abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:45:09 #251
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_34898594
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:52 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Er van uit gaan dat je zakt is ook nooit goed natuurlijk..
Maar teveel vertrouwen is nooit goed. Je bent namelijk altijd afhankelijk van iemand.

Ik heb vandaag afgereden, de lessen voor het examen gingen kut, maar bij het examen ging het echt meesterlijk. Ik was tevreden, twee keer een knipperlichtje vergeten weer aan te zetten nadat 'ie uitsloeg was natuurlijk slordig. Maar verder lekker rustig gereden (niet langzaam). Ging verder prima, zag alle instinkertjes en ik heb nog nooit zo goed gereden. Voor mijn gevoel echt prima om me heen gekeken, dus ik plande eigenlijk al in dat ik vanmiddag even naar het gemeentehuis kon. Ook nog een spookrijder gehad, maar dat afhandelen ging allemaal wel prima. Ik dacht, dat zal wel een pluspuntje zijn ofzo.

Maar helaas, ik was gezakt omdat ik te weinig keek bij het afrijden van een compleet verlaten rotonde (juist de reden waarom ik niet overdreven keek), en niet genoeg in de binnenspiegel in de gaten hield wat er achter me gebeurde (terwijl ik juist voor m'n gevoel veel meer dan noodzakelijk alles in de gaten hield.

Ach, die man zal het allemaal wel weten hoor, maar als je complimenten krijgt voor je kijkgedrag bij kruispunten (wat er toch doorgaans veel meer zijn dan rotondes), en van de drie a vier rotondes er eentje gaat bekritiseren (waar er echt geen enkel probleem was verder). Tsja. Laat ik het zo zeggen: als het meezit heb ik een andere examinator de volgende keer. Want ik durf te zweren dat het bij degene waar ik de TTT mee deed, ik nu een roze papiertje had gehad.
pi_34903145
misschien niet echt aardig na twi 's post....sterkte...volgende keer beter, komt wel goed.

Maarre ik ben vandaag wel geslaagd! Dacht echt dat ik het verkloot had...bij het snelweg afrijden een auto afgesneden.... En over het algemeen vond ik mezelf erg slordig, vergeten knipperen bijv., dus ging er eigenlijk vanuit dat ik gezakt was, maar tot mijn verbazing zei de examinator dat ik geslaagd was. Had vlot en initiatiefrijk gereden zei die........nou ok prima dan!
Heb 28 lessen gehad in 4 maanden, 2x theorie en 1x praktijk.

Iedereen nog gefeliciteerd en sterkte ermee lessers!
pi_34903443
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 07:23 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

Ik ben het METEEN gaan ophalen... foto's laten maken en hup naar binnen en MET RIJBEWIJS NAAR BUITEN. HET kostte hier 34 euro.
Ja ik heb hem nu ook in de portemonnee . 34 euro?!
Ik moest 49,80 neerleggen . Plus foto's en 2x uittreksel bevolkingsregister, aangezien ik tussendoor op kamers ben gegaan
7,50 + 5,90 + 10,90 + 49,80 = 74,10 e .
pi_34906181
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:07 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Ik moest 49,80 neerleggen . Plus foto's en 2x uittreksel bevolkingsregister, aangezien ik tussendoor op kamers ben gegaan
Is de moeite wel waard toch
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_34906203
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:00 schreef ASroma het volgende:
Maarre ik ben vandaag wel geslaagd!
Gefeliciteerd!

[ Bericht 3% gewijzigd door Zonnestraaltje op 09-02-2006 17:24:13 ]
pi_34906398
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:07 schreef Jurrio het volgende:

[..]

En over die retedure rijlessen zeurt niemand? .

Ben wel benieuwd, wat betaalt iedereen eigelijk per uur (60 minuten! ) , en is dat met het nieuwe jaar ook nog gestegen?
pi_34906500
ik betaal 36.50 per uur.

En ik les 2x 1.5 uur per week
pi_34906597
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:12 schreef GrupoBalanca het volgende:

[..]

Is de moeite wel waard toch
Dat zeker, maar dan nog is het een redelijk diepe graai in je portemonnee, helemaal als het rijbewijs bij verschillende gemeenten niet hetzelfde kost. Zal ook wel zo zijn redenen hebben natuurlijk...

Volgens mij betaalde ik zo'n 34e per les.
pi_34906738
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:17 schreef veldmuis het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd, wat betaalt iedereen eigelijk per uur (60 minuten! ) , en is dat met het nieuwe jaar ook nog gestegen?
40 euro per 60 minuten, is verder niet gestegen.
pi_34907118
50 per 1.5 uur.. hier in de regio lijkt het per uur neer te komen op 30-35 euro (maar dan keer 1.5 duh) 40 voor een uur is best veel (tenzij je gelijk in je examen gebied bent misschien.. duurt voor mij sowieso een half uur voor er echt wat boeiends gebeurt..)
pi_34907147
Ik betaal 35 euro per 60 minuten. Vind ik nog wel meevallen eigenlijk
pi_34907267
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:37 schreef Robin__ het volgende:
50 per 1.5 uur.. hier in de regio lijkt het per uur neer te komen op 30-35 euro (maar dan keer 1.5 duh) 40 voor een uur is best veel (tenzij je gelijk in je examen gebied bent misschien.. duurt voor mij sowieso een half uur voor er echt wat boeiends gebeurt..)
Nee, ik les vanuit 'n boerengehucht. Twintig minuten en dan ben ik in 't examengebied.
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:58:44 #263
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_34907819
37,50 per uur, direct in examengebied.
quote:
misschien niet echt aardig na twi 's post....sterkte...volgende keer beter, komt wel goed.
Gefeliciteerd ASroma

En ja, het moet een volgende keer wel goed komen Alleen is dat weer 2 maanden en een paar honderd euro verder, en na vandaag is het vertrouwen in examinators en de redelijke willekeur van slagen/zakken wel een stuk minder geworden
pi_34908767
Ik betaalde ¤ 34 per les bij Frank
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_34909020
Ik betaal 33 euro per les van 60 minuten. Maar vaak rij ik zeker een kwartier langer.
Back in business.
pi_34910585
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:58 schreef twi het volgende:
37,50 per uur, direct in examengebied.
[..]

Gefeliciteerd ASroma

En ja, het moet een volgende keer wel goed komen Alleen is dat weer 2 maanden en een paar honderd euro verder, en na vandaag is het vertrouwen in examinators en de redelijke willekeur van slagen/zakken wel een stuk minder geworden
je moet inderdaad geluk hebben met de examinator, ik had namelijk het gevoel of mijn instructeur en de examinator van te voren al hadden besloten dat ik zou slagen, aangezien de twee in kwestie elkaar goed kennen en op die manier natuurlijk de goeie naam van de rijschool waarborgen ivm slagingspercentages en mond op mond reclame.
De examinator in kwestie lette ook niet heel erg op. Zat een beetje met de radio te spelen...hoefde alleen 180 graden op de weg te keren als speciale verrichting.
Er zijn zoveel dingen die je hoort waar de coruptie van dat hele autorijschool/cbr gebeuren aan het licht komt. Zoals bijv. quotums die ze moeten halen etc om winstgevend te zijn. En wanneer je zakt kan je van jezelf echt wel inschatten of het terecht was of niet.

Ach ja.... het is iets dat je moet doen helaas. Maar des te groter de opluchting als je hem gehaald hebt en niets meer met dat hele "maffia" gedoe te maken hebt.

pi_34918266
de auto is er.... en duik gestressed in bed.... lees verder op http://velvetrock.punt.nl als je zin hebt...
pi_34918853
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:34 schreef lambrusco_bianco het volgende:
de auto is er.... en duik gestressed in bed.... lees verder op http://velvetrock.punt.nl als je zin hebt...

Wie was je bijrijder?
pi_34922057
7 foutjes...
g...v...d... wat was ík pissig...
Ongelooflijk balen zeg! Maargoed, het is gelukkig al gezakt, maartoch...
pi_34922083
Volgende week dinsdag weer, maar ik heb het idee dat ik alles al 100000 keer heb doorgelezen. De vragen waren alleen erg anders, ik weet het ook niet... Stressen ook, ongelooflijk.
pi_34923949
jammer.. Volgende keer maar beter dan!
Heb je ook (één of meerdere) theorielessen gevolgd dan? Is misschien wel fijn.. Kan de theorieinstructeur even kijken waar 't niet goed gaat bij jou? Succes ermee iig!
pi_34927212
theorie halen is ook een beetje een kwestie van geluk.... eerste keer had ik ook 2 fout teveel... tweede keer was het precies goed. Deed daarna 2 weken later een test bij de anwb opendag en ik zakte daar ineens weer. Gelukkig telde die dus niet echt mee. :-)

@warme bakker: blijven volhouden dus...
Bijrijder was m'n vader trouwens....
pi_34927214
ps: dit geloven jullie niet... heb de auto sinds een avond voor de deur staan maar ga met de fiets naar het werk. daar is het druk met parkeren en da's nog niet mijn sterkste punt... Van het weekend lekker oefenen en dan maandag voor het eerst naar het werk met de auto.
pi_34927908
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 07:11 schreef lambrusco_bianco het volgende:
ps: dit geloven jullie niet... heb de auto sinds een avond voor de deur staan maar ga met de fiets naar het werk. daar is het druk met parkeren en da's nog niet mijn sterkste punt... Van het weekend lekker oefenen en dan maandag voor het eerst naar het werk met de auto.
Verstandig

nee, die theorie. Ik vind het best leuk om dat boekje door te lezen, en dacht dat het wel moest lukken. Maarja, allemaal vragen, die zodanig samengevoegd zijn, dat ik het kwijt was. Bijvoorbeeld de volgende vraag: Mag je iemand nu in laten stappen? (je staat met je auto op een fietspad met onderbroken streep, maar wel een 'ingekleurd' fietspad) Ik denk het wel, maarja... je gaat toch twijfelen
pi_34927935
quote:
Tis ook beter voor het milieu om gewoon met de fiets te gaan (en goedkoper).
pi_34929440
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 08:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tis ook beter voor het milieu om gewoon met de fiets te gaan (en goedkoper).
booooeeeehoeee bomenknuffelaar

jamaarautorijdeniszoleuuuk

pi_34930066
Vanmiddag om 14.00 mag ik op Begin nu toch wel aardig zenuwachtig te worden. Ik heb net nog 2 uurtjes mogen oefenen, en dat ging op zich wel, maar ze zocht precies de moeilijkste dingen uit, dus dat was wel vermoeiend, die concentratie..
Het schijnt dat de examinator die ik heb wel aardig is, dus dat scheelt iig weer
pi_34930110
Succes alvast. Gewoon zo rijden als je geleerd hebt. Je kunt het!!
pi_34930220
quote:
Moet je lang fietsen dan? Ik bedoel, als je in dezelfde gemeente/stad werkt waar je woont, kan je toch ook wel met de fiets blijven gaan? Is ook beter voor je conditie .
Als je nou fietsend 20 a 30 minuten onderweg bent, oké .
wat zeg ik, heb net mijn rijbewijs, nog niet eens zelf in de auto van mijn ouders gereden, en raad nu al mensen aan toch maar vaak de fiets te blijven gebruiken
pi_34930781
FF vraagje, waren jullie ouders erg 'blij' toen je hun auto daadwerkelijk wilde lenen nadat je geslaagd was?

Maat van me krijgt de auto van zn ouders dus echt onder geen beding mee tot ie wat meer rij ervaring had
pi_34930810
Mijn moeder heeft geen auto, dus die kan ik niet lenen (en bovendien woont ze 120 km hier van daan).
en mijn vader is al 8 jaar geleden overleden
pi_34930915
Lijkt me toch wel erg vervelend als je niet meer zou rijden na je examen, waarom dan ook.. al was het maar een klein stukje.

wel een ander autotje waar in je hebt kunnen rijden?
pi_34930969
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:28 schreef Robin__ het volgende:
Lijkt me toch wel erg vervelend als je niet meer zou rijden na je examen, waarom dan ook.. al was het maar een klein stukje.

wel een ander autotje waar in je hebt kunnen rijden?
Heb een auto gekocht. Mitsubishi Carisma uit 1998.
pi_34931143
kijkkk das helemaal leuk

Zoeen?
pi_34931328

Zoeen. Maar dan rood.
pi_34932140
Hoe dan ook leuke auto kan je sowieso nog een hele poos mee vooruit
pi_34932233
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:08 schreef Robin__ het volgende:
Hoe dan ook leuke auto kan je sowieso nog een hele poos mee vooruit
Ruim en toch zuinig (reed 1:15 op mijn eerste tank. Tweede tank is nog niet leeg).
En met airco
En schijnt heel erg betrouwbaar te zijn.
pi_34933723
Mijn ouders hebben ook geen auto, maar heel misschien mag ik die van mn opa en oma wel een keertje lenen, en ik moet nog ff wachten tot ik genoeg geld heb gespaard voor een auto voor mezelf.

Mocht ik t vanmiddag halen dan
pi_34935693
Succes
pi_34935975
Succes tasje!
pi_34935982
* Wombcat duimt voor Tasje
pi_34939314
Hoe is het gegaan, Tasje?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_34939460
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:35 schreef Robin__ het volgende:
kijkkk das helemaal leuk

Zoeen? [afbeelding]
richard burns
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_34940157
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:00 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Moet je lang fietsen dan? Ik bedoel, als je in dezelfde gemeente/stad werkt waar je woont, kan je toch ook wel met de fiets blijven gaan? Is ook beter voor je conditie .
Als je nou fietsend 20 a 30 minuten onderweg bent, oké .
wat zeg ik, heb net mijn rijbewijs, nog niet eens zelf in de auto van mijn ouders gereden, en raad nu al mensen aan toch maar vaak de fiets te blijven gebruiken
25 minuten!! in de regen nog wel!!
pi_34940210
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:27 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

Maar het regent niet altijd.
pi_34940539
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:08 schreef vlad het volgende:

[..]

richard burns
Ik had het niet eens gezien.. google > photo > carisma.. eeuwig zonde
pi_34940925
quote:

[..]

Ahhhhh
pi_34942586
quote:

[..]

Akkoord, dan was ik ook in de auto gestapt!
Trouwens vandaag weer thuisgekomen na studie in Groningen, laatste stukje zelf gereden (m'n broer kwam me ophalen) in een kleine, blauwe Mazda 323 . Weet niet of jullie die kennen, zo'n bolhoed (hoog en schuifdak)? Kan zo 1,2,3 niet een foto er van vinden op het net.
Anyway, klein en pittig benzinetje. Ik was een grotere diesel gewend en vroeg me af hoe het me de eerste keer met deze auto zo afgaan.
Maar het ging vet goed! Paar keer iets te snel gas gegeven, maar verder ging het echt lekker!
Morgen weer!
pi_34942924
Hupsakee, net weer een blok-rijlesje (2x45 min) achter de rug. Ik was al redelijk lam en een beetje laat ook nog, maar het rijden voelde lekker natuurlijk aan, terwijl ik sinds m'n mislukte examenpoging 3 weken terug niet meer had gereden. Het autorijden was ineens veel vanzelfsprekender, ik zat helemaal niet meer zo in m'n hoofd van 'hmm, goed opletten, wat is dit & dat en blabla'... Ik was met m'n gedachten heerlijk verwijderd van het autorijden Beetje kalm die radio luisteren, nog even m'n instructrice het praktisch bijna onmogelijke 'popduel' van Rabradio (3FM) laten horen Geen fouten ofzo gemaakt verder, laat staan ongelukken veroorzaakt, gewoon heerlijk relaxed rijden

Ik heb alweer zin in m'n rij-examen a.s. voorjaarsvakantie, dinsdag 21 februari. 2 Dagen later moet een jongen uit mijn klas voor de 4e keer op en een dag daarna Nuna voor de eerste keer
Dat kan nog wel eens een succesvolle vakantie worden
Beter een goede buur dan een slechte signatuur
pi_34943928
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:51 schreef Gronnaephos het volgende:
Ik heb alweer zin in m'n rij-examen a.s. voorjaarsvakantie, dinsdag 21 februari. 2 Dagen later moet een jongen uit mijn klas voor de 4e keer op en een dag daarna Nuna voor de eerste keer
En ik vijf dagen er voor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')