Je hoeft ook maar 1 van de 2 bijzondere verrichtingen te halen om de TTT te halen. Althans dat heeft mijn voormalig instructeur mij verteld. Dus als je ervoor zorgt dat je de eerste gewoon haalt, hoef je niet meer zenuwachtig te zijn voor de 2e en gewoon lekker relaxed gaan rijden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:26 schreef LV het volgende:
Je kan natuurlijk je vrijstellingen krijgen maar je kan ze ook níet krijgen na je TTT.
Kan je er niet tussenin zitten?
Dus dat je bijvoorbeeld voor achteruit parkeren wél een vrijstelling krijgt en voor een ander onderdeel bijvoorbeeld niet.
ik had straatje keren met TTT wel goed, maar met fileparkeren zag ik auto over het hoofd en heb geen vrijstelling, dus dat 1 van de 2 goed moeten heben klopt nietquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:49 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Je hoeft ook maar 1 van de 2 bijzondere verrichtingen te halen om de TTT te halen. Althans dat heeft mijn voormalig instructeur mij verteld. Dus als je ervoor zorgt dat je de eerste gewoon haalt, hoef je niet meer zenuwachtig te zijn voor de 2e en gewoon lekker relaxed gaan rijden.
Ik had de komma inderdaad verkeerd staan.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:27 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Volgens mij moet er nog een komma achter 'kut', of vindt je zonnestraaltje echt zo'n irritant persoon![]()
Even serieus: balen, zonnestraaltje. Maar ga nou geen faalangst ontwikkelen he, ik zit mezelf ook al een beetje in te praten dat ik het niet ga halen a.s. dinsdag (2e poging examen) omdat ik zoiets heb van: het kan niet meer zo soepeltjes gaan als het eerste examen, waar ik werd gestraft op besluitvaardigheid. Rijvaardigheid/geduld enzo was allemaal wel goed (vond ik zelf ook)... Nou ja, ik zie wel, ben in ieder geval nu alweer een beetje zenuwachtig![]()
Dat went van zelf, dat had ik ook. Nu doe ik hem bijna blindquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:10 schreef LV het volgende:
Nu 8 lessen gehad en heb het gevoel dat ik het wel onder de knie kan/zal gaan krijgen.
Mijn instructeur kan alleen soms wel een beetje uithalen wanneer ik iets tóch doe terwijl hij eerder gezegd heeft dat ik dat bijvoorbeeld niet moest doen.
Dat komt puur omdat ik op téveel dingen wil letten en het allemaal in 1 keer goed wil doen.
Ik ben benieuwd of fileparkeren een beetje lastig gaat worden.
Het lijkt me zo krap om precies de auto op het goede moment in te draaien.![]()
Dat zei mn instructeur ook, maar uiteindelijk gaat het automatischquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:19 schreef Repeat het volgende:
Gewoon terugdraaien als je buitenste achterwiel op de goede breedte van het vak staat, dus als dat wiel binnen het vak is zegmaar.
Dit heb ik zelf beredeneerd, ga ik zaterdag nog testen, maar dit moet gewoon werken![]()
Owquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik had straatje keren met TTT wel goed, maar met fileparkeren zag ik auto over het hoofd en heb geen vrijstelling, dus dat 1 van de 2 goed moeten heben klopt niet
Een examen voor mensen die het moeilijk hebben op een normaal examen. Meer tijd, relaxte examinators, meer comforting.quote:
Zoals??quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:10 schreef LV het volgende:
Mijn instructeur kan alleen soms wel een beetje uithalen wanneer ik iets tóch doe terwijl hij eerder gezegd heeft dat ik dat bijvoorbeeld niet moest doen.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:55 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Zoals??
Verder 1 tip.. heel goed luisteren en precies doen wat ze van je willen.. met kijken ook, vaak is het COMPLEET overbodig (en ik vertikte het dan ook vaak) maar dat kost je alleen maar geld..
doe ik ook niet meer hoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:54 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Als ik dinsdag met mn roze papiertje kan wapperen ga ik lekker achteloos alle bochten nemen, inhalen, gelijkwaardige kruisingen overscheuren enzovoorts...
![]()
Nee, maar je hebt wel beetje gelijk, als je gewoon al ziet dat er geen kip op de weg is vind ik het onzin om voor een kleine uitwijkmanoeuvre ala een geparkeerde auto omzeilen, steeds al die shit te 'scannen'![]()
lol, nee, kwam een auto aan en die zag ik dus over het hoofd en als je een bijzondere verrichting doet dan moet je dus ander verkeer voorlaten gaan en dat deed ik dus niet omdat ik die auto niet zagquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:41 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ow![]()
Nou dan zal hij het wel hebben gezegd om mij gerust te stellen, leugentje om eigen bestwil.
Je zag een auto over het hoofd? Dus in het vak waar je wilde parkeren, stond opeens een auto?![]()
Niet helemaal waar, ik heb toch echt gewacht tot ik zeer zelfverzekerd achter het stuur ging zitten. Mijn examinator had het dan ook snel gezien.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vrijwel niemand die afrijdt, doet dat perfect. Echt niet. Want iedereen wil vanuit 'n financieel oogpunt afrijden op het moment dat hij/zij daarvoor kan slagen. Met een 'zes plus' slaag je namelijk ook.
nee hoor dat is wel waar, maar... het gaat erom dat de actie niet perfect hoeft te gaan, zolang je maar genoeg kijkt. en dat deed ze niet, dus..quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:41 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ow![]()
Nou dan zal hij het wel hebben gezegd om mij gerust te stellen, leugentje om eigen bestwil.
Je zag een auto over het hoofd? Dus in het vak waar je wilde parkeren, stond opeens een auto?![]()
Yup, het is vaak gewoon onlogisch om op bepaalde plekken te kijken.. maar achteraf denk ik echt dat ik les 8 t/m 14 ofzo net zo goed niet had kunnen nemen.. die eerste lessen ben je vooral bezig met schakelen, plaats op de weg, beetje netjes sturen etc.. maar ik nam toen, en daarna eerst niet echt de moeite serieus dat 'binnenspiegel buiten spiegel linker shouder' rijtje (enzo) af te werken.. pas na een aantal lessen had ik zoiets van ehh als ik niet als een halve zool steeds overal ga kijken waar niemand zit kom ik geen snars verder.. paar lessen verder ging het eigenlijk al heel goed ..vond ik dan.. nu zie ik zelf dan ook wel dat het toch iets beter kon en nu heb ik echt het idee dat het goed gaat.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:54 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Als ik dinsdag met mn roze papiertje kan wapperen ga ik lekker achteloos alle bochten nemen, inhalen, gelijkwaardige kruisingen overscheuren enzovoorts...
![]()
Nee, maar je hebt wel beetje gelijk, als je gewoon al ziet dat er geen kip op de weg is vind ik het onzin om voor een kleine uitwijkmanoeuvre ala een geparkeerde auto omzeilen, steeds al die shit te 'scannen'![]()
huh? moet jij om de zoveel tijd in de binnenspiegel kijken?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:53 schreef Sylvana het volgende:
vorige week ging me rij-instructeur tellen hoe lang ik niet in me binnenspiegel keek, langste was 82 seconden niet kijken, dus maar ff goed op letten vandaag dat ik wat meer ga kijken dus
heb over 10 minuutjes les en het regent echt hard, vind ik echt kut om in te rijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |