abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35044723
In Denemarken, een land van 5,4 miljoen inwoners, leven zo'n 200.000 moslims. Nog steeds, na meer dan 20 jaar, hebben zij geen eigen kerkhoven en mogen zij geen moskeeën bouwen. Met de komst van de anti-immigratiepartij in de Deense politiek, de Deense Volkspartij, is de situatie er voor de moslims alleen maar op achteruitgegaan. Sinds de laatste verkiezingen heeft de rechts-liberale regering in het parlement de steun nodig van de Deense Volkspartij. De immigratieregels zijn sindsdien alleen maar verstrengd. Vreemdelingen kunnen geen asiel meer krijgen op humanitaire gronden, sociale uitkeringen voor asielzoekers zijn verlaagd en gezinshereniging is aan meer voorwaarden gebonden.

De kritiek van de Europese mensenrechtencommissaris en de Hoge Commissaris voor Vluchtelingen van de VN heeft de regering niet van mening doen veranderen. ,,Mensen zijn niet langer bereid om belastingen te betalen om iemand die Ali heet te steunen. Ali komt immers van een ver land en spreekt een andere taal.'' Dat is de analyse die Flemming Rose gisteren in The New York Times maakte. Flemming Rose is de Deense cultuurredacteur die de omstreden Mohammed-cartoons had gepubliceerd en die nu voor onbepaalde tijd op verlof is gezet.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35044973
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:02 schreef Meki het volgende:
Zelfs asiel op humanitaire gronden wordt geweigerd
[..]
Dat de integratie is mislukt, ligt niet alleen aan de autochtonen

Het ligt vooral aan het ontwikkelingsniveau van de geïmporteerde nieuwe Nederlanders.

Neem nou de Nederlanders van Marokkaanse afkomst die in Nederland leven. Het zijn bijna allemaal afstammelingen van onderontwikkelde analfabete Berbers. Geen wonder dat die groep zoveel problemen heeft zich thuis te voelen in Nederland. Zo’n enorm contrast .

Je kunt niet verwachten dat deze mensen in een paar decennia de ontwikkeling doormaken van een prehistorisch leven naar het moderne leven. Daar gaat eeuwen over heen.

Tot die tijd, moeten we dus geduldig zijn met deze mensen en begrip tonen .
pi_35045147
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:10 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Dat de integratie is mislukt, ligt niet alleen aan de autochtonen

Het ligt vooral aan het ontwikkelingsniveau van de geïmporteerde nieuwe Nederlanders.

Neem nou de Nederlanders van Marokkaanse afkomst die in Nederland leven. Het zijn bijna allemaal afstammelingen van onderontwikkelde analfabete Berbers. Geen wonder dat die groep zoveel problemen heeft zich thuis te voelen in Nederland. Zo’n enorm contrast .

Je kunt niet verwachten dat deze mensen in een paar decennia de ontwikkeling doormaken van een prehistorisch leven naar het moderne leven. Daar gaat eeuwen over heen.

Tot die tijd, moeten we dus geduldig zijn met deze mensen en begrip tonen .
Ik weet de feiten wat in Denemarken allemaal speelt .
Schandalig en ze lokken het zelf uit

en de Marokkanen bestaan uit arabieren en berbers
  maandag 13 februari 2006 @ 18:47:58 #54
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35046530
Denemarken geef gewoon het goede voorbeeld man, moslimgroepen zijn een broeinest voor problemen. Wij nemen uit principe ook geen moslims meer aan, lullig voor de goeden maar met die tientallen die we hier gehad hebben niets dan problemen gehad.
Zou het ook niet een klein beetje wellicht ook aan jullie kunnen liggen misschien?
pi_35047068
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:47 schreef Klummie het volgende:
Denemarken geef gewoon het goede voorbeeld man, moslimgroepen zijn een broeinest voor problemen. Wij nemen uit principe ook geen moslims meer aan, lullig voor de goeden maar met die tientallen die we hier gehad hebben niets dan problemen gehad.
Zou het ook niet een klein beetje wellicht ook aan jullie kunnen liggen misschien?
dat verhaal komt me bekend voor alleen ben ik vergeten waar ik dat herken
  maandag 13 februari 2006 @ 19:01:38 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_35047123
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:00 schreef Meki het volgende:

[..]

dat verhaal komt me bekend voor alleen ben ik vergeten waar ik dat herken
Waarschijnlijk uit landen als marokko, SA en Irak, waar je voor 'moslims' dan dingen kunt invullen als 'vrouwen', 'homosexuelen' of 'christenen'?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_35047193
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:09 schreef Klummie het volgende:

[..]

Nee maar Arabische kranten hebben jarenlang het jodendom bespot in hun cartoons. Wij en ook de joden kunnen daar wel om lachen, het geeft goed het niveau weer van de pers daaro. Doen wij es een keer een geintje en ze staan op hun achterste benen, dat is kortzichtig en dom.
De islam heeft niet gespot met Jodendom, dat is ten strengste verboden, kan je letterlijk in de koran terug vinden. Wat nationalistische Arabische kranten doen gaat niet in naam van de islam, maar vanuit hun eigen nationalisme. Mozes/Jezus zullen nooit door de moslimwereld ten schande worden gezet.
pi_35047239
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarschijnlijk uit landen als marokko, SA en Irak, waar je voor 'moslims' dan dingen kunt invullen als 'vrouwen', 'homosexuelen' of 'christenen'?
Wat vreemd dat je Marokko erbij haalt
volg jij het laaste nieuws wel ??
pi_35047608
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:13 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

afbeelden van Jezus is dan ook niet strafbaar volgens het Christendom.
Maar goed dat ik op een Christelijke school heb gezeten.
Volgens Christendom mag je ook niet liegen he.

(Exodus 20:4-6)
quote:
"U zult geen beelden maken, geen afbeelding van enig wezen boven in de hemel, beneden op de aarde of in de wateren onder de aarde. 5 Buig u niet voor hen neer en bewijs hun geen goddelijke eer"
quote:
Jezelf vergelijken met Jezus is wel schofferen , geuitge de reactie van de paus
Heb ik zoiets gedaan dan?
quote:
Nogmaals, kijk eens met westerse ogen.
Misschien is het vreemd voor je te begrijpen, maar mijn ene helft is "westers", daarnaast kan ik je vertellen dat zoals de Islam, ook mening van het westen verdeeld is over Cartoons
pi_35048390
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]
Ah, dus we mogen geen foto's maken van onszelf of de dieren hier op aarde?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_35048478
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:28 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ah, dus we mogen geen foto's maken van onszelf of de dieren hier op aarde?
quoting the bible my friend
pi_35048739
Wordt er niet een beetje gejokt?
quote:
In Denemarken, een land van 5,4 miljoen inwoners, leven zo'n 200.000 moslims. Nog steeds, na meer dan 20 jaar, hebben zij geen eigen kerkhoven en mogen zij geen moskeeën bouwen.
Hier staat weer iets anders.
quote:
Onbekenden hebben 25 moslimgraven op het kerkhof in Saedding nabij Esbjerg in Denemarken vernield. De grafschennis is een vergeldingsactie voor het protest in de moslimwereld tegen de Mohammed-spotprenten van de Deense krant Jyllands-Posten.

De actie was duidelijk gericht tegen de moslims want de katholieke zerken bleven gespaard. De politie heeft nog geen spoor van de daders, die de zerken vernield hebben en de bloemen vertrappeld, meldt de Deense krant Ekstrabladet.

Bron: HLN.be
pi_35048887
Meki heb je opeens Nederlands geleerd?
pi_35048902
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

quoting the bible my friend
Blijkbaar wordt die niet zo letterlijk genomen.
pi_35048927
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:03 schreef Meki het volgende:
In Denemarken, een land van 5,4 miljoen inwoners, leven zo'n 200.000 moslims. Nog steeds, na meer dan 20 jaar, hebben zij geen eigen kerkhoven en mogen zij geen moskeeën bouwen. Met de komst van de anti-immigratiepartij in de Deense politiek, de Deense Volkspartij, is de situatie er voor de moslims alleen maar op achteruitgegaan. Sinds de laatste verkiezingen heeft de rechts-liberale regering in het parlement de steun nodig van de Deense Volkspartij. De immigratieregels zijn sindsdien alleen maar verstrengd. Vreemdelingen kunnen geen asiel meer krijgen op humanitaire gronden, sociale uitkeringen voor asielzoekers zijn verlaagd en gezinshereniging is aan meer voorwaarden gebonden.

De kritiek van de Europese mensenrechtencommissaris en de Hoge Commissaris voor Vluchtelingen van de VN heeft de regering niet van mening doen veranderen. ,,Mensen zijn niet langer bereid om belastingen te betalen om iemand die Ali heet te steunen. Ali komt immers van een ver land en spreekt een andere taal.'' Dat is de analyse die Flemming Rose gisteren in The New York Times maakte. Flemming Rose is de Deense cultuurredacteur die de omstreden Mohammed-cartoons had gepubliceerd en die nu voor onbepaalde tijd op verlof is gezet.
Veel jongeren maken zich ook grote zorgen over geweld en criminaliteit. De oplossing voor dit vraagstuk ligt volgens hen in het handhaven van strikte regels, met strenge straffen voor overtreders van die regels. Dit blijkt uit een onderzoek dat Intomart heeft uitgevoerd naar de maatschappelijke thema's die het sterkst leven onder jongeren in de leeftijd van 12 tot 18 jaar.

Het onderzoek kunt u hier http://groups.msn.com/KINDEROMBUDSMAN/jeugdzaken.msnw?action=get_message&mview=1&ID_Message=636downloaden.
pi_35048995
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Blijkbaar wordt die niet zo letterlijk genomen.
klopt maar bovenalles plaatste ik het om :
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:13 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

afbeelden van Jezus is dan ook niet strafbaar volgens het Christendom.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2006 19:42:38 ]
pi_35049192
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

klopt maar bovenalles plaatste ik het om :
[..]

I know. Je zou gelijk hebben als er had gestaan "volgens de bijbel". Maar dat stond er niet. Betreffende user heeft het over een interpretatie van de bijbel, namelijk "het christendom". En dan is je bijbelquote weer niet relevant in je poging de stelling onderuit te halen.
pi_35049386
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:46 schreef sizzler het volgende:

[..]

I know. Je zou gelijk hebben als er had gestaan "volgens de bijbel". Maar dat stond er niet. Betreffende user heeft het over een interpretatie van de bijbel, namelijk "het christendom". En dan is je bijbelquote weer niet relevant in je poging de stelling onderuit te halen.
hehe, ja zo kan je nog wel even doorgaan, maar hoeveel manieren zouden er voor verschillende religies/overtuigingen zijn dan om betreffende vers te interpreteren?
pi_35049670
kolere, heb nog in mijn hele leven niet zoveel godsdienstonderwijs gehad als de afgelopen weken.
pi_35049710
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
kolere, heb nog in mijn hele leven niet zoveel godsdienstonderwijs gehad als de afgelopen weken.

Belangrijker vond ik mijn aanzoek
pi_35049909
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Belangrijker vond ik mijn aanzoek
IRL ben ik niet zo lief hoor.
pi_35050013
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

IRL ben ik niet zo lief hoor.
Even radicaal als die terroristen?
Whatever it is, we kunnen er wel uit komen
  maandag 13 februari 2006 @ 20:09:52 #73
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35050346
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De islam heeft niet gespot met Jodendom, dat is ten strengste verboden, kan je letterlijk in de koran terug vinden. Wat nationalistische Arabische kranten doen gaat niet in naam van de islam, maar vanuit hun eigen nationalisme. Mozes/Jezus zullen nooit door de moslimwereld ten schande worden gezet.
Zoals Mohammed symbool voor juliie , zo is de davidsster dat voor Joden en die ster is idd nog noooooooit bespot. Kijk het cd 'tje van Bakker maar es, die 1400 cartoons, nee dat heeft niets met de joodse religie te maken
pi_35050432
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik weet de feiten wat in Denemarken allemaal speelt .
Schandalig en ze lokken het zelf uit

en de Marokkanen bestaan uit arabieren en berbers
Meki hou gewoon eens op, je kakelt jezelf maar na en na. Ik word er helemaal strontziek van.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaveHarris op 13-02-2006 20:18:37 ]
eeeh
pi_35050441
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:09 schreef Klummie het volgende:

[..]

Zoals Mohammed symbool voor juliie , zo is de davidsster dat voor Joden en die ster is idd nog noooooooit bespot.
heb je een voorbeeld?
quote:
Kijk het cd 'tje van Bakker maar es, die 1400 cartoons, nee dat heeft niets met de joodse religie te maken
Overigens heb ik toch duidelijk gemaakt dat de Islam nooit grappen zal tolereren dat Jodendom wordt bespot, Arabische nationalisten is totaal een ander verhaal beste Klummie.
pi_35050724
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Overigens heb ik toch duidelijk gemaakt dat de Islam nooit grappen zal tolereren dat Jodendom wordt bespot, Arabische nationalisten is totaal een ander verhaal beste Klummie.
Islam is zoooo rechtvaardig......
eeeh
pi_35050814
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:17 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Islam is zoooo rechtvaardig......
Ik heb je meerdere malen duidelijk gemaakt, dat ik niet inhoudelijk op je ga reageren toch?
pi_35050842
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb je meerdere malen duidelijk gemaakt, dat ik niet inhoudelijk op je ga reageren toch?
Gaarne dat dan ook niet doen.
eeeh
pi_35050948
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:19 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Gaarne dat dan ook niet doen.
Gaarne ook niet op de mijne reageren
pi_35050954
Overigens wordt het programma Nova aangegeklaagd door 3 moslimorganisaties omdat de toon waarop werd gesproken over de spotprentjesaffaire volgens hen beledigend was.

In ieder geval beter dan een studio in de fik steken. Maargoed, lijkt mij kansloos.
pi_35050988
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gaarne ook niet op de mijne reageren
Hou nou toch eens op met reactie`s op mijn berichten te plaatsen als je niet op mij wilt reageren..
eeeh
pi_35051089
geen ruzie onder het vechten............
pi_35051127
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
. Maargoed, lijkt mij kansloos.
pi_35051155
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
Overigens wordt het programma Nova aangegeklaagd door 3 moslimorganisaties omdat de toon waarop werd gesproken over de spotprentjesaffaire volgens hen beledigend was.

In ieder geval beter dan een studio in de fik steken. Maargoed, lijkt mij kansloos.
Ik hoorde het net ja. Zeker zeer kansloos. Ik zat al op internet te zoeken of hier ergens melding van gemaakt is, maar dat is dus nog niet het geval.

Het is overduidelijk dat de as Soenah moskee het nog niet begrepen heeft. Dergelijke kolonisten zijn wat mij betreft zeer ongewenst en zouden wat mij betreft een enkeltje vaderland moeten krijgen. Zo aardig ben ik dan ook wel weer.
eeeh
pi_35051185
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
geen ruzie onder het vechten............
Ik zou zeggen, pas jij ook maar op.

dalijk heb je ook een rechtzaak aan je broek hangen.
pi_35051202
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Ik woon wel ver weg.....................
pi_35051356
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik woon wel ver weg.....................
Vast wel een of ander moslimgemeenschap die een aanklacht voor hen wil indienen in Hongarije
pi_35053649
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vast wel een of ander moslimgemeenschap die een aanklacht voor hen wil indienen in Hongarije
Gelukkig zijn moslims in Hongarije niet zo prominent aanwezig als in NL
pi_35053917
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Gelukkig zijn moslims in Hongarije niet zo prominent aanwezig als in NL
Ben je daarom in Hongarije gaan wonen?
pi_35055099
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

4 Gij zult u geen gesneden beeld,(5) noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is,(6) noch van hetgeen onder op de aarde is,(7) noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.(8)
*kuch*
5) Gij zult u geen gesneden beeld,
Hiertegen strijdt niet dat, op Gods bevel, Mozes de cherubim, Exod. 25:18, en de koperen slang, Num. 21:8, enz. gemaakt heeft, dewijl zulks niet geschied is om dezelve enige godsdienstige eer te bewijzen

6) boven in den hemel is,
Gelijk zon, maan, sterren, vogels, Deut. 4:19. Versta ook hieronder de engelen, Col. 2:18.

7) op de aarde is,
Gelijk mensen, viervoetige, of kruipende gedierten; Deut. 4:16,17; Jes. 44:13; Ezech. 23:14.

8) in de wateren onder de aarde is.
Gelijk vissen, slangen, draken, krokodillen, schildpadden. Zie Deut. 4:18, en Jes. 41:29.

http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Ex20.htm

gelukkig heb ik ook nog opgelet in de kerk.
quote:
[..]

Heb ik zoiets gedaan dan?
leer eens lezen, vriend, en niet voorbarige conclusies trekken. Berlusconi vergeleek zichzelf met Jezus Christus.
"je" was in dit geval een algemene term, vervangbaar door "men". Niet "je" in de zin van "jij, jouw persoon".
quote:
[..]

Misschien is het vreemd voor je te begrijpen, maar mijn ene helft is "westers", daarnaast kan ik je vertellen dat zoals de Islam, ook mening van het westen verdeeld is over Cartoons
Voor mijn part ben je helemaal "westers", of helemaal niet. Ik vraag je alleen om eens op een andere manier naar die cartoons te kijken, dan vanuit het perspectief van de moslim.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35059837
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:34 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

*kuch*
5) Gij zult u geen gesneden beeld,
Hiertegen strijdt niet dat, op Gods bevel, Mozes de cherubim, Exod. 25:18, en de koperen slang, Num. 21:8, enz. gemaakt heeft, dewijl zulks niet geschied is om dezelve enige godsdienstige eer te bewijzen

6) boven in den hemel is,
Gelijk zon, maan, sterren, vogels, Deut. 4:19. Versta ook hieronder de engelen, Col. 2:18.

7) op de aarde is,
Gelijk mensen, viervoetige, of kruipende gedierten; Deut. 4:16,17; Jes. 44:13; Ezech. 23:14.

8) in de wateren onder de aarde is.
Gelijk vissen, slangen, draken, krokodillen, schildpadden. Zie Deut. 4:18, en Jes. 41:29.

http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Ex20.htm

gelukkig heb ik ook nog opgelet in de kerk.
Met bovenstaande heb je me niet eens tegen kunnen spreken.

"4 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 5 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. "
Bron

".4 Thou shalt not make unto thee any graven image, or any likeness of any thing that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth: "

4 - [Second commandment] Not ... graven image A photo is an image although not carved. The angels on the ark of the covenant were images, too ex2518. Also ex2601, nu2108. The key to understanding is in the words, "unto thee." The preceding verse said "no other gods." People are not to make for themselves images to worship. de0416, ex3201. Sadly, this commandment has been ignored by the church that arose from the apostasy of the early church.
bron
Niet optimaal opgelet dus.
quote:
leer eens lezen, vriend, en niet voorbarige conclusies trekken. Berlusconi vergeleek zichzelf met Jezus Christus.
"je" was in dit geval een algemene term, vervangbaar door "men". Niet "je" in de zin van "jij, jouw persoon".
Misschien eventueel dat je volgende keren een link naar je voorbeeld plaatst, om niet meerdere interpretaties der op na te laten houden.

Als "je" een algemene term was gebruikt bij je voorbeeld, misschien voortaan dan dus toch "men" gebruiken. Zodat men zich niet op persoonlijk niveau aangesproken voelt.
quote:
Voor mijn part ben je helemaal "westers", of helemaal niet. Ik vraag je alleen om eens op een andere manier naar die cartoons te kijken, dan vanuit het perspectief van de moslim.
Zoals ik herhaaldelijk al zei, mening van de moslims is hier over verdeeld, is ook al meerdere malen gebleken dat "westerse" meningen ook zijn verdeeld, hoe weet jij nou vanuit welke perspectief ik het bekijk, alleen omdat mijn mening je niet aanstaat?
pi_35061146
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:40 schreef Singa het volgende:
Meki heb je opeens Nederlands geleerd?
Ik goed Nederlands kan
  maandag 13 februari 2006 @ 23:43:45 #93
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35061527
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:11 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Meki hou gewoon eens op, je kakelt jezelf maar na en na. Ik word er helemaal strontziek van.
Laat hem, vrijheid van meningsuiting enzo, wel een beetje consequent blijven Harry.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_35061574
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:11 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Oow kan jij er weer niet tegen
pi_35061608
quote:
Op maandag 13 februari 2006 23:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met bovenstaande heb je me niet eens tegen kunnen spreken.

"4 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 5 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. "
Bron

".4 Thou shalt not make unto thee any graven image, or any likeness of any thing that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth: "

4 - [Second commandment] Not ... graven image A photo is an image although not carved. The angels on the ark of the covenant were images, too ex2518. Also ex2601, nu2108. The key to understanding is in the words, "unto thee." The preceding verse said "no other gods." People are not to make for themselves images to worship. de0416, ex3201. Sadly, this commandment has been ignored by the church that arose from the apostasy of the early church.
bron
Niet optimaal opgelet dus.
misscien moet je even lezen wat er achter nummero 6 staat. Maan, zon, sterren, engelen. Er staat niets over god of jezus christus in.
quote:
[..]

Misschien eventueel dat je volgende keren een link naar je voorbeeld plaatst, om niet meerdere interpretaties der op na te laten houden.

Als "je" een algemene term was gebruikt bij je voorbeeld, misschien voortaan dan dus toch "men" gebruiken. Zodat men zich niet op persoonlijk niveau aangesproken voelt.
Misschien kun je volgende keer zinnig nadenken, de reactie waarin ik "je" gebruikte was een quote van jou, op een quote van mij waarin ik het bericht rond berlusconi meldde. Als je dat gelezen had, had je het niet verkeerd geïntepreteerd.
quote:
[..]

Zoals ik herhaaldelijk al zei, mening van de moslims is hier over verdeeld, is ook al meerdere malen gebleken dat "westerse" meningen ook zijn verdeeld, hoe weet jij nou vanuit welke perspectief ik het bekijk, alleen omdat mijn mening je niet aanstaat?
Omdat elke reactie van jou tot nu toe de kant van moslims kiest. De "westerse" meningen zijn helemaal niet verdeeld. Bush is ook voor deze spotprenten, net als Blair. Ze kunnen het alleen niet hardop zeggen, ze hebben al genoeg mot met de moslims. Ze zijn veels te blij dat Denemarken, Noorwegen en Canada (for crying out loud, wat heeft Canada ermee te maken?) onder vuur liggen.
pi_35061884
quote:
Op maandag 13 februari 2006 23:46 schreef SocialDisorder het volgende:

misscien moet je even lezen wat er achter nummero 6 staat. Maan, zon, sterren, engelen. Er staat niets over god of jezus christus in.
Jezus komt vanuit hemel en heeft op Aarde geleefd remember. Volgens betreffende verzen mag je van niets dat op aarde/ hemel is beelden maken.
quote:
Misschien kun je volgende keer zinnig nadenken, de reactie waarin ik "je" gebruikte was een quote van jou, op een quote van mij waarin ik het bericht rond berlusconi meldde. Als je dat gelezen had, had je het niet verkeerd geïntepreteerd.
Volgende keer dat jij besluit duidelijker te schrijven, zal ik zinniger gaan lezen goed? Moet van 2 kanten komen he. Ik heb daarvoor niets over Berlusconi gelezen. Maar goed zal wel aan mij liggen.
quote:
Omdat elke reactie van jou tot nu toe de kant van moslims kiest. De "westerse" meningen zijn helemaal niet verdeeld. Bush is ook voor deze spotprenten, net als Blair. Ze kunnen het alleen niet hardop zeggen, ze hebben al genoeg mot met de moslims. Ze zijn veels te blij dat Denemarken, Noorwegen en Canada (for crying out loud, wat heeft Canada ermee te maken?) onder vuur liggen.
Hmm niet echt shokkerend voor een moslim he, haha jij bent grappig. Eerst leg je woorden in de mond van mij, vervolgens leg je ook nog woorden in de mond van Bush en Blair, ik mag die 2 gasten helemaal niet, maar ik zal ook niet iets beweren waarover ze niet hebben gesproken, wat jij hier nu wel doet.

Geen idee of jij Nova hebt gekeken, maar redacteur van Nederlands dagblad was er ook op tegen. iig op de manier hoe het was aangepakt. De Westerse mening is hier dus wel zodanig op verschillende fronten anders dan andere, maar goed kunnen we natuurlijk niet hardop zeggen he.
pi_35062662
Hier kan ik eindeloos op doorgaan, maar zullen we kappen met mierenneuken, want op die manier gaat die #60 wel erg makkelijk gehaald worden.

Inhoudelijk over de spotprenten en de commotie eromheen;
Zo'n beetje alle Europese landen hebben de vrijheid van meningsuiting boven de religie geplaatst. Vrij logisch, want alle landen waar dat is gebeurd, zijn seculiere staten.
De Christenen hebben dit geaccepteerd, de Joden, de boedhisten, de Hare Krishna, en de Jehova's Getuigen. Waarom kunnen moslims dat niet?
pi_35063275
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:16 schreef SocialDisorder het volgende:
Hier kan ik eindeloos op doorgaan, maar zullen we kappen met mierenneuken, want op die manier gaat die #60 wel erg makkelijk gehaald worden.

Inhoudelijk over de spotprenten en de commotie eromheen;
Zo'n beetje alle Europese landen hebben de vrijheid van meningsuiting boven de religie geplaatst. Vrij logisch, want alle landen waar dat is gebeurd, zijn seculiere staten.
De Christenen hebben dit geaccepteerd, de Joden, de boedhisten, de Hare Krishna, en de Jehova's Getuigen. Waarom kunnen moslims dat niet?
Het is gewoon een kwestie van gewenning voor hen, wij hebben internationaal duidelijk gemaakt wat vrijheid van meningsuiting inhoudt en dat daar niet mee te sollen valt.
pi_35065645
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben je daarom in Hongarije gaan wonen?
Bijna goed.
pi_35065647
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:41 schreef Singa het volgende:

[..]

Het is gewoon een kwestie van gewenning voor hen, wij hebben internationaal duidelijk gemaakt wat vrijheid van meningsuiting inhoudt en dat daar niet mee te sollen valt.
Mwah.........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')