Ja, je moet je koppeling intrappen, maar niet tijdens het remmen, op het allerlaatste moment pas. Het is nog slecht voor je koppeling ook, als je te vroeg van positie verwisselt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:40 schreef Repeat het volgende:
als jij wilt terugschakelen voor een bocht tijdens het remmen moet je toch echt je koppeling intrappenJe kan hem dan ook niet laten opkomen als je nog aan het remmen bent, dat loopt dan echt niet soepel doordat je de motor dan harder gaat zitten afremmen dmv je rem die je indrukt.
Op mijn rijvaardigheidsbewijs heb ik een oude pasfoto laten plakken (document voor een paar uur) en op het rijbewijs zit een nieuwe. Deden ze in Enschede niet moeilijk over, maar misschien in andere gemeenten wel?quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:48 schreef Providentia het volgende:
[..]
Ik moest mn fotos al hebben voordat ik af ging rijden, omdat de foto op je rijvaardigheidsverklaring hetzelfde moest zijn als die op je rijbewijs...
JUIST JUUL,quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:35 schreef juliusbackpacking het volgende:
instructeur altijd thuis laten, waarom: Zo stel je de examinator in de gelegenheid om makkelijker een foutje door de vingers te zien. Ik wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen maar als er een instructeur achter in zit is hij enigzins beperkt ivm het ophouden van zijn naam/reputatie.
Althans dat heb ik me laten vertellen, ik had sowieso geen behoefte aan 2 ogen in me rug die aan het meeloeren waren.
Als je het fijn vind zal ik het gewoon doen. Zeker als je er eentje hebt die alle examinatoren kent. We waren lekker aan het ouwehoeren met mijn examen. En een heel rlxt sfeertjequote:Op donderdag 16 februari 2006 07:21 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
JUIST JUUL,
ik heb ook sterk het gevoel dat ik NIET was geslaagd als ik de instructeur achterin had laten meerijden. Het kan dus in je voordeel werken; thuislaten die instructeur. En zak je, neem hem de volgende keer wel mee.
Na 7 lessen is dat ook nog niet zo heel erg hoorquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:33 schreef Fatality het volgende:
Ik kan nog steeds voor geen kut rijden, 7 lessen gehad nu
Nouja wegrijden in 1 naar 2 naar 3 gaat nu wel gewoon soepel, zonder geschok. Remmen voor rotondes gaat wel soepel.. rotondes rijden ook redelijk soepel, alleen als er ander verkeer in de buurt is ben ik vaak de weg kwijt.. niet wetend of te remmen/ gas.. koppeling. Beetje een kwestie van koelbloedigheid vrees ik. Heb ook al bijna een Duitser aangereden (niet zo erg opzich). Mja ik heb nog 23 lessen om t te leren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Na 7 lessen is dat ook nog niet zo heel erg hoor
Je bedoelt op de motor afremmen. Dat wordt ook afgeraden, omdat normaal remmen beter is voor je auto. Moderne motoren kunnen makkelijk ertegen. Zolang je de koppeling maar niet in de bocht zelf ingedrukt houdtquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:10 schreef I_PANDA_I het volgende:
Ik heb altijd geleerd om de koppeling vóór de rem op te laten komen.
Dat wil zeggen. Je komt aanrijden, je gaat remmen, koppeling in, schakelen, koppeling op laten komen en de rem erachter aan. Je moet dan wel zorgen dat je niet te weinig snelheid hebt anders gaat het inderdaad niet soepel.
Tegenwoordig weet ik niet precies meer wat ik doe, tis maar net hoe het mezelf uitkomt
Ik had het om 14.55 uur.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:30 schreef GrupoBalanca het volgende:
@ Zonnestraaltje: hoelaat moet je morgen afrijden? erg vroeg in de ochtend of in de middag?
TTT moet je nog doen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:27 schreef Shirley het volgende:
Sjongejonge...ik ga stoppen met rijden hoor! De laatste 3 lessen maak ik alleen maar domme fouten. Vandaag had ik steeds ruzie met de koppeling, bv. ipv. in z'n 1 gewoon in z'n 3 zetten, of andersomEn m'n examen is nog steeds niet gepland! Blijkt dat ik eerst moet betalen! Alsof ik zomaar meer dan 200 euro uit m'n zak kan trekken als ik eerst nog een TTT moet betalen..
Kutzooi.
Het is min of meer verplicht geloof ik. En ik vind het toch wel handig, want behalve de vrijstelling wen je ook aan het 'examengevoel' en aangezien ik nogal een stresskip ben, vind ik het persoonlijk wel handig. Maar iedereen ervaart dan anders.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:32 schreef Devilnl het volgende:
[..]
TTT moet je nog doen?
TTT slaat nergens op.. Die vrijstelling heb je niks aan. geeft ze alleen maar tijd om je ergens anders op tenaaien
zonder vrijstelling op bv bochtje achteruit (als dat bestaat) kun je (als je mazzel hebt) gewoon 5minuten om klooien, omdat je toch alle andere auto's/fietsers voor moet laten gaan (en jij stil blijft staan)
in die tijd kun je geen fouten maken (noujah daar ga ik niet vanuit iig)
Imo.. TTT kost een vermogen. en je schiet er niks mee op
---
Jammer Zonnestraaltje![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:58 schreef Shirley het volgende:
[..]
Het is min of meer verplicht geloof ik.
Bij sommige rijscholen wel. Daar zitten ze standaard in het lespakket.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:00 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Nee hoor.. haha.. Hoe kom je daar bij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |