abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34824627
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Ik ben geslaagd! (vanochtend)

Wie voegt me ff toe aan t lijstje?
En jij ook nog gefeliciteerd!!
pi_34825293
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:29 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

OHJA weer iets wat ik ontdekt heb.... -> in mijn lessen heb ik bij de bijzondere verrichtingen eigenlijk altijd gereden door alleen de koppeling te gebruiken. In een dieselwagen staat de koppeling zwaarder afgesteld dan in een benzine auto. Dus bochtje achteruit enzo alleen met de koppeling werken en de wagen reed al.
Dat deed ik dus zaterdag ook tijdens het rijden met de honda civic (benzine) van mijn broer. En dan valt de motor dus uit. Volgens broer heeft het te maken met die leswagen (diesel) die stationair staat agesteld. Kortom hij gebruikt er altijd het gaspedaal bij en of dat ik dat in mijn eigen auto ook zal moeten doen ontdek ik donderdagavond.
Hangt ook een beetje van de auto af. Ik heb een Mitsubishi Carisma gekocht van '98. Ook benzine. En die kan in de 1 prima (weg)rijden met alleen de koppeling. Ook achteruit rijden gaat prima op de koppeling. Je moet alleen wel wat omzichtiger met de koppeling omgaan. Bij die van mij helemaal omdat 'ie een heel laat aangrijpingspunt heeft. Dit betekent dat ik 'm nog wel eens laat afslaan bij een stoplicht of zo.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:12:36 #203
8352 zaiga
The Keenest
pi_34825994
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:30 schreef Thomas B. het volgende:
Moet morgen om 13.00 afrijden. Denk ook wel dat het lukt, maar dat ligt er natuurlijk aan of die examinator een zeikerd is of niet...
Je bent nu dus bezig, als het goed is. *duimt*
May the road rise to meet your feet
pi_34826928
Hehe beetje laat om hier nu nog mee aan te komen, maar ik moet morgen om 8:00 uur (praktijk)...
Ben best wel zenuwachtig op zich, maar heb wel het gevoel dat ik het rijbewijs morgen wel binnen
heb. Gisteren, mijn voorlaatste les ging kut, maar een slechte generale repetitie betekent toch een goed examen?
Gelukkig heb ik morgen nog wel een uurtje van tevoren (moet er dus om kwart over 6 uit .
En de weg die ik moet rijden, ken ik al voor een groot deel (qua snelweg en het laatste stukje naar het cbr-bureau).
Wish me luck .
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:01:09 #205
81890 Jarkie
Pussy power
pi_34829251
Had om 13.05 herexamen en weer gezakt Ik reed te dicht langs geparkeerde auto's en hield te weinig afstand, m'n instuceur snapte het ook niet waarom ik dat doe, want tijdens lessen deed is het altijd goed.
Hij adviseerde daarom tot mijn volgende examen bij een andere instructeur te lessen.
7 maart mag ik dus weer.
Cat's aren't clean, cats are covered with cat spit
pi_34832059
Ook gezakt om 13.05... geen zin om over te praten nu
pi_34832227
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:43 schreef Jurrio het volgende:
Hehe beetje laat om hier nu nog mee aan te komen, maar ik moet morgen om 8:00 uur (praktijk)...
Ben best wel zenuwachtig op zich, maar heb wel het gevoel dat ik het rijbewijs morgen wel binnen
heb. Gisteren, mijn voorlaatste les ging kut, maar een slechte generale repetitie betekent toch een goed examen?
Gelukkig heb ik morgen nog wel een uurtje van tevoren (moet er dus om kwart over 6 uit .
En de weg die ik moet rijden, ken ik al voor een groot deel (qua snelweg en het laatste stukje naar het cbr-bureau).
Wish me luck .
Je gaat het gewoon halen punt!
pi_34833059
shiiiiiiiit... Net weer rijles gehad, heel de dag bezig geweest met theorie, maar die les... kúút, het ging werkelijk voor geen meter!!! Trams, auto's... Ik reed alsof ik overal voorrang had... alsof het niets is...

Maargoed, het komt allemaal goed. Eerst donderdag theorie
pi_34834103
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:01 schreef Jarkie het volgende:
Had om 13.05 herexamen en weer gezakt Ik reed te dicht langs geparkeerde auto's en hield te weinig afstand, m'n instuceur snapte het ook niet waarom ik dat doe, want tijdens lessen deed is het altijd goed.
Hij adviseerde daarom tot mijn volgende examen bij een andere instructeur te lessen.
7 maart mag ik dus weer.
WAAROM BIJ EEN ANDere instructeur?

thomas... kop op... volgende keer weer meer kans

web: proficiat
pi_34834205
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:22 schreef Fatality het volgende:
Nou ik zit nu bij les 4 maar het wegrijden vanuit stilstand loopt niet helemaal lekker. Heb vaak dat de toeren als een gek beginnen op te komen en daarna wegvallen..
wat hier tegen te doen? Want mijn instructrice geeft wel aanwijzingen maar dat maakt t er allemaal niet soepeler op
koppeling verder/sneller laten opkomen. Meer is het niet. Je moet even het gevoel van het spel tussen gas en koppeling hebben
pi_34836232
Trebweb, van harte gefeliciteerd! Was het je eerste keer?

Jurrio, succes morgen! Laat ze maar eens even zien dat je het kunt!

Jarkie & Thomas B, helaas pindakaas.. Jammer..! Waarom zijn jullie gezakt?
Jarkie, je zegt dat het je herexamen was.. je tweede keer, dus? Troost je, ik ben al drie keer gezakt , volgende week voor vierde keer afrijden!
Thomas B., hoeveelste keer was het voor jou?

Niet te lang treuren beiden, gewoon vol goede moed verder! Je zult zien: de aanhouder wint...
pi_34838972
Was de eerste keer, dus opzich ook niet zo'n ramp. Ik maakte een paar fuckups en toen was ik mn concentratie een beetje kwijt en werd ik een beetje zenuwachtig waardoor ik gewoon minder relaxed ging rijden. Maar ik ben gezakt op kijken... keek niet goed in mn binnenspiegel was eik het probleem. Hij zal wel gelijk hebben gehad...
pi_34844518
Zonde.. wanneer moet je weer? Niet slagen lijkt me echt zo klote zeg.. leef je een beetje naar je examen toe, heb je (hopelijk) dus het idee dat je het kunt, en het kunt halen.. en dan moet je toch weer door naar de volgende poging.

Natuurlijk geen reden om te stoppen maar wel klote he
pi_34847897
Mja best genaaid, maargoed ben niet de eerste die ooit zakt Ze zei dat ik begin maart waarschijnlijk al weer kon
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:58:34 #215
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_34848771
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:04 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

. Nee ik wil al een tijd beginnen, maar komt er steeds niet van het te gaan regelen .
ik heb ook zoiets, maar dan met de vraag of ik er WEER aan moet beginnen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 8 februari 2006 @ 00:04:00 #216
81890 Jarkie
Pussy power
pi_34848973
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 17:27 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

WAAROM BIJ EEN ANDere instructeur?
Omdat mijn instucteur geen fouten in mijn normale rijgedrag kon ontekken, en op het examen reed ik plotseling slechter, daarom ond hij het handig om te kijken hoe ik rij met een andere instructeur naast me. Misschien dat ik daar nog wel wat van kan opsteken
Cat's aren't clean, cats are covered with cat spit
pi_34854030
@ Jarkie!!

Als die rij-instructeur geen fouten in je normale rijgedrag kan ontdekken dan betekent het dat je al lekker rijdt. Een andere instructeur lijkt me overbodig. Jouw instructeur weet vast wel dat je onder faalangst/examenstress wat je bij een examen kunt vertonen (ookal is het in minimaal aanwezig) dingen kunt doen die je normaal nooit doet. Dat hoort bij examens. Bovendien kan je straks als je je rijbewijs altijd wel een dag hebben dat het niet lekker gaat, dat betekent ook niet dat je je rijbewijs ineens niet meer waardig bent.

Een nieuwe instructeur moet jou wel eerst leren kennen, kost ook tijd.
Hm denk er eens over na.

Groet
Bianco
pi_34855555
Come on!
Gehaald!
Wel met geluk though...hele preek gehad van die kerel, dat ik teveel aan het modelrijden (teveel nadenken en mijn zwakke punten teveel onderdrukken) was en niet lekker op mijn gevoel reed. Whatever .
Pfiew!
pi_34858271
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:43 schreef Jurrio het volgende:
Come on!
Gehaald!
Wel met geluk though...hele preek gehad van die kerel, dat ik teveel aan het modelrijden (teveel nadenken en mijn zwakke punten teveel onderdrukken) was en niet lekker op mijn gevoel reed. Whatever .
Pfiew!
Gefeliciteerd
pi_34860211
quote:
Come on!
Gehaald!
Pfiew!
Wat 'n zeikerd die examinator...! Maar iig van harte gefeliciteerd! Geniet ervan
pi_34860599
Die van mij probeerde zo'n gezellig praatje te houden over studeren en wintersport enzo... volgende keer zeg ik dat ie gewoon z'n mond effe moet houden
pi_34861877
Hehe thnx allemaal! Ik ga er zeker van genieten, ben benieuwd hoe de auto's bij ons thuis aanvoelen/rijden. De één is een zeer pittig benzinetje en de ander een wat grotere, logge stationwagon..
Heeft iemand van jullie enig idee binnen welke tijd je je rijbewijs op kunt halen? Dezelfde dag gaat sowieso niet meer lukken, aangezien ik nog 3 uur moet reizen en het gemeentehuis in Groningen doordeweeks om 16:00 uur dichtgaat (kan ik vanavond niet slapen met het rijbewijs onder mijn kussen ).
Nja niets kan de pret nog drukken vandaag!
pi_34862654
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:21 schreef Jurrio het volgende:
Hehe thnx allemaal! Ik ga er zeker van genieten, ben benieuwd hoe de auto's bij ons thuis aanvoelen/rijden. De één is een zeer pittig benzinetje en de ander een wat grotere, logge stationwagon..
Heeft iemand van jullie enig idee binnen welke tijd je je rijbewijs op kunt halen? Dezelfde dag gaat sowieso niet meer lukken, aangezien ik nog 3 uur moet reizen en het gemeentehuis in Groningen doordeweeks om 16:00 uur dichtgaat (kan ik vanavond niet slapen met het rijbewijs onder mijn kussen ).
nou dat kan nog wel een tijd hoor, alsof jij niet zat tijd hebt.
pi_34863046
Morgen om 9.50 heb ik mijn TTT, wish me luck
pi_34865570
quote:
Come on!
Gehaald!
Gefeliciteerd

En de gezakten, volgende keer beter

Ik hoor morgen eindelijk wanneer ik nou precies op moet
pi_34866643
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:00 schreef Nuna het volgende:
Morgen om 9.50 heb ik mijn TTT, wish me luck
Succes!

Ik ben benieuwd wanneer jij nou moet afrijden, Sylvana!

Ik moet de 16e afrijden, om 14.55 uur... Hoop dat vier keer dan maar scheepsrecht is!
pi_34866845
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Succes!

Ik ben benieuwd wanneer jij nou moet afrijden, Sylvana!

Ik moet de 16e afrijden, om 14.55 uur... Hoop dat vier keer dan maar scheepsrecht is!
Het gaat je nu gewoon lukken hoor

En het is de 22e of de 24e, hoop de 22e en dan 's middags vanaf een uur of 1 ofzo
pi_34868744
M'n instructrice gaat voor mij ook m'n praktijk inplannen, al ziet het er naar uit dat het door de drukte pas eind maart gaat worden. Maar ik hoor iig snel de datum!
Het rijden vandaag ging zwaar klote, allemaal kleine domme foutjes....
Back in business.
pi_34868754
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:21 schreef Jurrio het volgende:
Binnen een half jaar dacht ik.
pi_34869139
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Binnen een half jaar dacht ik.
Idd, dat klopt!
  woensdag 8 februari 2006 @ 17:14:02 #231
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_34870043
ik moet pas 14 maart afrijden, terwijl ik er al wel klaar voor ben..
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_34870925
Morgen Theorie
pi_34871395
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het gaat je nu gewoon lukken hoor

En het is de 22e of de 24e, hoop de 22e en dan 's middags vanaf een uur of 1 ofzo
Als je de 24ste moet, ga je gelijk op met mij
pi_34871508
JURRIO: TOF!!

hahaha kreeg net een rekening voor mijn examenaanvraag... heb dat allang betaald en examen is al voorbij. lekkere adminiatratie daar.

good luck allemaal weer...

oh enne thomas: dat helpt echt, vraag of de examinator alleen het noodzakelijke tegen je wil zeggen... bij mij deed de rijstructeur dat...
pi_34871579
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:03 schreef lambrusco_bianco het volgende:

hahaha kreeg net een rekening voor mijn examenaanvraag... heb dat allang betaald en examen is al voorbij. lekkere adminiatratie daar.
ik moet dat gewoon contant aan me instructeur betalen
pi_34872165
Ligt aan de rijschool, ik kan ook kiezen, of aantal lessen vooraf overmaken, of contant. Ik doe alles gewoon contant (zwart geld neh)

Succes allemaal morgen/binnenkort
pi_34875531
Vandaag voor het eerst in het donker gereden, niet veel anders opzich dan overdag, maar wel iets enger, want soms zag ik niet in wat voor bocht de weg liep en dan was ik even de weg kwijt. Tot ik het groot licht ontdekte Voor de rest ging het straatje keren goed en achteruit inparkeren ging ook goed Ik begin het te leren

En ik heb 2 Maart voor de 2e keer theorie examen
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_34877176
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:56 schreef rena het volgende:
Vandaag voor het eerst in het donker gereden, niet veel anders opzich dan overdag, maar wel iets enger, want soms zag ik niet in wat voor bocht de weg liep en dan was ik even de weg kwijt. Tot ik het groot licht ontdekte Voor de rest ging het straatje keren goed en achteruit inparkeren ging ook goed Ik begin het te leren

En ik heb 2 Maart voor de 2e keer theorie examen
Succes
pi_34881883
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:47 schreef Fatality het volgende:

[..]

nou dat kan nog wel een tijd hoor, alsof jij niet zat tijd hebt.
Dat zeg ik ook niet . En trouwens, dat moet jij zeggen .
Ik bedoelde eerder vanàf wanneer kan je je rijbewijs ophalen? Is er nog administratietijd ofzo? Of kan je het bewijs al dezelfde dag ophalen? Of pas na drie dagen ofzo, dat bedoel ik eigenlijk.
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:20:55 #240
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_34882252
Op hetzelfde moment als je je foto's inlevert

Direct dus.
pi_34883097
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:14 schreef Asmodean het volgende:
ik moet pas 14 maart afrijden, terwijl ik er al wel klaar voor ben..
ik 1 maart, en ik ben al een hele tijd op examenniveau Nu rij ik dus nog steeds 2 keer per week om een beetje in vorm te blijven, wel zonde van mn geld
pi_34887221
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:35 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik 1 maart, en ik ben al een hele tijd op examenniveau Nu rij ik dus nog steeds 2 keer per week om een beetje in vorm te blijven, wel zonde van mn geld
Als je denkt dat je het al kunt, zou je ook wel eens per week kunnen gaan rijden nu, of eens per twee weken.
  donderdag 9 februari 2006 @ 01:15:14 #243
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_34888386
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 07:04 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ Jarkie!!

Als die rij-instructeur geen fouten in je normale rijgedrag kan ontdekken dan betekent het dat je al lekker rijdt. Een andere instructeur lijkt me overbodig. Jouw instructeur weet vast wel dat je onder faalangst/examenstress wat je bij een examen kunt vertonen (ookal is het in minimaal aanwezig) dingen kunt doen die je normaal nooit doet. Dat hoort bij examens. Bovendien kan je straks als je je rijbewijs altijd wel een dag hebben dat het niet lekker gaat, dat betekent ook niet dat je je rijbewijs ineens niet meer waardig bent.

Een nieuwe instructeur moet jou wel eerst leren kennen, kost ook tijd.
Hm denk er eens over na.

Groet
Bianco
Mijn rijinstructeur ging op mijn herexamen onder het mes. Ik was achteraf blij dat ik bij een andere instructeur heb gereden. Die gaf me in een keer zoveel meer zelfvertrouwen (vreemde naast je, hij gaf instructies net als een examinator en vroeg zich af waarom ik de vorige keer mijn rijexamen niet gehaald had, ik reed immers perfect) Met gevolg dat ik veeeel zelfverzekerder (gestressed omdat ik pas1 les in een andere auto gereden had) het examen inging
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_34890468
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 01:15 schreef lipje het volgende:

[..]

Mijn rijinstructeur ging op mijn herexamen onder het mes. Ik was achteraf blij dat ik bij een andere instructeur heb gereden. Die gaf me in een keer zoveel meer zelfvertrouwen (vreemde naast je, hij gaf instructies net als een examinator en vroeg zich af waarom ik de vorige keer mijn rijexamen niet gehaald had, ik reed immers perfect) Met gevolg dat ik veeeel zelfverzekerder (gestressed omdat ik pas1 les in een andere auto gereden had) het examen inging
Ik zeg niet dat wisselen van instructeur niet goed zou kunnen zijn; heb er drie versleten met totaal 50 lessen. De eerste was een hele nare man (veel over hem geschreven hier op het forum), de tweede zakelijk en dat lag me beter. Na het tweede keer zakken moest ik erg lang wachten voordat ik bij hem verder kon lessen en toen zag ik mezelf genoodzaakt om toch maar weer bij een ander te gaan lessen omdat in juli mijn theorie zou verlopen.
pi_34890474
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:14 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet . En trouwens, dat moet jij zeggen .
Ik bedoelde eerder vanàf wanneer kan je je rijbewijs ophalen? Is er nog administratietijd ofzo? Of kan je het bewijs al dezelfde dag ophalen? Of pas na drie dagen ofzo, dat bedoel ik eigenlijk.
Ik ben het METEEN gaan ophalen... foto's laten maken en hup naar binnen en MET RIJBEWIJS NAAR BUITEN. HET kostte hier 34 euro.
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:06:23 #246
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34893630
Bij mij kost het ongeveer ook zoveel. Jammer genoeg kan ik op de dag van mijn examen het rijbewijs niet meer afhalen bij het gemeentehuis. Dat is namelijk vrijdag al om half 1 gesloten en dan moet ik dus het weekend nog wachten tot maandagmorge.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_34894122
Jaaaa, heb mijn TTT gehaald!
Echt een wonder, tijdens de les ging álles fout
pi_34894444
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:26 schreef Nuna het volgende:
Jaaaa, heb mijn TTT gehaald!
Echt een wonder, tijdens de les ging álles fout
Gefeliciteerd!
pi_34896048
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:06 schreef Maikalo het volgende:
Bij mij kost het ongeveer ook zoveel. Jammer genoeg kan ik op de dag van mijn examen het rijbewijs niet meer afhalen bij het gemeentehuis. Dat is namelijk vrijdag al om half 1 gesloten en dan moet ik dus het weekend nog wachten tot maandagmorge.
Weet jij al dat je gaat slagen... ???
pi_34896585
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:34 schreef WesHell het volgende:

[..]

Weet jij al dat je gaat slagen... ???
Er van uit gaan dat je zakt is ook nooit goed natuurlijk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')