Genoeg Films/documentaires/trips naar moslimlanden doen the trickquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:22 schreef SocialDisorder het volgende:
ik ben er niet bij als ze bidden, slimpie.
als in het westen de regels van het MO gelden, dan gelden de westerse regels ook in het MO. En de eerste stap is gezet, zie Carnaval.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:23 schreef Singa het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, schuift een beetje naar het westen op, maar westerse regels, nahh... En Iran en Syrie moeten we nog wel even op wachten, of heb je soms in Bush z'n agenda gekeken?
Mwuaah, verwachtingen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:23 schreef Singa het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, schuift een beetje naar het westen op, maar westerse regels, nahh... En Iran en Syrie moeten we nog wel even op wachten, of heb je soms in Bush z'n agenda gekeken?
Ach, gewoon met elkaar praten ook, zo hadden deze rellen ook opgelost voorkomen kunnen worden IMHO.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Genoeg Films/documentaires/trips naar moslimlanden doen the trick
Betreffende methode heb ik ook al toch herhaaldelijk uit de koran gequote?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ach, gewoon met elkaar praten ook, zo hadden deze rellen ook opgelost voorkomen kunnen worden IMHO.
Dat bestaat niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuaah, verwachtingen.
Ik gok beide landen voor 2010
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Blijkbaar beviel Turks cultuur dus, na eeuwen nog aanhang .![]()
yup, wordt tijd dat de koran ook een keer gebruikt gaat worden door de relschoppers, vind je niet?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Betreffende methode heb ik ook al toch herhaaldelijk uit de koran gequote?
Doen ze op hun eigen manier, misinterpretatiequote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
yup, wordt tijd dat de koran ook een keer gebruikt gaat worden door de relschoppers, vind je niet?
wat dat betreft zijn ze in Jordanie/Egypte/Turkije en Al-jazeraa toch ook afgebeeld?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
aanhang?
De cultuurtrekjes vind je voornamelijk terug in de werelderfgoed van monumentale gebouwen en wat gebruiken zoals begroeting en familiebanden maar dit is ook snel aan het vervagen.
In Hongarije zijn de spotprentjes ook gewoon afgedrukt en er viel niemand over.
Carnaval wordt dan ook gevierd zonder restricties van een opdringerig religie.
Mwuaah is niet zo moeilijk als je denkt hoor, ik heb ervaringen op dat gebied.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat bestaat niet.
Je kunt niet van een volk verlangen dat ze van de ene dag op de andere naar een totaal andere cultuur overschakelen.
Zoiets heeft zijn tijd nodig.
Hier in het westen heeft het ook zijn tijd nodig gehad.
Ik heb er mijn twijfels bij dat jou persoonlijke ervaringen hetzelfde zijn als een compleet land als bv. Syrie binnen vier jaar op het niveau van het westen te brengen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuaah is niet zo moeilijk als je denkt hoor, ik heb ervaringen op dat gebied.
De leider der moslimwereld, Ottomaanse rijk voorzetter van Kalifaat/Universeel islamitisch wetgever, is meer seculier dan Nederland.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:40 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb er mijn twijfels bij dat jou persoonlijke ervaringen hetzelfde zijn als een compleet land als bv. Syrie binnen vier jaar op het niveau van het westen te brengen.
Ik zou ook wel antwoord willen geven, maar ik heb geen idee wat die nou eigenlijk zegt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:50 schreef Gokhanwordtgek het volgende:
Heeeelemaal mee eens triggershot
Ja, precies. Syrië als het seculiere paradijs op aarde.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik zou ook wel antwoord willen geven, maar ik heb geen idee wat die nou eigenlijk zegt.
Syrie meer seculier dan Nederland??
Eigenschappen van Turkije tot 1924quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik zou ook wel antwoord willen geven, maar ik heb geen idee wat die nou eigenlijk zegt.
Syrie meer seculier dan Nederland??
Ja, laten we daar een voorbeeld aan nemen. Het leger als machtigste partij die voorkomt dat het land een islamitische staat wordt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eigenschappen van Turkije tot 1924
1. Leider der moslimwereld.
2. Ottomaanse rijk.
3. Voortzetter van Kalifaat.
4. Universeel islamitisch wetgever.
Heeft anno 2006 een meer seculier niveau bereikt dan Nederland.
Leger onderneemt alleen actie als er gevaar dreigt voor Turks seculiere rechtsorde.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:08 schreef klez het volgende:
[..]
Ja, laten we daar een voorbeeld aan nemen. Het leger als machtigste partij die voorkomt dat het land een islamitische staat wordt.
Why not, religieus gezien was Turkije ver voor Syrie ( Turkije verantwoordelijk voor kalifaat )quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:10 schreef mazaru het volgende:
Je kan Turkije toch niet vergelijken met Syrie?
Tuurlijk, we zetten gewoon even die dictator af, vinden de mensen die daar wonen ook helemaal niet erg.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Why not, religieus gezien was Turkije ver voor Syrie ( Turkije verantwoordelijk voor kalifaat )
Nu is er in Syrie een dictator aan de macht, waarom zou het met Syrie niet kunnen?
sinds wanneer vinden VS/Brittanie bij voeren van betreffende acties burgers relevant?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Tuurlijk, we zetten gewoon even die dictator af, vinden de mensen die daar wonen ook helemaal niet erg.
Kijk maar naar Irak, dat gaat toch hartstikke goed?
Ervaring is de bril van het verstand.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sinds wanneer vinden VS/Brittanie bij voeren van betreffende acties burgers relevant?
Glazen van de bril waren niet op sterkte afgesteld tijdens Vietnam/Afghanistan.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ervaring is de bril van het verstand.
Dat komt wel in orde als straks die hele actie in Afghanistan ook fout gaat lopen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Glazen van de bril waren niet op sterkte afgesteld tijdens Vietnam/Afghanistan.
Waarom zou dat fout lopen? Karzai is ongekend poulair in Afghanistan, de Taliban is een gemarginaliseerd groepje.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat komt wel in orde als straks die hele actie in Afghanistan ook fout gaat lopen.
Laten we hopen van niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat komt wel in orde als straks die hele actie in Afghanistan ook fout gaat lopen.
Toch heeft geloof waarschijnlijk nog altijd meer invloed op de Turkse maatschappij dan de Nederlandse. Daarnaast ontstaan de problemen met religies in Nederland door conflicten met bepaalde groepen immigranten .... een probleem dat Turkije veel minder kent.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eigenschappen van Turkije tot 1924
1. Leider der moslimwereld.
2. Ottomaanse rijk.
3. Voortzetter van Kalifaat.
4. Universeel islamitisch wetgever.
Heeft anno 2006 een meer seculier niveau bereikt dan Nederland.
Onder sociale clubhuizen etc, bij Ambtelijke functies/keuzes heeft geloof niets in te brengenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:34 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Toch heeft geloof waarschijnlijk nog altijd meer invloed op de Turkse maatschappij dan de Nederlandse.
Turkije heeft genoeg ervaring rondom conflicten tussen de bevolkingsgroepen denk maar aan Armenen/koerden/Arabieren/Alavieten/Turken etc.quote:Daarnaast ontstaan de problemen met religies in Nederland door conflicten met bepaalde groepen immigranten .... een probleem dat Turkije veel minder kent.
Je bent echt nooit in Istanbul geweest he, Turkije kan racen op verschillende technologische/medische fronten met NLquote:Verder kun je Turkije niet met Nederland vergelijken. Wij hebben nog altijd tientallen jaren technische en economische voorsprong op dit land.
* Het volk maakt een maatschappij. Indirect is die invloed er dus wel degelijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onder sociale clubhuizen etc, bij Ambtelijke functies/keuzes heeft geloof niets in te brengen
[..]
Turkije heeft genoeg ervaring rondom conflicten tussen de bevolkingsgroepen denk maar aan Armenen/koerden/Arabieren/Alavieten/Turken etc.
[..]
Je bent echt nooit in Istanbul geweest he, Turkije kan racen op verschillende technologische/medische fronten met NL
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik heb er een hard hoofd in.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:32 schreef klez het volgende:
[..]
Waarom zou dat fout lopen? Karzai is ongekend poulair in Afghanistan, de Taliban is een gemarginaliseerd groepje.
Sommige punten ben ik met je eens sommige punten niet, het is niet mijn intentie om een offtopic discussie te voeren, maar als je het toch wil reageer ik eropquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:45 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
* Het volk maakt een maatschappij. Indirect is die invloed er dus wel degelijk.
* De diversiteit in Nederland is vele malen groter. Turkije kent geen vergelijkbare stromen immigranten met de daaraan verbonden diversiteit aan culturen en religies.
* Bijna elk groot land heeft wel een sterke technologische en economische regio. Momenteel is Nederland op toeristisch gebied na gewoon superieur aan Turkije. De economische groei van Turkije is grotendeels te danken aan geld afkomstig uit de EU en VS. Het land heeft ook wel een redelijke potentie, maar is momenteel nog gewoon een zwaar onderontwikkelde regio.
Ik ben overigens meerdere malen in Istanbul geweest. Geweldige stad!
Ik heb er ook 1!quote:
slechte ontwikkelingquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:15 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb er ook 1!![]()
Barroso spreekt steun uit voor Denemarken
Uitgegeven op dinsdag 14 februari 2006 om 12:50:41, bijgewerkt om 19:57:37
(Novum/AP) - De voorzitter van de Europese Commissie, José Manuel Barroso, heeft steun uitgesproken voor Denemarken in het dispuut over de spotprenten van de profeet Mohammed. In een dinsdag verschenen interview met Jyllands-Posten, de Deense krant die de spotprenten oorspronkelijk publiceerde, zei Barroso dat de vrijheid van meningsuiting een fundamentele waarde is in Europa en dat het 'beter is teveel te publiceren dan geen vrijheid te hebben'.
Wat een slappe zak. Als ie een beetje stijl had dan stuurde ie een mooie ansichtkaart met een geitje erop.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:26 schreef Meki het volgende:
Excuses Finland voor cartoons
HELSINKI - Premier Matti Vanhanen van Finland heeft dinsdag zijn excuses aan de moslimwereld aangeboden voor de publicatie van de omstreden Deense spotprenten over de islamitische profeet Mohammed op een Finse website. Dat meldde het Finse persbureau FNB.
„Ik bied mijn mijn verontschuldigingen namens mijzelf en de Finse regering aan dat de religieuze gevoelens van moslims zijn gekwetst”, zei Vanhanen dinsdag tegen een journalist van FNB in Turijn. De liberale premier, zelf een oud-journalist, volgt in de Italiaanse stad de Olympische Winterspelen.
Een kleine extreemrechtse Finse groep heeft maandag de Mohammed-cartoons op zijn website geplaatst. De twaalf spotprenten, die in september voor het eerst in de Deense krant Jyllands Posten werden geplaatst en later ook in andere Europese kranten en op websites, hebben de afgelopen weken tot massale en gewelddadige protesten in de moslimwereld geleid
Heel goed iemand die dat goed inziet
Prima ontwikkeling. Vrijheid van meningsuiting weegt imo zwaarder dan een status-aparte voor een stel hypergevoelige kameelcoureurs.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
slechte ontwikkeling
de imago gaan dan naar beneden![]()
Vind je het niet frappant dat dezelfde linkse hoek die toen om het hardst riep dat dat gewoon moest kunnen, nu allerlei nuances aan het zoeken is omtrent "belediging".quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef SocialDisorder het volgende:
In NL is er een rechtzaak rond Gerard Reve geweest, 1966, over een gedicht waarin hij God vergeleek met een ezel, waar hij de fysieke liefde mee bedreef. Reve is daarin in het gelijk gesteld, en daarmee is in NL jurisprudentie opgesteld; geen enkel religieus symbool of figuur staat boven de vrijheid van meningsuiting.
Hoe graag sommigen het ook zouden willen, je verkleden als Mohammed, hoewel vragen om problemen als je moslims tegenkomt, is niet tegen de wet, en het lijkt mij sterk dat een carnavalsvereniging boven de wet staat.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:04 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik weet niet, heeft de linkse hoek zich al uitgesproken hierover? Voor zover ik weet zijn ze eerst aan het overleggen hoe de stemming in Nederland is, voor ze hun mening kunnen vormen.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sommige punten ben ik met je eens sommige punten niet, het is niet mijn intentie om een offtopic discussie te voeren, maar als je het toch wil reageer ik erop
Superieur aan de geweldsuitbarstingen van moslims.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:36 schreef Ringo het volgende:
Minister Italië draagt T-shirt met spotprent Mohammed
Uitgegeven: 14 februari 2006 23:50
Laatst gewijzigd: 14 februari 2006 23:50
ROME - De Italiaanse minister van Bestuurlijke Vernieuwing, Roberto Calderoli, heeft T-shirts laten drukken met daarop de spotprenten van de profeet Mohammed die in de islamitische wereld voor zoveel verontwaardiging hebben gezorgd.
"Ik zal ze zelf vanaf vandaag dragen", zei de bewindsman van de separatistische Lega Nord dinsdag tegen het Italiaanse persbureau ANSA. "Ik zou dit initiatief geen provocatie willen noemen, maar een uitnodiging tot dialoog."
Calderoli vindt tevens dat "een einde moet worden gemaakt aan het hypocriete onderscheid tussen terroristische islam en vreedzame islam".
bron: www.nu.nl
--------------------
Het wordt nu wel een treurig spelletje. Alle troeven zijn gespeeld, nu komen de valse grijnzen.![]()
Gewoon zijn morele plicht. Europa staat voor vrijheid. Vrijheid waar veel moslims die in eigen land geen toekomst meer hadden gretig gebruik van maken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
slechte ontwikkeling
de imago gaan dan naar beneden![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |