mja ik vond het ook wel raar... m'n instructrice wist nieteens hoe de motorkap openmoestquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik dan wel heel stom van je instructrice![]()
Ik krijg het altijd allemaal te horen als ik op het terrein van het CBR sta voor me examen. Na 3 keer ( TTT en 2 examens) weet ik het wel, maar hij doet het toch altijd nog even voor de zekerheid
en je gooide er diesel i.p.v. benzine in ?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:15 schreef Knoekie het volgende:
Ook fijn als je leert hoe je moet tanken
Sta ik daar bij het benzinestation.
Ja, tanken zelf is opzich geen probleem, maar wat voor benzine erin moet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:43 schreef Robin__ het volgende:
Als je m vol wilt gooien.. dan kan je de hendel toch vast klikken ofzo.. slaat ie dan vanzelf af?
benzine gewoon euro 95quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:50 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja, tanken zelf is opzich geen probleem, maar wat voor benzine erin moet.![]()
ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te wetenquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:01 schreef Robin__ het volgende:
Het staat ook echt wel op de dopjes hoor.. Met een mooi symbooltje
[afbeelding]
Ruitenwisservloeistof ('washers' staat er bij mij bij)
[afbeelding]
Olie (oil)
Oliepijlstok.. geel ringetje (als je het ooit moet pijlen.. eruit trekken, schoonvegen, terug steken, dr uit trekken en aflezen (als je net gereden hebt is de olie allekanten op gespat)
[afbeelding]
remvloeistof (brakes)
Radiator is dat ding helemaal vooraan met de dop in het midden.. die mag je alleen opendoen als ie afgekoelt is.. en er staat iets van 'warning: hot' op.
Als je motor te heet word kan je de verwarming vol aan zetten.. dan zou het iets moeten afkoelen (vinden ze vast leuk als je dat toevallig weet)
En de accu is dat rechthoekige geval met iig 2 kabels er aan.. plus en min staat gewoon op de accu
Het is echt niet zo dat je ze blind moet kunnen vinden.. zolang je ze maar vind na goed zoeken (je heb ook tenslotte ook alle tijd om te zoeken als je zelf ooit iets moet bijvullen) komt wel goed joh
dit werd mij ook alleen verteld ...quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te weten
en remvloeistof, 5 vloeistoffen dacht ik (al kan het dat het per type auto iets verschilt).quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef Sylvana het volgende:
ik hoef alleen ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, olie en stuurbekrachtigingsolie te weten
remvloeistof hoef ik niet te kennen van me instructeurquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:52 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
en remvloeistof, 5 vloeistoffen dacht ik (al kan het dat het per type auto iets verschilt).
quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
remvloeistof hoef ik niet te kennen van me instructeur
Motorolie is toch anders ook nooit weg als je gaat rijden. Ik doe liever een keer minder remmen dan een vastloper op de snelwegquote:Op zaterdag 8 april 2006 17:27 schreef rena het volgende:
[..]
Echt niet? Dat lijkt me nog wel de belangrijksteRemmen is best handig
![]()
![]()
Wat mij betreft mag je al voor je auto-theorie leren als je 16 bent, maar examen mag pas vanaf je 18e.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:20 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik vind het sowieso al raar dat je dan theorie mag leren als je 17 jaar en 7 maanden bent... je hebt je theorie binnen een maandje onder de knie
en dank je wel dat je zegt dat ik stom ben, nog niet gehoord vandaag
edit/
ik had 1 moeder geloof ik, die moeder was een beetje grapjes aan het maken waar iedereen dan weer met een nerveus lachje op reageerde
Ik moest alles weten.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
remvloeistof hoef ik niet te kennen van me instructeur
Als je veel langs stoeprandjes schaaft tijdens 't inpakeren kan je de zeikant van je banden erg schuren en kunnen er (omdat het op die plek dun is) bobbels onstaan op de zeikant van je band.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Eien op de zijkant?
Mijn moeder heeft geen lesautoquote:Op zaterdag 8 april 2006 19:46 schreef blup het volgende:
[..]
Meeste lesautos zijn denk ik toch diesel..
hij heeft het toch over zijn eigen/moeders autoquote:Op zaterdag 8 april 2006 19:46 schreef blup het volgende:
[..]
Meeste lesautos zijn denk ik toch diesel..
Vaker de lampjes op het dashbord dan alles onder de motorkap, hoor.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:37 schreef Shirley het volgende:
Hm...nou flip ik hem wel een beetje... ik heb maandag examen en m'n instructrice zei dat er niet meer gevraagd wordt wat er onder je motorkap zit enzo. Hooguit de lichten, meer niet. Straks sta ik daar met een mond vol tanden!
Dank je. En ik probeer me inderdaad niet te druk te maken. Ik blijf positief denken en maandag post ik hier gewoon dat ik het papiertje op zak heb. In deel 48 welteverstaan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Vaker de lampjes op het dashbord dan alles onder de motorkap, hoor.
Anyway, succes en niet te druk maken!Schiet je niks mee op... Ik kan 't weten..
![]()
Van m'n 4 examens hebben ze 1x onder de motorkap gekeken, ze vroegen alle keren wel om de banden.quote:Op zondag 9 april 2006 00:47 schreef Shirley het volgende:
[..]
Dank je. En ik probeer me inderdaad niet te druk te maken. Ik blijf positief denken en maandag post ik hier gewoon dat ik het papiertje op zak heb. In deel 48 welteverstaan.
Daar krijg je al vrijstelling voor als je de eerste keer bij het CBR bent (of heb je geen RIS?) Voor je TTT krijg je alleen vrijstelling voor bijzondere verrichtingen..quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:11 schreef Fatality het volgende:
Ik heb al die knopjes ook moeten leren, nouja t is me een keer verteld en ze zijn wel blijven hangen. Net als profieldikte, bandendruk, oliepeil meten, en de rest van de binnenkant van de auto.
Maar tijdens TTT heb ik er vrijstelling voorgekregen
idem, precies zelfdequote:Op zaterdag 8 april 2006 20:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Bij mij zijn de eerste vier keer de lampjes allemaal gevraagd, telkens wel 'n stuk of vijf, maar kende ze uiteraard ook wel gewoon goed.
Vijfde keer niet, volgens mij doen ze bij de BNOR niet aan zulk soort poespas.
Toen ik vrijdag examen deed moesten er toch echt een paar mensen onder de motorkap kijken hoorquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:37 schreef Shirley het volgende:
Hm...nou flip ik hem wel een beetje... ik heb maandag examen en m'n instructrice zei dat er niet meer gevraagd wordt wat er onder je motorkap zit enzo. Hooguit de lichten, meer niet. Straks sta ik daar met een mond vol tanden!
Nee, juist niet, vanaf volgend jaar kun je op medische indicatie gelijk de 1e keer bij het BNOR examen doen en hoef je dus niet eerst 4 keer te zakken voor je naar het BNOR magquote:Op zondag 9 april 2006 11:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
idem, precies zelfde. En die BNOR man was tof, echt wereld van verschil in kwestie van ontspanning en tijd en persoonlijke intresse tov van CBR. Wat ben ik blij dat het nog bestond afgelopen oktober!
![]()
het gaat toch verdwijnen?
enne, medische indicatie? Is bijvoorbeeld faalangst medisch te indiceren dan?quote:Op zondag 9 april 2006 12:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, juist niet, vanaf volgend jaar kun je op medische indicatie gelijk de 1e keer bij het BNOR examen doen en hoef je dus niet eerst 4 keer te zakken voor je naar het BNOR mag
Volgens mij wel. De laatste keer dat ik op moest, zei de examinator: "de lichten heb ik al gechecked met de kandidaat voor je, (was dezelfde auto, want die jongen leste bij dezelfde instructeur) dus dat geloof ik wel"quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Bij mij zijn de eerste vier keer de lampjes allemaal gevraagd, telkens wel 'n stuk of vijf, maar kende ze uiteraard ook wel gewoon goed.
Vijfde keer niet, volgens mij doen ze bij de BNOR niet aan zulk soort poespas.
kan ik me voorstellen, wel een beetje flauw als ze dat vragen, je hebt toch potverdikkie een theoriecertifcaatquote:Op zondag 9 april 2006 12:46 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
Volgens mij wel. De laatste keer dat ik op moest, zei de examinator: "de lichten heb ik al gechecked met de kandidaat voor je, (was dezelfde auto, want die jongen leste bij dezelfde instructeur) dus dat geloof ik wel"
Bij mijn eerste BNOR examen kreeg ik trouwens ook allemaal suffe theorie-vragen. Ik wist uiteraard spontaan niet meer of een lijnbus nu juist binnen of buiten de bebouwde kom voorrang heeft bij het verlaten van de halte. Nee dat hielp echt enorm mee voor de zenuwen
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |