abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36749855
net weer rijles gehad, ging lekker, deze keer met weer wat bijzondere verichtingen ( keren, file-parkeren, inparkeren, achteruit in de bocht en hellingproef) en verder door wat woonwijken gereden.
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:16:05 #242
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36750637
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:11 schreef Thrilled het volgende:
godverdegodvergloeiende!!
[..]
en iedereen die hier zit is ook 18 jaar of ouder?

ik dacht al..godver nee he... dus ik steek mn hand op: mevrouw.. ik wordt 25 april pas 18...

"oh het spijt me maar dan mag je nog geen examen doen.."

mocht ik weer naar huis...

Gewoon echt STOM van je, dat weet je dat dat niet mag.
Net als van die mensen die vol blijven houden dat je al kan lessen op je 17,5ste.
pi_36750782
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:16 schreef blup het volgende:

[..]

Net als van die mensen die vol blijven houden dat je al kan lessen op je 17,5ste.
ik vind het sowieso al raar dat je dan theorie mag leren als je 17 jaar en 7 maanden bent... je hebt je theorie binnen een maandje onder de knie

en dank je wel dat je zegt dat ik stom ben, nog niet gehoord vandaag

edit/

ik had 1 moeder geloof ik, die moeder was een beetje grapjes aan het maken waar iedereen dan weer met een nerveus lachje op reageerde
pi_36750983
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:16 schreef blup het volgende:

[..]

Ik begon 4 dagen voor mijn verjaardag anders al met lessen, een intake
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_36751471
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:20 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik vind het sowieso al raar dat je dan theorie mag leren als je 17 jaar en 7 maanden bent... je hebt je theorie binnen een maandje onder de knie
Het gaat erom dat je op je 17e al mag beginnen met leren en een cursus doen, zodat je op je 18e verjaardag meteen examen kan doen.

Bij ons hebben we trouwens wel een rijschool waar je al mag beginnen met lessen als je 17,5 bent. Ga je een beetje rondjes rijden op een parkeerplaats. Ook mag je gratis in een simulator.

Sylvana en its_me:
Volgende keer beter! Dan gaat het gewoon wel lukken
pi_36753952
Vandaag even weer een stuk gereden Zag wel een auto van rechts te laat, gelukkig remde die. Verder gebruik ik ook heel vaak de claxon, aangezien bijna heel het stuur de claxon is
Schakelen gaat wel goed Alleen jammer dat het in me moeders auto allemaal digitaal is. Morgenochtend voor de eerste keer alleen rijden
pi_36757044
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:29 schreef Thomas B. het volgende:
Die examinator zei ook, heb je nog vragen? Ik zeg, ja vind u het erg om het fijne, gezellige babbeltje voor achteraf te bewaren want ik wil gewoon zo goed mogelijk concentreren. Toen zei ie dat ie blij was dat ik zei en dat ie dat veel liever heeft dan dat ie tegen me aan gaat zitten lullen terwijl ik er niet op zit te wachten en dat het mijn examen is enzo... maarja wel relaxed... gewoon muziekje op de achtergrond maar niet slap ouwehoeren.
Dat heb ik ook gezegd vandaag en mijn examninator heeft ook mooi de hele tijd zijn mond dicht gehouden

Owja, ik heofde ook helemaal niet onder de motorkap te kijken of knopjes te benoemen ofzo, vorige keer alleen wat over de banden moeten zeggen, dus das wel beetje apart
pi_36757373
Ja ik moest wel onder de motorkap kijken. Maar dat had ik nooit gehad met les ofzo... m'n instructrice wist ook niet eens dat ze dat wel 's vroegen bij een examen. Maar ik wist gelukkig wel wat ie vroeg over de motor.
pi_36759441
ik heb druk zitten praten met mijn examinator, mijn werk was zijn hobby
'The Less you know, The more you believe'
pi_36760747
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 01:47 schreef Thomas B. het volgende:
Ja ik moest wel onder de motorkap kijken. Maar dat had ik nooit gehad met les ofzo... m'n instructrice wist ook niet eens dat ze dat wel 's vroegen bij een examen. Maar ik wist gelukkig wel wat ie vroeg over de motor.
Sorry, maar dat vind ik dan wel heel stom van je instructrice

Ik krijg het altijd allemaal te horen als ik op het terrein van het CBR sta voor me examen. Na 3 keer ( TTT en 2 examens) weet ik het wel, maar hij doet het toch altijd nog even voor de zekerheid
pi_36761069
Kun je daar op zakken, als je dat niet weet ? Ik vergeet dat soort dingen ontzettend snel
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:01:20 #252
87694 Robin__
letitredno
pi_36761805
Het staat ook echt wel op de dopjes hoor.. Met een mooi symbooltje

Ruitenwisservloeistof ('washers' staat er bij mij bij)

Olie (oil)

Oliepijlstok.. geel ringetje (als je het ooit moet pijlen.. eruit trekken, schoonvegen, terug steken, dr uit trekken en aflezen (als je net gereden hebt is de olie allekanten op gespat )

remvloeistof (brakes)

Radiator is dat ding helemaal vooraan met de dop in het midden.. die mag je alleen opendoen als ie afgekoelt is.. en er staat iets van 'warning: hot' op.

Als je motor te heet word kan je de verwarming vol aan zetten.. dan zou het iets moeten afkoelen (vinden ze vast leuk als je dat toevallig weet)

En de accu is dat rechthoekige geval met iig 2 kabels er aan.. plus en min staat gewoon op de accu

Het is echt niet zo dat je ze blind moet kunnen vinden.. zolang je ze maar vind na goed zoeken (je heb ook tenslotte ook alle tijd om te zoeken als je zelf ooit iets moet bijvullen) komt wel goed joh
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:00:46 #253
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_36764888
Voor zover ik weet hoef je inderdaad alleen de vloeistoffen te weten onder de motorkap. En de kans dat het je gevraagd wordt is wel echt heel klein. Op de zes examens (én TTT ook nog btw) heb ik alleen remmen en lichten moeten testen en één keer moeten vertellen wat de lichtjes en knopjes op het dashboard inhielden, nooit onder de motorkap. Desalniettemin is het wel handig als je het een keer gezien hebt met lessen.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_36764943
vind het raar dat je ook profieldikte moet weten maar die vloeistoffen onder de motorkap zijn wel makkelijk te vinden
pi_36765176
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik dan wel heel stom van je instructrice

Ik krijg het altijd allemaal te horen als ik op het terrein van het CBR sta voor me examen. Na 3 keer ( TTT en 2 examens) weet ik het wel, maar hij doet het toch altijd nog even voor de zekerheid
mja ik vond het ook wel raar... m'n instructrice wist nieteens hoe de motorkap openmoest Zij zal ook wel gedacht hebben Maarja hij vroeg alleen maar van wat gaat er in dit potje en hoe controleer je het oliepeil, en waar is dit voor... wist het gelukkig wel maarja anders had ik een goed excuus gehad...
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:13:48 #256
88233 Steve
Still the best.
pi_36765262
Ik moest zelfs weten hoe je wist wat de luchtdruk in de band moest zijn.

Maar je instructice zou toch echt even met je onder de motorkap moeten kijken hoor. Maar de lichtjes en knopjes in de auto wordt volgens mij het meest naar gevraagd.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_36765313
Ook fijn als je leert hoe je moet tanken

Sta ik daar bij het benzinestation.
pi_36765475
Hehe ik ging net ook tanken Maar de slang haalde het nét niet dus toen moest ik weer instappen en een stukje dichterbij gaan staan... zag er wel noob uit
pi_36765642
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:15 schreef Knoekie het volgende:
Ook fijn als je leert hoe je moet tanken

Sta ik daar bij het benzinestation.
en je gooide er diesel i.p.v. benzine in ?
pi_36766725
Had net opeens andree instructrice ipv mn normale instructeur.. Ze vond dat ik het voor mn 12e rijles heel goed deed.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:43:08 #261
87694 Robin__
letitredno
pi_36767260
Als je m vol wilt gooien.. dan kan je de hendel toch vast klikken ofzo.. slaat ie dan vanzelf af?
pi_36767425
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:43 schreef Robin__ het volgende:
Als je m vol wilt gooien.. dan kan je de hendel toch vast klikken ofzo.. slaat ie dan vanzelf af?
Ja, tanken zelf is opzich geen probleem, maar wat voor benzine erin moet.
pi_36767505
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:50 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ja, tanken zelf is opzich geen probleem, maar wat voor benzine erin moet.
benzine gewoon euro 95
pi_36767514
Gewoon zorgen dat die tankt vol zit voordat je aan je examen begint
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:59:14 #265
87694 Robin__
letitredno
pi_36767613
Ook de tank van je eigen/ouders auto gaat ooit leeg

Volgens mij zijn er niet veel auto's die op euro 98 rijden meer iets voor sportauto's dacht ik.. Al kan het volgens mij niet heeel veel kwaad als je dat verwisselt... In sommige landen hebben ze sowieso een andere octaangetallen (94 96 97 99) maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Gewoon zorgen dat je weet wat je moet tanken hehe
pi_36768306
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:01 schreef Robin__ het volgende:
Het staat ook echt wel op de dopjes hoor.. Met een mooi symbooltje

[afbeelding]
Ruitenwisservloeistof ('washers' staat er bij mij bij)

[afbeelding]
Olie (oil)

Oliepijlstok.. geel ringetje (als je het ooit moet pijlen.. eruit trekken, schoonvegen, terug steken, dr uit trekken en aflezen (als je net gereden hebt is de olie allekanten op gespat )

[afbeelding]
remvloeistof (brakes)

Radiator is dat ding helemaal vooraan met de dop in het midden.. die mag je alleen opendoen als ie afgekoelt is.. en er staat iets van 'warning: hot' op.

Als je motor te heet word kan je de verwarming vol aan zetten.. dan zou het iets moeten afkoelen (vinden ze vast leuk als je dat toevallig weet)

En de accu is dat rechthoekige geval met iig 2 kabels er aan.. plus en min staat gewoon op de accu

Het is echt niet zo dat je ze blind moet kunnen vinden.. zolang je ze maar vind na goed zoeken (je heb ook tenslotte ook alle tijd om te zoeken als je zelf ooit iets moet bijvullen) komt wel goed joh
ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te weten
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:37:39 #267
87694 Robin__
letitredno
pi_36768567
Mn instructeur zal er wel op kicken ofzo

Vond dat feitje over de verwarming op max zetten wel handig moet ik zeggen (en dat je die oliepeilstok eerst schoon moet vegen is misschien ook wel handig om te weten.. als je dat nog nooit iemand hebt zien doen)
pi_36768859
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te weten
dit werd mij ook alleen verteld ...
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:52:20 #269
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_36768957
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:
en remvloeistof, 5 vloeistoffen dacht ik (al kan het dat het per type auto iets verschilt).
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_36769042
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:52 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

en remvloeistof, 5 vloeistoffen dacht ik (al kan het dat het per type auto iets verschilt).
remvloeistof hoef ik niet te kennen van me instructeur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')