Mijn schema is eigenlijk iets té druk, maar ik heb er wel lol in, dus ik denk dat ik daar niet zo veel last van ga hebben. Ik wilde mijn rijbewijs voor de zomervakantie hebben, en er is een grote kans dat dat nog gaat lukken ook.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:06 schreef Robin__ het volgende:
Kon ik ook maar weer zo vaak lessennog 2 maanden volmaken met hier en daar een lesje
Heb je veel lessen vooruit gepland? Weet dat een aantal scholen hier de mogelijkheid bieden al je lessen en examen etc al gelijk in te plannenquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:07 schreef JosvG het volgende:
[..]
Mijn schema is eigenlijk iets té druk, maar ik heb er wel lol in, dus ik denk dat ik daar niet zo veel last van ga hebben. Ik wilde mijn rijbewijs voor de zomervakantie hebben, en er is een grote kans dat dat nog gaat lukken ook.
Heb je sinds je vorige examen ook geen lessen meer gehad?quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:20 schreef Sylvana het volgende:
Mijn instructeur heeft nog niet gebeld, dus ik zit nog in spanning te wachten op me nieuwe afrij datum
nee, pas als ik me examendatum weet ga ik 2 lessen inplannenquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:34 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Heb je sinds je vorige examen ook geen lessen meer gehad?
Fijn dat je nieuwe rijschool zo bevaltquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:58 schreef izzypizzy het volgende:
vandaag voor t eerst gelest bij mn nieuwe rijschool...![]()
deze rij-instructeur is echt super aardig!! hij legt dingen ook veel meer uit enzo...vandaag gaat ie meteen mn 2e examen aanvragen...hij denkt dat t eind mei begin juni wordt....![]()
hey robin wat betekend ttt-auto???? en wrom heb je 2 afrijdatums??quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:34 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Heb je sinds je vorige examen ook geen lessen meer gehad?
Groen dopje op banden is gas.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:33 schreef royster het volgende:
Morgen 11:40 mag ik voor het eerst op. Geen tussentijdse toets gehad.
Ben zo zenuwachtig als de pest. Stelt dat controle van de auto nog wat voor? Heb dat maar een keer gedaan tijdens het lessen, zou nu echt niet weten waar alles onder de motorkap zit :p
dan mis je een hoop routinequote:Op dinsdag 25 april 2006 17:47 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee, pas als ik me examendatum weet ga ik 2 lessen inplannen
ach, heb wel vaker een maand niet gelest hoor. En het geld groeit me ouders ook niet op de rug, heb al bijna 50 lessen gehad en 2 keer examen gedaanquote:
TTT = Tussentijdse toetsquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:29 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
hey robin wat betekend ttt-auto???? en wrom heb je 2 afrijdatums??![]()
Thanks! heb sowieso nog eerst een rijles, vraag de instructeur morgen nog wel eens om alles door te lopen, just to be surequote:Op dinsdag 25 april 2006 19:35 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Groen dopje op banden is gas.
Grijs dopje op banden is lucht.
Accu en Motor moet je wel herkennen. Oliepeil controleren moet ook geen probleem zijn.
Koelvloeistof is een grote doos, en ruitenwisservloeistof is met een icoontje aangegeven. Dan nog even weten wat alle dashboardingetjes betekenen en je bent klaar. Lichten testen kan ook gebeuren, trouwens.
Wat faithy zeiquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:29 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
hey robin wat betekend ttt-auto???? en wrom heb je 2 afrijdatums??![]()
oh ik weet wel wat een tussentijdsetoets is, kende alleen de afkorting nietquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:47 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Wat faithy zei
We hebben ooit geroepen die er ook in te zetten.. alleen ik zie dat ik de enige ben die het doetanders haalt iemand het maar weg hoor
Ja had ik totaal niet verwacht, hij liet me ook al een rotonde meepakken, daar ging ik een beetje de mist in, maar moest ik teveel doenquote:
Ik heb al mijn lessen al vooruit gepland staan. Inclusief TTT en een 2de examen + nog wat extra lessen. Van die laatste weet ik de data alleen nog niet, maar die liggen bij de rijschool ofzo.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:33 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Heb je veel lessen vooruit gepland? Weet dat een aantal scholen hier de mogelijkheid bieden al je lessen en examen etc al gelijk in te plannen
Heb ik niet gedaan.. had ik wel moeten doen.. nu kost het me tijd en geld..![]()
quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:58 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ja had ik totaal niet verwacht, hij liet me ook al een rotonde meepakken, daar ging ik een beetje de mist in, maar moest ik teveel doen![]()
ik kwam aanrijden, moest remmen, koppeling in, terug naar zn 1, wachten, koppeling oplaten komen, rechts aanhouden, gas bij, sturen, richting naar rechts, eraf, daar weer bijgassen.. werd me even teveel
Succes!quote:Op woensdag 26 april 2006 10:10 schreef royster het volgende:
Ik ga nu ff relaxen ! zo examen ! Ben benieuwd, wish me luck
Veel succes!quote:Op woensdag 26 april 2006 10:10 schreef royster het volgende:
Ik ga nu ff relaxen ! zo examen ! Ben benieuwd, wish me luck
Je moet rotondes ook niet in zijn 1 nemen, 2 is veel beter.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:18 schreef Faithy het volgende:
[..]
schattig![]()
straks gaat dat allemaal vanzelfwacht maar
![]()
![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 26 april 2006 17:56 schreef De_Warme_bakker het volgende:
GESLAAAAAAAAAAAAAAAAGD!!!!!!!!!!!!!!!
woohoo!
Vanochtend afrijden, 8 uur 's ochtends. Ik dacht: ik meld het niet hier, want vorige keer was het ook niet gelukt () dus ja... Maarre... het ging echt he-le-maal goed. Ik vergat één keer m'n knipperlicht op een twijfelachtige plek (doorgaand verkeer volgen, ja/nee... raar), maar verder alles goed. Toen we terug waren bij het CBR stapte hij zelfs onmiddelijk uit, in plaats van dat hij naar me bleef kijken of ik wel goed uitstapte enzo. Binnen kreeg ik een hand, en 300.000 hartkloppingen later (zo'n half uur) had ik m'n roze papiertje!!!
Gelijk gereden met de Smart van m'n vaders zaak, maar hóe relaxed om te rijden zonder iemand naast je, met een raam open... ongelooflijk.
Ik ben blij
Hoe doe jij eigenlijk de helling proef?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:35 schreef Faithy het volgende:dat had ik ook ja
heb de auto van mn ouders vervloekt
maar het went snel
quote:Op woensdag 26 april 2006 22:07 schreef Thrilled het volgende:
trouwens, mochten jullie even willen lachen:
inparkeren tijdens eerste les
vind je?quote:Op woensdag 26 april 2006 22:10 schreef rena het volgende:
[..]
Voor een eerste les vind ik dat best netjes hoor
quote:
quote:Op woensdag 26 april 2006 22:14 schreef Thrilled het volgende:
ah thnxnja baalde wel een beetje dat het voor de camera dan fout ging
![]()
quote:Op woensdag 26 april 2006 22:11 schreef gabri het volgende:
Ik heb ff een vraagje.. Is het mogelijk om op zaterdag af te rijden?![]()
nja het staat nu al op internet dus verder chanteren lijkt me moeilijkquote:Op woensdag 26 april 2006 22:15 schreef rena het volgende:
[..]
Ja, dat is lullig. Je gaat er ongetwijfeld nog mee gechanteerd worden![]()
![]()
![]()
ik denk het trouwens niet, ik kan ook niet lessen op een zaterdag, dus examen lijkt me ook doordeweeks.. zaterdags is het toch altijd veel rustiger dus ik denk niet dat ze dan examens doen, alleen doordeweeks?quote:Op woensdag 26 april 2006 22:19 schreef gabri het volgende:
Ow ik d8 dat dat helemaal niet kon. Ik heb nog nooit van iemand gehoord die op een zaterdag is afgereden vandaarMaar dankjewel voor je reactie
![]()
Examen regelt cbr als die niet op zaterdag open is rij je niet af ook al is je rijschool gewoon open hoorquote:Op woensdag 26 april 2006 22:32 schreef rena het volgende:
Ik ken wel rijscholen die op zaterdag les gevenDus dan moet je ook wel examen kunnen doen lijkt me.
Hoezo kan je niet relaxed invoegen? Bij mij gaat het altijd prima. Gewoon gas loslatenquote:Op donderdag 27 april 2006 00:24 schreef Shirley het volgende:
*huilie mode*Ik sta nóg niet in de OP!
Vandaag trouwens 2 uur gereden en volop snelweg op en af, en weer op en af... Ik raak gewoon een beetje in de stress als ik niet relaxed in kan voegen. Ik moet gewoon niet zo flippen daar, anders slaag ik over 2 weken weer niet.
Nee, als het vrij druk is, let ik teveel op andere weggebruikers en word dan een beetje gestressed waardoor ik ga kutten met het kijken, of ik maak ineens veel minder snelheid, of ga al van baan veranderen terwijl ik m'n knipperlicht aandoe. En zo hoort het niet.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:53 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Hoezo kan je niet relaxed invoegen? Bij mij gaat het altijd prima. Gewoon gas loslaten
Gisteren trouwens reed ik door een woonwijk steekt er opeens een klein kind over de de fiets achter een vrachtauto vandaan. Meteen volop op de rem. Werd meteen spierwit. was toch wel ff schrikken
Wanneer moet je? Dan zet ik de snelweg af met me vaders autoquote:Op donderdag 27 april 2006 00:56 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nee, als het vrij druk is, let ik teveel op andere weggebruikers en word dan een beetje gestressed waardoor ik ga kutten met het kijken, of ik maak ineens veel minder snelheid, of ga al van baan veranderen terwijl ik m'n knipperlicht aandoe. En zo hoort het niet.
Want als het rustig is op de weg heb ik nergens last van, maar ja, dat is het bijna nooit. Ik vroeg al aan m'n instructrice of ze er voor kon zorgen dat op het moment van afrijden de snelweg leeg zou zijn.
Tof!quote:Op donderdag 27 april 2006 01:01 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Wanneer moet je? Dan zet ik de snelweg af met me vaders auto![]()
quote:Op woensdag 26 april 2006 14:15 schreef royster het volgende:
wooooohooo gehaald in 1 keer, ging perfect! foutloze rit (naar mijn inziens)!!
Gefeliciteerd jullie 2quote:Op woensdag 26 april 2006 17:56 schreef De_Warme_bakker het volgende:
GESLAAAAAAAAAAAAAAAAGD!!!!!!!!!!!!!!!
Veel succesquote:Op woensdag 26 april 2006 19:51 schreef randysgz het volgende:
Ik moet morgen voor de 3x alweer, 10:45 rijswijk
dan komt het best wel goed, je zit nog onder het gemiddeld aantal lessen, en rond 13:05 is het niet al te druk op de wegen geloof ik, ga nog even wandelingetje maken ofzo, relax, komt wel goedquote:Op donderdag 27 april 2006 09:42 schreef Kroen het volgende:
Ik heb vandaag om 13:05 rijexamen (auto)! Ben nu al behoorlijk zenuwachtig.
1e keer, maar heb al wel iets van 38 lessen gehad.![]()
huilkindquote:Op donderdag 27 april 2006 00:24 schreef Shirley het volgende:
*huilie mode*Ik sta nóg niet in de OP!
Nou das toch een pracht tijdquote:Op donderdag 27 april 2006 09:42 schreef Kroen het volgende:
was het dan niet zo dat je dezelfde examinator krijgtquote:Op donderdag 27 april 2006 10:45 schreef LV het volgende:
M'n instructeur zei na afloop wel tegen me dat het een kl**tzak was.![]()
Hij is namelijk heel erg streng maar nu kan het examen alleen maar meevallen qua examinator.
M'n instructeur zou het proberen maar je hebt er geen garantie op.quote:Op donderdag 27 april 2006 10:58 schreef Faithy het volgende:
[..]
was het dan niet zo dat je dezelfde examinator krijgt
ja, geen idee hoor, heb geen TTT gedaan![]()
veel succesquote:Op donderdag 27 april 2006 09:42 schreef Kroen het volgende:
ik ben al blij als ze geen vrachtwagens op de weg laten rijden, als die er niet zijn dan slaag ik welquote:Op donderdag 27 april 2006 09:30 schreef mirelia het volgende:
HAHAHA lijkt me wel gaaf ja
Elke keer als er een fokker moet afrijden gaan de al geslaagden de wegen afzetten
Gelijk iedereen zijn oma mobiliseren met rollatortjes want dan moet je stoppen en gaat de tijd snel voorbij
Denk alleen als dat bekend word het hier wat drukker word
Bedankt, Ik heb lekker gereden, twee keer snelweg. bezondere verichtingen halve draai en achteruit inparkeren. het ging allemaal super.quote:
Jij hebt toch afgereden in Rijswijk, dat wijf is dat die oma, of die dikke blondequote:Op donderdag 27 april 2006 13:06 schreef randysgz het volgende:
[..]
Bedankt, Ik heb lekker gereden, twee keer snelweg. bezondere verichtingen halve draai en achteruit inparkeren. het ging allemaal super.
Toen ik weer op het cbr was liep ik achter haar aan.
Ze keek mn streng aan en zij je bent geslaagd gefeliciteerd!
Ik had volgens mn instructeur de strengste examinator!
Maar dat zij die pas toen ik geslaagd was![]()
![]()
Heb net mn papiertje opgehaald.![]()
Apart dit is topic 50 en precies 50 lessen gehad!![]()
[[url=http://x402.putfile.com/4/11606502849-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
Ja ook in rijswijk.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:04 schreef stukovich het volgende:
[..]
Jij hebt toch afgereden in Rijswijk, dat wijf is dat die oma, of die dikke blonde
Ja, ik weet weet wel ongeveer wie jij gehad hebt, anyway laat die paupers maar stikken, gefeliciteerdquote:Op donderdag 27 april 2006 14:18 schreef randysgz het volgende:
[..]
Ja ook in rijswijk.
Nee ik had, een mager vrouwtje, van een jaar of 42, wel leuk om te zien!![]()
Ik had eerst normaal een man, toen kreeg ik een vervanger ook een vent. maar die wert ook weer vervangen door die vrouw.![]()
wat een respectquote:Op donderdag 27 april 2006 14:04 schreef stukovich het volgende:
[..]
Jij hebt toch afgereden in Rijswijk, dat wijf is dat die oma, of die dikke blonde
Hehe, lordquote:Op donderdag 27 april 2006 14:46 schreef Thrilled het volgende:
[..]
wat een respect
Mag ik vragen of jij hebt afgereden in Rijswijk. Die vrouwelijke examinator, was dat een wat oudere mevrouw of een volslankere dame met blond haar?![]()
Hoe kan je "te gehaast" over komen danquote:Op donderdag 27 april 2006 14:55 schreef Kroen het volgende:
Ik ben helaas gezakt. Kijken, anticiperen e.d. was dik in orde, maar de examinator vond mij te gehaast over komen. In combinatie met een ingreep was dat eigenlijk de reden waarom ik was gezakt. Als ik niet zo gehaast was geweest had hij me wel laten slagen, ondanks de ingreep.
Ben van plan om zo snel mogelijk weer examen te doen.
Denken dat je te langzaam rijdt, en daardoor te snel en onveilig bochtjes nemen of optrekken?quote:Op donderdag 27 april 2006 15:13 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Hoe kan je "te gehaast" over komen dan
Niet genoeg afstand houden en "te snel" een kruising of rotonde over willen, onder andere.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:13 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Hoe kan je "te gehaast" over komen dan
Veel oefenen. Het is zonde om er tijdens je rijles veel aandacht aan te besteden. Het is belangrijker dat je veilig leert rijden, niet dat je perfect kan parkeren.quote:
Dat heb ik ook hoor.. Het ging eerst een hele tijd vooruit, toen een aantal lessen kut, weer beter en daarna weer even kut. Afgelopen les ging voor het eerst weer lekker, morgen weer rijden, hopelijk weer een goede les dan. Scherp en gemotiveerd blijven, iedereen haalt het hèquote:Op donderdag 27 april 2006 16:00 schreef rena het volgende:
Ik word er zo gestoord van dat mijn lessen soms heel goed gaan en soms zo kutVandaag weer zo'n kutles dus. Maar ik probeer me er niet meer zo druk om te maken. Totdat mijn moeder me weer gaat opfokken door te zeggen dat ik niet moet zeiken en dat die bijzondere verrichtingen helemaal niet belangrijk zijn, ja leuk, maar als ik niet kan inparkeren en zo later hoe moet dat dan
![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 16:09 schreef TNA het volgende:
Dat heb ik ook hoor.. Het ging eerst een hele tijd vooruit, toen een aantal lessen kut, weer beter en daarna weer even kut. Afgelopen les ging voor het eerst weer lekker, morgen weer rijden, hopelijk weer een goede les dan. Scherp en gemotiveerd blijven, iedereen haalt het hè
Perfectionisme en snel opgeven gaan niet echt samen denk ik? Dat betekent dus dat je alles in 1 keer perfect wilquote:Op donderdag 27 april 2006 16:56 schreef rena het volgende:
[..]
Thanks.Ik ben ontzettend gemotiveerd
en ik vind het autorijden ook heel leuk, maar ik ben ook ontzettend perfectionistisch en ik geef snel op, verschrikkelijke eigenschappen van mij
![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 16:58 schreef TNA het volgende:
[..]
Perfectionisme en snel opgeven gaan niet echt samen denk ik? Dat betekent dus dat je alles in 1 keer perfect wil![]()
Dat zei ik toch ook?quote:Op donderdag 27 april 2006 11:11 schreef Kroen het volgende:
Geen garantie. Ik heb voor m'n rijexamen een andere examinator dan ik had voor m'n TTT.
quote:M'n instructeur zou het proberen maar je hebt er geen garantie op.
Ligt eraan of je compleet stil komt te staan. Probeer gewoon alles in zijn 2 te doen, en als je het bijna niet meer red druk je de koppeling een beetje in.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
net terug van een 2 uur les. 1e uur ging zeker goed hier in de omgeving en later van ridderkerk naar schiedam gereden over de snelweg, nog wat vrachtwagens ingehaald enzo. Begin van Schiedam was ook goed te doen, maar toen stond er op zo drukke baan langzaam rijdend verkeer. Hier ging ik de mist in. Telkens optrekken en weer stil staan vindt ik erg lastig ( bang dat de motor uit valt ) dit gebeurde toen ook. En omdat het zo druk achter mij was met auto's had ik ook problemen om gewoon weer verder te gaan. Pas na 3/4x de motor aan te zette ging ik weer voor ruit. Even later daar ook een brug die open ging. Motor uit enzo. Dus ik voelde de bui al hangen. Deze keer moest ik dat ook doen met me handrem. Gelukkig ging het hier wel goed. Even later naar Rotterdam-Noord gereden, bij CBR even stukje gedraaid en ingeparkeerd. Dit ging wel goed.
Toen vanaf dat stuk weer terug naar huis. Dat was ook best lastig want er stond weer zo lange file op een rijbaan. Echt irritant. Op een weg dat geen snelweg is maar gewoon hartje centrum. Hier sloeg de motor niet af. Maar net toen de file voorbij was sloeg die wel weer af. Deze keer kon ik hem gelukkig weer gelijk aan krijgen en weg rijden. Toen de snelweg op en langs de brienoord brug. Helaas daar ook file. Maar dit was niet zo erg. Ook hier weer heel de tijd schakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 1. Gelukkig was de motor hier niet afgeslagen. Het laaste stuk naar huis ging daarom ook goed naar mijn mening. En toen was ik ook best snel thuis
+ en - punten vandaag
+ stuk snelweg ging goed
- telkens van 1 naar 2 en van 2 naar 1 ging niet zo lekker. De motor sloeg hier ook een paar keer op af.
Heeft iemand tips omdat rustig te doen. Optrekken en weer remmen in een file
maak je niet te druk om dat afslaan.. De eerste paar lessen werd je waarschijnlijk, zoals 90% van de lessers gok ik, geholpen met de koppeling (blijft het pedaal omlaag als jeje voet omhoog doet enzo) Het is even rot maar je went er echt snel aan.. als het echt verkeerd gaat helpt ie wel weer want het is natuurlijk nooit leuk als ie afslaat bij het wegrijdenquote:Op donderdag 27 april 2006 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
net terug van een 2 uur les. 1e uur ging zeker goed hier in de omgeving en later van ridderkerk naar schiedam gereden over de snelweg, nog wat vrachtwagens ingehaald enzo. Begin van Schiedam was ook goed te doen, maar toen stond er op zo drukke baan langzaam rijdend verkeer. Hier ging ik de mist in. Telkens optrekken en weer stil staan vindt ik erg lastig ( bang dat de motor uit valt ) dit gebeurde toen ook. En omdat het zo druk achter mij was met auto's had ik ook problemen om gewoon weer verder te gaan. Pas na 3/4x de motor aan te zette ging ik weer voor ruit. Even later daar ook een brug die open ging. Motor uit enzo. Dus ik voelde de bui al hangen. Deze keer moest ik dat ook doen met me handrem. Gelukkig ging het hier wel goed. Even later naar Rotterdam-Noord gereden, bij CBR even stukje gedraaid en ingeparkeerd. Dit ging wel goed.
Toen vanaf dat stuk weer terug naar huis. Dat was ook best lastig want er stond weer zo lange file op een rijbaan. Echt irritant. Op een weg dat geen snelweg is maar gewoon hartje centrum. Hier sloeg de motor niet af. Maar net toen de file voorbij was sloeg die wel weer af. Deze keer kon ik hem gelukkig weer gelijk aan krijgen en weg rijden. Toen de snelweg op en langs de brienoord brug. Helaas daar ook file. Maar dit was niet zo erg. Ook hier weer heel de tijd schakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 1. Gelukkig was de motor hier niet afgeslagen. Het laaste stuk naar huis ging daarom ook goed naar mijn mening. En toen was ik ook best snel thuis
+ en - punten vandaag
+ stuk snelweg ging goed
- telkens van 1 naar 2 en van 2 naar 1 ging niet zo lekker. De motor sloeg hier ook een paar keer op af.
Ze zijn ook niet echt belangrijk het gaat er meer om als je een bijzondere verrichting uitvoert goed kijkt enzo. ( zorgen dat je anderen zo min mogelijk in gevaar brengtquote:Op donderdag 27 april 2006 16:00 schreef rena het volgende:
Ik word er zo gestoord van dat mijn lessen soms heel goed gaan en soms zo kutVandaag weer zo'n kutles dus. Maar ik probeer me er niet meer zo druk om te maken. Totdat mijn moeder me weer gaat opfokken door te zeggen dat ik niet moet zeiken en dat die bijzondere verrichtingen helemaal niet belangrijk zijn, ja leuk, maar als ik niet kan inparkeren en zo later hoe moet dat dan
![]()
![]()
Ik vind het al doodeng als ik het met rijles doe, dat inparkeren, dus ik ben benieuwd hoeveel schade ik ga rijden als ik mijn rijbewijs hebquote:Op donderdag 27 april 2006 18:59 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet echt belangrijk het gaat er meer om als je een bijzondere verrichting uitvoert goed kijkt enzo. ( zorgen dat je anderen zo min mogelijk in gevaar brengt). En dat inparkeren moet je toch weer helemaal opnieuw leren als je in een andere auto zit dus dat leer je ( net zoals een hoop dingen ) pas als je veel rijdt (inparkeert)
Haha gewoon het makkelijkste plekje pakken doe ik ook nog steeds fileparkeren kan ik nog steeds nietquote:Op donderdag 27 april 2006 19:03 schreef rena het volgende:
[..]
Ik vind het al doodeng als ik het met rijles doe, dat inparkeren, dus ik ben benieuwd hoeveel schade ik ga rijden als ik mijn rijbewijs heb![]()
Dat afslaan gebeurde bij mij op een gegeven moment ook, hoewel ik toen al aardig wat lessen erop had zitten. Als je, nog voordat je de koppeling op laat komen, alvast een beetje gas geeft, is de koppeling wat minder gevoelig voor afslaan. Sinds ik dat doe is 'ie nooit meer afgeslagen. Misschien helpt 't jequote:Op donderdag 27 april 2006 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
+ en - punten vandaag
+ stuk snelweg ging goed
quote:Op donderdag 27 april 2006 19:23 schreef JosvG het volgende:
Rijles vandaag ging kut
Ik had een paar domme fouten gemaakt, en elke keer reageerde mijn instructeur overdreven kwaad. Als ik er een woord tussen wilde gooien verwierp hij mijn woorden op een manier waar ik niet vrolijk van werd. Ik kreeg ook op geen enkele vraag die ik stelde het antwoord dat ik wil, en ik mocht er nooit over doorpraten.
quote:Op donderdag 27 april 2006 19:47 schreef alwaysthebest het volgende:
Morgen laatste rijles en dan maar hopen dat ik dinsdag slaag..
Ik haat vrachtwagens ook.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik ben al blij als ze geen vrachtwagens op de weg laten rijden, als die er niet zijn dan slaag ik wel
Dank je.quote:
Dat sta ik ook al 2 weken.quote:Op donderdag 27 april 2006 10:16 schreef Faithy het volgende:
[..]
huilkind
je moet jezelf er ook inzetten via de wiki...![]()
Hier nog één.quote:
Hey ga jij eens slapenquote:Op vrijdag 28 april 2006 00:32 schreef Shirley het volgende:
[..]
Dat sta ik ook al 2 weken.
[..]
Hier nog één.
Zeg, dat duurt nog 12 dagen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:34 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Hey ga jij eens slapen
Je moet wel uitgerust zijn op je examen hé![]()
Ja.quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:40 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Jaja![]()
Morgen weer in me vaders auto race![]()
Ik betwijfel of ik zo relaxed reageer als ik zou zakkenquote:Op donderdag 27 april 2006 17:39 schreef Gianluca het volgende:
Hihi ik ben een paar dagen geleden keihard gezakt. Wel terecht overigens want ik bakte dr niks van! Volgende keer maar ff normaal doen in de auto
Dan heeft ie het dus echt net pas aangevraagt ofzo.. wat een eikelquote:Op vrijdag 28 april 2006 09:12 schreef Sylvana het volgende:
Ik kan misschien pas tussen 12-19 juni examen doen
Instructeur gaat nou kijken of er keer datum tussendoor vrij komt, want ik vind half juni wel erg lang wachten, heb begin april afgereden
Ik ga het er in ieder geval niet op wagen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:07 schreef Thrilled het volgende:
is dat echt zo? gewoon doorgaan zoals je moet en het ongeluk laten gebeuren
kwam het wel op neerquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:07 schreef Thrilled het volgende:
is dat echt zo? gewoon doorgaan zoals je moet en het ongeluk laten gebeuren
Iemand heeft de op van dit topic uit het vorige topic gehaalt (quote) ipv uit de wiki waar nieuwe data etc instaan, dat is het probleem..quote:
was tijdens mijn laatste les ook, 30km zone en 2 kinderen fietsen naast elkaar, moest ruim 2 meter afstand houden, ze slingerde erg en ze waren elkaar aan het duwen.. hield mn hart vast, maar als ze tegen de auto aanvielen was het waarschijnlijk mijn schuld...quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:23 schreef Robin__ het volgende:
Net als kinderen.. die 'kunnen' ook weinig fout doen..
Maar automobilisten is ander verhaal, als jij hun geen voorrang geeft remmen ze ook niet, worden ze boos en rammen ze op hun toeter
Je hebt ook een claxon hequote:Op vrijdag 28 april 2006 14:23 schreef Thrilled het volgende:
[..]
was tijdens mijn laatste les ook, 30km zone en 2 kinderen fietsen naast elkaar, moest ruim 2 meter afstand houden, ze slingerde erg en ze waren elkaar aan het duwen.. hield mn hart vast, maar als ze tegen de auto aanvielen was het waarschijnlijk mijn schuld...
hij zei dat ik erachter moest blijven rijden, wachten tot ze me doorhadden, en dan zo ruim mogelijk passeren..quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:34 schreef jorienvdherik het volgende:
wat zei je instructeur toen
Die van mij zei dan altijd "Koppeling intrappen en gas geven"quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:43 schreef Thrilled het volgende:
[..]
hij zei dat ik erachter moest blijven rijden, wachten tot ze me doorhadden, en dan zo ruim mogelijk passeren..
dat heb ik mezelf wel aangeleerdquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:25 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Die van mij zei dan altijd "Koppeling intrappen en gas geven"
Gaan ze wel aan de kant
hahahahah daar ga jij vast en zeker van genieten!!!quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:55 schreef its_me_ het volgende:
MIjn nieuwe examen is ook weer gepland. Ik heb ook nog twee lessen van 2 uur, en 1 uur voor het examen. Mocht ik heel slecht rijden, dan kan de instructeur nog een aantal lessen erbij plannen maar hij denkt dat dat niet nodig is. Ik hou jullie op de hoogte!
Nu eerst koninginnenach
veel succesquote:Op maandag 1 mei 2006 19:24 schreef alwaysthebest het volgende:
Pff, ik ben nu alweer zenuwachtig voor morgen.. Zo bang dat ik als een sukkel het wéér niet haal...
.
Gelukkig gaat die zenuwachtigheid vlak voor het examen weg..
Succes alvast! Je moet gewoon positief blijven denken.quote:Op maandag 1 mei 2006 19:24 schreef alwaysthebest het volgende:
Pff, ik ben nu alweer zenuwachtig voor morgen.. Zo bang dat ik als een sukkel het wéér niet haal...
.
quote:Op maandag 1 mei 2006 19:24 schreef alwaysthebest het volgende:
.
quote:Op maandag 1 mei 2006 20:08 schreef Robin__ het volgende:
Mijn les was bagger, vond ik tenminste.. instructeur vond het meevallennouja prima, wat hij wil.. ik was er compleet niet bij met mn hoofd, was vrij rustig op de weg dus kon lekker doorrijden overal.. bijzondere verrichtingen is een ander verhaal.. het wil echt gewoon voor geen meter met sommige dingen, en dan vooral straatje keren..
![]()
quote:Op maandag 1 mei 2006 20:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Straatjekeren..
Echt een ramp als er een hele rij staat te wachten en je staat daar maar te klungelen terwijl de rest er niet langs kan..
Succes hè!quote:Op maandag 1 mei 2006 19:24 schreef alwaysthebest het volgende:
.
Probeer voor jezelf in te zien wat je fout doet en denk daar volgende keer aan. En laks worden en zakken, die les is nu net een paar uur geleden, wedden dat je binnen een paar dagen weer wat positiever bent?quote:Op maandag 1 mei 2006 20:08 schreef Robin__ het volgende:
Mijn les was bagger, vond ik tenminste.. instructeur vond het meevallennouja prima, wat hij wil.. ik was er compleet niet bij met mn hoofd, was vrij rustig op de weg dus kon lekker doorrijden overal.. bijzondere verrichtingen is een ander verhaal.. het wil echt gewoon voor geen meter met sommige dingen, en dan vooral straatje keren..
![]()
Ik krijg echt de indruk af en toe dat mn instructeur willekeurig wat roept en vertelt ookal schrijft ie alles op wat ie zegt aan het eind van de les, op de terugweg maakte een andere jongen een fout (2 stoplichten voor links, 2 banen die verderop 1 baan worden.. hij kiest de meest linkse baan (al was rechts leeg) en wil in de bocht terug gaan naar de rechterbaan (instructeur zat al klaar, hand boven de pook.. en die greep dus ook in) en toen ging ie m uitleggen wat ie verkeerd deed, en dat legde ie gewoon krom uit, dat heb ik aan het begin ook wel eens gehad met zn uitleg (die jongen had heel niet gezien dat dat andere stoplicht ook voor linksaf was.. met de uitleg die ie kreeg zal ie volgende keer wel precies het tegenovergestelde doen..)
Heb over 2 weken af gesproken (vond ie niet zo tof.. maarja ik zeg een week tot anderhalf, hij maakt er gewoon 2 van en daarna moppert ie er over..) neem ik daarna wel na een week weer les (of niet als het heel goed gaat, zie ik dan wel.. pff ik wil niet laks worden en straks zakken maar ik heb er echt weinig zin in![]()
Op zich was het een vrolijke vent, maar ik had niet echt het idee dat hij me graag had laten slagen. Hij zei ook dat 'ie heel erg zat te twijfelen achteraf.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:05 schreef izzypizzy het volgende:
zo dat vind ik echt LULLIG gewoon!! wat voor examinator had je?! was het een chagrijnige vent???? Ik vind het echt heel erg nep voor je...begrijp wel dat je even een traantje moest laten, dat zou ik ook doen...als je van jezelf weet dat je gewoon goed kan rijden is het nog erger om te zakken dan als je allemaal dingen echt fout gedaan hebt....![]()
Ik hoop het ook.quote:De 4e keer ga je het gewoon halen!!!![]()
best wel lullig als ie toch twijfelde kon ie je net zo goed laten slagen...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:07 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Op zich was het een vrolijke vent, maar ik had niet echt het idee dat hij me graag had laten slagen. Hij zei ook dat 'ie heel erg zat te twijfelen achteraf..
[..]
Ik hoop het ook.. Dank je.
.
Balen! Gelukkig weet je dat je goed kan rijden. Als je volgende keer de goede wegen aanhoudt slaag jequote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:52 schreef alwaysthebest het volgende:
Gezakt met een ongelooflijke KUTreden..
.
.
.
.
Ik reed helemaal perfect, kwam in hele lastige situaties die ik perfect oploste. Het enige probleem: ik was een paar keer de verkeerde weg ingeslagen. In plaats van de eerste weg sloeg ik de tweede weg in, in plaats van bij de rotonde links af te slaan reed ik rechtdoor.. Hij vond me te ontspannen, maar vond wel dat ik te perfect reed.
Hallo, ik heb nog nooit zo goed gereden, zak ik op zo'n kutsmoes.
Ik was er achteraf toen ik met mijn vader in de auto zat even niet goed van, even een traantje gelaten.
Nou kan ik voor de 4e keer op..
Nou, laat het een extra motivatie zijn om goed je best te doen!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:13 schreef rena het volgende:
Ik moet even klagen hoor. Weet je wat ik heb? Ongeduldige ouders (duh, zij betalen
) omdat ik na 9 maanden nog steeds geen examen ga doen, wel TTT 16 mei maar zij vinden dat eigenlijk onzin
. Volgens mij denken ze dat ik er expres zo lang over doe (hoe ze daar nou op komen?) en lopen ze me te pushen, wat niet helpt want ik ga alleen maar extra stressen en dan verknal ik het weer. Hoewel het vandaag heerlijk ging en ik hoop dat het zo blijft gaan, ik ga er in ieder geval mijn best voor doen
![]()
Welkom en hou ons op de hoogte!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:23 schreef sonnie740 het volgende:
hoihoi ik heb afgelopen maandag mijn eerste les gehad en vind het echt super!!! Wil weer haha!! Ben erg benieuwd hoe ik het allemaal op ga pakken en hoe snel ik mijn rijbewijsje heb, succes allemaal!!
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:46 schreef TNA het volgende:
[..]
Nou, laat het een extra motivatie zijn om goed je best te doen!
Waarop?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:12 schreef NiteSpeed het volgende:
Hallo, ik ben ook gezakt!
Ik reed niet snel genoeg bij uitvoegen. Wat een kankerreden, nietwaar?quote:
Ik ken het gevoel, maar ik ben dan ook al bijna 1,5 jaar bezig en het kan dus nog wel 2 maanden duren voor ik weer mag afrijdenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:13 schreef rena het volgende:
Ik moet even klagen hoor. Weet je wat ik heb? Ongeduldige ouders (duh, zij betalen
) omdat ik na 9 maanden nog steeds geen examen ga doen, wel TTT 16 mei maar zij vinden dat eigenlijk onzin
. Volgens mij denken ze dat ik er expres zo lang over doe (hoe ze daar nou op komen?) en lopen ze me te pushen, wat niet helpt want ik ga alleen maar extra stressen en dan verknal ik het weer. Hoewel het vandaag heerlijk ging en ik hoop dat het zo blijft gaan, ik ga er in ieder geval mijn best voor doen
![]()
Jemig, wat balen zeg, en dan al helemaal om zo'n kutreden weer, ze hadden echt hun dag niet vandaag blijkbaarquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:12 schreef NiteSpeed het volgende:
Hallo, ik ben ook gezakt!
Je kunt jezelf toevoegen op de wiki en dan sta je er het volgende topic bij ( zie Openingspost)quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:24 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Gefeliciteerd allemaal, btw kan ik ook worden toegevoegd ? Ik heb mijn rijbewijs in 2005 @ december gehaald
Hoeveel lessen doe je in de week dan? 1 ofzo?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:13 schreef rena het volgende:
![]()
Ik had idd maar 1 les in de week, omdat me ouders niet meer lessen per week wilden betalen en ik er zelf geen geld voor had/heb. heb ruim 40 lessen gehad nu en ben 2 keer gezakt. en hoop echt dat ik toch snel mag afrijden en het dan haal, want ben het echt spuugzatquote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:07 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Hoeveel lessen doe je in de week dan? 1 ofzo?
Kan het best begrijpen, een rijbewijs halen kan stukken sneller maar je moet natuurlijk er wel tijd voor vrijmaken. Maargoed ken je situatie niet.
Ja, 1 keer per week en meer tijd heb ik er ook niet voor eigenlijk. Maar goed, zoals ik al zei, ik overleef het wel, ik ga nu wel gauw een keer afrijden denk ik.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:07 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Hoeveel lessen doe je in de week dan? 1 ofzo?
Kan het best begrijpen, een rijbewijs halen kan stukken sneller maar je moet natuurlijk er wel tijd voor vrijmaken. Maargoed ken je situatie niet.
Ah nee! Zwaar kut!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:13 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik reed niet snel genoeg bij uitvoegen. Wat een kankerreden, nietwaar?
Je moet ook wel SNEL BLIJVEN RIJDEN bij het uitvoegen..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:13 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik reed niet snel genoeg bij uitvoegen. Wat een kankerreden, nietwaar?
Ik heb morgen een proefexamen. RIjden we eerst naar cbr. Als ik wil slagen moet ik goed terugkijken. Dat is mijn grootste probleem tot nu toe. Althans ik doe het verkeerd ofzo. En die fucking theorie, wat een ramp is datquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:07 schreef JosvG het volgende:
Ik heb straks van 3 tot 5 proefexamen. Dit is dus géén TTT.
In principe is het hetzelfde, maar er zijn 3 verschillen:
-Je kunt geen vrijstelling voor bijzondere verrichtingen verdienen
-Het kost evenveel als een gewone les.
-Er zit een camera in de auto, zodat je naderhand kunt zien wat je doet. (of is dit bij een TTT ook?)
Ik hoop dat ik het wel haal, dat zou me wel zelfvertrouwen geven.
Ik mocht gisteren bij de les eindelijk een eind buiten eindhoven rijden. Het is echt leuk om gewoon met 80 door allemaal landweggetjes te rijden van dorpje naar dorpjeMijn instructeur wilde zien hoe mijn voertuigbeheersing zat, en hij zei dat dat echt heel erg goed zit.
Theorie valt toch wel mee? Ik heb het in 1x gehaald (1 fout), gewoon goed oefenen met een oefencd! Dat helpt echt.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik heb morgen een proefexamen. RIjden we eerst naar cbr. Als ik wil slagen moet ik goed terugkijken. Dat is mijn grootste probleem tot nu toe. Althans ik doe het verkeerd ofzo. En die fucking theorie, wat een ramp is dat![]()
Nee, dat heb ik nog nooit gehoord, een camera in de auto. Bij een TTT krijg je na afloop gewoon een uitslagenformulier op waarop staat wat je onvoldoende hebt en waar je dus nog op moet letten.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:07 schreef JosvG het volgende:
Ik heb straks van 3 tot 5 proefexamen. Dit is dus géén TTT.
-Er zit een camera in de auto, zodat je naderhand kunt zien wat je doet. (of is dit bij een TTT ook?)
Het enige wat ik onvoldoende heb op mijn uitslag is het uitstappen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]Bij een TTT krijg je na afloop gewoon een uitslagenformulier op waarop staat wat je onvoldoende hebt en waar je dus nog op moet letten.
Nee, ik dacht: "Zo, die vrijstellingen heb ik!" en vervolgens gooide ik de deur open zonder te kijken.quote:
Gaat dat stapsgewijs? dacht dat het tegenwoordig gelijk alles in 1 keer was.. ik had vorige week mijn eerste les en moest alles gelijk al doen.. zal wel per rijsschool verschillen denk ikquote:Op woensdag 3 mei 2006 16:56 schreef Tobbes het volgende:
Gister eerste rijles gehad. Ging perfect. Na 10 min ook gasgeven na 20 min remmen en na een uurtje schakelen en koppeling. Meteen snelweg opgeweest enzo. Ik had er gevoel voor zei hij. Leuke instructeur trouwens.
dus? Wil je alleen maar rijden wanneer er geen kip op de weg is ofzoquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:33 schreef Alexxxxx het volgende:
vrijdagmiddag om 15:00 rijlesde belnagrijkste toevoerrouyte naar Leeuwarden ligt er uit mensen komen terug van hun meivakantie mensnen stoppen wat eerder met werken ivm mooi weer, bijna weekend en bevrijdingsdag bevrijdingsfestival
Dat word lekker druk dus
omgeving rotterdam ?quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:27 schreef LV het volgende:
[..]
Het enige wat ik onvoldoende heb op mijn uitslag is het uitstappen.
De komende lessen gaan we daarom hier flink aan werken!![]()
Trouwens, dit is mijn leswaggie.![]()
[afbeelding]
nee, maar ik houd van opschietenquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:43 schreef Asmodean het volgende:
[..]
dus? Wil je alleen maar rijden wanneer er geen kip op de weg is ofzo![]()
geloof me, dat is gezeik. Wanneer de ene examinator veel meer mensen laat zakken dan een andere wordt hij vanzelf ontslagen. Mensen die gaan lopen zeiken op hun examinator kunnen mijns inziens gewoon niet inzien dat ze nog niet goed genoeg kunnen rijden, en daarom ligt het altijd maar aan de examinator, echt kinderachtig. Overigens zullen er altijd examinatoren zijn die écht onredelijk zijn, maar dat zal een absolute minderheid zijn.quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:16 schreef Lunar het volgende:
9 Mei moet ik afrijdenEn guess what? Ik heb de ergste examinator van de regio
Streur! Schijnt echt een enorme eikel te zijn. Nou ja we hopen het beste ervan.
Als je diesel rijdt mag je lekker kloten met je koppelingquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:33 schreef Alexxxxx het volgende:
vrijdagmiddag om 15:00 rijlesde belnagrijkste toevoerrouyte naar Leeuwarden ligt er uit mensen komen terug van hun meivakantie mensnen stoppen wat eerder met werken ivm mooi weer, bijna weekend en bevrijdingsdag bevrijdingsfestival
Dat word lekker druk dus
Ik kan me niet voorstellen dat er lesauto's op benzine bestaan...quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Als je diesel rijdt mag je lekker kloten met je koppeling
Yes, dat is het nieuwe systeem: de RIS opleiding. Rijopleiding In Stappen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:07 schreef Robin__ het volgende:
Volgens mij is dat het nieuwe systeem ofzo.. dat rijopleiding in stappen gebeuren. Nooit gehad, en blij toe ookgelijk alles (wel met hulp met de koppeling hehe)
Lijkt me ook niet echt voordelig nee. Maar diesel rijdt sowieso makkelijker (weg) dan benzine. Als ik in de tweede versnelling wegrij zonder gas (wel even de koppeling stilhouden op aangrijpingspunt) dan blijft de auto netjes 15 rijden. Ook al laat ik de koppeling daarna los. Moet je met benzine is proberenquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er lesauto's op benzine bestaan...
Ik vond t wel fijn. Anders zit je helemaal paniekrig in die auto (wat moet ik in godsnaam doen???). NU deed hij pedalen ik stuur, en vervolgens steeds meer pedalen dr bij. Schakelen terwijl hij koppeling indrukt is wel kut trouwens.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:25 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Yes, dat is het nieuwe systeem: de RIS opleiding. Rijopleiding In Stappen.![]()
Ik zal je wat vertellen, die RIS opleiding gaat verplicht worden, alleen ik weet nog niet wanneer, ik geloof eind dit jaar.![]()
Ja, ik ben nu ook bezig met rijlessen en ik snap jou helemaal. Vooral in de allereerste les, toen mocht ik in het begin alleen nog maar gas geven. Je raadt het al: Je staat stil, je mag rijden, je geeft gas, dan zegt hij gas los, hij snel schakelen, jij weer gas geven, weer gas los, schakelen, blabla... Maar goed, het grote voordeel is dat je langzaam alles gaat leren. Bijvoorbeeld: Van eenvoudige verkeerssituaties naar steeds moeilijkere verkeerssituaties.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:54 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik vond t wel fijn. Anders zit je helemaal paniekrig in die auto (wat moet ik in godsnaam doen???). NU deed hij pedalen ik stuur, en vervolgens steeds meer pedalen dr bij. Schakelen terwijl hij koppeling indrukt is wel kut trouwens.
Zo ging het bij mij de 1e les ook ja. 1e les alleen sturen, gas geven en remmen en 2e les ook opschakelen en 3e les ook terugschakelen en daarna gewoon alles zelf doenquote:Op woensdag 3 mei 2006 21:58 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Ja, ik ben nu ook bezig met rijlessen en ik snap jou helemaal. Vooral in de allereerste les, toen mocht ik in het begin alleen nog maar gas geven. Je raadt het al: Je staat stil, je mag rijden, je geeft gas, dan zegt hij gas los, hij snel schakelen, jij weer gas geven, weer gas los, schakelen, blabla... Maar goed, het grote voordeel is dat je langzaam alles gaat leren. Bijvoorbeeld: Van eenvoudige verkeerssituaties naar steeds moeilijkere verkeerssituaties.![]()
nee, maar ik houd van opschietenquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er lesauto's op benzine bestaan...
Oke weer succes morgen, ik zit dan ook weer op de weg dus kijk uitquote:Op donderdag 4 mei 2006 00:17 schreef Shirley het volgende:
Ik mag morgen weer twee uur rijden van 2 tot 4. Is het eindelijk mooi warm weer, zit ik in een autoNou ja, raampje open, armpje in de opening en karren maar.
Nog 6 dagen en dan mag ik weer op!
Dacht al aan die foto te zien, komt me bekend voorquote:Op donderdag 4 mei 2006 00:30 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
oke dan, zie die wagen wel is rijden![]()
Ik kom niet in de buurt van Zuid als ik les, dus dan zijn we allebei veilig. En die leswagen zal ook vast wel airco hebben.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:19 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Oke weer succes morgen, ik zit dan ook weer op de weg dus kijk uit![]()
Ik heb airco![]()
Prison Break![]()
Ja maar ik ga naar Noordquote:Op donderdag 4 mei 2006 01:09 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ik kom niet in de buurt van Zuid als ik les, dus dan zijn we allebei veilig. En die leswagen zal ook vast wel airco hebben.
Prison Break![]()
Oh, dan moet je uitkijken. Als je een met reclame beplakte baby Benz ziet, ben ik het.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:17 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja maar ik ga naar Noord![]()
Ben jij met prison break ook al bij 20?
Als ik jou was had ik er wel wat van gezegd! Kom op zeg, je betaalt je al de $#(*$@ voor de rijlessen, en dan gaat hij in jouw lestijd een beetje zijn probleempjes oplossen. Je hebt voor 2 uur betaald, dus je krijgt ook les voor 2 uur.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:32 schreef jorienvdherik het volgende:
oh oh wat een puinhoop net.
we rijden. bloed warm airco aan. Eerst iemand thuisbrengen hadden de tijd les van 2 uur. Dus ik zou een proef examen hebben. Moest ik eerst langs zijn huis wat afgeven. Daarna moest ik naar de garage, ames rijden. Omdat de airco kapot was gegaan. Hij moest bijworden gevuld ofzo, weet ik veel wat
dus hij dacht dat het maar even zou duren. In totaal een half uur - 3 kwartier. Maar is later wel van me les tijd getrokken. Dus ik heb geen proef examen gereden vandaag. wel paar keer file parkeren. 2x gelukt, 1x mislukt. Helling proef ging ook goed. Ik reed weg maar toen even later viel de motor toch uit.
Nu volgende week weer rijden
Ik moet toegeven, ik vond de theorie examen zelf een stuk makkelijker. Ik had maar 2 fout, terwijl ik bij de oefenen meestal rond de 7, 8 fout had.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:53 schreef jna het volgende:
Volgende week donderdag m'n theorie examen geboekt. Ben benieuwd of ik het haal, hij de proefexamens is het meestal of bijna alles goed of 10/11 fout
Andere stad pakken, ik kon in Arnhem een dag later terechtquote:
Hehehe daar scoor je geen punten mee denk ik:') Probeer er maar aan te wennen dat je alles minstens dubbel en overdreven moet doen.. des te sneller kan je er vanaf zijn, echt waarquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:49 schreef Tobbes het volgende:
Tweede les gehad net. Schakelen begint al beetje op automatische piloot te gaan. HIj heeft echter wel 3 keer moeten ingrijpen. 1 keer op snelweg toen ik meteen 2 stroken op wilde schuiven. De tweede was wel leeg, maar volgens hem kijk ik niet in mijn dode hoekBegon die op drukke snelweg aan mn stuur te trekken en ik trok terug
.
Daarna nog een keer toen ik een straat inwilde waar ik niet in mohct zelfde verhaal ik trok terug.
Motor is nog geen 1 keer afgeslagen
Rijswijk, ik doe wel een poging in Leiden dan!quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:57 schreef jna het volgende:
[..]
Raar, ik bel net op en kan volgende week al komenWaar zit je ergens?
Exact zelfde verhaal had ik.. gelijk aanvragen dat examen dus! en dan gelijk nog een aantal rijlessen inplannen (ik doe nu om de 1,5 week om die tijd te vullen) en er vol voor gaanquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Andere stad pakken, ik kon in Arnhem een dag later terecht. Natuurlijk eff twee weken tussengenomen.
Maar goed ik zit nu een beetje op het punt van wil ik een examen aanvragen. Examen kost 180 euro, me rij-instructeur zegt dat ik ongeveer 6-8 weken moet wachten voor dat ik aan de beurt ben. Ik merk zelf wel dat er wat punten zijn die ik beter moet beheerse, voornamlijk voorrang en kruispunten bekijken. Maar ja , leeer ik dat dan wel in 6-8 weken. Heb nu iets van 30 rijlessen gehad...
Moeilijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |