quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:13 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dus hij is een afvallig varken dat zal branden in de hel?![]()
Een rustig genuanceerde mening waar ik wel respect voor heb.
Een religie die zich gekwetst voelt door een tekeningetjestelt bar weinig voor, geloof betekent niet dat je je gezond verstand moet uitschakelen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn religie wordt gekwetst. En ik, mijn familie/vrienden zijn ook mogelijke slachtoffers van radicale debielen. So?
En wat heeft de islam opgedragen mbt beledigingen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:15 schreef Klummie het volgende:
[..]
[..]
Een religie die zich gekwetst voelt door een tekeningetjestelt bar weinig voor, geloof betekent niet dat je je gezond verstand moet uitschakelen.
Waarom hebben al die malloten in het MO er dan zoveel problemen mee? Ow wacht de helft kan daar niet lezen dus die passage zal wel overgeslagen worden door de plaatstelijke imams.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de koran staat toch duidelijk en verdraag geduldig wat ze zeggen?
Schokkerend wanneer het om radicalen gaat?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:17 schreef Klummie het volgende:
[..]
Waarom hebben al die malloten in het MO er dan zoveel problemen mee? Ow wacht de helft kan daar niet lezen dus die passage zal wel overgeslagen worden door de plaatstelijke imams.
Verdraag geduldig wat ze zeggenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En wat heeft de islam opgedragen mbt beledigingen?
Neuh da's oud nieuws.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Schokkerend wanneer het om radicalen gaat?
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dan zeggen ze nog, dat je je niet verdiept in de islam
Zulke kalfjes zijn ook al oud nieuwsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:19 schreef Klummie het volgende:
[..]
Neuh da's oud nieuws.
Cartoons, nu weer een kalf![]()
Dat je religie gekwetst wordt ligt toch echt aan jou hoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn religie wordt gekwetst. En ik, mijn familie/vrienden zijn ook mogelijke slachtoffers van radicale debielen. So?
En het carnaval heeft ook al islamitische beperkingen opgelegd gekregen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:25 schreef ChillyWilly het volgende:
Ze zijn weer lekker bezig in Pakistan...
Zolang de islam heel centraal staat in een moslim, en zijn dag/activiteiten plant met islam, Islam wordt ten schande zet, dan is het kwetsend. Maar je bepaald zelf hoe je er op reageertquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat je religie gekwetst wordt ligt toch echt aan jou hoor.
Als mijn religie in een plaatselijk krantje ergens in het midden oosten met een cartoontje wordt
afgebeeld, voor mijn part tot de grond toe wordt afgebrandt, dan zal ik mij daar absoluut niet gekwetst door voelen.
Kan mij wat bommen wat die lui daar denken.
Als je je gekwetst voelt, dan is dat omdat je dat zelf toe laat.
De Pakistaanse politie heeft dinsdag traangas gebruikt om ruim duizend betogers te verjagen die zich toegang hadden verschaft tot de zwaarbewaakte diplomatieke enclave in Islamabad. Zij wilden daar protesteren tegen de spotprenten van de profeet Mohammed. In Lahore richtten duizenden mensen vernielingen aan en werden onder meer westerse bedrijven en een regeringsgebouw in brand gestoken. Zeker twee mensen werden in Lahore gedood door ordetroepen.quote:
Het is toch niet de religieuze taak van een moslim om heel de wereld te bekeren tot zijn geloof?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zolang de islam heel centraal staat in een moslim, en zijn dag/activiteiten plant met islam, Islam wordt ten schande zet, dan is het kwetsend. Maar je bepaald zelf hoe je er op reageert
neequote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:30 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het is toch niet de religieuze taak van een moslim om heel de wereld te bekeren tot zijn geloof?
nogal beledigend hequote:Wie zijn zij om te bepalen wat er wel of niet in een krant in Denemarken mag staan?
We komen er toch niet uit. Feit is dat wij dat wel vinden kunnen en veel moslims niet. Maar aangezien we hier in het westen leven gelden onze regels . Leer ermee leven zou ik zeggen tegen een ieder die er niet tegen kan.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:31 schreef Triggershot het volgende:
nogal beledigend he
Inderdaad zeer beledigend voor de westerse vrijheid.quote:
Maak je niet druk, binnenkort geldt ook in Iran,Syrie, Irak en Afghanistan ook Westerse regelsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:12 schreef Singa het volgende:
[..]
We komen er toch niet uit. Feit is dat wij dat wel vinden kunnen en veel moslims niet. Maar aangezien we hier in het westen leven gelden onze regels . Leer ermee leven zou ik zeggen tegen een ieder die er niet tegen kan.
De publicatie van de cartoons gaat samen met de misvatting dat het westen een schurfthekel heeft aan alle moslims. Ik heb ook geen hekel aan christenen, maar cartoons over jezus mogen van mij ook.
jij snapt hetquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:28 schreef mazaru het volgende:
[..]
Inderdaad zeer beledigend voor de westerse vrijheid.
Waar houdt het op als we nu al de cartoons moeten gaan censureren?
Volgend jaar is het beledigend voor de moslim om de haren te kunnen zien van vrouwen op straat.
Moeten wij dan allemaal in een laken gaan lopen om die tere zieltjes te sparen?
In NL gebruikt men TomTom en in Hongarije de TamTam, hoe oostelijker, hoe minder ontwikkeld.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die kende ik al in 1997, pas nu Hongarije bereikt?![]()
Inclusief de inwoners?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In NL gebruikt men TomTom en in Hongarije de TamTam, hoe oostelijker, hoe minder ontwikkeld.
met andere woorden; het eind is zoek. Vanuit de woestijn bepalen een paar radicale gekken wat wel en niet mag, en wij hebben het maar te slikken, want anders ALLAH AKBAR!quote:
En wat is Allah Akbar?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:48 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
met andere woorden; het eind is zoek. Vanuit de woestijn bepalen een paar radicale gekken wat wel en niet mag, en wij hebben het maar te slikken, want anders ALLAH AKBAR!
Schijnt dat je betekenis niet eens kent dus, Allah akbar is niet enkel te gebruiken bij oorlog, integendeel. Wordt meer gebruikt door gematigden, dan niet radicalenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:49 schreef SocialDisorder het volgende:
schijnen de radicalen nogal graag te schreeuwen als ze ten strijde trekken tegen de ongelovige westerse varkens die allen zullen branden in de hel en allen die met hen heulen
mwah, Mo B schijnt het geroepen te hebben, bij de rellen in Iran hoorde ik het voorbij komen, ik waande me terug in de jaren 90; hakkuhbar.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Schijnt dat je betekenis niet eens kent dus, Allah akbar is niet enkel te gebruiken bij oorlog, integendeel. Wordt meer gebruikt door gematigden, dan niet radicalen
ah, generaliseren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:54 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
mwah, Mo B schijnt het geroepen te hebben, bij de rellen in Iran hoorde ik het voorbij komen, ik waande me terug in de jaren 90; hakkuhbar.
Ga naar Teheran en vraag even.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef SocialDisorder het volgende:
stom van me, ik mag ook de radicalen niet meer over één kam scheren. Wie heb ik beledigd? Welke fatwa heb ik nu weer aan m'n broek hangen?
ik wil nog langer leven dan vandaag dank je wel. Maar als je even uit wilt wijden over het generaliseren, graag, want volgens mij mag je tegenwoordig het woord islam of moslim niet meer in de mond nemen of je generaliseert, kwetst of beledigt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga naar Teheran en vraag even.
Wat mij betreft leef je decennia meer dan mij.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:00 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik wil nog langer leven dan vandaag dank je wel.
Wel als je geen onderscheid kunt maken tussen radicalen en gematigde moslims die wel het beste er van proberen te maken zonder enig vorm van extremismequote:Maar als je even uit wilt wijden over het generaliseren, graag, want volgens mij mag je tegenwoordig het woord islam of moslim niet meer in de mond nemen of je generaliseert, kwetst of beledigt.
Op scholingsniveau is het redelijk hoog. Op cultuurniveau zijn er nog vrij veel overeenkomsten te vinden door de Turkse bezetting. Religie is hoofdzakelijk katholiek en heeft geen enkele invloed op de mensen. Kerken zijn zelfs verder leeggelopen dan in NL.quote:
Blijkbaar beviel Turks cultuur dus, na eeuwen nog aanhang .quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Op scholingsniveau is het redelijk hoog. Op cultuurniveau zijn er nog vrij veel overeenkomsten te vinden door de Turkse bezetting. Religie is hoofdzakelijk katholiek en heeft geen enkele invloed op de mensen. Kerken zijn zelfs verder leeggelopen dan in NL.
jij wilt Mo B of de herrieschopperts in Iran gematigd noemen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat mij betreft leef je decennia meer dan mij.
[..]
Wel als je geen onderscheid kunt maken tussen radicalen en gematigde moslims die wel het beste er van proberen te maken zonder enig vorm van extremisme
Nee de andere 1,2 miljard moslimsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
jij wilt Mo B of de herrieschopperts in Iran gematigd noemen?
Even voor de goede orde; is dit beledigend?
[afbeelding]
(lil kim in een burqa)
Onder gebed wordt het ongeveer 30 x gezegt, en dan nog 5 x per dag. Het is natuurlijk wel duidelijk, wat jij onder moslims ziet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:12 schreef SocialDisorder het volgende:
noem ik de andere 1,2 miljard moslims dan? Nee.
Het is zo dat bij elke rel een luid Allah Akbar te horen valt, en aangezien ik het nog nooit uit de keel van een gematigde moslim gehoord heb, kun je het mij kwalijk nemen als ik de aanname doe dat het een oorlogskreet is?
ah, vooroordelen! Laat horen. Ik weet zeker dat mijn moslimvrienden ook erg benieuwd zijn naar wat je te zeggen hebt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onder gebed wordt het ongeveer 30 x gezegt, en dan nog 5 x per dag. Het is natuurlijk wel duidelijk, wat jij onder moslims ziet.
Ik vooroordelen over de islam?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ah, vooroordelen! Laat horen. Ik weet zeker dat mijn moslimvrienden ook erg benieuwd zijn naar wat je te zeggen hebt.
over iemand die ik niet ken?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:16 schreef SocialDisorder het volgende:
vooroordelen over mij
Bedoeling van:quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:17 schreef SocialDisorder het volgende:
daarom heten het vooroordelen
you tell mequote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bedoeling van:
Waarom zou ik vooroordelen hebben/oordelen over iemand die ik niet ken.
quote:Het is natuurlijk wel duidelijk, wat jij onder moslims ziet.
in combinatie met :quote:
enquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:12 schreef SocialDisorder het volgende:
Het is zo dat bij elke rel een luid Allah Akbar te horen valt, en aangezien ik het nog nooit uit de keel van een gematigde moslim gehoord heb, kun je het mij kwalijk nemen als ik de aanname doe dat het een oorlogskreet is?
lijkt het me niet echt een kwestie van vooroordelenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onder gebed wordt het ongeveer 30 x gezegt, en dan nog 5 x per dag. Het is natuurlijk wel duidelijk, wat jij onder moslims ziet.
Dat denk ik niet, schuift een beetje naar het westen op, maar westerse regels, nahh... En Iran en Syrie moeten we nog wel even op wachten, of heb je soms in Bush z'n agenda gekeken?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:36 schreef Triggershot het volgende:
Maak je niet druk, binnenkort geldt ook in Iran,Syrie, Irak en Afghanistan ook Westerse regels
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |