abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35068601
quote:
ECONOMIE/EGYPTE:
Boycot Deense handelswaar succes in Egypte
Adam Morrow

CAIRO, 14 februari (IPS) - De boycot van Deense producten als protest tegen de publicatie van spotprenten over de profeet Mohammed lijkt een succes in Egypte. De actie maakt indruk in Denemarken.

Oproepen om Amerikaanse koopwaar links te laten liggen na de invasie van Irak, kregen in Egypte nauwelijks gehoor. Dat is nu anders. "Dit gaat om het geloof - het is veel mensen menens", zegt Khaled Sewelam, een analist in Caïro.

De 30-jarige Marwa al-Ashkar, een inwoner van de Egyptische hoofdstad, koopt niets meer dat uit Denemarken komt. Daar hoort volgens hem ook het - in werkelijkheid Italiaanse - Nutella bij. "Je kunt op alles kritiek hebben, maar je mag niet iemands religieuze overtuigingen beledigen", vindt hij.

Saudi-Arabië riep de boycot eind januari uit en het initiatief kreeg snel navolging in andere Arabische landen. De ordewoorden slaan ook aan in Egypte, het land met veruit het grootste aantal inwoners in het Midden-Oosten. "We sturen iedereen die we kennen e-mails met de namen van Deense merken", zegt al-Ashkar. "En als andere Europese kranten het Deense voorbeeld volgen, boycotten we alle Europese producten op de markt."

Het Deense Arla Foods, een van de grootste Europese zuivelbedrijven, verliest 1,33 miljoen euro per dag door de boycot, schatte de pan-Aabische krant Asharq al-Awsat zondag. Zuivelproducten maken ongeveer een kwart van de Deense export uit.

Volgens de analist Sewelam is er nog een andere reden waarom deze boycot beter loopt dan de vroegere acties tegen Amerikaanse producten. Toen zou een succesvolle boycot veel Egyptische banen op het spel hebben gezet, "maar de meeste Deense producten worden geïmporteerd en brengen dus geen jobs in gevaar."

De Egyptische vestigingen van sommige grootwarenhuisketens hebben alle Deense producten uit de rekken gehaald. "We hebben het meeste naar de leveranciers teruggestuurd", zegt Sameh Fouad, de gerant van een Metro-vestiging in Caïro. "We krijgen positieve reacties van onze klanten."

Bij het diplomatieke protest tegen de karikaturen die in september in het Deense blad Jyllands-Posten verschenen, loopt Egypte niet voorop. Libië sloot vorige maand zijn ambassade in Kopenhagen; Saudi-Arabië riep zijn ambassadeur terug. Het regionale zwaargewicht Egypte volgde "een strategie van stille diplomatie", zegt Muhammad Shaaban, een adviseur van de Egyptische minister van Buitenlandse Zaken. "Caïro roept Kopenhagen sinds de publicatie van de tekeningen discreet op verontschuldigingen aan te bieden."

Buitenlandminister Ahmed Aboul-Gheit schreef volgens Shaaban een brief aan de Deense minister Anders Fogh Rasmussen, maar die weigerde een ontmoeting over het onderwerp. Aboul-Gheit schreef in oktober ook protestbrieven aan de VN en aan andere internationale organisaties.

Maar het is de boycot die iets in beweging lijkt te brengen. Volgens Shaaban heeft druk van Deense ondernemingen die actief zijn in het Midden-Oosten de hoofdredacteur van Jyllands-Posten, Carsten Juste Jan, al op 30 januari tot een soort van verontschuldiging aangezet.

De Deense premier Rasmussen verklaarde eind vorige week in een interview met de al-Ahram Weekly dat het nog te vroeg is om de effecten van de boycot in te schatten. "Sommige Deense bedrijven die handel voeren kunnen schade lijden. Of dat lang zal doorspelen, weten we niet."

"Denemarken zal vooral in Saudi-Arabië verlies lijden", zegt Sewelam, "dat land is een grote importeur van boter". Maar het feit dat de grote supermarktketens in Egypte geen Deense producten meer verkopen, zal ook voelbaar worden.

Volgens Shaaban heeft Denemarken de kans gemist om met een tijdige verontschuldiging de lont uit het kruitvat te halen. "Nu is de zaak uit de hand gelopen - nu zijn het de mensen en niet de regeringen die de eisen stellen." (PD/JS

http://ipsnews.be/categorieen/interna.asp?idnews=6709
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35068741
quote:
Kerken steunen moslims

14 FEBRUARI 2006 - ZUTPHEN - Om een brug te slaan naar de Islamistische gemeenschap hebben honderden kerkgangers op initiatief van de Raad van Kerken Zutphen/Wansveld zondag een verklaring ondertekend. In de verklaring wordt begrip getoond voor de gekwetste gevoelens van moslims als reactie op gepubliceerde spotprenten. Tegelijkertijd staat in de verklaring, die inmiddels met de handtekeningen is uitgereikt aan het moskeebestuur, dat de gewelddadige reacties op de beledigingen worden afgekeurd.

De verklaring is opgesteld door dominee Olaf Haasnoot, die van mening is dat de kerken zich niet afzijdig kunnen houden van alle commotie die is ontstaan na de publicatie van de cartoons in Denemarken. De maatschappelijke onrust die vervolgens ook in ons land ontstond, zette Haasnoot aan het denken. ‘Ik vond dat ik daaraan niet voorbij kon gaan.’ Haasnoot benadrukt dat hij niet als politicoloog van zich wil laten horen, maar dat de waarden waar de kerken voor staan, duidelijk moeten zijn.

‘We moeten ons zeker niet laten verleiden tot een spiraal van geweld. Waar het om gaat is dat mensen respectvol met godsdienstige gevoelens en gedachten om moeten gaan.’ Haasnoot legde de verklaring ter distributie voor aan de Raad van Kerken om het draagvlak zo breed mogelijk te krijgen.

Vice-voorzitter C. Akdeniz van de stichting Barbaros (moskee) in Zutphen: ‘Naar aanleiding van de spotprenten in de Deense krant hebben we hier binnen de moslimgemeenschap in Zutphen een dialoog gevoerd. De cartoons hebben ook ons geraakt. We vinden dat je elkaars religie met respect tegemoet moet treden en dat is in dit geval niet gebeurd. De profeet Mohammed bespottelijk maken, dat doe je niet. Wij maken ook Jezus niet bespottelijk, of andere profeten.’

Akdeniz heeft evenmin waardering voor de gewelddadige manier waarop moslims elders in de wereld op de spotprenten hebben gereageerd. ‘Het moet kunnen dat je je ongenoegen toont, maar niet met geweld.’ De affaire zal op de verhoudingen in Zutphen geen verregaande invloed hebben, daarvan is Akdeniz overtuigd. ‘Het is wel goed dat we er met elkaar over praten.’ Bij een van de reguliere bijeenkomsten van Raad van Kerken, synagoge en moskee (gisteravond in Warnsveld) is dat dan ook gebeurd. Akdeniz ondersteunt overigens de verklaring.
http://www.destentor.nl/zutphen/article93424.ece
erg goed
pi_35068949
die kerken ruiken een kans om onder het juk van vrijheid van meningsuiting vandaan te komen, en scharen zich achter de moslims. Opportunistische varkens zijn het, maar das slechts mijn mening.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35069016
Demonstrerende Marokkanen belaagden agent
quote:

Bij relletjes na afloop van de demonstratie in Amsterdam tegen de Deense spotprenten is afgelopen zaterdag een agent door Marokkaanse jongeren belaagd en mishandeld. Het incident vond plaats toen de politieman een relschopper wilde arresteren. De jongen verzette zich echter, en werd bijgestaan door een aantal vrienden die hem probeerden te ontzetten.

Bij de worsteling raakte de politieman gewond aan het hoofd. Hij moest worden behandeld in een ziekenhuis. Een woordvoerder van justitie meldde dat de zaak hoog wordt opgenomen. De gearresteerde jongeman wordt vandaag voorgeleid aan een rechter-commissaris. Zijn vrienden, die verantwoordelijk zouden zijn voor de mishandeling, wisten echter te ontkomen. Naar hen wordt gezocht.

Bij de ongeregeldheden in de winkelstraat Nieuwendijk werd ook een Turkse winkelier belaagd, zo meldde Het Parool gisteren. Ruiten van de schoenenzaak werden ingegooid en schoenen werden op de grond en over de straat gegooid. "Ik ben ook moslim. Maar dit is niet goed. Alweer die Marokkanen, hè", liet de winkeleigenaar weten. "Je zag goed het verschil tussen de relschoppers en de echte demonstranten."
Was voorspelbaar. Bij elke demonstratie zit er altijd wel tuig bij dat de gelegenheid aangrijpt om eens lekker stennis te gaan schoppen. Humoristisch trouwens dat een Turkse winkelier het heeft over "weer die Marokkanen.".
pi_35069324
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:00 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]

Was voorspelbaar. Bij elke demonstratie zit er altijd wel tuig bij dat de gelegenheid aangrijpt om eens lekker stennis te gaan schoppen. Humoristisch trouwens dat een Turkse winkelier het heeft over "weer die Marokkanen.".
Hoe zou het nou komen dat de marokkanen steeds meer uitgekotst worden door de samenleving?
pi_35069446
Overigens las ik dit stukje in De Telegraaf.
quote:
CAIRO - Duizenden Egyptenaren hebben maandag geprobeerd een glimp op te vangen van een kalfje waarvan de geboorte volgens dorpsbewoners het „antwoord van God op de aanval op de islam” is.

De huidplooien van het beestje, dat kortgeleden ter wereld kwam in het zuid-Egyptische dorpje Tunis, zouden bij de geboorte de woorden „Er is geen andere God dan Allah” hebben gevormd. Dat meldde een lokale politieagent, die maandag wanhopig probeerde de menigte in bedwang te houden.

Zo'n 20.000 mensen dromden maandag samen voor het huis van de eigenaar van het kalf, Mohammed Abu Dif. De politie zei dat het hoge aantal nieuwsgierigen het gevolg was van de internationale rel rond de spotprenten over de profeet Mohammed in Europese kranten.
pi_35069514
quote:
Volgens Shaaban heeft Denemarken de kans gemist om met een tijdige verontschuldiging de lont uit het kruitvat te halen. "Nu is de zaak uit de hand gelopen - nu zijn het de mensen en niet de regeringen die de eisen stellen."
Het waren ook mensen en geen regeringen die die cartoons plaatsten.
Wat snappen die lui niet aan het begrip "individu"?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_35069732
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Overigens las ik dit stukje in De Telegraaf.
[..]

en dat terwijl de Burger King hun Sunday-ijsjes-verpakking moesten vervangen, omdat het silhouet dat op het deksel stond teveel op het Arabische "Allah" leek.
pi_35069993
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:27 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

en dat terwijl de Burger King hun Sunday-ijsjes-verpakking moesten vervangen, omdat het silhouet dat op het deksel stond teveel op het Arabische "Allah" leek.
Dus als ik een varken weet te traceren met huidplooien of een tekening die lijkt op een Korantekst, wil dat dan zeggen dat dit lieve lekkere dier weer opgenomen gaat worden in het dieet van moslims?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_35070248
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:27 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Maar als je alles nuchter en realistisch overdenkt zijn alle goden egoïstisch masochistisch ingesteld om ontelbare miljarden mensen in de loop van de geschiedenis te knechten om de zelfingenomen ego te strelen.
pi_35070269
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dus als ik een varken weet te traceren met huidplooien of een tekening die lijkt op een Korantekst, wil dat dan zeggen dat dit lieve lekkere dier weer opgenomen gaat worden in het dieet van moslims?
waarschijnlijk nemen ze dat op als belediging, en moet de boer, nee de provincie, nee heel het land branden voor die belediging. Dubbele moraal weet je?
pi_35070310
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar als je alles nuchter en realistisch overdenkt zijn alle goden egoïstisch masochistisch ingesteld om ontelbare miljarden mensen in de loop van de geschiedenis te knechten om de zelfingenomen ego te strelen.
Noem me niet egoïstisch masochistisch
pi_35070491
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:47 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Noem me niet egoïstisch masochistisch
Ga je m'n huis dan in de fik steken?
pi_35071483
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:12 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoe zou het nou komen dat de marokkanen steeds meer uitgekotst worden door de samenleving?
onwetenheid en domme denkgedachte
pi_35071813
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:24 schreef Meki het volgende:

[..]

van wie?
pi_35072044
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:35 schreef Singa het volgende:

[..]

van wie?
Van mensen die een bepaalde bevolkinsgroep niet mag
pi_35072128
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja, ik weet net zo goed als jij dat marokkanen heel vriendelijke behulpzame mensen zijn, je hoeft maar naar ze te kijken en er komt gelijk een groepje naar je toe om te vragen of je problemen hebt.
pi_35072164
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, ik weet net zo goed als jij dat marokkanen heel vriendelijke behulpzame mensen zijn, je hoeft maar naar ze te kijken en er komt gelijk een groepje naar je toe om te vragen of je problemen hebt.

een groepje maar
Bij Nederlanders 70 man in Den haag
pi_35072243
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:46 schreef Meki het volgende:

[..]

een groepje maar
Zijn de Nederlanders toch iets vriendelijker dan ik dacht.
pi_35072244
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Van mensen die een bepaalde bevolkinsgroep niet mag
Oh, je bedoelt dat marokkanen de autochtonen niet mogen?
pi_35072271
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:48 schreef Singa het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt dat marokkanen de autochtonen niet mogen?
hoeveel , 1 of 2 10 of 20

ik ben zelf Marokkaans en mag iedereen
pi_35072534
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef Meki het volgende:
hoeveel , 1 of 2 10 of 20

ik ben zelf Marokkaans en mag iedereen
Ik ben autochtoon en heb in principe niets tegen marokkanen, behalve als ze zich misdragen.
pi_35072571
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:57 schreef Singa het volgende:

[..]

Ik ben autochtoon en heb in principe niets tegen marokkanen, behalve als ze zich misdragen.
wat ben ik blij om dat te horen
pi_35073051
ik ben Europeaan (deels Deens, deels Belgisch, grootste deel Nederlands, 100% Hagenees), en ik met niemand een probleem, tenzij ze zich niet weten te gedragen. En dan interesseert het mij niet of je uit Suriname, Marokko, Urk, China of Australië komt.
pi_35073158
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:12 schreef SocialDisorder het volgende:
ik ben Europeaan (deels Deens, deels Belgisch, grootste deel Nederlands, 100% Hagenees), en ik met niemand een probleem, tenzij ze zich niet weten te gedragen. En dan interesseert het mij niet of je uit Suriname, Marokko, Urk, China of Australië komt.
Ook erg blij om dit te horen
pi_35073683
quote:
Aboutaleb: leuk, die cartoons

TON DAMEN

AMSTELVEEN - ''De Deense cartoons waren geestig.'' Dit zegt Ahmed Aboutaleb, de Amsterdamse PvdA-wethouder van Sociale Zaken beslist en zonder voorbehoud.

Alleen de prent van de profeet Mohammed met een lont in zijn hoofd kon de lachspieren van de wethouder niet in beweging brengen. Maar de meeste wel, zo liet hij weten tijdens een verkiezingsdebat van de VVD in het Congrescentrum van Amstelveen.

''Die cartoon waarin gesteld werd dat de maagden op waren, vond ik echt geweldig. Ik denk dan: waarom zou ik me als vrome moslim nog inspannen als ze toch op zijn?''

Het is voor het eerst dat de uit Marokko afkomstige wethouder zich mengt in de cartoondiscussie. Op vrijheid van meningsuiting valt niets af te dingen, aldus Aboutaleb. ''Wel vind ik het belangrijk dat iedereen er verantwoord mee om moet proberen te gaan.''

De wethouder vraagt vooral aan politici de discussie zo veel mogelijk 'in het juiste perspectief te plaatsen'. Hij stoort zich bijvoorbeeld aan uitlatingen van staatssecretaris Atzo Nicolai, die erop neerkwamen dat moslims terrorisme niet zo openlijk afwijzen.

Aboutaleb: ''Er is in Casablanca met 2,5 miljoen mensen gedemonstreerd tegen terrorisme, en in Istanboel met met meer dan 1,5 miljoen mensen. Dat waren moslims tegen terrorisme. Die zijn er ook.''
Aboutaleb: ''Er is in Casablanca met 2,5 miljoen mensen gedemonstreerd tegen terrorisme, en in Istanboel met met meer dan 1,5 miljoen mensen. Dat waren moslims tegen terrorisme. Die zijn er ook.''

http://www.parool.nl/nieuws/2006/FEB/14/ams3.html
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:35:06 #127
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_35073751
Politiek tekenaar Tagesspiegel met dood bedreigd

Weer een nieuwe cartoon-oorlog.
Voor dit plaatje

Voor degene die hem niet meteen snappen, het is een spotprent over het wereldkampioenschap voetbal van komende zomer waarin het Iraanse nationale voetbalelftal figureert. De Iraanse voetballers zijn getekend met een explosievengordel om hun middel, geflankeerd door vier Duitse soldaten. De tekening stond vrijdag in de Tagesspiegel.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_35075802
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Die kende ik al in 1997, pas nu Hongarije bereikt?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:22:25 #129
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35077326
Beetje triest. Tijdens carnaval wordt met alles en iedereen de spot gedreven, zelfs de namen van de steden/dorpen veranderen. Conclusie; de terroristen hebben gewonnen.........
pi_35077407
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:22 schreef Drugshond het volgende:
Mohammed taboe in carnavalsoptochten

Is een afgeleide van dit onderwerp, maar gaat een stuk verder dan deze tekeningen.
Respect
pi_35077623
respect voor? waarvoor? censuur? de overwinning van de radicale islam op het westen?

je snapt dat dit niets te maken heeft met respect van de organisatie tovde islam, maar alles met angst voor vechtpartijen en andere ongeregeldheden?
pi_35077683
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:43 schreef SocialDisorder het volgende:
respect voor? waarvoor? censuur? de overwinning van de radicale islam op het westen?

je snapt dat dit niets te maken heeft met respect van de organisatie tovde islam, maar alles met angst voor vechtpartijen en andere ongeregeldheden?
res·pec·te·ren (ov.ww.)
1 blijk geven van respect (voor) => iem. au sérieux nemen, iem. in zijn waarde laten, iem. voor vol aanzien
2 (een zaak) met eerbied behandelen => eerbiedigen
3 (voorschriften) eerbiedigen => naleven
4 (een wissel) aannemen en betalen
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:51:41 #134
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35077880
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:35 schreef SocialDisorder het volgende:
Beetje triest. Tijdens carnaval wordt met alles en iedereen de spot gedreven, zelfs de namen van de steden/dorpen veranderen. Conclusie; de terroristen hebben gewonnen.........
Die hadden al gewonnen tijdens de ID-plicht, bewaarplicht en dergelijke.

Ergens kan ik het verbod wel plaatsen. Wat heeft het eigenlijk voor zin om mensen (nogmaals) te beledigen in de vorm van een koeterwaals-optocht.
Ik meen zelfs dat in 2002 Osama Bin Laden Carnavals costuums uit den boze waren.

Lijkt wel of er elk jaar nieuwe regels worden uitgevonden.
pi_35078045
Als je je beledigd voelt door een dronken Brabander/Limburger ben je toch wel erg triest.
pi_35078094
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:56 schreef SocialDisorder het volgende:
Als je je beledigd voelt door een dronken Brabander/Limburger ben je toch wel erg triest.
1 blijk geven van respect (voor) => iem. au sérieux nemen, iem. in zijn waarde laten, iem. voor vol aanzien
pi_35078148
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

triggershot vervangen door de VanDale-bot?
pi_35078187
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

res·pec·te·ren (ov.ww.)
2 (een zaak) met eerbied behandelen => eerbiedigen
3 (voorschriften) eerbiedigen => naleven
4 (een wissel) aannemen en betalen
Geen mensen verkleed als monnik of non, of als leden van het Koninklijk Huis of binnen- of buitenlandse vooraanstaande politici. Of bekende acteurs of uitoefenaars van een bepaald beroep zoals dokter. Al deze mensen hebben recht op respect en vrijwaring van spot.

Of hebben alleen mensen die door te dreigen met moord en doodslag respect afdwingen rechten ?
pi_35078237
be·le·di·gen (ov.ww.)
1 (iem.) pijnlijk treffen in zijn eergevoel => affronteren, froisseren, iem. te na komen, insulteren, smaden

sorry, maar geen Branbander of Limburger die dat lukt bij mij, dronken of nuchter.
pi_35078292
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
be·le·di·gen (ov.ww.)
1 (iem.) pijnlijk treffen in zijn eergevoel => affronteren, froisseren, iem. te na komen, insulteren, smaden

sorry, maar geen Branbander of Limburger die dat lukt bij mij, dronken of nuchter.
Brabanders besloten om mij niet te beledigen

( ben even trainen)
pi_35078982
wat is de volgende stap dan in hemelsnaam? Verkleed als Smurf verboden, omdat je Vader Abraham fans misschien beledigd? Clowns verboden, omdat je de mensen met een clowns-trauma misschien kwetst? Verkleed als piraat verboden, omdat je Piet van om de hoek misschien beledigd omdat hij vroeger piraat wilde worden, maar niet kon omdat er geen zeewaardige bemanning te vinden was?

Waar houdt dit op?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:38:23 #142
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_35079478
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:22 schreef SocialDisorder het volgende:

Waar houdt dit op?
Vlak bij Mekka
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:46:00 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35081921
komt binnenkort weer een leuke Elsevier uit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_35082379
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:22 schreef SocialDisorder het volgende:

Waar houdt dit op?
Bij kwetsen van anderen.
pi_35082560
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:46 schreef Meki het volgende:

[..]

een groepje maar
Donder toch eens op met je "maar hunnie ook hoor" vergelijkingen. Iedereen in Nederland weet dat een relatief groot aantal Marokkaanse jongeren verkeerd bezig is. Dat is inmiddels een feit. Tijd om oplossingen te zoeken ...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_35082587
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bij kwetsen van anderen.
En het plegen van aanslagen uit naam van een religie ...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_35082598
Aboutaleb vindt Deense cartoons 'geestig'
quote:
De Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb vindt de omstreden Deense Mohammed-cartoons wel geestig. Dat vertelde de PvdA-politicus van Marokkaanse afkomst tijdens een verkiezingsdebat van de VVD. "Die cartoon waarin gesteld werd dat de maagden op waren, vond ik echt geweldig. Ik denk dan: waarom zou ik me als vrome moslim nog inspannen als ze toch op zijn?"

Het was voor het eerst dat de lokale politicus, zelf een zeer gelovig moslim, zich uitsprak over de cartooncrisis. Aboutaleb betoogde dat er op de vrijheid van meningsuiting niets valt af te dingen. "Wel vind ik het belangrijk dat iedereen er verantwoord mee om moet proberen te gaan." De prent van de profeet met een lont in zijn hoofd was de enige cartoon waar hij niet echt om kon lachen, zo liet hij eerlijk weten.
pi_35082625
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:05 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

En het plegen van aanslagen uit naam van een religie ...
Mijn religie wordt gekwetst. En ik, mijn familie/vrienden zijn ook mogelijke slachtoffers van radicale debielen. So?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:13:10 #149
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35082806
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]

Dus hij is een afvallig varken dat zal branden in de hel?

Een rustig genuanceerde mening waar ik wel respect voor heb.
pi_35082859
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:13 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dus hij is een afvallig varken dat zal branden in de hel?

Een rustig genuanceerde mening waar ik wel respect voor heb.
In de koran staat toch duidelijk en verdraag geduldig wat ze zeggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')