nope. Even goede indicatie:quote:Op zondag 9 april 2006 13:47 schreef Robin__ het volgende:
Hoeveel 'makkelijker' is bnor nou eigenlijk? Niet dat ik iemand voor de borst wil stoten verder maar de enige verhalen die ik er (niet eens direct) over gehoord heb is dat er echt tegen je gepraat word alsof je je 7e les hebt (bocht strak nemen, let op die straat van rechts, pas op die auto gaat afslaan, let op je snelheid etc etc etc) Maar dat kan ik me moeilijk voorstellen om eerlijk te zijn. Hebben de mensen die er zijn geweest echt het idee dat ze geholpen werden?
Ach mijn moeder heeft al 30 jaar haar rijbewijs en die kan nog steeds niet parkerenquote:Op zondag 9 april 2006 13:52 schreef Shailesh het volgende:
Moet wel zeggen dat ik echt niet kan parkeren. Ik heb moeite met file parkeren in smalle straatje, en het insteken van de auto lukt ook nog niet perfect. Veel oefenen allemaal...
Blijkbaar niet , want ik heb net de startpost ververst en je staat er nog niet bij.quote:Op zondag 9 april 2006 14:00 schreef Borreke het volgende:
hmm, m'n avatar staat er nog niet bij hoewel ik me wel heb toegevoegd bij de wiki![]()
Dan is er misschien iets fout gegaan. Ik heb je nu toegevoegd.quote:Op zondag 9 april 2006 14:14 schreef Borreke het volgende:
ja maar vorig topic had ik me al toegevoegd op de wiki, en bij dit toic zou hij er moeten staan ..
Precies, dat ik volgens mij ook de opzet. Het is verder een 'gewoon' examen, je moet aan de eisen voldoen die ook bij het CBR gelden om je rijbewijs te krijgen. Er wordt alleen geprobeerd om de stress die erbij komt kijken te verminderen. (Helaas niet altijd met succesquote:Op zondag 9 april 2006 13:58 schreef Grumpey het volgende:
Niet veel minder streng, absoluut niet kinderachtiger (tenzij je aangeeft dat te willen), maar net even iets persoonlijker en meer tijd voor je. Dat was voor mij eigenlijk voldoende om over mijn faalangst heen te komen.
Ik heb daarnet ook een uur geredenquote:Op zondag 9 april 2006 16:34 schreef Nuna het volgende:
Omg, heb net gefileparkeerd met de auto van mijn moederWat een drama
Inderdaad, al die bumperklevers opeens. En mensen die gaan toeterenquote:Op zondag 9 april 2006 16:51 schreef Nuna het volgende:
Je merkt wel dat mensen zich heel anders gedragen als de auto een keer afslaat voor een stoplicht
Niet dat ik weet, heb vorige week vrijdag (de 31e) nog BNOR examen gedaan.quote:Op zondag 9 april 2006 11:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
idem, precies zelfde. En die BNOR man was tof, echt wereld van verschil in kwestie van ontspanning en tijd en persoonlijke intresse tov van CBR. Wat ben ik blij dat het nog bestond afgelopen oktober!
![]()
het gaat toch verdwijnen?
Ik kwam 'r niet overheen, helaas...quote:Op zondag 9 april 2006 14:41 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
Precies, dat ik volgens mij ook de opzet. Het is verder een 'gewoon' examen, je moet aan de eisen voldoen die ook bij het CBR gelden om je rijbewijs te krijgen. Er wordt alleen geprobeerd om de stress die erbij komt kijken te verminderen. (Helaas niet altijd met succes)
Ik heb het in m'n vorige les gepresteerd om het groene licht te missenquote:Op zondag 9 april 2006 16:51 schreef Nuna het volgende:
Je merkt wel dat mensen zich heel anders gedragen als de auto een keer afslaat voor een stoplicht
Lijkt mij vrij normaal, vraag me af hoe je anders t gevoel voor je koppeling goed doorkrijgt..quote:Op zondag 9 april 2006 14:23 schreef jorienvdherik het volgende:
Morgen avond weer 1 uur rijden, ben benieuwd want vrijdag ging zwaar kut, hoorde van iemand anders die er ook lest. Dat die man eerst nog helpt met de koppeling en daarna niet meer. Maar dat zegt die dan niet
Idd, was bij mij ook zoquote:Op zondag 9 april 2006 21:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Lijkt mij vrij normaal, vraag me af hoe je anders t gevoel voor je koppeling goed doorkrijgt..
Het enige jammere is dat als je straks je rijbewijs hebt, iedere koppeling van iedere andere auto weer anders aanvoelt. Zeker als je een benzineauto gaat rijden na het lessen in een diesel. Maar da's een keer of wat optrekken en af laten slaan en dan heb je het gevoel wel weerquote:Op zondag 9 april 2006 21:36 schreef FranticDJ het volgende:
Lijkt mij vrij normaal, vraag me af hoe je anders t gevoel voor je koppeling goed doorkrijgt..
succes jongen en je wilt niet weten hoe ver van tevoren ìk al zenuwachtig wasquote:Op zondag 9 april 2006 17:31 schreef Fatality het volgende:
dankje, ik ben echt superzenuwachtig.. nú al.
Maar meestal ben ik tijdens het examengebeuren zelf wel rustig, als ik kijk naar mijn TTT's
op hoop van zege
Klopt helemaal, vandaag een heel stuk gereden, niet afgeslagenquote:Op zondag 9 april 2006 22:19 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
Het enige jammere is dat als je straks je rijbewijs hebt, iedere koppeling van iedere andere auto weer anders aanvoelt. Zeker als je een benzineauto gaat rijden na het lessen in een diesel. Maar da's een keer of wat optrekken en af laten slaan en dan heb je het gevoel wel weer.
Tuurlijk ga je hem halenquote:Op zondag 9 april 2006 22:51 schreef Shirley het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik begin hem nu ook wel te knijpen als ik eerlijk ben. Ondanks de Nervovit.
Maar ik ga hem gewoon halen, morgen post ik hier een blije reactie.
quote:Op maandag 10 april 2006 07:34 schreef its_me_ het volgende:
Jullie gaan hem halen Fatality en Shirley!
Succes!
Klaar met de studie!quote:Op maandag 10 april 2006 12:07 schreef Ferryfan4ever het volgende:
@zonnestraaltje als je klaar bent met je studie/weer zin hebt, dan komt het vast goed! bij sommige mensen lukt het gewoon ff niet, die nemen een tijdje pauze, en daarna halen ze het in een keer.
heb je wel iets van verschil gemerkt bij BNOR?
kut zegquote:Op maandag 10 april 2006 12:24 schreef Fatality het volgende:
niet gehaald:{
Ging allemaal vrij soepel maar bi j 2 kruizingen ging t mis, bij een kon ik het niet goed zien en ging ik toch de kruizing op en bij ongeveer precies t zelfde:{
Wat jammer..quote:Op maandag 10 april 2006 12:24 schreef Fatality het volgende:
Ging allemaal vrij soepel maar bi j 2 kruizingen ging t mis, bij een kon ik het niet goed zien en ging ik toch de kruizing op en bij ongeveer precies t zelfde:{
jupquote:Op maandag 10 april 2006 12:30 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Wat jammer..Was 't je eerste keer?
balen zegquote:Op maandag 10 april 2006 12:24 schreef Fatality het volgende:
Nee, ik heb nog geen nieuwe datum. Me instructeur zou me bellen zodra hij die weet en dan ga ik kijken hoeveel lessen er nog in te plannen zijn.quote:Op maandag 10 april 2006 12:07 schreef Ferryfan4ever het volgende:
sylvana en zonnestraaltje, echt balen (en de andere gezakten, miss heb ik wel iemand over het hoofd gezien)
![]()
maar kop op! het gaat goed komen.![]()
heb je al een nieuwe datum sylvana? en ga je nog veel lessen?
Knoekie en Thomas hadden het wel allebei gehaald donderdag, dus daar ligt het niet aan. De volgende keer zijn wij de blije mensen hier.quote:Op maandag 10 april 2006 13:39 schreef Fatality het volgende:
Posten in dit topic brengt volgens mij geen geluk
Damn, balen zegquote:Op maandag 10 april 2006 13:19 schreef Shirley het volgende:
Ook ik ben gezakt.De hele rit ging prima, geen fouten, ik was superrelaxed, tot ik op de snelweg kwam. Ik ben al als de dood voor vrachtwagens en op het moment van invoegen reed er een vrachtwagen naast me. M'n plaats op de weg was niet goed, waardoor ik dus gezakt ben. Eén klein kutfoutje! En het ergste vind ik nog dat ik m'n vrijstelling voor bijzondere verrichtingen kwijt ben! Mag ik dat ook weer gaan doen een volgend examen. Nu maar afwachten wanneer dat is...
Ja, ik weet dat het kijken dan belangrijker is. Maar toch voelt het alsof ik die TTT voor Jan Lul heb gedaan. Eigenlijk weggegooid geld. Heel raar ook dat dat niet gewoon geldig blijft. En inderdaad, ik moet positief blijven, de volgende keer heb ik hem.quote:Op maandag 10 april 2006 14:10 schreef Meiske78 het volgende:
Die bijzondere verrichtingen moet je niet te zwaar aan tillen Shirley, als je maar goed kijkt terwijl je ze uitvoert, zak je daar niet op. (Overigens meer mensen die het opgevallen is dat ze daar bij het BNOR vrijwel geen aandacht aan besteden?). Maar balen van die vrachtwagen. Volgende keer gaat het vast lukken.
Das klote.quote:Op maandag 10 april 2006 13:19 schreef Shirley het volgende:
Ook ik ben gezakt.De hele rit ging prima, geen fouten, ik was superrelaxed, tot ik op de snelweg kwam. Ik ben al als de dood voor vrachtwagens en op het moment van invoegen reed er een vrachtwagen naast me. M'n plaats op de weg was niet goed, waardoor ik dus gezakt ben. Eén klein kutfoutje! En het ergste vind ik nog dat ik m'n vrijstelling voor bijzondere verrichtingen kwijt ben! Mag ik dat ook weer gaan doen een volgend examen. Nu maar afwachten wanneer dat is...
Je had me moeten zien toen ik in mijn eigen autootje, net rijbewijs gehaald voor het eerst op een helling (met stopbord, dus je moet daar ook echt wel) stond en dus hellingproef moest doen. Ik proberen met de voetrem en dan snel gas geven; ik ben geloof ik wel 3 keer afgeslagen (en achteruit geschoten, gelukkig stond er niemand!) voor ik op het heldere idee kwam om gewoon mijn handrem te gebruiken (ooit wel geleerd, maar eigenlijk nooit meer gedaan met lessen). Gaat sindsdien totaal probleemloosquote:Op maandag 10 april 2006 14:22 schreef Morpheus2002 het volgende:
Bijzonder verrichtingen zijn idd niet boeiend zolang je maar goed kijkt! Ik moest op mijn examen bochtje achteruit en hellingproef doen. Bochtje achteruit ging best wel scheef maar ik keek goed dus gehaald. BIj hellingproef sloeg de eerste keer m'n motor af maar ik keek goed dus wederom gehaald
Ik weet niet precies wat ik er eng aan vindt. Heb ik al heel lang, ook als ik bij iemand in de auto zit dan schijt ik hem zwaar. Vroeger ooit eens bijna een ongeluk gehad doordat een vrachtwagen debiel hard reed en bijna tegen ons aankwam. ik denk dat het daardoor komt.quote:Op maandag 10 april 2006 14:22 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Das klote.
Wat vind je zo eng aan vrachtwagens naast je? Meestal gaan die niet zo hard dus gewoon extra gas geven en ervoor invoegen...
Bijzonder verrichtingen zijn idd niet boeiend zolang je maar goed kijkt! Ik moest op mijn examen bochtje achteruit en hellingproef doen. Bochtje achteruit ging best wel scheef maar ik keek goed dus gehaald. BIj hellingproef sloeg de eerste keer m'n motor af maar ik keek goed dus wederom gehaald
Komop, ik ben ook de eerste keer gezakt en mijn vrijstelling verviel toen ook. Als je geluk hebt, heb je een leuke examinator die daar naar kijkt. Zo hoefde ik maar 1 bijzondere verrichting te doen, omdat ze zag dat ik eerder een vrijstelling had gehaald.quote:Op maandag 10 april 2006 14:15 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat het kijken dan belangrijker is. Maar toch voelt het alsof ik die TTT voor Jan Lul heb gedaan. Eigenlijk weggegooid geld. Heel raar ook dat dat niet gewoon geldig blijft. En inderdaad, ik moet positief blijven, de volgende keer heb ik hem.
De TTT heeft bij mij zeker wel geholpen qua examenvrees hoor. Ik wist wat me ongeveer te wachten stond, en de vrijstelling was mooi voor erbij.quote:Op maandag 10 april 2006 15:30 schreef blup het volgende:
Ik heb nooit TTT gedaan, bewust.
Ik vind het maar onzin.. Ik snap de toegevoegde waarde er absoluut niet van.
Vrijstelling om tijdens je echte examen ff niet achteruit in te pakeren etc.. kom op zeg!
Ja idd... de volgende keer heb ik hem gewoon. Daar ga ik vanuit.quote:Op maandag 10 april 2006 15:28 schreef Nuna het volgende:
[..]
Komop, ik ben ook de eerste keer gezakt en mijn vrijstelling verviel toen ook. Als je geluk hebt, heb je een leuke examinator die daar naar kijkt. Zo hoefde ik maar 1 bijzondere verrichting te doen, omdat ze zag dat ik eerder een vrijstelling had gehaald.
De tweede keer gaat het vast lukken![]()
Ik heb bewust hem wel gedaan om te weten hoe het allemaal in zijn werk gaat en stress te verminderen. Dus voor mij heeft het zeker wel geholpen hoorquote:Op maandag 10 april 2006 15:30 schreef blup het volgende:
Ik heb nooit TTT gedaan, bewust.
Ik vind het maar onzin.. Ik snap de toegevoegde waarde er absoluut niet van.
Vrijstelling om tijdens je echte examen ff niet achteruit in te pakeren etc.. kom op zeg!
Ik heb geen bijzondere verrichtingen hoeven doen bij BNOR.quote:Op maandag 10 april 2006 14:10 schreef Meiske78 het volgende:
Die bijzondere verrichtingen moet je niet te zwaar aan tillen Shirley, als je maar goed kijkt terwijl je ze uitvoert, zak je daar niet op. (Overigens meer mensen die het opgevallen is dat ze daar bij het BNOR vrijwel geen aandacht aan besteden?). Maar balen van die vrachtwagen. Volgende keer gaat het vast lukken.
Ik wel: hellingproef (gewoon tijdens de rit) en fileparkeren achteruitquote:Op maandag 10 april 2006 16:17 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik heb geen bijzondere verrichtingen hoeven doen bij BNOR.
Omdat je die vorige leerling naar huis moet brengen en hij/zij ziet hoe jij rijdt?quote:Op maandag 10 april 2006 19:14 schreef jorienvdherik het volgende:
best wel zenuwachtig voor dalijk, start is het meest kut, vooral als de vorige leerling er nog zit
Haha, ja dat is leuk hequote:Op maandag 10 april 2006 19:39 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Omdat je die vorige leerling naar huis moet brengen en hij/zij ziet hoe jij rijdt?
Hij/zij heeft ook zijn/haar eerste (en andere 'beginners'lessen) gehad, hoor. Zij vinden het vast niet raar. Hooguit zullen ze merken dat ze zelf evt. al een stuk verder zijn bij het leerproces, en dat ze zelf ook ooit zo begonnen zijn.
Tenminste zo denk ik dan.
Vond 't altijd wel schattig door iemand naar huis gebracht te worden wiens derde les het was bijvoorbeeld.![]()
![]()
Hehehe had ik toen ook, viel volgens mij wel op dat ik vaak in de achteruitspiegel zat te kijkenquote:Op maandag 10 april 2006 19:47 schreef jorienvdherik het volgende:
vind relaxter zonder iemand op de achterbankof het moet een mooi meisje zijn zoals vorige week
Ja, dat was altijd wel een sensatiequote:Op maandag 10 april 2006 19:39 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Vond 't altijd wel schattig door iemand naar huis gebracht te worden wiens derde les het was bijvoorbeeld.![]()
![]()
haha ikke ook, vooral als ze de eerste van de rotonde af gaan ipv de derdequote:Op maandag 10 april 2006 19:39 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Omdat je die vorige leerling naar huis moet brengen en hij/zij ziet hoe jij rijdt?
Hij/zij heeft ook zijn/haar eerste (en andere 'beginners'lessen) gehad, hoor. Zij vinden het vast niet raar. Hooguit zullen ze merken dat ze zelf evt. al een stuk verder zijn bij het leerproces, en dat ze zelf ook ooit zo begonnen zijn.
![]()
jaquote:Op maandag 10 april 2006 19:49 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Hehehe had ik toen ook, viel volgens mij wel op dat ik vaak in de achteruitspiegel zat te kijken![]()
Ruilen?quote:Op maandag 10 april 2006 19:50 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja, dat was altijd wel een sensatie![]()
Alleen nu is het allemaal voorbij![]()
Haha ja had ik vandaag ook. Eerste les, die gozer achter me had er al 20 opzitten.quote:Op maandag 10 april 2006 19:39 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
![]()
Oke, geef even je mailadres, dan kan ik je mijn adresgegevens geven en kun je je roze papiertje even opsturen. Uiteraard zal ik de verzendkosten aan jou overmaken.quote:
Ik heb wel regelmatig dezelfde mensen thuis moeten brengen en best wat afgekletst met zequote:Op maandag 10 april 2006 20:31 schreef Robin__ het volgende:
Ik zie bijna nooit dezelfde mensen terug.. meng me eigenlijk ook nooit in koetjes en kalfjes gesprekken tussen mn instructeur en wie er dan ook na mij rijd verder. Jullie wel echt je medeleerlingen leren kennen?
Ik zit soms weleens voor de tweede keer met iemand in de auto maar ik heb niemand echt leren kennen. Wat ik trouwens wel irritant vind is als de les beroerd gaat en dat iemand die daarna komt wel heel goed rijdtquote:Op maandag 10 april 2006 20:31 schreef Robin__ het volgende:
Ik zie bijna nooit dezelfde mensen terug.. meng me eigenlijk ook nooit in koetjes en kalfjes gesprekken tussen mn instructeur en wie er dan ook na mij rijd verder. Jullie wel echt je medeleerlingen leren kennen?
Wat mis je er dan aan? Het lijkt me heerlijk om zelf te kunnen rijden met een muziekje aan zonder druk...quote:
Kijk in me profielquote:Op maandag 10 april 2006 20:38 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Oke, geef even je mailadres, dan kan ik je mijn adresgegevens geven en kun je je roze papiertje even opsturen. Uiteraard zal ik de verzendkosten aan jou overmaken.
Mis je het lessen echt?
![]()
De kans om in een bmw te rijden krijg ik voorlopig niet meerquote:Op maandag 10 april 2006 20:46 schreef TNA het volgende:
[..]
Wat mis je er dan aan? Het lijkt me heerlijk om zelf te kunnen rijden met een muziekje aan zonder druk...
Ja, dat kan ik het me voorstellen, gingen jullie dan nooit een kop koffie drinken ofzo? Ik altijd als ik 2 uur moest rijden. Muziek stond ook altijd gewoon aan.quote:Op maandag 10 april 2006 21:01 schreef Robin__ het volgende:
Das wel fijn.. heb die van mij sinds les ofzo 3 bar weinig te melden. Ook nooit radio aan.
Eerst vond ik dat wel vervelend.. maar inmiddels maakt het me echt weinig uit moet ik zeggen. Snelweg terug waren van die oncomfortabele stiltes, laatste tijd vind ik het wel ontspannend eigenlijk.. rustig beetje nadenken over vanalles en nogwat.. al zou een muziekje het toch echt nog beter maken
Nope (ook geen interesse in dusquote:Op maandag 10 april 2006 21:19 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik het me voorstellen, gingen jullie dan nooit een kop koffie drinken ofzo? Ik altijd als ik 2 uur moest rijden. Muziek stond ook altijd gewoon aan.
Hehe, in wat voor auto les je als ik vrage mag?quote:Op maandag 10 april 2006 21:51 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
en ja kwam net nog langs de tempel![]()
audi a3 of a4quote:Op maandag 10 april 2006 22:34 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Hehe, in wat voor auto les je als ik vrage mag?![]()
vanmorgen nog kaartjes gehaald voor de playoffs![]()
quote:Op maandag 10 april 2006 22:52 schreef FranticDJ het volgende:
* FranticDJ heeft vandaag 2 uur rondgereden met een joekel van een aanhangwagen
Terwilj ik nog niet eens mn B rijbewijs heb (instructeur zat naast me dat wel)
Wel hip, zo leer je zeker wel je bochtjes ruim genoeg te nemen..
Ik trouwens wel, achteruitrijden, nu herinner ik het me weer. Ging overigens goed, stelde ook niets voor (makkelijkste bijzondere verrichting).quote:Op maandag 10 april 2006 16:17 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik heb geen bijzondere verrichtingen hoeven doen bij BNOR.
Mooi dat 't voor jou wel uitmaakte dan.quote:Op maandag 10 april 2006 16:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb bewust hem wel gedaan om te weten hoe het allemaal in zijn werk gaat en stress te verminderen. Dus voor mij heeft het zeker wel geholpen hoorEn ook al ben ik dus al 2 keer gezakt, ben blij dak die TTT toen gedaan heb
Was zelf ook wel zenuwachtig van tevoren, maar die zenuwen waren weg zodra ik in de auto stapte. Ik maakte op m'n toets wel een paar stomme fouten maar daar leer je van, en daar is het een toets voor. Goed kijken bij je bijzondere verrichtingen, dan kan je vandaag vrijstelling en examenervaring verdienenquote:Op dinsdag 11 april 2006 09:06 schreef Koranaga het volgende:
Kom er nu pas achter dat er een topic over rijlessen is op Fok.![]()
Ik heb vanmiddag mijn TTT en ben redelijk zenuwachtig. Het is niets voor mij om zenuwachtig te zijn maar toch heb ik het gevoel dat het autorijden nog niet helemaal lekker gaat.
Aan de andere kant is het wel weer zo dat het "maar" een TTT is en dat het bedoeld is om een beetje kennis te maken met de manier waarop een echt examen gaat.
Hoe dan ook ik heb nu 22 lessen gehad van een pakket van in totaal 30 lessen(+ TTT + examen). Me rijleraar heeft wel al gezegd dat ik waarschijnelijk een aantal extra lessen nodig heb.
Goh wat hoop ik dat het geen eindeloze strijd wordt.....![]()
Succesquote:Op dinsdag 11 april 2006 09:06 schreef Koranaga het volgende:
Kom er nu pas achter dat er een topic over rijlessen is op Fok.![]()
Ik heb vanmiddag mijn TTT en ben redelijk zenuwachtig. Het is niets voor mij om zenuwachtig te zijn maar toch heb ik het gevoel dat het autorijden nog niet helemaal lekker gaat.
Aan de andere kant is het wel weer zo dat het "maar" een TTT is en dat het bedoeld is om een beetje kennis te maken met de manier waarop een echt examen gaat.
Hoe dan ook ik heb nu 22 lessen gehad van een pakket van in totaal 30 lessen(+ TTT + examen). Me rijleraar heeft wel al gezegd dat ik waarschijnelijk een aantal extra lessen nodig heb.
Goh wat hoop ik dat het geen eindeloze strijd wordt.....![]()
Gefeliciteerd met de vrijstelling! Die heb je iig maar. Ik denk dat je je nergens echt op moet richten, maar gewoon ervaring op moet doen met lessen. Vind het zelf ook weleens frustrerend dat ik niet echt "concrete" punten heb als het gewoon niet lekker loopt, maar dat zal uiteindelijk wel goedkomen. Op een dag haalt iedereen het toch hequote:Op dinsdag 11 april 2006 16:35 schreef Koranaga het volgende:
Jup.![]()
Ik vond het zelf erg slecht gaan, al vond de examinator het nog wel meevallen. Het feit dat ik toch erg zenuwachtig werd hielp niet bepaald.
Maar ik weet waar ik me op moet gaan richten de komende lessen. Dat worden er nog een stuk of 20 denk ik ().
Maar mijn vrijstelling heb ik in ieder geval binnen.![]()
I sure do not hope so.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:08 schreef TNA het volgende:
Op een dag haalt iedereen het toch he(Zonnestraaltje ook;))
Mensen die niet kunnen rijden, horen niet op de openbare weg. Of je nou zonnestraaltje heet of niet.quote:
Zonnestraaltje kan best rijden, maar heeft faalangst. Heeft er dus niks mee te maken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:57 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen rijden, horen niet op de openbare weg. Of je nou zonnestraaltje heet of niet.
Ik heb een boek van VeKa best, en die is redelijk matig moet ik zeggen. Als je het boek van Verjo hebt, dan schijn je meer kans te hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zonnestraaltje kan best rijden, maar heeft faalangst. Heeft er dus niks mee te maken.
Even iets anders, ik wil alvast aan mijn theorie beginnen, kan ik ook het verkeer wat beter inschatten en dergelijke. Welke boeken raden jullie me aan? Ik hoor namelijk wel eens verhalen over methodes waar de helft ontbreekt.
Bedankt alvast!
tijden zijn wel lang maat van me vandaag gezakt voor theorie kan pas eind mei weer proberenquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:52 schreef Robin__ het volgende:
Godver.. nu ben ik dus wel pissig. Brief van rijschool, oke ik verwachte uitnodiging voor ttt.. inderdaad.. datum 06-06-2006 Das over dik 7 weken! ik nog tellen of dit inderdaad de 4e maand is..
Maar tering rot nou op zeg, 3 lessen terug wou ie het aanvragen, das vorige week ofzo dan ook eindelijk gebeurt.. waarom dat zn godse lang! als ik eerst nog 7 weken moet gaan lessen.. en dan na die ttt ook nog paar lesjes pff waarom vraagt ie het dan nu al aan, zeg dan gewoon dat het niet goed genoeg is.
Even voor de duidelijkheid.. zolang kan de wachttijd toch nooit zijn?!!? Kan je een examen cancellen? En wat zijn de kosten daarvan enzo? *nu folder van rijschool gaat zoeken*
Rot toch op man, ze kan prima rijden, maar heeft last van faalangstquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:57 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen rijden, horen niet op de openbare weg. Of je nou zonnestraaltje heet of niet.
heb ik ook hoor, snelweg is echt niet mijn sterkste punt, zeker niet als er veel vrachtwagens zijnquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:16 schreef Borreke het volgende:
zo net weer een lesje gehad, moet nog oefenen om besluitvaardiger te zijn bij invoegen, vind ik lastig
ditto, en net reed er dus een vrachtauto en een andere auto, ik gaf aan links te willen maar ging er te vlot opquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
heb ik ook hoor, snelweg is echt niet mijn sterkste punt, zeker niet als er veel vrachtwagens zijn
Ik les bij Bruinsma en kan je daar wel wat over vertellen. Mail maar even naar het adres in mijn profiel als je iets wil weten. Post het ook even hier als je mailt, check dat adres niet zo vaakquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:45 schreef Gio het volgende:
Ik moet er binnenkort ook maar eens aan gaan beginnen, dus voor de mensen uit Utrecht: welke rijscholen kunnen jullie aanraden? Ik heb even zitten kijken naar de wat grotere (Bruinsma en Twin), maar ervaringen van mensen zelf zeggen over het algemeen toch meer dan een mooi verkooppraatje op een site
Lekker omslachtigquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:26 schreef pascalheister het volgende:
Hoorde van de instructeur dat het examen ook flink anders wordt. Je doet examen gaat daarna na huis, wordt opgebeld door je instructeur (die ondertussen op z'n pc ziet of je geslaagd bent. Je krijgt dan een papiertje opgestuurd waarmee je naar het gemeentehuis kan
*bevestigd* langste wat ik gehoord heb was 5 wekenquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:03 schreef Robin__ het volgende:
Iemand die even kan bevestigen dat 2 maanden wachten op een ttt toch wel erg lang is..?
godverquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
*bevestigd* langste wat ik gehoord heb was 5 weken
tis bijna half 10, ben benieuwd of bellen Robin
Damn, echt balen jaquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:52 schreef Robin__ het volgende:
[..]
godver
Nouja er is net gebeld (ongelovelijk) Ik wist precies wat ie zou zeggen en dat ik daar eigenlijk niets tegenin kan brengen. Kwam er op neer dat dit echt de eerste vrije plek was, behalve een aantal 'iets' eerder om 8 uur sochtends (en dat was te vroeg) Het is iid wel de bedoeling om het examen 2 weken later te plannen (dus dat moet ik dan nog volgende week betalen ofzo ook).. heb nog maar niet gevraagd of dit niet omgezet kan worden naar een echt examen.. Dit is toch wel een behoorlijke domper zeg![]()
Merkt ie vanzelf wel met achteruit parkerenquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:27 schreef pascalheister het volgende:
[..]
dat verschil zie je toch wel hopelijk?
quote:
Tegen bumperkleversquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:18 schreef Borreke het volgende:
[..]
waarom wil je zo'n foeilelijk ding hebben
ach ja, die hou je toch ben ik bang, was eerste les van mij,quote:
Oke, dankje! Ga ik binnenkort even kijken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:18 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik heb een boek van VeKa best, en die is redelijk matig moet ik zeggen. Als je het boek van Verjo hebt, dan schijn je meer kans te hebben.
Zo, das best snel ja, hoevaak les je dan in de week? En vertel es welke blunders je gemaakt hebt danquote:Op woensdag 12 april 2006 00:40 schreef Ghosty het volgende:
Ben ook bezig.. sinds eind februari denk ik.
heb 18 lessen gehad, morgen de 19e
Ik rij in een Hyundai Accent en hij is heel irritant.. gaspedaal doet soms irri en schakelen gaat ook niet echt soepel (eerste versnelling en achteruit gaan soms lastig erin) Maar dat ligt aan de auto.
Verder al redelijk wat blunders gemaakt
Maar t gaat steeds beter, ik hoop dat ik op tijd het een beetje goed kan, want ik rij 23 mei al af![]()
bij mijn lesauto kreeg ik hem ook lastig in zn 3, achteruit had je 2 handen voor nodig, maar ik denk dat dat andere toch echtaan jou ligt..quote:Op woensdag 12 april 2006 00:40 schreef Ghosty het volgende:
Ben ook bezig.. sinds eind februari denk ik.
heb 18 lessen gehad, morgen de 19e
Ik rij in een Hyundai Accent en hij is heel irritant.. gaspedaal doet soms irri en schakelen gaat ook niet echt soepel (eerste versnelling en achteruit gaan soms lastig erin) Maar dat ligt aan de auto.
Verder al redelijk wat blunders gemaakt
Maar t gaat steeds beter, ik hoop dat ik op tijd het een beetje goed kan, want ik rij 23 mei al af![]()
jupquote:Op woensdag 12 april 2006 11:16 schreef mirelia het volgende:
Met 2 handen??
Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt
Gaat het zo zwaar???
Zoals Descendant onder mij zegt, ligt aan de auto, me instructeur en me broer doen het zelf ook mtet 2 handen nlquote:
Grapje toch!quote:Op woensdag 12 april 2006 11:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Zoals Descendant onder mij zegt, ligt aan de auto, me instructeur en me broer doen het zelf ook mtet 2 handen nl
Slot wat over de koppeling heen gaat was kapot en mn instructeur wilde m niet zonder slot laten staan.. Heb er dan mee rond gereden en bij mn instructeur in de garage gezet..quote:
Ja, bij mijn lesauto wel met 2 handen.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:18 schreef pascalheister het volgende:
2 handen nodig voor in de achteruit? pff gelukkig gaat het hier met 1 hand prima
Mailtje gestuurd, alvast bedankt. Leuk mailadres trouwensquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:36 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ik les bij Bruinsma en kan je daar wel wat over vertellen. Mail maar even naar het adres in mijn profiel als je iets wil weten. Post het ook even hier als je mailt, check dat adres niet zo vaak
A3 dusquote:Op woensdag 12 april 2006 15:45 schreef jorienvdherik het volgende:
hier les ik in ongeveer
[afbeelding]
Gefeliciteerd!quote:
Gaat prima hoorquote:Op woensdag 12 april 2006 16:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Nu begint de hel pas, zelfstandig gaan rijden in een auto met benzinemotor
Succes![]()
Das idd wel fijn om te weten ja, maar wat druk is het daar dan zegquote:Op woensdag 12 april 2006 18:31 schreef Robin__ het volgende:
Okemama heeft het cbr lastig gevallen en de wachttijd bij het cbr in bussum is momenteel inderdaad 8 weken.. zwaar kut natuurlijk, maar aan de andere kant wel fijn te weten dat ik niet doelbewust genaait word oid
Ik weet het maar toen stond er:quote:Op woensdag 12 april 2006 21:03 schreef Nuna het volgende:
Er is ook nog een edit knop, TNA. Rechtsboven je bericht kun je klikken op een potloodje.
Neem iemand mee, daar wachten is niet leuk, (ook al ben je niet zenuwachtend) Die sfeer daar, of neem een krantje mee ofzoquote:Op woensdag 12 april 2006 23:50 schreef Descendant het volgende:
Vanavond laatste theorielesje gehad, dinsdag theorieexamen! Ik heb er wel vertrouwen in.![]()
Al die proefexamens e.d. gaan goed dus ik ben benieuwd. Als je nog tips hebt, schroom je niet.![]()
Waarom nu niet? Het is gewoon een computer hoorquote:Op woensdag 12 april 2006 23:52 schreef jorienvdherik het volgende:
ik ga donderdag bellen voor een afspraak van theorie
quote:Op woensdag 12 april 2006 23:58 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Waarom nu niet? Het is gewoon een computer hoor![]()
enquote:Wegwijzer in het verkeer personenauto
Dit boek bevat de volledige verkeerstheorie met de praktijk die is afgestemd op het CBR theorie-examen en de rij-procedure. Het boek bevat veel foto's, tekeningen, cartoons en ruim 200 studievragen. De antwoorden zijn los toegevoegd. Met steunkleuren is onderscheid gemaakt tussen hoofdregels, samenvattingen en de praktijk. Extra handig: de bordenbijlage is een bijlage achter in het boek met alle borden en hun betekenis!
Is het tweede boek nou echt aparte stof, of slechts een deel van de stof uit het eerste boek? Want in het eerste geval wil ik ze alletwee kopen, maar in het tweede geval uiteraard nietquote:Verkeerstheorie personenauto
Dit boek bevat alleen de theorie die is afgestemd op het CBR theorie-examen. Het boek bevat veel foto's, tekeningen en cartoons.
Met steunkleuren is onderscheid gemaakt tussen hoofd-
regels en samenvattingen. Extra handig is de bordenbijlage: een bijlage achter in het boek met alle borden en hun betekenis!
Ik heb alleen de 2de, en dat hoort bij het theoriepakket van mijn rijschool. Zal dus vast wel alles in staanquote:Op donderdag 13 april 2006 08:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Bij Verjo zie ik twee theorieboeken:
[..]
en
[..]
Is het tweede boek nou echt aparte stof, of slechts een deel van de stof uit het eerste boek? Want in het eerste geval wil ik ze alletwee kopen, maar in het tweede geval uiteraard niet.
Oke, dankje!quote:Op donderdag 13 april 2006 08:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik heb alleen de 2de, en dat hoort bij het theoriepakket van mijn rijschool. Zal dus vast wel alles in staan.
Ja, maar ga je in die weken niet lessen dan? Tenminste dat was bij mij wel zo. Ik had eerst 1 à 2 weken gelest en toen had mijn instructrice het examen al aangevraagd. Ik was net klaar met lessen en ik kon dus 'meteen' op.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:13 schreef TNA het volgende:
Geslaagden gefeliciteerd allemaal!![]()
M'n instructeur zei eergisteren "Volgende week vraag ik je examen aan, de wachttijd is 5 tot 8 weken."![]()
Nouja, als ik een tijd voor m'n examen al op examenniveau ben kan ik wel minder gaan lessen, maar ik had liever gehad dat ik eventueel vaker moest gaan lessen om op tijd klaar te zijn. Naja, 5 weken gaat nog. Hopelijk duurt het geen 8 wekenquote:Op donderdag 13 april 2006 13:30 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, maar ga je in die weken niet lessen dan? Tenminste dat was bij mij wel zo. Ik had eerst 1 à 2 weken gelest en toen had mijn instructrice het examen al aangevraagd. Ik was net klaar met lessen en ik kon dus 'meteen' op.
Wel jammer dat ik gezakt was, dus ik moest alsnog een maand wachten
Relaxed! Lekker gevoel is dat hequote:Op donderdag 13 april 2006 14:41 schreef rena het volgende:
Ik had net les en het ging me toch een partij lekkerHeb eindelijk weer eens een goed gevoel over mijn rijden
Lekker rustig koppelen, schakelen en remmen en zelfs heel goed gekeken allemaal. Nog een stukkie snelweg meegepakt en een hellingproefje op een heeeeele stijle helling, die helemaal perfect ging en toen was ik weer klaar
Super!
quote:Op donderdag 13 april 2006 14:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Relaxed! Lekker gevoel is dat heOntspannen de feestdagen in
![]()
Lekker dat het zo goed ging johquote:Op donderdag 13 april 2006 14:41 schreef rena het volgende:
Ik had net les en het ging me toch een partij lekkerHeb eindelijk weer eens een goed gevoel over mijn rijden
Lekker rustig koppelen, schakelen en remmen en zelfs heel goed gekeken allemaal. Nog een stukkie snelweg meegepakt en een hellingproefje op een heeeeele steile helling, die helemaal perfect ging en toen was ik weer klaar
Super!
Zo'n les had ik voor mijn rijexamenquote:Op donderdag 13 april 2006 14:41 schreef rena het volgende:
Lekker rustig koppelen, schakelen en remmen en zelfs heel goed gekeken allemaal. Nog een stukkie snelweg meegepakt en een hellingproefje op een heeeeele steile helling, die helemaal perfect ging en toen was ik weer klaar
Super!
quote:Op donderdag 13 april 2006 17:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Lekker dat het zo goed ging johZal idd erg fijn voelen na een paar kutlessen
Grappig om lezen, allemaal erg herkenbaarquote:Op donderdag 13 april 2006 17:38 schreef rena het volgende:
[..]
Ik begon tijdens het lessen al behoorlijk negatief te worden
En dan heb je ineens zo'n les waarin bijna niks verkeerd gaat en dan zie je het weer zitten
![]()
Jawelquote:Op donderdag 13 april 2006 16:08 schreef Faithy het volgende:
is er hier dan echt NIEMAND die motorrijlessen heeft
Precies 2 wekenquote:Op vrijdag 14 april 2006 08:18 schreef Robin__ het volgende:
Niet omvallen he...
Misschien over een tijdje.. Hoelang hebben jullie je autorijbewijs al? (van faithy weet ik iig dat ze m heeft)
1 weekquote:Op vrijdag 14 april 2006 08:18 schreef Robin__ het volgende:
Niet omvallen he...
Misschien over een tijdje.. Hoelang hebben jullie je autorijbewijs al? (van faithy weet ik iig dat ze m heeft)
quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:14 schreef Knoekie het volgende:
[..]
1 week![]()
Daarnet Rotterdam - Gouda en weer terug gereden![]()
Oke dat valt opzich wel weer mee,quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:08 schreef Faithy het volgende:
ik betaal 30 euro per klokuur..
mocht wel twee keer de aanbieding doen, toen was het 25 euro per les
ik heb er nu 10 klokuren opzitten, maar had van te voren al aangegeven dat ik het rustig aan wil doen
ik slaag liever met een goed gevoel, dan met geluk namelijk voor mn motorrijbewijsje bent toch iets kwetsbaarder op een tweewieler dan in een vierwieler..
de een is in 10 lessen klaar, de ander doet er langer over..
ik zie welzolang ik er maar plezier aan beleef
hoop wel zo richting eind zomer af te rijden
Nou enquote:
Soms indrukken? Je moet hem altijd hebben ingedrukt als je stiltaat, anders slaat ie afquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:09 schreef Hoolaa het volgende:
Ook moet je soms de koppeling indrukken met het remmen maar wanneer precies is nog niet zo heel duidelijk..
Nog meer mensen die hier in het begin last van hadden? Maybe tips?
precies, later doe je dit allemaal uit automatisme en dan hoor je het ook meteenquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:42 schreef Robin__ het volgende:
Niet echt.. ik kreeg er last van toen ik ineens meer gepusht werd meer in zn 4 en 5 te gaan rijden binnen de bebouwde kom. Maar dat went snel genoeg.
Tips.. Je kan desnoods even snel naar je toerenteller kijken, zodra de wijzer onder de 1 wil gaat ie schokken en hobbelen. Let dan dus wel op dat je dit niet constant gaat doen.. zo heel nauw komt het toch niet
Zo ging mijn les deze week ook. Begon niet lekker en toen ook allemaal van die kutstraatjes. Ook ik ging naar rechts waar ik naar links moest, toen kwam ik uit op een parkeerplaats van een kinderboerderij. M'n instructeur was er niet erg blij meequote:Op vrijdag 14 april 2006 11:14 schreef Robin__ het volgende:
Zucht.. nouja ik ben dus ook net weer terug, echt een kut les.. niets ging lekker, maar dan ook echt niets.. ik had ook absoluut geen zin dus ik zat zwaaar te balen toen ie me de kloterigste kutdorpjes instuurde, zelfs links en rechts weer een paar keer omgedraaid
Maargoed ik zal het maar snel vergeten want ik weet dat ik beter kanttt blijft staan en tot die tijd les ik wat minder.. examen is 3 weken na die ttt, heb t net ook ff in de OP gezet (28-6
) op een woensdagmiddag
quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:08 schreef NiteSpeed het volgende:
Vandaag uitleg gehad over wat er onder de motorkap zit, profieldiepte van banden en het dashboard. Best simpel als je alles gewoon een keer duidelijk behandelt.
is ook meer een gevoel bij mij, dacht me te herinneren dat m'n instructeur zei dat je moet indraaien als je met je achterkant bij de lamp van de andre auto zit of iets er voorbijquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Trouwens, hoe doen jullie achteruit inparkeren (niet fileparkeren maar met voluit indraaien in een parkeervak). Soms lukt het me, maar het is meer geluk dan een goede techniek. Ik weet nooit het goede punt van indraaien te vinden.
Cool!!quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:53 schreef laika het volgende:
ik heb vandaag mijn eerste bus rijles gehad!!
![]()
Nice!quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:12 schreef laika het volgende:
ja echt super!!!!! was totaal niet zenuwachtig, zelfs het achteruit inparkeren tussen 2 dingen ging goed!(misschien beginnersgeluk maar toch... ) was wel trots op mezelf...
![]()
het is alleen ff wennen, 12 meter lang, 3.40m hoog, 10 tonner maar ik ga ervoor!!!!wat ruimere bochtjes nemen en dan komt het allemaal goed...
Wat.... nuttig!quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef pascalheister het volgende:
ze willen per 1 mei ook al het sofinummer weten bij de cbr als je een examen aanvraagd
ja, m'n rijinstructeur had het ook over een bn nr. dat staat dus ook op het paspoortquote:Op vrijdag 14 april 2006 20:35 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Wat.... nuttig!![]()
![]()
Btw, sofinummer staat toch ook gewoon op je paspoort, welke je sowieso al bij je moet hebben bij 'n examen?
Ja, ik kan er iets over zeggen!quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:59 schreef philipnorth het volgende:
Iemand hier die iets kan zeggen over een BNOR examen?
Duurt het aanvragen hier van langer of even lang dan een gewoon examen?
Moet ook weer gaan beginnen, na een break van +/- een jaar nu bijna, mag dus weer fijn theorie doen, en dus ook op voor BNOR...
Volgende week de rijschool maar eens bellen iig.
Bij mij wel. Bij het CBR kon het soms al 2.5 week later een her ingepland worden, BNOR mínstens 8 weken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 09:57 schreef Meiske78 het volgende:
Bij mij duurde het aanvragen van het BNOR examen ook ongeveer 6 weken (Eindhoven), maar dat was niet anders dan bij het CBR hier. (Is overigens 8 maanden geleden).
Ik heb geleerd de raamstijl van de auto gelijk te houden met de linkerstreep van het vak waar je in wilt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Trouwens, hoe doen jullie achteruit inparkeren (niet fileparkeren maar met voluit indraaien in een parkeervak). Soms lukt het me, maar het is meer geluk dan een goede techniek. Ik weet nooit het goede punt van indraaien te vinden.
Tijdens zo'n cursusdag voor het oefenen van je theorie, moest ik die ook makenquote:Op zondag 16 april 2006 12:34 schreef LoverBoy het volgende:
Vanavond op SBS6 om 21.00 uur
"Het Nationale Verkeersexamen 2006"![]()
Dus die is er dit jaar niet? Oke dan kijk ik wel.. anders zou ik me toch alleen maar zitten ergerenquote:Op zondag 16 april 2006 13:43 schreef Sylvana het volgende:
ik heb het vorig jaar wel gezien, toen Kelly voor de zoveelste keer gezakt was en nou niet meer mee durft te doen
maar ga het vanavond niet kijken, ga lekker Dancing with the Stars kijken
Komt goed uit, ik heb donderdag theorie examenquote:Op zondag 16 april 2006 12:34 schreef LoverBoy het volgende:
Vanavond op SBS6 om 21.00 uur
"Het Nationale Verkeersexamen 2006"![]()
Gaat op gevoel naar verloop van tijd ontwikkel je dat ( bij mij niet ik rij bijna nooit in een auto ondanks mijn rijbewijsquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:04 schreef NiteSpeed het volgende:
het heet 'denkbeeldige acht'quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:12 schreef Blapiet het volgende:
die langzame slalom is echt kutje, die achtjes draai ik btw om pilonnetjes heen.
Hehe, ik ook. Heb dinsdag m'n theorie zoals ik al zei, leuk oefeningetje.quote:
Zoiets weet je op het laatst gewoonquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Wow, dat is idd wel erg slecht ja, 86% gezaktquote:CBR: theoriekennis Nederlander schrikbarend slecht
(Novum) - De theoretische verkeerskennis van Nederlanders is 'schrikbarend slecht'. Bestuurders moeten dan ook lesmateriaal meekrijgen wanneer zij hun rijbewijs verlengen. Daarvoor pleit het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) maandag. Het bijscholingsmateriaal hoeft niet verplicht te worden gesteld, vindt het bureau.
Het CBR reageert op een uitzending van 'Het Nationale Verkeersexamen', zondag op SBS6. Daaruit bleek dat 86 procent van de deelnemers zou zakken als op dat moment een officieel theorie-examen werd afgelegd. Vorig jaar maakten acht op de tien mensen nog meer dan zes fouten tijdens het vijftig vragen tellende examen.
Het theorie-examen is de laatste jaren vanwege de toegenomen verkeersdrukte meer gericht op inzicht dan op 'droge feitenkennis', zegt CBR-woordvoerder Hans Fontijn. Dat is volgens hem een reden voor het hoge percentage zakkers onder de deelnemers aan de test op televisie. 'Inzicht heb je nu meer nodig dan enkele jaren terug. Daarom zou je mensen nieuw lesmateriaal moeten meegeven.' Het CBR wil dat dit gebeurt op basis van vrijblijvendheid. 'Er hebben ruim een miljoen mensen gekeken naar de uitzending, dus de interesse is er wel.'
Bron
Weinig nieuws aan, voor mij. Je ziet toch altijd ook om je heen hoeveel mensen er zakken?quote:Op maandag 17 april 2006 14:51 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wow, dat is idd wel erg slecht ja, 86% gezakt![]()
Over 3 dagen ga ik op voor mijn theorie :p Ik hoop dus dat jouw pech mijn geluk wordt.quote:Op maandag 17 april 2006 18:34 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Weinig nieuws aan, voor mij. Je ziet toch altijd ook om je heen hoeveel mensen er zakken?
M'n theoriecertificaat is nog drie dagen geldig.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |