abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36761069
Kun je daar op zakken, als je dat niet weet ? Ik vergeet dat soort dingen ontzettend snel
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:01:20 #252
87694 Robin__
letitredno
pi_36761805
Het staat ook echt wel op de dopjes hoor.. Met een mooi symbooltje

Ruitenwisservloeistof ('washers' staat er bij mij bij)

Olie (oil)

Oliepijlstok.. geel ringetje (als je het ooit moet pijlen.. eruit trekken, schoonvegen, terug steken, dr uit trekken en aflezen (als je net gereden hebt is de olie allekanten op gespat )

remvloeistof (brakes)

Radiator is dat ding helemaal vooraan met de dop in het midden.. die mag je alleen opendoen als ie afgekoelt is.. en er staat iets van 'warning: hot' op.

Als je motor te heet word kan je de verwarming vol aan zetten.. dan zou het iets moeten afkoelen (vinden ze vast leuk als je dat toevallig weet)

En de accu is dat rechthoekige geval met iig 2 kabels er aan.. plus en min staat gewoon op de accu

Het is echt niet zo dat je ze blind moet kunnen vinden.. zolang je ze maar vind na goed zoeken (je heb ook tenslotte ook alle tijd om te zoeken als je zelf ooit iets moet bijvullen) komt wel goed joh
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:00:46 #253
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_36764888
Voor zover ik weet hoef je inderdaad alleen de vloeistoffen te weten onder de motorkap. En de kans dat het je gevraagd wordt is wel echt heel klein. Op de zes examens (én TTT ook nog btw) heb ik alleen remmen en lichten moeten testen en één keer moeten vertellen wat de lichtjes en knopjes op het dashboard inhielden, nooit onder de motorkap. Desalniettemin is het wel handig als je het een keer gezien hebt met lessen.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_36764943
vind het raar dat je ook profieldikte moet weten maar die vloeistoffen onder de motorkap zijn wel makkelijk te vinden
pi_36765176
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik dan wel heel stom van je instructrice

Ik krijg het altijd allemaal te horen als ik op het terrein van het CBR sta voor me examen. Na 3 keer ( TTT en 2 examens) weet ik het wel, maar hij doet het toch altijd nog even voor de zekerheid
mja ik vond het ook wel raar... m'n instructrice wist nieteens hoe de motorkap openmoest Zij zal ook wel gedacht hebben Maarja hij vroeg alleen maar van wat gaat er in dit potje en hoe controleer je het oliepeil, en waar is dit voor... wist het gelukkig wel maarja anders had ik een goed excuus gehad...
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:13:48 #256
88233 Steve
Still the best.
pi_36765262
Ik moest zelfs weten hoe je wist wat de luchtdruk in de band moest zijn.

Maar je instructice zou toch echt even met je onder de motorkap moeten kijken hoor. Maar de lichtjes en knopjes in de auto wordt volgens mij het meest naar gevraagd.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_36765313
Ook fijn als je leert hoe je moet tanken

Sta ik daar bij het benzinestation.
pi_36765475
Hehe ik ging net ook tanken Maar de slang haalde het nét niet dus toen moest ik weer instappen en een stukje dichterbij gaan staan... zag er wel noob uit
pi_36765642
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:15 schreef Knoekie het volgende:
Ook fijn als je leert hoe je moet tanken

Sta ik daar bij het benzinestation.
en je gooide er diesel i.p.v. benzine in ?
pi_36766725
Had net opeens andree instructrice ipv mn normale instructeur.. Ze vond dat ik het voor mn 12e rijles heel goed deed.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:43:08 #261
87694 Robin__
letitredno
pi_36767260
Als je m vol wilt gooien.. dan kan je de hendel toch vast klikken ofzo.. slaat ie dan vanzelf af?
pi_36767425
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:43 schreef Robin__ het volgende:
Als je m vol wilt gooien.. dan kan je de hendel toch vast klikken ofzo.. slaat ie dan vanzelf af?
Ja, tanken zelf is opzich geen probleem, maar wat voor benzine erin moet.
pi_36767505
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:50 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ja, tanken zelf is opzich geen probleem, maar wat voor benzine erin moet.
benzine gewoon euro 95
pi_36767514
Gewoon zorgen dat die tankt vol zit voordat je aan je examen begint
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:59:14 #265
87694 Robin__
letitredno
pi_36767613
Ook de tank van je eigen/ouders auto gaat ooit leeg

Volgens mij zijn er niet veel auto's die op euro 98 rijden meer iets voor sportauto's dacht ik.. Al kan het volgens mij niet heeel veel kwaad als je dat verwisselt... In sommige landen hebben ze sowieso een andere octaangetallen (94 96 97 99) maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Gewoon zorgen dat je weet wat je moet tanken hehe
pi_36768306
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:01 schreef Robin__ het volgende:
Het staat ook echt wel op de dopjes hoor.. Met een mooi symbooltje

[afbeelding]
Ruitenwisservloeistof ('washers' staat er bij mij bij)

[afbeelding]
Olie (oil)

Oliepijlstok.. geel ringetje (als je het ooit moet pijlen.. eruit trekken, schoonvegen, terug steken, dr uit trekken en aflezen (als je net gereden hebt is de olie allekanten op gespat )

[afbeelding]
remvloeistof (brakes)

Radiator is dat ding helemaal vooraan met de dop in het midden.. die mag je alleen opendoen als ie afgekoelt is.. en er staat iets van 'warning: hot' op.

Als je motor te heet word kan je de verwarming vol aan zetten.. dan zou het iets moeten afkoelen (vinden ze vast leuk als je dat toevallig weet)

En de accu is dat rechthoekige geval met iig 2 kabels er aan.. plus en min staat gewoon op de accu

Het is echt niet zo dat je ze blind moet kunnen vinden.. zolang je ze maar vind na goed zoeken (je heb ook tenslotte ook alle tijd om te zoeken als je zelf ooit iets moet bijvullen) komt wel goed joh
ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te weten
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:37:39 #267
87694 Robin__
letitredno
pi_36768567
Mn instructeur zal er wel op kicken ofzo

Vond dat feitje over de verwarming op max zetten wel handig moet ik zeggen (en dat je die oliepeilstok eerst schoon moet vegen is misschien ook wel handig om te weten.. als je dat nog nooit iemand hebt zien doen)
pi_36768859
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te weten
dit werd mij ook alleen verteld ...
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:52:20 #269
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_36768957
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:
en remvloeistof, 5 vloeistoffen dacht ik (al kan het dat het per type auto iets verschilt).
pi_36769042
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:52 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

en remvloeistof, 5 vloeistoffen dacht ik (al kan het dat het per type auto iets verschilt).
remvloeistof hoef ik niet te kennen van me instructeur
pi_36769961
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Echt niet? Dat lijkt me nog wel de belangrijkste Remmen is best handig
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_36771088
Ik heb al die knopjes ook moeten leren, nouja t is me een keer verteld en ze zijn wel blijven hangen. Net als profieldikte, bandendruk, oliepeil meten, en de rest van de binnenkant van de auto.

Maar tijdens TTT heb ik er vrijstelling voorgekregen
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:40:43 #273
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36771913
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:27 schreef rena het volgende:

[..]

Echt niet? Dat lijkt me nog wel de belangrijkste Remmen is best handig
Motorolie is toch anders ook nooit weg als je gaat rijden. Ik doe liever een keer minder remmen dan een vastloper op de snelweg

Ik had vandaag theoriecursus. Van half 9 tot 2 uur Veel te langdradig eigenlijk, maar je leert het wel goed allemaal. Ik was alleen veel te lam om goed op te letten, want ik was gisteren pas om half 3 thuis en vanmorgen om 7 uur op (nog in half beschonken toestand )

Volgende week weer, en de 20e heb ik mijn theorie examen, moet denk ik wel goedkomen.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:03:19 #274
87694 Robin__
letitredno
pi_36772525
Ook ruitenwisservloeistof is verplicht hoor.. (al zou ik, als ik moest kiezen, ook voor de remmen gaan )
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:38:35 #275
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36773478
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:20 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik vind het sowieso al raar dat je dan theorie mag leren als je 17 jaar en 7 maanden bent... je hebt je theorie binnen een maandje onder de knie

en dank je wel dat je zegt dat ik stom ben, nog niet gehoord vandaag

edit/

ik had 1 moeder geloof ik, die moeder was een beetje grapjes aan het maken waar iedereen dan weer met een nerveus lachje op reageerde
Wat mij betreft mag je al voor je auto-theorie leren als je 16 bent, maar examen mag pas vanaf je 18e.
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:45:35 #276
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36773686
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik moest alles weten.
Ruitenwisser vloeistof
Remvloeistof
Olie
Stuurbekrachtigingvloeistof
al die zooi
"waar je op moet letten bij je banden" "Profiel diepte, Spanning, eien op de zeikant, Rotzooi in de ventiel en of ze er alle 4 nog uberhaupt opzitten. meneer de examinator"

"waarvoor is dat metertje?" "Brandstof meter meneer de examinator"

"Wat is er mis als je accu lampje brand" "dan laad de accu niet meer op meneer de examinator"
"Wat kan de oorzaak zijn? "Accu los, Accuwater op, Dynamokapot meneer de examinator"
"Is het verstandig om door te rijden?" "Ja, alleen is het verstandig om alle overbodige electronica uit te zetten. meneer de examinator"

"Wat is er aan de hand als er een blauw lampje brand op je dashboard? "dan rijd je met grootlicht meneer de examinator"

etcetc
"Hoe en wanneer meet je je olie?"
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:46:55 #277
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36773727
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:53 schreef pascalheister het volgende:

[..]

benzine gewoon euro 95
Meeste lesautos zijn denk ik toch diesel. .
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:48:51 #278
88233 Steve
Still the best.
pi_36773777
Eien op de zijkant?
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:50:14 #279
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36773824
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Eien op de zijkant?
Als je veel langs stoeprandjes schaaft tijdens 't inpakeren kan je de zeikant van je banden erg schuren en kunnen er (omdat het op die plek dun is) bobbels onstaan op de zeikant van je band.

Resulteert meestal in een klapband als je hard rijd.
pi_36774096
vind wel overdreven als een examinator dat allemaal vraagt, maar het kan geen kwaad om te weten
pi_36774525
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:46 schreef blup het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft geen lesauto
pi_36774744
Bij mij zijn de eerste vier keer de lampjes allemaal gevraagd, telkens wel 'n stuk of vijf, maar kende ze uiteraard ook wel gewoon goed.

Vijfde keer niet, volgens mij doen ze bij de BNOR niet aan zulk soort poespas.
pi_36780421
Hm...nou flip ik hem wel een beetje... ik heb maandag examen en m'n instructrice zei dat er niet meer gevraagd wordt wat er onder je motorkap zit enzo. Hooguit de lichten, meer niet. Straks sta ik daar met een mond vol tanden!
Back in business.
pi_36780494
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:46 schreef blup het volgende:

[..]

hij heeft het toch over zijn eigen/moeders auto
pi_36780605
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:37 schreef Shirley het volgende:
Hm...nou flip ik hem wel een beetje... ik heb maandag examen en m'n instructrice zei dat er niet meer gevraagd wordt wat er onder je motorkap zit enzo. Hooguit de lichten, meer niet. Straks sta ik daar met een mond vol tanden!
Vaker de lampjes op het dashbord dan alles onder de motorkap, hoor.
Anyway, succes en niet te druk maken! Schiet je niks mee op... Ik kan 't weten..
  zondag 9 april 2006 @ 00:47:34 #286
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_36782345
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Vaker de lampjes op het dashbord dan alles onder de motorkap, hoor.
Anyway, succes en niet te druk maken! Schiet je niks mee op... Ik kan 't weten..
Dank je. En ik probeer me inderdaad niet te druk te maken. Ik blijf positief denken en maandag post ik hier gewoon dat ik het papiertje op zak heb. In deel 48 welteverstaan.
Back in business.
pi_36782383
succes alvast !
  zondag 9 april 2006 @ 01:16:55 #288
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36782987
quote:
Op zondag 9 april 2006 00:47 schreef Shirley het volgende:

[..]

Dank je. En ik probeer me inderdaad niet te druk te maken. Ik blijf positief denken en maandag post ik hier gewoon dat ik het papiertje op zak heb. In deel 48 welteverstaan.
Van m'n 4 examens hebben ze 1x onder de motorkap gekeken, ze vroegen alle keren wel om de banden.
pi_36785995
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:11 schreef Fatality het volgende:
Ik heb al die knopjes ook moeten leren, nouja t is me een keer verteld en ze zijn wel blijven hangen. Net als profieldikte, bandendruk, oliepeil meten, en de rest van de binnenkant van de auto.

Maar tijdens TTT heb ik er vrijstelling voorgekregen
Daar krijg je al vrijstelling voor als je de eerste keer bij het CBR bent (of heb je geen RIS?) Voor je TTT krijg je alleen vrijstelling voor bijzondere verrichtingen..
  zondag 9 april 2006 @ 11:45:43 #290
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36787348
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Bij mij zijn de eerste vier keer de lampjes allemaal gevraagd, telkens wel 'n stuk of vijf, maar kende ze uiteraard ook wel gewoon goed.

idem, precies zelfde . En die BNOR man was tof, echt wereld van verschil in kwestie van ontspanning en tijd en persoonlijke intresse tov van CBR. Wat ben ik blij dat het nog bestond afgelopen oktober!

het gaat toch verdwijnen?
pi_36787926
Mijn examinator was wel relaxed daarin, eerst kijken of alle verlichting werkte enzo, daarna ging hij ook zitten en kreeg ik de opmerking "dat dashboard krijg je van me cadeau" en hoppa opweg gingen we.

Mijn instructeur had wel 2 lessen daarvoor alles met me doorgenomen, ook onder de kap maar 90% wist ik al, had alleen geen idee dat de stuurbekrachtiging ook met vloeistof werkte
'The Less you know, The more you believe'
  zondag 9 april 2006 @ 12:12:00 #292
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36788011
Op mn laatste 'gewone' examen had ik geloof ik ook een man die voorheen op 't BNOR zat.
Echt een super relaxte man die niet stijf zn bek hield of me lompe dingen vroeg.
Gewoon gezellig gepraat enzo, hij bleek zelfs klant te zijn bij de computerzaak zaak waar ik werk.
We hadden 't over zn zoon zn pc die uitgebreid moest worden met geheugen etc maar het was een compaq enzo blabla..

Totaal heb ik toen 20 minuten gereden, geen bijzonderestront, geen valkuil straten/opdrachten, lekker rustig op de snelweg.. Flink wat geluk gehad.
M. Hoek was zn naam, top gozer.
pi_36788521
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:37 schreef Shirley het volgende:
Toen ik vrijdag examen deed moesten er toch echt een paar mensen onder de motorkap kijken hoor
pi_36788551
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:45 schreef Grumpey het volgende:

[..]

idem, precies zelfde . En die BNOR man was tof, echt wereld van verschil in kwestie van ontspanning en tijd en persoonlijke intresse tov van CBR. Wat ben ik blij dat het nog bestond afgelopen oktober!

het gaat toch verdwijnen?
Nee, juist niet, vanaf volgend jaar kun je op medische indicatie gelijk de 1e keer bij het BNOR examen doen en hoef je dus niet eerst 4 keer te zakken voor je naar het BNOR mag
pi_36788607
Owja, ik heb even de examens die al geweest ijn uit de OP op de Wiki gehaald, aangezien dit topic bijna vol is
  zondag 9 april 2006 @ 12:38:10 #296
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36788668
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:33 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, juist niet, vanaf volgend jaar kun je op medische indicatie gelijk de 1e keer bij het BNOR examen doen en hoef je dus niet eerst 4 keer te zakken voor je naar het BNOR mag
enne, medische indicatie? Is bijvoorbeeld faalangst medisch te indiceren dan?
Ik heb in mijn gewone leven nooit faalangst, alleen gehad tijdens rij-examens.
  zondag 9 april 2006 @ 12:46:43 #297
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_36788881
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Volgens mij wel. De laatste keer dat ik op moest, zei de examinator: "de lichten heb ik al gechecked met de kandidaat voor je, (was dezelfde auto, want die jongen leste bij dezelfde instructeur) dus dat geloof ik wel"
Bij mijn eerste BNOR examen kreeg ik trouwens ook allemaal suffe theorie-vragen. Ik wist uiteraard spontaan niet meer of een lijnbus nu juist binnen of buiten de bebouwde kom voorrang heeft bij het verlaten van de halte . Nee dat hielp echt enorm mee voor de zenuwen .
pi_36789074
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:46 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Volgens mij wel. De laatste keer dat ik op moest, zei de examinator: "de lichten heb ik al gechecked met de kandidaat voor je, (was dezelfde auto, want die jongen leste bij dezelfde instructeur) dus dat geloof ik wel"
Bij mijn eerste BNOR examen kreeg ik trouwens ook allemaal suffe theorie-vragen. Ik wist uiteraard spontaan niet meer of een lijnbus nu juist binnen of buiten de bebouwde kom voorrang heeft bij het verlaten van de halte . Nee dat hielp echt enorm mee voor de zenuwen .
kan ik me voorstellen, wel een beetje flauw als ze dat vragen, je hebt toch potverdikkie een theoriecertifcaat
  zondag 9 april 2006 @ 13:47:02 #299
87694 Robin__
letitredno
pi_36790492
Hoeveel 'makkelijker' is bnor nou eigenlijk? Niet dat ik iemand voor de borst wil stoten verder maar de enige verhalen die ik er (niet eens direct) over gehoord heb is dat er echt tegen je gepraat word alsof je je 7e les hebt (bocht strak nemen, let op die straat van rechts, pas op die auto gaat afslaan, let op je snelheid etc etc etc) Maar dat kan ik me moeilijk voorstellen om eerlijk te zijn. Hebben de mensen die er zijn geweest echt het idee dat ze geholpen werden?
pi_36790554
Gewoon keihard over taboeonderwerpen beginnen te lullen.. Dan staat die examinator ook met z'n mond vol tanden en stelt ie ook geen moeilijke vragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')