ja maar je gaat toch niet naar je toerenteller zitten kijken?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:21 schreef Repeat het volgende:
Wat een onzin over die snelheden en versnellingen. Dat doe je toch gewoon op gevoel?
Dus moet je invoegen --> lage versnelling veel gas, snel optrekken.
Rij je in je eentje op een provinciale weg: snel doorschakelen en hoge versnelling rijden.
etc.
Ik rij een diesel, ik moet van mn instructeur bij 2000 toeren doorschakelen. Nou dan is die golf werkelijk niet vooruit te schijten, daarom zit ik meestal al tegen de 3000 aan als ik doorschakel (in 1 en 2 dan) in 3 en hoger kan je al vroeger doorschakelen.
Ik doe het meestal ook op gevoel hoor, maar zo heb ik het van me instructeur geleerd zeg maarquote:Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef Thomas B. het volgende:
zijn daar regels voor dan? ja in het begin zeggen ze wel van schakelen als je bij die en die snelheid zit, maar je moet gewoon schakelen als je vindt dat ie teveel toeren maakt en de mogelijkheid hebt om naar een andere versnelling te gaan.
ja dat deed ik de eerste paar lessen ook wel totdat ik doorhad dat het ook wel tof is om dat ding in zn 3 naar de 80 te trekkenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik doe het meestal ook op gevoel hoor, maar zo heb ik het van me instructeur geleerd zeg maar
zo doe ik het ook, als je naar je idee teveel toeren begint te maken doorschakelen. Daarvoor hoef je ook niet naar je tellers te kijken, das alleen maar onhandig bij het optrekken, als je dan je ogen van e weg moet halen. Gewoon wegrijden en bij een bepaald geluidsniveau eens gaan opschakelenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef Thomas B. het volgende:
zijn daar regels voor dan? ja in het begin zeggen ze wel van schakelen als je bij die en die snelheid zit, maar je moet gewoon schakelen als je vindt dat ie teveel toeren maakt en de mogelijkheid hebt om naar een andere versnelling te gaan.
Als ik dat doe dan krijg ik echt wel gezeik met me instructeurquote:Op zondag 5 februari 2006 23:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja dat deed ik de eerste paar lessen ook wel totdat ik doorhad dat het ook wel tof is om dat ding in zn 3 naar de 80 te trekken
deze doos die ruim 50 uur les heeft gehad keek ook altijd in de les op de toerenteller... bij mijn laatste (derde instructeur) heb ik er een beginnetje mee gemaakt om dat meer op gevoel te gaan doen.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja maar je gaat toch niet naar je toerenteller zitten kijken?
undundund??quote:Op maandag 6 februari 2006 06:17 schreef Trebweb het volgende:
Ik moet zo om 8 uur op voor me 1e rij-examen
mja das vaak met die dingen... als je het anders aanleert is het vaak erg moeilijk om dat er weer uit te krijgen. Ik had bijvoorbeeld de tik om de koppeling te gebruiken waar ie eik helemaal niet nodig was... is er nog steeds niet helemaal uitquote:Op maandag 6 februari 2006 07:31 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
deze doos die ruim 50 uur les heeft gehad keek ook altijd in de les op de toerenteller... bij mijn laatste (derde instructeur) heb ik er een beginnetje mee gemaakt om dat meer op gevoel te gaan doen.
Maarja het blijft een gewoonte die er een beetje is ingeslepen.
Van het weekend met mijn broer (zijn auto) gereden en mocht van hem dus niet op de toerenteller kijken (mijn eigen autootje heeft nieteens een toerenteller, dus ik heb geen keus)... Hij zou een goede instructeur zijn. Rustige uitleg, doch precies die info die ik nodig heb.
Het wordt veel ervaring opdoen komende tijd.
Vandaag de verzekering hopelijk al helemaal in orde krijgen.
succes voor de lessers
Wat mij betreft een voordeel. Ten eerste is je examinator dan nog fris, en hij/zij heeft nog niemand gehad die z'n humeur heeft verpest. Bovendien sta je met een beetje geluk de helft van de tijd in de file tijdens de ochtendspits, dus dan wordt het erg easyquote:Op maandag 6 februari 2006 15:55 schreef randysgz het volgende:
En ja hoor ik heb net de rijschool gebeld, en ik mag Dinsdag 21 maart om 08:00 praktijk examen doen.lekker vroeg dus, heb het ze voordeel of zn nadeel zo vroeg??
nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtendsquote:Op maandag 6 februari 2006 16:24 schreef Metalman het volgende:
[..]
Wat mij betreft een voordeel. Ten eerste is je examinator dan nog fris, en hij/zij heeft nog niemand gehad die z'n humeur heeft verpest. Bovendien sta je met een beetje geluk de helft van de tijd in de file tijdens de ochtendspits, dus dan wordt het erg easy
Haha dat zal ik dan wel weer hebben jahquote:Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtends
trouwens, ik heb wel 's gehoord dat ze, als je bijvoorbeeld de hele tijd in de file staat, ze gewoon zeggen van, sorry ik kan je niet beoordelen... jammer voor je. Opzich wel CBR mentaliteit, maar ik weet niet zeker of het klopt.
ligt eraan wat jij denkt dat dan de uitslag is. Je krijgt nl altijd geslaagd of gezakt te horen.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtends
trouwens, ik heb wel 's gehoord dat ze, als je bijvoorbeeld de hele tijd in de file staat, ze gewoon zeggen van, sorry ik kan je niet beoordelen... jammer voor je. Opzich wel CBR mentaliteit, maar ik weet niet zeker of het klopt.
Succesquote:Op maandag 6 februari 2006 17:30 schreef Thomas B. het volgende:
Moet morgen om 13.00 afrijden. Denk ook wel dat het lukt, maar dat ligt er natuurlijk aan of die examinator een zeikerd is of niet...
ik moet <30 in zijn 2 doen en 15 km ook, dan hoef je je gaspedaal niet in te drukken en toch rijd je dan precies 15 km..quote:Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Sylvana het volgende:
Zo moet ik het doen:
<30 in zijn 1
30 in zijn 2
50 in zijn 3
60- 80 in zijn 4
100 in zijn 5
120 in zijn 6
Ah dacht ik al dus, gewoon een 'extra' versnelling om ook 120 te kunnen rijden met zo'n 2000/2500 toeren.. ipv gewoon doortrappen tot 3000+ in zn 5. Dan is het niet echt lastiger lijkt me, maar nog een stap er tussen word wel beetje druk.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Sylvana het volgende:
Zo moet ik het doen:
<30 in zijn 1
30 in zijn 2
50 in zijn 3
60- 80 in zijn 4
100 in zijn 5
120 in zijn 6
Bij 50 moet ik hem in zijn 3 hebben. In zijn 4 kan pas vanaf 60. Verder schakel ik hem vrijwel direct na het optrekken over naar zijn 2, omdat de 1 gewoon een kutversnelling is.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:28 schreef Nuna het volgende:
50 kan ook al wel in zijn 4 hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |