abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34696909
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:04 schreef Robin__ het volgende:

[..]

6 fout, boeie.. volgens mij zou het meerendeel van de mensen met rijbewijs keihard zakken als ze opnieuw theorie moesten doen. Zolang je het in de praktijk maar niet (te vaak) fout doet
Ja precies. En niet veel mensen halen het de eerste keer, dus ik ben best trots op mezelf
Back in business.
pi_34699828
net terug gaat allemaal goed, alleen 2 dingetjes die ik gewoon nooit doe:

- als ik rechts op de snelweg rij en de rechterbaan splitst zich er zegmaar af, dan kan ik van de snelweg af zonder dat ik echt hoef uit te voegen. Dan geef ik dus nooit richting aan en dan moet dus wel. Hier denk ik dus gewoon niet aan omdat ik eigenlijk gewoon op mn strook blijf en rechtdoor blijf gaan....

- niet in spiegels kijken op lege wegen. Doe ik gewoon niet, ik weet toch wel dat er niemand rijdt en dat er niemand tussen de stoep en mn auto zit, maar toch moet ik onthouden dat ik gewoon moet kijken....
pi_34700602
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:26 schreef Repeat het volgende:

- als ik rechts op de snelweg rij en de rechterbaan splitst zich er zegmaar af, dan kan ik van de snelweg af zonder dat ik echt hoef uit te voegen. Dan geef ik dus nooit richting aan en dan moet dus wel. Hier denk ik dus gewoon niet aan omdat ik eigenlijk gewoon op mn strook blijf en rechtdoor blijf gaan....
Tip1:
Bedenk dat je richting aangeeft om anderen te laten weten wat je van plan bent te gaan doen, niet wat je aan het doen bent want dat zien ze ook wel.
Als je dus de doorgaande rijbaan wil verlaten (ook al wissel je niet van rijstrook) laat je dat weten door richting aan te geven.
Denk hierbij ook eens aan stilstaan/parkeren: Ook al maak je niet echt een beweging naar rechts, tóch geef je richting aan.
Waarom? Om ander verkeer te kennen te geven dat je uit eigen beweging stopt en niet omdat de situatie daarom vraagt.
Eigenlijk laat je dus weten dat ze veilig om je heen kunnen rijden.
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:26 schreef Repeat het volgende:- niet in spiegels kijken op lege wegen. Doe ik gewoon niet, ik weet toch wel dat er niemand rijdt en dat er niemand tussen de stoep en mn auto zit, maar toch moet ik onthouden dat ik gewoon moet kijken....
Tipje 2:
Je weet pas zeker dat er niemand anders rijdt als je gekeken hebt.
Bovendien: Als je per situatie in gaat schatten of je moet kijken of niet ben je veel langer bezig dan dat je het gewoon doet.
En als je een situatie in wil schatten moet je'm wel kennen.
Hoe? Door te kijken dus....
Kijken is enorm belangrijk in het verkeer.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:25:01 #104
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34708196
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:51 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Volvo S40
Les ik ook in, maar bij mij heb zit er geen 6e versnelling
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_34708715
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:55 schreef Robin__ het volgende:

[..]

sorrymaarikmoethetzeggen

En iedereen die een rijbewijs heeft rijd goed?

Verder moet Fatality niet zeuren.. 1 grote tip.. gewoon dom doen wat hun (en het cbr) willen des te sneller en goedkoper heb je dat rijbewijs
Nee, dat zeg ik al helemaal niet. Heel veel mensen met rijbewijs kunnen gewoon niet rijden. Na hun rijbewijs hebben ze hun 'eigen stijl' aangeleerd.
Alleen ik wilde er even mee aangeven dat vrouwen heus niet slechter rijden dan mannen
pi_34710923
En ik wou alleen aangeven dat een (rij)opleiding halen niet betekent dat je het daarna ook goed doet.. zitten ook genoeg klote instructeurs tussen denk ik

Of vrouwen beter kunnen rijden weet ik niet.. ze maken wel minder ongelukken 8-|
pi_34717521
Minder ongelukken maken of veroorzaken, da's iets heel anders

Nee, zonder gekheid, heb les van een vrouw en heb zelf niets te klagen hoor! Alleen heeft zij er natuurlijk voor gestudeerd. Verschil tussen vader/moeder oid is wel duidelijk te zien...
pi_34717787
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Minder ongelukken maken of veroorzaken, da's iets heel anders

Nee, zonder gekheid, heb les van een vrouw en heb zelf niets te klagen hoor! Alleen heeft zij er natuurlijk voor gestudeerd. Verschil tussen vader/moeder oid is wel duidelijk te zien...
Dat je moeder natuurlijk veel beter rijdt dan je vader?
pi_34717854
meestal niet
pi_34718395
niet nee

pi_34718472
Weet je wat lachen is? Op straat keren en dan heel het verkeer ophouden Er stonden wel 6 auto's te wachten
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34718618
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:22 schreef YellowLedbetter het volgende:
Weet je wat lachen is? Op straat keren en dan heel het verkeer ophouden Er stonden wel 6 auto's te wachten
Bij mij ging het toen ook nog bijna fout, dus ingreep van instructrice 'omdat het anders zo zielig was voor de wachtende auto's'
pi_34718636
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:19 schreef De_Warme_bakker het volgende:
niet nee

Zo'n antwoord had ik al verwacht ja
pi_34718759
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:27 schreef Nuna het volgende:

[..]

Bij mij ging het toen ook nog bijna fout, dus ingreep van instructrice 'omdat het anders zo zielig was voor de wachtende auto's'
Ah jo, gewoon heel relaxed rustig aan doen Ik was het een beetje vergeten van de vorige keer dus ik moest echt eerst 5 keer steken
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34718814
ik moest eerst keren op een weg van 2 meter breed ofzo

moest wel 8 keer steken zo smal was het

en zal je altijd zien, na mn eerste beweging kwam er net een auto aan, die kon dus mooi wachten
pi_34720050
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:59 schreef Nuna het volgende:

[..]

Dat je moeder natuurlijk veel beter rijdt dan je vader?
Sja wie rijden er nou beter mannen of vrouwen???

volgens een van mijn oude instructeurs is het zo dat vrouwen de bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren beter doen, omdat zij preciezer zijn. Mannen zijn vaak onverschilliger hierin.

zo hahahah
pi_34720419
en jij geloofde het ook nog?
pi_34720520
zonder gekheid.. who gives a fuck zeg..

Volgens mijn instructeur (:')) kan niemand rijden behalve hij, en ik als ik geslaagd ben. PUNT
pi_34721562
Geslaagden, gefeliciteerd!

Ik heb vandaag weer rijles gehad, ging best wel goed Alleen toen ik eigenlijk rechtdoor moest, ging ik rechtsaf

En ik mag 22 of 24 februari afrijden

Instructeur wist het niet precies uit zijn hoofd, maar nog 3 weekjes dus !
pi_34722346
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:28 schreef Robin__ het volgende:
en jij geloofde het ook nog?
Ik geloof het graag :-)
pi_34723337
Net mn 20ste les gehad, het ging niet echt lekker.
Ik was te haastig,slordig heden, en te nonchalant.

Mn instructeur zegt dat ik geconcentreerd moet blijven, want het zal zonde zijn als ik voor dat zal zakken. Omdat hij en ik weet, dat ik het wel kan!
pi_34723491
spreken jullie niet in overleg een datum af voor het examen ofzo

mn instructeur zou toch echt niet moeten aankomen van dan en dan is de dag, klaar. Lijkt me wel dat ik dat mag bepalen...
pi_34724029
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 22:04 schreef Repeat het volgende:

mn instructeur zou toch echt niet moeten aankomen van dan en dan is de dag, klaar. Lijkt me wel dat ik dat mag bepalen...
ik moest opgeven wanneer ik niet kon, en die data werden het niet verder geen overleg eigenlijk,.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_34726737
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 22:04 schreef Repeat het volgende:

Tja, ik ga niet op wintersport. Dus voor mij maakt het niet zoveel uit wanneer het is. Ik krijg toch vrij van school als je toetsen hebt van rijles.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:33:13 #125
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34732401
Gisteren mn TTT gehad. Mn bocht achteruit ging echt gewoon kut . Maar mn vrijstelling heb ik wel binnen
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')