abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35101086
Maargoed, het westen heeft duidelijk laten zien dat het geen ruggegraat heeft. Religie rukt op onder het mom van kwetsen en wordt vrijheid van meningsuiting een keurslijf aangemeten. Ik vind dit een kwalijke zaak anno 2006.
Vraag mij ook af wat nu verder de gevolgen zijn. Krijgen we in de toekomst te maken met een soort cultuurkeuring waar eerst toestemming moet worden gevraagd op mediauitzendingen en cultuuractiviteiten wat eventueel kwetsend kunnen zijn e.d.? Ik denk daarbij als voorbeeld films als submission, boeken als de duivelsverzen en mein kampf, toneelopvoeringen en colums, zelfs carnaval krijgt extra restricties. Ja, zelfs aan de toonzetting in discussieprogramma's moet wat gedaan worden volgens 3 moslimorganisaties. Is het straks nog mogelijk het een een ander kritisch in het daglicht te plaatsen? Er worden ALTIJD wel mensen en groeperingen gekwetst op wat voor een manier dan ook als het ter discussie wordt gesteld. Hup, terug naar de orde van de dag van bigg brother, belspelletjes en tellsell.

In de resterende tijd voor de zomer ga ik mijn korte rokjes en t-shirtjes eens kritisch onder de loep nemen of dit nog wel kan, je zou maar eens een gelovige op vunzig kwetsende gedachten kunnen brengen....

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Nikita op 15-02-2006 08:32:57 ]
pi_35103596
Draag maar gewoon korte rokjes en strakke T-shirtjes hoor, Niki. Daar is de gehele westerse cultuur immers op gebaseerd, zonder zijn we verloren.
pi_35105118
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:35 schreef thedarkM het volgende:
Draag maar gewoon korte rokjes en strakke T-shirtjes hoor, Niki. Daar is de gehele westerse cultuur immers op gebaseerd, zonder zijn we verloren.
Als we ons dan toch op 1 aspect focussen, please enlighten me!
Vertel eens welke geweldige zegeningen of toegevoegde waarde religie de mensheid biedt?
pi_35105526
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vertel eens welke geweldige zegeningen of toegevoegde waarde religie de mensheid biedt?
radicalen misbruiken het als excuus om te moorden, en tja, dat houdt de wereldpopulatie nog enigszins in toom.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35106045
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:36 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

radicalen misbruiken het als excuus om te moorden, en tja, dat houdt de wereldpopulatie nog enigszins in toom.
Dat is niet bepaald een positief aspect lijkt me, bovendien zie ik de radicalen als vers gefokte ratten uit de woestijn kruipen in een poging om het westen te indoctrineren met achterlijke fabels. M.i. slaapt het westen maar door en sluit de ogen voor het gevaar vanwege oliebelangen hopend op een dialoog die er nooit zal komen.
pi_35106171
het was het enige aspect dat ik kon verzinnen dat nog als positief uitgelegd zou kunnen worden. Verder is religie de basis voor alle kwaad, door de ruimte van interpretatie die er open gelaten wordt. Maar das mijn mening.
  woensdag 15 februari 2006 @ 12:17:19 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35106879
het is een sociaal bindmiddel verzonnen tegen het besef dat we sterfelijk zijn, niets meer niets minder
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 februari 2006 @ 12:20:43 #258
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_35106983
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:17 schreef Re het volgende:
het is een sociaal bindmiddel verzonnen tegen het besef dat we sterfelijk zijn, niets meer niets minder
Ik zou eerder zeggen een bindmiddel wat door machthebbers gebruikt wordt om mensen voor hun karretje te spannen. Het maakt sterven wat makkelijker enzo.
Jammer dat er zoveel mensen zijn die er in trappen.

[ Bericht 6% gewijzigd door klez op 15-02-2006 12:27:51 ]
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_35107325
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:20 schreef klez het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen een bindmiddel wat door machthebbers gebruikt wordt om mensen voor hun karretje te spannen. Het maakt sterven wat makkelijker enzo.
Nu je het over sterven hebt........... zit wel wat in en is ook begrijpelijk. Maar om te sterven vóór je geloof door jezelf en anderen op te blazen voor 72 maagden of was het een maagd van 72 begrijp ik niet? Maargoed, welk beloning staat vrouwen te wachten die het loodje leggen voor hun ideologie?
pi_35107468
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nu je het over sterven hebt........... zit wel wat in en is ook begrijpelijk. Maar om te sterven vóór je geloof door jezelf en anderen op te blazen voor 72 maagden of was het een maagd van 72 begrijp ik niet? Maargoed, welk beloning staat vrouwen te wachten die het loodje leggen voor hun ideologie?
ze worden weer maagd
  woensdag 15 februari 2006 @ 12:34:14 #261
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35107472
quote:

[..]

http://www.abubakker.nl/spoed.htm

Aardige site, alles is een groot misverstand
pi_35107706
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:34 schreef Klummie het volgende:

[..]

http://www.abubakker.nl/spoed.htm

Aardige site, alles is een groot misverstand
Ja zeg, ik vroeg geen spoedcursus islam.
pi_35107820
quote:

[..]

die mogen hun man delen met 72 maagden .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2006 12:45:10 ]
pi_35107892
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:34 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ze worden weer maagd

Leuk en wel, maar dat is dan wel van errug korte duur als er een chronisch maagdentekort is met zoveel aanbod.
  woensdag 15 februari 2006 @ 12:48:29 #265
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35107937
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat een jodenstreek
  woensdag 15 februari 2006 @ 12:48:55 #266
70154 klez
pi_35107951
quote:
Maargoed, welk beloning staat vrouwen te wachten die het loodje leggen voor hun ideologie?
Die krijgen mij (ooit).
pi_35107969
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lijkt me geen prettig vooruitzicht.
  woensdag 15 februari 2006 @ 12:53:53 #268
70154 klez
pi_35108101
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Lijkt me geen prettig vooruitzicht.
Nou, ik ben bijna overstag. Zal mijn vrouw eens pushen.
pi_35108259
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:53 schreef klez het volgende:

[..]

Nou, ik ben bijna overstag. Zal mijn vrouw eens pushen.
Om je vrouw als "personal hooker" aan een baardaap aan te bieden?
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:00:46 #270
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35108326
ehhh, hoe jong zijn die maagden eigenlijk, naar welke maatstaven wordt gekeken? Naar de huidige of naar de situatie uit de tijd van Mo?

Lamaar
quote:
Iets heel vreemds in dat paradijs zijn de houris, die aangesteld zijn om de sexuele verlangens van de mannen te bevredigen. Deze houris zijn altijd maagden en hun relaties met mannen hebben geen invloed op hun maagdelijkheid. Zij zijn niet ouder dan 33 jaar. Zij zijn blank met charmante, grote, zwarte ogen en een zachte huid. Vrouwen die op aarde oud gestorven zijn worden tot maagden herschapen voor het genoegen van de mannen.(Al Jalalan, Al Baidawi en Al Zamakhshary zijn eensgezind in hun commentaar hierover). Sjeik Sha'rawi (de bekendste sjeik in alle Arabische en Islamitische landen) schrijft in zijn boek 'Legal Opinions' op blz.148: 'De apostel van God, Mohammed, zei: Elke morgen zullen honderd maagden [het deel] van iedere man zijn.'

De Islam is een religie van wellust. In de hemel worden vrouwen gezien als speelgoed voor mannen, op dezelfde manier als zij nu in vele moslimlanden misbruikt worden. Op pag. 191 zegt Sha'rawi dat als een vrouw met meer dan één man getrouwd is geweest, omdat de man stierf of omdat zij gescheiden was, zij in het paradijs het recht heeft om één van hen te kiezen. Maar mannen hebben in het paradijs het recht om dozijnen houris te hebben.
Vergelijk dit eens met de woorden van Jezus in Matt. 22: 29, 30. Toen er gevraagd werd over het huwelijk in de hemel, zei Hij heel duidelijk: 'Gij dwaalt, niet wetende de Schriften, noch de kracht Gods. Want in de opstanding nemen zij niet ten huwelijk, noch worden ten huwelijk uitgegeven; maar zij zijn als engelen Gods in de hemel.' ]
http://www.solcon.nl/lang(...)hel%20en%20hemel.htm

[ Bericht 44% gewijzigd door Klummie op 15-02-2006 13:07:47 ]
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:12:57 #271
70154 klez
pi_35108803
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Om je vrouw als "personal hooker" aan een baardaap aan te bieden?
quote:
pi_35108852
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:00 schreef Klummie het volgende:
ehhh, hoe jong zijn die maagden eigenlijk, naar welke maatstaven wordt gekeken? Naar de huidige of naar de situatie uit de tijd van Mo?

Lamaar
[..]

http://www.solcon.nl/lang(...)hel%20en%20hemel.htm
Blank, houris................kutm.............. begint iets te dagen
quote:
Iets heel vreemds in dat paradijs zijn de houris, die aangesteld zijn om de sexuele verlangens van de mannen te bevredigen. Deze houris zijn altijd maagden en hun relaties met mannen hebben geen invloed op hun maagdelijkheid. Zij zijn niet ouder dan 33 jaar. Zij zijn blank met charmante, grote, zwarte ogen en een zachte huid. Vrouwen die op aarde oud gestorven zijn worden tot maagden herschapen voor het genoegen van de mannen
pi_35108975
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:12 schreef klez het volgende:

[..]

[..]

ahhhh... moderne loverboy.

pi_35110103
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

jij niet hoor, maak je maar niet druk
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:47:25 #275
70154 klez
pi_35110153
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Genoeg gedagdroomd...hier ben ik te beschaafd voor.

[ Bericht 6% gewijzigd door klez op 15-02-2006 13:52:47 ]
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:53:41 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35110418
Waren deze al langsgeweest?

[/quote]

[quote]

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35110533
Dus dames, er wordt niet gesandwicht in het paradijs!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_35111243
die legodoos,
pi_35111337
"fire not included"
pi_35113148
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Structuur en houvast. Een kader waarin een samenleving in harmonie kan leven. Een gemeenschappelijke grond, het verklaren van verschijnselen in de natuur, het begin en het eind. De angst voor de dood wegnemen. Het creeren van een kader waarin de mensen kunnen leven, het zorgen voor een gemeenschappelijke grond van normen en waarden waarop mensen met elkaar kunnen communiceren en afspraken maken over de indeling van hun samenleving.
pi_35113591
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:04 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Structuur en houvast.
Bepaald door een ander. Waardoor je dus niet je eigen leven kunt inrichten zoals jij wilt.
quote:
Een kader waarin een samenleving in harmonie kan leven.
Getuige ook de gewelddadige afsplitsingen binnen het Christendom
quote:
Een gemeenschappelijke grond, het verklaren van verschijnselen in de natuur, het begin en het eind.
En als iemand met een andere verklaring komt, diegene direct monddood maken
quote:
De angst voor de dood wegnemen.
En tegelijk één creëren. Want als je niet goed leeft, ga je naar de hel. En daar is het heel erg.
quote:
Het creeren van een kader waarin de mensen kunnen leven, het zorgen voor een gemeenschappelijke grond van normen en waarden waarop mensen met elkaar kunnen communiceren en afspraken maken over de indeling van hun samenleving.
Zie Europa in de Middeleeuwen. Toen werden geregeerd binnen dat fijne kader van normen en waarden van de Christelijke kerk. De boeren werden afgebeuld, kort en klein gehouden, terwijl de adel en kerken er welig op los leefden. Veelwijferij was niet ongewoon voor een priester, maar oh wee als boer Janssen een keer verkeerd naar z'n buurvrouw keek.
pi_35113830
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:
Lollig, en oh zo waar!
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:33:50 #284
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35114282
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:
ze worden er niet echt orgineler op trouwens

behalve die legodoos dan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_35114959
ach, de lol van die rellen is er nu ook wel een beetje vanaf. Kom op, gewoon weer aan het werk, zodat wij weer cartoons over de Olympics, Den Haag en het immer populaire Verdonk-beleid tegemoet kunnen zien.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:04:45 #286
45206 Pietverdriet
pi_35115608
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:48 schreef SocialDisorder het volgende:
ach, de lol van die rellen is er nu ook wel een beetje vanaf. Kom op, gewoon weer aan het werk, zodat wij weer cartoons over de Olympics, Den Haag en het immer populaire Verdonk-beleid tegemoet kunnen zien.
En dat zeg jij met je deense avatar?
pi_35115687
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat zeg jij met je deense avatar?
ja, wat is er mis met een beetje trots op je roots?
pi_35117390
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:17 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Bepaald door een ander. Waardoor je dus niet je eigen leven kunt inrichten zoals jij wilt.
[..]

Getuige ook de gewelddadige afsplitsingen binnen het Christendom
[..]

En als iemand met een andere verklaring komt, diegene direct monddood maken
[..]

En tegelijk één creëren. Want als je niet goed leeft, ga je naar de hel. En daar is het heel erg.
[..]

Zie Europa in de Middeleeuwen. Toen werden geregeerd binnen dat fijne kader van normen en waarden van de Christelijke kerk. De boeren werden afgebeuld, kort en klein gehouden, terwijl de adel en kerken er welig op los leefden. Veelwijferij was niet ongewoon voor een priester, maar oh wee als boer Janssen een keer verkeerd naar z'n buurvrouw keek.
Tja, zo kun je alles afkraken. Je haalt uit 2000 jaar geschiedenis een aantal foute acies van individuen en stelt ze gelijk aan alle acties van de hele groep. Eenzelfde redenring is als je een zwarte man ziet die er niet helemaal hygienisch bijloopt te stellen dat alles zwarten stinken. Niet helemaal correct dus.

Maar terug naar nu. Durf jij te beweren dat onze samenleving níet gestoeld is op waarden die we vanuit religies hebben meegekregen. Hebben de tien geboden, de lessen van Jezus etc. géén invloed gehad op onze grondwet? Of praktisch gezien, steek jij geen vuurwerk af met oud en nieuw, zet je geen kerstboom op, vier jij geen sinterklaas of pasen, ga je niet verkleed met Carnaval, bekijk je de optocht niet. En als jíj dat misschien niet doet, ontken je dan dat anderen dat doen?

Religie heeft wel degelijk een grote invloed op onze smaenleving ook op die van jou., Het is natuurlijk wel aan de persoon om er wat goeds mee te doen (of slecht wat je wilt). Trouwens goed slecht is ook zo iets wat mede door religie bepaald wordt.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:56:50 #289
45206 Pietverdriet
pi_35118019
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:06 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ja, wat is er mis met een beetje trots op je roots?
der er ikke noget forkert hos at , lave jer savn Ol?
pi_35118508
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:43 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Tja, zo kun je alles afkraken. Je haalt uit 2000 jaar geschiedenis een aantal foute acies van individuen en stelt ze gelijk aan alle acties van de hele groep. Eenzelfde redenring is als je een zwarte man ziet die er niet helemaal hygienisch bijloopt te stellen dat alles zwarten stinken. Niet helemaal correct dus.

Maar terug naar nu. Durf jij te beweren dat onze samenleving níet gestoeld is op waarden die we vanuit religies hebben meegekregen. Hebben de tien geboden, de lessen van Jezus etc. géén invloed gehad op onze grondwet? Of praktisch gezien, steek jij geen vuurwerk af met oud en nieuw, zet je geen kerstboom op, vier jij geen sinterklaas of pasen, ga je niet verkleed met Carnaval, bekijk je de optocht niet. En als jíj dat misschien niet doet, ontken je dan dat anderen dat doen?

Religie heeft wel degelijk een grote invloed op onze smaenleving ook op die van jou., Het is natuurlijk wel aan de persoon om er wat goeds mee te doen (of slecht wat je wilt). Trouwens goed slecht is ook zo iets wat mede door religie bepaald wordt.
religie heeft idd een grote invloed gehad op hoe wij onze samenleving hebben ingericht. Ik ontken dat ook nergens. Sterker nog, mijn opvoeding is gestoeld op Christelijke normen en waarden. Echter, ik ben opgevoed om mijn eigen lijn te trekken. Mijn eigen ideeën te ontwikkelen. Kijk ik naar religie, welke religie dan ook, dan worden die eigen ideeën de kop ingedrukt.

Mijn ouders zijn dan ook merdere malen op school geroepen, omdat ik er "duivelse" ideeën op na hield. Terwijl ik alleen maar vroeg waarom er een hel voor ongehoorzame mensen bestaat, terwijl God je al je zonden vergeeft.

Daar wringt religie. Zodra je voor jezelf gaat nadenken, zodra je de inconsistenties in het geloof gaat ontdekken, ben je een duivelsaanbidder. Kritiek op Het Ware Woord wordt niet geduld.

Het verschil tussen Europa en de Moslimlanden? Wij zijn inmiddels zo ver dat we religie kunnen relativeren. Nu het MO nog.

Jezus heeft bestaan IMHO, alleen worden zijn daden nogal overdreven, om de symboliek duidelijk te maken.
pi_35118645
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

der er ikke noget forkert hos at , lave jer savn Ol?
dat ik Deens bloed heb, wil niet zeggen dat ik het spreek. Hoeveel African-Americans spreken nog Mboekies?
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:13:28 #292
45206 Pietverdriet
pi_35118747
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:11 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

dat ik Deens bloed heb, wil niet zeggen dat ik het spreek. Hoeveel African-Americans spreken nog Mboekies?
Tijdens het plunderen van Dorestad is je oergrootmoeder door een Viking verkracht?
pi_35118843
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tijdens het plunderen van Dorestad is je oergrootmoeder door een Viking verkracht?
Tuurlijk jong, wat jij wilt.
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:20:00 #294
45206 Pietverdriet
pi_35119035
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:15 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Tuurlijk jong, wat jij wilt.
Geen gevoel voor humor, die denen
pi_35119196
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dat is m'n Duitse deel denen hebben wel gevoel voor humor, getuige de "We Ran Out Of Virgins" tekening
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:28:05 #296
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35119375
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Tsk, en dan wel spotprentjes gaan tekenen over een volk dat jullie nog nooit met een haar heeft gekrenkt.

Dansk jevlar!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_35119462
Uit de volkskrant:
quote:
Stel in Europese landen als Nederland belediging van de profeet Mohammed voor de wet gelijk met majesteitsschennis, het gebruik van nazisymbolen of het ontkennen van de holocaust. Dat was woensdag de belangrijkste oproep van de baas van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC) namens de 1,3 miljard moslims in de wereld tegenover minister Bot van Buitenlandse Zaken.

Bot sprak de Turkse secretaris-generaal van de OIC, Ekmeleddin Ihsanoglu, woensdag op diens hoofdkwartier in de Saudische stad Jeddah. Eerder publiceerde Ihsanoglu samen met VN-baas Kofi Annan en EU-buitenlandcoördinator Javier Solana een verklaring die ertoe opriep moslims en hun heiligdommen te respecteren.

Ihsanoglu wil naar eigen zeggen niet tornen aan de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid, maar namens de 57 aangesloten islamitische landen en de 1,3 miljard moslims in de wereld, roept hij Europa op het heiligste van het moslimgeloof, de profeet Mohammed, te beschermen.

De oplossing om uit de internationale cartooncrisis over de Deense spotprenten te komen is volgens Ihsanoglu ‘wetten tegen antisemitisme en ter bescherming van de nationale symbolen uit te breiden met islamitische waarden.’ Dat is volgens hem geen bedreiging van de vrijheid van meningsuiting. ‘Iedereen mag boeken schrijven en cartoons maken, maar moet wel anderen respecteren’, zei Ihsanoglu woensdag tegen Nederlandse journalisten.

Volgens Ihsanoglu zegde Bot toe dat hij zijn voorstel in het Nederlands kabinet zou gaan bespreken.

Ihsanoglu zag geen noodzaak om antisemitische uitingen in de pers in het Midden-Oosten aan te pakken. ‘Arabieren zijn zelf semieten. Daarin worden de joden niet beledigd, maar Israël. Het zijn politieke cartoons tegen Israël.’

Volgens Ihsanoglu zijn de cartoons te vergelijken met de terroristische aanslagen van 11 september. ‘Deze aanval creëerde hetzelfde effect. Niemand in de moslimwereld verwachtte dat de heilige profeet op zo'n lelijke manier zou worden beledigd. Dit raakte een zenuw die iedereen had moeten respecteren.’

Ihsanoglu vergelijkt de huidige internationale positie van de moslims verder met die van de joden voor de Tweede Wereldoorlog. ‘We moeten nu samenwerken om te voorkomen dat met de moslims gebeurt, wat er met de joden is gebeurd in de Tweede Wereldoorlog.’
Met de antisemtische uitingen in het MO is dus niks mis, de Deense sportprenten zijn daarentegen vergelijkbaar met 11/9. Toch goed dat Bot daar naar toe is gegaan om dit soort dingen te verduidelijken.
pi_35119625
Ik hoop niet dat bot daarheen is gegaan met een familiefles Vaseline.
pi_35120403
’De Deense cartoons waren geestig.’’ Dit zegt Ahmed Aboutaleb, de Amsterdamse PvdA-wethouder van Sociale Zaken beslist en zonder voorbehoud.

Alleen de prent van de profeet Mohammed met een lont in zijn hoofd kon de lachspieren van de wethouder niet in beweging brengen. Maar de meeste wel, zo liet hij weten tijdens een verkiezingsdebat van de VVD in het Congrescentrum van Amstelveen.

’’Die cartoon waarin gesteld werd dat de maagden op waren, vond ik echt geweldig, flirtte Aboutaleb openlijk met zijn laaghartige medestanders. Ik denk dan: waarom zou ik me als vrome moslim nog inspannen als ze toch op zijn?’’ Twijfelt mijnheer Aboutaleb hier openlijk aan de nobele eigenschappen van Allah (swt)? We hadden niet gedacht dat deze socialistische ambts-prostituee nog dieper kon zakken, maar we hebben ons vergist.

Het is voor het eerst dat de uit Marokko afkomstige wethouder zich mengt in de cartoondiscussie. Als het aan de redactie van Elqalem lag had hij beter zijn mond kunnen houden. Op vrijheid van meningsuiting valt niets af te dingen, aldus Aboutaleb. ’’Wel vind ik het belangrijk dat iedereen er verantwoord mee om moet proberen te gaan.’’ De wethouder vraagt vooral aan politici de discussie zo veel mogelijk ’in het juiste perspectief te plaatsen’. Hij stoort zich bijvoorbeeld aan uitlatingen van staatssecretaris Atzo Nicolai, die erop neerkwamen dat moslims terrorisme niet zo openlijk afwijzen.

Aboutaleb: ’’Er is in Casablanca met 2,5 miljoen mensen gedemonstreerd tegen terrorisme, en in Istanboel met met meer dan 1,5 miljoen mensen. Dat waren moslims tegen terrorisme. Die zijn er ook.’’

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2006 17:57:22 ]
pi_35120512
quote:
flirtte Aboutaleb openlijk met zijn laaghartige medestanders.
quote:
We hadden niet gedacht dat deze socialistische ambts-prostituee nog dieper kon zakken, maar we hebben ons vergist.
quote:
Als het aan de redactie van Elqalem lag had hij beter zijn mond kunnen houden
Elqalem Het stormfront van het oosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')