abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36721232
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:09 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Daar hebben we nu alle tijd voor En het kost geen 60 euro per anderhalf uur meer
Ik hoop de 27ste dat ik, dat ook niet meer hoef.
pi_36721468
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:01 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Nouja, ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig. Gewoon goed geslapen. De examinator vertelde van te voren dat hij geen rare truukjes uit ging halen ofzo. Ik en mijn instructeur hadden daarvoor nog even 2 keer de examenroute gereden, en de examinator had daar vandaag geen zin in denk ik. Was binnen 20 minuten weer terug bij het CBR. Had wel één foutje begaan. Daar zou hij me in principe op gezakt hebben, maar aangezien de rest goed ging en hij ook niet de meeste kinderachtigste was

Maar of ik zelf denk dat ik er echt klaar voor ben : Nee, mijn instructeur zei ook dat ik nog veel ervaring op moet doen wil ik echt goed mee kunnen rijden met het verkeer.
Fijn om te weten dat er ook nog makkelijke examinatoren bestaan. Die ervaring komt vanzelf wel, als je lekker op je gemakje kan rondtuffen.
Puur uit nieuwsgierigheid, wat deed je precies fout?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_36721782
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:27 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Fijn om te weten dat er ook nog makkelijke examinatoren bestaan. Die ervaring komt vanzelf wel, als je lekker op je gemakje kan rondtuffen.
Puur uit nieuwsgierigheid, wat deed je precies fout?
Beetje moeilijk uit leggen, maar er is hier een verkeersplein waar als je rechtdoor wilt je moet invoegen in een bocht (als je te laat bent) en daar keek ik niet goed toen een auto mijn rechts in wilde halen. Vervolgens stuurde ik terug en gaf ik opnieuw richting aan en kwam op die baan.
pi_36724146
Gefeliciteerd Knoekie en Thomas B.
Jammer Rembo

Morgen om 8 uur is het zo ver!
Ik hoop dat ik Knoekie en Thomas B. achterna kan gaan! Ik heb er alle vertrouwen in!
pi_36724523
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:43 schreef its_me_ het volgende:
Gefeliciteerd Knoekie en Thomas B.
Jammer Rembo

Ik hoop dat ik Knoekie en Thomas B. achterna kan gaan! Ik heb er alle vertrouwen in!
Succes morgen
pi_36724747
Succes men !
pi_36725142
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:43 schreef its_me_ het volgende:

Veel succes! Ik moet om 13.05 En ik hoop ook dat ik ze achteraan kan gaan
pi_36725182
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Veel succes! Ik moet om 13.05 En ik hoop ook dat ik ze achteraan kan gaan
Succes Sylvana
pi_36725236
Sylvana, heel veel succes

Ik mag morgen ook weer lekker rijden
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_36726584
Gefeliciteerd Thomas en Knoekie! Lekker zelf rijden!
Sylvana veel succes voor morgen!
Ik ga trouwens morgen beginnen met m'n ''pillenkuur'' 3½ dag slikken lijkt me genoeg. En volgens m'n instructrice heb ik maandag een toffe examinator, dus ik ben benieuwd!

[ Bericht 25% gewijzigd door Shirley op 07-04-2006 00:38:33 ]
Back in business.
pi_36729019
Sylvana, heel veel succes vandaag!!

Iedereen bedankt voor de steun

En nu ga ik er vandoor!
pi_36729102
Succes Sylvana & its_me_ ik lees zo wel of je geslaagd ben
pi_36729166
zucht, om 13.30 mn theorie voel al lichte vlinders..zometeen nog even paar oefen examens en mn samenvatting doorlezen
  vrijdag 7 april 2006 @ 08:36:20 #164
87694 Robin__
letitredno
pi_36729613
succes allemaal

Ik ga zo ook weer..
pi_36729858
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:36 schreef Robin__ het volgende:
succes allemaal

Ik ga zo ook weer..
succes alvast
  vrijdag 7 april 2006 @ 08:56:08 #166
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36729890
vanmiddag weer aantreden om 14:30 , 2 uur rijden
pi_36730270
trouwens, is er een handige vuistregel om te weten hoeveel meter je inhaalmanoeuvre nodig heeft? Ik heb tijdens mn proefexamens daar 3 vragen over gehad en altijd fout.. in je boek staat dat bij een verschil van 10km/u de benodigde inhaalafstand 6 promille bedraagt van de snelheid van het inhalende voertuig. bij 20 km/u 3 promile en bij 60 km/u nog maar 1 promille..

als je dus met 80 km/u een voertuig inhaalt wat 70 km/u rijd heb je 6 promille van 80 km is 480 meter...

is promille een reken eenheid? snap er geen zak van...
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:30:23 #168
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36731920
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:17 schreef Thrilled het volgende:
trouwens, is er een handige vuistregel om te weten hoeveel meter je inhaalmanoeuvre nodig heeft? Ik heb tijdens mn proefexamens daar 3 vragen over gehad en altijd fout.. in je boek staat dat bij een verschil van 10km/u de benodigde inhaalafstand 6 promille bedraagt van de snelheid van het inhalende voertuig. bij 20 km/u 3 promile en bij 60 km/u nog maar 1 promille..

als je dus met 80 km/u een voertuig inhaalt wat 70 km/u rijd heb je 6 promille van 80 km is 480 meter...

is promille een reken eenheid? snap er geen zak van...
Promille is inderdaad een rekeneenheid, maar let eens goed op. Je zegt 6 promille van 80km = 480 meter, en hoeveel is 6x80? Juist, 480 Helemaal niet zo moeilijk dus als je kunt hoofdrekenen

Ik heb morgenvroeg theoriecursus, weet iemand wat ik precies kan verwachten (het is van 8.30 tot 14.00 ) Ik heb mijn boek nog niet helemaal uit, zou dat misschien heel erg zijn?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:01:13 #169
87694 Robin__
letitredno
pi_36732590
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:54 schreef Thrilled het volgende:

[..]

succes alvast
Dank.. ik ben echt met zweetplekken in mn tshirt uitgestapt.. (vooral omdat mn instructeur het nodig vond de verwarming op 24 te zetten ofzo) en dan ook nog een klote route (dus zo druk bezig dat ik het niet eens door had) maar op de terug weg op de snelweg pfff.. volgende keer ga ik lessen in mn zwembroek geen trui/longsleeves meer

ik moet vanavond even bellen over de ttt}:| jammer dan, ik hoor het volgende week wel.. of ik die datum nou nu weet of vrijdag
pi_36732591
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:36 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Beetje moeilijk uit leggen, maar er is hier een verkeersplein waar als je rechtdoor wilt je moet invoegen in een bocht (als je te laat bent) en daar keek ik niet goed toen een auto mijn rechts in wilde halen. Vervolgens stuurde ik terug en gaf ik opnieuw richting aan en kwam op die baan.
. Daarben ik de eerste keer op gezakt Hoewel mijn geval net iets erger was maja. Vandaag de 2e poging, en vandaag haal ik hem
pi_36732881
zit weinig logica in dan

10 km/u verschil = 6 promille van het inhalende voertuig
20 km/u verschil = 3 promille van het inhalende voertuig
60 km/u verschil = 1 promille van het inhalende voertuig
pi_36733238
nou, ik ga nu naar het station en dan op weg naar het examen centrum..bibbeerrrr wish me luck

jullie horen het nog wel
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:28:30 #173
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36733248
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:27 schreef Thrilled het volgende:
nou, ik ga nu naar het station en dan op weg naar het examen centrum..bibbeerrrr wish me luck

jullie horen het nog wel
succes
succes
succes!!!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:28:30 #174
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36733249
quote:

jullie horen het nog wel
succes
succes
succes!!!
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:28:30 #175
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36733250
quote:

jullie horen het nog wel
succes
succes
succes!!!
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:28:49 #176
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36733256
hm, 1 post was voldoende
pi_36733427
Thnx allemaal

ik ben niet zenuwachtig

echt vaag, k heb ook hartstikke goed geslapen enzo, nouja, beter toch

kweet niet meer of me instructeur me nou omkwart voor 12 of kwart over 12 komt ophalen :$
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:37:57 #178
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36733476
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Lees je es in joh! Ze is al 5 keer gezakt, kan me goed voorstellen dat je het dan op een gegeven moment goed zat bent hoor!

Zonnestraaltje
Zat zijn was ik het ook toen ik voor de 3e keer gezakt was. Spuugzat zelfs. Ik had ook even zoiets van; krijg maar lekker de tyfus met je rijbewijs.
Je baalt er even van, maar je moet door, je kan niet blijven jammeren en huilen.
Toegeven aan angsten is NOOIT een optie. De enige manier om over je angsten te komen is ze gewoon aangaan en ondervinden dat het niet zo erg is dat jij altijd gedacht had.

Hardstikke zielig allemaal voor haar, maar angsten moet je aanpakken, niet ontlopen. Je schuift nu alleen maar weer de ellende vooruit en als je later weer begint te rijden begin je weer van voor af aan.

Maarja tis en blijft haar eigen keuze, en dat moet ze dan ook gewoon doen. Lekker stoppen. .

Zonnestraaltje
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:31:41 #179
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36734827
degene die nog op moeten veel succes~!
geslaagden gefeliciteerd!
pi_36735339
wat misschien ook helpt is gewoon rationeel erover praten, inweze slecht het niet zo veel voor en hangt er ook niet al te veel aan af. Ik bedoel haal je het niet mag je het nog een keer proberen, en nog eens en nog eens, niet dat ze zeggen 3x afrijden is nooit meer een rijbewijs.

Kost je alleen geld, dat is het enige. En niet zo graag je papiertje willen hebben, beetje onverschillig doen, bij mij werkt dat dan altijd wel.

of jezelf tot de orde roepen zodra je begitn te paniekeren, zo van ejj en nu normaal doen, paar keer diep ademhalen en knallen.
'The Less you know, The more you believe'
pi_36735678
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:01 schreef Shailesh het volgende:

[..]

. Daarben ik de eerste keer op gezakt Hoewel mijn geval net iets erger was maja. Vandaag de 2e poging, en vandaag haal ik hem
Het was dat ik zelf corigeerde anders was ik helemaal de lul geweest
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:15:52 #182
88233 Steve
Still the best.
pi_36736132
Vandaag eindelijk weer een lekker lesje. Alleen op het laatste moment, toen ik ineens stil stond midden op een drukke weg, omdat ik in z'n 3 had geschakeld i.p.v. 1. .

Sylvana succes nog! .
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:48:29 #183
139407 jorienvdherik
pi_36737184
ben benieuwd waar ik zo heen moet rijden, les van 2 uur hoop stuk snelweg weer, gister ook stukje
pi_36737253
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:48 schreef jorienvdherik het volgende:
ben benieuwd waar ik zo heen moet rijden, les van 2 uur hoop stuk snelweg weer, gister ook stukje
Met de leswagen lekker op de linkerbaan gaan rijden
pi_36737635
Oké dan. Ik zal het nog één keer duidelijk formuleren. (al vind ik dat je jezelf wel tegenspreekt, maargoed dat doet er nu even niet toe.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef blup het volgende:

[..]

vrijdag 7 april 2006 11:37[/url] schreef blup het volgende:[/b]Zat zijn was ik het ook toen ik voor de 3e keer gezakt was. Spuugzat zelfs. Ik had ook even zoiets van; krijg maar lekker de tyfus met je rijbewijs.
Ik ben alleen geen 3 keer gezakt, maar 5 keer. Ben 'r al langere tijd spuugzat van, m'n instructeurs konden met bij het lessen niets meer leren, de examens willen gewoon niet. Zou nu wel door kunnen gaan en opnieuw af gaan rijden, maar het vertrouwen is er op het moment gewoon even niet.

Bij sommigen gaat dit echter boven hun pet, zij kunnen dit maar niet begrijpen.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef blup het volgende:Je baalt er even van, maar je moet door, je kan niet blijven jammeren en huilen.
Ik jammer en huil ook niet. Heb ik geeneens tijd voor.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef blup het volgende:Toegeven aan angsten is NOOIT een optie. De enige manier om over je angsten te komen is ze gewoon aangaan en ondervinden dat het niet zo erg is dat jij altijd gedacht had.
Ik geef ook niet toe aan m'n angsten, dat is wat jij er van maakt.
Wie zegt dat ik m'n 'angsten' (zoals jij het noemt, ik zie faalangst niet echt als een angst, meer als 'n lastig soort van kwaaltje ) niet aanga? Jij, niet ik.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef blup het volgende:Hardstikke zielig allemaal voor haar, maar angsten moet je aanpakken, niet ontlopen. Je schuift nu alleen maar weer de ellende vooruit en als je later weer begint te rijden begin je weer van voor af aan.
Nogmaals, doe ik ook niet. Heb alleen nog meer dingen aan m'n hoofd naast m'n rijbewijs, en die hebben ook hoge prioriteit. Schuif geen ellende voor me uit.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef blup het volgende:Maarja tis en blijft haar eigen keuze, en dat moet ze dan ook gewoon doen. Lekker stoppen. .
Het is m'n eigen keuze? Vind je? Als ik alles wat je hierboven gebazeld heb zo bekijk, spreek je jezelf een beetje tegen, slimmerd.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef blup het volgende:
Zonnestraaltje
Je verwacht nu 'n kus terug? Forget it, schatje!
pi_36737720
Sylvana, ik ben benieuwd Vast wel geslaagd
And you know I might
pi_36737780
Haha, wat een slecht weerwoord. Je maakt wel overal een probleem van hè?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_36737942
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:

bla
Ik vind dat je een goed besluit heb genomen, gewoon even een tijdje wachten todat je denkt weer vertrouwen erin te hebben, dus trek jezelf niks aan van die mensen die er een andere mening over hebben. Je weet zelf wel wat het beste voor je is.

Maar een vraagje houden die examinators geen rekening met jou? Ik bedoel als je zovaak bent gezakt (Dat je kan kan rijden geloof ik best, zelfs nog beter dan mij dat weet ik zeker)

Hoe ik geslaagd ben weet ik niet, ik zit nu nog steeds met een gevoel van ongeloof als ik al die verhalen zo lees van mensen die gezakt zijn, en mijn fout tijdens mijn examen.
pi_36737975
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:04 schreef rena het volgende:
Sylvana, ik ben benieuwd Vast wel geslaagd
Ja ik ben ook benieuwd en ik moet zo weg
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:22:37 #190
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36738296
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Je verwacht nu 'n kus terug? Forget it, schatje!
Suc6 ermee , schatje

Ben benieuwd wat sylvana gedaan heeft..
pi_36738369
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:11 schreef Knoekie het volgende:

Hoe ik geslaagd ben weet ik niet, ik zit nu nog steeds met een gevoel van ongeloof als ik al die verhalen zo lees van mensen die gezakt zijn, en mijn fout tijdens mijn examen.
Ja, dat had ik dus ook. Ik had ook een straat van rechts niet gezien, maar ben er niet op gezakt.

Nu ben ik dan een week aan het rijden, maar ik vind autorijden nu helemaal niet meer zo leuk Vooral gas/koppeling vind ik erg wennen nog. Maar goed, vriendin van me heeft nu een maand haar rijbewijs en vind het nu pas weer leuk
pi_36738375
ik moet 9 mei afrijden ! na 34 lessen van 50 min, in breda
skallemapattes
pi_36738459
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:25 schreef Nuna het volgende:

[..]

Ja, dat had ik dus ook. Ik had ook een straat van rechts niet gezien, maar ben er niet op gezakt.

Nu ben ik dan een week aan het rijden, maar ik vind autorijden nu helemaal niet meer zo leuk Vooral gas/koppeling vind ik erg wennen nog. Maar goed, vriendin van me heeft nu een maand haar rijbewijs en vind het nu pas weer leuk
Dat heb ik ook hoor Ach je moet een beetje wennen aan de auto hé Ik heb een klein stukje met me moeders auto gereden en hij sloeg nog geeneens af. (Oke hobelde wel een paar keer) Vanavond weer een stukje rijden
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:35:41 #194
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36738638
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:25 schreef Nuna het volgende:

[..]

Had ik ook, toen we me rijbewijs hadden gehaald moest ik terug rijden. Vond 't maar niks om gelijk door de stad met een lange station benzine auto te rijden. Nu vind ik rijden wel weer leuk. Ook in de station-benzine
pi_36739534
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:12 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ja ik ben ook benieuwd en ik moet zo weg

Ik heb zo rijles. Ik hoop echt zo dat ze geslaagd is
And you know I might
pi_36739803
godverdegodvergloeiende!!

Ik ga naar dat examen centrum, eerst half uur voor een gesloten deur je extra zenuwachtig staan maken, deuren gaan open, je levert je examen kaart in, krijgt stoelnummer, mag je beneden wachten, zit je daar nog een kwartier zenuwachtig te maken.. mag je eindelijk naar de zaal.. gaat die muts de inleiding doen:

welkom allemaal, iedereen die hier zit zit hier voor zijn rijbewijs B theorie examen? ja.. mooi
en iedereen die hier zit is ook 18 jaar of ouder?

ik dacht al..godver nee he... dus ik steek mn hand op: mevrouw.. ik wordt 25 april pas 18...

"oh het spijt me maar dan mag je nog geen examen doen.."

mocht ik weer naar huis... wat ben ik pissig zeg gelukkig mn geld niet kwijt en mag nu pas 12 mei examen doen... zorgen dat ik alles niet vergeet, wat een baggerzooi
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:12:11 #197
87694 Robin__
letitredno
pi_36739823
Ben ook benieuwt, hoop het wel voor dr

(zonnestraaltje.. ga je toch niet zo lopen verdedigen joh.. nergens voor nodig )
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:13:11 #198
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36739850
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:11 schreef Thrilled het volgende:

Ik ga naar dat examen centrum, eerst half uur voor een gesloten deur je extra zenuwachtig staan maken, deuren gaan open, je levert je examen kaart in, krijgt stoelnummer, mag je beneden wachten, zit je daar nog een kwartier zenuwachtig te maken.. mag je eindelijk naar de zaal.. gaat die muts de inleiding doen:

welkom allemaal, iedereen die hier zit zit hier voor zijn rijbewijs B theorie examen? ja.. mooi

ik dacht al..godver nee he... dus ik steek mn hand op: mevrouw.. ik wordt 25 april pas 18...

mocht ik weer naar huis... wat ben ik pissig zeg gelukkig mn geld niet kwijt en mag nu pas 12 mei examen doen... zorgen dat ik alles niet vergeet, wat een baggerzooi
minder
maar, had je dat niet van te vorenkunnen weten
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:13:44 #199
87694 Robin__
letitredno
pi_36739868
quote:

wacht even.. wie heeft die afspraak dan gemaakt voor je? (je gaat een snelcursus doen dus wil het hebben voor je begint ofzo?)
pi_36739876
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:12 schreef Robin__ het volgende:
(zonnestraaltje.. ga je toch niet zo lopen verdedigen joh.. nergens voor nodig )
Nee, zou ik ook eigenlijk helemaal niet moeten doen, hé! voor Robinnn!

@ Thrilled, beetje bot misschien maar had je niet kunnen weten dat je minstens 18 jaar oud had moeten zijn voor theorieexamen?

Hoop dat Syl 't gehaald heeft! Als ze het hier nou even heel erg snel post , dan zit iedereen ook niet meer zo benieuwd af te wachten!
pi_36740050
Het stond (achteraf gezien) in de FAQ op de site van mijn rijsschool.. alleen ik vroeg een maand geleden mijn examen aan bij mijn rijsschool.. daar hadden ze ook al kunnen vertellen dat ik vandaag nog geen examen mocht doen. Gister mijn theorie kaart gehaald, konden ze ook al vertellen dat ik geen examen mocht doen. En de CBR kutjes konden vandaag zelf ook al melden (voordat ik de zaal in ging) dat ik nog geen 18 was.. ik was er vanuit gegaan dat ik gewoon mocht mee doen...
pi_36740156
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:18 schreef Thrilled het volgende:
Het stond (achteraf gezien) in de FAQ op de site van mijn rijsschool.. alleen ik vroeg een maand geleden mijn examen aan bij mijn rijsschool.. daar hadden ze ook al kunnen vertellen dat ik vandaag nog geen examen mocht doen. Gister mijn theorie kaart gehaald, konden ze ook al vertellen dat ik geen examen mocht doen. En de CBR kutjes konden vandaag zelf ook al melden (voordat ik de zaal in ging) dat ik nog geen 18 was.. ik was er vanuit gegaan dat ik gewoon mocht mee doen...
Jaa.. balen.. maargoed probeer het dan zo te zien, die kennis zit nu al in je hoofd, en dat gaat er echt niet zomaar weer uit dus de volgende keer ken je 't nog steeds steengoed en ga je 't gewoon halen!
Verwacht dan wel nul foutjes van je, hé!
pi_36740276
daar ga ik nu helemaal voor, 0 fout
pi_36740315
denk niet dat je boos kunt worden omdat ej werd weg gestuurd, regels zijn regels, maar dat moest je eigenlijk al op voorhand weten.... naja
pi_36740535
Sylvana... Schiet us op!!!

Geslaaaaaagd???
pi_36740691
Ik moet over 20 minuten rijden, dus kom op Sylvana, vertel het ons
And you know I might
pi_36741850
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:33 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Sylvana... Schiet us op!!!

Geslaaaaaagd???
jaja, ik ben der al hoor, k moest eerst weer terug naar Deventer

maar uhm, ik blijf jullie nog fijn een tijdje gezelschap houden hier
pi_36741883
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

jaja, ik ben der al hoor, k moest eerst weer terug naar Deventer

maar uhm, ik blijf jullie nog fijn een tijdje gezelschap houden hier
Wat jammer..
Wat ging er mis??

Sterkte meis...
pi_36742006
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:12 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Wat jammer..
Wat ging er mis??

Sterkte meis...
Ze moeten vrachtwagens gewoon een rijverbod geven als ik moet afrijden Eerste keer met afrijden met invoegen dat ik er achter wilde en ik er voor moest invoegen en deze keer reed ik op de binnenbaan van een verkeersplein, vrachtwagen naast me in de buitenbaan, en ik moest dus ook weer naar de buitenbaan, en dat deed ik dus te vroeg volgens examninator. Het kon wel, maar het was wel krap

En een auto van rechts over het hoofd gezien

Maar verder ging het perfect, hartstikke lekker gereden, bijzondere verrichtingen gingen prima, leuke examninator, maarja, 2 van die stomme fouten waar ze je dus wel op laten zakken
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:19:19 #210
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_36742110
Hmm wat naar zeg.. Sterkte! En laat je niet uit het veld slaan hè, volgende keer komt het vast goed
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:25:02 #211
88233 Steve
Still the best.
pi_36742277
Sylvana klote. .
Nou ja, gewoon nog een keer proberen. .
pi_36742323
AIGHT. Ik heb hem gehaald

Examen ging vlekkeloos. Kreeg 2 keer toegeworpen dat ik wat sneller moest rijden, maar voor de rest geen probleem. Heb wel een recordtijd van 45 minuten gereden . Geen idee waarom het zo lang moest. En bij het achteruit inparkeren kwam ik in het vak naast het bedoelde vak terecht . Maja, al goed eind goed, rijbewijs rust uit in m'n zak, en ik wacht tot mijn ma thuiskomt met de auto .

En helaas Sylvana, maar niet opgeven meid, het lukt je wel
pi_36742351
Jammer ! maar je hebt er ook weer iets van geleerd hoop ik, dan weet je waar je voortaan op moet letten, en het lukt vast
pi_36742373
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:26 schreef Shailesh het volgende:
AIGHT. Ik heb hem gehaald

En helaas Sylvana, maar niet opgeven meid, het lukt je wel
Gefeliciteerd

En ik baal er wel van, maar t was een mindere teleurstelling dan de vorige keer, toen zat ik echt te huilen, maar toen was ik ook zo zenuwachtig en toen ging het ook zo kut, maar nou gewoon lekker gereden en toch wel vertrouwen in dat het de volgende keer goed gaat komen Ik moet alleen niet van die stomme fouten maken en gewoon goed in me spiegels kijken
pi_36742531
aj balen syl, blijkt toch weer dat goed kijken de belangrijkste factor is met autorijden
pi_36742685
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:28 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

En ik baal er wel van, maar t was een mindere teleurstelling dan de vorige keer, toen zat ik echt te huilen, maar toen was ik ook zo zenuwachtig en toen ging het ook zo kut, maar nou gewoon lekker gereden en toch wel vertrouwen in dat het de volgende keer goed gaat komen Ik moet alleen niet van die stomme fouten maken en gewoon goed in me spiegels kijken
Is hartstikke normaal hoor. Ik ben normaal ook nooit zenuwachtig voor niks, maar voor dit was het ff afzien...Gisteravond zat ik al met mn hoofd elders, en vanochtend werd ik om 8 uur al wakker, en kon ik niet meer slapen...

TIjdens het examen zelf zat ik na 5 minuten met een droge keel. En dat is tergens, na 40 minuten rijden . Maar komt goed hoor, eens slaagt iedereen
pi_36742709
Balen Sylvana... maarja komt wel goed!
Heb vanmorgen mn rijbewijs opgehaald en toen meteen de auto van mn ma ingepikt... lekker wezen toeren vanmiddag...
pi_36742771
Ik ben helaas ook gezakt

Op een T-kruising wilde ik snel voor een auto invoegen, maar de examinator vond dat dit niet kon!
Dus ik had een ingreep.

De rest van de rit ging wel lekker, bijzondere verrichtingen gingen ook goed.

Hopen dat ik het volgende maand nogmaals kan proberen!
pi_36742827
Voor een kruising nog even snel inhalen !
We'll keep on whispering our mantras.
pi_36743134
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:43 schreef NiteSpeed het volgende:
Voor een kruising nog even snel inhalen !
Ik moest voorrang verlenen aan het kruisende verkeer, er kwam 1 auto van rechts en daar wilde ik nog snel voor invoegen.
pi_36743187
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:41 schreef its_me_ het volgende:
Ik ben helaas ook gezakt
balen zeg Maarja, idd ook niet echt een slimme actie nee, maar goed, daar had ik er ook 2 van vandaag Volgende keer gaan we het gewoon halen
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:55:05 #222
87694 Robin__
letitredno
pi_36743280
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:18 schreef Thrilled het volgende:
Wat precies doe jij dan bij 'jou rijschool'? Mag je al lessen stiekem of simulator gedoe?
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:59:12 #223
87694 Robin__
letitredno
pi_36743422
ahh balen sylvana en its_me Gelukkig zijn jullie er allebei vrij nuchter onder..
pi_36743561
Sylvana jammer zeg! Volgende keer gaan we het zeker weten halen!

Shailesh gefeliciteerd!
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:39 schreef Thomas B. het volgende:
Balen Sylvana... maarja komt wel goed!
Heb vanmorgen mn rijbewijs opgehaald en toen meteen de auto van mn ma ingepikt... lekker wezen toeren vanmiddag...
Maak ons is niet jaloers
pi_36743785
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:59 schreef Robin__ het volgende:
ahh balen sylvana en its_me Gelukkig zijn jullie er allebei vrij nuchter onder..
jup, dat was de vorige keer wel anders he
pi_36744842
Sylvana en its_me Wat kut zeg

Mijn rijles ging vrij klote, ik word er verdrietig van Kan niet zeggen waarom, maar ik word er helemaal gestoord van en boos en gefrustreerd en ik fok me zelf zo ontzettend op. Zo, dat moest ik even kwijt.
And you know I might
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:47:22 #227
139407 jorienvdherik
pi_36744956
mijn rijles net.. het ging bizar slecht in het begin. Voor elk moment dat ik moest stoppen op een kruispunt sloeg de motor bijna af en soms gewoon helemaal en daarna aanzetten lukte me niet was echt om te huilen.

Dit kwam volgens mij omdat ik andere schoenen aan had met een dunne bodem. Deze ga ik echt niet meer aan doen

Gelukkig het 2e uur ging alles wel weer goed. Nog stuk snelweg gepakt en reed midden door Rotterdam bij de erasmus brug echt druk 3)
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:13:43 #228
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_36745743
Hé zonnestraaltje, gewoon even voor het 'je bent niet de enige-gevoel': Ik ben ook pas de zesde keer geslaagd. Ik ben ook zo'n faalangstmiepje en zelfs die keer dat ik wel slaagde reed ik de eerste helft van de rit veel te opgefokt. Het enige dat je kunt doen is het gewoon zeggen vooraf tegen je examinator en toch proberen je er overheen te zetten (ja ik weet, het is makkelijker gezegd dan gedaan, dat zei ik zelfs nog tegen mijn examinator). Die rijlessen heb je niet meer nodig, maar dat stomme papiertje kun je helaas alleen krijgen door dat stomme rijexamen te doen.

Houd dus voor het moment dat je het weer een keertje wil gaan proberen in je achterhoofd dat het wel kan (ik ben het levende bewijs ). En die keer gaat het vast lukken .
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_36745813
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:13 schreef Meiske78 het volgende:
Hé zonnestraaltje, gewoon even voor het 'je bent niet de enige-gevoel': Ik ben ook pas de zesde keer geslaagd. Ik ben ook zo'n faalangstmiepje en zelfs die keer dat ik wel slaagde reed ik de eerste helft van de rit veel te opgefokt. Het enige dat je kunt doen is het gewoon zeggen vooraf tegen je examinator en toch proberen je er overheen te zetten (ja ik weet, het is makkelijker gezegd dan gedaan, dat zei ik zelfs nog tegen mijn examinator). Die rijlessen heb je niet meer nodig, maar dat stomme papiertje kun je helaas alleen krijgen door dat stomme rijexamen te doen.

Houd dus voor het moment dat je het weer een keertje wil gaan proberen in je achterhoofd dat het wel kan (ik ben het levende bewijs ). En die keer gaat het vast lukken .
Dankje.
pi_36747343
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:55 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Wat precies doe jij dan bij 'jou rijschool'? Mag je al lessen stiekem of simulator gedoe?
ik noem het "mijn rijschool" omdat ik er ingeschreven sta voor theorie examen en me al aangemeld heb voor praktijk lessen.. mag ik dat niet zo noemen dan ofzo
pi_36748316
Heb je nog geen les gevolgd dan? want het is toch verboden om als als niet-18jarige lessen te volgen?
pi_36748345
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:51 schreef Borreke het volgende:
Heb je nog geen les gevolgd dan? want het is toch verboden om als als niet-18jarige lessen te volgen?
Hij zegt toch dattie zich daar alleen heeft ingeschreven
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_36748696
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:51 schreef Borreke het volgende:
ik heb nog geen les gevolgd nee, en het is verboden ja, maar ik zeg toch ook nergens dat ik al aan het lessen ben
pi_36748737
oh oke "my bad" maar vind het overigens wel vreemd dat je dan niet bent ingelicht dat je geen theorie examen mocht volgen ook al dat je het op voorhand kon weten, maar je rijschool moet je dat wel vertellen dan , ach ja, miscommunicatie
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:08:34 #235
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_36748790
Iedereen die ondertussen geslaagd is: Gefeliciteerd
Iedereen die ondertussen gezakt is: Balen .. hopelijk next time better!

En ik ben vandaag met m'n 5e les de snelweg op geweest . Was erg leuk, gelijk ook door de Drechttunnel! Verder wel een keer af laten slaan, liet de koppeling ietsjes te snel opkomen . Verder vind ik het af en toe wle irritant dat m'n instructeur heel snel zelf aan m'n stuur trekt om bij te sturen.. ipv dattie t nou gewoon ff zegt hoe en wanneer ik moet beginnen met sturen op drempels
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_36748804
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:06 schreef Borreke het volgende:
oh oke "my bad" maar vind het overigens wel vreemd dat je dan niet bent ingelicht dat je geen theorie examen mocht volgen ook al dat je het op voorhand kon weten, maar je rijschool moet je dat wel vertellen dan , ach ja, miscommunicatie
ja, en een behoorlijk lullige ook ja natuurlijk is het ook deels mijn fout, maar dat maakt het er niet makkelijker op wou vandaag examen doen, en wist wel dat ik ging slagen.. heb er echt vertrouwen in...
pi_36749031
na, een klein voordeeltje, nu weet je hoe het straks, hoeveelste was het ook als weer, gaat , en meestal blijkt het heel erg mee te vallen, dat was bij mij tenminste zo... ook erg veel lui gezien die uit gemak zucht dachten van "oh dat haal ik wel eventjes" en later chag zijn omdat ze gezakt zijn, eigen schuld!
pi_36749140
ja ik heb even mogen ruiken, nog geen minuut wel te verstaan..
kwam trouwens nog een jongen bij me staan en vroeg: heb je geleerd?
ikke: !!! jij dan?
neuh, zo moeilijk zal het toch niet zijn?

tuurlijk joh, jij komt er wel
pi_36749407
Die examinator zei ook, heb je nog vragen? Ik zeg, ja vind u het erg om het fijne, gezellige babbeltje voor achteraf te bewaren want ik wil gewoon zo goed mogelijk concentreren. Toen zei ie dat ie blij was dat ik zei en dat ie dat veel liever heeft dan dat ie tegen me aan gaat zitten lullen terwijl ik er niet op zit te wachten en dat het mijn examen is enzo... maarja wel relaxed... gewoon muziekje op de achtergrond maar niet slap ouwehoeren.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:32:18 #240
87694 Robin__
letitredno
pi_36749502
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:18 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik noem het "mijn rijschool" omdat ik er ingeschreven sta voor theorie examen en me al aangemeld heb voor praktijk lessen.. mag ik dat niet zo noemen dan ofzo
Van mij wel hoor, alleen mijn definitieve keuze voor mijn rijschool hing toch echt wel voor een groot deel af van de proefles.. vandaar dat ik me afvroeg of je dan al bezig was (al daar niet in zo'n simulator.. was wel benieuwt hoe dat dan ging).

Hoe dan ook slordig van hun dat ze je voor je 18e op theorie examen stuurde
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:20 schreef Thrilled het volgende:
ja ik heb even mogen ruiken, nog geen minuut wel te verstaan..
kwam trouwens nog een jongen bij me staan en vroeg: heb je geleerd?
ikke: !!! jij dan?
neuh, zo moeilijk zal het toch niet zijn?

tuurlijk joh, jij komt er wel
Achja.. driekwart zakt, voor een groot deel door zo'n instelling.. hoppa 30 euro weg (kan een flink eind voor autorijden als je straks je rijbewijs hebt ) tijdens mijn examen was er 1 met 26 fout (broertje van een vriend van mij is voor zn brommercertificaat gezakt met 33 fout )

Zat bij jou de hele wachtkamer ook vol papa's en mama's vond ik vrij apart..

[ Bericht 45% gewijzigd door Robin__ op 07-04-2006 20:40:56 ]
pi_36749855
net weer rijles gehad, ging lekker, deze keer met weer wat bijzondere verichtingen ( keren, file-parkeren, inparkeren, achteruit in de bocht en hellingproef) en verder door wat woonwijken gereden.
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:16:05 #242
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36750637
quote:
[..]

mocht ik weer naar huis...

Gewoon echt STOM van je, dat weet je dat dat niet mag.
Net als van die mensen die vol blijven houden dat je al kan lessen op je 17,5ste.
pi_36750782
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:16 schreef blup het volgende:

[..]

Net als van die mensen die vol blijven houden dat je al kan lessen op je 17,5ste.
ik vind het sowieso al raar dat je dan theorie mag leren als je 17 jaar en 7 maanden bent... je hebt je theorie binnen een maandje onder de knie

en dank je wel dat je zegt dat ik stom ben, nog niet gehoord vandaag

edit/

ik had 1 moeder geloof ik, die moeder was een beetje grapjes aan het maken waar iedereen dan weer met een nerveus lachje op reageerde
pi_36750983
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:16 schreef blup het volgende:

[..]

Ik begon 4 dagen voor mijn verjaardag anders al met lessen, een intake
And you know I might
pi_36751471
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:20 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik vind het sowieso al raar dat je dan theorie mag leren als je 17 jaar en 7 maanden bent... je hebt je theorie binnen een maandje onder de knie
Het gaat erom dat je op je 17e al mag beginnen met leren en een cursus doen, zodat je op je 18e verjaardag meteen examen kan doen.

Bij ons hebben we trouwens wel een rijschool waar je al mag beginnen met lessen als je 17,5 bent. Ga je een beetje rondjes rijden op een parkeerplaats. Ook mag je gratis in een simulator.

Sylvana en its_me:
Volgende keer beter! Dan gaat het gewoon wel lukken
pi_36753952
Vandaag even weer een stuk gereden Zag wel een auto van rechts te laat, gelukkig remde die. Verder gebruik ik ook heel vaak de claxon, aangezien bijna heel het stuur de claxon is
Schakelen gaat wel goed Alleen jammer dat het in me moeders auto allemaal digitaal is. Morgenochtend voor de eerste keer alleen rijden
pi_36757044
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:29 schreef Thomas B. het volgende:
Die examinator zei ook, heb je nog vragen? Ik zeg, ja vind u het erg om het fijne, gezellige babbeltje voor achteraf te bewaren want ik wil gewoon zo goed mogelijk concentreren. Toen zei ie dat ie blij was dat ik zei en dat ie dat veel liever heeft dan dat ie tegen me aan gaat zitten lullen terwijl ik er niet op zit te wachten en dat het mijn examen is enzo... maarja wel relaxed... gewoon muziekje op de achtergrond maar niet slap ouwehoeren.
Dat heb ik ook gezegd vandaag en mijn examninator heeft ook mooi de hele tijd zijn mond dicht gehouden

Owja, ik heofde ook helemaal niet onder de motorkap te kijken of knopjes te benoemen ofzo, vorige keer alleen wat over de banden moeten zeggen, dus das wel beetje apart
pi_36757373
Ja ik moest wel onder de motorkap kijken. Maar dat had ik nooit gehad met les ofzo... m'n instructrice wist ook niet eens dat ze dat wel 's vroegen bij een examen. Maar ik wist gelukkig wel wat ie vroeg over de motor.
pi_36759441
ik heb druk zitten praten met mijn examinator, mijn werk was zijn hobby
pi_36760747
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 01:47 schreef Thomas B. het volgende:
Ja ik moest wel onder de motorkap kijken. Maar dat had ik nooit gehad met les ofzo... m'n instructrice wist ook niet eens dat ze dat wel 's vroegen bij een examen. Maar ik wist gelukkig wel wat ie vroeg over de motor.
Sorry, maar dat vind ik dan wel heel stom van je instructrice

Ik krijg het altijd allemaal te horen als ik op het terrein van het CBR sta voor me examen. Na 3 keer ( TTT en 2 examens) weet ik het wel, maar hij doet het toch altijd nog even voor de zekerheid
pi_36761069
Kun je daar op zakken, als je dat niet weet ? Ik vergeet dat soort dingen ontzettend snel
And you know I might
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:01:20 #252
87694 Robin__
letitredno
pi_36761805
Het staat ook echt wel op de dopjes hoor.. Met een mooi symbooltje

Ruitenwisservloeistof ('washers' staat er bij mij bij)

Olie (oil)

Oliepijlstok.. geel ringetje (als je het ooit moet pijlen.. eruit trekken, schoonvegen, terug steken, dr uit trekken en aflezen (als je net gereden hebt is de olie allekanten op gespat )

remvloeistof (brakes)

Radiator is dat ding helemaal vooraan met de dop in het midden.. die mag je alleen opendoen als ie afgekoelt is.. en er staat iets van 'warning: hot' op.

Als je motor te heet word kan je de verwarming vol aan zetten.. dan zou het iets moeten afkoelen (vinden ze vast leuk als je dat toevallig weet)

En de accu is dat rechthoekige geval met iig 2 kabels er aan.. plus en min staat gewoon op de accu

Het is echt niet zo dat je ze blind moet kunnen vinden.. zolang je ze maar vind na goed zoeken (je heb ook tenslotte ook alle tijd om te zoeken als je zelf ooit iets moet bijvullen) komt wel goed joh
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:00:46 #253
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_36764888
Voor zover ik weet hoef je inderdaad alleen de vloeistoffen te weten onder de motorkap. En de kans dat het je gevraagd wordt is wel echt heel klein. Op de zes examens (én TTT ook nog btw) heb ik alleen remmen en lichten moeten testen en één keer moeten vertellen wat de lichtjes en knopjes op het dashboard inhielden, nooit onder de motorkap. Desalniettemin is het wel handig als je het een keer gezien hebt met lessen.
pi_36764943
vind het raar dat je ook profieldikte moet weten maar die vloeistoffen onder de motorkap zijn wel makkelijk te vinden
pi_36765176
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik dan wel heel stom van je instructrice

Ik krijg het altijd allemaal te horen als ik op het terrein van het CBR sta voor me examen. Na 3 keer ( TTT en 2 examens) weet ik het wel, maar hij doet het toch altijd nog even voor de zekerheid
mja ik vond het ook wel raar... m'n instructrice wist nieteens hoe de motorkap openmoest Zij zal ook wel gedacht hebben Maarja hij vroeg alleen maar van wat gaat er in dit potje en hoe controleer je het oliepeil, en waar is dit voor... wist het gelukkig wel maarja anders had ik een goed excuus gehad...
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:13:48 #256
88233 Steve
Still the best.
pi_36765262
Ik moest zelfs weten hoe je wist wat de luchtdruk in de band moest zijn.

Maar je instructice zou toch echt even met je onder de motorkap moeten kijken hoor. Maar de lichtjes en knopjes in de auto wordt volgens mij het meest naar gevraagd.
pi_36765313
Ook fijn als je leert hoe je moet tanken

Sta ik daar bij het benzinestation.
pi_36765475
Hehe ik ging net ook tanken Maar de slang haalde het nét niet dus toen moest ik weer instappen en een stukje dichterbij gaan staan... zag er wel noob uit
pi_36765642
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:15 schreef Knoekie het volgende:
Ook fijn als je leert hoe je moet tanken

Sta ik daar bij het benzinestation.
en je gooide er diesel i.p.v. benzine in ?
pi_36766725
Had net opeens andree instructrice ipv mn normale instructeur.. Ze vond dat ik het voor mn 12e rijles heel goed deed.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:43:08 #261
87694 Robin__
letitredno
pi_36767260
Als je m vol wilt gooien.. dan kan je de hendel toch vast klikken ofzo.. slaat ie dan vanzelf af?
pi_36767425
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:43 schreef Robin__ het volgende:
Als je m vol wilt gooien.. dan kan je de hendel toch vast klikken ofzo.. slaat ie dan vanzelf af?
Ja, tanken zelf is opzich geen probleem, maar wat voor benzine erin moet.
pi_36767505
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:50 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ja, tanken zelf is opzich geen probleem, maar wat voor benzine erin moet.
benzine gewoon euro 95
pi_36767514
Gewoon zorgen dat die tankt vol zit voordat je aan je examen begint
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:59:14 #265
87694 Robin__
letitredno
pi_36767613
Ook de tank van je eigen/ouders auto gaat ooit leeg

Volgens mij zijn er niet veel auto's die op euro 98 rijden meer iets voor sportauto's dacht ik.. Al kan het volgens mij niet heeel veel kwaad als je dat verwisselt... In sommige landen hebben ze sowieso een andere octaangetallen (94 96 97 99) maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Gewoon zorgen dat je weet wat je moet tanken hehe
pi_36768306
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:01 schreef Robin__ het volgende:
Het staat ook echt wel op de dopjes hoor.. Met een mooi symbooltje

[afbeelding]
Ruitenwisservloeistof ('washers' staat er bij mij bij)

[afbeelding]
Olie (oil)

Oliepijlstok.. geel ringetje (als je het ooit moet pijlen.. eruit trekken, schoonvegen, terug steken, dr uit trekken en aflezen (als je net gereden hebt is de olie allekanten op gespat )

[afbeelding]
remvloeistof (brakes)

Radiator is dat ding helemaal vooraan met de dop in het midden.. die mag je alleen opendoen als ie afgekoelt is.. en er staat iets van 'warning: hot' op.

Als je motor te heet word kan je de verwarming vol aan zetten.. dan zou het iets moeten afkoelen (vinden ze vast leuk als je dat toevallig weet)

En de accu is dat rechthoekige geval met iig 2 kabels er aan.. plus en min staat gewoon op de accu

Het is echt niet zo dat je ze blind moet kunnen vinden.. zolang je ze maar vind na goed zoeken (je heb ook tenslotte ook alle tijd om te zoeken als je zelf ooit iets moet bijvullen) komt wel goed joh
ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te weten
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:37:39 #267
87694 Robin__
letitredno
pi_36768567
Mn instructeur zal er wel op kicken ofzo

Vond dat feitje over de verwarming op max zetten wel handig moet ik zeggen (en dat je die oliepeilstok eerst schoon moet vegen is misschien ook wel handig om te weten.. als je dat nog nooit iemand hebt zien doen)
pi_36768859
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te weten
dit werd mij ook alleen verteld ...
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:52:20 #269
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_36768957
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:
en remvloeistof, 5 vloeistoffen dacht ik (al kan het dat het per type auto iets verschilt).
pi_36769042
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:52 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

en remvloeistof, 5 vloeistoffen dacht ik (al kan het dat het per type auto iets verschilt).
remvloeistof hoef ik niet te kennen van me instructeur
pi_36769961
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Echt niet? Dat lijkt me nog wel de belangrijkste Remmen is best handig
And you know I might
pi_36771088
Ik heb al die knopjes ook moeten leren, nouja t is me een keer verteld en ze zijn wel blijven hangen. Net als profieldikte, bandendruk, oliepeil meten, en de rest van de binnenkant van de auto.

Maar tijdens TTT heb ik er vrijstelling voorgekregen
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:40:43 #273
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36771913
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:27 schreef rena het volgende:

[..]

Echt niet? Dat lijkt me nog wel de belangrijkste Remmen is best handig
Motorolie is toch anders ook nooit weg als je gaat rijden. Ik doe liever een keer minder remmen dan een vastloper op de snelweg

Ik had vandaag theoriecursus. Van half 9 tot 2 uur Veel te langdradig eigenlijk, maar je leert het wel goed allemaal. Ik was alleen veel te lam om goed op te letten, want ik was gisteren pas om half 3 thuis en vanmorgen om 7 uur op (nog in half beschonken toestand )

Volgende week weer, en de 20e heb ik mijn theorie examen, moet denk ik wel goedkomen.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:03:19 #274
87694 Robin__
letitredno
pi_36772525
Ook ruitenwisservloeistof is verplicht hoor.. (al zou ik, als ik moest kiezen, ook voor de remmen gaan )
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:38:35 #275
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36773478
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:20 schreef Thrilled het volgende:

[..]

en dank je wel dat je zegt dat ik stom ben, nog niet gehoord vandaag

edit/

ik had 1 moeder geloof ik, die moeder was een beetje grapjes aan het maken waar iedereen dan weer met een nerveus lachje op reageerde
Wat mij betreft mag je al voor je auto-theorie leren als je 16 bent, maar examen mag pas vanaf je 18e.
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:45:35 #276
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36773686
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik moest alles weten.
Ruitenwisser vloeistof
Remvloeistof
Olie
Stuurbekrachtigingvloeistof
al die zooi
"waar je op moet letten bij je banden" "Profiel diepte, Spanning, eien op de zeikant, Rotzooi in de ventiel en of ze er alle 4 nog uberhaupt opzitten. meneer de examinator"

"waarvoor is dat metertje?" "Brandstof meter meneer de examinator"

"Wat is er mis als je accu lampje brand" "dan laad de accu niet meer op meneer de examinator"
"Wat kan de oorzaak zijn? "Accu los, Accuwater op, Dynamokapot meneer de examinator"
"Is het verstandig om door te rijden?" "Ja, alleen is het verstandig om alle overbodige electronica uit te zetten. meneer de examinator"

"Wat is er aan de hand als er een blauw lampje brand op je dashboard? "dan rijd je met grootlicht meneer de examinator"

etcetc
"Hoe en wanneer meet je je olie?"
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:46:55 #277
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36773727
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:53 schreef pascalheister het volgende:

[..]

benzine gewoon euro 95
Meeste lesautos zijn denk ik toch diesel. .
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:48:51 #278
88233 Steve
Still the best.
pi_36773777
Eien op de zijkant?
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:50:14 #279
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36773824
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Eien op de zijkant?
Als je veel langs stoeprandjes schaaft tijdens 't inpakeren kan je de zeikant van je banden erg schuren en kunnen er (omdat het op die plek dun is) bobbels onstaan op de zeikant van je band.

Resulteert meestal in een klapband als je hard rijd.
pi_36774096
vind wel overdreven als een examinator dat allemaal vraagt, maar het kan geen kwaad om te weten
pi_36774525
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:46 schreef blup het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft geen lesauto
pi_36774744
Bij mij zijn de eerste vier keer de lampjes allemaal gevraagd, telkens wel 'n stuk of vijf, maar kende ze uiteraard ook wel gewoon goed.

Vijfde keer niet, volgens mij doen ze bij de BNOR niet aan zulk soort poespas.
pi_36780421
Hm...nou flip ik hem wel een beetje... ik heb maandag examen en m'n instructrice zei dat er niet meer gevraagd wordt wat er onder je motorkap zit enzo. Hooguit de lichten, meer niet. Straks sta ik daar met een mond vol tanden!
Back in business.
pi_36780494
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:46 schreef blup het volgende:

[..]

hij heeft het toch over zijn eigen/moeders auto
pi_36780605
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:37 schreef Shirley het volgende:
Hm...nou flip ik hem wel een beetje... ik heb maandag examen en m'n instructrice zei dat er niet meer gevraagd wordt wat er onder je motorkap zit enzo. Hooguit de lichten, meer niet. Straks sta ik daar met een mond vol tanden!
Vaker de lampjes op het dashbord dan alles onder de motorkap, hoor.
Anyway, succes en niet te druk maken! Schiet je niks mee op... Ik kan 't weten..
  zondag 9 april 2006 @ 00:47:34 #286
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_36782345
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Vaker de lampjes op het dashbord dan alles onder de motorkap, hoor.
Anyway, succes en niet te druk maken! Schiet je niks mee op... Ik kan 't weten..
Dank je. En ik probeer me inderdaad niet te druk te maken. Ik blijf positief denken en maandag post ik hier gewoon dat ik het papiertje op zak heb. In deel 48 welteverstaan.
Back in business.
pi_36782383
succes alvast !
  zondag 9 april 2006 @ 01:16:55 #288
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36782987
quote:
Op zondag 9 april 2006 00:47 schreef Shirley het volgende:

[..]

Dank je. En ik probeer me inderdaad niet te druk te maken. Ik blijf positief denken en maandag post ik hier gewoon dat ik het papiertje op zak heb. In deel 48 welteverstaan.
Van m'n 4 examens hebben ze 1x onder de motorkap gekeken, ze vroegen alle keren wel om de banden.
pi_36785995
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:11 schreef Fatality het volgende:
Ik heb al die knopjes ook moeten leren, nouja t is me een keer verteld en ze zijn wel blijven hangen. Net als profieldikte, bandendruk, oliepeil meten, en de rest van de binnenkant van de auto.

Maar tijdens TTT heb ik er vrijstelling voorgekregen
Daar krijg je al vrijstelling voor als je de eerste keer bij het CBR bent (of heb je geen RIS?) Voor je TTT krijg je alleen vrijstelling voor bijzondere verrichtingen..
  zondag 9 april 2006 @ 11:45:43 #290
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36787348
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Bij mij zijn de eerste vier keer de lampjes allemaal gevraagd, telkens wel 'n stuk of vijf, maar kende ze uiteraard ook wel gewoon goed.

idem, precies zelfde . En die BNOR man was tof, echt wereld van verschil in kwestie van ontspanning en tijd en persoonlijke intresse tov van CBR. Wat ben ik blij dat het nog bestond afgelopen oktober!

het gaat toch verdwijnen?
pi_36787926
Mijn examinator was wel relaxed daarin, eerst kijken of alle verlichting werkte enzo, daarna ging hij ook zitten en kreeg ik de opmerking "dat dashboard krijg je van me cadeau" en hoppa opweg gingen we.

Mijn instructeur had wel 2 lessen daarvoor alles met me doorgenomen, ook onder de kap maar 90% wist ik al, had alleen geen idee dat de stuurbekrachtiging ook met vloeistof werkte
  zondag 9 april 2006 @ 12:12:00 #292
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36788011
Op mn laatste 'gewone' examen had ik geloof ik ook een man die voorheen op 't BNOR zat.
Echt een super relaxte man die niet stijf zn bek hield of me lompe dingen vroeg.
Gewoon gezellig gepraat enzo, hij bleek zelfs klant te zijn bij de computerzaak zaak waar ik werk.
We hadden 't over zn zoon zn pc die uitgebreid moest worden met geheugen etc maar het was een compaq enzo blabla..

Totaal heb ik toen 20 minuten gereden, geen bijzonderestront, geen valkuil straten/opdrachten, lekker rustig op de snelweg.. Flink wat geluk gehad.
M. Hoek was zn naam, top gozer.
pi_36788521
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:37 schreef Shirley het volgende:
Toen ik vrijdag examen deed moesten er toch echt een paar mensen onder de motorkap kijken hoor
pi_36788551
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:45 schreef Grumpey het volgende:

[..]

idem, precies zelfde . En die BNOR man was tof, echt wereld van verschil in kwestie van ontspanning en tijd en persoonlijke intresse tov van CBR. Wat ben ik blij dat het nog bestond afgelopen oktober!

het gaat toch verdwijnen?
Nee, juist niet, vanaf volgend jaar kun je op medische indicatie gelijk de 1e keer bij het BNOR examen doen en hoef je dus niet eerst 4 keer te zakken voor je naar het BNOR mag
pi_36788607
Owja, ik heb even de examens die al geweest ijn uit de OP op de Wiki gehaald, aangezien dit topic bijna vol is
  zondag 9 april 2006 @ 12:38:10 #296
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36788668
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:33 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, juist niet, vanaf volgend jaar kun je op medische indicatie gelijk de 1e keer bij het BNOR examen doen en hoef je dus niet eerst 4 keer te zakken voor je naar het BNOR mag
enne, medische indicatie? Is bijvoorbeeld faalangst medisch te indiceren dan?
Ik heb in mijn gewone leven nooit faalangst, alleen gehad tijdens rij-examens.
  zondag 9 april 2006 @ 12:46:43 #297
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_36788881
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Volgens mij wel. De laatste keer dat ik op moest, zei de examinator: "de lichten heb ik al gechecked met de kandidaat voor je, (was dezelfde auto, want die jongen leste bij dezelfde instructeur) dus dat geloof ik wel"
Bij mijn eerste BNOR examen kreeg ik trouwens ook allemaal suffe theorie-vragen. Ik wist uiteraard spontaan niet meer of een lijnbus nu juist binnen of buiten de bebouwde kom voorrang heeft bij het verlaten van de halte . Nee dat hielp echt enorm mee voor de zenuwen .
pi_36789074
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:46 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Volgens mij wel. De laatste keer dat ik op moest, zei de examinator: "de lichten heb ik al gechecked met de kandidaat voor je, (was dezelfde auto, want die jongen leste bij dezelfde instructeur) dus dat geloof ik wel"
Bij mijn eerste BNOR examen kreeg ik trouwens ook allemaal suffe theorie-vragen. Ik wist uiteraard spontaan niet meer of een lijnbus nu juist binnen of buiten de bebouwde kom voorrang heeft bij het verlaten van de halte . Nee dat hielp echt enorm mee voor de zenuwen .
kan ik me voorstellen, wel een beetje flauw als ze dat vragen, je hebt toch potverdikkie een theoriecertifcaat
  zondag 9 april 2006 @ 13:47:02 #299
87694 Robin__
letitredno
pi_36790492
Hoeveel 'makkelijker' is bnor nou eigenlijk? Niet dat ik iemand voor de borst wil stoten verder maar de enige verhalen die ik er (niet eens direct) over gehoord heb is dat er echt tegen je gepraat word alsof je je 7e les hebt (bocht strak nemen, let op die straat van rechts, pas op die auto gaat afslaan, let op je snelheid etc etc etc) Maar dat kan ik me moeilijk voorstellen om eerlijk te zijn. Hebben de mensen die er zijn geweest echt het idee dat ze geholpen werden?
pi_36790554
Gewoon keihard over taboeonderwerpen beginnen te lullen.. Dan staat die examinator ook met z'n mond vol tanden en stelt ie ook geen moeilijke vragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')