ja maar je gaat toch niet naar je toerenteller zitten kijken?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:21 schreef Repeat het volgende:
Wat een onzin over die snelheden en versnellingen. Dat doe je toch gewoon op gevoel?
Dus moet je invoegen --> lage versnelling veel gas, snel optrekken.
Rij je in je eentje op een provinciale weg: snel doorschakelen en hoge versnelling rijden.
etc.
Ik rij een diesel, ik moet van mn instructeur bij 2000 toeren doorschakelen. Nou dan is die golf werkelijk niet vooruit te schijten, daarom zit ik meestal al tegen de 3000 aan als ik doorschakel (in 1 en 2 dan) in 3 en hoger kan je al vroeger doorschakelen.
Ik doe het meestal ook op gevoel hoor, maar zo heb ik het van me instructeur geleerd zeg maarquote:Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef Thomas B. het volgende:
zijn daar regels voor dan? ja in het begin zeggen ze wel van schakelen als je bij die en die snelheid zit, maar je moet gewoon schakelen als je vindt dat ie teveel toeren maakt en de mogelijkheid hebt om naar een andere versnelling te gaan.
ja dat deed ik de eerste paar lessen ook wel totdat ik doorhad dat het ook wel tof is om dat ding in zn 3 naar de 80 te trekkenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik doe het meestal ook op gevoel hoor, maar zo heb ik het van me instructeur geleerd zeg maar
zo doe ik het ook, als je naar je idee teveel toeren begint te maken doorschakelen. Daarvoor hoef je ook niet naar je tellers te kijken, das alleen maar onhandig bij het optrekken, als je dan je ogen van e weg moet halen. Gewoon wegrijden en bij een bepaald geluidsniveau eens gaan opschakelenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef Thomas B. het volgende:
zijn daar regels voor dan? ja in het begin zeggen ze wel van schakelen als je bij die en die snelheid zit, maar je moet gewoon schakelen als je vindt dat ie teveel toeren maakt en de mogelijkheid hebt om naar een andere versnelling te gaan.
Als ik dat doe dan krijg ik echt wel gezeik met me instructeurquote:Op zondag 5 februari 2006 23:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja dat deed ik de eerste paar lessen ook wel totdat ik doorhad dat het ook wel tof is om dat ding in zn 3 naar de 80 te trekken
deze doos die ruim 50 uur les heeft gehad keek ook altijd in de les op de toerenteller... bij mijn laatste (derde instructeur) heb ik er een beginnetje mee gemaakt om dat meer op gevoel te gaan doen.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja maar je gaat toch niet naar je toerenteller zitten kijken?
undundund??quote:Op maandag 6 februari 2006 06:17 schreef Trebweb het volgende:
Ik moet zo om 8 uur op voor me 1e rij-examen
mja das vaak met die dingen... als je het anders aanleert is het vaak erg moeilijk om dat er weer uit te krijgen. Ik had bijvoorbeeld de tik om de koppeling te gebruiken waar ie eik helemaal niet nodig was... is er nog steeds niet helemaal uitquote:Op maandag 6 februari 2006 07:31 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
deze doos die ruim 50 uur les heeft gehad keek ook altijd in de les op de toerenteller... bij mijn laatste (derde instructeur) heb ik er een beginnetje mee gemaakt om dat meer op gevoel te gaan doen.
Maarja het blijft een gewoonte die er een beetje is ingeslepen.
Van het weekend met mijn broer (zijn auto) gereden en mocht van hem dus niet op de toerenteller kijken (mijn eigen autootje heeft nieteens een toerenteller, dus ik heb geen keus)... Hij zou een goede instructeur zijn. Rustige uitleg, doch precies die info die ik nodig heb.
Het wordt veel ervaring opdoen komende tijd.
Vandaag de verzekering hopelijk al helemaal in orde krijgen.
succes voor de lessers
Wat mij betreft een voordeel. Ten eerste is je examinator dan nog fris, en hij/zij heeft nog niemand gehad die z'n humeur heeft verpest. Bovendien sta je met een beetje geluk de helft van de tijd in de file tijdens de ochtendspits, dus dan wordt het erg easyquote:Op maandag 6 februari 2006 15:55 schreef randysgz het volgende:
En ja hoor ik heb net de rijschool gebeld, en ik mag Dinsdag 21 maart om 08:00 praktijk examen doen.lekker vroeg dus, heb het ze voordeel of zn nadeel zo vroeg??
nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtendsquote:Op maandag 6 februari 2006 16:24 schreef Metalman het volgende:
[..]
Wat mij betreft een voordeel. Ten eerste is je examinator dan nog fris, en hij/zij heeft nog niemand gehad die z'n humeur heeft verpest. Bovendien sta je met een beetje geluk de helft van de tijd in de file tijdens de ochtendspits, dus dan wordt het erg easy
Haha dat zal ik dan wel weer hebben jahquote:Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtends
trouwens, ik heb wel 's gehoord dat ze, als je bijvoorbeeld de hele tijd in de file staat, ze gewoon zeggen van, sorry ik kan je niet beoordelen... jammer voor je. Opzich wel CBR mentaliteit, maar ik weet niet zeker of het klopt.
ligt eraan wat jij denkt dat dan de uitslag is. Je krijgt nl altijd geslaagd of gezakt te horen.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
nou ik ben nooit bepaald fris om 8 uur 's ochtends
trouwens, ik heb wel 's gehoord dat ze, als je bijvoorbeeld de hele tijd in de file staat, ze gewoon zeggen van, sorry ik kan je niet beoordelen... jammer voor je. Opzich wel CBR mentaliteit, maar ik weet niet zeker of het klopt.
Succesquote:Op maandag 6 februari 2006 17:30 schreef Thomas B. het volgende:
Moet morgen om 13.00 afrijden. Denk ook wel dat het lukt, maar dat ligt er natuurlijk aan of die examinator een zeikerd is of niet...
ik moet <30 in zijn 2 doen en 15 km ook, dan hoef je je gaspedaal niet in te drukken en toch rijd je dan precies 15 km..quote:Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Sylvana het volgende:
Zo moet ik het doen:
<30 in zijn 1
30 in zijn 2
50 in zijn 3
60- 80 in zijn 4
100 in zijn 5
120 in zijn 6
Ah dacht ik al dus, gewoon een 'extra' versnelling om ook 120 te kunnen rijden met zo'n 2000/2500 toeren.. ipv gewoon doortrappen tot 3000+ in zn 5. Dan is het niet echt lastiger lijkt me, maar nog een stap er tussen word wel beetje druk.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Sylvana het volgende:
Zo moet ik het doen:
<30 in zijn 1
30 in zijn 2
50 in zijn 3
60- 80 in zijn 4
100 in zijn 5
120 in zijn 6
Bij 50 moet ik hem in zijn 3 hebben. In zijn 4 kan pas vanaf 60. Verder schakel ik hem vrijwel direct na het optrekken over naar zijn 2, omdat de 1 gewoon een kutversnelling is.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:28 schreef Nuna het volgende:
50 kan ook al wel in zijn 4 hoor.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:14 schreef Robin__ het volgende:
Dit is allemaal beetje gezeur.. ligt tochallemaal aan de auto, lang niet alle autos vinden 50 in 4 fijn etc etc
Is niet helemaal waarquote:Op maandag 6 februari 2006 16:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
ligt eraan wat jij denkt dat dan de uitslag is. Je krijgt nl altijd geslaagd of gezakt te horen.
Ik vermoed dat het slagingspercentage verder zakt. Volgens mij letten ze nu al veel op zelfstandig rijden en herkennen van gevaar.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Robin__ het volgende:
Van de FP
Rijexamen wordt zwaarder in 2007
1 is ook helemaal niet om te rijden... dat is alleen om op te starten en in files enzo. Soms als je door héle nauwe bochtjes moet wringen kan het wel maar dat ligt aan de auto.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ik mag trouwens nooit 'gewoon' rijden in zn 1. alleen om weg te rijden, of om door te sukkelen in steeds stilstaand verkeer, jij wel?
Ik moest inritten ook vaak in zijn 1 nemen, dan heb je lekker veel trekkracht om de auto over de drempel te krijgen. Overigens volgde dan meestal een 30 km zone, of eigen terrein waar je stapvoets moet rijden.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:30 schreef Robin__ het volgende:
Zoals sylvana het poste leek het net of ze tot de 30 in zn 1 blijft rijden, altijd.. daarom zei ik het ook.
1 reageert veels te vel om normaal mee te kunnen rijden vind ik
je moet ook niet rijden in z'n 1!!quote:Op maandag 6 februari 2006 19:30 schreef Robin__ het volgende:
Zoals sylvana het poste leek het net of ze tot de 30 in zn 1 blijft rijden, altijd.. daarom zei ik het ook.
1 reageert veels te vel om normaal mee te kunnen rijden vind ik
Ja, dat geeft een lekker vlotte rijstijlquote:Op maandag 6 februari 2006 18:28 schreef Nuna het volgende:
50 kan ook al wel in zijn 4 hoor.
Yepp, in welke regio rijd je? en hoe heet je instructeur?quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:31 schreef Lula het volgende:
Leuk om hier te lezen![]()
En inderdaad als de eerste les in mijn ogen al een ramp was kan het niet erger de volgende keer. Zijn er meer mensen die bij All- in- Solo rijlessen gevolgd hebben?
Ik ging eigenlijk voor de spoedopleiding maar daar zie ik maar vanaf. Als ik nu mijn twintig lessen in een week of vier kan krijgen kan ik evengoed al vrij snel afrijden volgens de instructeur vanmorgen. Ik ga het allemaal nog horen van degene die me echt rijlessen gaat geven komende tijd.
Ik kan niet wachten tot ik een eigen autootje heb en niet meer met de trein en bus hoef!!!
Volgens mij ook ja.. staat altijd in de spits, rijbewijs binnen een week voor 605 euro ofzoquote:Op maandag 6 februari 2006 19:58 schreef Shirley het volgende:
All-In-Solo
Ik heb daar m'n allereerste proefles gehad, en wilde daar gaan lessen. Tot ik de bedragen hoorde...ze belazeren je waar je bijstaat! Het lijkt allemaal goedkoop, maar lees het eens goed door en dan zul je zien dat je bij andere rijscholen veel goedkoper uit ksn zijn.
ik hoorde het al van dat examen, ben ik even blij dat ik in 2006 ga afrijdenquote:Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ah dacht ik al dus, gewoon een 'extra' versnelling om ook 120 te kunnen rijden met zo'n 2000/2500 toeren.. ipv gewoon doortrappen tot 3000+ in zn 5. Dan is het niet echt lastiger lijkt me, maar nog een stap er tussen word wel beetje druk.
Ik mag trouwens nooit 'gewoon' rijden in zn 1. alleen om weg te rijden, of om door te sukkelen in steeds stilstaand verkeer, jij wel?
Van de FP
Rijexamen wordt zwaarder in 2007
dat hoeft ie ook niet. 50 km/u in de bebouwde kom op zo'n lange doorgaande voorrangswegquote:Op maandag 6 februari 2006 19:48 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ja, dat geeft een lekker vlotte rijstijlDan trekt die auto toch voor geen meter meer als je harder wilt
![]()
OHJA weer iets wat ik ontdekt heb.... -> in mijn lessen heb ik bij de bijzondere verrichtingen eigenlijk altijd gereden door alleen de koppeling te gebruiken. In een dieselwagen staat de koppeling zwaarder afgesteld dan in een benzine auto. Dus bochtje achteruit enzo alleen met de koppeling werken en de wagen reed al.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:24 schreef mirrie1986 het volgende:
[..]
ik moet <30 in zijn 2 doen en 15 km ook, dan hoef je je gaspedaal niet in te drukken en toch rijd je dan precies 15 km..
en 50 zit ik meestal in 3/4
en 60-80 4/5
Ja ik weet hetquote:Op maandag 6 februari 2006 21:29 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
OHJA weer iets wat ik ontdekt heb.... -> in mijn lessen heb ik bij de bijzondere verrichtingen eigenlijk altijd gereden door alleen de koppeling te gebruiken. In een dieselwagen staat de koppeling zwaarder afgesteld dan in een benzine auto. Dus bochtje achteruit enzo alleen met de koppeling werken en de wagen reed al.
Dat deed ik dus zaterdag ook tijdens het rijden met de honda civic (benzine) van mijn broer. En dan valt de motor dus uit. Volgens broer heeft het te maken met die leswagen (diesel) die stationair staat agesteld. Kortom hij gebruikt er altijd het gaspedaal bij en of dat ik dat in mijn eigen auto ook zal moeten doen ontdek ik donderdagavond.
hey, gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 30 januari 2006 19:50 schreef lambrusco_bianco het volgende:
hey sta ik al bij de geslaagden???
27 januari tijdens het spitsuur ;-)
@ jim: volhouden vent, je haalt het!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |