ik denk het trouwens niet, ik kan ook niet lessen op een zaterdag, dus examen lijkt me ook doordeweeks.. zaterdags is het toch altijd veel rustiger dus ik denk niet dat ze dan examens doen, alleen doordeweeks?quote:Op woensdag 26 april 2006 22:19 schreef gabri het volgende:
Ow ik d8 dat dat helemaal niet kon. Ik heb nog nooit van iemand gehoord die op een zaterdag is afgereden vandaarMaar dankjewel voor je reactie
![]()
Examen regelt cbr als die niet op zaterdag open is rij je niet af ook al is je rijschool gewoon open hoorquote:Op woensdag 26 april 2006 22:32 schreef rena het volgende:
Ik ken wel rijscholen die op zaterdag les gevenDus dan moet je ook wel examen kunnen doen lijkt me.
Hoezo kan je niet relaxed invoegen? Bij mij gaat het altijd prima. Gewoon gas loslatenquote:Op donderdag 27 april 2006 00:24 schreef Shirley het volgende:
*huilie mode*Ik sta nóg niet in de OP!
Vandaag trouwens 2 uur gereden en volop snelweg op en af, en weer op en af... Ik raak gewoon een beetje in de stress als ik niet relaxed in kan voegen. Ik moet gewoon niet zo flippen daar, anders slaag ik over 2 weken weer niet.
Nee, als het vrij druk is, let ik teveel op andere weggebruikers en word dan een beetje gestressed waardoor ik ga kutten met het kijken, of ik maak ineens veel minder snelheid, of ga al van baan veranderen terwijl ik m'n knipperlicht aandoe. En zo hoort het niet.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:53 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Hoezo kan je niet relaxed invoegen? Bij mij gaat het altijd prima. Gewoon gas loslaten
Gisteren trouwens reed ik door een woonwijk steekt er opeens een klein kind over de de fiets achter een vrachtauto vandaan. Meteen volop op de rem. Werd meteen spierwit. was toch wel ff schrikken
Wanneer moet je? Dan zet ik de snelweg af met me vaders autoquote:Op donderdag 27 april 2006 00:56 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nee, als het vrij druk is, let ik teveel op andere weggebruikers en word dan een beetje gestressed waardoor ik ga kutten met het kijken, of ik maak ineens veel minder snelheid, of ga al van baan veranderen terwijl ik m'n knipperlicht aandoe. En zo hoort het niet.
Want als het rustig is op de weg heb ik nergens last van, maar ja, dat is het bijna nooit. Ik vroeg al aan m'n instructrice of ze er voor kon zorgen dat op het moment van afrijden de snelweg leeg zou zijn.
Tof!quote:Op donderdag 27 april 2006 01:01 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Wanneer moet je? Dan zet ik de snelweg af met me vaders auto![]()
quote:Op woensdag 26 april 2006 14:15 schreef royster het volgende:
wooooohooo gehaald in 1 keer, ging perfect! foutloze rit (naar mijn inziens)!!
Gefeliciteerd jullie 2quote:Op woensdag 26 april 2006 17:56 schreef De_Warme_bakker het volgende:
GESLAAAAAAAAAAAAAAAAGD!!!!!!!!!!!!!!!
Veel succesquote:Op woensdag 26 april 2006 19:51 schreef randysgz het volgende:
Ik moet morgen voor de 3x alweer, 10:45 rijswijk
dan komt het best wel goed, je zit nog onder het gemiddeld aantal lessen, en rond 13:05 is het niet al te druk op de wegen geloof ik, ga nog even wandelingetje maken ofzo, relax, komt wel goedquote:Op donderdag 27 april 2006 09:42 schreef Kroen het volgende:
Ik heb vandaag om 13:05 rijexamen (auto)! Ben nu al behoorlijk zenuwachtig.
1e keer, maar heb al wel iets van 38 lessen gehad.![]()
huilkindquote:Op donderdag 27 april 2006 00:24 schreef Shirley het volgende:
*huilie mode*Ik sta nóg niet in de OP!
Nou das toch een pracht tijdquote:Op donderdag 27 april 2006 09:42 schreef Kroen het volgende:
was het dan niet zo dat je dezelfde examinator krijgtquote:Op donderdag 27 april 2006 10:45 schreef LV het volgende:
M'n instructeur zei na afloop wel tegen me dat het een kl**tzak was.![]()
Hij is namelijk heel erg streng maar nu kan het examen alleen maar meevallen qua examinator.
M'n instructeur zou het proberen maar je hebt er geen garantie op.quote:Op donderdag 27 april 2006 10:58 schreef Faithy het volgende:
[..]
was het dan niet zo dat je dezelfde examinator krijgt
ja, geen idee hoor, heb geen TTT gedaan![]()
veel succesquote:Op donderdag 27 april 2006 09:42 schreef Kroen het volgende:
ik ben al blij als ze geen vrachtwagens op de weg laten rijden, als die er niet zijn dan slaag ik welquote:Op donderdag 27 april 2006 09:30 schreef mirelia het volgende:
HAHAHA lijkt me wel gaaf ja
Elke keer als er een fokker moet afrijden gaan de al geslaagden de wegen afzetten
Gelijk iedereen zijn oma mobiliseren met rollatortjes want dan moet je stoppen en gaat de tijd snel voorbij
Denk alleen als dat bekend word het hier wat drukker word
Bedankt, Ik heb lekker gereden, twee keer snelweg. bezondere verichtingen halve draai en achteruit inparkeren. het ging allemaal super.quote:
Jij hebt toch afgereden in Rijswijk, dat wijf is dat die oma, of die dikke blondequote:Op donderdag 27 april 2006 13:06 schreef randysgz het volgende:
[..]
Bedankt, Ik heb lekker gereden, twee keer snelweg. bezondere verichtingen halve draai en achteruit inparkeren. het ging allemaal super.
Toen ik weer op het cbr was liep ik achter haar aan.
Ze keek mn streng aan en zij je bent geslaagd gefeliciteerd!
Ik had volgens mn instructeur de strengste examinator!
Maar dat zij die pas toen ik geslaagd was![]()
![]()
Heb net mn papiertje opgehaald.![]()
Apart dit is topic 50 en precies 50 lessen gehad!![]()
[[url=http://x402.putfile.com/4/11606502849-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
Ja ook in rijswijk.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:04 schreef stukovich het volgende:
[..]
Jij hebt toch afgereden in Rijswijk, dat wijf is dat die oma, of die dikke blonde
Ja, ik weet weet wel ongeveer wie jij gehad hebt, anyway laat die paupers maar stikken, gefeliciteerdquote:Op donderdag 27 april 2006 14:18 schreef randysgz het volgende:
[..]
Ja ook in rijswijk.
Nee ik had, een mager vrouwtje, van een jaar of 42, wel leuk om te zien!![]()
Ik had eerst normaal een man, toen kreeg ik een vervanger ook een vent. maar die wert ook weer vervangen door die vrouw.![]()
wat een respectquote:Op donderdag 27 april 2006 14:04 schreef stukovich het volgende:
[..]
Jij hebt toch afgereden in Rijswijk, dat wijf is dat die oma, of die dikke blonde
Hehe, lordquote:Op donderdag 27 april 2006 14:46 schreef Thrilled het volgende:
[..]
wat een respect
Mag ik vragen of jij hebt afgereden in Rijswijk. Die vrouwelijke examinator, was dat een wat oudere mevrouw of een volslankere dame met blond haar?![]()
Hoe kan je "te gehaast" over komen danquote:Op donderdag 27 april 2006 14:55 schreef Kroen het volgende:
Ik ben helaas gezakt. Kijken, anticiperen e.d. was dik in orde, maar de examinator vond mij te gehaast over komen. In combinatie met een ingreep was dat eigenlijk de reden waarom ik was gezakt. Als ik niet zo gehaast was geweest had hij me wel laten slagen, ondanks de ingreep.
Ben van plan om zo snel mogelijk weer examen te doen.
Denken dat je te langzaam rijdt, en daardoor te snel en onveilig bochtjes nemen of optrekken?quote:Op donderdag 27 april 2006 15:13 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Hoe kan je "te gehaast" over komen dan
Niet genoeg afstand houden en "te snel" een kruising of rotonde over willen, onder andere.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:13 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Hoe kan je "te gehaast" over komen dan
Veel oefenen. Het is zonde om er tijdens je rijles veel aandacht aan te besteden. Het is belangrijker dat je veilig leert rijden, niet dat je perfect kan parkeren.quote:
Dat heb ik ook hoor.. Het ging eerst een hele tijd vooruit, toen een aantal lessen kut, weer beter en daarna weer even kut. Afgelopen les ging voor het eerst weer lekker, morgen weer rijden, hopelijk weer een goede les dan. Scherp en gemotiveerd blijven, iedereen haalt het hèquote:Op donderdag 27 april 2006 16:00 schreef rena het volgende:
Ik word er zo gestoord van dat mijn lessen soms heel goed gaan en soms zo kutVandaag weer zo'n kutles dus. Maar ik probeer me er niet meer zo druk om te maken. Totdat mijn moeder me weer gaat opfokken door te zeggen dat ik niet moet zeiken en dat die bijzondere verrichtingen helemaal niet belangrijk zijn, ja leuk, maar als ik niet kan inparkeren en zo later hoe moet dat dan
![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 16:09 schreef TNA het volgende:
Dat heb ik ook hoor.. Het ging eerst een hele tijd vooruit, toen een aantal lessen kut, weer beter en daarna weer even kut. Afgelopen les ging voor het eerst weer lekker, morgen weer rijden, hopelijk weer een goede les dan. Scherp en gemotiveerd blijven, iedereen haalt het hè
Perfectionisme en snel opgeven gaan niet echt samen denk ik? Dat betekent dus dat je alles in 1 keer perfect wilquote:Op donderdag 27 april 2006 16:56 schreef rena het volgende:
[..]
Thanks.Ik ben ontzettend gemotiveerd
en ik vind het autorijden ook heel leuk, maar ik ben ook ontzettend perfectionistisch en ik geef snel op, verschrikkelijke eigenschappen van mij
![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 16:58 schreef TNA het volgende:
[..]
Perfectionisme en snel opgeven gaan niet echt samen denk ik? Dat betekent dus dat je alles in 1 keer perfect wil![]()
Dat zei ik toch ook?quote:Op donderdag 27 april 2006 11:11 schreef Kroen het volgende:
Geen garantie. Ik heb voor m'n rijexamen een andere examinator dan ik had voor m'n TTT.
quote:M'n instructeur zou het proberen maar je hebt er geen garantie op.
Ligt eraan of je compleet stil komt te staan. Probeer gewoon alles in zijn 2 te doen, en als je het bijna niet meer red druk je de koppeling een beetje in.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
net terug van een 2 uur les. 1e uur ging zeker goed hier in de omgeving en later van ridderkerk naar schiedam gereden over de snelweg, nog wat vrachtwagens ingehaald enzo. Begin van Schiedam was ook goed te doen, maar toen stond er op zo drukke baan langzaam rijdend verkeer. Hier ging ik de mist in. Telkens optrekken en weer stil staan vindt ik erg lastig ( bang dat de motor uit valt ) dit gebeurde toen ook. En omdat het zo druk achter mij was met auto's had ik ook problemen om gewoon weer verder te gaan. Pas na 3/4x de motor aan te zette ging ik weer voor ruit. Even later daar ook een brug die open ging. Motor uit enzo. Dus ik voelde de bui al hangen. Deze keer moest ik dat ook doen met me handrem. Gelukkig ging het hier wel goed. Even later naar Rotterdam-Noord gereden, bij CBR even stukje gedraaid en ingeparkeerd. Dit ging wel goed.
Toen vanaf dat stuk weer terug naar huis. Dat was ook best lastig want er stond weer zo lange file op een rijbaan. Echt irritant. Op een weg dat geen snelweg is maar gewoon hartje centrum. Hier sloeg de motor niet af. Maar net toen de file voorbij was sloeg die wel weer af. Deze keer kon ik hem gelukkig weer gelijk aan krijgen en weg rijden. Toen de snelweg op en langs de brienoord brug. Helaas daar ook file. Maar dit was niet zo erg. Ook hier weer heel de tijd schakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 1. Gelukkig was de motor hier niet afgeslagen. Het laaste stuk naar huis ging daarom ook goed naar mijn mening. En toen was ik ook best snel thuis
+ en - punten vandaag
+ stuk snelweg ging goed
- telkens van 1 naar 2 en van 2 naar 1 ging niet zo lekker. De motor sloeg hier ook een paar keer op af.
Heeft iemand tips omdat rustig te doen. Optrekken en weer remmen in een file
maak je niet te druk om dat afslaan.. De eerste paar lessen werd je waarschijnlijk, zoals 90% van de lessers gok ik, geholpen met de koppeling (blijft het pedaal omlaag als jeje voet omhoog doet enzo) Het is even rot maar je went er echt snel aan.. als het echt verkeerd gaat helpt ie wel weer want het is natuurlijk nooit leuk als ie afslaat bij het wegrijdenquote:Op donderdag 27 april 2006 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
net terug van een 2 uur les. 1e uur ging zeker goed hier in de omgeving en later van ridderkerk naar schiedam gereden over de snelweg, nog wat vrachtwagens ingehaald enzo. Begin van Schiedam was ook goed te doen, maar toen stond er op zo drukke baan langzaam rijdend verkeer. Hier ging ik de mist in. Telkens optrekken en weer stil staan vindt ik erg lastig ( bang dat de motor uit valt ) dit gebeurde toen ook. En omdat het zo druk achter mij was met auto's had ik ook problemen om gewoon weer verder te gaan. Pas na 3/4x de motor aan te zette ging ik weer voor ruit. Even later daar ook een brug die open ging. Motor uit enzo. Dus ik voelde de bui al hangen. Deze keer moest ik dat ook doen met me handrem. Gelukkig ging het hier wel goed. Even later naar Rotterdam-Noord gereden, bij CBR even stukje gedraaid en ingeparkeerd. Dit ging wel goed.
Toen vanaf dat stuk weer terug naar huis. Dat was ook best lastig want er stond weer zo lange file op een rijbaan. Echt irritant. Op een weg dat geen snelweg is maar gewoon hartje centrum. Hier sloeg de motor niet af. Maar net toen de file voorbij was sloeg die wel weer af. Deze keer kon ik hem gelukkig weer gelijk aan krijgen en weg rijden. Toen de snelweg op en langs de brienoord brug. Helaas daar ook file. Maar dit was niet zo erg. Ook hier weer heel de tijd schakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 1. Gelukkig was de motor hier niet afgeslagen. Het laaste stuk naar huis ging daarom ook goed naar mijn mening. En toen was ik ook best snel thuis
+ en - punten vandaag
+ stuk snelweg ging goed
- telkens van 1 naar 2 en van 2 naar 1 ging niet zo lekker. De motor sloeg hier ook een paar keer op af.
Ze zijn ook niet echt belangrijk het gaat er meer om als je een bijzondere verrichting uitvoert goed kijkt enzo. ( zorgen dat je anderen zo min mogelijk in gevaar brengtquote:Op donderdag 27 april 2006 16:00 schreef rena het volgende:
Ik word er zo gestoord van dat mijn lessen soms heel goed gaan en soms zo kutVandaag weer zo'n kutles dus. Maar ik probeer me er niet meer zo druk om te maken. Totdat mijn moeder me weer gaat opfokken door te zeggen dat ik niet moet zeiken en dat die bijzondere verrichtingen helemaal niet belangrijk zijn, ja leuk, maar als ik niet kan inparkeren en zo later hoe moet dat dan
![]()
![]()
Ik vind het al doodeng als ik het met rijles doe, dat inparkeren, dus ik ben benieuwd hoeveel schade ik ga rijden als ik mijn rijbewijs hebquote:Op donderdag 27 april 2006 18:59 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet echt belangrijk het gaat er meer om als je een bijzondere verrichting uitvoert goed kijkt enzo. ( zorgen dat je anderen zo min mogelijk in gevaar brengt). En dat inparkeren moet je toch weer helemaal opnieuw leren als je in een andere auto zit dus dat leer je ( net zoals een hoop dingen ) pas als je veel rijdt (inparkeert)
Haha gewoon het makkelijkste plekje pakken doe ik ook nog steeds fileparkeren kan ik nog steeds nietquote:Op donderdag 27 april 2006 19:03 schreef rena het volgende:
[..]
Ik vind het al doodeng als ik het met rijles doe, dat inparkeren, dus ik ben benieuwd hoeveel schade ik ga rijden als ik mijn rijbewijs heb![]()
Dat afslaan gebeurde bij mij op een gegeven moment ook, hoewel ik toen al aardig wat lessen erop had zitten. Als je, nog voordat je de koppeling op laat komen, alvast een beetje gas geeft, is de koppeling wat minder gevoelig voor afslaan. Sinds ik dat doe is 'ie nooit meer afgeslagen. Misschien helpt 't jequote:Op donderdag 27 april 2006 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
+ en - punten vandaag
+ stuk snelweg ging goed
quote:Op donderdag 27 april 2006 19:23 schreef JosvG het volgende:
Rijles vandaag ging kut
Ik had een paar domme fouten gemaakt, en elke keer reageerde mijn instructeur overdreven kwaad. Als ik er een woord tussen wilde gooien verwierp hij mijn woorden op een manier waar ik niet vrolijk van werd. Ik kreeg ook op geen enkele vraag die ik stelde het antwoord dat ik wil, en ik mocht er nooit over doorpraten.
quote:Op donderdag 27 april 2006 19:47 schreef alwaysthebest het volgende:
Morgen laatste rijles en dan maar hopen dat ik dinsdag slaag..
Ik haat vrachtwagens ook.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik ben al blij als ze geen vrachtwagens op de weg laten rijden, als die er niet zijn dan slaag ik wel
Dank je.quote:
Dat sta ik ook al 2 weken.quote:Op donderdag 27 april 2006 10:16 schreef Faithy het volgende:
[..]
huilkind
je moet jezelf er ook inzetten via de wiki...![]()
Hier nog één.quote:
Hey ga jij eens slapenquote:Op vrijdag 28 april 2006 00:32 schreef Shirley het volgende:
[..]
Dat sta ik ook al 2 weken.
[..]
Hier nog één.
Zeg, dat duurt nog 12 dagen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:34 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Hey ga jij eens slapen
Je moet wel uitgerust zijn op je examen hé![]()
Ja.quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:40 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Jaja![]()
Morgen weer in me vaders auto race![]()
Ik betwijfel of ik zo relaxed reageer als ik zou zakkenquote:Op donderdag 27 april 2006 17:39 schreef Gianluca het volgende:
Hihi ik ben een paar dagen geleden keihard gezakt. Wel terecht overigens want ik bakte dr niks van! Volgende keer maar ff normaal doen in de auto
Dan heeft ie het dus echt net pas aangevraagt ofzo.. wat een eikelquote:Op vrijdag 28 april 2006 09:12 schreef Sylvana het volgende:
Ik kan misschien pas tussen 12-19 juni examen doen
Instructeur gaat nou kijken of er keer datum tussendoor vrij komt, want ik vind half juni wel erg lang wachten, heb begin april afgereden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |