abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34779156
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:21 schreef Repeat het volgende:
Wat een onzin over die snelheden en versnellingen. Dat doe je toch gewoon op gevoel?

Dus moet je invoegen --> lage versnelling veel gas, snel optrekken.
Rij je in je eentje op een provinciale weg: snel doorschakelen en hoge versnelling rijden.

etc.

Ik rij een diesel, ik moet van mn instructeur bij 2000 toeren doorschakelen. Nou dan is die golf werkelijk niet vooruit te schijten, daarom zit ik meestal al tegen de 3000 aan als ik doorschakel (in 1 en 2 dan) in 3 en hoger kan je al vroeger doorschakelen.
ja maar je gaat toch niet naar je toerenteller zitten kijken?
pi_34779161
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef Thomas B. het volgende:
zijn daar regels voor dan? ja in het begin zeggen ze wel van schakelen als je bij die en die snelheid zit, maar je moet gewoon schakelen als je vindt dat ie teveel toeren maakt en de mogelijkheid hebt om naar een andere versnelling te gaan.
Ik doe het meestal ook op gevoel hoor, maar zo heb ik het van me instructeur geleerd zeg maar
pi_34779204
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik doe het meestal ook op gevoel hoor, maar zo heb ik het van me instructeur geleerd zeg maar
ja dat deed ik de eerste paar lessen ook wel totdat ik doorhad dat het ook wel tof is om dat ding in zn 3 naar de 80 te trekken
pi_34779233
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef Thomas B. het volgende:
zijn daar regels voor dan? ja in het begin zeggen ze wel van schakelen als je bij die en die snelheid zit, maar je moet gewoon schakelen als je vindt dat ie teveel toeren maakt en de mogelijkheid hebt om naar een andere versnelling te gaan.
zo doe ik het ook, als je naar je idee teveel toeren begint te maken doorschakelen. Daarvoor hoef je ook niet naar je tellers te kijken, das alleen maar onhandig bij het optrekken, als je dan je ogen van e weg moet halen. Gewoon wegrijden en bij een bepaald geluidsniveau eens gaan opschakelen
pi_34779276
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:24 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

ja dat deed ik de eerste paar lessen ook wel totdat ik doorhad dat het ook wel tof is om dat ding in zn 3 naar de 80 te trekken
Als ik dat doe dan krijg ik echt wel gezeik met me instructeur
pi_34780547
Beetje gas er op is leuk. Ik bijna nooit te hard. Alleen ik kan er niet tegen als mensen als slakken weg rijden bij het stoplicht dus dan trap ik hem meestal wel ff op zijn staart!!!
  maandag 6 februari 2006 @ 06:17:37 #157
112150 Trebweb
Started running again
pi_34785040
Ik moet zo om 8 uur op voor me 1e rij-examen
pi_34785217
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:23 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

ja maar je gaat toch niet naar je toerenteller zitten kijken?
deze doos die ruim 50 uur les heeft gehad keek ook altijd in de les op de toerenteller... bij mijn laatste (derde instructeur) heb ik er een beginnetje mee gemaakt om dat meer op gevoel te gaan doen.
Maarja het blijft een gewoonte die er een beetje is ingeslepen.
Van het weekend met mijn broer (zijn auto) gereden en mocht van hem dus niet op de toerenteller kijken (mijn eigen autootje heeft nieteens een toerenteller, dus ik heb geen keus)... Hij zou een goede instructeur zijn. Rustige uitleg, doch precies die info die ik nodig heb.
Het wordt veel ervaring opdoen komende tijd.
Vandaag de verzekering hopelijk al helemaal in orde krijgen.

succes voor de lessers
pi_34788523
quote:
Op maandag 6 februari 2006 06:17 schreef Trebweb het volgende:
Ik moet zo om 8 uur op voor me 1e rij-examen
undundund??
pi_34788558
quote:
Op maandag 6 februari 2006 07:31 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

deze doos die ruim 50 uur les heeft gehad keek ook altijd in de les op de toerenteller... bij mijn laatste (derde instructeur) heb ik er een beginnetje mee gemaakt om dat meer op gevoel te gaan doen.
Maarja het blijft een gewoonte die er een beetje is ingeslepen.
Van het weekend met mijn broer (zijn auto) gereden en mocht van hem dus niet op de toerenteller kijken (mijn eigen autootje heeft nieteens een toerenteller, dus ik heb geen keus)... Hij zou een goede instructeur zijn. Rustige uitleg, doch precies die info die ik nodig heb.
Het wordt veel ervaring opdoen komende tijd.
Vandaag de verzekering hopelijk al helemaal in orde krijgen.

succes voor de lessers
mja das vaak met die dingen... als je het anders aanleert is het vaak erg moeilijk om dat er weer uit te krijgen. Ik had bijvoorbeeld de tik om de koppeling te gebruiken waar ie eik helemaal niet nodig was... is er nog steeds niet helemaal uit
pi_34796681
En ja hoor ik heb net de rijschool gebeld, en ik mag Dinsdag 21 maart om 08:00 praktijk examen doen. lekker vroeg dus, heb het ze voordeel of zn nadeel zo vroeg??
pi_34797791
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:55 schreef randysgz het volgende:
En ja hoor ik heb net de rijschool gebeld, en ik mag Dinsdag 21 maart om 08:00 praktijk examen doen. lekker vroeg dus, heb het ze voordeel of zn nadeel zo vroeg??
Wat mij betreft een voordeel. Ten eerste is je examinator dan nog fris, en hij/zij heeft nog niemand gehad die z'n humeur heeft verpest. Bovendien sta je met een beetje geluk de helft van de tijd in de file tijdens de ochtendspits, dus dan wordt het erg easy
pi_34798596
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:24 schreef Metalman het volgende:

[..]

Wat mij betreft een voordeel. Ten eerste is je examinator dan nog fris, en hij/zij heeft nog niemand gehad die z'n humeur heeft verpest. Bovendien sta je met een beetje geluk de helft van de tijd in de file tijdens de ochtendspits, dus dan wordt het erg easy
nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtends
trouwens, ik heb wel 's gehoord dat ze, als je bijvoorbeeld de hele tijd in de file staat, ze gewoon zeggen van, sorry ik kan je niet beoordelen... jammer voor je. Opzich wel CBR mentaliteit, maar ik weet niet zeker of het klopt.
pi_34798810
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

trouwens, ik heb wel 's gehoord dat ze, als je bijvoorbeeld de hele tijd in de file staat, ze gewoon zeggen van, sorry ik kan je niet beoordelen... jammer voor je. Opzich wel CBR mentaliteit, maar ik weet niet zeker of het klopt.
Haha dat zal ik dan wel weer hebben jah
Ik moet trouwens op in rijswijk.
Maar ik heb het gevoel dat ik slaag!
Zo niet jammer dan. Dan ga ik het gelijk weer opnieuw aanvragen!

[ Bericht 7% gewijzigd door randysgz op 06-02-2006 16:56:30 ]
pi_34798814
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

ligt eraan wat jij denkt dat dan de uitslag is. Je krijgt nl altijd geslaagd of gezakt te horen.
pi_34800453
Moet morgen om 13.00 afrijden. Denk ook wel dat het lukt, maar dat ligt er natuurlijk aan of die examinator een zeikerd is of niet...
  maandag 6 februari 2006 @ 17:34:48 #167
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_34800577
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:30 schreef Thomas B. het volgende:
Moet morgen om 13.00 afrijden. Denk ook wel dat het lukt, maar dat ligt er natuurlijk aan of die examinator een zeikerd is of niet...
Succes
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_34800661
Wat een gezeik over al die examinatoren die cranky zijn of niet, als je zakt ben je blijkbaar gewoon niet goed genoeg. Het zou voor mij geen excuus zijn, nu ik dit heb gezegd kan ik daar niet over gaan zeiken he mocht ik zakken (wat ik toch niet doe )
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34800706
27 februari om 09.50 heb ik m'n TTT! Nog 3 weekjes.... Ik heb er zin in!

Op zich kan je daar toch niet echt voor zakken ofzo? Enkel je vrijstelling wel of niet halen toch...
Back in business.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:24:21 #170
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_34801962
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Sylvana het volgende:
Zo moet ik het doen:

<30 in zijn 1
30 in zijn 2
50 in zijn 3
60- 80 in zijn 4
100 in zijn 5
120 in zijn 6
ik moet <30 in zijn 2 doen en 15 km ook, dan hoef je je gaspedaal niet in te drukken en toch rijd je dan precies 15 km..
en 50 zit ik meestal in 3/4
en 60-80 4/5
pi_34802102
50 kan ook al wel in zijn 4 hoor.
pi_34802671
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Sylvana het volgende:
Zo moet ik het doen:

<30 in zijn 1
30 in zijn 2
50 in zijn 3
60- 80 in zijn 4
100 in zijn 5
120 in zijn 6
Ah dacht ik al dus, gewoon een 'extra' versnelling om ook 120 te kunnen rijden met zo'n 2000/2500 toeren.. ipv gewoon doortrappen tot 3000+ in zn 5. Dan is het niet echt lastiger lijkt me, maar nog een stap er tussen word wel beetje druk.

Ik mag trouwens nooit 'gewoon' rijden in zn 1. alleen om weg te rijden, of om door te sukkelen in steeds stilstaand verkeer, jij wel?

Van de FP

Rijexamen wordt zwaarder in 2007
pi_34803647
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:28 schreef Nuna het volgende:
50 kan ook al wel in zijn 4 hoor.
Bij 50 moet ik hem in zijn 3 hebben. In zijn 4 kan pas vanaf 60. Verder schakel ik hem vrijwel direct na het optrekken over naar zijn 2, omdat de 1 gewoon een kutversnelling is.
pi_34803733
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds naar m'n teller kijk als ik moet schakelen. Toch maar eens op gevoel gaan proberen
Back in business.
pi_34803737
Dit is allemaal beetje gezeur.. ligt tochallemaal aan de auto, lang niet alle autos vinden 50 in 4 fijn etc etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')