jammer iddquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Tasje het volgende:
Ik kon dit topic niet meer vindenMaar ik ben vanmiddag gezakt...
![]()
Ik was niet besluitvaardig genoeg, en had wat foutjes op de snelweg, het was superdruk dus kon maar 80, dus wilde ik iemand voorbij terwijl er al iemand aan t inhalen was![]()
Verder nog een keer een fietser niet gezien.
Maarja volgende keer beter..
ja ook ervaring mee. vooraf zei mn moeder de hele tijd dat ik haar auto mocht lenen. toen kreeg ze aanrijding, totalloss verklaard, 'nieuwe' auto (uit 2003 geloof ik).. ik haal mn rijbewijs en ineens zegt ze ja ik vind het toch wel eng hoor.. in die 'oude' had ik het niet zo erg gevonden.. maar ik mocht hem wel lenenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:22 schreef Robin__ het volgende:
FF vraagje, waren jullie ouders erg 'blij' toen je hun auto daadwerkelijk wilde lenen nadat je geslaagd was?
Maat van me krijgt de auto van zn ouders dus echt onder geen beding meetot ie wat meer rij ervaring had
Ach ja inderdaad...keep trying! De aanhouder wintquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Tasje het volgende:
![]()
Ik was niet besluitvaardig genoeg, en had wat foutjes op de snelweg, het was superdruk dus kon maar 80, dus wilde ik iemand voorbij terwijl er al iemand aan t inhalen was![]()
Iedereen prijst zn examintor de hemel in zowat.. ookal zijn ze gezaktquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:12 schreef randysgz het volgende:
voor degene die ook binnenkort opmoeten http://www.examinatoren.nl/![]()
Ja want je moet kunnen laten zien dat je een bijzondere manoevre kan uitvoeren..invoegen en uitvoegen dat is!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:56 schreef MatiCe het volgende:
Ik heb disndag examen. Nu ging de rijles vandaag wel goed, maar voor de TTT ging de rijles ook goed en toen heb ik het ook zwaar verknalt (al heb ik wel vrijstelling), dus ik weet niet wat ik ervan moet denken.
ga je met het examen eigenlijk altijd op de snelweg rijden?
Staan alleen niet zoveel examinatoren op hé..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:12 schreef randysgz het volgende:
voor degene die ook binnenkort opmoeten http://www.examinatoren.nl/![]()
Nee, want dat is absoluut niet 't belangrijkste.. Ze gaan der vanuit als je binnen de bebouwde kom goed (genoeg) rijden kunt, dat je dat op de snelweg ook wel kunt..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja want je moet kunnen laten zien dat je een bijzondere manoevre kan uitvoeren..invoegen en uitvoegen dat is!
Jammer!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Tasje het volgende:
![]()
Ja het was de eerste keer, ik plan gelijk mn nieuwe examen in en tot die tijd nog wat extra lessen. Nu weet ik waar t aan ligt, dus daar gewoon op letten de volgende keerquote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:11 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Nee, want dat is absoluut niet 't belangrijkste.. Ze gaan der vanuit als je binnen de bebouwde kom goed (genoeg) rijden kunt, dat je dat op de snelweg ook wel kunt..
[..]
Jammer!Was het je eerste keer?
Nou idd, gewoon lekker door gaan hoor, nog wat extra rijlesjes inplannen, je zelfvertrouwen qua autorijden wat opkrikken en gewoon weer lekker ervoor gaan!
De aanhouder wint!!
Jammer.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:54 schreef Tasje het volgende:
[..]
Ja het was de eerste keer, ik plan gelijk mn nieuwe examen in en tot die tijd nog wat extra lessen. Nu weet ik waar t aan ligt, dus daar gewoon op letten de volgende keer![]()
Mijn instructrice zei van wel, aangezien ik dus ook al de vrijstelling heb. Dan is het zowat zeker dat je de snelweg op moet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:56 schreef MatiCe het volgende:
Ik heb disndag examen. Nu ging de rijles vandaag wel goed, maar voor de TTT ging de rijles ook goed en toen heb ik het ook zwaar verknalt (al heb ik wel vrijstelling), dus ik weet niet wat ik ervan moet denken.
ga je met het examen eigenlijk altijd op de snelweg rijden?
Ja, daar kwam ik deze week ook achter. Schooiers daar bij het CBRquote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:30 schreef Tasje het volgende:
Ik had ook een vrijstelling, maar ik wist dus niet dat die alleen voor het eerste examen geld.. Nu moet ik de 2e keer dus alsnog mn bijzondere verrichtingen doen![]()
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:54 schreef Sylvana het volgende:
hhm, rijbewijs kost hier ruim 55 euro, best veel dusmaar vast ff sparen
We hebben een winnaarquote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:54 schreef Sylvana het volgende:
hhm, rijbewijs kost hier ruim 55 euro, best veel dusmaar vast ff sparen
In Enschede is het 45,65 en dat voor een stukje roze papier, dat je zo zelf in elkaar knutseltquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
We hebben een winnaar![]()
schofterig dat dat per gemeente verschillend is (soms gewoon meer dan het dubbele!!!)
(er was toch iemand hier die m voor 21 euro had?) almere is ook fucking duur.. 50,25
Ik betaalde hier in Gouda ¤ 25,25quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
schofterig dat dat per gemeente verschillend is (soms gewoon meer dan het dubbele!!!)
(er was toch iemand hier die m voor 21 euro had?) almere is ook fucking duur.. 50,25
Was het zo erg?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:06 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Jeetje mina, wat een rijles vandaag. Geeft me érg veel moed voor m'n examen donderdag!![]()
![]()
![]()
Kon wel janken!!!![]()
Ja.quote:
De rijles voor mijn TTT ging ook heel slecht, ook iets van 4 ingrepen gehad. Hele domme fouten gemaakt, maar tijdens de TTT ging het juist wel heel goedquote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:17 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ja.![]()
Ik heb ze niet geteld, maar vast wel 'n stuk of vijf ingrepen.
Reed onrustig, was superzenuwachtig, voor donderdag al... Verder gingen bijzondere verrichtingen verkeerd, zat me echt op te vreten in die auto..
![]()
]quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:12 schreef Robin__ het volgende:
Daar maak ik me ook niet zo druk om, ik houd opzich wel van een beetje stress.. normaal gesproken presteer ik dan beter, al heb ik natuurlijk nog nooit zo'n soort praktijk examen afgelegt..
Het cbr in bussum ligt practisch naast een, redelijk groot kruispunt met allemaal opritten en moeilijke zooi, als ik examinator was zou ik sowieso op de heen of terugweg daar langs rijdenal vind ik snelweg eik nooit zo'n probleem
rare binnensteden zijn een stuk lastiger.. Hoop dat ik ook snel een examen datum weet.. maar momenteel weinig tijd om te lessen
zal nog wel even duren (18 of 19 lessen gehad.. leskaart = chaos)
breda 34 euroquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Als je ouder bent dan 70 jaar, is een rijbewijs nog maar 5 jaar geldig. Jouw rijbewijs is 10 jaar geldig.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:21 schreef MatiCe het volgende:
Moet je je rijbewijs eigenlijk ophalen in de gemeente waar je woont? Anders doe ik even Hengelo aan, dat scheelt toch vijf euro met Enschede.
Ik zie op de site van Hengelo trouwens ook staan: rijbewijs voor een periode korter dan tien jaar, wat houdt dat in?
Jumbo betaalt niet echt goed he jurre?quote:Op zondag 12 februari 2006 13:25 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Als je ouder bent dan 70 jaar, is een rijbewijs nog maar 5 jaar geldig. Jouw rijbewijs is 10 jaar geldig.
