Tegen bumperkleversquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:18 schreef Borreke het volgende:
[..]
waarom wil je zo'n foeilelijk ding hebben
ach ja, die hou je toch ben ik bang, was eerste les van mij,quote:
Oke, dankje! Ga ik binnenkort even kijken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:18 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik heb een boek van VeKa best, en die is redelijk matig moet ik zeggen. Als je het boek van Verjo hebt, dan schijn je meer kans te hebben.
Zo, das best snel ja, hoevaak les je dan in de week? En vertel es welke blunders je gemaakt hebt danquote:Op woensdag 12 april 2006 00:40 schreef Ghosty het volgende:
Ben ook bezig.. sinds eind februari denk ik.
heb 18 lessen gehad, morgen de 19e
Ik rij in een Hyundai Accent en hij is heel irritant.. gaspedaal doet soms irri en schakelen gaat ook niet echt soepel (eerste versnelling en achteruit gaan soms lastig erin) Maar dat ligt aan de auto.
Verder al redelijk wat blunders gemaakt
Maar t gaat steeds beter, ik hoop dat ik op tijd het een beetje goed kan, want ik rij 23 mei al af![]()
bij mijn lesauto kreeg ik hem ook lastig in zn 3, achteruit had je 2 handen voor nodig, maar ik denk dat dat andere toch echtaan jou ligt..quote:Op woensdag 12 april 2006 00:40 schreef Ghosty het volgende:
Ben ook bezig.. sinds eind februari denk ik.
heb 18 lessen gehad, morgen de 19e
Ik rij in een Hyundai Accent en hij is heel irritant.. gaspedaal doet soms irri en schakelen gaat ook niet echt soepel (eerste versnelling en achteruit gaan soms lastig erin) Maar dat ligt aan de auto.
Verder al redelijk wat blunders gemaakt
Maar t gaat steeds beter, ik hoop dat ik op tijd het een beetje goed kan, want ik rij 23 mei al af![]()
jupquote:Op woensdag 12 april 2006 11:16 schreef mirelia het volgende:
Met 2 handen??
Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt
Gaat het zo zwaar???
Zoals Descendant onder mij zegt, ligt aan de auto, me instructeur en me broer doen het zelf ook mtet 2 handen nlquote:
Grapje toch!quote:Op woensdag 12 april 2006 11:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Zoals Descendant onder mij zegt, ligt aan de auto, me instructeur en me broer doen het zelf ook mtet 2 handen nl
Slot wat over de koppeling heen gaat was kapot en mn instructeur wilde m niet zonder slot laten staan.. Heb er dan mee rond gereden en bij mn instructeur in de garage gezet..quote:
Ja, bij mijn lesauto wel met 2 handen.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:18 schreef pascalheister het volgende:
2 handen nodig voor in de achteruit? pff gelukkig gaat het hier met 1 hand prima
Mailtje gestuurd, alvast bedankt. Leuk mailadres trouwensquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:36 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ik les bij Bruinsma en kan je daar wel wat over vertellen. Mail maar even naar het adres in mijn profiel als je iets wil weten. Post het ook even hier als je mailt, check dat adres niet zo vaak
A3 dusquote:Op woensdag 12 april 2006 15:45 schreef jorienvdherik het volgende:
hier les ik in ongeveer
[afbeelding]
Gefeliciteerd!quote:
Gaat prima hoorquote:Op woensdag 12 april 2006 16:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Nu begint de hel pas, zelfstandig gaan rijden in een auto met benzinemotor
Succes![]()
Das idd wel fijn om te weten ja, maar wat druk is het daar dan zegquote:Op woensdag 12 april 2006 18:31 schreef Robin__ het volgende:
Okemama heeft het cbr lastig gevallen en de wachttijd bij het cbr in bussum is momenteel inderdaad 8 weken.. zwaar kut natuurlijk, maar aan de andere kant wel fijn te weten dat ik niet doelbewust genaait word oid
Ik weet het maar toen stond er:quote:Op woensdag 12 april 2006 21:03 schreef Nuna het volgende:
Er is ook nog een edit knop, TNA. Rechtsboven je bericht kun je klikken op een potloodje.
Neem iemand mee, daar wachten is niet leuk, (ook al ben je niet zenuwachtend) Die sfeer daar, of neem een krantje mee ofzoquote:Op woensdag 12 april 2006 23:50 schreef Descendant het volgende:
Vanavond laatste theorielesje gehad, dinsdag theorieexamen! Ik heb er wel vertrouwen in.![]()
Al die proefexamens e.d. gaan goed dus ik ben benieuwd. Als je nog tips hebt, schroom je niet.![]()
Waarom nu niet? Het is gewoon een computer hoorquote:Op woensdag 12 april 2006 23:52 schreef jorienvdherik het volgende:
ik ga donderdag bellen voor een afspraak van theorie
quote:Op woensdag 12 april 2006 23:58 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Waarom nu niet? Het is gewoon een computer hoor![]()
enquote:Wegwijzer in het verkeer personenauto
Dit boek bevat de volledige verkeerstheorie met de praktijk die is afgestemd op het CBR theorie-examen en de rij-procedure. Het boek bevat veel foto's, tekeningen, cartoons en ruim 200 studievragen. De antwoorden zijn los toegevoegd. Met steunkleuren is onderscheid gemaakt tussen hoofdregels, samenvattingen en de praktijk. Extra handig: de bordenbijlage is een bijlage achter in het boek met alle borden en hun betekenis!
Is het tweede boek nou echt aparte stof, of slechts een deel van de stof uit het eerste boek? Want in het eerste geval wil ik ze alletwee kopen, maar in het tweede geval uiteraard nietquote:Verkeerstheorie personenauto
Dit boek bevat alleen de theorie die is afgestemd op het CBR theorie-examen. Het boek bevat veel foto's, tekeningen en cartoons.
Met steunkleuren is onderscheid gemaakt tussen hoofd-
regels en samenvattingen. Extra handig is de bordenbijlage: een bijlage achter in het boek met alle borden en hun betekenis!
Ik heb alleen de 2de, en dat hoort bij het theoriepakket van mijn rijschool. Zal dus vast wel alles in staanquote:Op donderdag 13 april 2006 08:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Bij Verjo zie ik twee theorieboeken:
[..]
en
[..]
Is het tweede boek nou echt aparte stof, of slechts een deel van de stof uit het eerste boek? Want in het eerste geval wil ik ze alletwee kopen, maar in het tweede geval uiteraard niet.
Oke, dankje!quote:Op donderdag 13 april 2006 08:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik heb alleen de 2de, en dat hoort bij het theoriepakket van mijn rijschool. Zal dus vast wel alles in staan.
Ja, maar ga je in die weken niet lessen dan? Tenminste dat was bij mij wel zo. Ik had eerst 1 à 2 weken gelest en toen had mijn instructrice het examen al aangevraagd. Ik was net klaar met lessen en ik kon dus 'meteen' op.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:13 schreef TNA het volgende:
Geslaagden gefeliciteerd allemaal!![]()
M'n instructeur zei eergisteren "Volgende week vraag ik je examen aan, de wachttijd is 5 tot 8 weken."![]()
Nouja, als ik een tijd voor m'n examen al op examenniveau ben kan ik wel minder gaan lessen, maar ik had liever gehad dat ik eventueel vaker moest gaan lessen om op tijd klaar te zijn. Naja, 5 weken gaat nog. Hopelijk duurt het geen 8 wekenquote:Op donderdag 13 april 2006 13:30 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, maar ga je in die weken niet lessen dan? Tenminste dat was bij mij wel zo. Ik had eerst 1 à 2 weken gelest en toen had mijn instructrice het examen al aangevraagd. Ik was net klaar met lessen en ik kon dus 'meteen' op.
Wel jammer dat ik gezakt was, dus ik moest alsnog een maand wachten
Relaxed! Lekker gevoel is dat hequote:Op donderdag 13 april 2006 14:41 schreef rena het volgende:
Ik had net les en het ging me toch een partij lekkerHeb eindelijk weer eens een goed gevoel over mijn rijden
Lekker rustig koppelen, schakelen en remmen en zelfs heel goed gekeken allemaal. Nog een stukkie snelweg meegepakt en een hellingproefje op een heeeeele stijle helling, die helemaal perfect ging en toen was ik weer klaar
Super!
quote:Op donderdag 13 april 2006 14:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Relaxed! Lekker gevoel is dat heOntspannen de feestdagen in
![]()
Lekker dat het zo goed ging johquote:Op donderdag 13 april 2006 14:41 schreef rena het volgende:
Ik had net les en het ging me toch een partij lekkerHeb eindelijk weer eens een goed gevoel over mijn rijden
Lekker rustig koppelen, schakelen en remmen en zelfs heel goed gekeken allemaal. Nog een stukkie snelweg meegepakt en een hellingproefje op een heeeeele steile helling, die helemaal perfect ging en toen was ik weer klaar
Super!
Zo'n les had ik voor mijn rijexamenquote:Op donderdag 13 april 2006 14:41 schreef rena het volgende:
Lekker rustig koppelen, schakelen en remmen en zelfs heel goed gekeken allemaal. Nog een stukkie snelweg meegepakt en een hellingproefje op een heeeeele steile helling, die helemaal perfect ging en toen was ik weer klaar
Super!
quote:Op donderdag 13 april 2006 17:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Lekker dat het zo goed ging johZal idd erg fijn voelen na een paar kutlessen
Grappig om lezen, allemaal erg herkenbaarquote:Op donderdag 13 april 2006 17:38 schreef rena het volgende:
[..]
Ik begon tijdens het lessen al behoorlijk negatief te worden
En dan heb je ineens zo'n les waarin bijna niks verkeerd gaat en dan zie je het weer zitten
![]()
Jawelquote:Op donderdag 13 april 2006 16:08 schreef Faithy het volgende:
is er hier dan echt NIEMAND die motorrijlessen heeft
Precies 2 wekenquote:Op vrijdag 14 april 2006 08:18 schreef Robin__ het volgende:
Niet omvallen he...
Misschien over een tijdje.. Hoelang hebben jullie je autorijbewijs al? (van faithy weet ik iig dat ze m heeft)
1 weekquote:Op vrijdag 14 april 2006 08:18 schreef Robin__ het volgende:
Niet omvallen he...
Misschien over een tijdje.. Hoelang hebben jullie je autorijbewijs al? (van faithy weet ik iig dat ze m heeft)
quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:14 schreef Knoekie het volgende:
[..]
1 week![]()
Daarnet Rotterdam - Gouda en weer terug gereden![]()
Oke dat valt opzich wel weer mee,quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:08 schreef Faithy het volgende:
ik betaal 30 euro per klokuur..
mocht wel twee keer de aanbieding doen, toen was het 25 euro per les
ik heb er nu 10 klokuren opzitten, maar had van te voren al aangegeven dat ik het rustig aan wil doen
ik slaag liever met een goed gevoel, dan met geluk namelijk voor mn motorrijbewijsje bent toch iets kwetsbaarder op een tweewieler dan in een vierwieler..
de een is in 10 lessen klaar, de ander doet er langer over..
ik zie welzolang ik er maar plezier aan beleef
hoop wel zo richting eind zomer af te rijden
Nou enquote:
Soms indrukken? Je moet hem altijd hebben ingedrukt als je stiltaat, anders slaat ie afquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:09 schreef Hoolaa het volgende:
Ook moet je soms de koppeling indrukken met het remmen maar wanneer precies is nog niet zo heel duidelijk..
Nog meer mensen die hier in het begin last van hadden? Maybe tips?
precies, later doe je dit allemaal uit automatisme en dan hoor je het ook meteenquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:42 schreef Robin__ het volgende:
Niet echt.. ik kreeg er last van toen ik ineens meer gepusht werd meer in zn 4 en 5 te gaan rijden binnen de bebouwde kom. Maar dat went snel genoeg.
Tips.. Je kan desnoods even snel naar je toerenteller kijken, zodra de wijzer onder de 1 wil gaat ie schokken en hobbelen. Let dan dus wel op dat je dit niet constant gaat doen.. zo heel nauw komt het toch niet
Zo ging mijn les deze week ook. Begon niet lekker en toen ook allemaal van die kutstraatjes. Ook ik ging naar rechts waar ik naar links moest, toen kwam ik uit op een parkeerplaats van een kinderboerderij. M'n instructeur was er niet erg blij meequote:Op vrijdag 14 april 2006 11:14 schreef Robin__ het volgende:
Zucht.. nouja ik ben dus ook net weer terug, echt een kut les.. niets ging lekker, maar dan ook echt niets.. ik had ook absoluut geen zin dus ik zat zwaaar te balen toen ie me de kloterigste kutdorpjes instuurde, zelfs links en rechts weer een paar keer omgedraaid
Maargoed ik zal het maar snel vergeten want ik weet dat ik beter kanttt blijft staan en tot die tijd les ik wat minder.. examen is 3 weken na die ttt, heb t net ook ff in de OP gezet (28-6
) op een woensdagmiddag
quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:08 schreef NiteSpeed het volgende:
Vandaag uitleg gehad over wat er onder de motorkap zit, profieldiepte van banden en het dashboard. Best simpel als je alles gewoon een keer duidelijk behandelt.
is ook meer een gevoel bij mij, dacht me te herinneren dat m'n instructeur zei dat je moet indraaien als je met je achterkant bij de lamp van de andre auto zit of iets er voorbijquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Trouwens, hoe doen jullie achteruit inparkeren (niet fileparkeren maar met voluit indraaien in een parkeervak). Soms lukt het me, maar het is meer geluk dan een goede techniek. Ik weet nooit het goede punt van indraaien te vinden.
Cool!!quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:53 schreef laika het volgende:
ik heb vandaag mijn eerste bus rijles gehad!!
![]()
Nice!quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:12 schreef laika het volgende:
ja echt super!!!!! was totaal niet zenuwachtig, zelfs het achteruit inparkeren tussen 2 dingen ging goed!(misschien beginnersgeluk maar toch... ) was wel trots op mezelf...
![]()
het is alleen ff wennen, 12 meter lang, 3.40m hoog, 10 tonner maar ik ga ervoor!!!!wat ruimere bochtjes nemen en dan komt het allemaal goed...
Wat.... nuttig!quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef pascalheister het volgende:
ze willen per 1 mei ook al het sofinummer weten bij de cbr als je een examen aanvraagd
ja, m'n rijinstructeur had het ook over een bn nr. dat staat dus ook op het paspoortquote:Op vrijdag 14 april 2006 20:35 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Wat.... nuttig!![]()
![]()
Btw, sofinummer staat toch ook gewoon op je paspoort, welke je sowieso al bij je moet hebben bij 'n examen?
Ja, ik kan er iets over zeggen!quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:59 schreef philipnorth het volgende:
Iemand hier die iets kan zeggen over een BNOR examen?
Duurt het aanvragen hier van langer of even lang dan een gewoon examen?
Moet ook weer gaan beginnen, na een break van +/- een jaar nu bijna, mag dus weer fijn theorie doen, en dus ook op voor BNOR...
Volgende week de rijschool maar eens bellen iig.
Bij mij wel. Bij het CBR kon het soms al 2.5 week later een her ingepland worden, BNOR mínstens 8 weken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 09:57 schreef Meiske78 het volgende:
Bij mij duurde het aanvragen van het BNOR examen ook ongeveer 6 weken (Eindhoven), maar dat was niet anders dan bij het CBR hier. (Is overigens 8 maanden geleden).
Ik heb geleerd de raamstijl van de auto gelijk te houden met de linkerstreep van het vak waar je in wilt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Trouwens, hoe doen jullie achteruit inparkeren (niet fileparkeren maar met voluit indraaien in een parkeervak). Soms lukt het me, maar het is meer geluk dan een goede techniek. Ik weet nooit het goede punt van indraaien te vinden.
Tijdens zo'n cursusdag voor het oefenen van je theorie, moest ik die ook makenquote:Op zondag 16 april 2006 12:34 schreef LoverBoy het volgende:
Vanavond op SBS6 om 21.00 uur
"Het Nationale Verkeersexamen 2006"![]()
Dus die is er dit jaar niet? Oke dan kijk ik wel.. anders zou ik me toch alleen maar zitten ergerenquote:Op zondag 16 april 2006 13:43 schreef Sylvana het volgende:
ik heb het vorig jaar wel gezien, toen Kelly voor de zoveelste keer gezakt was en nou niet meer mee durft te doen
maar ga het vanavond niet kijken, ga lekker Dancing with the Stars kijken
Komt goed uit, ik heb donderdag theorie examenquote:Op zondag 16 april 2006 12:34 schreef LoverBoy het volgende:
Vanavond op SBS6 om 21.00 uur
"Het Nationale Verkeersexamen 2006"![]()
Gaat op gevoel naar verloop van tijd ontwikkel je dat ( bij mij niet ik rij bijna nooit in een auto ondanks mijn rijbewijsquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:04 schreef NiteSpeed het volgende:
het heet 'denkbeeldige acht'quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:12 schreef Blapiet het volgende:
die langzame slalom is echt kutje, die achtjes draai ik btw om pilonnetjes heen.
Hehe, ik ook. Heb dinsdag m'n theorie zoals ik al zei, leuk oefeningetje.quote:
Zoiets weet je op het laatst gewoonquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Wow, dat is idd wel erg slecht ja, 86% gezaktquote:CBR: theoriekennis Nederlander schrikbarend slecht
(Novum) - De theoretische verkeerskennis van Nederlanders is 'schrikbarend slecht'. Bestuurders moeten dan ook lesmateriaal meekrijgen wanneer zij hun rijbewijs verlengen. Daarvoor pleit het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) maandag. Het bijscholingsmateriaal hoeft niet verplicht te worden gesteld, vindt het bureau.
Het CBR reageert op een uitzending van 'Het Nationale Verkeersexamen', zondag op SBS6. Daaruit bleek dat 86 procent van de deelnemers zou zakken als op dat moment een officieel theorie-examen werd afgelegd. Vorig jaar maakten acht op de tien mensen nog meer dan zes fouten tijdens het vijftig vragen tellende examen.
Het theorie-examen is de laatste jaren vanwege de toegenomen verkeersdrukte meer gericht op inzicht dan op 'droge feitenkennis', zegt CBR-woordvoerder Hans Fontijn. Dat is volgens hem een reden voor het hoge percentage zakkers onder de deelnemers aan de test op televisie. 'Inzicht heb je nu meer nodig dan enkele jaren terug. Daarom zou je mensen nieuw lesmateriaal moeten meegeven.' Het CBR wil dat dit gebeurt op basis van vrijblijvendheid. 'Er hebben ruim een miljoen mensen gekeken naar de uitzending, dus de interesse is er wel.'
Bron
Weinig nieuws aan, voor mij. Je ziet toch altijd ook om je heen hoeveel mensen er zakken?quote:Op maandag 17 april 2006 14:51 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wow, dat is idd wel erg slecht ja, 86% gezakt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |