Kortzichtigheid kom je overal tegen. 't Is kut, maar helaas. Het werkt ook zo vaak de andere kant op. Ik persoonlijk (makkelijk lullen, maarja) kijk mijn islamitische vrienden er niet op aan. Maar dat lijkt me vanzelfspreken.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb er wel last van als ik desondanks zo wordt aangekeken.
Wat heb jij niet begrepen aan stuk dat je van me quote?quote:Op maandag 13 februari 2006 14:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je mag best demonstreren tegen die cartoons, niets mis mee. Zolang je maar begrijpt dat niets of niemand heilig is in het westen, en dat je dat maar te accepteren hebt. Jezus Christus is geschoffeerd, God, Boedha, Egyptische goden, en zelfs de Joden in WW2.
Wat zorgt ervoor dat islam een uitzondering zou moeten zijn?
Spot prentjes zijn niet zo erg, daar niet van. Maar je krijgt echt reacties van "waarom doen de gematigde moslims er niets tegen" terwijl de gematigden ook worden gezien als extremisten, dat vind ik zo jammer.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:03 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Kortzichtigheid kom je overal tegen. 't Is kut, maar helaas. Het werkt ook zo vaak de andere kant op. Ik persoonlijk (makkelijk lullen, maarja) kijk mijn islamitische vrienden er niet op aan. Maar dat lijkt me vanzelfspreken.
Waarom zou ik er begrip voor moeten hebben? Omdat er vrijheid van meningsuiting is, je hebt totaal geen zelf respect als jij beledigingen tegen je moeder/vader accepteerd omdat er vrijheid van meningsuiting is.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:07 schreef SocialDisorder het volgende:
je verdraagt ze. Je zegt nergens dat je ook begrip hebt voor het feit dat ze gemaakt zijn. En dan heb ik het niet over bedoelingen, of misinterpraties. Gewoon puur, er zijn tekeningen gemaakt, de meesten neutraal, 1 kritisch, 1 humoristisch. Dat mag in Europa, ongeacht het onderwerp.
Nogmaals, ik denk niet dat de spotprent zo geinterpreteerd moet worden. Zo had ik 'm in ieder geval niet begrepen.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:08 schreef Triggershot het volgende:
En als je dan stichter van islam als radicaal neerzet.
Trust me, miljoenen moslims welquote:Op maandag 13 februari 2006 15:11 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Nogmaals, ik denk niet dat de spotprent zo geinterpreteerd moet worden. Zo had ik 'm in ieder geval niet begrepen.
je gaat steeds uit van de gematigde moslim. Maar ga nu eens een keer uit van de tekenaar. Moslim-extremisme uit naam van Mohammed impliceert immers dat Mohammed himself een terrorist was. Dát is wat de tekening voor mij, als westerling, betekent.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Spot prentjes zijn niet zo erg, daar niet van. Maar je krijgt echt reacties van "waarom doen de gematigde moslims er niets tegen" terwijl de gematigden ook worden gezien als extremisten, dat vind ik zo jammer.
Leven we even eerlijk zijn, Mohammed als extremist neerzetten is extra beledigend voor de islam, omdat ze uit hun rol als een terreur religie willen kruipen. En als je dan stichter van islam als radicaal neerzet. Tsjaah dan is einde zoek, dan zie je gematigden en extremisten integreren naar elkaars denkbeelden
Cartoons gingen niet eens om de westerling, maar om de moslims een spiegel voor te houden, dus jouw opvatting is toch wel van secundair belang lijkt mequote:Op maandag 13 februari 2006 15:12 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je gaat steeds uit van de gematigde moslim. Maar ga nu eens een keer uit van de tekenaar. Moslim-extremisme uit naam van Mohammed impliceert immers dat Mohammed himself een terrorist was. Dát is wat de tekening voor mij, als westerling, betekent.
De gematigden hadden niets met deze tekeningen te maken.
Als gematigde moslims bang waren om als extremistisch bestempeld te worden door deze tekeningen, hoeven ze niet langer te vrezen. Dat hebben de rellen immers weer eens gedaan, samen met de recente aanslagen in Irak.
Pure speculatie, maar ik gok erop dat hele hordes van die meelopers in Syrië die hele prent nog nooit gezien hebben. Maar dat terzijde, is die verkeerde interpretatie dan niet hún probleem? En waarom moet dat opeens óns probleem worden?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Trust me, miljoenen moslims wel
Ze zijn verschillende malen in Egypte/ Al-jazeera afgebeeld, dus meeste moslims in midden oosten hebben ze echt wel gezien. Dat hun het verkeerd intepreteren is ook ons probleem, denk maar aan rellen van betreffende ambassades, boycot, dreigingen etc.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:13 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Pure speculatie, maar ik gok erop dat hele hordes van die meelopers in Syrië die hele prent nog nooit gezien hebben. Maar dat terzijde, is die verkeerde interpretatie dan niet hún probleem? En waarom moet dat opeens óns probleem worden?
Een Deense (openbaar verkrijgbare) krant die aan een stapel tekenaars vraagt Mohammed te tekenen naar aanleiding van het weigeren van tekenaars Mohammed te tekenen voor een kinder-Koran, om te onderzoeken waar de grens van persvrijheid ligt, bestemd voor het Deense volk.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Cartoons gingen niet eens om de westerling, maar om de moslims een spiegel voor te houden, dus jouw opvatting is toch wel van secundair belang lijkt me
was het afbeelden van Mohammed niet strikt verboden?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ze zijn verschillende malen in Egypte/ Al-jazeera afgebeeld, dus meeste moslims in midden oosten hebben ze echt wel gezien. Dat hun het verkeerd intepreteren is ook ons probleem, denk maar aan rellen van betreffende ambassades, boycot, dreigingen etc.
Lees nog een x duidelijk wat hun intentie was met afdrukken van spotprentjes, dan praten we verderquote:Op maandag 13 februari 2006 15:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Een Deense (openbaar verkrijgbare) krant die aan een stapel tekenaars vraagt Mohammed te tekenen naar aanleiding van het weigeren van tekenaars Mohammed te tekenen voor een kinder-Koran, om te onderzoeken waar de grens van persvrijheid ligt, bestemd voor het Deense volk.
Waar precies worden de westerlingen buitengesloten?
dus?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
was het afbeelden van Mohammed niet strikt verboden?
waarom staan de zendmasten van Al-Jazeera dan nog? Waarom wordt Egypte niet afgebroken? Zij handelden immers tegen de regels van de Koran.quote:
Denk jij dat Mubarak niet met tanks komt om de radicalen tegemoet te komen?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:19 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
waarom staan de zendmasten van Al-Jazeera dan nog? Waarom wordt Egypte niet afgebroken? Zij handelden immers tegen de regels van de Koran.
quote:Op maandag 13 februari 2006 15:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lees nog een x duidelijk wat hun intentie was met afdrukken van spotprentjes, dan praten we verder
Duidelijk genoeg?quote:'The reporter's original concept was to investigate to what extent self-censorship exists in Denmark. Starting out with Kaare Bluitgen's children's book about Mohammed, to which apparently no illustrator dared openly contribute. There were other, similar, examples. That was how we started out. The idea was to write to 40 illustrators and ask if they would draw Mohammed for publication in Jyllands-Posten.
sinds wanneer volgt al-jazeraa/egypte regels van de koran?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:19 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
waarom staan de zendmasten van Al-Jazeera dan nog? Waarom wordt Egypte niet afgebroken? Zij handelden immers tegen de regels van de Koran.
Zal Allah ze niet beschermen dan?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Denk jij dat Mubarak niet met tanks komt om de radicalen tegemoet te komen?
Dus omdat we niet weten wanneer en waarom er bepaalde groeperingen uit hun dak gaan in verre landen met totalitaire regimes (veel politiek correcter kan ik niet worden hoor), moeten wij ónze vrijheid van meningsuiting maar aan banden leggen?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ze zijn verschillende malen in Egypte/ Al-jazeera afgebeeld, dus meeste moslims in midden oosten hebben ze echt wel gezien. Dat hun het verkeerd intepreteren is ook ons probleem, denk maar aan rellen van betreffende ambassades, boycot, dreigingen etc.
sinds wanneer volgt denemarken/Jyllands-Posten de regels van de koran??quote:Op maandag 13 februari 2006 15:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sinds wanneer volgt al-jazeraa/egypte regels van de koran?![]()
The reporter's original concept was to investigate to what extent self-censorship exists in Denmarkquote:
dus moslims hadden er niets mee te makenquote:Op maandag 13 februari 2006 15:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
The reporter's original concept was to investigate to what extent self-censorship exists in Denmark
link eens naar plaats waar ik dat zei, woorden in me mond leggen, zwak!quote:Op maandag 13 februari 2006 15:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
sinds wanneer volgt denemarken/Jyllands-Posten de regels van de koran??
de moslims hadden er alels mee te maken, zouden de denen in opstand moeten komen tegen afbeelden van Mohammed?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dus moslims hadden er niets mee te maken
quote:Op maandag 13 februari 2006 15:21 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Dus omdat we niet weten wanneer en waarom er bepaalde groeperingen uit hun dak gaan in verre landen met totalitaire regimes (veel politiek correcter kan ik niet worden hoor), moeten wij ónze vrijheid van meningsuiting maar aan banden leggen?
Enig idee wat er in een gemiddelde cabaret voorstelling allemaal gezegd wordt? En wie zich daar allemaal mogelijk aan kan ergeren? Enig idee wat er in boeken geschreven wordt? Wat er in columns gezegd wordt?
quote:Spot prentjes zijn niet zo erg, daar niet van. Maar je krijgt echt reacties van "waarom doen de gematigde moslims er niets tegen" terwijl de gematigden ook worden gezien als extremisten, dat vind ik zo jammer.
Leven we even eerlijk zijn, Mohammed als extremist neerzetten is extra beledigend voor de islam, omdat ze uit hun rol als een terreur religie willen kruipen. En als je dan stichter van islam als radicaal neerzet. Tsjaah dan is einde zoek, dan zie je gematigden en extremisten integreren naar elkaars denkbeelden
I knowquote:
je zegt het niet, maar als het aanvallen van Deense en Europese ambassades vanwege het schenden van de "Gij Zult Mohammed Niet Afbeelden"-regel gejustificeerd worden, waarom gaan die relschoppers dan niet naar andere media/landen waar de afbeeldingen zijn gepubliceerd?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
link eens naar plaats waar ik dat zei, woorden in me mond leggen, zwak!
Kwestie van berichtgeving.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je zegt het niet, maar als het aanvallen van Deense en Europese ambassades vanwege het schenden van de "Gij Zult Mohammed Niet Afbeelden"-regel gejustificeerd worden, waarom gaan die relschoppers dan niet naar andere media/landen waar de afbeeldingen zijn gepubliceerd?
selectieve berichtgeving?quote:
selectief spotten?quote:
zo moet het dus. Geen vechtpartijen, geen rellen, geen branden.quote:Katholieke kerk boos op Berlusconi
Omdat de Italiaanse premier Silvio Berlusconi zich onlangs met Jezus Christus vergeleek heeft de katholieke kerk van het land de premier sterk bekritiseerd. Volgens kardinaal Tonini is het onbetamelijk voor mensen en vooral voor politici om zich te vergelijken met de christelijke profeet. Berlusconi vergeleek zich onlangs met Napoleon en vervolgens met Jezus Christus door zich "de Jezus Christus van de Italiaanse politiek" te noemen.
Het ene sluit het andere niet uit. Het is beiden een belediging, en het ene is geen rechtvaardiging voor het andere. Probleem is echter dat men hier in het westen heel selectief is: als 100.000 Moslims een afkeurend geluid laten horen op welke manier dan ook, wordt dat niet gehoord, maar als één of 2 Moslims iets raars doen wordt dat maar al te graag zeer uitgebreid uitgemeten in de media.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:00 schreef sizzler het volgende:
En zijn de mensen die bommen leggen in naam van de profeet dan ook niet een belediging?
holocaust/jezus hebben ze niet afgebeeld, lees eens niet zo selectiefquote:Op maandag 13 februari 2006 15:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
selectief spotten?
[..]
zo moet het dus. Geen vechtpartijen, geen rellen, geen branden.
Nee maar Arabische kranten hebben jarenlang het jodendom bespot in hun cartoons. Wij en ook de joden kunnen daar wel om lachen, het geeft goed het niveau weer van de pers daaro. Doen wij es een keer een geintje en ze staan op hun achterste benen, dat is kortzichtig en dom.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
holocaust/jezus hebben ze niet afgebeeld, lees eens niet zo selectief
Nouuuuuuuuuuu... Joden nemen wat mij betreft een goede 2e plaats in als het gaat om het WK Lange Tenen hoor.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:09 schreef Klummie het volgende:
Wij en ook de joden kunnen daar wel om lachen,
quote:Op maandag 13 februari 2006 16:10 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Nouuuuuuuuuuu... Joden nemen wat mij betreft een goede 2e plaats in als het gaat om het WK Lange Tenen hoor.
afbeelden van Jezus is dan ook niet strafbaar volgens het Christendom.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
holocaust/jezus hebben ze niet afgebeeld, lees eens niet zo selectief
Geen speld tussen te krijgen.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:11 schreef sizzler het volgende:
Moslims willen in het Westen een "free riders geloof". Wel de lusten van vrijheid van geloofsbelijdenis, maar niet de latsen van vrijheid van meningsuiting dat hun geloof zou kunnen kwetsen.
Dat klopt, dat willen wij inderdaad. Niks mis mee toch?quote:Op maandag 13 februari 2006 16:11 schreef sizzler het volgende:
Moslims willen in het Westen een "free riders geloof". Wel de lusten van vrijheid van geloofsbelijdenis, maar niet de latsen van vrijheid van meningsuiting dat hun geloof zou kunnen kwetsen.
Gelet op het feit dat de hele Islam godslasterlijk is vanuit het perspectief van de meerderheidsreligie in Europa kun je dat als moslim maar beter niet willen. Want de consequentie van dit willen is dat anderen dat recht ook hebben en jou dus het zwijgen mogen opleggen omdat je een godslasteraar bent in hun ogen.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat klopt, dat willen wij inderdaad. Niks mis mee toch?²
Nee hoor, je ziet het zoals gewoonlijk weer helemaal goed.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat klopt, dat willen wij inderdaad. Niks mis mee toch?²
Leg je dit nog eens keer uit:quote:Op maandag 13 februari 2006 17:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Gelet op het feit dat de hele Islam godslasterlijk is vanuit het perspectief van de meerderheidsreligie in Europa kun je dat als moslim maar beter niet willen. Want de consequentie van dit willen is dat anderen dat recht ook hebben en jou dus het zwijgen mogen opleggen omdat je een godslasteraar bent in hun ogen.
quote:Tolerant Denemarken is mythe
Zelfs asiel op humanitaire gronden wordt geweigerd
Omar Marzoek, een Deense komiek, grapt vaak dat hij beter als hond dan als moslim was geboren. ,,Hier hebben honden een eigen begraafplaats, moslims niet. Als ik niet in een doodskist uit dit land wil worden gestuurd, zal ik mijn naam moeten veranderen in Fluffy.''
Tot voor kort deed het Fluffygrapje het altijd goed in Denemarken. Maar sinds de Deense krant Jyllands-Posten 12 cartoons heeft gepubliceerd over de profeet Mohammed, is de sfeer veranderd. ,,Paki, ga naar huis'', krijgt Omar steeds vaker te horen. ,,Het wordt alsmaar moeilijker in dit land om een moslim comedian te zijn'', merkt hij op. ,,De integratiepolitiek is mislukt. Voor de huidige regering betekent integratie: ,Laat ons een Turkse avond organiseren en een buikdanseres uitnodigen'.''
Groeiende haat tegen islam
Omar Marzoek is niet de enige die vindt dat het verkeerd aan het lopen is in Denemarken. Verschillende commentaarschrijvers wijzen erop dat het tolerante Denemarken eigenlijk een mythe is. Niemand zag de groei van de vreemdelingenhaat de jongste jaren. Volgens Martin Burcharth, een Deense journalist, is de publicatie van de cartoons een voorbeeld van de toenemende haat tegen de islam in Denemarken. Spotprenten waarin de christenen of de holocaust op de korrel werden genomen, komen immers niét in aanmerking voor publicatie.
In Denemarken, een land van 5,4 miljoen inwoners, leven zo'n 200.000 moslims. Nog steeds, na meer dan 20 jaar, hebben zij geen eigen kerkhoven en mogen zij geen moskeeën bouwen. Met de komst van de anti-immigratiepartij in de Deense politiek, de Deense Volkspartij, is de situatie er voor de moslims alleen maar op achteruitgegaan. Sinds de laatste verkiezingen heeft de rechts-liberale regering in het parlement de steun nodig van de Deense Volkspartij. De immigratieregels zijn sindsdien alleen maar verstrengd. Vreemdelingen kunnen geen asiel meer krijgen op humanitaire gronden, sociale uitkeringen voor asielzoekers zijn verlaagd en gezinshereniging is aan meer voorwaarden gebonden.
De kritiek van de Europese mensenrechtencommissaris en de Hoge Commissaris voor Vluchtelingen van de VN heeft de regering niet van mening doen veranderen. ,,Mensen zijn niet langer bereid om belastingen te betalen om iemand die Ali heet te steunen. Ali komt immers van een ver land en spreekt een andere taal.'' Dat is de analyse die Flemming Rose gisteren in The New York Times maakte. Flemming Rose is de Deense cultuurredacteur die de omstreden Mohammed-cartoons had gepubliceerd en die nu voor onbepaalde tijd op verlof is gezet.
Volkspartij wint stemmen
De Deense Volkspartij, die tegen immigratie is, spint garen uit deze toestand. De leidster van de partij, Pia Kjaersgaard, schrijft in haar nieuwsbrief dat de islamitische gemeenschap vol zit met leugenaars die zorgwekkende ideeën hebben over democratie en vrouwen. ,,Zij zijn de vijand binnenin, ze zijn het Trojaanse paard, een islamitische maffia.'' Uit een opiniepeiling, die in de Jylland-Posten staat, heeft de partij de jongste maand 3,6% winst gemaakt. Ze zou nu op 17,8% van de Deense kiezers kunnen rekenen. De sociaal-democraten gaan achteruit.
,,Als de politici zo extreem worden, dan is mijn rol als comedian uitgespeeld'', denkt Omar Marzoek. ,,Hoe kan ik ze nog overtroeven?'' Marzoek overweegt om zijn koffers te pakken en naar Londen te vertrekken
Dat de integratie is mislukt, ligt niet alleen aan de autochtonenquote:Op maandag 13 februari 2006 18:02 schreef Meki het volgende:
Zelfs asiel op humanitaire gronden wordt geweigerd
[..]
Ik weet de feiten wat in Denemarken allemaal speelt .quote:Op maandag 13 februari 2006 18:10 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Dat de integratie is mislukt, ligt niet alleen aan de autochtonen
Het ligt vooral aan het ontwikkelingsniveau van de geïmporteerde nieuwe Nederlanders.
Neem nou de Nederlanders van Marokkaanse afkomst die in Nederland leven. Het zijn bijna allemaal afstammelingen van onderontwikkelde analfabete Berbers. Geen wonder dat die groep zoveel problemen heeft zich thuis te voelen in Nederland. Zo’n enorm contrast .
Je kunt niet verwachten dat deze mensen in een paar decennia de ontwikkeling doormaken van een prehistorisch leven naar het moderne leven. Daar gaat eeuwen over heen.
Tot die tijd, moeten we dus geduldig zijn met deze mensen en begrip tonen .
dat verhaal komt me bekend voor alleen ben ik vergeten waar ik dat herkenquote:Op maandag 13 februari 2006 18:47 schreef Klummie het volgende:
Denemarken geef gewoon het goede voorbeeld man, moslimgroepen zijn een broeinest voor problemen. Wij nemen uit principe ook geen moslims meer aan, lullig voor de goeden maar met die tientallen die we hier gehad hebben niets dan problemen gehad.
Zou het ook niet een klein beetje wellicht ook aan jullie kunnen liggen misschien?![]()
Waarschijnlijk uit landen als marokko, SA en Irak, waar je voor 'moslims' dan dingen kunt invullen als 'vrouwen', 'homosexuelen' of 'christenen'?quote:Op maandag 13 februari 2006 19:00 schreef Meki het volgende:
[..]
dat verhaal komt me bekend voor alleen ben ik vergeten waar ik dat herken![]()
De islam heeft niet gespot met Jodendom, dat is ten strengste verboden, kan je letterlijk in de koran terug vinden. Wat nationalistische Arabische kranten doen gaat niet in naam van de islam, maar vanuit hun eigen nationalisme. Mozes/Jezus zullen nooit door de moslimwereld ten schande worden gezet.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:09 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee maar Arabische kranten hebben jarenlang het jodendom bespot in hun cartoons. Wij en ook de joden kunnen daar wel om lachen, het geeft goed het niveau weer van de pers daaro. Doen wij es een keer een geintje en ze staan op hun achterste benen, dat is kortzichtig en dom.
Wat vreemd dat je Marokko erbij haaltquote:Op maandag 13 februari 2006 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarschijnlijk uit landen als marokko, SA en Irak, waar je voor 'moslims' dan dingen kunt invullen als 'vrouwen', 'homosexuelen' of 'christenen'?
Maar goed dat ik op een Christelijke school heb gezeten.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:13 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
afbeelden van Jezus is dan ook niet strafbaar volgens het Christendom.
quote:"U zult geen beelden maken, geen afbeelding van enig wezen boven in de hemel, beneden op de aarde of in de wateren onder de aarde. 5 Buig u niet voor hen neer en bewijs hun geen goddelijke eer"
Heb ik zoiets gedaan dan?quote:Jezelf vergelijken met Jezus is wel schofferen , geuitge de reactie van de paus
Misschien is het vreemd voor je te begrijpen, maar mijn ene helft is "westers", daarnaast kan ik je vertellen dat zoals de Islam, ook mening van het westen verdeeld is over Cartoonsquote:Nogmaals, kijk eens met westerse ogen.
Ah, dus we mogen geen foto's maken van onszelf of de dieren hier op aarde?quote:Op maandag 13 februari 2006 19:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar goed dat ik op een Christelijke school heb gezeten.
Volgens Christendom mag je ook niet liegen he.
(Exodus 20:4-6)
[..]
quoting the bible my friendquote:Op maandag 13 februari 2006 19:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ah, dus we mogen geen foto's maken van onszelf of de dieren hier op aarde?
Hier staat weer iets anders.quote:In Denemarken, een land van 5,4 miljoen inwoners, leven zo'n 200.000 moslims. Nog steeds, na meer dan 20 jaar, hebben zij geen eigen kerkhoven en mogen zij geen moskeeën bouwen.
quote:Onbekenden hebben 25 moslimgraven op het kerkhof in Saedding nabij Esbjerg in Denemarken vernield. De grafschennis is een vergeldingsactie voor het protest in de moslimwereld tegen de Mohammed-spotprenten van de Deense krant Jyllands-Posten.
De actie was duidelijk gericht tegen de moslims want de katholieke zerken bleven gespaard. De politie heeft nog geen spoor van de daders, die de zerken vernield hebben en de bloemen vertrappeld, meldt de Deense krant Ekstrabladet.
Bron: HLN.be
Blijkbaar wordt die niet zo letterlijk genomen.quote:
Veel jongeren maken zich ook grote zorgen over geweld en criminaliteit. De oplossing voor dit vraagstuk ligt volgens hen in het handhaven van strikte regels, met strenge straffen voor overtreders van die regels. Dit blijkt uit een onderzoek dat Intomart heeft uitgevoerd naar de maatschappelijke thema's die het sterkst leven onder jongeren in de leeftijd van 12 tot 18 jaar.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:03 schreef Meki het volgende:
In Denemarken, een land van 5,4 miljoen inwoners, leven zo'n 200.000 moslims. Nog steeds, na meer dan 20 jaar, hebben zij geen eigen kerkhoven en mogen zij geen moskeeën bouwen. Met de komst van de anti-immigratiepartij in de Deense politiek, de Deense Volkspartij, is de situatie er voor de moslims alleen maar op achteruitgegaan. Sinds de laatste verkiezingen heeft de rechts-liberale regering in het parlement de steun nodig van de Deense Volkspartij. De immigratieregels zijn sindsdien alleen maar verstrengd. Vreemdelingen kunnen geen asiel meer krijgen op humanitaire gronden, sociale uitkeringen voor asielzoekers zijn verlaagd en gezinshereniging is aan meer voorwaarden gebonden.
De kritiek van de Europese mensenrechtencommissaris en de Hoge Commissaris voor Vluchtelingen van de VN heeft de regering niet van mening doen veranderen. ,,Mensen zijn niet langer bereid om belastingen te betalen om iemand die Ali heet te steunen. Ali komt immers van een ver land en spreekt een andere taal.'' Dat is de analyse die Flemming Rose gisteren in The New York Times maakte. Flemming Rose is de Deense cultuurredacteur die de omstreden Mohammed-cartoons had gepubliceerd en die nu voor onbepaalde tijd op verlof is gezet.
klopt maar bovenalles plaatste ik het om :quote:Op maandag 13 februari 2006 19:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Blijkbaar wordt die niet zo letterlijk genomen.
quote:Op maandag 13 februari 2006 16:13 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
afbeelden van Jezus is dan ook niet strafbaar volgens het Christendom.
I know. Je zou gelijk hebben als er had gestaan "volgens de bijbel". Maar dat stond er niet. Betreffende user heeft het over een interpretatie van de bijbel, namelijk "het christendom". En dan is je bijbelquote weer niet relevant in je poging de stelling onderuit te halen.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
klopt maar bovenalles plaatste ik het om :
[..]
hehe, ja zo kan je nog wel even doorgaan, maar hoeveel manieren zouden er voor verschillende religies/overtuigingen zijn dan om betreffende vers te interpreteren?quote:Op maandag 13 februari 2006 19:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
I know. Je zou gelijk hebben als er had gestaan "volgens de bijbel". Maar dat stond er niet. Betreffende user heeft het over een interpretatie van de bijbel, namelijk "het christendom". En dan is je bijbelquote weer niet relevant in je poging de stelling onderuit te halen.
quote:Op maandag 13 februari 2006 19:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
kolere, heb nog in mijn hele leven niet zoveel godsdienstonderwijs gehad als de afgelopen weken.
IRL ben ik niet zo lief hoor.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
Belangrijker vond ik mijn aanzoek![]()
Zoals Mohammed symbool voor juliie , zo is de davidsster dat voor Joden en die ster is idd nog noooooooit bespot. Kijk het cd 'tje van Bakker maar es, die 1400 cartoons, nee dat heeft niets met de joodse religie te makenquote:Op maandag 13 februari 2006 19:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De islam heeft niet gespot met Jodendom, dat is ten strengste verboden, kan je letterlijk in de koran terug vinden. Wat nationalistische Arabische kranten doen gaat niet in naam van de islam, maar vanuit hun eigen nationalisme. Mozes/Jezus zullen nooit door de moslimwereld ten schande worden gezet.
Meki hou gewoon eens op, je kakelt jezelf maar na en na. Ik word er helemaal strontziek van.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik weet de feiten wat in Denemarken allemaal speelt .
Schandalig en ze lokken het zelf uit
en de Marokkanen bestaan uit arabieren en berbers
heb je een voorbeeld?quote:Op maandag 13 februari 2006 20:09 schreef Klummie het volgende:
[..]
Zoals Mohammed symbool voor juliie , zo is de davidsster dat voor Joden en die ster is idd nog noooooooit bespot.
Overigens heb ik toch duidelijk gemaakt dat de Islam nooit grappen zal tolereren dat Jodendom wordt bespot, Arabische nationalisten is totaal een ander verhaal beste Klummie.quote:Kijk het cd 'tje van Bakker maar es, die 1400 cartoons, nee dat heeft niets met de joodse religie te maken![]()
Islam is zoooo rechtvaardig......quote:Op maandag 13 februari 2006 20:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Overigens heb ik toch duidelijk gemaakt dat de Islam nooit grappen zal tolereren dat Jodendom wordt bespot, Arabische nationalisten is totaal een ander verhaal beste Klummie.
Ik heb je meerdere malen duidelijk gemaakt, dat ik niet inhoudelijk op je ga reageren toch?quote:Op maandag 13 februari 2006 20:17 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Islam is zoooo rechtvaardig......
Gaarne dat dan ook niet doen.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb je meerdere malen duidelijk gemaakt, dat ik niet inhoudelijk op je ga reageren toch?
Hou nou toch eens op met reactie`s op mijn berichten te plaatsen als je niet op mij wilt reageren..quote:Op maandag 13 februari 2006 20:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gaarne ook niet op de mijne reageren
quote:Op maandag 13 februari 2006 20:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
. Maargoed, lijkt mij kansloos.
Ik hoorde het net ja. Zeker zeer kansloos. Ik zat al op internet te zoeken of hier ergens melding van gemaakt is, maar dat is dus nog niet het geval.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
Overigens wordt het programma Nova aangegeklaagd door 3 moslimorganisaties omdat de toon waarop werd gesproken over de spotprentjesaffaire volgens hen beledigend was.
In ieder geval beter dan een studio in de fik steken. Maargoed, lijkt mij kansloos.
Ik zou zeggen, pas jij ook maar op.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
geen ruzie onder het vechten............
Vast wel een of ander moslimgemeenschap die een aanklacht voor hen wil indienen in Hongarijequote:Op maandag 13 februari 2006 20:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik woon wel ver weg.....................
Gelukkig zijn moslims in Hongarije niet zo prominent aanwezig als in NLquote:Op maandag 13 februari 2006 20:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vast wel een of ander moslimgemeenschap die een aanklacht voor hen wil indienen in Hongarije
Ben je daarom in Hongarije gaan wonen?quote:Op maandag 13 februari 2006 21:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gelukkig zijn moslims in Hongarije niet zo prominent aanwezig als in NL![]()
*kuch*quote:Op maandag 13 februari 2006 19:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar goed dat ik op een Christelijke school heb gezeten.
Volgens Christendom mag je ook niet liegen he.
(Exodus 20:4-6)
4 Gij zult u geen gesneden beeld,(5) noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is,(6) noch van hetgeen onder op de aarde is,(7) noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.(8)
leer eens lezen, vriend, en niet voorbarige conclusies trekken. Berlusconi vergeleek zichzelf met Jezus Christus.quote:[..]
Heb ik zoiets gedaan dan?![]()
Voor mijn part ben je helemaal "westers", of helemaal niet. Ik vraag je alleen om eens op een andere manier naar die cartoons te kijken, dan vanuit het perspectief van de moslim.quote:[..]
Misschien is het vreemd voor je te begrijpen, maar mijn ene helft is "westers", daarnaast kan ik je vertellen dat zoals de Islam, ook mening van het westen verdeeld is over Cartoons
Met bovenstaande heb je me niet eens tegen kunnen spreken.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
*kuch*
5) Gij zult u geen gesneden beeld,
Hiertegen strijdt niet dat, op Gods bevel, Mozes de cherubim, Exod. 25:18, en de koperen slang, Num. 21:8, enz. gemaakt heeft, dewijl zulks niet geschied is om dezelve enige godsdienstige eer te bewijzen
6) boven in den hemel is,
Gelijk zon, maan, sterren, vogels, Deut. 4:19. Versta ook hieronder de engelen, Col. 2:18.
7) op de aarde is,
Gelijk mensen, viervoetige, of kruipende gedierten; Deut. 4:16,17; Jes. 44:13; Ezech. 23:14.
8) in de wateren onder de aarde is.
Gelijk vissen, slangen, draken, krokodillen, schildpadden. Zie Deut. 4:18, en Jes. 41:29.
http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Ex20.htm
gelukkig heb ik ook nog opgelet in de kerk.
Misschien eventueel dat je volgende keren een link naar je voorbeeld plaatst, om niet meerdere interpretaties der op na te laten houden.quote:leer eens lezen, vriend, en niet voorbarige conclusies trekken. Berlusconi vergeleek zichzelf met Jezus Christus.
"je" was in dit geval een algemene term, vervangbaar door "men". Niet "je" in de zin van "jij, jouw persoon".
Zoals ik herhaaldelijk al zei, mening van de moslims is hier over verdeeld, is ook al meerdere malen gebleken dat "westerse" meningen ook zijn verdeeld, hoe weet jij nou vanuit welke perspectief ik het bekijk, alleen omdat mijn mening je niet aanstaat?quote:Voor mijn part ben je helemaal "westers", of helemaal niet. Ik vraag je alleen om eens op een andere manier naar die cartoons te kijken, dan vanuit het perspectief van de moslim.
Ik goed Nederlands kanquote:Op maandag 13 februari 2006 19:40 schreef Singa het volgende:
Meki heb je opeens Nederlands geleerd?
Laat hem, vrijheid van meningsuiting enzo, wel een beetje consequent blijven Harry.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:11 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Meki hou gewoon eens op, je kakelt jezelf maar na en na. Ik word er helemaal strontziek van.![]()
Oow kan jij er weer niet tegenquote:Op maandag 13 februari 2006 20:11 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Meki hou gewoon eens op, je kakelt jezelf maar na en na. Ik word er helemaal strontziek van.![]()
misscien moet je even lezen wat er achter nummero 6 staat. Maan, zon, sterren, engelen. Er staat niets over god of jezus christus in.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met bovenstaande heb je me niet eens tegen kunnen spreken.
"4 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 5 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. "
Bron
".4 Thou shalt not make unto thee any graven image, or any likeness of any thing that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth: "
4 - [Second commandment] Not ... graven image A photo is an image although not carved. The angels on the ark of the covenant were images, too ex2518. Also ex2601, nu2108. The key to understanding is in the words, "unto thee." The preceding verse said "no other gods." People are not to make for themselves images to worship. de0416, ex3201. Sadly, this commandment has been ignored by the church that arose from the apostasy of the early church.
bron
Niet optimaal opgelet dus.
Misschien kun je volgende keer zinnig nadenken, de reactie waarin ik "je" gebruikte was een quote van jou, op een quote van mij waarin ik het bericht rond berlusconi meldde. Als je dat gelezen had, had je het niet verkeerd geïntepreteerd.quote:[..]
Misschien eventueel dat je volgende keren een link naar je voorbeeld plaatst, om niet meerdere interpretaties der op na te laten houden.
Als "je" een algemene term was gebruikt bij je voorbeeld, misschien voortaan dan dus toch "men" gebruiken. Zodat men zich niet op persoonlijk niveau aangesproken voelt.
Omdat elke reactie van jou tot nu toe de kant van moslims kiest. De "westerse" meningen zijn helemaal niet verdeeld. Bush is ook voor deze spotprenten, net als Blair. Ze kunnen het alleen niet hardop zeggen, ze hebben al genoeg mot met de moslims. Ze zijn veels te blij dat Denemarken, Noorwegen en Canada (for crying out loud, wat heeft Canada ermee te maken?) onder vuur liggen.quote:[..]
Zoals ik herhaaldelijk al zei, mening van de moslims is hier over verdeeld, is ook al meerdere malen gebleken dat "westerse" meningen ook zijn verdeeld, hoe weet jij nou vanuit welke perspectief ik het bekijk, alleen omdat mijn mening je niet aanstaat?
Jezus komt vanuit hemel en heeft op Aarde geleefd remember. Volgens betreffende verzen mag je van niets dat op aarde/ hemel is beelden maken.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:46 schreef SocialDisorder het volgende:
misscien moet je even lezen wat er achter nummero 6 staat. Maan, zon, sterren, engelen. Er staat niets over god of jezus christus in.
Volgende keer dat jij besluit duidelijker te schrijven, zal ik zinniger gaan lezen goed? Moet van 2 kanten komen he. Ik heb daarvoor niets over Berlusconi gelezen. Maar goed zal wel aan mij liggen.quote:Misschien kun je volgende keer zinnig nadenken, de reactie waarin ik "je" gebruikte was een quote van jou, op een quote van mij waarin ik het bericht rond berlusconi meldde. Als je dat gelezen had, had je het niet verkeerd geïntepreteerd.
Hmm niet echt shokkerend voor een moslim he, haha jij bent grappig. Eerst leg je woorden in de mond van mij, vervolgens leg je ook nog woorden in de mond van Bush en Blair, ik mag die 2 gasten helemaal niet, maar ik zal ook niet iets beweren waarover ze niet hebben gesproken, wat jij hier nu wel doet.quote:Omdat elke reactie van jou tot nu toe de kant van moslims kiest. De "westerse" meningen zijn helemaal niet verdeeld. Bush is ook voor deze spotprenten, net als Blair. Ze kunnen het alleen niet hardop zeggen, ze hebben al genoeg mot met de moslims. Ze zijn veels te blij dat Denemarken, Noorwegen en Canada (for crying out loud, wat heeft Canada ermee te maken?) onder vuur liggen.
Het is gewoon een kwestie van gewenning voor hen, wij hebben internationaal duidelijk gemaakt wat vrijheid van meningsuiting inhoudt en dat daar niet mee te sollen valt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:16 schreef SocialDisorder het volgende:
Hier kan ik eindeloos op doorgaan, maar zullen we kappen met mierenneuken, want op die manier gaat die #60 wel erg makkelijk gehaald worden.
Inhoudelijk over de spotprenten en de commotie eromheen;
Zo'n beetje alle Europese landen hebben de vrijheid van meningsuiting boven de religie geplaatst. Vrij logisch, want alle landen waar dat is gebeurd, zijn seculiere staten.
De Christenen hebben dit geaccepteerd, de Joden, de boedhisten, de Hare Krishna, en de Jehova's Getuigen. Waarom kunnen moslims dat niet?
Bijna goed.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je daarom in Hongarije gaan wonen?
Mwah.........quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:41 schreef Singa het volgende:
[..]
Het is gewoon een kwestie van gewenning voor hen, wij hebben internationaal duidelijk gemaakt wat vrijheid van meningsuiting inhoudt en dat daar niet mee te sollen valt.
http://ipsnews.be/categorieen/interna.asp?idnews=6709quote:ECONOMIE/EGYPTE:
Boycot Deense handelswaar succes in Egypte
Adam Morrow
CAIRO, 14 februari (IPS) - De boycot van Deense producten als protest tegen de publicatie van spotprenten over de profeet Mohammed lijkt een succes in Egypte. De actie maakt indruk in Denemarken.
Oproepen om Amerikaanse koopwaar links te laten liggen na de invasie van Irak, kregen in Egypte nauwelijks gehoor. Dat is nu anders. "Dit gaat om het geloof - het is veel mensen menens", zegt Khaled Sewelam, een analist in Caïro.
De 30-jarige Marwa al-Ashkar, een inwoner van de Egyptische hoofdstad, koopt niets meer dat uit Denemarken komt. Daar hoort volgens hem ook het - in werkelijkheid Italiaanse - Nutella bij. "Je kunt op alles kritiek hebben, maar je mag niet iemands religieuze overtuigingen beledigen", vindt hij.
Saudi-Arabië riep de boycot eind januari uit en het initiatief kreeg snel navolging in andere Arabische landen. De ordewoorden slaan ook aan in Egypte, het land met veruit het grootste aantal inwoners in het Midden-Oosten. "We sturen iedereen die we kennen e-mails met de namen van Deense merken", zegt al-Ashkar. "En als andere Europese kranten het Deense voorbeeld volgen, boycotten we alle Europese producten op de markt."
Het Deense Arla Foods, een van de grootste Europese zuivelbedrijven, verliest 1,33 miljoen euro per dag door de boycot, schatte de pan-Aabische krant Asharq al-Awsat zondag. Zuivelproducten maken ongeveer een kwart van de Deense export uit.
Volgens de analist Sewelam is er nog een andere reden waarom deze boycot beter loopt dan de vroegere acties tegen Amerikaanse producten. Toen zou een succesvolle boycot veel Egyptische banen op het spel hebben gezet, "maar de meeste Deense producten worden geïmporteerd en brengen dus geen jobs in gevaar."
De Egyptische vestigingen van sommige grootwarenhuisketens hebben alle Deense producten uit de rekken gehaald. "We hebben het meeste naar de leveranciers teruggestuurd", zegt Sameh Fouad, de gerant van een Metro-vestiging in Caïro. "We krijgen positieve reacties van onze klanten."
Bij het diplomatieke protest tegen de karikaturen die in september in het Deense blad Jyllands-Posten verschenen, loopt Egypte niet voorop. Libië sloot vorige maand zijn ambassade in Kopenhagen; Saudi-Arabië riep zijn ambassadeur terug. Het regionale zwaargewicht Egypte volgde "een strategie van stille diplomatie", zegt Muhammad Shaaban, een adviseur van de Egyptische minister van Buitenlandse Zaken. "Caïro roept Kopenhagen sinds de publicatie van de tekeningen discreet op verontschuldigingen aan te bieden."
Buitenlandminister Ahmed Aboul-Gheit schreef volgens Shaaban een brief aan de Deense minister Anders Fogh Rasmussen, maar die weigerde een ontmoeting over het onderwerp. Aboul-Gheit schreef in oktober ook protestbrieven aan de VN en aan andere internationale organisaties.
Maar het is de boycot die iets in beweging lijkt te brengen. Volgens Shaaban heeft druk van Deense ondernemingen die actief zijn in het Midden-Oosten de hoofdredacteur van Jyllands-Posten, Carsten Juste Jan, al op 30 januari tot een soort van verontschuldiging aangezet.
De Deense premier Rasmussen verklaarde eind vorige week in een interview met de al-Ahram Weekly dat het nog te vroeg is om de effecten van de boycot in te schatten. "Sommige Deense bedrijven die handel voeren kunnen schade lijden. Of dat lang zal doorspelen, weten we niet."
"Denemarken zal vooral in Saudi-Arabië verlies lijden", zegt Sewelam, "dat land is een grote importeur van boter". Maar het feit dat de grote supermarktketens in Egypte geen Deense producten meer verkopen, zal ook voelbaar worden.
Volgens Shaaban heeft Denemarken de kans gemist om met een tijdige verontschuldiging de lont uit het kruitvat te halen. "Nu is de zaak uit de hand gelopen - nu zijn het de mensen en niet de regeringen die de eisen stellen." (PD/JS
http://www.destentor.nl/zutphen/article93424.ecequote:Kerken steunen moslims
14 FEBRUARI 2006 - ZUTPHEN - Om een brug te slaan naar de Islamistische gemeenschap hebben honderden kerkgangers op initiatief van de Raad van Kerken Zutphen/Wansveld zondag een verklaring ondertekend. In de verklaring wordt begrip getoond voor de gekwetste gevoelens van moslims als reactie op gepubliceerde spotprenten. Tegelijkertijd staat in de verklaring, die inmiddels met de handtekeningen is uitgereikt aan het moskeebestuur, dat de gewelddadige reacties op de beledigingen worden afgekeurd.
De verklaring is opgesteld door dominee Olaf Haasnoot, die van mening is dat de kerken zich niet afzijdig kunnen houden van alle commotie die is ontstaan na de publicatie van de cartoons in Denemarken. De maatschappelijke onrust die vervolgens ook in ons land ontstond, zette Haasnoot aan het denken. ‘Ik vond dat ik daaraan niet voorbij kon gaan.’ Haasnoot benadrukt dat hij niet als politicoloog van zich wil laten horen, maar dat de waarden waar de kerken voor staan, duidelijk moeten zijn.
‘We moeten ons zeker niet laten verleiden tot een spiraal van geweld. Waar het om gaat is dat mensen respectvol met godsdienstige gevoelens en gedachten om moeten gaan.’ Haasnoot legde de verklaring ter distributie voor aan de Raad van Kerken om het draagvlak zo breed mogelijk te krijgen.
Vice-voorzitter C. Akdeniz van de stichting Barbaros (moskee) in Zutphen: ‘Naar aanleiding van de spotprenten in de Deense krant hebben we hier binnen de moslimgemeenschap in Zutphen een dialoog gevoerd. De cartoons hebben ook ons geraakt. We vinden dat je elkaars religie met respect tegemoet moet treden en dat is in dit geval niet gebeurd. De profeet Mohammed bespottelijk maken, dat doe je niet. Wij maken ook Jezus niet bespottelijk, of andere profeten.’
Akdeniz heeft evenmin waardering voor de gewelddadige manier waarop moslims elders in de wereld op de spotprenten hebben gereageerd. ‘Het moet kunnen dat je je ongenoegen toont, maar niet met geweld.’ De affaire zal op de verhoudingen in Zutphen geen verregaande invloed hebben, daarvan is Akdeniz overtuigd. ‘Het is wel goed dat we er met elkaar over praten.’ Bij een van de reguliere bijeenkomsten van Raad van Kerken, synagoge en moskee (gisteravond in Warnsveld) is dat dan ook gebeurd. Akdeniz ondersteunt overigens de verklaring.
Was voorspelbaar. Bij elke demonstratie zit er altijd wel tuig bij dat de gelegenheid aangrijpt om eens lekker stennis te gaan schoppen. Humoristisch trouwens dat een Turkse winkelier het heeft over "weer die Marokkanen.".quote:Demonstrerende Marokkanen belaagden agent
Bij relletjes na afloop van de demonstratie in Amsterdam tegen de Deense spotprenten is afgelopen zaterdag een agent door Marokkaanse jongeren belaagd en mishandeld. Het incident vond plaats toen de politieman een relschopper wilde arresteren. De jongen verzette zich echter, en werd bijgestaan door een aantal vrienden die hem probeerden te ontzetten.
Bij de worsteling raakte de politieman gewond aan het hoofd. Hij moest worden behandeld in een ziekenhuis. Een woordvoerder van justitie meldde dat de zaak hoog wordt opgenomen. De gearresteerde jongeman wordt vandaag voorgeleid aan een rechter-commissaris. Zijn vrienden, die verantwoordelijk zouden zijn voor de mishandeling, wisten echter te ontkomen. Naar hen wordt gezocht.
Bij de ongeregeldheden in de winkelstraat Nieuwendijk werd ook een Turkse winkelier belaagd, zo meldde Het Parool gisteren. Ruiten van de schoenenzaak werden ingegooid en schoenen werden op de grond en over de straat gegooid. "Ik ben ook moslim. Maar dit is niet goed. Alweer die Marokkanen, hè", liet de winkeleigenaar weten. "Je zag goed het verschil tussen de relschoppers en de echte demonstranten."
Hoe zou het nou komen dat de marokkanen steeds meer uitgekotst worden door de samenleving?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:00 schreef SocialDisorder het volgende:
Demonstrerende Marokkanen belaagden agent
[..]
Was voorspelbaar. Bij elke demonstratie zit er altijd wel tuig bij dat de gelegenheid aangrijpt om eens lekker stennis te gaan schoppen. Humoristisch trouwens dat een Turkse winkelier het heeft over "weer die Marokkanen.".
quote:CAIRO - Duizenden Egyptenaren hebben maandag geprobeerd een glimp op te vangen van een kalfje waarvan de geboorte volgens dorpsbewoners het „antwoord van God op de aanval op de islam” is.
De huidplooien van het beestje, dat kortgeleden ter wereld kwam in het zuid-Egyptische dorpje Tunis, zouden bij de geboorte de woorden „Er is geen andere God dan Allah” hebben gevormd. Dat meldde een lokale politieagent, die maandag wanhopig probeerde de menigte in bedwang te houden.
Zo'n 20.000 mensen dromden maandag samen voor het huis van de eigenaar van het kalf, Mohammed Abu Dif. De politie zei dat het hoge aantal nieuwsgierigen het gevolg was van de internationale rel rond de spotprenten over de profeet Mohammed in Europese kranten.
Het waren ook mensen en geen regeringen die die cartoons plaatsten.quote:Volgens Shaaban heeft Denemarken de kans gemist om met een tijdige verontschuldiging de lont uit het kruitvat te halen. "Nu is de zaak uit de hand gelopen - nu zijn het de mensen en niet de regeringen die de eisen stellen."
en dat terwijl de Burger King hun Sunday-ijsjes-verpakking moesten vervangen, omdat het silhouet dat op het deksel stond teveel op het Arabische "Allah" leek.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Overigens las ik dit stukje in De Telegraaf.
[..]
![]()
Dus als ik een varken weet te traceren met huidplooien of een tekening die lijkt op een Korantekst, wil dat dan zeggen dat dit lieve lekkere dier weer opgenomen gaat worden in het dieet van moslims?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en dat terwijl de Burger King hun Sunday-ijsjes-verpakking moesten vervangen, omdat het silhouet dat op het deksel stond teveel op het Arabische "Allah" leek.
Maar als je alles nuchter en realistisch overdenkt zijn alle goden egoïstisch masochistisch ingesteld om ontelbare miljarden mensen in de loop van de geschiedenis te knechten om de zelfingenomen ego te strelen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en dat terwijl de Burger King hun Sunday-ijsjes-verpakking moesten vervangen, omdat het silhouet dat op het deksel stond teveel op het Arabische "Allah" leek.
waarschijnlijk nemen ze dat op als belediging, en moet de boer, nee de provincie, nee heel het land branden voor die belediging. Dubbele moraal weet je?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dus als ik een varken weet te traceren met huidplooien of een tekening die lijkt op een Korantekst, wil dat dan zeggen dat dit lieve lekkere dier weer opgenomen gaat worden in het dieet van moslims?
Noem me niet egoïstisch masochistischquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar als je alles nuchter en realistisch overdenkt zijn alle goden egoïstisch masochistisch ingesteld om ontelbare miljarden mensen in de loop van de geschiedenis te knechten om de zelfingenomen ego te strelen.
Ga je m'n huis dan in de fik steken?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Noem me niet egoïstisch masochistisch
onwetenheid en domme denkgedachtequote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hoe zou het nou komen dat de marokkanen steeds meer uitgekotst worden door de samenleving?
Van mensen die een bepaalde bevolkinsgroep niet magquote:
Ja, ik weet net zo goed als jij dat marokkanen heel vriendelijke behulpzame mensen zijn, je hoeft maar naar ze te kijken en er komt gelijk een groepje naar je toe om te vragen of je problemen hebt.quote:
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, ik weet net zo goed als jij dat marokkanen heel vriendelijke behulpzame mensen zijn, je hoeft maar naar ze te kijken en er komt gelijk een groepje naar je toe om te vragen of je problemen hebt.
Zijn de Nederlanders toch iets vriendelijker dan ik dacht.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:46 schreef Meki het volgende:
[..]
een groepje maar![]()
Bij Nederlanders 70 manin Den haag
Oh, je bedoelt dat marokkanen de autochtonen niet mogen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Van mensen die een bepaalde bevolkinsgroep niet mag
hoeveel , 1 of 2 10 of 20quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:48 schreef Singa het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt dat marokkanen de autochtonen niet mogen?
Ik ben autochtoon en heb in principe niets tegen marokkanen, behalve als ze zich misdragen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef Meki het volgende:
hoeveel , 1 of 2 10 of 20
ik ben zelf Marokkaans en mag iedereen![]()
wat ben ik blij om dat te horenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:57 schreef Singa het volgende:
[..]
Ik ben autochtoon en heb in principe niets tegen marokkanen, behalve als ze zich misdragen.
Ook erg blij om dit te horenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:12 schreef SocialDisorder het volgende:
ik ben Europeaan (deels Deens, deels Belgisch, grootste deel Nederlands, 100% Hagenees), en ik met niemand een probleem, tenzij ze zich niet weten te gedragen. En dan interesseert het mij niet of je uit Suriname, Marokko, Urk, China of Australië komt.
Aboutaleb: ''Er is in Casablanca met 2,5 miljoen mensen gedemonstreerd tegen terrorisme, en in Istanboel met met meer dan 1,5 miljoen mensen. Dat waren moslims tegen terrorisme. Die zijn er ook.''quote:Aboutaleb: leuk, die cartoons
TON DAMEN
AMSTELVEEN - ''De Deense cartoons waren geestig.'' Dit zegt Ahmed Aboutaleb, de Amsterdamse PvdA-wethouder van Sociale Zaken beslist en zonder voorbehoud.
Alleen de prent van de profeet Mohammed met een lont in zijn hoofd kon de lachspieren van de wethouder niet in beweging brengen. Maar de meeste wel, zo liet hij weten tijdens een verkiezingsdebat van de VVD in het Congrescentrum van Amstelveen.
''Die cartoon waarin gesteld werd dat de maagden op waren, vond ik echt geweldig. Ik denk dan: waarom zou ik me als vrome moslim nog inspannen als ze toch op zijn?''
Het is voor het eerst dat de uit Marokko afkomstige wethouder zich mengt in de cartoondiscussie. Op vrijheid van meningsuiting valt niets af te dingen, aldus Aboutaleb. ''Wel vind ik het belangrijk dat iedereen er verantwoord mee om moet proberen te gaan.''
De wethouder vraagt vooral aan politici de discussie zo veel mogelijk 'in het juiste perspectief te plaatsen'. Hij stoort zich bijvoorbeeld aan uitlatingen van staatssecretaris Atzo Nicolai, die erop neerkwamen dat moslims terrorisme niet zo openlijk afwijzen.
Aboutaleb: ''Er is in Casablanca met 2,5 miljoen mensen gedemonstreerd tegen terrorisme, en in Istanboel met met meer dan 1,5 miljoen mensen. Dat waren moslims tegen terrorisme. Die zijn er ook.''
Die kende ik al in 1997, pas nu Hongarije bereikt?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, ik weet net zo goed als jij dat marokkanen heel vriendelijke behulpzame mensen zijn, je hoeft maar naar ze te kijken en er komt gelijk een groepje naar je toe om te vragen of je problemen hebt.
Respectquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:22 schreef Drugshond het volgende:
Mohammed taboe in carnavalsoptochten
Is een afgeleide van dit onderwerp, maar gaat een stuk verder dan deze tekeningen.
res·pec·te·ren (ov.ww.)quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:43 schreef SocialDisorder het volgende:
respect voor? waarvoor? censuur? de overwinning van de radicale islam op het westen?
je snapt dat dit niets te maken heeft met respect van de organisatie tovde islam, maar alles met angst voor vechtpartijen en andere ongeregeldheden?
Die hadden al gewonnen tijdens de ID-plicht, bewaarplicht en dergelijke.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:35 schreef SocialDisorder het volgende:
Beetje triest. Tijdens carnaval wordt met alles en iedereen de spot gedreven, zelfs de namen van de steden/dorpen veranderen. Conclusie; de terroristen hebben gewonnen.........
1 blijk geven van respect (voor) => iem. au sérieux nemen, iem. in zijn waarde laten, iem. voor vol aanzienquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:56 schreef SocialDisorder het volgende:
Als je je beledigd voelt door een dronken Brabander/Limburger ben je toch wel erg triest.
triggershot vervangen door de VanDale-bot?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
1 blijk geven van respect (voor) => iem. au sérieux nemen, iem. in zijn waarde laten, iem. voor vol aanzien
Geen mensen verkleed als monnik of non, of als leden van het Koninklijk Huis of binnen- of buitenlandse vooraanstaande politici. Of bekende acteurs of uitoefenaars van een bepaald beroep zoals dokter. Al deze mensen hebben recht op respect en vrijwaring van spot.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
res·pec·te·ren (ov.ww.)
1 blijk geven van respect (voor) => iem. au sérieux nemen, iem. in zijn waarde laten, iem. voor vol aanzien
2 (een zaak) met eerbied behandelen => eerbiedigen
3 (voorschriften) eerbiedigen => naleven
4 (een wissel) aannemen en betalen
Brabanders besloten om mij niet te beledigenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
be·le·di·gen (ov.ww.)
1 (iem.) pijnlijk treffen in zijn eergevoel => affronteren, froisseren, iem. te na komen, insulteren, smaden
sorry, maar geen Branbander of Limburger die dat lukt bij mij, dronken of nuchter.
Donder toch eens op met je "maar hunnie ook hoor" vergelijkingen. Iedereen in Nederland weet dat een relatief groot aantal Marokkaanse jongeren verkeerd bezig is. Dat is inmiddels een feit. Tijd om oplossingen te zoeken ...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:46 schreef Meki het volgende:
[..]
een groepje maar![]()
Bij Nederlanders 70 manin Den haag
En het plegen van aanslagen uit naam van een religie ...quote:
Aboutaleb vindt Deense cartoons 'geestig'quote:De Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb vindt de omstreden Deense Mohammed-cartoons wel geestig. Dat vertelde de PvdA-politicus van Marokkaanse afkomst tijdens een verkiezingsdebat van de VVD. "Die cartoon waarin gesteld werd dat de maagden op waren, vond ik echt geweldig. Ik denk dan: waarom zou ik me als vrome moslim nog inspannen als ze toch op zijn?"
Het was voor het eerst dat de lokale politicus, zelf een zeer gelovig moslim, zich uitsprak over de cartooncrisis. Aboutaleb betoogde dat er op de vrijheid van meningsuiting niets valt af te dingen. "Wel vind ik het belangrijk dat iedereen er verantwoord mee om moet proberen te gaan." De prent van de profeet met een lont in zijn hoofd was de enige cartoon waar hij niet echt om kon lachen, zo liet hij eerlijk weten.
Mijn religie wordt gekwetst. En ik, mijn familie/vrienden zijn ook mogelijke slachtoffers van radicale debielen. So?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:05 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
En het plegen van aanslagen uit naam van een religie ...
Dus hij is een afvallig varken dat zal branden in de hel?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:06 schreef Triggershot het volgende:
Aboutaleb vindt Deense cartoons 'geestig'
[..]
Aboutaleb vindt Deense cartoons 'geestig'
In de koran staat toch duidelijk en verdraag geduldig wat ze zeggen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:13 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dus hij is een afvallig varken dat zal branden in de hel?![]()
Een rustig genuanceerde mening waar ik wel respect voor heb.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:13 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dus hij is een afvallig varken dat zal branden in de hel?![]()
Een rustig genuanceerde mening waar ik wel respect voor heb.
Een religie die zich gekwetst voelt door een tekeningetjestelt bar weinig voor, geloof betekent niet dat je je gezond verstand moet uitschakelen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn religie wordt gekwetst. En ik, mijn familie/vrienden zijn ook mogelijke slachtoffers van radicale debielen. So?
En wat heeft de islam opgedragen mbt beledigingen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:15 schreef Klummie het volgende:
[..]
[..]
Een religie die zich gekwetst voelt door een tekeningetjestelt bar weinig voor, geloof betekent niet dat je je gezond verstand moet uitschakelen.
Waarom hebben al die malloten in het MO er dan zoveel problemen mee? Ow wacht de helft kan daar niet lezen dus die passage zal wel overgeslagen worden door de plaatstelijke imams.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de koran staat toch duidelijk en verdraag geduldig wat ze zeggen?
Schokkerend wanneer het om radicalen gaat?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:17 schreef Klummie het volgende:
[..]
Waarom hebben al die malloten in het MO er dan zoveel problemen mee? Ow wacht de helft kan daar niet lezen dus die passage zal wel overgeslagen worden door de plaatstelijke imams.
Verdraag geduldig wat ze zeggenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En wat heeft de islam opgedragen mbt beledigingen?
Neuh da's oud nieuws.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Schokkerend wanneer het om radicalen gaat?
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dan zeggen ze nog, dat je je niet verdiept in de islam
Zulke kalfjes zijn ook al oud nieuwsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:19 schreef Klummie het volgende:
[..]
Neuh da's oud nieuws.
Cartoons, nu weer een kalf![]()
Dat je religie gekwetst wordt ligt toch echt aan jou hoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn religie wordt gekwetst. En ik, mijn familie/vrienden zijn ook mogelijke slachtoffers van radicale debielen. So?
En het carnaval heeft ook al islamitische beperkingen opgelegd gekregen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:25 schreef ChillyWilly het volgende:
Ze zijn weer lekker bezig in Pakistan...
Zolang de islam heel centraal staat in een moslim, en zijn dag/activiteiten plant met islam, Islam wordt ten schande zet, dan is het kwetsend. Maar je bepaald zelf hoe je er op reageertquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat je religie gekwetst wordt ligt toch echt aan jou hoor.
Als mijn religie in een plaatselijk krantje ergens in het midden oosten met een cartoontje wordt
afgebeeld, voor mijn part tot de grond toe wordt afgebrandt, dan zal ik mij daar absoluut niet gekwetst door voelen.
Kan mij wat bommen wat die lui daar denken.
Als je je gekwetst voelt, dan is dat omdat je dat zelf toe laat.
De Pakistaanse politie heeft dinsdag traangas gebruikt om ruim duizend betogers te verjagen die zich toegang hadden verschaft tot de zwaarbewaakte diplomatieke enclave in Islamabad. Zij wilden daar protesteren tegen de spotprenten van de profeet Mohammed. In Lahore richtten duizenden mensen vernielingen aan en werden onder meer westerse bedrijven en een regeringsgebouw in brand gestoken. Zeker twee mensen werden in Lahore gedood door ordetroepen.quote:
Het is toch niet de religieuze taak van een moslim om heel de wereld te bekeren tot zijn geloof?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zolang de islam heel centraal staat in een moslim, en zijn dag/activiteiten plant met islam, Islam wordt ten schande zet, dan is het kwetsend. Maar je bepaald zelf hoe je er op reageert
neequote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:30 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het is toch niet de religieuze taak van een moslim om heel de wereld te bekeren tot zijn geloof?
nogal beledigend hequote:Wie zijn zij om te bepalen wat er wel of niet in een krant in Denemarken mag staan?
We komen er toch niet uit. Feit is dat wij dat wel vinden kunnen en veel moslims niet. Maar aangezien we hier in het westen leven gelden onze regels . Leer ermee leven zou ik zeggen tegen een ieder die er niet tegen kan.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:31 schreef Triggershot het volgende:
nogal beledigend he
Inderdaad zeer beledigend voor de westerse vrijheid.quote:
Maak je niet druk, binnenkort geldt ook in Iran,Syrie, Irak en Afghanistan ook Westerse regelsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:12 schreef Singa het volgende:
[..]
We komen er toch niet uit. Feit is dat wij dat wel vinden kunnen en veel moslims niet. Maar aangezien we hier in het westen leven gelden onze regels . Leer ermee leven zou ik zeggen tegen een ieder die er niet tegen kan.
De publicatie van de cartoons gaat samen met de misvatting dat het westen een schurfthekel heeft aan alle moslims. Ik heb ook geen hekel aan christenen, maar cartoons over jezus mogen van mij ook.
jij snapt hetquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:28 schreef mazaru het volgende:
[..]
Inderdaad zeer beledigend voor de westerse vrijheid.
Waar houdt het op als we nu al de cartoons moeten gaan censureren?
Volgend jaar is het beledigend voor de moslim om de haren te kunnen zien van vrouwen op straat.
Moeten wij dan allemaal in een laken gaan lopen om die tere zieltjes te sparen?
In NL gebruikt men TomTom en in Hongarije de TamTam, hoe oostelijker, hoe minder ontwikkeld.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die kende ik al in 1997, pas nu Hongarije bereikt?![]()
Inclusief de inwoners?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In NL gebruikt men TomTom en in Hongarije de TamTam, hoe oostelijker, hoe minder ontwikkeld.
met andere woorden; het eind is zoek. Vanuit de woestijn bepalen een paar radicale gekken wat wel en niet mag, en wij hebben het maar te slikken, want anders ALLAH AKBAR!quote:
En wat is Allah Akbar?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:48 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
met andere woorden; het eind is zoek. Vanuit de woestijn bepalen een paar radicale gekken wat wel en niet mag, en wij hebben het maar te slikken, want anders ALLAH AKBAR!
Schijnt dat je betekenis niet eens kent dus, Allah akbar is niet enkel te gebruiken bij oorlog, integendeel. Wordt meer gebruikt door gematigden, dan niet radicalenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:49 schreef SocialDisorder het volgende:
schijnen de radicalen nogal graag te schreeuwen als ze ten strijde trekken tegen de ongelovige westerse varkens die allen zullen branden in de hel en allen die met hen heulen
mwah, Mo B schijnt het geroepen te hebben, bij de rellen in Iran hoorde ik het voorbij komen, ik waande me terug in de jaren 90; hakkuhbar.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Schijnt dat je betekenis niet eens kent dus, Allah akbar is niet enkel te gebruiken bij oorlog, integendeel. Wordt meer gebruikt door gematigden, dan niet radicalen
ah, generaliseren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:54 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
mwah, Mo B schijnt het geroepen te hebben, bij de rellen in Iran hoorde ik het voorbij komen, ik waande me terug in de jaren 90; hakkuhbar.
Ga naar Teheran en vraag even.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef SocialDisorder het volgende:
stom van me, ik mag ook de radicalen niet meer over één kam scheren. Wie heb ik beledigd? Welke fatwa heb ik nu weer aan m'n broek hangen?
ik wil nog langer leven dan vandaag dank je wel. Maar als je even uit wilt wijden over het generaliseren, graag, want volgens mij mag je tegenwoordig het woord islam of moslim niet meer in de mond nemen of je generaliseert, kwetst of beledigt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga naar Teheran en vraag even.
Wat mij betreft leef je decennia meer dan mij.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:00 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik wil nog langer leven dan vandaag dank je wel.
Wel als je geen onderscheid kunt maken tussen radicalen en gematigde moslims die wel het beste er van proberen te maken zonder enig vorm van extremismequote:Maar als je even uit wilt wijden over het generaliseren, graag, want volgens mij mag je tegenwoordig het woord islam of moslim niet meer in de mond nemen of je generaliseert, kwetst of beledigt.
Op scholingsniveau is het redelijk hoog. Op cultuurniveau zijn er nog vrij veel overeenkomsten te vinden door de Turkse bezetting. Religie is hoofdzakelijk katholiek en heeft geen enkele invloed op de mensen. Kerken zijn zelfs verder leeggelopen dan in NL.quote:
Blijkbaar beviel Turks cultuur dus, na eeuwen nog aanhang .quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Op scholingsniveau is het redelijk hoog. Op cultuurniveau zijn er nog vrij veel overeenkomsten te vinden door de Turkse bezetting. Religie is hoofdzakelijk katholiek en heeft geen enkele invloed op de mensen. Kerken zijn zelfs verder leeggelopen dan in NL.
jij wilt Mo B of de herrieschopperts in Iran gematigd noemen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat mij betreft leef je decennia meer dan mij.
[..]
Wel als je geen onderscheid kunt maken tussen radicalen en gematigde moslims die wel het beste er van proberen te maken zonder enig vorm van extremisme
Nee de andere 1,2 miljard moslimsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
jij wilt Mo B of de herrieschopperts in Iran gematigd noemen?
Even voor de goede orde; is dit beledigend?
[afbeelding]
(lil kim in een burqa)
Onder gebed wordt het ongeveer 30 x gezegt, en dan nog 5 x per dag. Het is natuurlijk wel duidelijk, wat jij onder moslims ziet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:12 schreef SocialDisorder het volgende:
noem ik de andere 1,2 miljard moslims dan? Nee.
Het is zo dat bij elke rel een luid Allah Akbar te horen valt, en aangezien ik het nog nooit uit de keel van een gematigde moslim gehoord heb, kun je het mij kwalijk nemen als ik de aanname doe dat het een oorlogskreet is?
ah, vooroordelen! Laat horen. Ik weet zeker dat mijn moslimvrienden ook erg benieuwd zijn naar wat je te zeggen hebt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onder gebed wordt het ongeveer 30 x gezegt, en dan nog 5 x per dag. Het is natuurlijk wel duidelijk, wat jij onder moslims ziet.
Ik vooroordelen over de islam?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ah, vooroordelen! Laat horen. Ik weet zeker dat mijn moslimvrienden ook erg benieuwd zijn naar wat je te zeggen hebt.
over iemand die ik niet ken?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:16 schreef SocialDisorder het volgende:
vooroordelen over mij
Bedoeling van:quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:17 schreef SocialDisorder het volgende:
daarom heten het vooroordelen
you tell mequote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bedoeling van:
Waarom zou ik vooroordelen hebben/oordelen over iemand die ik niet ken.
quote:Het is natuurlijk wel duidelijk, wat jij onder moslims ziet.
in combinatie met :quote:
enquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:12 schreef SocialDisorder het volgende:
Het is zo dat bij elke rel een luid Allah Akbar te horen valt, en aangezien ik het nog nooit uit de keel van een gematigde moslim gehoord heb, kun je het mij kwalijk nemen als ik de aanname doe dat het een oorlogskreet is?
lijkt het me niet echt een kwestie van vooroordelenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onder gebed wordt het ongeveer 30 x gezegt, en dan nog 5 x per dag. Het is natuurlijk wel duidelijk, wat jij onder moslims ziet.
Dat denk ik niet, schuift een beetje naar het westen op, maar westerse regels, nahh... En Iran en Syrie moeten we nog wel even op wachten, of heb je soms in Bush z'n agenda gekeken?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:36 schreef Triggershot het volgende:
Maak je niet druk, binnenkort geldt ook in Iran,Syrie, Irak en Afghanistan ook Westerse regels
Genoeg Films/documentaires/trips naar moslimlanden doen the trickquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:22 schreef SocialDisorder het volgende:
ik ben er niet bij als ze bidden, slimpie.
als in het westen de regels van het MO gelden, dan gelden de westerse regels ook in het MO. En de eerste stap is gezet, zie Carnaval.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:23 schreef Singa het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, schuift een beetje naar het westen op, maar westerse regels, nahh... En Iran en Syrie moeten we nog wel even op wachten, of heb je soms in Bush z'n agenda gekeken?
Mwuaah, verwachtingen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:23 schreef Singa het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, schuift een beetje naar het westen op, maar westerse regels, nahh... En Iran en Syrie moeten we nog wel even op wachten, of heb je soms in Bush z'n agenda gekeken?
Ach, gewoon met elkaar praten ook, zo hadden deze rellen ook opgelost voorkomen kunnen worden IMHO.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Genoeg Films/documentaires/trips naar moslimlanden doen the trick
Betreffende methode heb ik ook al toch herhaaldelijk uit de koran gequote?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ach, gewoon met elkaar praten ook, zo hadden deze rellen ook opgelost voorkomen kunnen worden IMHO.
Dat bestaat niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuaah, verwachtingen.
Ik gok beide landen voor 2010
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Blijkbaar beviel Turks cultuur dus, na eeuwen nog aanhang .![]()
yup, wordt tijd dat de koran ook een keer gebruikt gaat worden door de relschoppers, vind je niet?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Betreffende methode heb ik ook al toch herhaaldelijk uit de koran gequote?
Doen ze op hun eigen manier, misinterpretatiequote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
yup, wordt tijd dat de koran ook een keer gebruikt gaat worden door de relschoppers, vind je niet?
wat dat betreft zijn ze in Jordanie/Egypte/Turkije en Al-jazeraa toch ook afgebeeld?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
aanhang?
De cultuurtrekjes vind je voornamelijk terug in de werelderfgoed van monumentale gebouwen en wat gebruiken zoals begroeting en familiebanden maar dit is ook snel aan het vervagen.
In Hongarije zijn de spotprentjes ook gewoon afgedrukt en er viel niemand over.
Carnaval wordt dan ook gevierd zonder restricties van een opdringerig religie.
Mwuaah is niet zo moeilijk als je denkt hoor, ik heb ervaringen op dat gebied.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat bestaat niet.
Je kunt niet van een volk verlangen dat ze van de ene dag op de andere naar een totaal andere cultuur overschakelen.
Zoiets heeft zijn tijd nodig.
Hier in het westen heeft het ook zijn tijd nodig gehad.
Ik heb er mijn twijfels bij dat jou persoonlijke ervaringen hetzelfde zijn als een compleet land als bv. Syrie binnen vier jaar op het niveau van het westen te brengen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuaah is niet zo moeilijk als je denkt hoor, ik heb ervaringen op dat gebied.
De leider der moslimwereld, Ottomaanse rijk voorzetter van Kalifaat/Universeel islamitisch wetgever, is meer seculier dan Nederland.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:40 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb er mijn twijfels bij dat jou persoonlijke ervaringen hetzelfde zijn als een compleet land als bv. Syrie binnen vier jaar op het niveau van het westen te brengen.
Ik zou ook wel antwoord willen geven, maar ik heb geen idee wat die nou eigenlijk zegt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Heeeelemaal mee eens triggershot
Ja, precies. Syrië als het seculiere paradijs op aarde.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik zou ook wel antwoord willen geven, maar ik heb geen idee wat die nou eigenlijk zegt.
Syrie meer seculier dan Nederland??
Eigenschappen van Turkije tot 1924quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik zou ook wel antwoord willen geven, maar ik heb geen idee wat die nou eigenlijk zegt.
Syrie meer seculier dan Nederland??
Ja, laten we daar een voorbeeld aan nemen. Het leger als machtigste partij die voorkomt dat het land een islamitische staat wordt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eigenschappen van Turkije tot 1924
1. Leider der moslimwereld.
2. Ottomaanse rijk.
3. Voortzetter van Kalifaat.
4. Universeel islamitisch wetgever.
Heeft anno 2006 een meer seculier niveau bereikt dan Nederland.
Leger onderneemt alleen actie als er gevaar dreigt voor Turks seculiere rechtsorde.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:08 schreef klez het volgende:
[..]
Ja, laten we daar een voorbeeld aan nemen. Het leger als machtigste partij die voorkomt dat het land een islamitische staat wordt.
Why not, religieus gezien was Turkije ver voor Syrie ( Turkije verantwoordelijk voor kalifaat )quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:10 schreef mazaru het volgende:
Je kan Turkije toch niet vergelijken met Syrie?
Tuurlijk, we zetten gewoon even die dictator af, vinden de mensen die daar wonen ook helemaal niet erg.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Why not, religieus gezien was Turkije ver voor Syrie ( Turkije verantwoordelijk voor kalifaat )
Nu is er in Syrie een dictator aan de macht, waarom zou het met Syrie niet kunnen?
sinds wanneer vinden VS/Brittanie bij voeren van betreffende acties burgers relevant?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Tuurlijk, we zetten gewoon even die dictator af, vinden de mensen die daar wonen ook helemaal niet erg.
Kijk maar naar Irak, dat gaat toch hartstikke goed?
Ervaring is de bril van het verstand.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sinds wanneer vinden VS/Brittanie bij voeren van betreffende acties burgers relevant?
Glazen van de bril waren niet op sterkte afgesteld tijdens Vietnam/Afghanistan.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ervaring is de bril van het verstand.
Dat komt wel in orde als straks die hele actie in Afghanistan ook fout gaat lopen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Glazen van de bril waren niet op sterkte afgesteld tijdens Vietnam/Afghanistan.
Waarom zou dat fout lopen? Karzai is ongekend poulair in Afghanistan, de Taliban is een gemarginaliseerd groepje.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat komt wel in orde als straks die hele actie in Afghanistan ook fout gaat lopen.
Laten we hopen van niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat komt wel in orde als straks die hele actie in Afghanistan ook fout gaat lopen.
Toch heeft geloof waarschijnlijk nog altijd meer invloed op de Turkse maatschappij dan de Nederlandse. Daarnaast ontstaan de problemen met religies in Nederland door conflicten met bepaalde groepen immigranten .... een probleem dat Turkije veel minder kent.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eigenschappen van Turkije tot 1924
1. Leider der moslimwereld.
2. Ottomaanse rijk.
3. Voortzetter van Kalifaat.
4. Universeel islamitisch wetgever.
Heeft anno 2006 een meer seculier niveau bereikt dan Nederland.
Onder sociale clubhuizen etc, bij Ambtelijke functies/keuzes heeft geloof niets in te brengenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:34 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Toch heeft geloof waarschijnlijk nog altijd meer invloed op de Turkse maatschappij dan de Nederlandse.
Turkije heeft genoeg ervaring rondom conflicten tussen de bevolkingsgroepen denk maar aan Armenen/koerden/Arabieren/Alavieten/Turken etc.quote:Daarnaast ontstaan de problemen met religies in Nederland door conflicten met bepaalde groepen immigranten .... een probleem dat Turkije veel minder kent.
Je bent echt nooit in Istanbul geweest he, Turkije kan racen op verschillende technologische/medische fronten met NLquote:Verder kun je Turkije niet met Nederland vergelijken. Wij hebben nog altijd tientallen jaren technische en economische voorsprong op dit land.
* Het volk maakt een maatschappij. Indirect is die invloed er dus wel degelijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onder sociale clubhuizen etc, bij Ambtelijke functies/keuzes heeft geloof niets in te brengen
[..]
Turkije heeft genoeg ervaring rondom conflicten tussen de bevolkingsgroepen denk maar aan Armenen/koerden/Arabieren/Alavieten/Turken etc.
[..]
Je bent echt nooit in Istanbul geweest he, Turkije kan racen op verschillende technologische/medische fronten met NL
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik heb er een hard hoofd in.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:32 schreef klez het volgende:
[..]
Waarom zou dat fout lopen? Karzai is ongekend poulair in Afghanistan, de Taliban is een gemarginaliseerd groepje.
Sommige punten ben ik met je eens sommige punten niet, het is niet mijn intentie om een offtopic discussie te voeren, maar als je het toch wil reageer ik eropquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:45 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
* Het volk maakt een maatschappij. Indirect is die invloed er dus wel degelijk.
* De diversiteit in Nederland is vele malen groter. Turkije kent geen vergelijkbare stromen immigranten met de daaraan verbonden diversiteit aan culturen en religies.
* Bijna elk groot land heeft wel een sterke technologische en economische regio. Momenteel is Nederland op toeristisch gebied na gewoon superieur aan Turkije. De economische groei van Turkije is grotendeels te danken aan geld afkomstig uit de EU en VS. Het land heeft ook wel een redelijke potentie, maar is momenteel nog gewoon een zwaar onderontwikkelde regio.
Ik ben overigens meerdere malen in Istanbul geweest. Geweldige stad!
Ik heb er ook 1!quote:
slechte ontwikkelingquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:15 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb er ook 1!![]()
Barroso spreekt steun uit voor Denemarken
Uitgegeven op dinsdag 14 februari 2006 om 12:50:41, bijgewerkt om 19:57:37
(Novum/AP) - De voorzitter van de Europese Commissie, José Manuel Barroso, heeft steun uitgesproken voor Denemarken in het dispuut over de spotprenten van de profeet Mohammed. In een dinsdag verschenen interview met Jyllands-Posten, de Deense krant die de spotprenten oorspronkelijk publiceerde, zei Barroso dat de vrijheid van meningsuiting een fundamentele waarde is in Europa en dat het 'beter is teveel te publiceren dan geen vrijheid te hebben'.
Wat een slappe zak. Als ie een beetje stijl had dan stuurde ie een mooie ansichtkaart met een geitje erop.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:26 schreef Meki het volgende:
Excuses Finland voor cartoons
HELSINKI - Premier Matti Vanhanen van Finland heeft dinsdag zijn excuses aan de moslimwereld aangeboden voor de publicatie van de omstreden Deense spotprenten over de islamitische profeet Mohammed op een Finse website. Dat meldde het Finse persbureau FNB.
„Ik bied mijn mijn verontschuldigingen namens mijzelf en de Finse regering aan dat de religieuze gevoelens van moslims zijn gekwetst”, zei Vanhanen dinsdag tegen een journalist van FNB in Turijn. De liberale premier, zelf een oud-journalist, volgt in de Italiaanse stad de Olympische Winterspelen.
Een kleine extreemrechtse Finse groep heeft maandag de Mohammed-cartoons op zijn website geplaatst. De twaalf spotprenten, die in september voor het eerst in de Deense krant Jyllands Posten werden geplaatst en later ook in andere Europese kranten en op websites, hebben de afgelopen weken tot massale en gewelddadige protesten in de moslimwereld geleid
Heel goed iemand die dat goed inziet
Prima ontwikkeling. Vrijheid van meningsuiting weegt imo zwaarder dan een status-aparte voor een stel hypergevoelige kameelcoureurs.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
slechte ontwikkeling
de imago gaan dan naar beneden![]()
Vind je het niet frappant dat dezelfde linkse hoek die toen om het hardst riep dat dat gewoon moest kunnen, nu allerlei nuances aan het zoeken is omtrent "belediging".quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef SocialDisorder het volgende:
In NL is er een rechtzaak rond Gerard Reve geweest, 1966, over een gedicht waarin hij God vergeleek met een ezel, waar hij de fysieke liefde mee bedreef. Reve is daarin in het gelijk gesteld, en daarmee is in NL jurisprudentie opgesteld; geen enkel religieus symbool of figuur staat boven de vrijheid van meningsuiting.
Hoe graag sommigen het ook zouden willen, je verkleden als Mohammed, hoewel vragen om problemen als je moslims tegenkomt, is niet tegen de wet, en het lijkt mij sterk dat een carnavalsvereniging boven de wet staat.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:04 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik weet niet, heeft de linkse hoek zich al uitgesproken hierover? Voor zover ik weet zijn ze eerst aan het overleggen hoe de stemming in Nederland is, voor ze hun mening kunnen vormen.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sommige punten ben ik met je eens sommige punten niet, het is niet mijn intentie om een offtopic discussie te voeren, maar als je het toch wil reageer ik erop
Superieur aan de geweldsuitbarstingen van moslims.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:36 schreef Ringo het volgende:
Minister Italië draagt T-shirt met spotprent Mohammed
Uitgegeven: 14 februari 2006 23:50
Laatst gewijzigd: 14 februari 2006 23:50
ROME - De Italiaanse minister van Bestuurlijke Vernieuwing, Roberto Calderoli, heeft T-shirts laten drukken met daarop de spotprenten van de profeet Mohammed die in de islamitische wereld voor zoveel verontwaardiging hebben gezorgd.
"Ik zal ze zelf vanaf vandaag dragen", zei de bewindsman van de separatistische Lega Nord dinsdag tegen het Italiaanse persbureau ANSA. "Ik zou dit initiatief geen provocatie willen noemen, maar een uitnodiging tot dialoog."
Calderoli vindt tevens dat "een einde moet worden gemaakt aan het hypocriete onderscheid tussen terroristische islam en vreedzame islam".
bron: www.nu.nl
--------------------
Het wordt nu wel een treurig spelletje. Alle troeven zijn gespeeld, nu komen de valse grijnzen.![]()
Gewoon zijn morele plicht. Europa staat voor vrijheid. Vrijheid waar veel moslims die in eigen land geen toekomst meer hadden gretig gebruik van maken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
slechte ontwikkeling
de imago gaan dan naar beneden![]()
Als we ons dan toch op 1 aspect focussen, please enlighten me!quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:35 schreef thedarkM het volgende:
Draag maar gewoon korte rokjes en strakke T-shirtjes hoor, Niki. Daar is de gehele westerse cultuur immers op gebaseerd, zonder zijn we verloren.
radicalen misbruiken het als excuus om te moorden, en tja, dat houdt de wereldpopulatie nog enigszins in toom.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als we ons dan toch op 1 aspect focussen, please enlighten me!
Vertel eens welke geweldige zegeningen of toegevoegde waarde religie de mensheid biedt?
Dat is niet bepaald een positief aspect lijkt me, bovendien zie ik de radicalen als vers gefokte ratten uit de woestijn kruipen in een poging om het westen te indoctrineren met achterlijke fabels. M.i. slaapt het westen maar door en sluit de ogen voor het gevaar vanwege oliebelangen hopend op een dialoog die er nooit zal komen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:36 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
radicalen misbruiken het als excuus om te moorden, en tja, dat houdt de wereldpopulatie nog enigszins in toom.
Ik zou eerder zeggen een bindmiddel wat door machthebbers gebruikt wordt om mensen voor hun karretje te spannen. Het maakt sterven wat makkelijker enzo.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:17 schreef Re het volgende:
het is een sociaal bindmiddel verzonnen tegen het besef dat we sterfelijk zijn, niets meer niets minder
Nu je het over sterven hebt........... zit wel wat in en is ook begrijpelijk. Maar om te sterven vóór je geloof door jezelf en anderen op te blazen voor 72 maagden of was het een maagd van 72 begrijp ik niet? Maargoed, welk beloning staat vrouwen te wachten die het loodje leggen voor hun ideologie?quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:20 schreef klez het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen een bindmiddel wat door machthebbers gebruikt wordt om mensen voor hun karretje te spannen. Het maakt sterven wat makkelijker enzo.
ze worden weer maagdquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nu je het over sterven hebt........... zit wel wat in en is ook begrijpelijk. Maar om te sterven vóór je geloof door jezelf en anderen op te blazen voor 72 maagden of was het een maagd van 72 begrijp ik niet? Maargoed, welk beloning staat vrouwen te wachten die het loodje leggen voor hun ideologie?
http://www.abubakker.nl/spoed.htmquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nu je het over sterven hebt........... zit wel wat in en is ook begrijpelijk. Maar om te sterven vóór je geloof door jezelf en anderen op te blazen voor 72 maagden of was het een maagd van 72 begrijp ik niet? Maargoed, welk beloning staat vrouwen te wachten die het loodje leggen voor hun ideologie?
quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:34 schreef Klummie het volgende:
[..]
http://www.abubakker.nl/spoed.htm
Aardige site, alles is een groot misverstand![]()
die mogen hun man delen met 72 maagden .quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
quote:
Wat een jodenstreekquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
die mogen hun man delen met 72 maagden .![]()
Die krijgen mij (ooit).quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maargoed, welk beloning staat vrouwen te wachten die het loodje leggen voor hun ideologie?
quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
die mogen hun man delen met 72 maagden .![]()
Nou, ik ben bijna overstag. Zal mijn vrouw eens pushen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Lijkt me geen prettig vooruitzicht.
Om je vrouw als "personal hooker" aan een baardaap aan te bieden?quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:53 schreef klez het volgende:
[..]
Nou, ik ben bijna overstag. Zal mijn vrouw eens pushen.
http://www.solcon.nl/lang(...)hel%20en%20hemel.htmquote:Iets heel vreemds in dat paradijs zijn de houris, die aangesteld zijn om de sexuele verlangens van de mannen te bevredigen. Deze houris zijn altijd maagden en hun relaties met mannen hebben geen invloed op hun maagdelijkheid. Zij zijn niet ouder dan 33 jaar. Zij zijn blank met charmante, grote, zwarte ogen en een zachte huid. Vrouwen die op aarde oud gestorven zijn worden tot maagden herschapen voor het genoegen van de mannen.(Al Jalalan, Al Baidawi en Al Zamakhshary zijn eensgezind in hun commentaar hierover). Sjeik Sha'rawi (de bekendste sjeik in alle Arabische en Islamitische landen) schrijft in zijn boek 'Legal Opinions' op blz.148: 'De apostel van God, Mohammed, zei: Elke morgen zullen honderd maagden [het deel] van iedere man zijn.'
De Islam is een religie van wellust. In de hemel worden vrouwen gezien als speelgoed voor mannen, op dezelfde manier als zij nu in vele moslimlanden misbruikt worden. Op pag. 191 zegt Sha'rawi dat als een vrouw met meer dan één man getrouwd is geweest, omdat de man stierf of omdat zij gescheiden was, zij in het paradijs het recht heeft om één van hen te kiezen. Maar mannen hebben in het paradijs het recht om dozijnen houris te hebben.
Vergelijk dit eens met de woorden van Jezus in Matt. 22: 29, 30. Toen er gevraagd werd over het huwelijk in de hemel, zei Hij heel duidelijk: 'Gij dwaalt, niet wetende de Schriften, noch de kracht Gods. Want in de opstanding nemen zij niet ten huwelijk, noch worden ten huwelijk uitgegeven; maar zij zijn als engelen Gods in de hemel.' ]
quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Om je vrouw als "personal hooker" aan een baardaap aan te bieden?
quote:die mogen hun man delen met 72 maagden .
Blank, houris................kutm.............. begint iets te dagenquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:00 schreef Klummie het volgende:
ehhh, hoe jong zijn die maagden eigenlijk, naar welke maatstaven wordt gekeken? Naar de huidige of naar de situatie uit de tijd van Mo?
Lamaar
[..]
http://www.solcon.nl/lang(...)hel%20en%20hemel.htm
quote:Iets heel vreemds in dat paradijs zijn de houris, die aangesteld zijn om de sexuele verlangens van de mannen te bevredigen. Deze houris zijn altijd maagden en hun relaties met mannen hebben geen invloed op hun maagdelijkheid. Zij zijn niet ouder dan 33 jaar. Zij zijn blank met charmante, grote, zwarte ogen en een zachte huid. Vrouwen die op aarde oud gestorven zijn worden tot maagden herschapen voor het genoegen van de mannen
Genoeg gedagdroomd...hier ben ik te beschaafd voor.quote:
Structuur en houvast. Een kader waarin een samenleving in harmonie kan leven. Een gemeenschappelijke grond, het verklaren van verschijnselen in de natuur, het begin en het eind. De angst voor de dood wegnemen. Het creeren van een kader waarin de mensen kunnen leven, het zorgen voor een gemeenschappelijke grond van normen en waarden waarop mensen met elkaar kunnen communiceren en afspraken maken over de indeling van hun samenleving.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als we ons dan toch op 1 aspect focussen, please enlighten me!
Vertel eens welke geweldige zegeningen of toegevoegde waarde religie de mensheid biedt?
Bepaald door een ander. Waardoor je dus niet je eigen leven kunt inrichten zoals jij wilt.quote:
Getuige ook de gewelddadige afsplitsingen binnen het Christendomquote:Een kader waarin een samenleving in harmonie kan leven.
En als iemand met een andere verklaring komt, diegene direct monddood makenquote:Een gemeenschappelijke grond, het verklaren van verschijnselen in de natuur, het begin en het eind.
En tegelijk één creëren. Want als je niet goed leeft, ga je naar de hel. En daar is het heel erg.quote:De angst voor de dood wegnemen.
Zie Europa in de Middeleeuwen. Toen werden geregeerd binnen dat fijne kader van normen en waarden van de Christelijke kerk. De boeren werden afgebeuld, kort en klein gehouden, terwijl de adel en kerken er welig op los leefden. Veelwijferij was niet ongewoon voor een priester, maar oh wee als boer Janssen een keer verkeerd naar z'n buurvrouw keek.quote:Het creeren van een kader waarin de mensen kunnen leven, het zorgen voor een gemeenschappelijke grond van normen en waarden waarop mensen met elkaar kunnen communiceren en afspraken maken over de indeling van hun samenleving.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Waren deze al langsgeweest?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lollig, en oh zo waar!quote:
quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Waren deze al langsgeweest?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ze worden er niet echt orgineler op trouwensquote:
En dat zeg jij met je deense avatar?quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:48 schreef SocialDisorder het volgende:
ach, de lol van die rellen is er nu ook wel een beetje vanaf. Kom op, gewoon weer aan het werk, zodat wij weer cartoons over de Olympics, Den Haag en het immer populaire Verdonk-beleid tegemoet kunnen zien.
ja, wat is er mis met een beetje trots op je roots?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat zeg jij met je deense avatar?
Tja, zo kun je alles afkraken. Je haalt uit 2000 jaar geschiedenis een aantal foute acies van individuen en stelt ze gelijk aan alle acties van de hele groep. Eenzelfde redenring is als je een zwarte man ziet die er niet helemaal hygienisch bijloopt te stellen dat alles zwarten stinken. Niet helemaal correct dus.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Bepaald door een ander. Waardoor je dus niet je eigen leven kunt inrichten zoals jij wilt.
[..]
Getuige ook de gewelddadige afsplitsingen binnen het Christendom
[..]
En als iemand met een andere verklaring komt, diegene direct monddood maken
[..]
En tegelijk één creëren. Want als je niet goed leeft, ga je naar de hel. En daar is het heel erg.
[..]
Zie Europa in de Middeleeuwen. Toen werden geregeerd binnen dat fijne kader van normen en waarden van de Christelijke kerk. De boeren werden afgebeuld, kort en klein gehouden, terwijl de adel en kerken er welig op los leefden. Veelwijferij was niet ongewoon voor een priester, maar oh wee als boer Janssen een keer verkeerd naar z'n buurvrouw keek.
der er ikke noget forkert hos at , lave jer savn Ol?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ja, wat is er mis met een beetje trots op je roots?
religie heeft idd een grote invloed gehad op hoe wij onze samenleving hebben ingericht. Ik ontken dat ook nergens. Sterker nog, mijn opvoeding is gestoeld op Christelijke normen en waarden. Echter, ik ben opgevoed om mijn eigen lijn te trekken. Mijn eigen ideeën te ontwikkelen. Kijk ik naar religie, welke religie dan ook, dan worden die eigen ideeën de kop ingedrukt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:43 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Tja, zo kun je alles afkraken. Je haalt uit 2000 jaar geschiedenis een aantal foute acies van individuen en stelt ze gelijk aan alle acties van de hele groep. Eenzelfde redenring is als je een zwarte man ziet die er niet helemaal hygienisch bijloopt te stellen dat alles zwarten stinken. Niet helemaal correct dus.
Maar terug naar nu. Durf jij te beweren dat onze samenleving níet gestoeld is op waarden die we vanuit religies hebben meegekregen. Hebben de tien geboden, de lessen van Jezus etc. géén invloed gehad op onze grondwet? Of praktisch gezien, steek jij geen vuurwerk af met oud en nieuw, zet je geen kerstboom op, vier jij geen sinterklaas of pasen, ga je niet verkleed met Carnaval, bekijk je de optocht niet. En als jíj dat misschien niet doet, ontken je dan dat anderen dat doen?
Religie heeft wel degelijk een grote invloed op onze smaenleving ook op die van jou., Het is natuurlijk wel aan de persoon om er wat goeds mee te doen (of slecht wat je wilt). Trouwens goed slecht is ook zo iets wat mede door religie bepaald wordt.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
der er ikke noget forkert hos at , lave jer savn Ol?
Tijdens het plunderen van Dorestad is je oergrootmoeder door een Viking verkracht?quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:11 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dat ik Deens bloed heb, wil niet zeggen dat ik het spreek. Hoeveel African-Americans spreken nog Mboekies?
Tuurlijk jong, wat jij wilt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tijdens het plunderen van Dorestad is je oergrootmoeder door een Viking verkracht?
Geen gevoel voor humor, die denenquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Tuurlijk jong, wat jij wilt.
dat is m'n Duitse deelquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen gevoel voor humor, die denen
![]()
Tsk, en dan wel spotprentjes gaan tekenen over een volk dat jullie nog nooit met een haar heeft gekrenkt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen gevoel voor humor, die denen
![]()
Met de antisemtische uitingen in het MO is dus niks mis, de Deense sportprenten zijn daarentegen vergelijkbaar met 11/9. Toch goed dat Bot daar naar toe is gegaan om dit soort dingen te verduidelijken.quote:Stel in Europese landen als Nederland belediging van de profeet Mohammed voor de wet gelijk met majesteitsschennis, het gebruik van nazisymbolen of het ontkennen van de holocaust. Dat was woensdag de belangrijkste oproep van de baas van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC) namens de 1,3 miljard moslims in de wereld tegenover minister Bot van Buitenlandse Zaken.
Bot sprak de Turkse secretaris-generaal van de OIC, Ekmeleddin Ihsanoglu, woensdag op diens hoofdkwartier in de Saudische stad Jeddah. Eerder publiceerde Ihsanoglu samen met VN-baas Kofi Annan en EU-buitenlandcoördinator Javier Solana een verklaring die ertoe opriep moslims en hun heiligdommen te respecteren.
Ihsanoglu wil naar eigen zeggen niet tornen aan de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid, maar namens de 57 aangesloten islamitische landen en de 1,3 miljard moslims in de wereld, roept hij Europa op het heiligste van het moslimgeloof, de profeet Mohammed, te beschermen.
De oplossing om uit de internationale cartooncrisis over de Deense spotprenten te komen is volgens Ihsanoglu ‘wetten tegen antisemitisme en ter bescherming van de nationale symbolen uit te breiden met islamitische waarden.’ Dat is volgens hem geen bedreiging van de vrijheid van meningsuiting. ‘Iedereen mag boeken schrijven en cartoons maken, maar moet wel anderen respecteren’, zei Ihsanoglu woensdag tegen Nederlandse journalisten.
Volgens Ihsanoglu zegde Bot toe dat hij zijn voorstel in het Nederlands kabinet zou gaan bespreken.
Ihsanoglu zag geen noodzaak om antisemitische uitingen in de pers in het Midden-Oosten aan te pakken. ‘Arabieren zijn zelf semieten. Daarin worden de joden niet beledigd, maar Israël. Het zijn politieke cartoons tegen Israël.’
Volgens Ihsanoglu zijn de cartoons te vergelijken met de terroristische aanslagen van 11 september. ‘Deze aanval creëerde hetzelfde effect. Niemand in de moslimwereld verwachtte dat de heilige profeet op zo'n lelijke manier zou worden beledigd. Dit raakte een zenuw die iedereen had moeten respecteren.’
Ihsanoglu vergelijkt de huidige internationale positie van de moslims verder met die van de joden voor de Tweede Wereldoorlog. ‘We moeten nu samenwerken om te voorkomen dat met de moslims gebeurt, wat er met de joden is gebeurd in de Tweede Wereldoorlog.’
quote:flirtte Aboutaleb openlijk met zijn laaghartige medestanders.
quote:We hadden niet gedacht dat deze socialistische ambts-prostituee nog dieper kon zakken, maar we hebben ons vergist.
Elqalemquote:Als het aan de redactie van Elqalem lag had hij beter zijn mond kunnen houden
quote:’’Die cartoon waarin gesteld werd dat de maagden op waren, vond ik echt geweldig, flirtte Aboutaleb openlijk met zijn laaghartige medestanders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |