Nee, ik dacht: "Zo, die vrijstellingen heb ik!" en vervolgens gooide ik de deur open zonder te kijken.quote:
Gaat dat stapsgewijs? dacht dat het tegenwoordig gelijk alles in 1 keer was.. ik had vorige week mijn eerste les en moest alles gelijk al doen.. zal wel per rijsschool verschillen denk ikquote:Op woensdag 3 mei 2006 16:56 schreef Tobbes het volgende:
Gister eerste rijles gehad. Ging perfect. Na 10 min ook gasgeven na 20 min remmen en na een uurtje schakelen en koppeling. Meteen snelweg opgeweest enzo. Ik had er gevoel voor zei hij. Leuke instructeur trouwens.
dus? Wil je alleen maar rijden wanneer er geen kip op de weg is ofzoquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:33 schreef Alexxxxx het volgende:
vrijdagmiddag om 15:00 rijlesde belnagrijkste toevoerrouyte naar Leeuwarden ligt er uit mensen komen terug van hun meivakantie mensnen stoppen wat eerder met werken ivm mooi weer, bijna weekend en bevrijdingsdag bevrijdingsfestival
Dat word lekker druk dus
omgeving rotterdam ?quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:27 schreef LV het volgende:
[..]
Het enige wat ik onvoldoende heb op mijn uitslag is het uitstappen.
De komende lessen gaan we daarom hier flink aan werken!![]()
Trouwens, dit is mijn leswaggie.![]()
[afbeelding]
nee, maar ik houd van opschietenquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:43 schreef Asmodean het volgende:
[..]
dus? Wil je alleen maar rijden wanneer er geen kip op de weg is ofzo![]()
geloof me, dat is gezeik. Wanneer de ene examinator veel meer mensen laat zakken dan een andere wordt hij vanzelf ontslagen. Mensen die gaan lopen zeiken op hun examinator kunnen mijns inziens gewoon niet inzien dat ze nog niet goed genoeg kunnen rijden, en daarom ligt het altijd maar aan de examinator, echt kinderachtig. Overigens zullen er altijd examinatoren zijn die écht onredelijk zijn, maar dat zal een absolute minderheid zijn.quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:16 schreef Lunar het volgende:
9 Mei moet ik afrijdenEn guess what? Ik heb de ergste examinator van de regio
Streur! Schijnt echt een enorme eikel te zijn. Nou ja we hopen het beste ervan.
Als je diesel rijdt mag je lekker kloten met je koppelingquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:33 schreef Alexxxxx het volgende:
vrijdagmiddag om 15:00 rijlesde belnagrijkste toevoerrouyte naar Leeuwarden ligt er uit mensen komen terug van hun meivakantie mensnen stoppen wat eerder met werken ivm mooi weer, bijna weekend en bevrijdingsdag bevrijdingsfestival
Dat word lekker druk dus
Ik kan me niet voorstellen dat er lesauto's op benzine bestaan...quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Als je diesel rijdt mag je lekker kloten met je koppeling
Yes, dat is het nieuwe systeem: de RIS opleiding. Rijopleiding In Stappen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:07 schreef Robin__ het volgende:
Volgens mij is dat het nieuwe systeem ofzo.. dat rijopleiding in stappen gebeuren. Nooit gehad, en blij toe ookgelijk alles (wel met hulp met de koppeling hehe)
Lijkt me ook niet echt voordelig nee. Maar diesel rijdt sowieso makkelijker (weg) dan benzine. Als ik in de tweede versnelling wegrij zonder gas (wel even de koppeling stilhouden op aangrijpingspunt) dan blijft de auto netjes 15 rijden. Ook al laat ik de koppeling daarna los. Moet je met benzine is proberenquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er lesauto's op benzine bestaan...
Ik vond t wel fijn. Anders zit je helemaal paniekrig in die auto (wat moet ik in godsnaam doen???). NU deed hij pedalen ik stuur, en vervolgens steeds meer pedalen dr bij. Schakelen terwijl hij koppeling indrukt is wel kut trouwens.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:25 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Yes, dat is het nieuwe systeem: de RIS opleiding. Rijopleiding In Stappen.![]()
Ik zal je wat vertellen, die RIS opleiding gaat verplicht worden, alleen ik weet nog niet wanneer, ik geloof eind dit jaar.![]()
Ja, ik ben nu ook bezig met rijlessen en ik snap jou helemaal. Vooral in de allereerste les, toen mocht ik in het begin alleen nog maar gas geven. Je raadt het al: Je staat stil, je mag rijden, je geeft gas, dan zegt hij gas los, hij snel schakelen, jij weer gas geven, weer gas los, schakelen, blabla... Maar goed, het grote voordeel is dat je langzaam alles gaat leren. Bijvoorbeeld: Van eenvoudige verkeerssituaties naar steeds moeilijkere verkeerssituaties.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:54 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik vond t wel fijn. Anders zit je helemaal paniekrig in die auto (wat moet ik in godsnaam doen???). NU deed hij pedalen ik stuur, en vervolgens steeds meer pedalen dr bij. Schakelen terwijl hij koppeling indrukt is wel kut trouwens.
Zo ging het bij mij de 1e les ook ja. 1e les alleen sturen, gas geven en remmen en 2e les ook opschakelen en 3e les ook terugschakelen en daarna gewoon alles zelf doenquote:Op woensdag 3 mei 2006 21:58 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Ja, ik ben nu ook bezig met rijlessen en ik snap jou helemaal. Vooral in de allereerste les, toen mocht ik in het begin alleen nog maar gas geven. Je raadt het al: Je staat stil, je mag rijden, je geeft gas, dan zegt hij gas los, hij snel schakelen, jij weer gas geven, weer gas los, schakelen, blabla... Maar goed, het grote voordeel is dat je langzaam alles gaat leren. Bijvoorbeeld: Van eenvoudige verkeerssituaties naar steeds moeilijkere verkeerssituaties.![]()
nee, maar ik houd van opschietenquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er lesauto's op benzine bestaan...
Oke weer succes morgen, ik zit dan ook weer op de weg dus kijk uitquote:Op donderdag 4 mei 2006 00:17 schreef Shirley het volgende:
Ik mag morgen weer twee uur rijden van 2 tot 4. Is het eindelijk mooi warm weer, zit ik in een autoNou ja, raampje open, armpje in de opening en karren maar.
Nog 6 dagen en dan mag ik weer op!
Dacht al aan die foto te zien, komt me bekend voorquote:Op donderdag 4 mei 2006 00:30 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
oke dan, zie die wagen wel is rijden![]()
Ik kom niet in de buurt van Zuid als ik les, dus dan zijn we allebei veilig. En die leswagen zal ook vast wel airco hebben.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:19 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Oke weer succes morgen, ik zit dan ook weer op de weg dus kijk uit![]()
Ik heb airco![]()
Prison Break![]()
Ja maar ik ga naar Noordquote:Op donderdag 4 mei 2006 01:09 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ik kom niet in de buurt van Zuid als ik les, dus dan zijn we allebei veilig. En die leswagen zal ook vast wel airco hebben.
Prison Break![]()
Oh, dan moet je uitkijken. Als je een met reclame beplakte baby Benz ziet, ben ik het.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:17 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja maar ik ga naar Noord![]()
Ben jij met prison break ook al bij 20?
Als ik jou was had ik er wel wat van gezegd! Kom op zeg, je betaalt je al de $#(*$@ voor de rijlessen, en dan gaat hij in jouw lestijd een beetje zijn probleempjes oplossen. Je hebt voor 2 uur betaald, dus je krijgt ook les voor 2 uur.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:32 schreef jorienvdherik het volgende:
oh oh wat een puinhoop net.
we rijden. bloed warm airco aan. Eerst iemand thuisbrengen hadden de tijd les van 2 uur. Dus ik zou een proef examen hebben. Moest ik eerst langs zijn huis wat afgeven. Daarna moest ik naar de garage, ames rijden. Omdat de airco kapot was gegaan. Hij moest bijworden gevuld ofzo, weet ik veel wat
dus hij dacht dat het maar even zou duren. In totaal een half uur - 3 kwartier. Maar is later wel van me les tijd getrokken. Dus ik heb geen proef examen gereden vandaag. wel paar keer file parkeren. 2x gelukt, 1x mislukt. Helling proef ging ook goed. Ik reed weg maar toen even later viel de motor toch uit.
Nu volgende week weer rijden
Ik moet toegeven, ik vond de theorie examen zelf een stuk makkelijker. Ik had maar 2 fout, terwijl ik bij de oefenen meestal rond de 7, 8 fout had.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:53 schreef jna het volgende:
Volgende week donderdag m'n theorie examen geboekt. Ben benieuwd of ik het haal, hij de proefexamens is het meestal of bijna alles goed of 10/11 fout
Andere stad pakken, ik kon in Arnhem een dag later terechtquote:
Hehehe daar scoor je geen punten mee denk ik:') Probeer er maar aan te wennen dat je alles minstens dubbel en overdreven moet doen.. des te sneller kan je er vanaf zijn, echt waarquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:49 schreef Tobbes het volgende:
Tweede les gehad net. Schakelen begint al beetje op automatische piloot te gaan. HIj heeft echter wel 3 keer moeten ingrijpen. 1 keer op snelweg toen ik meteen 2 stroken op wilde schuiven. De tweede was wel leeg, maar volgens hem kijk ik niet in mijn dode hoekBegon die op drukke snelweg aan mn stuur te trekken en ik trok terug
.
Daarna nog een keer toen ik een straat inwilde waar ik niet in mohct zelfde verhaal ik trok terug.
Motor is nog geen 1 keer afgeslagen
Rijswijk, ik doe wel een poging in Leiden dan!quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:57 schreef jna het volgende:
[..]
Raar, ik bel net op en kan volgende week al komenWaar zit je ergens?
Exact zelfde verhaal had ik.. gelijk aanvragen dat examen dus! en dan gelijk nog een aantal rijlessen inplannen (ik doe nu om de 1,5 week om die tijd te vullen) en er vol voor gaanquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Andere stad pakken, ik kon in Arnhem een dag later terecht. Natuurlijk eff twee weken tussengenomen.
Maar goed ik zit nu een beetje op het punt van wil ik een examen aanvragen. Examen kost 180 euro, me rij-instructeur zegt dat ik ongeveer 6-8 weken moet wachten voor dat ik aan de beurt ben. Ik merk zelf wel dat er wat punten zijn die ik beter moet beheerse, voornamlijk voorrang en kruispunten bekijken. Maar ja , leeer ik dat dan wel in 6-8 weken. Heb nu iets van 30 rijlessen gehad...
Moeilijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |