abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:42:44 #241
87694 Robin__
letitredno
pi_36956122
Niet echt.. ik kreeg er last van toen ik ineens meer gepusht werd meer in zn 4 en 5 te gaan rijden binnen de bebouwde kom. Maar dat went snel genoeg.

Tips.. Je kan desnoods even snel naar je toerenteller kijken, zodra de wijzer onder de 1 wil gaat ie schokken en hobbelen. Let dan dus wel op dat je dit niet constant gaat doen.. zo heel nauw komt het toch niet
pi_36956144
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:42 schreef Robin__ het volgende:
Niet echt.. ik kreeg er last van toen ik ineens meer gepusht werd meer in zn 4 en 5 te gaan rijden binnen de bebouwde kom. Maar dat went snel genoeg.

Tips.. Je kan desnoods even snel naar je toerenteller kijken, zodra de wijzer onder de 1 wil gaat ie schokken en hobbelen. Let dan dus wel op dat je dit niet constant gaat doen.. zo heel nauw komt het toch niet
precies, later doe je dit allemaal uit automatisme en dan hoor je het ook meteen
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:52:33 #243
139330 TNA
For the stars that shine
pi_36956449
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 11:14 schreef Robin__ het volgende:
Zucht.. nouja ik ben dus ook net weer terug, echt een kut les.. niets ging lekker, maar dan ook echt niets.. ik had ook absoluut geen zin dus ik zat zwaaar te balen toen ie me de kloterigste kutdorpjes instuurde, zelfs links en rechts weer een paar keer omgedraaid

Maargoed ik zal het maar snel vergeten want ik weet dat ik beter kan ttt blijft staan en tot die tijd les ik wat minder.. examen is 3 weken na die ttt, heb t net ook ff in de OP gezet (28-6 ) op een woensdagmiddag
Zo ging mijn les deze week ook. Begon niet lekker en toen ook allemaal van die kutstraatjes. Ook ik ging naar rechts waar ik naar links moest, toen kwam ik uit op een parkeerplaats van een kinderboerderij. M'n instructeur was er niet erg blij mee Als je maar weet dat je beter kan iig, volgende keer jezelf van tevoren motiveren dat je graag wil dat het beter gaat, dan zal je zien dat het weer een betere les wordt. Kutlessen moeten blijkbaar soms om het beter te laten gaan he
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:59:35 #244
87694 Robin__
letitredno
pi_36956693
Tja misschien was het beter om die tip niet te geven.. je leert het toch wel snel genoeg. Ik gok trouwens dat je (hoolaa) voorlopig alle bochten binnen de bebouwde kom (<50km/h) (afslaan dus.. niet een flauwe bocht in de weg) in zn 2 zal moeten nemen van je instructeur, na een tijdje leer je zelf wel of je een bocht in zn 2 moet nemen of dat het ook wel in zn 3 lukt.

Tis wel de enige tip die ik je kan geven.. behalve dan blijven oefenen Welke regio les je hoolaa?

*edit* *ik moet ook eens leren quoten

Ik hoop het TNA, voelde vrij lullig om te moeten zeggen dat ik het niet ga redden weekelijks te blijven lessen tot aan mn ttt als ik tussen mn ttt en examen ook nog (desnoods extra) wil kunnen lessen na zo'n pruts les zaterdag (over een week) weer eens proberen
pi_36956987
Vandaag uitleg gehad over wat er onder de motorkap zit, profieldiepte van banden en het dashboard. Best simpel als je alles gewoon een keer duidelijk behandelt .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_36958371
Ik heb voor de auto nu een jaar of 5 m'n rijbewijs ofzo,.... Maar ik betaal per klokuur motorles iets van 43 euro
pi_36958511
Weer gelest vandaag, voor het eerst in Utrecht gereden, viel toch wel redelijk tegen. M'n instructeur wees me er bijna non-stop op dat ik goed moest kijken enzo, alle spiegels en zijstraatjes enzo. Wel lastig, rare verkeerssituaties en superveel voetgangers en fietsers overal. Ik hoop dat ik het ooit leer. De snelwegen gingen wel lekker opzich.
Amber Streams - Instrumental Progressive Metal
pi_36958519
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:08 schreef NiteSpeed het volgende:
Vandaag uitleg gehad over wat er onder de motorkap zit, profieldiepte van banden en het dashboard. Best simpel als je alles gewoon een keer duidelijk behandelt .

Ik ben dus echt blond, want ik onthoud het echt niet Elke keer als die vent er weer over begint moet ik het mezelf opnieuw aanleren
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_36958696
Trouwens, hoe doen jullie achteruit inparkeren (niet fileparkeren maar met voluit indraaien in een parkeervak). Soms lukt het me, maar het is meer geluk dan een goede techniek. Ik weet nooit het goede punt van indraaien te vinden.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_36960057
ik heb vandaag mijn eerste bus rijles gehad!!
pi_36960100
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Trouwens, hoe doen jullie achteruit inparkeren (niet fileparkeren maar met voluit indraaien in een parkeervak). Soms lukt het me, maar het is meer geluk dan een goede techniek. Ik weet nooit het goede punt van indraaien te vinden.
is ook meer een gevoel bij mij, dacht me te herinneren dat m'n instructeur zei dat je moet indraaien als je met je achterkant bij de lamp van de andre auto zit of iets er voorbij
pi_36960222
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:53 schreef laika het volgende:
ik heb vandaag mijn eerste bus rijles gehad!!
Cool!!

Hoe was het? vertel!!
pi_36960518
straks ook weer lessen
pi_36960530
ja echt super!!!!! was totaal niet zenuwachtig, zelfs het achteruit inparkeren tussen 2 dingen ging goed! (misschien beginnersgeluk maar toch... ) was wel trots op mezelf...

het is alleen ff wennen, 12 meter lang, 3.40m hoog, 10 tonner maar ik ga ervoor!!!! wat ruimere bochtjes nemen en dan komt het allemaal goed...
pi_36960725
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:12 schreef laika het volgende:
ja echt super!!!!! was totaal niet zenuwachtig, zelfs het achteruit inparkeren tussen 2 dingen ging goed! (misschien beginnersgeluk maar toch... ) was wel trots op mezelf...

het is alleen ff wennen, 12 meter lang, 3.40m hoog, 10 tonner maar ik ga ervoor!!!! wat ruimere bochtjes nemen en dan komt het allemaal goed...
Nice!
Voor je werk oid?
pi_36960883
euh... nee gewoon omdat ik het leuk vind..
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:47:38 #257
87694 Robin__
letitredno
pi_36961500
Is dat niet godsgruwelijk duur?

En dan heb je dat rijbewijs.. kan je nooit meer in een bus rijden (tenzij je een andere baan zoekt)

Het lijkt mij ook wel kicken hoor, om een rijbewijs compleet zonder kruisjes te hebben, zo bedoel ik het niet maar echt slim vind ik het niet
pi_36961616
Het zal me een keer goed pas komen... ik doe dit niet zomaar... daar heb ik echt wel over nagedacht...
pi_36963046
Ik kan me herinneren dat er laatst een nieuwsbericht was - in ieder geval op nu.nl, wellicht ook op FOK! - over een nieuw systeem bij het CBR, dat het vanaf ... mogelijk was / zou zijn om digitaal examens aan te vragen of iets dergelijks, waardoor de wachttijd bijzonder veel korter zou zijn. Kan iemand dit bericht vinden, of kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Ik schat dat het bericht zo rond januari / februari verscheen, maar ik kan het niet vinden.
pi_36963296
ze willen per 1 mei ook al het sofinummer weten bij de cbr als je een examen aanvraagd
pi_36964640
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef pascalheister het volgende:
ze willen per 1 mei ook al het sofinummer weten bij de cbr als je een examen aanvraagd
Wat.... nuttig!

Btw, sofinummer staat toch ook gewoon op je paspoort, welke je sowieso al bij je moet hebben bij 'n examen?
pi_36964693
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:35 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Wat.... nuttig!

Btw, sofinummer staat toch ook gewoon op je paspoort, welke je sowieso al bij je moet hebben bij 'n examen?
ja, m'n rijinstructeur had het ook over een bn nr. dat staat dus ook op het paspoort
  vrijdag 14 april 2006 @ 23:59:40 #263
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_36970592
Iemand hier die iets kan zeggen over een BNOR examen?
Duurt het aanvragen hier van langer of even lang dan een gewoon examen?

Moet ook weer gaan beginnen, na een break van +/- een jaar nu bijna, mag dus weer fijn theorie doen, en dus ook op voor BNOR...
Volgende week de rijschool maar eens bellen iig.
pi_36971715
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:59 schreef philipnorth het volgende:
Iemand hier die iets kan zeggen over een BNOR examen?
Duurt het aanvragen hier van langer of even lang dan een gewoon examen?

Moet ook weer gaan beginnen, na een break van +/- een jaar nu bijna, mag dus weer fijn theorie doen, en dus ook op voor BNOR...
Volgende week de rijschool maar eens bellen iig.
Ja, ik kan er iets over zeggen!

Bij mij duurde het dik 6 weken voor de aanvraag. (regio Drenthe...)

Mede daarom verloopt as. donderdag ook mijn theoriecertificaat..

Ben gestopt nu. Het sloopte me, zowel ikzelf als m'n studie leden eronder, en dat laatste is toch wel het laatste wat ik wilde.
pi_36971732
Hoevaak heb je al examen gedaan dan, Philipnorth????
  zaterdag 15 april 2006 @ 01:03:21 #266
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_36972398
Wordt mijn 5e keer nu, 1e 4x (net) niet gehaald

Hmmmm 6 weken...Zal wel eens na gaan vragen bij rijschool iig.
  zaterdag 15 april 2006 @ 09:57:36 #267
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_36975066
Bij mij duurde het aanvragen van het BNOR examen ook ongeveer 6 weken (Eindhoven), maar dat was niet anders dan bij het CBR hier. (Is overigens 8 maanden geleden).
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_36975404
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 09:57 schreef Meiske78 het volgende:
Bij mij duurde het aanvragen van het BNOR examen ook ongeveer 6 weken (Eindhoven), maar dat was niet anders dan bij het CBR hier. (Is overigens 8 maanden geleden).
Bij mij wel. Bij het CBR kon het soms al 2.5 week later een her ingepland worden, BNOR mínstens 8 weken.
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:39:52 #269
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_36976620
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik heb geleerd de raamstijl van de auto gelijk te houden met de linkerstreep van het vak waar je in wilt.
dan er voorbij rijden en bij het derde vak wat je tegenkomt te stopen en dan achteuit rijden en helemaal insturen
Dan kom je goed uit in je vak...wel als de horizon recht is 2 slagen terugsturen
Nu ik mijn rijbewijs heb doe ik het op gevoel en met goed spiegels kijken dan gaat het eigenlijk vanzelf maw ervaring is het belangrijkste imo
Shuffle up and deal!!!
pi_36985395

weer lekker gereden

rijinstructeur vindt dat het echt goed gaat

nu 12 klokuren op de motor doorgebracht, en tis echt

gaat steeds beter, ook met de verkeersdeelname.. soepele bochten, lekker tempo

bijzondere verrichtingen gaan ook goed

motor
Doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: