abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34997288
Van de FP:

Een vooraanstaande Britse imam heeft zich in lovende zin uitgelaten over de daders van de aanslagen op 7 juli 2005 in Londen. De man deed zijn uitspraken tegenover een undercover journalist van The Sunday Times. Imam Hamid Ali betoogde dat de daders met hun acties de aandacht hebben gevestigd op de aanwezigheid van moslims, zodat ze niet langer kunnen worden genegeerd.

Hamid Ali is geestelijk leider van de Al Madina Masjid moskee in Beeston in Leeds, een geloofshuis welke met regelmaat gefrequenteerd werd door de daders, die zelf bij de aanslagen om het leven kwamen. In het openbaar had Ali kort na de aanslagen juist gezegd tegen Britse kranten dat de daders van de aanslagen moesten worden gestraft. Bij de terreuracties kwamen 56 mensen om het leven.

In het gesprek met de journalist gaf Ali eveneens toe dat de omstreden mullah Abdullah Al-Faisal in zijn moskee heeft lesgegeven. De daders van de terreuracties waren 'kinderen van Al-Faisal', nadat ze een aantal bijeenkomsten van de geestelijke hadden bijgewoond. Al-Faisal, volgens Hamid Ali een goede maar ietwat ontvlambare islamgeleerde, werd in 2003 veroordeeld tot een gevangenisstraf van zeven jaar omdat hij opriep tot het vermoorden van joden en ongelovigen.

En zo valt de eerste door de mand door een undercover actie. Schijnheilig voor de camera zeggen dat de daders gestraft moeten worden maar achter gesloten deuren iets heel anders propageren. Hopen dat deze wolf in schaapskleren een gepaste straf krijgt, enkeltje richting het vaderland of anders een enkeltje paradijs ofzo. Ik heb echt geen medeleven met dit soort barbaren.
eeeh
pi_34997404
Terugsturen ? echt niet, dan gaat ie gewoon verder met ophitsen. Gewoon in de Tower of London gooien, dan heeft dat gebouw tenminste ook weer een functie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_34997483
zijn vrijheid van meningsuiting

slecht maar het is zijn recht om dat te zeggen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34997806
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:11 schreef Meki het volgende:

Als ik het goed heb is het verheerlijken van terrorisme in Engeland strafbaar. Hoezo jij deze man z`n recht op vrijheid van meningsuiting zou willen verdedigen is mij een raadsel, zal wel weer met het blinde broederschap te maken hebben neem ik aan?
eeeh
pi_34997960
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:20 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Als ik het goed heb is het verheerlijken van terrorisme in Engeland strafbaar. Hoezo jij deze man z`n recht op vrijheid van meningsuiting zou willen verdedigen is mij een raadsel, zal wel weer met het blinde broederschap te maken hebben neem ik aan?
er bestaan geen broederschap voor terroristen
pi_34997997
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:11 schreef Meki het volgende:

Er zijn grenzen aan vrijheid van meningsuiting hoor, aanzetten tot haat valt daar namelijk niet onder. Ik neem aan dat deze Imam net zo beledigt was door de Deense cartoons als al die andere moslims, maar hij heeft er schijnbaar geen moeite mee om de nabestaanden van de aanslagen op de ziel te trappen. Zelfs jij moet zien hoe krom die gedachtengang is.
pi_34998053
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er zijn grenzen aan vrijheid van meningsuiting hoor, aanzetten tot haat valt daar namelijk niet onder. Ik neem aan dat deze Imam net zo beledigt was door de Deense cartoons als al die andere moslims, maar hij heeft er schijnbaar geen moeite mee om de nabestaanden van de aanslagen op de ziel te trappen. Zelfs jij moet zien hoe krom die gedachtengang is.
dat weet ik niet meer , ik weet niet meer waar de grenzen zijn
pi_34998180
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Tsja, wat moet je daar nou nog op zeggen.
pi_34998564
En daar dient wederom een imam in de diepste krochten van de aarde gegooid te worden.

Belachelijk hoe je dit kan zeggen, dit valt niet binnen de vrijheid van meningsuiting
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  zondag 12 februari 2006 @ 14:43:50 #10
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_34998849
Dit geldt ook voor de moslims in Nederland. We weten wat ze voor de camera zeggen maar niet wat ze denken. Ik denk dat we de echte gezichten van moslims pas gaan zien op het moment dat zij aan de macht zijn, dus over plm 30 jaar (gezien hun geboortecijfers).
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_34999339
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:43 schreef TranceAction het volgende:
Dit geldt ook voor de moslims in Nederland. We weten wat ze voor de camera zeggen maar niet wat ze denken. Ik denk dat we de echte gezichten van moslims pas gaan zien op het moment dat zij aan de macht zijn, dus over plm 30 jaar (gezien hun geboortecijfers).
Ja dat zie je nu bij Europa
pi_35001289
quote:

[..]

Heel simpel Het verheerlijken en vooral aanmoedigen van terrorisme waarbij dodelijke slachtoffers vallen is ver over de grens
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  zondag 12 februari 2006 @ 15:53:43 #13
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35001974
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:43 schreef TranceAction het volgende:
Klopt en het zou dom van ons zijn om daarop te wachten.
pi_35002677
Ik heb vandaag toevallig de documentaire gezien op discovery over deze aanslagen.
Voor wat de overleden mensen betreft R.I.P.
Voor wat de gewonden betreft hoop ik dat ze een leven zullen hebben zonder pijn en dat ze toch nog ''iets'' kunnen doen alhoewel de meeste geen normaal leven zullen kunnen leiden zoals voorheen.
Dat deze man (en dan gesteunt worden door heel veel mensen?) qua gedachten maar dit dan ook daadwerkelijk uitspreekt kan ik alleen maar zeggen dat het een rotte klootzak is en dat ik steeds meer en meer een afkeer krijg van bepaalde mensen en de ideeen.
Leef zo goed als je kunt, dat doe je namelijk maar 1x
  zondag 12 februari 2006 @ 16:15:34 #15
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_35002762
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:53 schreef Klummie het volgende:

[..]

Klopt en het zou dom van ons zijn om daarop te wachten.
Tja wat kun je er aan doen, behalve dan op Geert Wilders te stemmen.
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  zondag 12 februari 2006 @ 16:24:15 #16
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35003135
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:15 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Tja wat kun je er aan doen, behalve dan op Geert Wilders te stemmen.
Nee dank je, ik hoop dat de grote partijen dat gevaar bijtijdig inzien. Ze hebben al zowat alles van Fortuin overgenomen dus nu alleen dit nog.
  zondag 12 februari 2006 @ 16:26:39 #17
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35003237
quote:
ik weet niet meer waar de grenzen zijn
We kunnen jou, om je geheugen op te frissen, wel even op excursie sturen in de buurt van (of net over) de grens. .
pi_35003365
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:06 schreef DaveHarris het volgende:
Van de FP:
Al-Faisal, volgens Hamid Ali een goede maar ietwat ontvlambare islamgeleerde, werd in 2003 veroordeeld tot een gevangenisstraf van zeven jaar omdat hij opriep tot het vermoorden van joden en ongelovigen.
En komt volgende week al in aanmerking voor vervroegde vrijlating volgens het Sunday Times artikel.
pi_35006108
Geef die vent een koran, kan zich dan doodrukken op zijn geliefde.
  zondag 12 februari 2006 @ 17:40:09 #20
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_35006263
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Geef die vent een koran, kan zich dan doodrukken op zijn geliefde.
Volgens de Britse wet ben jij strafbaar vanwege het propageren van haat.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_35006557
Tja, hij is natuurlijk een dikke eikel, maar het valt nog altijd onder vrijheid van meningsuiting. Punt.
pi_35006645
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:40 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Volgens de Britse wet ben jij strafbaar vanwege het propageren van haat.
Dit vind ik veel kwalijker.

zondag 12 februari 2006 @ 20:14:49 #23
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_35012413
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dit vind ik veel kwalijker.

[afbeelding]
Jouw fixatie, een soort van haat- en liefdeverhouding, voor datgene wat tussen de benen van de Imams zich bevindt is inderdaad wat minder kwalijk. Toch ontkom je niet aan het feit dat dit evenzeer kwalijk is:

Islamitische grafstenen in Denemarken vernield
KOPENHAGEN - Vandalen hebben in het weekeinde in Denemarken islamitische grafstenen vernield. Op het islamitische deel van een begraafplaats in Esbjerg werden circa 25 grafstenen volledig vernield. De daders sloegen stenen stuk, gooiden ze om of verwoesten de beplanting. Het christelijke deel van de begraafplaats bleef onaangetast.

De politie heeft geen aanwijzingen over de motieven van de onbekende daders. Het openbare leven in het Scandinavische land is de afgelopen weken bepaald door de wereldwijde protesten tegen de in de Deense krant Jyllands-Posten verschenen spotprenten van de profeet Mohammed.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_35012459
Actie en reactie.
pi_35012895
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:24 schreef Klummie het volgende:

[..]

Nee dank je, ik hoop dat de grote partijen dat gevaar bijtijdig inzien. Ze hebben al zowat alles van Fortuin overgenomen dus nu alleen dit nog.
De grote partijen zien niks, alleen zaken die met financiën van doen hebben, en dat raken ze zelfs kwijt (zie de 7 miljard voor de EU die spoorloos verdwenen is). Ik stem volgend jaar Wilders, wie nog meer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')