Af en toe ff kijken is beter dan alleen maar saai vooruit staren. En doordat je ff in je binnenspiegel kijkt, weet je wat er achter je zit. En het verkomt dat je steeds naar voren staart.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:04 schreef Faithy het volgende:
het gaat niet om om de zoveel tijd, maar niet kijken in bijna anderhalve minuut is toch niet helemaal goed
Ik begrijp het opzich ook wel hoor... het is inmiddels ook een automatisme geworden, al zou ik het willen kan ik het nog niet in 1 keer overboord gooienquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:38 schreef Brembo het volgende:
Kijk is wel belangerijk, het geeft je veel meer duidelijkheid over achter je links en rechts. Ik denk dat je wel een beetje populistisch aan het onderschatten bent. Ook al is het suf om bij een weg; waar net je auto oppast; overal te kijken. Het geeft wel structuur, en beter te veel gezien, dan te weinig.
Ik ben nu zelf bij 24 lessen, en het gaat al wel aardig moetik zeggen.
Dat is wel erg vaak.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:09 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ik begrijp het opzich ook wel hoor... het is inmiddels ook een automatisme geworden, al zou ik het willen kan ik het nog niet in 1 keer overboord gooien
En.. weet niet wie het vroeg, op de snelweg moet ik eigenlijk iedere zes (6) seconden in mn binnenspiegel kijken...![]()
Dat probleem had ik eergisteren dus ook, ik dacht ook dat ik al wel beter zou zijn, maar helaas... Maargoed, volgende week beter :-)quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik dacht dat ik wel weer wat beter was, was hele week ziek geweest, maar rijles ging echt kut, was nog veel te vermoeiend voor me, kon me helemaal nog niet concentreren enzo, dus volgende week beter als ik me weer wat lekkerder voel
het gaat er gewoon om dat je vaak genoeg kijkt zodat je als er iets onverwachts gebeurt en je bijv ineens moet uitwijken weet of daar mogelijkheden voor zijn. dat je gewoon constant beetje door hebt hoe de situatie om je heen is..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:10 schreef Repeat het volgende:
wat een bullshit. In keer in de 10 seconden in je achteruitkijkspiegel kijken op de snelweg gaat helemaal nergens over
Teringquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:03 schreef Robin__ het volgende:
Scheelt het 90 euro? wow
(of is je examen gewoon vrij duur (ik betaalt 200 examen/140 ttt)
ga jij dus naar links en dan was er rechts bijv wel ruimte..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:15 schreef Repeat het volgende:
En als er geen ruimte is zou je dan niet uitwijken ofzo? Wat een onzin, als er voor me iets gevaarlijks gebeurt en ik moet daar omheen, ga ik daar gewoon omheen, dan ga ik echt niet eerst mn spiegels checken hoor
links en rechts zie je niet met je binnenspiegel, en die moest zij om de 10 sec checkenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:28 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ga jij dus naar links en dan was er rechts bijv wel ruimte..ik snap ook wel dat er soms weinig tijd is, maar juist daarom is het handig om alles bij te houden
![]()
wanneer was dat? en waarquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:41 schreef Providentia het volgende:
[..]
Tering [afbeelding]
Ik betaalde 70 euro voor me TTT, en 120 euro voor mn examen inclusief vooraf een uur rijden.
niet wat er naast je zit, maar als je op de middelste van 3 rijbanen rijdt zie je wel het verkeer op de 3 banen achter je hoor. ik wel iig..quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
links en rechts zie je niet met je binnenspiegel, en die moest zij om de 10 sec checken
als mensen je rechts gaan inhalen zie je dat ja. als dat niet zo rijd jij auto's voorbij dus hoe dan ook weet je hoe de situatie is..quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:47 schreef vannelle het volgende:
ook het verkeer wat jou rechts in gaat halen?
1,5 jaar geleden, CBR in Bussum.quote:
www.cbr.nl:quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:26 schreef Repeat het volgende:
ik betaal voor beide 190 e, nog een reden waarom ik geen ttt doe
28-30 lessen is helemaal niet superveel hoor, zit je zelfs nog mee onder het gemiddelde en ik vind ook dat een TTT beter is dan 3 gewone lessen, want dan leer je niet met examenspanning omgaan en weet je niet hoe het er bij het cbr aan toe gaatquote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:42 schreef Robin__ het volgende:
praktijkexamen B ¤ 83,95
Kortom echt examen is een tientje duurder.. en rijscholen (mijne iig) presteren het toch uit te komen op een verschil van 70 euro (ik had het opgezocht.. ttt was 130, niet 140)
Ik had het hier nog niet over gehad met mn instructeur, gister weer eens gevraagd hoe ik er voor stond.. hij wil voor mij, als ik nog een paar keer rijd zoals gister, een ttt aanvragen.. maar ik weet niet hoeveel zin ik daarin heb, hij stelt het zo dat al zn leerlingen het doen en dat je er veel meer aan hebt dan aan 3 lessen (als je dat geld anders zou besteden) Daar kan ik dan opzich moeilijk tegenin gaan natuurlijk.
Dat betekent dus ook dat ik nog wel een poosje bezig zal zijn, ik weet niet hoelang die wachttijden nou echt zijn (duurt dat nou echt sowieso een maand) in dat geval ben ik dus nog minimaal 2,5 maand ofzo bezig (en das toch best een domper.. ) ik zou dan uitkomen rond de 28-30 lessen van 1.5 uur![]()
ja maar als jij wilt uitwijken is wat er achter je zit niet interessant hequote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:46 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
niet wat er naast je zit, maar als je op de middelste van 3 rijbanen rijdt zie je wel het verkeer op de 3 banen achter je hoor. ik wel iig..![]()
als jij wilt uitwijken en iemand anders is net aan het inhalen achter je dan heb je daar echt wel last van hoorquote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja maar als jij wilt uitwijken is wat er achter je zit niet interessant heDaar heb je dan geen last van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |