jammer iddquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Tasje het volgende:
Ik kon dit topic niet meer vindenMaar ik ben vanmiddag gezakt...
![]()
Ik was niet besluitvaardig genoeg, en had wat foutjes op de snelweg, het was superdruk dus kon maar 80, dus wilde ik iemand voorbij terwijl er al iemand aan t inhalen was![]()
Verder nog een keer een fietser niet gezien.
Maarja volgende keer beter..
ja ook ervaring mee. vooraf zei mn moeder de hele tijd dat ik haar auto mocht lenen. toen kreeg ze aanrijding, totalloss verklaard, 'nieuwe' auto (uit 2003 geloof ik).. ik haal mn rijbewijs en ineens zegt ze ja ik vind het toch wel eng hoor.. in die 'oude' had ik het niet zo erg gevonden.. maar ik mocht hem wel lenenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:22 schreef Robin__ het volgende:
FF vraagje, waren jullie ouders erg 'blij' toen je hun auto daadwerkelijk wilde lenen nadat je geslaagd was?
Maat van me krijgt de auto van zn ouders dus echt onder geen beding meetot ie wat meer rij ervaring had
Ach ja inderdaad...keep trying! De aanhouder wintquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Tasje het volgende:
![]()
Ik was niet besluitvaardig genoeg, en had wat foutjes op de snelweg, het was superdruk dus kon maar 80, dus wilde ik iemand voorbij terwijl er al iemand aan t inhalen was![]()
Iedereen prijst zn examintor de hemel in zowat.. ookal zijn ze gezaktquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:12 schreef randysgz het volgende:
voor degene die ook binnenkort opmoeten http://www.examinatoren.nl/![]()
Ja want je moet kunnen laten zien dat je een bijzondere manoevre kan uitvoeren..invoegen en uitvoegen dat is!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:56 schreef MatiCe het volgende:
Ik heb disndag examen. Nu ging de rijles vandaag wel goed, maar voor de TTT ging de rijles ook goed en toen heb ik het ook zwaar verknalt (al heb ik wel vrijstelling), dus ik weet niet wat ik ervan moet denken.
ga je met het examen eigenlijk altijd op de snelweg rijden?
Staan alleen niet zoveel examinatoren op hé..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:12 schreef randysgz het volgende:
voor degene die ook binnenkort opmoeten http://www.examinatoren.nl/![]()
Nee, want dat is absoluut niet 't belangrijkste.. Ze gaan der vanuit als je binnen de bebouwde kom goed (genoeg) rijden kunt, dat je dat op de snelweg ook wel kunt..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja want je moet kunnen laten zien dat je een bijzondere manoevre kan uitvoeren..invoegen en uitvoegen dat is!
Jammer!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Tasje het volgende:
![]()
Ja het was de eerste keer, ik plan gelijk mn nieuwe examen in en tot die tijd nog wat extra lessen. Nu weet ik waar t aan ligt, dus daar gewoon op letten de volgende keerquote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:11 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Nee, want dat is absoluut niet 't belangrijkste.. Ze gaan der vanuit als je binnen de bebouwde kom goed (genoeg) rijden kunt, dat je dat op de snelweg ook wel kunt..
[..]
Jammer!Was het je eerste keer?
Nou idd, gewoon lekker door gaan hoor, nog wat extra rijlesjes inplannen, je zelfvertrouwen qua autorijden wat opkrikken en gewoon weer lekker ervoor gaan!
De aanhouder wint!!
Jammer.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:54 schreef Tasje het volgende:
[..]
Ja het was de eerste keer, ik plan gelijk mn nieuwe examen in en tot die tijd nog wat extra lessen. Nu weet ik waar t aan ligt, dus daar gewoon op letten de volgende keer![]()
Mijn instructrice zei van wel, aangezien ik dus ook al de vrijstelling heb. Dan is het zowat zeker dat je de snelweg op moet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:56 schreef MatiCe het volgende:
Ik heb disndag examen. Nu ging de rijles vandaag wel goed, maar voor de TTT ging de rijles ook goed en toen heb ik het ook zwaar verknalt (al heb ik wel vrijstelling), dus ik weet niet wat ik ervan moet denken.
ga je met het examen eigenlijk altijd op de snelweg rijden?
Ja, daar kwam ik deze week ook achter. Schooiers daar bij het CBRquote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:30 schreef Tasje het volgende:
Ik had ook een vrijstelling, maar ik wist dus niet dat die alleen voor het eerste examen geld.. Nu moet ik de 2e keer dus alsnog mn bijzondere verrichtingen doen![]()
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:54 schreef Sylvana het volgende:
hhm, rijbewijs kost hier ruim 55 euro, best veel dusmaar vast ff sparen
We hebben een winnaarquote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:54 schreef Sylvana het volgende:
hhm, rijbewijs kost hier ruim 55 euro, best veel dusmaar vast ff sparen
In Enschede is het 45,65 en dat voor een stukje roze papier, dat je zo zelf in elkaar knutseltquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
We hebben een winnaar![]()
schofterig dat dat per gemeente verschillend is (soms gewoon meer dan het dubbele!!!)
(er was toch iemand hier die m voor 21 euro had?) almere is ook fucking duur.. 50,25
Ik betaalde hier in Gouda ¤ 25,25quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
schofterig dat dat per gemeente verschillend is (soms gewoon meer dan het dubbele!!!)
(er was toch iemand hier die m voor 21 euro had?) almere is ook fucking duur.. 50,25
Was het zo erg?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:06 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Jeetje mina, wat een rijles vandaag. Geeft me érg veel moed voor m'n examen donderdag!![]()
![]()
![]()
Kon wel janken!!!![]()
Ja.quote:
De rijles voor mijn TTT ging ook heel slecht, ook iets van 4 ingrepen gehad. Hele domme fouten gemaakt, maar tijdens de TTT ging het juist wel heel goedquote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:17 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ja.![]()
Ik heb ze niet geteld, maar vast wel 'n stuk of vijf ingrepen.
Reed onrustig, was superzenuwachtig, voor donderdag al... Verder gingen bijzondere verrichtingen verkeerd, zat me echt op te vreten in die auto..
![]()
]quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:12 schreef Robin__ het volgende:
Daar maak ik me ook niet zo druk om, ik houd opzich wel van een beetje stress.. normaal gesproken presteer ik dan beter, al heb ik natuurlijk nog nooit zo'n soort praktijk examen afgelegt..
Het cbr in bussum ligt practisch naast een, redelijk groot kruispunt met allemaal opritten en moeilijke zooi, als ik examinator was zou ik sowieso op de heen of terugweg daar langs rijdenal vind ik snelweg eik nooit zo'n probleem
rare binnensteden zijn een stuk lastiger.. Hoop dat ik ook snel een examen datum weet.. maar momenteel weinig tijd om te lessen
zal nog wel even duren (18 of 19 lessen gehad.. leskaart = chaos)
breda 34 euroquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Als je ouder bent dan 70 jaar, is een rijbewijs nog maar 5 jaar geldig. Jouw rijbewijs is 10 jaar geldig.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:21 schreef MatiCe het volgende:
Moet je je rijbewijs eigenlijk ophalen in de gemeente waar je woont? Anders doe ik even Hengelo aan, dat scheelt toch vijf euro met Enschede.
Ik zie op de site van Hengelo trouwens ook staan: rijbewijs voor een periode korter dan tien jaar, wat houdt dat in?
Jumbo betaalt niet echt goed he jurre?quote:Op zondag 12 februari 2006 13:25 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Als je ouder bent dan 70 jaar, is een rijbewijs nog maar 5 jaar geldig. Jouw rijbewijs is 10 jaar geldig.
Je moet inderdaad het rijbewijs ophalen in de gemeente waar je burger van bent. Ik moest dat in Groningen(terwijl ik in mijn geboortegemeente, Haaksbergen -> dichtbij Enschede, leste)
Maakt niet uit, bonita is een bitchquote:Op zondag 12 februari 2006 13:51 schreef Jurrio het volgende:
Valt mee hoor. Ik mag niet klagen.
maar dit is offtopic![]()
Hmm... Dan hoop ik maar 't beste.. 't Leek wel of ik gister superzenuwachtig was al voor donderdag!quote:Op zondag 12 februari 2006 11:42 schreef mirelia het volgende:
@Zonnestraaltje.... mijn slechtste rijles was die de dag voor mijn examen
Examen ging perfect dus niet getreurd
Het leek de dag ervoor wel of ik net begon en op het examen leek het alsof ik al jaren mijn rijbewijs had
Deze keer ga je het halen...ik voel het gewoonquote:Op zondag 12 februari 2006 14:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Hmm... Dan hoop ik maar 't beste.. 't Leek wel of ik gister superzenuwachtig was al voor donderdag!
Ik zie het wel
Ik ga m'n best doen!quote:Op zondag 12 februari 2006 16:01 schreef mirelia het volgende:
[..]
Deze keer ga je het halen...ik voel het gewoon
Gewoon rustig blijven en zeker overkomen dan moet het goed gaan (en een beetje geluk natuurlijk)![]()
Heeft idd geen enkele keer iets uitgehaald..quote:Op zondag 12 februari 2006 16:51 schreef Robin__ het volgende:
vorige keer heeft het iig niet geholpen dat ie mee ging he![]()
Mijn examen was ook 200 euro idd, maar dit is m'n herexamen, dies 180 euro. Voorrijden zit er niet bij in, kost nog 'ns 40 euro.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:44 schreef Robin__ het volgende:
Ok, zit dat er bij jou bij in zegmaar, dat voorrijden? Ik weet alleen dat ik 200,- betaal voor een examen verder nix. Oke het is sowieso 15 min rijden (vooral snelweg.. maar het kan ook langer, stukje door bussum enzo) (ik neem maar aan dat je er sowieso zelf heenrijd) maar lijkt me toch wel relaxt om een beetje langer nog te kunnen wennen.. (ik vraag het wel als we het over examen hebben.. daar niet van, maar vroeg het me af.. kan niet wachten tbh)
Dat zou voor mij 'n heel end langs de vaart rijden zijn.. Zo'n 20 km.. en daarna paar km. snelweg.. haha.. dus rijdt liever ook rondje door de stad voor het afrijdenquote:Op zondag 12 februari 2006 18:34 schreef Sylvana het volgende:
Ik neem niet een hele les voor ik ga afrijden. Ik rij gewoon van huis naar het cbr en dat vind ik lang genoeg, anders dan ben ik weer bang dat ik me concentratie ga verliezen als ik al te lang gereden heb
Ik heb er in Almere 41 euro voor betaald...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die 'maar' eens per week lessen, hoor, en zij vergeten ook niet telkens alles!quote:Op zondag 12 februari 2006 23:37 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga morgen weer lessen na een week. Om 19:00 weer rijden. Hopelijk ben ik niet teveel vergeten
Heb je al een intest gedaan dan? Dat wijst dan uit of je geschikt bent voor een 10-daagse.quote:Op maandag 13 februari 2006 02:33 schreef Robbiej het volgende:
10 daagse cursus wil ik doen. is dat wat? ik wil dit in de maand augustus doen wanneer ik 18 word. heb al redelijk veel rijervaring.
Gefeliciteerdquote:
Dat heb ik ook, maar ik heb er alle vertrouwen in. Morgenochtend afrijden.quote:Dat blijf je tot je examen horen. Spiegelen!! Het is alleen een beetje jammer dat ik 4 dagen voor mn examen nog niet genoeg op mijn nacontrole / dooie hoek let, en ik een examinator heb die daar erg op let
Ga nou eerst maar eens lessenquote:Op maandag 13 februari 2006 09:53 schreef Robbiej het volgende:
Mja ik word pas 7 augustus 18. (heb al wel mn auto. (Peugeot 205 1.4 GT) voor op een afesloten plek om te oefenen met mn vader) wat ik echt moet aanleren is 2 handen aan het stuur en dan terugpakken met sturen. ik rijd graag met 1 hand..en moet nog iets ruimer bochten nemen. voor de rest gaat alles keigoed. in 2 uur tijd. geen 1 keer uitgevallen. schakelen van 1 t/m 5 gaat allemaal perfect. remmen gaat goed. kijken gaat ook steeds beter. moet alleen nog iets vaker oefenen met de spiegels. dat is een puntje waar ik aan moet werken.
quote:
Het is zooo slecht om te gaan rijden voordat je begint met lessen. Als je het bij de rijschool anders leert, kost het extra veel tijd alles weer af te leren.quote:Op maandag 13 februari 2006 09:53 schreef Robbiej het volgende:
Mja ik word pas 7 augustus 18. (heb al wel mn auto. (Peugeot 205 1.4 GT) voor op een afesloten plek om te oefenen met mn vader) wat ik echt moet aanleren is 2 handen aan het stuur en dan terugpakken met sturen. ik rijd graag met 1 hand..en moet nog iets ruimer bochten nemen. voor de rest gaat alles keigoed. in 2 uur tijd. geen 1 keer uitgevallen. schakelen van 1 t/m 5 gaat allemaal perfect. remmen gaat goed. kijken gaat ook steeds beter. moet alleen nog iets vaker oefenen met de spiegels. dat is een puntje waar ik aan moet werken.
Klopt, maar hij denkt nu dat ie het al heel goed kan, komt ie tegen die tijd wel achter.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:15 schreef Providentia het volgende:
[..]
Het is zooo slecht om te gaan rijden voordat je begint met lessen. Als je het bij de rijschool anders leert, kost het extra veel tijd alles weer af te leren.
quote:Op maandag 13 februari 2006 19:54 schreef lambrusco_bianco het volgende:
jullie gaan lachen als jullie lezen wat deze doos nu weer heeft meegemaakt met haar net gekochte autootje:
http://velvetrock.punt.nl
schaam me dood
Het is jou niet overkomen?quote:Dit is mij natuurlijk niet overkomen, wat denken jullie wel...
maare, hoe zou dit zitten met de auto dan? Toveren zij die tevoorschijn ofzo?quote:Aanvraag via internet maakt rijexamen helft goedkoper
Uitgegeven: 13 februari 2006 14:39
AMSTERDAM - Wie een rijexamen aanvraagt via internet is stukken goedkoper uit. Het aanvragen van het examen via www.autorijexamen.nl kost 89,95 euro. Het voordeel kan oplopen van 75 tot 100 euro per aanvraag.
De digitale aanvraag is ook mogelijk voor de rijexamens voor vrachtauto, personenvervoer, motorfiets of aanhanger.
Op de website kunnen eindexamenkandidaten het aanvraagformulier digitaal invullen, waarna autorijexamen.nl de aanvraag direct doorstuurt naar het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR). Examenkandidaten krijgen bij directe betaling op de dag van de aanvraag de datum van het examen door.
Ja dat is het addertje onder 't gras... ;-)quote:Op maandag 13 februari 2006 21:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
maare, hoe zou dit zitten met de auto dan? Toveren zij die tevoorschijn ofzo?
Helemaal niet erg hoor.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:54 schreef lambrusco_bianco het volgende:
jullie gaan lachen als jullie lezen wat deze doos nu weer heeft meegemaakt met haar net gekochte autootje:
schaam me dood
hehe dit heb ik al twee keer meegemaakt.. 2x bij snelweg, ik schakel naar zn drie, lekker aan het optrekken, ineens gaat het supertraag. ik denk wat is dat?quote:Op maandag 13 februari 2006 22:02 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ mirelia: goed te horen dat jij ook zulke situatues kent...
Het schakelen in mijn auto gaat zoveel minder soepel dan in de leswagens. Kwestie van wennen. Heb in 4 lesauto's gelest en de laatste schakelde ook stroef. na 6 uur les in die wagen merkte in er niets meer van.
Ach, maak je geen zorgen joh. Nergens voor nodig, maakt niks uit. Dat kan iedereen gebeuren. Niemand zal dat je kwalijk nemen. En je zal er van geleerd hebben. En dat is belangrijk.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:54 schreef lambrusco_bianco het volgende:
schaam me dood
Je gaat hem gewoon halen, laat je het even weten?quote:Op maandag 13 februari 2006 23:16 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Morgenavond 20.00 theorie. Vorige keer 1 foutje teveel, gaat me dit keer dus zeker niet gebeuren! Heb er zin innou okee, dát ook weer niet... maar ben er wel meer van overtuigd dan vorige keer
Nu, om precies te zijn!quote:Op maandag 13 februari 2006 23:45 schreef lambrusco_bianco het volgende:
hi schatten nieuwe dag, nieuwe kansen.... succes weer allemaal!
Veel plezier morgen!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:15 schreef Badabingea het volgende:
Ik gaat trouwens naar bedje toe. En dan morgen om half 9 voor het gemeentehuis staan, omdat ze vandaag maar gesloten waren om 1 uur al.
Tuurlijkquote:Op maandag 13 februari 2006 23:19 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Je gaat hem gewoon halen, laat je het even weten?![]()
Nog succes vanavond!quote:Op maandag 13 februari 2006 23:16 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Morgenavond 20.00 theorie. Vorige keer 1 foutje teveel, gaat me dit keer dus zeker niet gebeuren! Heb er zin innou okee, dát ook weer niet... maar ben er wel meer van overtuigd dan vorige keer
Net even gereden, echt lekker joh! Alle vrijheid, heerlijk!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Veel plezier morgen!
Ik hoop vrijdagochtend in alle vroegte voor het gemeentehuis te staan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 89% gewijzigd door Badabingea op 14-02-2006 13:33:18 ]KLAAS JAN HUNTELAAR
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:22 schreef Badabingea het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Matice!![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shuffle up and deal!!!
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:25 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrie foutjes!!!
pfew![]()
![]()
![]()
volgens mij is dat pas vanaf ergens aan het einde van dit jaar.. maar misschien wil hij je extra motiveren, dus dan heb ik nix gezegdquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:54 schreef Repeat het volgende:
zo net terug van mn les, ging redelijk. Hij blijft vinden dat ik beter moet kijken en meer vooruit moet kijken zodat ik zie hoe de rijstroken lopen (afslaande banen etc)
Verder vertelde hij me ook dat vanaf 7 maart ofzo de rijexamens niet meer via papier gingen, en dat je vanaf dan dus je rijbewijs niet meer diezelfde dag kunt ophalen, maar pas de volgende dag.
naja maakt me ook niet uit, ik ga ervoor om mn rijbewijs gewoon in 1 keer te halenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:45 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
volgens mij is dat pas vanaf ergens aan het einde van dit jaar.. maar misschien wil hij je extra motiveren, dus dan heb ik nix gezegd
Uhmmm dat hoort 'n instructeur bij een 'gewone' rijopleiding ook te doen, hoor!quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:32 schreef lambrusco_bianco het volgende:
ris maakt wel dat instructeurs in de auto onder de lessen maar een potje kunnen aanrommelen... alles gaat gestructureerd... ik heb de gewone opleiding gedaan en nooit is er op een kaart bijgehouden wat ik allemaal had geleerd enzo. Bij mijn laatste instructeur kreeg ik bij de gewone opleiding aan het eind van de les een kaart te zien weaarop hij alle vorderingen schreef. kan me voorstellen dat zulke dingen in ris-opleidingen heel duidelijk zijn.
bakkertje: goed gedaan!
Nee, vooral niet tijdens rijles. Het inhalen doe ik toch nooit goed, behalve op het examenquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:18 schreef Knoekie het volgende:
Ik had trouwens vanmorgen ook nog rijles. En het ging goedAchteruit rijden krijg ik steeds beter onder de knie. Achteruit inparkeren gaat al prima. Vandaag eerste keer op snelweg gereden. Wel leuk voor een tijdje maar hoeft voor mij ook niet te lang
deed de mijne ook nietquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:06 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Uhmmm dat hoort 'n instructeur bij een 'gewone' rijopleiding ook te doen, hoor!
Warme Bakker, gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:58 schreef Vogel87 het volgende:
vanochtend 9.00 ben ik in de druilerige weersomstandigheden ook geslaagd!!![]()
Bedanktquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Lekker man!
Al beetje rond gereden?
Nou je het zegt, ik heb nu al vanaf november mijn rijbewijs maar nog nooit alleen op de snelweg gereden. Wordt toch maar eens tijd danquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:28 schreef Badabingea het volgende:
Net ff in me eentje op de snelweg gereden, wat een vrijheid.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:13 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Nou je het zegt, ik heb nu al vanaf november mijn rijbewijs maar nog nooit alleen op de snelweg gereden. Wordt toch maar eens tijd dan![]()
Ik moest mn fotos al hebben voordat ik af ging rijden, omdat de foto op je rijvaardigheidsverklaring hetzelfde moest zijn als die op je rijbewijs...quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:56 schreef Vogel87 het volgende:
[..]
BedanktJa, vanochtend meteen ff naar de fotozaak en gemeentehuis gereden om rijbewijs daar op te halen. Ik had helemaal niet bedacht dat je nog niet mag rondrijden als je je rijbewijs nog niet hebt opgehaald, maar dat maakt nu ook niet meer uit
Wel ff wennen in zo'n krappe Suzuki zonder stuurbekrachting. Ben een BMW gewend
Kan ik trouwens aan je andere reactie afleiden dat jij morgen moet?
Succes morgen, je kunt het wel!quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Jaaa.. morgen afrijden... 4e keer..
Succes! En positief blijven; het lukt je vast welquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Jaaa.. morgen afrijden... 4e keer..
De eerste is vooruit inparkeren, de 2e achteruit?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:29 schreef Repeat het volgende:
hoe moeten jullie trouwens inparkeren? Ik zo:
[afbeelding]
In 1 beweging zo 90 graden draaien en het vak in dus. Uiterst onhandig dus omdat je snel niet goed uitkomt.
Dit is veel makkelijker:
[afbeelding]
Volgens mij doet ook iedereen die ik ken die zn rijbewijs al heeft het zo.
Wat moeten jullie? Als jullie ook die onderste manier willen ga ik daar ook even over beginnen bij mn instructeur
Repeat bedoeld ze beide achteruit, neem ik aan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:32 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
De eerste is vooruit inparkeren, de 2e achteruit?![]()
Dan moet ik ze allebei.
Ah, de 1e dan.quote:
Anders zou je instructeur ook wel gezegd hebben dat er twee manieren voor zijn, denk ik?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:39 schreef Repeat het volgende:
Tuurlijk sluit ik me dan aan bij het cbr, ik wil gewoon mn rijbewijs halen. Maar als die 2e manier ook mocht, waarom zou ik het mezelf dan moeilijk maken?Daarom wilde ik het even weten hoe dit bij anderen ging...
Dat zij m'n instructeur nou ookquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:35 schreef juliusbackpacking het volgende:
instructeur altijd thuis laten, waarom: Zo stel je de examinator in de gelegenheid om makkelijker een foutje door de vingers te zien. Ik wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen maar als er een instructeur achter in zit is hij enigzins beperkt ivm het ophouden van zijn naam/reputatie.
Althans dat heb ik me laten vertellen, ik had sowieso geen behoefte aan 2 ogen in me rug die aan het meeloeren waren.
tijdens het remmen alvast schakelen naar je lagere versnelling, maar koppeling nog niet laten opkomen. Dan pas als je je rem los hebt gelaten je koppeling laten opkomen (dit is dus echt vlak voor of bijna in de bocht).quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:14 schreef X-eCuTe het volgende:
net 8e les gehad.... ik vind het terugschakelen voor de bocht nog irritant...
Je snapt dat als je je koppeling ingedrukt houdt en je stuurt een bocht in bij het remmen dat je enorm veel grip verliest he? Je kan dan niet remmen op de motor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
tijdens het remmen alvast schakelen naar je lagere versnelling, maar koppeling nog niet laten opkomen. Dan pas als je je rem los hebt gelaten je koppeling laten opkomen (dit is dus echt vlak voor of bijna in de bocht).
Ja, je moet je koppeling intrappen, maar niet tijdens het remmen, op het allerlaatste moment pas. Het is nog slecht voor je koppeling ook, als je te vroeg van positie verwisselt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:40 schreef Repeat het volgende:
als jij wilt terugschakelen voor een bocht tijdens het remmen moet je toch echt je koppeling intrappenJe kan hem dan ook niet laten opkomen als je nog aan het remmen bent, dat loopt dan echt niet soepel doordat je de motor dan harder gaat zitten afremmen dmv je rem die je indrukt.
Op mijn rijvaardigheidsbewijs heb ik een oude pasfoto laten plakken (document voor een paar uur) en op het rijbewijs zit een nieuwe. Deden ze in Enschede niet moeilijk over, maar misschien in andere gemeenten wel?quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:48 schreef Providentia het volgende:
[..]
Ik moest mn fotos al hebben voordat ik af ging rijden, omdat de foto op je rijvaardigheidsverklaring hetzelfde moest zijn als die op je rijbewijs...
JUIST JUUL,quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:35 schreef juliusbackpacking het volgende:
instructeur altijd thuis laten, waarom: Zo stel je de examinator in de gelegenheid om makkelijker een foutje door de vingers te zien. Ik wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen maar als er een instructeur achter in zit is hij enigzins beperkt ivm het ophouden van zijn naam/reputatie.
Althans dat heb ik me laten vertellen, ik had sowieso geen behoefte aan 2 ogen in me rug die aan het meeloeren waren.
Als je het fijn vind zal ik het gewoon doen. Zeker als je er eentje hebt die alle examinatoren kent. We waren lekker aan het ouwehoeren met mijn examen. En een heel rlxt sfeertjequote:Op donderdag 16 februari 2006 07:21 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
JUIST JUUL,
ik heb ook sterk het gevoel dat ik NIET was geslaagd als ik de instructeur achterin had laten meerijden. Het kan dus in je voordeel werken; thuislaten die instructeur. En zak je, neem hem de volgende keer wel mee.
Na 7 lessen is dat ook nog niet zo heel erg hoorquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:33 schreef Fatality het volgende:
Ik kan nog steeds voor geen kut rijden, 7 lessen gehad nu
Nouja wegrijden in 1 naar 2 naar 3 gaat nu wel gewoon soepel, zonder geschok. Remmen voor rotondes gaat wel soepel.. rotondes rijden ook redelijk soepel, alleen als er ander verkeer in de buurt is ben ik vaak de weg kwijt.. niet wetend of te remmen/ gas.. koppeling. Beetje een kwestie van koelbloedigheid vrees ik. Heb ook al bijna een Duitser aangereden (niet zo erg opzich). Mja ik heb nog 23 lessen om t te leren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Na 7 lessen is dat ook nog niet zo heel erg hoor
Je bedoelt op de motor afremmen. Dat wordt ook afgeraden, omdat normaal remmen beter is voor je auto. Moderne motoren kunnen makkelijk ertegen. Zolang je de koppeling maar niet in de bocht zelf ingedrukt houdtquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:10 schreef I_PANDA_I het volgende:
Ik heb altijd geleerd om de koppeling vóór de rem op te laten komen.
Dat wil zeggen. Je komt aanrijden, je gaat remmen, koppeling in, schakelen, koppeling op laten komen en de rem erachter aan. Je moet dan wel zorgen dat je niet te weinig snelheid hebt anders gaat het inderdaad niet soepel.
Tegenwoordig weet ik niet precies meer wat ik doe, tis maar net hoe het mezelf uitkomt
Ik had het om 14.55 uur.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:30 schreef GrupoBalanca het volgende:
@ Zonnestraaltje: hoelaat moet je morgen afrijden? erg vroeg in de ochtend of in de middag?
TTT moet je nog doen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:27 schreef Shirley het volgende:
Sjongejonge...ik ga stoppen met rijden hoor! De laatste 3 lessen maak ik alleen maar domme fouten. Vandaag had ik steeds ruzie met de koppeling, bv. ipv. in z'n 1 gewoon in z'n 3 zetten, of andersomEn m'n examen is nog steeds niet gepland! Blijkt dat ik eerst moet betalen! Alsof ik zomaar meer dan 200 euro uit m'n zak kan trekken als ik eerst nog een TTT moet betalen..
Kutzooi.
Het is min of meer verplicht geloof ik. En ik vind het toch wel handig, want behalve de vrijstelling wen je ook aan het 'examengevoel' en aangezien ik nogal een stresskip ben, vind ik het persoonlijk wel handig. Maar iedereen ervaart dan anders.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:32 schreef Devilnl het volgende:
[..]
TTT moet je nog doen?
TTT slaat nergens op.. Die vrijstelling heb je niks aan. geeft ze alleen maar tijd om je ergens anders op tenaaien
zonder vrijstelling op bv bochtje achteruit (als dat bestaat) kun je (als je mazzel hebt) gewoon 5minuten om klooien, omdat je toch alle andere auto's/fietsers voor moet laten gaan (en jij stil blijft staan)
in die tijd kun je geen fouten maken (noujah daar ga ik niet vanuit iig)
Imo.. TTT kost een vermogen. en je schiet er niks mee op
---
Jammer Zonnestraaltje![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:58 schreef Shirley het volgende:
[..]
Het is min of meer verplicht geloof ik.
Bij sommige rijscholen wel. Daar zitten ze standaard in het lespakket.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:00 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Nee hoor.. haha.. Hoe kom je daar bij?
Rijscholen bieden toch vaak, naast de mogelijkheid tot pakketten enzo, ook wel de mogelijkheid tot losse lessenquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:02 schreef Shirley het volgende:
[..]
Bij sommige rijscholen wel. Daar zitten ze standaard in het lespakket.
Het gaat vooral om het kijken. Niet om de handeling zelf.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:29 schreef NiteSpeed het volgende:
Mijn rijleraar zegt zelfs dat ik me laat naaien als ik een TTT doe, omdat ik al lang bijzondere verrichtingen genoeg ken om geen vrijstelling nodig te hebben.
Ahhquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:22 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik had het om 14.55 uur.
En ben weer gezakt.![]()
Dan zeg je van ey, wat kost mij dit pakket zonder die ttt (of ipv ttt 3 lessen ofzo) Als je m niet wil doen doe je m niet, simpel. (tenzij je er al voorbetaalt heb.. dan kom je er lastig onderuit en kan je m maar beter gewoon doen he)quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:02 schreef Shirley het volgende:
[..]
Bij sommige rijscholen wel. Daar zitten ze standaard in het lespakket.
Ja, best wel.quote:
Iets zegt me dat jij best wel kortzichtig bent, als je na alleen dit gegeven denkt dat ik niet goed kan rijden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:08 schreef NiteSpeed het volgende:
Iets zegt me dat je gewoon niet goed kan rijden, als je zovaak geen examen haalt.
Volgens mij moet er nog een komma achter 'kut', of vindt je zonnestraaltje echt zo'n irritant persoonquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:53 schreef Badabingea het volgende:
Kut zonnestraaltje, volgende keer ga je het gewoon halen.
juist.. en daar bij hoort... Kijkenquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:34 schreef Shirley het volgende:
[..]
Het gaat vooral om het kijken. Niet om de handeling zelf.
Noujah hij heeft wel een punt natuurlijkquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:25 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Iets zegt me dat jij best wel kortzichtig bent, als je na alleen dit gegeven denkt dat ik niet goed kan rijden.![]()
Bij mij is dus gezegd dat iedereen die een TTT doet, 30% meer kans heeft op slagen na 1 examen. Plus dat het examenstress afneemt. Bij mij wordt het dus aangeraden, en echt niet alleen voor de centen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:28 schreef Devilnl het volgende:
[..]
juist.. en daar bij hoort... Kijken
dus als ie ook goed kijkt. dan kan hij rustig 1-2minuten klooien met bijzondere verichtingen.
2minuten niet gereden = 2minuten geen fouten gemaakt op andere dingen..
TTT = bollocks!
mijn instructeur zei tegen me.. er is maar iets van 5% wat bij mij rijd die een TTT doen.
en dat willen ze dan zelf.. Hij vroeg me zo van.. Wil je ook een TTT doen?
Ik: heeft dat nut dan?
hij: nee niks![]()
Inderdaad, het is goedkoper dan een examen ( scheelt hier ruim 90 euro, best een boel geld dus) en zo weet je al hoe een examen in zijn werk gaat, het praatje voor- en achteraf, een vreemd persoon die meekijkt, de stress waar je mee om moet gaan, een hogere kans van slagen bij je examen, ik ben echt wel blij dat ik een TTT gedaan heb, ook al heb ik geen vrijstelling, ik weet nou wel hoe alles strax gaatquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:55 schreef Shirley het volgende:
[..]
Bij mij is dus gezegd dat iedereen die een TTT doet, 30% meer kans heeft op slagen na 1 examen. Plus dat het examenstress afneemt. Bij mij wordt het dus aangeraden, en echt niet alleen voor de centen.
Tuurlijk niet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:47 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Noujah hij heeft wel een punt natuurlijk
want je zei zelf ook al dat je instructeur zei van "je reed wel redelijk"
als ik iets maak en vraag wat iemand er van vind.. en zegt "wel redelijk" dan weet ik ook dat ie bedoelt van.. niet goed dus
Dank jequote:Op donderdag 16 februari 2006 20:07 schreef Sylvana het volgende:
Mijn overbuurmeisje reed met rijles ook heel goed, maar heeft ook BNOR- examen moeten doen omdat ze tijdens der examens te zenuwachtig was en die kan dus echt wel goed rijden, dus die opmerking van NiteSpeed slaat gewoon nergens op en daar moet je ook gewoon niks van aantrekken Zonnestraaltje
Idd, zou fijn zijn. Word as. maandag gebeld over de datum...quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:07 schreef Sylvana het volgende:En met je BNOR examen ga je het gewoon halen
nee dat kan niet. Sowieso vragen ze maar 1 of 2 bijzondere verrichtingen op je examen, dus alleen voor bepaalde verrichtingen vrijstelling halen heb je ook niks aan. Dan vragen ze op je examen gewoon een anderequote:Op donderdag 16 februari 2006 22:26 schreef LV het volgende:
Je kan natuurlijk je vrijstellingen krijgen maar je kan ze ook níet krijgen na je TTT.
Kan je er niet tussenin zitten?
Dus dat je bijvoorbeeld voor achteruit parkeren wél een vrijstelling krijgt en voor een ander onderdeel bijvoorbeeld niet.
Je hoeft ook maar 1 van de 2 bijzondere verrichtingen te halen om de TTT te halen. Althans dat heeft mijn voormalig instructeur mij verteld. Dus als je ervoor zorgt dat je de eerste gewoon haalt, hoef je niet meer zenuwachtig te zijn voor de 2e en gewoon lekker relaxed gaan rijden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:26 schreef LV het volgende:
Je kan natuurlijk je vrijstellingen krijgen maar je kan ze ook níet krijgen na je TTT.
Kan je er niet tussenin zitten?
Dus dat je bijvoorbeeld voor achteruit parkeren wél een vrijstelling krijgt en voor een ander onderdeel bijvoorbeeld niet.
ik had straatje keren met TTT wel goed, maar met fileparkeren zag ik auto over het hoofd en heb geen vrijstelling, dus dat 1 van de 2 goed moeten heben klopt nietquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:49 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Je hoeft ook maar 1 van de 2 bijzondere verrichtingen te halen om de TTT te halen. Althans dat heeft mijn voormalig instructeur mij verteld. Dus als je ervoor zorgt dat je de eerste gewoon haalt, hoef je niet meer zenuwachtig te zijn voor de 2e en gewoon lekker relaxed gaan rijden.
Ik had de komma inderdaad verkeerd staan.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:27 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Volgens mij moet er nog een komma achter 'kut', of vindt je zonnestraaltje echt zo'n irritant persoon![]()
Even serieus: balen, zonnestraaltje. Maar ga nou geen faalangst ontwikkelen he, ik zit mezelf ook al een beetje in te praten dat ik het niet ga halen a.s. dinsdag (2e poging examen) omdat ik zoiets heb van: het kan niet meer zo soepeltjes gaan als het eerste examen, waar ik werd gestraft op besluitvaardigheid. Rijvaardigheid/geduld enzo was allemaal wel goed (vond ik zelf ook)... Nou ja, ik zie wel, ben in ieder geval nu alweer een beetje zenuwachtig![]()
Dat went van zelf, dat had ik ook. Nu doe ik hem bijna blindquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:10 schreef LV het volgende:
Nu 8 lessen gehad en heb het gevoel dat ik het wel onder de knie kan/zal gaan krijgen.
Mijn instructeur kan alleen soms wel een beetje uithalen wanneer ik iets tóch doe terwijl hij eerder gezegd heeft dat ik dat bijvoorbeeld niet moest doen.
Dat komt puur omdat ik op téveel dingen wil letten en het allemaal in 1 keer goed wil doen.
Ik ben benieuwd of fileparkeren een beetje lastig gaat worden.
Het lijkt me zo krap om precies de auto op het goede moment in te draaien.![]()
Dat zei mn instructeur ook, maar uiteindelijk gaat het automatischquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:19 schreef Repeat het volgende:
Gewoon terugdraaien als je buitenste achterwiel op de goede breedte van het vak staat, dus als dat wiel binnen het vak is zegmaar.
Dit heb ik zelf beredeneerd, ga ik zaterdag nog testen, maar dit moet gewoon werken![]()
Owquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik had straatje keren met TTT wel goed, maar met fileparkeren zag ik auto over het hoofd en heb geen vrijstelling, dus dat 1 van de 2 goed moeten heben klopt niet
Een examen voor mensen die het moeilijk hebben op een normaal examen. Meer tijd, relaxte examinators, meer comforting.quote:
Zoals??quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:10 schreef LV het volgende:
Mijn instructeur kan alleen soms wel een beetje uithalen wanneer ik iets tóch doe terwijl hij eerder gezegd heeft dat ik dat bijvoorbeeld niet moest doen.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:55 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Zoals??
Verder 1 tip.. heel goed luisteren en precies doen wat ze van je willen.. met kijken ook, vaak is het COMPLEET overbodig (en ik vertikte het dan ook vaak) maar dat kost je alleen maar geld..
doe ik ook niet meer hoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:54 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Als ik dinsdag met mn roze papiertje kan wapperen ga ik lekker achteloos alle bochten nemen, inhalen, gelijkwaardige kruisingen overscheuren enzovoorts...
![]()
Nee, maar je hebt wel beetje gelijk, als je gewoon al ziet dat er geen kip op de weg is vind ik het onzin om voor een kleine uitwijkmanoeuvre ala een geparkeerde auto omzeilen, steeds al die shit te 'scannen'![]()
lol, nee, kwam een auto aan en die zag ik dus over het hoofd en als je een bijzondere verrichting doet dan moet je dus ander verkeer voorlaten gaan en dat deed ik dus niet omdat ik die auto niet zagquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:41 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ow![]()
Nou dan zal hij het wel hebben gezegd om mij gerust te stellen, leugentje om eigen bestwil.
Je zag een auto over het hoofd? Dus in het vak waar je wilde parkeren, stond opeens een auto?![]()
Niet helemaal waar, ik heb toch echt gewacht tot ik zeer zelfverzekerd achter het stuur ging zitten. Mijn examinator had het dan ook snel gezien.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vrijwel niemand die afrijdt, doet dat perfect. Echt niet. Want iedereen wil vanuit 'n financieel oogpunt afrijden op het moment dat hij/zij daarvoor kan slagen. Met een 'zes plus' slaag je namelijk ook.
nee hoor dat is wel waar, maar... het gaat erom dat de actie niet perfect hoeft te gaan, zolang je maar genoeg kijkt. en dat deed ze niet, dus..quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:41 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ow![]()
Nou dan zal hij het wel hebben gezegd om mij gerust te stellen, leugentje om eigen bestwil.
Je zag een auto over het hoofd? Dus in het vak waar je wilde parkeren, stond opeens een auto?![]()
Yup, het is vaak gewoon onlogisch om op bepaalde plekken te kijken.. maar achteraf denk ik echt dat ik les 8 t/m 14 ofzo net zo goed niet had kunnen nemen.. die eerste lessen ben je vooral bezig met schakelen, plaats op de weg, beetje netjes sturen etc.. maar ik nam toen, en daarna eerst niet echt de moeite serieus dat 'binnenspiegel buiten spiegel linker shouder' rijtje (enzo) af te werken.. pas na een aantal lessen had ik zoiets van ehh als ik niet als een halve zool steeds overal ga kijken waar niemand zit kom ik geen snars verder.. paar lessen verder ging het eigenlijk al heel goed ..vond ik dan.. nu zie ik zelf dan ook wel dat het toch iets beter kon en nu heb ik echt het idee dat het goed gaat.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:54 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Als ik dinsdag met mn roze papiertje kan wapperen ga ik lekker achteloos alle bochten nemen, inhalen, gelijkwaardige kruisingen overscheuren enzovoorts...
![]()
Nee, maar je hebt wel beetje gelijk, als je gewoon al ziet dat er geen kip op de weg is vind ik het onzin om voor een kleine uitwijkmanoeuvre ala een geparkeerde auto omzeilen, steeds al die shit te 'scannen'![]()
huh? moet jij om de zoveel tijd in de binnenspiegel kijken?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:53 schreef Sylvana het volgende:
vorige week ging me rij-instructeur tellen hoe lang ik niet in me binnenspiegel keek, langste was 82 seconden niet kijken, dus maar ff goed op letten vandaag dat ik wat meer ga kijken dus
heb over 10 minuutjes les en het regent echt hard, vind ik echt kut om in te rijden
Af en toe ff kijken is beter dan alleen maar saai vooruit staren. En doordat je ff in je binnenspiegel kijkt, weet je wat er achter je zit. En het verkomt dat je steeds naar voren staart.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:04 schreef Faithy het volgende:
het gaat niet om om de zoveel tijd, maar niet kijken in bijna anderhalve minuut is toch niet helemaal goed
Ik begrijp het opzich ook wel hoor... het is inmiddels ook een automatisme geworden, al zou ik het willen kan ik het nog niet in 1 keer overboord gooienquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:38 schreef Brembo het volgende:
Kijk is wel belangerijk, het geeft je veel meer duidelijkheid over achter je links en rechts. Ik denk dat je wel een beetje populistisch aan het onderschatten bent. Ook al is het suf om bij een weg; waar net je auto oppast; overal te kijken. Het geeft wel structuur, en beter te veel gezien, dan te weinig.
Ik ben nu zelf bij 24 lessen, en het gaat al wel aardig moetik zeggen.
Dat is wel erg vaak.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:09 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ik begrijp het opzich ook wel hoor... het is inmiddels ook een automatisme geworden, al zou ik het willen kan ik het nog niet in 1 keer overboord gooien
En.. weet niet wie het vroeg, op de snelweg moet ik eigenlijk iedere zes (6) seconden in mn binnenspiegel kijken...![]()
Dat probleem had ik eergisteren dus ook, ik dacht ook dat ik al wel beter zou zijn, maar helaas... Maargoed, volgende week beter :-)quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik dacht dat ik wel weer wat beter was, was hele week ziek geweest, maar rijles ging echt kut, was nog veel te vermoeiend voor me, kon me helemaal nog niet concentreren enzo, dus volgende week beter als ik me weer wat lekkerder voel
het gaat er gewoon om dat je vaak genoeg kijkt zodat je als er iets onverwachts gebeurt en je bijv ineens moet uitwijken weet of daar mogelijkheden voor zijn. dat je gewoon constant beetje door hebt hoe de situatie om je heen is..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:10 schreef Repeat het volgende:
wat een bullshit. In keer in de 10 seconden in je achteruitkijkspiegel kijken op de snelweg gaat helemaal nergens over
Teringquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:03 schreef Robin__ het volgende:
Scheelt het 90 euro? wow
(of is je examen gewoon vrij duur (ik betaalt 200 examen/140 ttt)
ga jij dus naar links en dan was er rechts bijv wel ruimte..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:15 schreef Repeat het volgende:
En als er geen ruimte is zou je dan niet uitwijken ofzo? Wat een onzin, als er voor me iets gevaarlijks gebeurt en ik moet daar omheen, ga ik daar gewoon omheen, dan ga ik echt niet eerst mn spiegels checken hoor
links en rechts zie je niet met je binnenspiegel, en die moest zij om de 10 sec checkenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:28 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ga jij dus naar links en dan was er rechts bijv wel ruimte..ik snap ook wel dat er soms weinig tijd is, maar juist daarom is het handig om alles bij te houden
![]()
wanneer was dat? en waarquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:41 schreef Providentia het volgende:
[..]
Tering [afbeelding]
Ik betaalde 70 euro voor me TTT, en 120 euro voor mn examen inclusief vooraf een uur rijden.
niet wat er naast je zit, maar als je op de middelste van 3 rijbanen rijdt zie je wel het verkeer op de 3 banen achter je hoor. ik wel iig..quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
links en rechts zie je niet met je binnenspiegel, en die moest zij om de 10 sec checken
als mensen je rechts gaan inhalen zie je dat ja. als dat niet zo rijd jij auto's voorbij dus hoe dan ook weet je hoe de situatie is..quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:47 schreef vannelle het volgende:
ook het verkeer wat jou rechts in gaat halen?
1,5 jaar geleden, CBR in Bussum.quote:
www.cbr.nl:quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:26 schreef Repeat het volgende:
ik betaal voor beide 190 e, nog een reden waarom ik geen ttt doe
28-30 lessen is helemaal niet superveel hoor, zit je zelfs nog mee onder het gemiddelde en ik vind ook dat een TTT beter is dan 3 gewone lessen, want dan leer je niet met examenspanning omgaan en weet je niet hoe het er bij het cbr aan toe gaatquote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:42 schreef Robin__ het volgende:
praktijkexamen B ¤ 83,95
Kortom echt examen is een tientje duurder.. en rijscholen (mijne iig) presteren het toch uit te komen op een verschil van 70 euro (ik had het opgezocht.. ttt was 130, niet 140)
Ik had het hier nog niet over gehad met mn instructeur, gister weer eens gevraagd hoe ik er voor stond.. hij wil voor mij, als ik nog een paar keer rijd zoals gister, een ttt aanvragen.. maar ik weet niet hoeveel zin ik daarin heb, hij stelt het zo dat al zn leerlingen het doen en dat je er veel meer aan hebt dan aan 3 lessen (als je dat geld anders zou besteden) Daar kan ik dan opzich moeilijk tegenin gaan natuurlijk.
Dat betekent dus ook dat ik nog wel een poosje bezig zal zijn, ik weet niet hoelang die wachttijden nou echt zijn (duurt dat nou echt sowieso een maand) in dat geval ben ik dus nog minimaal 2,5 maand ofzo bezig (en das toch best een domper.. ) ik zou dan uitkomen rond de 28-30 lessen van 1.5 uur![]()
ja maar als jij wilt uitwijken is wat er achter je zit niet interessant hequote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:46 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
niet wat er naast je zit, maar als je op de middelste van 3 rijbanen rijdt zie je wel het verkeer op de 3 banen achter je hoor. ik wel iig..![]()
als jij wilt uitwijken en iemand anders is net aan het inhalen achter je dan heb je daar echt wel last van hoorquote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja maar als jij wilt uitwijken is wat er achter je zit niet interessant heDaar heb je dan geen last van.
zolang je hem ziet in je achteruitkijkspiegel zul je daar nooit last van hebben.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
als jij wilt uitwijken en iemand anders is net aan het inhalen achter je dan heb je daar echt wel last van hoor
Hehe zoiets had ik wel verwacht. Dat van mij was wel een nogal benarde situatie geweestquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:14 schreef Sylvana het volgende:
lol, nee, kwam een auto aan en die zag ik dus over het hoofd en als je een bijzondere verrichting doet dan moet je dus ander verkeer voorlaten gaan en dat deed ik dus niet omdat ik die auto niet zag
Ah oké....ook wel vanzelfsprekend op zich. Kijken wordt, naarmate je langer lessen volgt, ook zowat belangrijker dan goed rijden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:55 schreef Ferryfan4ever het volgende:
nee hoor dat is wel waar, maar... het gaat erom dat de actie niet perfect hoeft te gaan, zolang je maar genoeg kijkt. en dat deed ze niet, dus..
als je bijv schuin en half op stoep staat bij inparkeren, ik verzin maar iets, maar bochtje achteruit gaat wel goed en je keek overal goed bij, dan krijg je je vrijstelling,.
balen manquote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:09 schreef Maikalo het volgende:
Gisteren gezakt. Bij de eerste straat van rechts had ik al een ingreep
. Daarna ging het niet veel beter, kijken naar fietser op rotonde en de rotonde afrijden zat ik al bijna in de middenberm
. Nee, t ging lekker voor mn eerste rijexamen
Dat zei de examinator ook, maar als ik daarna nog steeds niet helemaal goed optijd handel dan kom je nie verquote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:24 schreef Repeat het volgende:
jammer man! maar opzich had je met die eerste ingreep toch nog best kans gehad om te slagen!
Het gemiddelde is 40 UURquote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
28-30 lessen is helemaal niet superveel hoor, zit je zelfs nog mee onder het gemiddelde en ik vind ook dat een TTT beter is dan 3 gewone lessen, want dan leer je niet met examenspanning omgaan en weet je niet hoe het er bij het cbr aan toe gaat
en het is echt belachelijk dat rijscholen zelf zoveel geld bovenop de examens vragen
De laatste keer stond in de krant dat het gemiddelde inmiddels 48 uur isquote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:23 schreef Providentia het volgende:
[..]
Het gemiddelde is 40 UUR
30 x 1,5 uur = 45 uur. Zit je dus net boven.
vraag je zelf eens af, ben je snel zenuwachtig? heb je examen/faal vrees?quote:Op zondag 19 februari 2006 13:15 schreef Robin__ het volgende:
Dat aantal uren en gemiddeldes enzo kan me niet zo veel schelen (ja tuurlijk, onder het gemiddelde blijven is toch leuk.. maar verder) het gaat de laatste paar lessen gewoon prima vind ik, en aan het commentaar te horen is mn instructeur het daar wel mee eens.. maar als er ook nog een ttt gedaan moet worden enzo, en daarna nog wachten op examen zou ik dus nog best 2-3 maanden bezig kunnen zijn.. nouja dat vind ik dus gewoon kut![]()
Maarja genoeg gezeurtvolgende keer weer les in het vertrouwde autotje
![]()
idd, ik ben sinds 20 januari vorig jaar bezig en heb 10 maart me 1e examen, hoop echt dat ik in 1 keer slaag, want vind het nou stuk minder leuk dat lessenquote:Op zondag 19 februari 2006 15:20 schreef Robin__ het volgende:
sorry ik weet dat hier mensen zijn die al veel langer bezig zijn en ongetwijfelt ook spuugziek worden van het lessen![]()
ik had vanaf de 15e les(uur) al van.. Verdomme moet ik alweer een uur tijd verklooienquote:Op zondag 19 februari 2006 15:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd, ik ben sinds 20 januari vorig jaar bezig en heb 10 maart me 1e examen, hoop echt dat ik in 1 keer slaag, want vind het nou stuk minder leuk dat lessen
Bureau voor Nader Onderzoek Rijvaardigheid.quote:
hier een Leeuwarden lieten heel veel andere bestuurders Lesauto's voorgaan(die hem er dus niet snel voor drukken)quote:Op zondag 19 februari 2006 16:12 schreef Nuna het volgende:
Ik vind rijles nog steeds leukHoewel ik al vaak genoeg heb gehad dat mensen zich zomaar voor mijn lesauto werpen
dat is juist kut, want jij moet ook gewoon wachten. Sta je dus allebei stil en dan krijg je verwarring. Bijvoorbeeld dat jullie allebei tegelijk weer besluiten te gaan rijden ofzo.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:20 schreef Devilnl het volgende:
[..]
hier een Leeuwarden lieten heel veel andere bestuurders Lesauto's voorgaan(die hem er dus niet snel voor drukken)
blij dat ik hier woon
als hij je zo naait zeg je toch gewoon op een gegeven moment dat je examen wilt doen. Het is jouw geld, jij bent de klant.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:20 schreef Robin__ het volgende:
Nouja zoals mn instructeur het stelt laat ie me dan gewoon meer lessen voor het examen nemen om net zo veel kans op slagen te hebben als met ttt (
Ik heb niet het idee dat ie er op uit is me te naaien, hij heeft het erg druk vertelde ie al, al een aantal keer dat het gewoon 1,5 week duurt voor ik weer kan lessen, zelfs op zaterdag middag als ie eigenlijk vrij is voor het normale ma/vr overdag tarief, dus hij zal er ook liever een paar kwijt als rijk zijn.. Maarja ik ga volgende keer eens vragen hoelang die wachttijden zijn, dan zie ik wel verderquote:Op zondag 19 februari 2006 16:28 schreef Repeat het volgende:
[..]
als hij je zo naait zeg je toch gewoon op een gegeven moment dat je examen wilt doen. Het is jouw geld, jij bent de klant.
kost je een gods vermogen??quote:Op zondag 19 februari 2006 21:10 schreef Robbiej het volgende:
waarom doen eigenlijk zo weinig mensen een 10daagsge cursus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |