Ik hoop de 27ste dat ik, dat ook niet meer hoef.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:09 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Daar hebben we nu alle tijd voorEn het kost geen 60 euro per anderhalf uur meer
Fijn om te weten dat er ook nog makkelijke examinatoren bestaan. Die ervaring komt vanzelf wel, als je lekker op je gemakje kan rondtuffen.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:01 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Nouja, ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig. Gewoon goed geslapen. De examinator vertelde van te voren dat hij geen rare truukjes uit ging halen ofzo. Ik en mijn instructeur hadden daarvoor nog even 2 keer de examenroute gereden, en de examinator had daar vandaag geen zin in denk ik. Was binnen 20 minuten weer terug bij het CBR. Had wel één foutje begaan. Daar zou hij me in principe op gezakt hebben, maar aangezien de rest goed ging en hij ook niet de meeste kinderachtigste was
Maar of ik zelf denk dat ik er echt klaar voor ben: Nee, mijn instructeur zei ook dat ik nog veel ervaring op moet doen wil ik echt goed mee kunnen rijden met het verkeer.
Beetje moeilijk uit leggen, maar er is hier een verkeersplein waar als je rechtdoor wilt je moet invoegen in een bocht (als je te laat bent) en daar keek ik niet goed toen een auto mijn rechts in wilde halen. Vervolgens stuurde ik terug en gaf ik opnieuw richting aan en kwam op die baan.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:27 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Fijn om te weten dat er ook nog makkelijke examinatoren bestaan. Die ervaring komt vanzelf wel, als je lekker op je gemakje kan rondtuffen.
Puur uit nieuwsgierigheid, wat deed je precies fout?
Succes morgenquote:Op donderdag 6 april 2006 22:43 schreef its_me_ het volgende:
Gefeliciteerd Knoekie en Thomas B.
Jammer Rembo
Morgen om 8 uur is het zo ver!
Ik hoop dat ik Knoekie en Thomas B. achterna kan gaan! Ik heb er alle vertrouwen in!
Veel succes! Ik moet om 13.05quote:Op donderdag 6 april 2006 22:43 schreef its_me_ het volgende:
Morgen om 8 uur is het zo ver!
Ik hoop dat ik Knoekie en Thomas B. achterna kan gaan! Ik heb er alle vertrouwen in!
Succes Sylvanaquote:Op donderdag 6 april 2006 23:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Veel succes! Ik moet om 13.05En ik hoop ook dat ik ze achteraan kan gaan
Promille is inderdaad een rekeneenheid, maar let eens goed op. Je zegt 6 promille van 80km = 480 meter, en hoeveel is 6x80? Juist, 480quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:17 schreef Thrilled het volgende:
trouwens, is er een handige vuistregel om te weten hoeveel meter je inhaalmanoeuvre nodig heeft? Ik heb tijdens mn proefexamens daar 3 vragen over gehad en altijd fout.. in je boek staat dat bij een verschil van 10km/u de benodigde inhaalafstand 6 promille bedraagt van de snelheid van het inhalende voertuig. bij 20 km/u 3 promile en bij 60 km/u nog maar 1 promille..
als je dus met 80 km/u een voertuig inhaalt wat 70 km/u rijd heb je 6 promille van 80 km is 480 meter...
is promille een reken eenheid? snap er geen zak van...
Dank.. ik ben echt met zweetplekken in mn tshirt uitgestapt.. (vooral omdat mn instructeur het nodig vond de verwarming op 24 te zetten ofzo) en dan ook nog een klote route (dus zo druk bezig dat ik het niet eens door had) maar op de terug weg op de snelweg pfff.. volgende keer ga ik lessen in mn zwembroekquote:
quote:Op donderdag 6 april 2006 21:36 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Beetje moeilijk uit leggen, maar er is hier een verkeersplein waar als je rechtdoor wilt je moet invoegen in een bocht (als je te laat bent) en daar keek ik niet goed toen een auto mijn rechts in wilde halen. Vervolgens stuurde ik terug en gaf ik opnieuw richting aan en kwam op die baan.
succesquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:27 schreef Thrilled het volgende:
nou, ik ga nu naar het station en dan op weg naar het examen centrum..bibbeerrrr wish me luck
jullie horen het nog wel
nou, ik ga nu naar het station en dan op weg naar het examen centrum..bibbeerrrr wish me luck
jullie horen het nog wel
jullie horen het nog wel
Zat zijn was ik het ook toen ik voor de 3e keer gezakt was. Spuugzat zelfs. Ik had ook even zoiets van; krijg maar lekker de tyfus met je rijbewijs.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Lees je es in joh!Ze is al 5 keer gezakt, kan me goed voorstellen dat je het dan op een gegeven moment goed zat bent hoor!
Zonnestraaltje
Het was dat ik zelf corigeerde anders was ik helemaal de lul geweestquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:01 schreef Shailesh het volgende:
[..]
. Daarben ik de eerste keer op gezakt
Hoewel mijn geval net iets erger was maja. Vandaag de 2e poging, en vandaag haal ik hem
![]()
Met de leswagen lekker op de linkerbaan gaan rijdenquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:48 schreef jorienvdherik het volgende:
ben benieuwd waar ik zo heen moet rijden, les van 2 uur hoop stuk snelweg weer, gister ook stukje
Ik ben alleen geen 3 keer gezakt, maar 5 keer. Ben 'r al langere tijd spuugzat van, m'n instructeurs konden met bij het lessen niets meer leren, de examens willen gewoon niet. Zou nu wel door kunnen gaan en opnieuw af gaan rijden, maar het vertrouwen is er op het moment gewoon even niet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef blup het volgende:
[..]
vrijdag 7 april 2006 11:37[/url] schreef blup het volgende:[/b]Zat zijn was ik het ook toen ik voor de 3e keer gezakt was. Spuugzat zelfs. Ik had ook even zoiets van; krijg maar lekker de tyfus met je rijbewijs.
Ik jammer en huil ook niet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef blup het volgende:Je baalt er even van, maar je moet door, je kan niet blijven jammeren en huilen.
Ik geef ook niet toe aan m'n angsten, dat is wat jij er van maakt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef blup het volgende:Toegeven aan angsten is NOOIT een optie. De enige manier om over je angsten te komen is ze gewoon aangaan en ondervinden dat het niet zo erg is dat jij altijd gedacht had.
Nogmaals, doe ik ook niet. Heb alleen nog meer dingen aan m'n hoofd naast m'n rijbewijs, en die hebben ook hoge prioriteit. Schuif geen ellende voor me uit.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef blup het volgende:Hardstikke zielig allemaal voor haar, maar angsten moet je aanpakken, niet ontlopen. Je schuift nu alleen maar weer de ellende vooruit en als je later weer begint te rijden begin je weer van voor af aan.
Het is m'n eigen keuze? Vind je? Als ik alles wat je hierboven gebazeld heb zo bekijk, spreek je jezelf een beetje tegen, slimmerd.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef blup het volgende:Maarja tis en blijft haar eigen keuze, en dat moet ze dan ook gewoon doen. Lekker stoppen..
quote:
Ik vind dat je een goed besluit heb genomen, gewoon even een tijdje wachten todat je denkt weer vertrouwen erin te hebben, dus trek jezelf niks aan van die mensen die er een andere mening over hebben. Je weet zelf wel wat het beste voor je is.quote:
Suc6 ermeequote:Op vrijdag 7 april 2006 14:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Je verwacht nu 'n kus terug? Forget it, schatje!
Ja, dat had ik dus ook. Ik had ook een straat van rechts niet gezien, maar ben er niet op gezakt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:11 schreef Knoekie het volgende:
Hoe ik geslaagd ben weet ik niet, ik zit nu nog steeds met een gevoel van ongeloof als ik al die verhalen zo lees van mensen die gezakt zijn, en mijn fout tijdens mijn examen.
Dat heb ik ook hoorquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:25 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, dat had ik dus ook. Ik had ook een straat van rechts niet gezien, maar ben er niet op gezakt.
Nu ben ik dan een week aan het rijden, maar ik vind autorijden nu helemaal niet meer zo leukVooral gas/koppeling vind ik erg wennen nog. Maar goed, vriendin van me heeft nu een maand haar rijbewijs en vind het nu pas weer leuk
![]()
Had ik ook, toen we me rijbewijs hadden gehaald moest ik terug rijden. Vond 't maar niks om gelijk door de stad met een lange station benzine auto te rijden. Nu vind ik rijden wel weer leuk. Ook in de station-benzinequote:Op vrijdag 7 april 2006 14:25 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, dat had ik dus ook. Ik had ook een straat van rechts niet gezien, maar ben er niet op gezakt.
Nu ben ik dan een week aan het rijden, maar ik vind autorijden nu helemaal niet meer zo leukVooral gas/koppeling vind ik erg wennen nog. Maar goed, vriendin van me heeft nu een maand haar rijbewijs en vind het nu pas weer leuk
![]()
quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:12 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja ik ben ook benieuwd en ik moet zo weg![]()
minderquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:11 schreef Thrilled het volgende:
godverdegodvergloeiende!!![]()
![]()
![]()
Ik ga naar dat examen centrum, eerst half uur voor een gesloten deur je extra zenuwachtig staan maken, deuren gaan open, je levert je examen kaart in, krijgt stoelnummer, mag je beneden wachten, zit je daar nog een kwartier zenuwachtig te maken.. mag je eindelijk naar de zaal.. gaat die muts de inleiding doen:
welkom allemaal, iedereen die hier zit zit hier voor zijn rijbewijs B theorie examen? ja.. mooi
en iedereen die hier zit is ook 18 jaar of ouder?
ik dacht al..godver nee he... dus ik steek mn hand op: mevrouw.. ik wordt 25 april pas 18...
"oh het spijt me maar dan mag je nog geen examen doen.."
mocht ik weer naar huis... wat ben ik pissig zeggelukkig mn geld niet kwijt en mag nu pas 12 mei examen doen... zorgen dat ik alles niet vergeet, wat een baggerzooi
wacht even.. wie heeft die afspraak dan gemaakt voor je? (je gaat een snelcursus doen dus wil het hebben voor je begint ofzo?)quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:11 schreef Thrilled het volgende:
![]()
![]()
Ik ga naar dat examen centrum, eerst half uur voor een gesloten deur je extra zenuwachtig staan maken, deuren gaan open, je levert je examen kaart in, krijgt stoelnummer, mag je beneden wachten, zit je daar nog een kwartier zenuwachtig te maken.. mag je eindelijk naar de zaal.. gaat die muts de inleiding doen:
welkom allemaal, iedereen die hier zit zit hier voor zijn rijbewijs B theorie examen? ja.. mooi
ik dacht al..godver nee he... dus ik steek mn hand op: mevrouw.. ik wordt 25 april pas 18...
mocht ik weer naar huis... wat ben ik pissig zeggelukkig mn geld niet kwijt en mag nu pas 12 mei examen doen... zorgen dat ik alles niet vergeet, wat een baggerzooi
Nee, zou ik ook eigenlijk helemaal niet moeten doen, hé!quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:12 schreef Robin__ het volgende:
(zonnestraaltje.. ga je toch niet zo lopen verdedigen joh.. nergens voor nodig)
Jaa..quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:18 schreef Thrilled het volgende:
Het stond (achteraf gezien) in de FAQ op de site van mijn rijsschool.. alleen ik vroeg een maand geleden mijn examen aan bij mijn rijsschool.. daar hadden ze ook al kunnen vertellen dat ik vandaag nog geen examen mocht doen. Gister mijn theorie kaart gehaald, konden ze ook al vertellen dat ik geen examen mocht doen. En de CBR kutjes konden vandaag zelf ook al melden (voordat ik de zaal in ging) dat ik nog geen 18 was.. ik was er vanuit gegaan dat ik gewoon mocht mee doen...
jaja, ik ben der al hoor, k moest eerst weer terug naar Deventerquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:33 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Sylvana... Schiet us op!!!
Geslaaaaaagd???![]()
quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
jaja, ik ben der al hoor, k moest eerst weer terug naar Deventer
maar uhm, ik blijf jullie nog fijn een tijdje gezelschap houden hier
Ze moeten vrachtwagens gewoon een rijverbod geven als ik moet afrijdenquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:12 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Wat jammer..
![]()
Wat ging er mis??
Sterkte meis...![]()
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:26 schreef Shailesh het volgende:
AIGHT. Ik heb hem gehaald![]()
En helaas Sylvana, maar niet opgeven meid, het lukt je wel![]()
Is hartstikke normaal hoor. Ik ben normaal ook nooit zenuwachtig voor niks, maar voor dit was het ff afzien...Gisteravond zat ik al met mn hoofd elders, en vanochtend werd ik om 8 uur al wakker, en kon ik niet meer slapen...quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
En ik baal er wel van, maar t was een mindere teleurstelling dan de vorige keer, toen zat ik echt te huilen, maar toen was ik ook zo zenuwachtig en toen ging het ook zo kut, maar nou gewoon lekker gereden en toch wel vertrouwen in dat het de volgende keer goed gaat komenIk moet alleen niet van die stomme fouten maken en gewoon goed in me spiegels kijken
Ik moest voorrang verlenen aan het kruisende verkeer, er kwam 1 auto van rechts en daar wilde ik nog snel voor invoegen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:43 schreef NiteSpeed het volgende:
Voor een kruising nog even snel inhalen!
balen zegquote:
Wat precies doe jij dan bij 'jou rijschool'? Mag je al lessen stiekemquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:18 schreef Thrilled het volgende:
Het stond (achteraf gezien) in de FAQ op de site van mijn rijsschool.. alleen ik vroeg een maand geleden mijn examen aan bij mijn rijsschool.. daar hadden ze ook al kunnen vertellen dat ik vandaag nog geen examen mocht doen. Gister mijn theorie kaart gehaald, konden ze ook al vertellen dat ik geen examen mocht doen. En de CBR kutjes konden vandaag zelf ook al melden (voordat ik de zaal in ging) dat ik nog geen 18 was.. ik was er vanuit gegaan dat ik gewoon mocht mee doen...
Maak ons is niet jaloersquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:39 schreef Thomas B. het volgende:
Balen Sylvana... maarja komt wel goed!
Heb vanmorgen mn rijbewijs opgehaald en toen meteen de auto van mn ma ingepikt... lekker wezen toeren vanmiddag...
jup, dat was de vorige keer wel anders hequote:Op vrijdag 7 april 2006 16:59 schreef Robin__ het volgende:
ahh balen sylvana en its_meGelukkig zijn jullie er allebei vrij nuchter onder..
Dankje.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:13 schreef Meiske78 het volgende:
Hé zonnestraaltje, gewoon even voor het 'je bent niet de enige-gevoel': Ik ben ook pas de zesde keer geslaagd. Ik ben ook zo'n faalangstmiepje en zelfs die keer dat ik wel slaagde reed ik de eerste helft van de rit veel te opgefokt. Het enige dat je kunt doen is het gewoon zeggen vooraf tegen je examinator en toch proberen je er overheen te zetten (ja ik weet, het is makkelijker gezegd dan gedaan, dat zei ik zelfs nog tegen mijn examinator). Die rijlessen heb je niet meer nodig, maar dat stomme papiertje kun je helaas alleen krijgen door dat stomme rijexamen te doen.
Houd dus voor het moment dat je het weer een keertje wil gaan proberen in je achterhoofd dat het wel kan (ik ben het levende bewijs). En die keer gaat het vast lukken
.
ik noem het "mijn rijschool" omdat ik er ingeschreven sta voor theorie examen en me al aangemeld heb voor praktijk lessen.. mag ik dat niet zo noemen dan ofzoquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:55 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Wat precies doe jij dan bij 'jou rijschool'? Mag je al lessen stiekemof simulator gedoe?
Hij zegt toch dattie zich daar alleen heeft ingeschrevenquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:51 schreef Borreke het volgende:
Heb je nog geen les gevolgd dan? want het is toch verboden om als als niet-18jarige lessen te volgen?![]()
ik heb nog geen les gevolgd nee, en het is verboden ja, maar ik zeg toch ook nergens dat ik al aan het lessen benquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:51 schreef Borreke het volgende:
Heb je nog geen les gevolgd dan? want het is toch verboden om als als niet-18jarige lessen te volgen?![]()
ja, en een behoorlijk lullige ookquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:06 schreef Borreke het volgende:
oh oke "my bad"maar vind het overigens wel vreemd dat je dan niet bent ingelicht dat je geen theorie examen mocht volgen ook al dat je het op voorhand kon weten, maar je rijschool moet je dat wel vertellen dan
, ach ja, miscommunicatie
![]()
Van mij wel hoor, alleen mijn definitieve keuze voor mijn rijschool hing toch echt wel voor een groot deel af van de proefles.. vandaar dat ik me afvroeg of je dan al bezig was (al daar niet in zo'n simulator.. was wel benieuwt hoe dat dan ging).quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:18 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik noem het "mijn rijschool" omdat ik er ingeschreven sta voor theorie examen en me al aangemeld heb voor praktijk lessen.. mag ik dat niet zo noemen dan ofzo
Achja.. driekwart zakt, voor een groot deel door zo'n instelling.. hoppa 30 euro weg (kan een flink eind voor autorijden als je straks je rijbewijs hebtquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:20 schreef Thrilled het volgende:
ja ik heb even mogen ruiken, nog geen minuut wel te verstaan..
kwam trouwens nog een jongen bij me staan en vroeg: heb je geleerd?
ikke:!!! jij dan?
neuh, zo moeilijk zal het toch niet zijn?tuurlijk joh, jij komt er wel
quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:11 schreef Thrilled het volgende:
![]()
![]()
[..]
mocht ik weer naar huis...
ik vind het sowieso al raar dat je dan theorie mag leren als je 17 jaar en 7 maanden bent... je hebt je theorie binnen een maandje onder de kniequote:Op vrijdag 7 april 2006 21:16 schreef blup het volgende:
[..]
![]()
![]()
Gewoon echt STOM van je, dat weet je dat dat niet mag.
Net als van die mensen die vol blijven houden dat je al kan lessen op je 17,5ste.![]()
Ik begon 4 dagen voor mijn verjaardag anders al met lessen, een intakequote:Op vrijdag 7 april 2006 21:16 schreef blup het volgende:
[..]
![]()
![]()
Gewoon echt STOM van je, dat weet je dat dat niet mag.
Net als van die mensen die vol blijven houden dat je al kan lessen op je 17,5ste.![]()
Het gaat erom dat je op je 17e al mag beginnen met leren en een cursus doen, zodat je op je 18e verjaardag meteen examen kan doen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:20 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik vind het sowieso al raar dat je dan theorie mag leren als je 17 jaar en 7 maanden bent... je hebt je theorie binnen een maandje onder de knie
Dat heb ik ook gezegd vandaag en mijn examninator heeft ook mooi de hele tijd zijn mond dicht gehoudenquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:29 schreef Thomas B. het volgende:
Die examinator zei ook, heb je nog vragen? Ik zeg, ja vind u het erg om het fijne, gezellige babbeltje voor achteraf te bewaren want ik wil gewoon zo goed mogelijk concentreren. Toen zei ie dat ie blij was dat ik zei en dat ie dat veel liever heeft dan dat ie tegen me aan gaat zitten lullen terwijl ik er niet op zit te wachten en dat het mijn examen is enzo... maarja wel relaxed... gewoon muziekje op de achtergrond maar niet slap ouwehoeren.
Sorry, maar dat vind ik dan wel heel stom van je instructricequote:Op zaterdag 8 april 2006 01:47 schreef Thomas B. het volgende:
Ja ik moest wel onder de motorkap kijken. Maar dat had ik nooit gehad met les ofzo... m'n instructrice wist ook niet eens dat ze dat wel 's vroegen bij een examen. Maar ik wist gelukkig wel wat ie vroeg over de motor.
mja ik vond het ook wel raar... m'n instructrice wist nieteens hoe de motorkap openmoestquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik dan wel heel stom van je instructrice![]()
Ik krijg het altijd allemaal te horen als ik op het terrein van het CBR sta voor me examen. Na 3 keer ( TTT en 2 examens) weet ik het wel, maar hij doet het toch altijd nog even voor de zekerheid
en je gooide er diesel i.p.v. benzine in ?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:15 schreef Knoekie het volgende:
Ook fijn als je leert hoe je moet tanken
Sta ik daar bij het benzinestation.
Ja, tanken zelf is opzich geen probleem, maar wat voor benzine erin moet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:43 schreef Robin__ het volgende:
Als je m vol wilt gooien.. dan kan je de hendel toch vast klikken ofzo.. slaat ie dan vanzelf af?
benzine gewoon euro 95quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:50 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja, tanken zelf is opzich geen probleem, maar wat voor benzine erin moet.![]()
ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te wetenquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:01 schreef Robin__ het volgende:
Het staat ook echt wel op de dopjes hoor.. Met een mooi symbooltje
[afbeelding]
Ruitenwisservloeistof ('washers' staat er bij mij bij)
[afbeelding]
Olie (oil)
Oliepijlstok.. geel ringetje (als je het ooit moet pijlen.. eruit trekken, schoonvegen, terug steken, dr uit trekken en aflezen (als je net gereden hebt is de olie allekanten op gespat)
[afbeelding]
remvloeistof (brakes)
Radiator is dat ding helemaal vooraan met de dop in het midden.. die mag je alleen opendoen als ie afgekoelt is.. en er staat iets van 'warning: hot' op.
Als je motor te heet word kan je de verwarming vol aan zetten.. dan zou het iets moeten afkoelen (vinden ze vast leuk als je dat toevallig weet)
En de accu is dat rechthoekige geval met iig 2 kabels er aan.. plus en min staat gewoon op de accu
Het is echt niet zo dat je ze blind moet kunnen vinden.. zolang je ze maar vind na goed zoeken (je heb ook tenslotte ook alle tijd om te zoeken als je zelf ooit iets moet bijvullen) komt wel goed joh
dit werd mij ook alleen verteld ...quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te weten
en remvloeistof, 5 vloeistoffen dacht ik (al kan het dat het per type auto iets verschilt).quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:
ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te weten
remvloeistof hoef ik niet te kennen van me instructeurquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:52 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
en remvloeistof, 5 vloeistoffen dacht ik (al kan het dat het per type auto iets verschilt).
quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
remvloeistof hoef ik niet te kennen van me instructeur
Motorolie is toch anders ook nooit weg als je gaat rijden. Ik doe liever een keer minder remmen dan een vastloper op de snelwegquote:Op zaterdag 8 april 2006 17:27 schreef rena het volgende:
[..]
Echt niet? Dat lijkt me nog wel de belangrijksteRemmen is best handig
![]()
![]()
Wat mij betreft mag je al voor je auto-theorie leren als je 16 bent, maar examen mag pas vanaf je 18e.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:20 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik vind het sowieso al raar dat je dan theorie mag leren als je 17 jaar en 7 maanden bent... je hebt je theorie binnen een maandje onder de knie
en dank je wel dat je zegt dat ik stom ben, nog niet gehoord vandaag
edit/
ik had 1 moeder geloof ik, die moeder was een beetje grapjes aan het maken waar iedereen dan weer met een nerveus lachje op reageerde
Ik moest alles weten.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
remvloeistof hoef ik niet te kennen van me instructeur
Als je veel langs stoeprandjes schaaft tijdens 't inpakeren kan je de zeikant van je banden erg schuren en kunnen er (omdat het op die plek dun is) bobbels onstaan op de zeikant van je band.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Eien op de zijkant?
Mijn moeder heeft geen lesautoquote:Op zaterdag 8 april 2006 19:46 schreef blup het volgende:
[..]
Meeste lesautos zijn denk ik toch diesel..
hij heeft het toch over zijn eigen/moeders autoquote:Op zaterdag 8 april 2006 19:46 schreef blup het volgende:
[..]
Meeste lesautos zijn denk ik toch diesel..
Vaker de lampjes op het dashbord dan alles onder de motorkap, hoor.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:37 schreef Shirley het volgende:
Hm...nou flip ik hem wel een beetje... ik heb maandag examen en m'n instructrice zei dat er niet meer gevraagd wordt wat er onder je motorkap zit enzo. Hooguit de lichten, meer niet. Straks sta ik daar met een mond vol tanden!
Dank je. En ik probeer me inderdaad niet te druk te maken. Ik blijf positief denken en maandag post ik hier gewoon dat ik het papiertje op zak heb. In deel 48 welteverstaan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Vaker de lampjes op het dashbord dan alles onder de motorkap, hoor.
Anyway, succes en niet te druk maken!Schiet je niks mee op... Ik kan 't weten..
![]()
Van m'n 4 examens hebben ze 1x onder de motorkap gekeken, ze vroegen alle keren wel om de banden.quote:Op zondag 9 april 2006 00:47 schreef Shirley het volgende:
[..]
Dank je. En ik probeer me inderdaad niet te druk te maken. Ik blijf positief denken en maandag post ik hier gewoon dat ik het papiertje op zak heb. In deel 48 welteverstaan.
Daar krijg je al vrijstelling voor als je de eerste keer bij het CBR bent (of heb je geen RIS?) Voor je TTT krijg je alleen vrijstelling voor bijzondere verrichtingen..quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:11 schreef Fatality het volgende:
Ik heb al die knopjes ook moeten leren, nouja t is me een keer verteld en ze zijn wel blijven hangen. Net als profieldikte, bandendruk, oliepeil meten, en de rest van de binnenkant van de auto.
Maar tijdens TTT heb ik er vrijstelling voorgekregen
idem, precies zelfdequote:Op zaterdag 8 april 2006 20:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Bij mij zijn de eerste vier keer de lampjes allemaal gevraagd, telkens wel 'n stuk of vijf, maar kende ze uiteraard ook wel gewoon goed.
Vijfde keer niet, volgens mij doen ze bij de BNOR niet aan zulk soort poespas.
Toen ik vrijdag examen deed moesten er toch echt een paar mensen onder de motorkap kijken hoorquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:37 schreef Shirley het volgende:
Hm...nou flip ik hem wel een beetje... ik heb maandag examen en m'n instructrice zei dat er niet meer gevraagd wordt wat er onder je motorkap zit enzo. Hooguit de lichten, meer niet. Straks sta ik daar met een mond vol tanden!
Nee, juist niet, vanaf volgend jaar kun je op medische indicatie gelijk de 1e keer bij het BNOR examen doen en hoef je dus niet eerst 4 keer te zakken voor je naar het BNOR magquote:Op zondag 9 april 2006 11:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
idem, precies zelfde. En die BNOR man was tof, echt wereld van verschil in kwestie van ontspanning en tijd en persoonlijke intresse tov van CBR. Wat ben ik blij dat het nog bestond afgelopen oktober!
![]()
het gaat toch verdwijnen?
enne, medische indicatie? Is bijvoorbeeld faalangst medisch te indiceren dan?quote:Op zondag 9 april 2006 12:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, juist niet, vanaf volgend jaar kun je op medische indicatie gelijk de 1e keer bij het BNOR examen doen en hoef je dus niet eerst 4 keer te zakken voor je naar het BNOR mag
Volgens mij wel. De laatste keer dat ik op moest, zei de examinator: "de lichten heb ik al gechecked met de kandidaat voor je, (was dezelfde auto, want die jongen leste bij dezelfde instructeur) dus dat geloof ik wel"quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Bij mij zijn de eerste vier keer de lampjes allemaal gevraagd, telkens wel 'n stuk of vijf, maar kende ze uiteraard ook wel gewoon goed.
Vijfde keer niet, volgens mij doen ze bij de BNOR niet aan zulk soort poespas.
kan ik me voorstellen, wel een beetje flauw als ze dat vragen, je hebt toch potverdikkie een theoriecertifcaatquote:Op zondag 9 april 2006 12:46 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
Volgens mij wel. De laatste keer dat ik op moest, zei de examinator: "de lichten heb ik al gechecked met de kandidaat voor je, (was dezelfde auto, want die jongen leste bij dezelfde instructeur) dus dat geloof ik wel"
Bij mijn eerste BNOR examen kreeg ik trouwens ook allemaal suffe theorie-vragen. Ik wist uiteraard spontaan niet meer of een lijnbus nu juist binnen of buiten de bebouwde kom voorrang heeft bij het verlaten van de halte. Nee dat hielp echt enorm mee voor de zenuwen
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |