ja maar je gaat toch niet naar je toerenteller zitten kijken?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:21 schreef Repeat het volgende:
Wat een onzin over die snelheden en versnellingen. Dat doe je toch gewoon op gevoel?
Dus moet je invoegen --> lage versnelling veel gas, snel optrekken.
Rij je in je eentje op een provinciale weg: snel doorschakelen en hoge versnelling rijden.
etc.
Ik rij een diesel, ik moet van mn instructeur bij 2000 toeren doorschakelen. Nou dan is die golf werkelijk niet vooruit te schijten, daarom zit ik meestal al tegen de 3000 aan als ik doorschakel (in 1 en 2 dan) in 3 en hoger kan je al vroeger doorschakelen.
Ik doe het meestal ook op gevoel hoor, maar zo heb ik het van me instructeur geleerd zeg maarquote:Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef Thomas B. het volgende:
zijn daar regels voor dan? ja in het begin zeggen ze wel van schakelen als je bij die en die snelheid zit, maar je moet gewoon schakelen als je vindt dat ie teveel toeren maakt en de mogelijkheid hebt om naar een andere versnelling te gaan.
ja dat deed ik de eerste paar lessen ook wel totdat ik doorhad dat het ook wel tof is om dat ding in zn 3 naar de 80 te trekkenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik doe het meestal ook op gevoel hoor, maar zo heb ik het van me instructeur geleerd zeg maar
zo doe ik het ook, als je naar je idee teveel toeren begint te maken doorschakelen. Daarvoor hoef je ook niet naar je tellers te kijken, das alleen maar onhandig bij het optrekken, als je dan je ogen van e weg moet halen. Gewoon wegrijden en bij een bepaald geluidsniveau eens gaan opschakelenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef Thomas B. het volgende:
zijn daar regels voor dan? ja in het begin zeggen ze wel van schakelen als je bij die en die snelheid zit, maar je moet gewoon schakelen als je vindt dat ie teveel toeren maakt en de mogelijkheid hebt om naar een andere versnelling te gaan.
Als ik dat doe dan krijg ik echt wel gezeik met me instructeurquote:Op zondag 5 februari 2006 23:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja dat deed ik de eerste paar lessen ook wel totdat ik doorhad dat het ook wel tof is om dat ding in zn 3 naar de 80 te trekken
deze doos die ruim 50 uur les heeft gehad keek ook altijd in de les op de toerenteller... bij mijn laatste (derde instructeur) heb ik er een beginnetje mee gemaakt om dat meer op gevoel te gaan doen.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja maar je gaat toch niet naar je toerenteller zitten kijken?
undundund??quote:Op maandag 6 februari 2006 06:17 schreef Trebweb het volgende:
Ik moet zo om 8 uur op voor me 1e rij-examen
mja das vaak met die dingen... als je het anders aanleert is het vaak erg moeilijk om dat er weer uit te krijgen. Ik had bijvoorbeeld de tik om de koppeling te gebruiken waar ie eik helemaal niet nodig was... is er nog steeds niet helemaal uitquote:Op maandag 6 februari 2006 07:31 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
deze doos die ruim 50 uur les heeft gehad keek ook altijd in de les op de toerenteller... bij mijn laatste (derde instructeur) heb ik er een beginnetje mee gemaakt om dat meer op gevoel te gaan doen.
Maarja het blijft een gewoonte die er een beetje is ingeslepen.
Van het weekend met mijn broer (zijn auto) gereden en mocht van hem dus niet op de toerenteller kijken (mijn eigen autootje heeft nieteens een toerenteller, dus ik heb geen keus)... Hij zou een goede instructeur zijn. Rustige uitleg, doch precies die info die ik nodig heb.
Het wordt veel ervaring opdoen komende tijd.
Vandaag de verzekering hopelijk al helemaal in orde krijgen.
succes voor de lessers
Wat mij betreft een voordeel. Ten eerste is je examinator dan nog fris, en hij/zij heeft nog niemand gehad die z'n humeur heeft verpest. Bovendien sta je met een beetje geluk de helft van de tijd in de file tijdens de ochtendspits, dus dan wordt het erg easyquote:Op maandag 6 februari 2006 15:55 schreef randysgz het volgende:
En ja hoor ik heb net de rijschool gebeld, en ik mag Dinsdag 21 maart om 08:00 praktijk examen doen.lekker vroeg dus, heb het ze voordeel of zn nadeel zo vroeg??
nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtendsquote:Op maandag 6 februari 2006 16:24 schreef Metalman het volgende:
[..]
Wat mij betreft een voordeel. Ten eerste is je examinator dan nog fris, en hij/zij heeft nog niemand gehad die z'n humeur heeft verpest. Bovendien sta je met een beetje geluk de helft van de tijd in de file tijdens de ochtendspits, dus dan wordt het erg easy
Haha dat zal ik dan wel weer hebben jahquote:Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtends
trouwens, ik heb wel 's gehoord dat ze, als je bijvoorbeeld de hele tijd in de file staat, ze gewoon zeggen van, sorry ik kan je niet beoordelen... jammer voor je. Opzich wel CBR mentaliteit, maar ik weet niet zeker of het klopt.
ligt eraan wat jij denkt dat dan de uitslag is. Je krijgt nl altijd geslaagd of gezakt te horen.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtends
trouwens, ik heb wel 's gehoord dat ze, als je bijvoorbeeld de hele tijd in de file staat, ze gewoon zeggen van, sorry ik kan je niet beoordelen... jammer voor je. Opzich wel CBR mentaliteit, maar ik weet niet zeker of het klopt.
Succesquote:Op maandag 6 februari 2006 17:30 schreef Thomas B. het volgende:
Moet morgen om 13.00 afrijden. Denk ook wel dat het lukt, maar dat ligt er natuurlijk aan of die examinator een zeikerd is of niet...
ik moet <30 in zijn 2 doen en 15 km ook, dan hoef je je gaspedaal niet in te drukken en toch rijd je dan precies 15 km..quote:Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Sylvana het volgende:
Zo moet ik het doen:
<30 in zijn 1
30 in zijn 2
50 in zijn 3
60- 80 in zijn 4
100 in zijn 5
120 in zijn 6
Ah dacht ik al dus, gewoon een 'extra' versnelling om ook 120 te kunnen rijden met zo'n 2000/2500 toeren.. ipv gewoon doortrappen tot 3000+ in zn 5. Dan is het niet echt lastiger lijkt me, maar nog een stap er tussen word wel beetje druk.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Sylvana het volgende:
Zo moet ik het doen:
<30 in zijn 1
30 in zijn 2
50 in zijn 3
60- 80 in zijn 4
100 in zijn 5
120 in zijn 6
Bij 50 moet ik hem in zijn 3 hebben. In zijn 4 kan pas vanaf 60. Verder schakel ik hem vrijwel direct na het optrekken over naar zijn 2, omdat de 1 gewoon een kutversnelling is.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:28 schreef Nuna het volgende:
50 kan ook al wel in zijn 4 hoor.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:14 schreef Robin__ het volgende:
Dit is allemaal beetje gezeur.. ligt tochallemaal aan de auto, lang niet alle autos vinden 50 in 4 fijn etc etc
Is niet helemaal waarquote:Op maandag 6 februari 2006 16:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
ligt eraan wat jij denkt dat dan de uitslag is. Je krijgt nl altijd geslaagd of gezakt te horen.
Ik vermoed dat het slagingspercentage verder zakt. Volgens mij letten ze nu al veel op zelfstandig rijden en herkennen van gevaar.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Robin__ het volgende:
Van de FP
Rijexamen wordt zwaarder in 2007
1 is ook helemaal niet om te rijden... dat is alleen om op te starten en in files enzo. Soms als je door héle nauwe bochtjes moet wringen kan het wel maar dat ligt aan de auto.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ik mag trouwens nooit 'gewoon' rijden in zn 1. alleen om weg te rijden, of om door te sukkelen in steeds stilstaand verkeer, jij wel?
Ik moest inritten ook vaak in zijn 1 nemen, dan heb je lekker veel trekkracht om de auto over de drempel te krijgen. Overigens volgde dan meestal een 30 km zone, of eigen terrein waar je stapvoets moet rijden.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:30 schreef Robin__ het volgende:
Zoals sylvana het poste leek het net of ze tot de 30 in zn 1 blijft rijden, altijd.. daarom zei ik het ook.
1 reageert veels te vel om normaal mee te kunnen rijden vind ik
je moet ook niet rijden in z'n 1!!quote:Op maandag 6 februari 2006 19:30 schreef Robin__ het volgende:
Zoals sylvana het poste leek het net of ze tot de 30 in zn 1 blijft rijden, altijd.. daarom zei ik het ook.
1 reageert veels te vel om normaal mee te kunnen rijden vind ik
Ja, dat geeft een lekker vlotte rijstijlquote:Op maandag 6 februari 2006 18:28 schreef Nuna het volgende:
50 kan ook al wel in zijn 4 hoor.
Yepp, in welke regio rijd je? en hoe heet je instructeur?quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:31 schreef Lula het volgende:
Leuk om hier te lezen![]()
En inderdaad als de eerste les in mijn ogen al een ramp was kan het niet erger de volgende keer. Zijn er meer mensen die bij All- in- Solo rijlessen gevolgd hebben?
Ik ging eigenlijk voor de spoedopleiding maar daar zie ik maar vanaf. Als ik nu mijn twintig lessen in een week of vier kan krijgen kan ik evengoed al vrij snel afrijden volgens de instructeur vanmorgen. Ik ga het allemaal nog horen van degene die me echt rijlessen gaat geven komende tijd.
Ik kan niet wachten tot ik een eigen autootje heb en niet meer met de trein en bus hoef!!!
Volgens mij ook ja.. staat altijd in de spits, rijbewijs binnen een week voor 605 euro ofzoquote:Op maandag 6 februari 2006 19:58 schreef Shirley het volgende:
All-In-Solo
Ik heb daar m'n allereerste proefles gehad, en wilde daar gaan lessen. Tot ik de bedragen hoorde...ze belazeren je waar je bijstaat! Het lijkt allemaal goedkoop, maar lees het eens goed door en dan zul je zien dat je bij andere rijscholen veel goedkoper uit ksn zijn.
ik hoorde het al van dat examen, ben ik even blij dat ik in 2006 ga afrijdenquote:Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ah dacht ik al dus, gewoon een 'extra' versnelling om ook 120 te kunnen rijden met zo'n 2000/2500 toeren.. ipv gewoon doortrappen tot 3000+ in zn 5. Dan is het niet echt lastiger lijkt me, maar nog een stap er tussen word wel beetje druk.
Ik mag trouwens nooit 'gewoon' rijden in zn 1. alleen om weg te rijden, of om door te sukkelen in steeds stilstaand verkeer, jij wel?
Van de FP
Rijexamen wordt zwaarder in 2007
dat hoeft ie ook niet. 50 km/u in de bebouwde kom op zo'n lange doorgaande voorrangswegquote:Op maandag 6 februari 2006 19:48 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ja, dat geeft een lekker vlotte rijstijlDan trekt die auto toch voor geen meter meer als je harder wilt
![]()
OHJA weer iets wat ik ontdekt heb.... -> in mijn lessen heb ik bij de bijzondere verrichtingen eigenlijk altijd gereden door alleen de koppeling te gebruiken. In een dieselwagen staat de koppeling zwaarder afgesteld dan in een benzine auto. Dus bochtje achteruit enzo alleen met de koppeling werken en de wagen reed al.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:24 schreef mirrie1986 het volgende:
[..]
ik moet <30 in zijn 2 doen en 15 km ook, dan hoef je je gaspedaal niet in te drukken en toch rijd je dan precies 15 km..
en 50 zit ik meestal in 3/4
en 60-80 4/5
Ja ik weet hetquote:Op maandag 6 februari 2006 21:29 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
OHJA weer iets wat ik ontdekt heb.... -> in mijn lessen heb ik bij de bijzondere verrichtingen eigenlijk altijd gereden door alleen de koppeling te gebruiken. In een dieselwagen staat de koppeling zwaarder afgesteld dan in een benzine auto. Dus bochtje achteruit enzo alleen met de koppeling werken en de wagen reed al.
Dat deed ik dus zaterdag ook tijdens het rijden met de honda civic (benzine) van mijn broer. En dan valt de motor dus uit. Volgens broer heeft het te maken met die leswagen (diesel) die stationair staat agesteld. Kortom hij gebruikt er altijd het gaspedaal bij en of dat ik dat in mijn eigen auto ook zal moeten doen ontdek ik donderdagavond.
hey, gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 30 januari 2006 19:50 schreef lambrusco_bianco het volgende:
hey sta ik al bij de geslaagden???
27 januari tijdens het spitsuur ;-)
@ jim: volhouden vent, je haalt het!
En jij ook nog gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:![]()
![]()
![]()
Ik ben geslaagd!(vanochtend)
Wie voegt me ff toe aan t lijstje?
Hangt ook een beetje van de auto af. Ik heb een Mitsubishi Carisma gekocht van '98. Ook benzine. En die kan in de 1 prima (weg)rijden met alleen de koppeling. Ook achteruit rijden gaat prima op de koppeling. Je moet alleen wel wat omzichtiger met de koppeling omgaan. Bij die van mij helemaal omdat 'ie een heel laat aangrijpingspunt heeft. Dit betekent dat ik 'm nog wel eens laat afslaan bij een stoplicht of zo.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:29 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
OHJA weer iets wat ik ontdekt heb.... -> in mijn lessen heb ik bij de bijzondere verrichtingen eigenlijk altijd gereden door alleen de koppeling te gebruiken. In een dieselwagen staat de koppeling zwaarder afgesteld dan in een benzine auto. Dus bochtje achteruit enzo alleen met de koppeling werken en de wagen reed al.
Dat deed ik dus zaterdag ook tijdens het rijden met de honda civic (benzine) van mijn broer. En dan valt de motor dus uit. Volgens broer heeft het te maken met die leswagen (diesel) die stationair staat agesteld. Kortom hij gebruikt er altijd het gaspedaal bij en of dat ik dat in mijn eigen auto ook zal moeten doen ontdek ik donderdagavond.
Je bent nu dus bezig, als het goed is. *duimt*quote:Op maandag 6 februari 2006 17:30 schreef Thomas B. het volgende:
Moet morgen om 13.00 afrijden. Denk ook wel dat het lukt, maar dat ligt er natuurlijk aan of die examinator een zeikerd is of niet...
Je gaat het gewoon halen punt!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:43 schreef Jurrio het volgende:
Hehe beetje laat om hier nu nog mee aan te komen, maar ik moet morgen om 8:00 uur (praktijk)...
Ben best wel zenuwachtig op zich, maar heb wel het gevoel dat ik het rijbewijs morgen wel binnen
heb. Gisteren, mijn voorlaatste les ging kut, maar een slechte generale repetitie betekent toch een goed examen?
Gelukkig heb ik morgen nog wel een uurtje van tevoren (moet er dus om kwart over 6 uit.
En de weg die ik moet rijden, ken ik al voor een groot deel (qua snelweg en het laatste stukje naar het cbr-bureau).
Wish me luck.
WAAROM BIJ EEN ANDere instructeur?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:01 schreef Jarkie het volgende:
Had om 13.05 herexamen en weer gezaktIk reed te dicht langs geparkeerde auto's en hield te weinig afstand, m'n instuceur snapte het ook niet waarom ik dat doe, want tijdens lessen deed is het altijd goed.
Hij adviseerde daarom tot mijn volgende examen bij een andere instructeur te lessen.
7 maart mag ik dus weer.
koppeling verder/sneller laten opkomen. Meer is het niet. Je moet even het gevoel van het spel tussen gas en koppeling hebbenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:22 schreef Fatality het volgende:
Nou ik zit nu bij les 4 maar het wegrijden vanuit stilstand loopt niet helemaal lekker. Heb vaak dat de toeren als een gek beginnen op te komen en daarna wegvallen..
wat hier tegen te doen? Want mijn instructrice geeft wel aanwijzingen maar dat maakt t er allemaal niet soepeler op
ik heb ook zoiets, maar dan met de vraag of ik er WEER aan moet beginnen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:04 schreef Dennis121 het volgende:
[..]. Nee ik wil al een tijd beginnen, maar komt er steeds niet van het te gaan regelen
.
Omdat mijn instucteur geen fouten in mijn normale rijgedrag kon ontekken, en op het examen reed ik plotseling slechter, daarom ond hij het handig om te kijken hoe ik rij met een andere instructeur naast me. Misschien dat ik daar nog wel wat van kan opstekenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:27 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
WAAROM BIJ EEN ANDere instructeur?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:43 schreef Jurrio het volgende:
Come on!
Gehaald!
Wel met geluk though...hele preek gehad van die kerel, dat ik teveel aan het modelrijden (teveel nadenken en mijn zwakke punten teveel onderdrukken) was en niet lekker op mijn gevoel reed. Whatever![]()
.
Pfiew!
Wat 'n zeikerd die examinator...! Maar iig van harte gefeliciteerd!quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:43 schreef Jurrio het volgende:
Come on!
Gehaald!
Wel met geluk though...hele preek gehad van die kerel, dat ik teveel aan het modelrijden (teveel nadenken en mijn zwakke punten teveel onderdrukken) was en niet lekker op mijn gevoel reed. Whatever![]()
.
Pfiew!
nou dat kan nog wel een tijd hoor, alsof jij niet zat tijd hebt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:21 schreef Jurrio het volgende:
Hehe thnx allemaal! Ik ga er zeker van genieten, ben benieuwd hoe de auto's bij ons thuis aanvoelen/rijden. De één is een zeer pittig benzinetje en de ander een wat grotere, logge stationwagon..![]()
Heeft iemand van jullie enig idee binnen welke tijd je je rijbewijs op kunt halen? Dezelfde dag gaat sowieso niet meer lukken, aangezien ik nog 3 uur moet reizen en het gemeentehuis in Groningen doordeweeks om 16:00 uur dichtgaat(kan ik vanavond niet slapen met het rijbewijs onder mijn kussen
).
Nja niets kan de pret nog drukken vandaag!
Gefeliciteerdquote:
Succes!quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:00 schreef Nuna het volgende:
Morgen om 9.50 heb ik mijn TTT, wish me luck
Het gaat je nu gewoon lukken hoorquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Succes!
Ik ben benieuwd wanneer jij nou moet afrijden, Sylvana!
Ik moet de 16e afrijden, om 14.55 uur... Hoop dat vier keer dan maar scheepsrecht is!![]()
Binnen een half jaar dacht ik.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:21 schreef Jurrio het volgende:
Hehe thnx allemaal! Ik ga er zeker van genieten, ben benieuwd hoe de auto's bij ons thuis aanvoelen/rijden. De één is een zeer pittig benzinetje en de ander een wat grotere, logge stationwagon..![]()
Heeft iemand van jullie enig idee binnen welke tijd je je rijbewijs op kunt halen? Dezelfde dag gaat sowieso niet meer lukken, aangezien ik nog 3 uur moet reizen en het gemeentehuis in Groningen doordeweeks om 16:00 uur dichtgaat(kan ik vanavond niet slapen met het rijbewijs onder mijn kussen
).
Nja niets kan de pret nog drukken vandaag!
Als je de 24ste moet, ga je gelijk op met mijquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Het gaat je nu gewoon lukken hoor
En het is de 22e of de 24e, hoop de 22e en dan 's middags vanaf een uur of 1 ofzo
ik moet dat gewoon contant aan me instructeur betalenquote:Op woensdag 8 februari 2006 18:03 schreef lambrusco_bianco het volgende:
hahaha kreeg net een rekening voor mijn examenaanvraag... heb dat allang betaald en examen is al voorbij. lekkere adminiatratie daar.
Succesquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:56 schreef rena het volgende:
Vandaag voor het eerst in het donker gereden, niet veel anders opzich dan overdag, maar wel iets enger, want soms zag ik niet in wat voor bocht de weg liep en dan was ik even de weg kwijt. Tot ik het groot licht ontdekteVoor de rest ging het straatje keren goed
en achteruit inparkeren ging ook goed
Ik begin het te leren
![]()
En ik heb 2 Maart voor de 2e keer theorie examen![]()
Dat zeg ik ook nietquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:47 schreef Fatality het volgende:
[..]
nou dat kan nog wel een tijd hoor, alsof jij niet zat tijd hebt.
ik 1 maart, en ik ben al een hele tijd op examenniveauquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:14 schreef Asmodean het volgende:
ik moet pas 14 maart afrijden, terwijl ik er al wel klaar voor ben..
Als je denkt dat je het al kunt, zou je ook wel eens per week kunnen gaan rijden nu, of eens per twee weken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:35 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik 1 maart, en ik ben al een hele tijd op examenniveauNu rij ik dus nog steeds 2 keer per week om een beetje in vorm te blijven, wel zonde van mn geld
![]()
Mijn rijinstructeur ging op mijn herexamen onder het mes. Ik was achteraf blij dat ik bij een andere instructeur heb gereden. Die gaf me in een keer zoveel meer zelfvertrouwenquote:Op woensdag 8 februari 2006 07:04 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ Jarkie!!
Als die rij-instructeur geen fouten in je normale rijgedrag kan ontdekken dan betekent het dat je al lekker rijdt. Een andere instructeur lijkt me overbodig. Jouw instructeur weet vast wel dat je onder faalangst/examenstress wat je bij een examen kunt vertonen (ookal is het in minimaal aanwezig) dingen kunt doen die je normaal nooit doet. Dat hoort bij examens. Bovendien kan je straks als je je rijbewijs altijd wel een dag hebben dat het niet lekker gaat, dat betekent ook niet dat je je rijbewijs ineens niet meer waardig bent.
Een nieuwe instructeur moet jou wel eerst leren kennen, kost ook tijd.
Hm denk er eens over na.
Groet
Bianco
Ik zeg niet dat wisselen van instructeur niet goed zou kunnen zijn; heb er drie versleten met totaal 50 lessen. De eerste was een hele nare man (veel over hem geschreven hier op het forum), de tweede zakelijk en dat lag me beter. Na het tweede keer zakken moest ik erg lang wachten voordat ik bij hem verder kon lessen en toen zag ik mezelf genoodzaakt om toch maar weer bij een ander te gaan lessen omdat in juli mijn theorie zou verlopen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 01:15 schreef lipje het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur ging op mijn herexamen onder het mes. Ik was achteraf blij dat ik bij een andere instructeur heb gereden. Die gaf me in een keer zoveel meer zelfvertrouwen(vreemde naast je, hij gaf instructies net als een examinator en vroeg zich af waarom ik de vorige keer mijn rijexamen niet gehaald had, ik reed immers perfect) Met gevolg dat ik veeeel zelfverzekerder (gestressed omdat ik pas1 les in een andere auto gereden had) het examen inging
Ik ben het METEEN gaan ophalen... foto's laten maken en hup naar binnen en MET RIJBEWIJS NAAR BUITEN. HET kostte hier 34 euro.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:14 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. En trouwens, dat moet jij zeggen
.
Ik bedoelde eerder vanàf wanneer kan je je rijbewijs ophalen? Is er nog administratietijd ofzo? Of kan je het bewijs al dezelfde dag ophalen? Of pas na drie dagen ofzo, dat bedoel ik eigenlijk.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:26 schreef Nuna het volgende:
Jaaaa, heb mijn TTT gehaald!![]()
![]()
Echt een wonder, tijdens de les ging álles fout
Weet jij al dat je gaat slagen... ???quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:06 schreef Maikalo het volgende:
Bij mij kost het ongeveer ook zoveel. Jammer genoeg kan ik op de dag van mijn examen het rijbewijs niet meer afhalen bij het gemeentehuis. Dat is namelijk vrijdag al om half 1 gesloten en dan moet ik dus het weekend nog wachten tot maandagmorge.
Er van uit gaan dat je zakt is ook nooit goed natuurlijk..quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:34 schreef WesHell het volgende:
[..]
Weet jij al dat je gaat slagen... ???![]()
Maar teveel vertrouwen is nooit goed. Je bent namelijk altijd afhankelijk van iemand.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:52 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Er van uit gaan dat je zakt is ook nooit goed natuurlijk..![]()
Ja ik heb hem nu ook in de portemonneequote:Op donderdag 9 februari 2006 07:23 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Ik ben het METEEN gaan ophalen... foto's laten maken en hup naar binnen en MET RIJBEWIJS NAAR BUITEN. HET kostte hier 34 euro.
Is de moeite wel waard tochquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:07 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ja ik heb hem nu ook in de portemonnee. 34 euro?!
![]()
Ik moest 49,80 neerleggen. Plus foto's en 2x uittreksel bevolkingsregister, aangezien ik tussendoor op kamers ben gegaan
7,50 + 5,90 + 10,90 + 49,80 = 74,10 e.
En over die retedure rijlessen zeurt niemand?quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:07 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ja ik heb hem nu ook in de portemonnee. 34 euro?!
![]()
Ik moest 49,80 neerleggen. Plus foto's en 2x uittreksel bevolkingsregister, aangezien ik tussendoor op kamers ben gegaan
7,50 + 5,90 + 10,90 + 49,80 = 74,10 e.
Dat zeker, maar dan nog is het een redelijk diepe graai in je portemonnee, helemaal als het rijbewijs bij verschillende gemeenten niet hetzelfde kost. Zal ook wel zo zijn redenen hebben natuurlijk...quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:12 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
Is de moeite wel waard toch
40 euro per 60 minuten, is verder niet gestegen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:17 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd, wat betaalt iedereen eigelijk per uur (60 minuten!) , en is dat met het nieuwe jaar ook nog gestegen?
Nee, ik les vanuit 'n boerengehucht. Twintig minuten en dan ben ik in 't examengebied.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:37 schreef Robin__ het volgende:
50 per 1.5 uur.. hier in de regio lijkt het per uur neer te komen op 30-35 euro (maar dan keer 1.5 duh) 40 voor een uur is best veel (tenzij je gelijk in je examen gebied bent misschien.. duurt voor mij sowieso een half uur voor er echt wat boeiends gebeurt..)
Gefeliciteerd ASromaquote:misschien niet echt aardig na twi 's post....sterkte...volgende keer beter, komt wel goed.
je moet inderdaad geluk hebben met de examinator, ik had namelijk het gevoel of mijn instructeur en de examinator van te voren al hadden besloten dat ik zou slagen, aangezien de twee in kwestie elkaar goed kennen en op die manier natuurlijk de goeie naam van de rijschool waarborgen ivm slagingspercentages en mond op mond reclame.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:58 schreef twi het volgende:
37,50 per uur, direct in examengebied.
[..]
Gefeliciteerd ASroma
En ja, het moet een volgende keer wel goed komenAlleen is dat weer 2 maanden en een paar honderd euro verder, en na vandaag is het vertrouwen in examinators en de redelijke willekeur van slagen/zakken wel een stuk minder geworden
quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:34 schreef lambrusco_bianco het volgende:
de auto is er.... en duik gestressed in bed.... lees verder op http://velvetrock.punt.nl als je zin hebt...
Verstandigquote:Op vrijdag 10 februari 2006 07:11 schreef lambrusco_bianco het volgende:
ps: dit geloven jullie niet... heb de auto sinds een avond voor de deur staan maar ga met de fiets naar het werk. daar is het druk met parkeren en da's nog niet mijn sterkste punt... Van het weekend lekker oefenen en dan maandag voor het eerst naar het werk met de auto.
Tis ook beter voor het milieu om gewoon met de fiets te gaan (en goedkoper).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 07:11 schreef lambrusco_bianco het volgende:
ps: dit geloven jullie niet... heb de auto sinds een avond voor de deur staan maar ga met de fiets naar het werk. daar is het druk met parkeren en da's nog niet mijn sterkste punt... Van het weekend lekker oefenen en dan maandag voor het eerst naar het werk met de auto.
booooeeeehoeee bomenknuffelaarquote:Op vrijdag 10 februari 2006 08:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tis ook beter voor het milieu om gewoon met de fiets te gaan (en goedkoper).
Moet je lang fietsen dan? Ik bedoel, als je in dezelfde gemeente/stad werkt waar je woont, kan je toch ook wel met de fiets blijven gaan? Is ook beter voor je conditiequote:Op vrijdag 10 februari 2006 07:11 schreef lambrusco_bianco het volgende:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:28 schreef Robin__ het volgende:
Lijkt me toch wel erg vervelend als je niet meer zou rijden na je examen, waarom dan ook.. al was het maar een klein stukje.
wel een ander autotje waar in je hebt kunnen rijden?
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:08 schreef Robin__ het volgende:
Hoe dan ook leuke autokan je sowieso nog een hele poos mee vooruit
richard burnsquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:35 schreef Robin__ het volgende:
kijkkk das helemaal leuk
Zoeen? [afbeelding]
25 minuten!! in de regen nog wel!!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:00 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Moet je lang fietsen dan? Ik bedoel, als je in dezelfde gemeente/stad werkt waar je woont, kan je toch ook wel met de fiets blijven gaan? Is ook beter voor je conditie.
Als je nou fietsend 20 a 30 minuten onderweg bent, oké.
wat zeg ik, heb net mijn rijbewijs, nog niet eens zelf in de auto van mijn ouders gereden, en raad nu al mensen aan toch maar vaak de fiets te blijven gebruiken![]()
Maar het regent niet altijd.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:27 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
25 minuten!! in de regen nog wel!!
Ahhhhhquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:27 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Akkoord, dan was ik ook in de auto gestapt!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:27 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
En ik vijf dagen er voor!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:51 schreef Gronnaephos het volgende:
Ik heb alweer zin in m'n rij-examen a.s. voorjaarsvakantie, dinsdag 21 februari. 2 Dagen later moet een jongen uit mijn klas voor de 4e keer op en een dag daarna Nuna voor de eerste keer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |