abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34696909
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:04 schreef Robin__ het volgende:

[..]



6 fout, boeie.. volgens mij zou het meerendeel van de mensen met rijbewijs keihard zakken als ze opnieuw theorie moesten doen. Zolang je het in de praktijk maar niet (te vaak) fout doet
Ja precies. En niet veel mensen halen het de eerste keer, dus ik ben best trots op mezelf
Back in business.
pi_34699828
net terug gaat allemaal goed, alleen 2 dingetjes die ik gewoon nooit doe:

- als ik rechts op de snelweg rij en de rechterbaan splitst zich er zegmaar af, dan kan ik van de snelweg af zonder dat ik echt hoef uit te voegen. Dan geef ik dus nooit richting aan en dan moet dus wel. Hier denk ik dus gewoon niet aan omdat ik eigenlijk gewoon op mn strook blijf en rechtdoor blijf gaan....

- niet in spiegels kijken op lege wegen. Doe ik gewoon niet, ik weet toch wel dat er niemand rijdt en dat er niemand tussen de stoep en mn auto zit, maar toch moet ik onthouden dat ik gewoon moet kijken....
pi_34700602
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:26 schreef Repeat het volgende:


- als ik rechts op de snelweg rij en de rechterbaan splitst zich er zegmaar af, dan kan ik van de snelweg af zonder dat ik echt hoef uit te voegen. Dan geef ik dus nooit richting aan en dan moet dus wel. Hier denk ik dus gewoon niet aan omdat ik eigenlijk gewoon op mn strook blijf en rechtdoor blijf gaan....
Tip1:
Bedenk dat je richting aangeeft om anderen te laten weten wat je van plan bent te gaan doen, niet wat je aan het doen bent want dat zien ze ook wel.
Als je dus de doorgaande rijbaan wil verlaten (ook al wissel je niet van rijstrook) laat je dat weten door richting aan te geven.
Denk hierbij ook eens aan stilstaan/parkeren: Ook al maak je niet echt een beweging naar rechts, tóch geef je richting aan.
Waarom? Om ander verkeer te kennen te geven dat je uit eigen beweging stopt en niet omdat de situatie daarom vraagt.
Eigenlijk laat je dus weten dat ze veilig om je heen kunnen rijden.
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:26 schreef Repeat het volgende:- niet in spiegels kijken op lege wegen. Doe ik gewoon niet, ik weet toch wel dat er niemand rijdt en dat er niemand tussen de stoep en mn auto zit, maar toch moet ik onthouden dat ik gewoon moet kijken....
Tipje 2:
Je weet pas zeker dat er niemand anders rijdt als je gekeken hebt.
Bovendien: Als je per situatie in gaat schatten of je moet kijken of niet ben je veel langer bezig dan dat je het gewoon doet.
En als je een situatie in wil schatten moet je'm wel kennen.
Hoe? Door te kijken dus....
Kijken is enorm belangrijk in het verkeer.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:25:01 #104
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34708196
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:51 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Volvo S40
Les ik ook in, maar bij mij heb zit er geen 6e versnelling
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_34708715
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:55 schreef Robin__ het volgende:

[..]

sorrymaarikmoethetzeggen

En iedereen die een rijbewijs heeft rijd goed?

Verder moet Fatality niet zeuren.. 1 grote tip.. gewoon dom doen wat hun (en het cbr) willen des te sneller en goedkoper heb je dat rijbewijs
Nee, dat zeg ik al helemaal niet. Heel veel mensen met rijbewijs kunnen gewoon niet rijden. Na hun rijbewijs hebben ze hun 'eigen stijl' aangeleerd.
Alleen ik wilde er even mee aangeven dat vrouwen heus niet slechter rijden dan mannen
pi_34710923
En ik wou alleen aangeven dat een (rij)opleiding halen niet betekent dat je het daarna ook goed doet.. zitten ook genoeg klote instructeurs tussen denk ik

Of vrouwen beter kunnen rijden weet ik niet.. ze maken wel minder ongelukken 8-|
pi_34717521
Minder ongelukken maken of veroorzaken, da's iets heel anders

Nee, zonder gekheid, heb les van een vrouw en heb zelf niets te klagen hoor! Alleen heeft zij er natuurlijk voor gestudeerd. Verschil tussen vader/moeder oid is wel duidelijk te zien...
pi_34717787
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Minder ongelukken maken of veroorzaken, da's iets heel anders

Nee, zonder gekheid, heb les van een vrouw en heb zelf niets te klagen hoor! Alleen heeft zij er natuurlijk voor gestudeerd. Verschil tussen vader/moeder oid is wel duidelijk te zien...
Dat je moeder natuurlijk veel beter rijdt dan je vader?
pi_34717854
meestal niet
pi_34718395
niet nee

pi_34718472
Weet je wat lachen is? Op straat keren en dan heel het verkeer ophouden Er stonden wel 6 auto's te wachten
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34718618
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:22 schreef YellowLedbetter het volgende:
Weet je wat lachen is? Op straat keren en dan heel het verkeer ophouden Er stonden wel 6 auto's te wachten
Bij mij ging het toen ook nog bijna fout, dus ingreep van instructrice 'omdat het anders zo zielig was voor de wachtende auto's'
pi_34718636
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:19 schreef De_Warme_bakker het volgende:
niet nee

Zo'n antwoord had ik al verwacht ja
pi_34718759
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:27 schreef Nuna het volgende:

[..]

Bij mij ging het toen ook nog bijna fout, dus ingreep van instructrice 'omdat het anders zo zielig was voor de wachtende auto's'
Ah jo, gewoon heel relaxed rustig aan doen Ik was het een beetje vergeten van de vorige keer dus ik moest echt eerst 5 keer steken
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34718814
ik moest eerst keren op een weg van 2 meter breed ofzo

moest wel 8 keer steken zo smal was het

en zal je altijd zien, na mn eerste beweging kwam er net een auto aan, die kon dus mooi wachten
pi_34720050
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:59 schreef Nuna het volgende:

[..]

Dat je moeder natuurlijk veel beter rijdt dan je vader?
Sja wie rijden er nou beter mannen of vrouwen???

volgens een van mijn oude instructeurs is het zo dat vrouwen de bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren beter doen, omdat zij preciezer zijn. Mannen zijn vaak onverschilliger hierin.

zo hahahah
pi_34720419
en jij geloofde het ook nog?
pi_34720520
zonder gekheid.. who gives a fuck zeg..

Volgens mijn instructeur (:')) kan niemand rijden behalve hij, en ik als ik geslaagd ben. PUNT
pi_34721562
Geslaagden, gefeliciteerd!

Ik heb vandaag weer rijles gehad, ging best wel goed Alleen toen ik eigenlijk rechtdoor moest, ging ik rechtsaf

En ik mag 22 of 24 februari afrijden

Instructeur wist het niet precies uit zijn hoofd, maar nog 3 weekjes dus !
pi_34722346
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:28 schreef Robin__ het volgende:
en jij geloofde het ook nog?
Ik geloof het graag :-)
pi_34723337
Net mn 20ste les gehad, het ging niet echt lekker.
Ik was te haastig,slordig heden, en te nonchalant.

Mn instructeur zegt dat ik geconcentreerd moet blijven, want het zal zonde zijn als ik voor dat zal zakken. Omdat hij en ik weet, dat ik het wel kan!
pi_34723491
spreken jullie niet in overleg een datum af voor het examen ofzo

mn instructeur zou toch echt niet moeten aankomen van dan en dan is de dag, klaar. Lijkt me wel dat ik dat mag bepalen...
pi_34724029
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 22:04 schreef Repeat het volgende:
spreken jullie niet in overleg een datum af voor het examen ofzo

mn instructeur zou toch echt niet moeten aankomen van dan en dan is de dag, klaar. Lijkt me wel dat ik dat mag bepalen...
ik moest opgeven wanneer ik niet kon, en die data werden het niet verder geen overleg eigenlijk,.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_34726737
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 22:04 schreef Repeat het volgende:
spreken jullie niet in overleg een datum af voor het examen ofzo

mn instructeur zou toch echt niet moeten aankomen van dan en dan is de dag, klaar. Lijkt me wel dat ik dat mag bepalen...
Tja, ik ga niet op wintersport. Dus voor mij maakt het niet zoveel uit wanneer het is. Ik krijg toch vrij van school als je toetsen hebt van rijles.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:33:13 #125
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34732401
Gisteren mn TTT gehad. Mn bocht achteruit ging echt gewoon kut . Maar mn vrijstelling heb ik wel binnen
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_34740449
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:31 schreef Robin__ het volgende:
Volgens mijn instructeur (:')) kan niemand rijden behalve hij, en ik als ik geslaagd ben. PUNT
Ik kon keigoed rijden, ik moest het alleen tijdens het examen even aan iemand anders laten zien! .
pi_34741558
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:06 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik kon keigoed rijden, ik moest het alleen tijdens het examen even aan iemand anders laten zien! .
Hahahaha
pi_34742654
Ja, goeie ouwe tijd! !

Jammer dat ik het gehaald heb, nutteloos ouwehoeren en doelloze rondjes rijden had toch best wat!
pi_34747057
Vandaag heel veel gereden met de auto van mijn broer... hij zat ernaast.

Oh nog een logje geschreven over de proefrit afgelopen week:

voor de liefhebber dus -> http://velvetrock.punt.nl
  zondag 5 februari 2006 @ 02:39:39 #130
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_34750381
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:09 schreef veldmuis het volgende:
Ja, goeie ouwe tijd! !

Jammer dat ik het gehaald heb, nutteloos ouwehoeren en doelloze rondjes rijden had toch best wat!

Ik mis het ook. Nu moet ik zelf bepalen waar ik heenga, dat is gewoon klote :')
  zondag 5 februari 2006 @ 10:11:33 #131
87694 Robin__
letitredno
pi_34752314
Koop een tomtom :')

Kan me niet voorstellen dat ik ooit hetzelfde zeg

Maar ach, ik zit nou toch wel met het idee te spelen door te gaan voor mn a rijbewijs, dus instructeur heb ik dan voorlopig nog wel :')
pi_34765793
Heb donderdag theorie, boekje 2 keer doorgelezen en ik vind alles leuk/interessant om te lezen. Op alle mondelinge vragen weet ik altijd antwoord, maar die oefencd-rom haal ik altijd 8 of 9 fout ofzo... Shiiiiiiiiiiit, hoop wel dat ik het in 1 keer haal
pi_34769773
@ de warme bakker:

doorzetten! blijven oefenen, veel vragen komen steeds terug.
het duurt nog even voordat het donderdag is... kan je nog even oefenen.

succes!

Good luck aan iedereen

ps: telt af tot donderdag want dan haal ik mijn eerste autootje op, yes!
pi_34772890
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:25 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Les ik ook in, maar bij mij heb zit er geen 6e versnelling
Bij mij wel. Toen ik de autoweg op kwam moest ik direct doorschakelen naar de 6.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:54:53 #135
87694 Robin__
letitredno
pi_34773257
Welke snelheden schakel je dan ongeveer?

is die 6 dan bedoelt om 120/130 te rijden? en de 5 voor 100? (en de 4 voor 80, de 3 voor 50 en de 2 voor 30?)
pi_34773528
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:54 schreef Robin__ het volgende:
Welke snelheden schakel je dan ongeveer?

is die 6 dan bedoelt om 120/130 te rijden? en de 5 voor 100? (en de 4 voor 80, de 3 voor 50 en de 2 voor 30?)
nee, die 6 was op dat moment bedoelt voor de 100. Ik mocht daar niet harder.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:21:35 #137
87694 Robin__
letitredno
pi_34774306
Oke dus je rijd bij 80 ofzo al in zn 5? Best lastig opzich zo'n keer extra schakelen.. als je vanaf een stoplicht (stilstaand) de snelweg opmoet is het soms best krap.. en als je dan nog een keer moet schakelen.. nouja ach, tis maar waar je aan went denk ik.
pi_34774327
Gister weer rijles gehad, de opeennalaatste les voor mijn weer volgende examen.

Heb nu les van een andere instructeur. De baas van de rijschool heb ik nu.
Naja het begon met dat ie zei dat ie het veel met m\\\\\\\'n oude instructeur over me had gehad, en hij benoemde de twee kleine dingen die structureel \\\\\\\'mis\\\\\\\' gaan: het ver vooruit kijken en m\\\\\\\'n snelheid binnen de bebouwde kom aanpassen aan de situatie, en dus niet altijd de maximaal toegestane snelheid rijden ( ).

Hij had een leuke oefening voor me, moest zwaar ver door de bocht kijken, en het melden als ik weer een auto zag. Tegelijkertijd moest ik in de gaten houden of de nummering van de huizen (!) links van de weg op of af liep... Rijd je daar met 80 km/h.. moet je ook nog op de nummering letten! Maar het is wel een goede oefening en ik hoop dat het wat helpt..

Hij vroeg trouwens na die (verwarrende) oefening: en, vind je het nog leuk, autorijden? Ik vind autorijden opzich heel erg leuk en zal er ook zeker van genieten als ik mijn rijbewijs heb, maar vind het nu een beetje frustrerend...

As. zaterdag twee uurtjes les... en dan de weer erop weer examen... Zie het eigenlijk wel zitten ik kan het wel!
pi_34775911
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:21 schreef Robin__ het volgende:
Oke dus je rijd bij 80 ofzo al in zn 5? Best lastig opzich zo\'n keer extra schakelen.. als je vanaf een stoplicht (stilstaand) de snelweg opmoet is het soms best krap.. en als je dan nog een keer moet schakelen.. nouja ach, tis maar waar je aan went denk ik.
Uh ja bij 80 staat die al in zn 5de. Maar ik les nog niet zo heel lang dus het sowiezo nog wennen.
pi_34777059
Morgenochtend om 8 uur twee uurtjes les!
pi_34777166
80 in z'n 5? Dat deed ik met rijles (ook een bak met 6 versnellingen) gewoon in z'n 4 hoor, 120 in z'n 5, en als je eenmaal 120 rijd, lekker door naar de 6.
Met 80 in z'n 5 heb je niet echt kracht om eventjes flink door te trappen, wat je met invoegen op de snelweg wel graag wil hebben. Een 80km weg is een ander verhaal, dan kan het ding wel naar z'n 5 in principe.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:50:22 #142
67251 thijs121
Interfacing
pi_34777802
daar maken ze toch tegenwoordig reclame voor, 80 in zijn 5.

thijs
And music Will change the world
pi_34777949
50 in z'n 5 bedoel je? Op de snelweg tijdens het invoegen vind ik het stom, om in z'n 5 te rijden. Eventjes een tik op het gas geven om wat extra snelheid te maken is er niet bij.
pi_34778554
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:34 schreef veldmuis het volgende:
80 in z'n 5? Dat deed ik met rijles (ook een bak met 6 versnellingen) gewoon in z'n 4 hoor, 120 in z'n 5, en als je eenmaal 120 rijd, lekker door naar de 6.
Met 80 in z'n 5 heb je niet echt kracht om eventjes flink door te trappen, wat je met invoegen op de snelweg wel graag wil hebben. Een 80km weg is een ander verhaal, dan kan het ding wel naar z'n 5 in principe.
Ik heb dus nog niet op een snelweg gereden. Dus alleen op een 80km weg en op een autoweg waar je dus 100 mag.
pi_34778675
Nadat ik heb ingevoegd op de snelweg, schakel ik naar de 5.
pi_34778754
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 22:04 schreef Repeat het volgende:
spreken jullie niet in overleg een datum af voor het examen ofzo

mn instructeur zou toch echt niet moeten aankomen van dan en dan is de dag, klaar. Lijkt me wel dat ik dat mag bepalen...
Nee, is niet in overleg gegaan Had ik wel verwacht, toen hij zei dat hij examen aan ging vragen dacht ik dat hij dan wel zou zeggen uit welke dagen ik kon kiezen, maar hij had dus zelf wat gekozen

Nou kan ik op zich altijd wel, hoop alleen niet dat het 's ochtends vroeg is, want ben echt geen ochtendmens
pi_34778955
Als je op een 80km weg zit hoor je gewoon naar zn 5 te schakelen... waarom zou je in zn 4 blijven rijden?

oww dinsdag afrijden
Dan kan ik eindelijk van die ellende af zijn...
pi_34779009
Zo moet ik het doen:

<30 in zijn 1
30 in zijn 2
50 in zijn 3
60- 80 in zijn 4
100 in zijn 5
120 in zijn 6
pi_34779054
Wat een onzin over die snelheden en versnellingen. Dat doe je toch gewoon op gevoel?

Dus moet je invoegen --> lage versnelling veel gas, snel optrekken.
Rij je in je eentje op een provinciale weg: snel doorschakelen en hoge versnelling rijden.

etc.

Ik rij een diesel, ik moet van mn instructeur bij 2000 toeren doorschakelen. Nou dan is die golf werkelijk niet vooruit te schijten, daarom zit ik meestal al tegen de 3000 aan als ik doorschakel (in 1 en 2 dan) in 3 en hoger kan je al vroeger doorschakelen.
pi_34779114
zijn daar regels voor dan? ja in het begin zeggen ze wel van schakelen als je bij die en die snelheid zit, maar je moet gewoon schakelen als je vindt dat ie teveel toeren maakt en de mogelijkheid hebt om naar een andere versnelling te gaan.
pi_34779156
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:21 schreef Repeat het volgende:
Wat een onzin over die snelheden en versnellingen. Dat doe je toch gewoon op gevoel?

Dus moet je invoegen --> lage versnelling veel gas, snel optrekken.
Rij je in je eentje op een provinciale weg: snel doorschakelen en hoge versnelling rijden.

etc.

Ik rij een diesel, ik moet van mn instructeur bij 2000 toeren doorschakelen. Nou dan is die golf werkelijk niet vooruit te schijten, daarom zit ik meestal al tegen de 3000 aan als ik doorschakel (in 1 en 2 dan) in 3 en hoger kan je al vroeger doorschakelen.
ja maar je gaat toch niet naar je toerenteller zitten kijken?
pi_34779161
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef Thomas B. het volgende:
zijn daar regels voor dan? ja in het begin zeggen ze wel van schakelen als je bij die en die snelheid zit, maar je moet gewoon schakelen als je vindt dat ie teveel toeren maakt en de mogelijkheid hebt om naar een andere versnelling te gaan.
Ik doe het meestal ook op gevoel hoor, maar zo heb ik het van me instructeur geleerd zeg maar
pi_34779204
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik doe het meestal ook op gevoel hoor, maar zo heb ik het van me instructeur geleerd zeg maar
ja dat deed ik de eerste paar lessen ook wel totdat ik doorhad dat het ook wel tof is om dat ding in zn 3 naar de 80 te trekken
pi_34779233
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef Thomas B. het volgende:
zijn daar regels voor dan? ja in het begin zeggen ze wel van schakelen als je bij die en die snelheid zit, maar je moet gewoon schakelen als je vindt dat ie teveel toeren maakt en de mogelijkheid hebt om naar een andere versnelling te gaan.
zo doe ik het ook, als je naar je idee teveel toeren begint te maken doorschakelen. Daarvoor hoef je ook niet naar je tellers te kijken, das alleen maar onhandig bij het optrekken, als je dan je ogen van e weg moet halen. Gewoon wegrijden en bij een bepaald geluidsniveau eens gaan opschakelen
pi_34779276
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:24 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

ja dat deed ik de eerste paar lessen ook wel totdat ik doorhad dat het ook wel tof is om dat ding in zn 3 naar de 80 te trekken
Als ik dat doe dan krijg ik echt wel gezeik met me instructeur
pi_34780547
Beetje gas er op is leuk. Ik bijna nooit te hard. Alleen ik kan er niet tegen als mensen als slakken weg rijden bij het stoplicht dus dan trap ik hem meestal wel ff op zijn staart!!!
  maandag 6 februari 2006 @ 06:17:37 #157
112150 Trebweb
Started running again
pi_34785040
Ik moet zo om 8 uur op voor me 1e rij-examen
pi_34785217
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:23 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

ja maar je gaat toch niet naar je toerenteller zitten kijken?
deze doos die ruim 50 uur les heeft gehad keek ook altijd in de les op de toerenteller... bij mijn laatste (derde instructeur) heb ik er een beginnetje mee gemaakt om dat meer op gevoel te gaan doen.
Maarja het blijft een gewoonte die er een beetje is ingeslepen.
Van het weekend met mijn broer (zijn auto) gereden en mocht van hem dus niet op de toerenteller kijken (mijn eigen autootje heeft nieteens een toerenteller, dus ik heb geen keus)... Hij zou een goede instructeur zijn. Rustige uitleg, doch precies die info die ik nodig heb.
Het wordt veel ervaring opdoen komende tijd.
Vandaag de verzekering hopelijk al helemaal in orde krijgen.

succes voor de lessers
pi_34788523
quote:
Op maandag 6 februari 2006 06:17 schreef Trebweb het volgende:
Ik moet zo om 8 uur op voor me 1e rij-examen
undundund??
pi_34788558
quote:
Op maandag 6 februari 2006 07:31 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

deze doos die ruim 50 uur les heeft gehad keek ook altijd in de les op de toerenteller... bij mijn laatste (derde instructeur) heb ik er een beginnetje mee gemaakt om dat meer op gevoel te gaan doen.
Maarja het blijft een gewoonte die er een beetje is ingeslepen.
Van het weekend met mijn broer (zijn auto) gereden en mocht van hem dus niet op de toerenteller kijken (mijn eigen autootje heeft nieteens een toerenteller, dus ik heb geen keus)... Hij zou een goede instructeur zijn. Rustige uitleg, doch precies die info die ik nodig heb.
Het wordt veel ervaring opdoen komende tijd.
Vandaag de verzekering hopelijk al helemaal in orde krijgen.

succes voor de lessers
mja das vaak met die dingen... als je het anders aanleert is het vaak erg moeilijk om dat er weer uit te krijgen. Ik had bijvoorbeeld de tik om de koppeling te gebruiken waar ie eik helemaal niet nodig was... is er nog steeds niet helemaal uit
pi_34796681
En ja hoor ik heb net de rijschool gebeld, en ik mag Dinsdag 21 maart om 08:00 praktijk examen doen. lekker vroeg dus, heb het ze voordeel of zn nadeel zo vroeg??
pi_34797791
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:55 schreef randysgz het volgende:
En ja hoor ik heb net de rijschool gebeld, en ik mag Dinsdag 21 maart om 08:00 praktijk examen doen. lekker vroeg dus, heb het ze voordeel of zn nadeel zo vroeg??
Wat mij betreft een voordeel. Ten eerste is je examinator dan nog fris, en hij/zij heeft nog niemand gehad die z'n humeur heeft verpest. Bovendien sta je met een beetje geluk de helft van de tijd in de file tijdens de ochtendspits, dus dan wordt het erg easy
pi_34798596
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:24 schreef Metalman het volgende:

[..]

Wat mij betreft een voordeel. Ten eerste is je examinator dan nog fris, en hij/zij heeft nog niemand gehad die z'n humeur heeft verpest. Bovendien sta je met een beetje geluk de helft van de tijd in de file tijdens de ochtendspits, dus dan wordt het erg easy
nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtends
trouwens, ik heb wel 's gehoord dat ze, als je bijvoorbeeld de hele tijd in de file staat, ze gewoon zeggen van, sorry ik kan je niet beoordelen... jammer voor je. Opzich wel CBR mentaliteit, maar ik weet niet zeker of het klopt.
pi_34798810
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtends
trouwens, ik heb wel 's gehoord dat ze, als je bijvoorbeeld de hele tijd in de file staat, ze gewoon zeggen van, sorry ik kan je niet beoordelen... jammer voor je. Opzich wel CBR mentaliteit, maar ik weet niet zeker of het klopt.
Haha dat zal ik dan wel weer hebben jah
Ik moet trouwens op in rijswijk.
Maar ik heb het gevoel dat ik slaag!
Zo niet jammer dan. Dan ga ik het gelijk weer opnieuw aanvragen!

[ Bericht 7% gewijzigd door randysgz op 06-02-2006 16:56:30 ]
pi_34798814
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtends
trouwens, ik heb wel 's gehoord dat ze, als je bijvoorbeeld de hele tijd in de file staat, ze gewoon zeggen van, sorry ik kan je niet beoordelen... jammer voor je. Opzich wel CBR mentaliteit, maar ik weet niet zeker of het klopt.
ligt eraan wat jij denkt dat dan de uitslag is. Je krijgt nl altijd geslaagd of gezakt te horen.
pi_34800453
Moet morgen om 13.00 afrijden. Denk ook wel dat het lukt, maar dat ligt er natuurlijk aan of die examinator een zeikerd is of niet...
  maandag 6 februari 2006 @ 17:34:48 #167
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_34800577
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:30 schreef Thomas B. het volgende:
Moet morgen om 13.00 afrijden. Denk ook wel dat het lukt, maar dat ligt er natuurlijk aan of die examinator een zeikerd is of niet...
Succes
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_34800661
Wat een gezeik over al die examinatoren die cranky zijn of niet, als je zakt ben je blijkbaar gewoon niet goed genoeg. Het zou voor mij geen excuus zijn, nu ik dit heb gezegd kan ik daar niet over gaan zeiken he mocht ik zakken (wat ik toch niet doe )
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34800706
27 februari om 09.50 heb ik m'n TTT! Nog 3 weekjes.... Ik heb er zin in!

Op zich kan je daar toch niet echt voor zakken ofzo? Enkel je vrijstelling wel of niet halen toch...
Back in business.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:24:21 #170
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_34801962
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Sylvana het volgende:
Zo moet ik het doen:

<30 in zijn 1
30 in zijn 2
50 in zijn 3
60- 80 in zijn 4
100 in zijn 5
120 in zijn 6
ik moet <30 in zijn 2 doen en 15 km ook, dan hoef je je gaspedaal niet in te drukken en toch rijd je dan precies 15 km..
en 50 zit ik meestal in 3/4
en 60-80 4/5
pi_34802102
50 kan ook al wel in zijn 4 hoor.
pi_34802671
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Sylvana het volgende:
Zo moet ik het doen:

<30 in zijn 1
30 in zijn 2
50 in zijn 3
60- 80 in zijn 4
100 in zijn 5
120 in zijn 6
Ah dacht ik al dus, gewoon een 'extra' versnelling om ook 120 te kunnen rijden met zo'n 2000/2500 toeren.. ipv gewoon doortrappen tot 3000+ in zn 5. Dan is het niet echt lastiger lijkt me, maar nog een stap er tussen word wel beetje druk.

Ik mag trouwens nooit 'gewoon' rijden in zn 1. alleen om weg te rijden, of om door te sukkelen in steeds stilstaand verkeer, jij wel?

Van de FP

Rijexamen wordt zwaarder in 2007
pi_34803647
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:28 schreef Nuna het volgende:
50 kan ook al wel in zijn 4 hoor.
Bij 50 moet ik hem in zijn 3 hebben. In zijn 4 kan pas vanaf 60. Verder schakel ik hem vrijwel direct na het optrekken over naar zijn 2, omdat de 1 gewoon een kutversnelling is.
pi_34803733
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds naar m'n teller kijk als ik moet schakelen. Toch maar eens op gevoel gaan proberen
Back in business.
pi_34803737
Dit is allemaal beetje gezeur.. ligt tochallemaal aan de auto, lang niet alle autos vinden 50 in 4 fijn etc etc
pi_34803819
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:14 schreef Robin__ het volgende:
Dit is allemaal beetje gezeur.. ligt tochallemaal aan de auto, lang niet alle autos vinden 50 in 4 fijn etc etc
Daar heb je gelijk in.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:18:42 #177
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_34803887
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:49 schreef Repeat het volgende:

[..]

ligt eraan wat jij denkt dat dan de uitslag is. Je krijgt nl altijd geslaagd of gezakt te horen.
Is niet helemaal waar
Er zijn ook nog de opties: Examen afgebroken wegens en Examen niet afgenomen wegens
Ik heb het hier met mijn examinator over gehad en hij vertelde me dat als een examinator niet binnen de vastgestelde tijd kan zien of je kan rijden dat dan het examen over moet.
Wel op kosten van het CBR overigens
Shuffle up and deal!!!
pi_34804052
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Robin__ het volgende:

Van de FP

Rijexamen wordt zwaarder in 2007
Ik vermoed dat het slagingspercentage verder zakt. Volgens mij letten ze nu al veel op zelfstandig rijden en herkennen van gevaar.
pi_34804185
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Robin__ het volgende:

[..]


Ik mag trouwens nooit 'gewoon' rijden in zn 1. alleen om weg te rijden, of om door te sukkelen in steeds stilstaand verkeer, jij wel?
1 is ook helemaal niet om te rijden... dat is alleen om op te starten en in files enzo. Soms als je door héle nauwe bochtjes moet wringen kan het wel maar dat ligt aan de auto.
pi_34804247
Zoals sylvana het poste leek het net of ze tot de 30 in zn 1 blijft rijden, altijd.. daarom zei ik het ook.

1 reageert veels te vel om normaal mee te kunnen rijden vind ik
  maandag 6 februari 2006 @ 19:35:00 #181
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_34804420
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:30 schreef Robin__ het volgende:
Zoals sylvana het poste leek het net of ze tot de 30 in zn 1 blijft rijden, altijd.. daarom zei ik het ook.

1 reageert veels te vel om normaal mee te kunnen rijden vind ik
Ik moest inritten ook vaak in zijn 1 nemen, dan heb je lekker veel trekkracht om de auto over de drempel te krijgen. Overigens volgde dan meestal een 30 km zone, of eigen terrein waar je stapvoets moet rijden.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_34804479
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:30 schreef Robin__ het volgende:
Zoals sylvana het poste leek het net of ze tot de 30 in zn 1 blijft rijden, altijd.. daarom zei ik het ook.

1 reageert veels te vel om normaal mee te kunnen rijden vind ik
je moet ook niet rijden in z'n 1!!
pi_34804860
DAAROM WAS IK ZO VERBAASD
pi_34804885
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:28 schreef Nuna het volgende:
50 kan ook al wel in zijn 4 hoor.
Ja, dat geeft een lekker vlotte rijstijl Dan trekt die auto toch voor geen meter meer als je harder wilt
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 6 februari 2006 @ 19:55:53 #185
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_34805147
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:31 schreef Lula het volgende:
Leuk om hier te lezen

En inderdaad als de eerste les in mijn ogen al een ramp was kan het niet erger de volgende keer. Zijn er meer mensen die bij All- in- Solo rijlessen gevolgd hebben?
Ik ging eigenlijk voor de spoedopleiding maar daar zie ik maar vanaf. Als ik nu mijn twintig lessen in een week of vier kan krijgen kan ik evengoed al vrij snel afrijden volgens de instructeur vanmorgen. Ik ga het allemaal nog horen van degene die me echt rijlessen gaat geven komende tijd.

Ik kan niet wachten tot ik een eigen autootje heb en niet meer met de trein en bus hoef!!!
Yepp, in welke regio rijd je? en hoe heet je instructeur?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_34805253
All-In-Solo

Ik heb daar m'n allereerste proefles gehad, en wilde daar gaan lessen. Tot ik de bedragen hoorde...ze belazeren je waar je bijstaat! Het lijkt allemaal goedkoop, maar lees het eens goed door en dan zul je zien dat je bij andere rijscholen veel goedkoper uit ksn zijn.
Back in business.
pi_34805391
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:58 schreef Shirley het volgende:
All-In-Solo

Ik heb daar m'n allereerste proefles gehad, en wilde daar gaan lessen. Tot ik de bedragen hoorde...ze belazeren je waar je bijstaat! Het lijkt allemaal goedkoop, maar lees het eens goed door en dan zul je zien dat je bij andere rijscholen veel goedkoper uit ksn zijn.
Volgens mij ook ja.. staat altijd in de spits, rijbewijs binnen een week voor 605 euro ofzo

Ja daag... alleen niemand krijgt zo'n pakket voor 605 euro aangeboden, get real! Denk dat het allemaal weinig uitmaakt, liever bij een kleine school als bij zo'n massa school heb ik het idee
pi_34805566
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ah dacht ik al dus, gewoon een 'extra' versnelling om ook 120 te kunnen rijden met zo'n 2000/2500 toeren.. ipv gewoon doortrappen tot 3000+ in zn 5. Dan is het niet echt lastiger lijkt me, maar nog een stap er tussen word wel beetje druk.

Ik mag trouwens nooit 'gewoon' rijden in zn 1. alleen om weg te rijden, of om door te sukkelen in steeds stilstaand verkeer, jij wel?

Van de FP

Rijexamen wordt zwaarder in 2007
ik hoorde het al van dat examen, ben ik even blij dat ik in 2006 ga afrijden
pi_34805695
Ik heb spijt van mijn rijschool. Niet dat ie slecht is ofzo, maar ik woon in de polder en dacht laat ik 's een rijschool hier uit het durp nemen. Omdat ik altijd eerst effe moet rijden voordat ik op de 'interessante stukken' kom om te lessen zijn mijn lessen dus ook anderhalf uur. Vaak moet er dan ook nog iemand opgehaald of weggebracht worden in de polder. Probleem is dat ik daardoor veel te veel op binnenwegen en provinciale wegen heb gereden waar je eik gewoon niks leert. Had gewoon een rijschool in de stad moeten nemen...
  maandag 6 februari 2006 @ 20:13:10 #190
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_34805731
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:48 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ja, dat geeft een lekker vlotte rijstijl Dan trekt die auto toch voor geen meter meer als je harder wilt
dat hoeft ie ook niet. 50 km/u in de bebouwde kom op zo'n lange doorgaande voorrangsweg lekker saaaaaaaaaaaaaaaai
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_34805802
ik ben trouwens niet vies van een beetje accelereren
Ik reed wel es in de auto van mn pa voordat ik ging lessen (benzine) en die kon je altijd lekker doortrekken, dus 1 in naar de 4000 en dan in 2 en 3 en naar het rode
Ga je op een gegeven moment aan wennen, daarom wil ik tijdens mn les ook steeds sneller, gaat onbewust zegmaar
  maandag 6 februari 2006 @ 20:19:06 #192
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_34805952
Mijn instructeur zei altijd bij hetverkeerslicht:"als je op de linkerbaan staat moet je sneller optrekken dan je buurman (die je wilt inhalen). Dus ik trok ze links en rechts eruit
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_34808820
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:24 schreef mirrie1986 het volgende:

[..]

ik moet <30 in zijn 2 doen en 15 km ook, dan hoef je je gaspedaal niet in te drukken en toch rijd je dan precies 15 km..
en 50 zit ik meestal in 3/4
en 60-80 4/5
OHJA weer iets wat ik ontdekt heb.... -> in mijn lessen heb ik bij de bijzondere verrichtingen eigenlijk altijd gereden door alleen de koppeling te gebruiken. In een dieselwagen staat de koppeling zwaarder afgesteld dan in een benzine auto. Dus bochtje achteruit enzo alleen met de koppeling werken en de wagen reed al.
Dat deed ik dus zaterdag ook tijdens het rijden met de honda civic (benzine) van mijn broer. En dan valt de motor dus uit. Volgens broer heeft het te maken met die leswagen (diesel) die stationair staat agesteld. Kortom hij gebruikt er altijd het gaspedaal bij en of dat ik dat in mijn eigen auto ook zal moeten doen ontdek ik donderdagavond.

Oh aan de luckybirds die in de spits mogen afrijden dit nog: in de spits wordt een foutje wel eens door de vingers gezien omdat je in een verkeerssituatie rijdt die heel druk is. Je bent er waarschijnlijk scherper door. Ik moest straatje keren met een halve draai in een straat waar aan 1 stuk door fietsers (schoolkids) aan kwamen fietsen waardoor ik heel lang moest wachten.
Handig toch!
En de tijd tikt langzaam door....

GOOD LUCK!

[ Bericht 0% gewijzigd door lambrusco_bianco op 06-02-2006 21:50:42 ]
pi_34809841
dat is idd waar ja, en je hebt nooit dat er verkeerslichten uit staan zegmaar (dat ze oranje knipperen), het wordt dan altijd gewoon met de stoplichten geregeld, en aangezien je maar een half uurtje rijdt ofzo en het is heel druk kan je ook weinig fouten maken
pi_34810115
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:29 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

OHJA weer iets wat ik ontdekt heb.... -> in mijn lessen heb ik bij de bijzondere verrichtingen eigenlijk altijd gereden door alleen de koppeling te gebruiken. In een dieselwagen staat de koppeling zwaarder afgesteld dan in een benzine auto. Dus bochtje achteruit enzo alleen met de koppeling werken en de wagen reed al.
Dat deed ik dus zaterdag ook tijdens het rijden met de honda civic (benzine) van mijn broer. En dan valt de motor dus uit. Volgens broer heeft het te maken met die leswagen (diesel) die stationair staat agesteld. Kortom hij gebruikt er altijd het gaspedaal bij en of dat ik dat in mijn eigen auto ook zal moeten doen ontdek ik donderdagavond.
Ja ik weet het Heb de afgelopen tijd ook een paar keer in de fiesta van mn ma gereden en das ook benzine. Normaal hoef ik idd ook nieteens het gaspedaal te gebruiken bij speciale verrichtingen enzo dus das wel effe wennen dat je meteen (veel meer) gas moet geven. Ging pas een dijkje op met dat ding... hij sloeg 3 keer af
pi_34811767
Trebweb, heb je al uitslag? (denk het wel, maar wij zijn benieuwd! )

Hoop dat je het gehaald hebt!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 06:32:48 #197
112150 Trebweb
Started running again
pi_34819132
Hehe sorry voor de late reactie, heb alleen maar gereden en gewerkt gister

Dus ik ben geslaagd
pi_34824462
Nou ik zit nu bij les 4 maar het wegrijden vanuit stilstand loopt niet helemaal lekker. Heb vaak dat de toeren als een gek beginnen op te komen en daarna wegvallen..
wat hier tegen te doen? Want mijn instructrice geeft wel aanwijzingen maar dat maakt t er allemaal niet soepeler op
pi_34824563
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:50 schreef lambrusco_bianco het volgende:
hey sta ik al bij de geslaagden???

27 januari tijdens het spitsuur ;-)

@ jim: volhouden vent, je haalt het!
hey, gefeliciteerd!!!
(beetje laat, maar was op vakantie).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')