allemaal wat bekend voor, allerlei dingetjes lijken gewoon een verlenging van meerdere afleveringen van de series.

De muziek is wel iets anders, nu zitten er ook echte liedjes in. Dit was wel leuk om te zien, een poppenband .

Al met al een middelmatige extra lange aflevering van de Thunderbirds, deze geef ik een 7/10.
pi_41209177
ben nu veronica aan het kijken,

The Facity...

school die door aliens word overgenomen.. van die beestjes die je overnemen enzo... wel geinige film tot nu toe..
Back to the 70's
  † In Memoriam † zondag 27 augustus 2006 @ 00:10:22 #30
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41210931
The Faculty heet dat.

Overigens vielen Donggabnaegi Gwawoehagi, Les Amants du Pont-Neuf, Around the World in 80 Days, Abel, The Lady Eve en Picnic at Hanging Rock mij allemaal wat tegen, in aflopende volgorde. De Koreaan vond ik zelfs een regelrechte kutfilm, maar volgens een zekere mod schijnt dat aan smaak te liggen. Out of Sight was zeker niet beter dan dit rijtje, maar daar had ik ook niks van verwacht. De Noorderlingen en Blue Velvet zag ik voor de tweede keer, zijn de beste uit deze post en zijn in waardering gestegen.
Sheridana +1
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:27:41 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41211476
Underworld: Evolution
En toen sprak de Heer: "Gij zult uwzelve in een veuls te klein, strak, leren pakje wurmen en gij zult in deze hoedanigheid menig wijdbeense bewegingen maken ter ontspanning van het publiek." En zo geschiedde. We prijzen de Heer voor Zijn wijsheid.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41211563
Hmm, strakke leren pakjes .
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 augustus 2006 @ 00:35:08 #33
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_41211676
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:01 schreef flyguy het volgende:
300 spartans
klinkt erg als 300 die er volgens mij volgend jaar aan komt, gebaseerd op de comic van Frank Miller (die men wellicht kent van Sin City). Maar ik zie dat deze film 40 jaar ouder is...
Nothing lasts forever but the certainty of change
  † In Memoriam † zondag 27 augustus 2006 @ 00:36:32 #34
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41211723
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:35 schreef Tokus het volgende:

[..]

klinkt erg als 300 die er volgens mij volgend jaar aan komt, gebaseerd op de comic van Frank Miller (die men wellicht kent van Sin City). Maar ik zie dat deze film 40 jaar ouder is...
Het gaat dan ook over hetzelfde verhaal.
Sheridana +1
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 augustus 2006 @ 00:43:17 #35
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_41211918
aangezien ik 300 diverse keren gelezen heb snapte ik dat ook nog wel.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:47:41 #36
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41212071
vergeef em, hijs wat bijdehand vanavond.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  † In Memoriam † zondag 27 augustus 2006 @ 00:50:08 #37
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41212157
Ok, sorry

tja, je moet wat als er een Patch-vraag open staat...
Sheridana +1
pi_41213819
The 36th Chamber Of Shaolin
Gordon Liu (Kill Bill 2) speelt de hoofdrol in dit martial arts meesterwerk, door velen beschouwd als een mijlpaal in het genre.. The 36th Chamber of Shaolin was een van de populairste kungfu-films van de jaren zeventig en winnaar van de 24th Asian Film Awards in de categorie Best Martial Arts. Niet voor niets bracht Quentin Tarantino met Kill Bill 2 een eerbetoon aan dit trendsettende meesterwerk!

Met visuele flair vertelt de film het verhaal van San Te, die na de moord op zijn ouders door aanhangers van de Mantsjoe-keizer, zijn toevlucht zoekt in een Shaolin tempel. Daar ondergaat hij een grimmige en wrede training tot Shaolin monnik. Pas als hij de 35 kamers van Shaolin, die elk een unieke hindernis bevatten, heeft doorlopen, is zijn training voltooid. Dan is voor San Te het moment aangebroken om wraak te nemen. Maar de beste manier om dat te doen, is door zijn eigen volk te leren vechten..


(Ondanks het feit dat de taal Chinees is, is de film voor de liefhebber toch echt wel de moeite waard)
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_41213822
donnie brasco, erg sterk gespeeld!

en net whiteboyz. erg vermakelijk, maar natuurlijk geen topper. een leuke satire
rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
pi_41214193
Magnolia was er net op, was de 3 uur kijken wel waard...
pi_41216086
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:10 schreef Sokolsky het volgende:
The Faculty heet dat.

Overigens vielen Donggabnaegi Gwawoehagi, Les Amants du Pont-Neuf, Around the World in 80 Days, Abel, The Lady Eve en Picnic at Hanging Rock mij allemaal wat tegen, in aflopende volgorde.
Picnic at Hanging Rock tegenvallen?? Dan heb je vermoedelijk iets anders gezien dan ik al die keren. Wat viel je er tegen dan?

En Preston Sturges afvallen is blasfemie eerste klas.
  † In Memoriam † zondag 27 augustus 2006 @ 10:36:04 #42
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41217231
Tegenvallen was in dit geval een magere zeven. Nogal style over substance: het ziet er allemaal prachtig uit, de muziek was origineel gekozen, het sfeertje was goed, maar het verhaal boeide me niet. Het subplotje met dat meisje wat weggestuurd werd kon ik niet goed in het geheel plaatsen.

The Lady Eve is heel degelijk, maar vond ik nergens bijzonder. Ook niet grappig. Nu ben ik sowieso geen liefhebber van de romcom's uit de Hollywood-40's, dat zal er ook mee te maken hebben.
Sheridana +1
pi_41220752
YOU, ME AND DUPREE

Leuke Hollywood rommel met een uitstekende Michael Douglas en een Matt Dillon die ik altijd wel kan waarderen. Simpele plotje word gered door likable characters en tis soms ook lekker herkenbaar

SUPERMAN RETURNS

Superman heb ik altijd een saaie lul gevonden, eigenlijk nog saaier dan zijn alterego Clark Kent, maar deze verfilming is puur genieten

En om het echte bioscoopgevoel te krijgen hoorde ik achter me

Vet ouwe, ik ben kankerstoned ouwe, dat wijf is kankerdom ouwe, wat een kankerfilm, heb jij nog weed ouwe, zij is kankerlekker ouwe

Héééérlijk!
pi_41221059
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Underworld: Evolution
En toen sprak de Heer: "Gij zult uwzelve in een veuls te klein, strak, leren pakje wurmen en gij zult in deze hoedanigheid menig wijdbeense bewegingen maken ter ontspanning van het publiek." En zo geschiedde. We prijzen de Heer voor Zijn wijsheid.
Hehehe
Ik heb hem tijdje terug (illegaal ) gezien maar het einde was verneukt
  zondag 27 augustus 2006 @ 16:55:38 #45
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_41227242
Lo Sceicco bianco (The White Sheik) Fellini's tweede als regisseur. Hij is niet geweldig, maar ook niet echt slecht. Een mooie oefening voor z'n latere werk (vanaf Dolce Vita). Met het verschil dat het allemaal een stuk luchtiger is. Personages zijn niet echt heel erg boeiend, ze zijn wel leuk. Maar op een soort Benigni-achtige manier, en dus geef je niet echt om het personage zelf, maar meer om zijn/haar schattigheidsfactor. Voorderest een paar aardige scènes en wat leuke shots. Tof voor de fans, en misschien zelfs een aanrader voor diegene die met zijn films willen beginnen, omdat het lekker toegankelijk is. 6.5/10
pi_41229180
SCHLOCK

2e X

Regiedebuut van John Landis met hemzelf in de hoofdrol in het apenpak.

Een Neanderthaler (?) ontwaakt en maakt amok in een klein plaatsje en dat is het eigenlijk. Ik vind de film een half uur telang en de bioscoopscene wat natuurlijk een ode is aan de monsterfilms uit de jaren '50 met scenes uit THE BLOB totáál overbodig.

Kinderlijk acteerwerk wat rechtstreeks uit DEATH RACE 200 lijkt te komen irriteerd wat in tegenstelling tot D R 2000 waarin dit campy akteren een must is

pi_41233088
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 10:36 schreef Sokolsky het volgende:
Tegenvallen was in dit geval een magere zeven. Nogal style over substance: het ziet er allemaal prachtig uit, de muziek was origineel gekozen, het sfeertje was goed, maar het verhaal boeide me niet. Het subplotje met dat meisje wat weggestuurd werd kon ik niet goed in het geheel plaatsen.
Het verhaal in 'Picnic at Hanging Rock' is ook bedoeld om niet te boeien. De film is totaal niet geinteresseerd in het mysterie dat zeer lange tijd hetgeen lijkt te zijn waar de film over gaat. Het is een studie naar de plaats van het individul in een systeem, het grote thema dat in vrijwel alle films van Peter Weir terugkeert (bv. Dead Poets Society, Truman Show, The Last Wave). Het ontbreken van substance is een bewuste keuze volgens mij.

OT:

Spiklenci slasti (Svankmajer, 1996). Bijna als regel vind ik de korte films van Jan Svankmajer beter dan zijn speelfilms, welke doorgaans te lang duren naar mijn mening en Svankmajer kan beter gedoseerd genomen worden. Ik had het gevoel bij ‘Alice’ en zijn laatste ‘Lunacy’ en nu ook bij ‘Spiklenci slasti’, ‘oftewel Conspirators of Pleasure’ in het Engels. De surrealistische humor is uiteraard weer volop aanwezig en de hele film had enkel uit het brein van Svankmajer kunnen komen, allemaal helemaal niets mis mee. Maar hij duurt te lang. Ook jammer vind ik dat Svankmajer zijn gepatenteerde en hoogst invloedrijke animatie ook in deze film een zeer kleine rol toebedeelt, had meer gemogen van me. De film is allemaal zeker niet vervelend, maar ik blijf zijn shorts zijn beste werk vinden.

Forbidden Zone (Elfman, 1980). Tja, hoe deze volstrekt krankzinnige film te omschrijven? Moeilijk. Denk aan Tim Burton op zijn meest cartoonesk, de meligheid van Mel Brooks en de absurde humor en politieke dwarsheid van Monty Python. En aan een freakmusical als ‘The Rocky Horror Picture Show’, dan kom je een heel eind. Het is allemaal zo opzettelijk over de top en debiel dat het allemaal erg vermakelijk is om naar te kijken. Nee, de grappen zijn lang niet allemaal even leuk, verre van. Maar exact dat maakt het weer erg leuk. De broer van regisseur Richard Elfman, Danny Elfman, neemt naast een heerlijke rol als Satan hier ook zijn eerste soundtrack voor zijn rekening, uiteraard krankzinnig en uitzinnig als altijd. Het is een grote bonte verzameling van debiele karakters en situaties, het een heeft nog minder logica dan het andere. Maar het is wel leuk.
pi_41233949
birdcage inn

over een meisje dat bij familie gaat inwonen om zich te prostitueren. de dochter des huizes voelt zich meteen veel beter en wil stoppen met het neukwerk. vader en zoon daarentegen willen ook wel eens.

klinkt leuk, maar eigenlijk is dit de slechtste koreaanse film die ik gezien heb tot nog toe
  zondag 27 augustus 2006 @ 20:29:35 #49
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41233989
Weer even een korte post van de afgelopen dagen:

Overboard (1987) - **½ - Valt nog wel mee voor een comedy uit de jaren '80
Half Past Dead (2002) - *½ - Slecht acteerwerk, matige actie, kut dus
Around the World in Eighty Days (1956) - **½ - Veel te lange verfilming van het boek van Jules Verne
The Shawshank Redemption (1994) - ****½ - Lichte afwaardering, maar een oerdegelijke film
The Wizard of Oz (1939) - ****½ - Ook een kleine afwaardering, maar dé kinderklassieker bij uitstek
Eternal Sunshine of the Spotless Mind - ***** - Ook de tweede keer nog oersterk
pi_41234219
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:13 schreef kinky_queen het volgende:
Vet ouwe, ik ben kankerstoned ouwe, dat wijf is kankerdom ouwe, wat een kankerfilm, heb jij nog weed ouwe, zij is kankerlekker ouwe

Héééérlijk!
De grote vraag is natuurlijk, hád je nog weed .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')