Je moet inderdaad het rijbewijs ophalen in de gemeente waar je burger van bent. Ik moest dat in Groningen(terwijl ik in mijn geboortegemeente, Haaksbergen -> dichtbij Enschede, leste)
Maakt niet uit, bonita is een bitchquote:Op zondag 12 februari 2006 13:51 schreef Jurrio het volgende:
Valt mee hoor. Ik mag niet klagen.
maar dit is offtopic![]()
Hmm... Dan hoop ik maar 't beste.. 't Leek wel of ik gister superzenuwachtig was al voor donderdag!quote:Op zondag 12 februari 2006 11:42 schreef mirelia het volgende:
@Zonnestraaltje.... mijn slechtste rijles was die de dag voor mijn examen
Examen ging perfect dus niet getreurd
Het leek de dag ervoor wel of ik net begon en op het examen leek het alsof ik al jaren mijn rijbewijs had
Deze keer ga je het halen...ik voel het gewoonquote:Op zondag 12 februari 2006 14:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Hmm... Dan hoop ik maar 't beste.. 't Leek wel of ik gister superzenuwachtig was al voor donderdag!
Ik zie het wel
Ik ga m'n best doen!quote:Op zondag 12 februari 2006 16:01 schreef mirelia het volgende:
[..]
Deze keer ga je het halen...ik voel het gewoon
Gewoon rustig blijven en zeker overkomen dan moet het goed gaan (en een beetje geluk natuurlijk)![]()
Heeft idd geen enkele keer iets uitgehaald..quote:Op zondag 12 februari 2006 16:51 schreef Robin__ het volgende:
vorige keer heeft het iig niet geholpen dat ie mee ging he![]()
Mijn examen was ook 200 euro idd, maar dit is m'n herexamen, dies 180 euro. Voorrijden zit er niet bij in, kost nog 'ns 40 euro.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:44 schreef Robin__ het volgende:
Ok, zit dat er bij jou bij in zegmaar, dat voorrijden? Ik weet alleen dat ik 200,- betaal voor een examen verder nix. Oke het is sowieso 15 min rijden (vooral snelweg.. maar het kan ook langer, stukje door bussum enzo) (ik neem maar aan dat je er sowieso zelf heenrijd) maar lijkt me toch wel relaxt om een beetje langer nog te kunnen wennen.. (ik vraag het wel als we het over examen hebben.. daar niet van, maar vroeg het me af.. kan niet wachten tbh)
Dat zou voor mij 'n heel end langs de vaart rijden zijn.. Zo'n 20 km.. en daarna paar km. snelweg.. haha.. dus rijdt liever ook rondje door de stad voor het afrijdenquote:Op zondag 12 februari 2006 18:34 schreef Sylvana het volgende:
Ik neem niet een hele les voor ik ga afrijden. Ik rij gewoon van huis naar het cbr en dat vind ik lang genoeg, anders dan ben ik weer bang dat ik me concentratie ga verliezen als ik al te lang gereden heb
Ik heb er in Almere 41 euro voor betaald...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die 'maar' eens per week lessen, hoor, en zij vergeten ook niet telkens alles!quote:Op zondag 12 februari 2006 23:37 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga morgen weer lessen na een week. Om 19:00 weer rijden. Hopelijk ben ik niet teveel vergeten
Heb je al een intest gedaan dan? Dat wijst dan uit of je geschikt bent voor een 10-daagse.quote:Op maandag 13 februari 2006 02:33 schreef Robbiej het volgende:
10 daagse cursus wil ik doen. is dat wat? ik wil dit in de maand augustus doen wanneer ik 18 word. heb al redelijk veel rijervaring.
Gefeliciteerdquote:
Dat heb ik ook, maar ik heb er alle vertrouwen in. Morgenochtend afrijden.quote:Dat blijf je tot je examen horen. Spiegelen!! Het is alleen een beetje jammer dat ik 4 dagen voor mn examen nog niet genoeg op mijn nacontrole / dooie hoek let, en ik een examinator heb die daar erg op let
Ga nou eerst maar eens lessenquote:Op maandag 13 februari 2006 09:53 schreef Robbiej het volgende:
Mja ik word pas 7 augustus 18. (heb al wel mn auto. (Peugeot 205 1.4 GT) voor op een afesloten plek om te oefenen met mn vader) wat ik echt moet aanleren is 2 handen aan het stuur en dan terugpakken met sturen. ik rijd graag met 1 hand..en moet nog iets ruimer bochten nemen. voor de rest gaat alles keigoed. in 2 uur tijd. geen 1 keer uitgevallen. schakelen van 1 t/m 5 gaat allemaal perfect. remmen gaat goed. kijken gaat ook steeds beter. moet alleen nog iets vaker oefenen met de spiegels. dat is een puntje waar ik aan moet werken.
quote:
Het is zooo slecht om te gaan rijden voordat je begint met lessen. Als je het bij de rijschool anders leert, kost het extra veel tijd alles weer af te leren.quote:Op maandag 13 februari 2006 09:53 schreef Robbiej het volgende:
Mja ik word pas 7 augustus 18. (heb al wel mn auto. (Peugeot 205 1.4 GT) voor op een afesloten plek om te oefenen met mn vader) wat ik echt moet aanleren is 2 handen aan het stuur en dan terugpakken met sturen. ik rijd graag met 1 hand..en moet nog iets ruimer bochten nemen. voor de rest gaat alles keigoed. in 2 uur tijd. geen 1 keer uitgevallen. schakelen van 1 t/m 5 gaat allemaal perfect. remmen gaat goed. kijken gaat ook steeds beter. moet alleen nog iets vaker oefenen met de spiegels. dat is een puntje waar ik aan moet werken.
Klopt, maar hij denkt nu dat ie het al heel goed kan, komt ie tegen die tijd wel achter.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:15 schreef Providentia het volgende:
[..]
Het is zooo slecht om te gaan rijden voordat je begint met lessen. Als je het bij de rijschool anders leert, kost het extra veel tijd alles weer af te leren.
quote:Op maandag 13 februari 2006 19:54 schreef lambrusco_bianco het volgende:
jullie gaan lachen als jullie lezen wat deze doos nu weer heeft meegemaakt met haar net gekochte autootje:
http://velvetrock.punt.nl
schaam me dood
Het is jou niet overkomen?quote:Dit is mij natuurlijk niet overkomen, wat denken jullie wel...
maare, hoe zou dit zitten met de auto dan? Toveren zij die tevoorschijn ofzo?quote:Aanvraag via internet maakt rijexamen helft goedkoper
Uitgegeven: 13 februari 2006 14:39
AMSTERDAM - Wie een rijexamen aanvraagt via internet is stukken goedkoper uit. Het aanvragen van het examen via www.autorijexamen.nl kost 89,95 euro. Het voordeel kan oplopen van 75 tot 100 euro per aanvraag.
De digitale aanvraag is ook mogelijk voor de rijexamens voor vrachtauto, personenvervoer, motorfiets of aanhanger.
Op de website kunnen eindexamenkandidaten het aanvraagformulier digitaal invullen, waarna autorijexamen.nl de aanvraag direct doorstuurt naar het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR). Examenkandidaten krijgen bij directe betaling op de dag van de aanvraag de datum van het examen door.
Ja dat is het addertje onder 't gras... ;-)quote:Op maandag 13 februari 2006 21:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
maare, hoe zou dit zitten met de auto dan? Toveren zij die tevoorschijn ofzo?
Helemaal niet erg hoor.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:54 schreef lambrusco_bianco het volgende:
jullie gaan lachen als jullie lezen wat deze doos nu weer heeft meegemaakt met haar net gekochte autootje:
schaam me dood
hehe dit heb ik al twee keer meegemaakt.. 2x bij snelweg, ik schakel naar zn drie, lekker aan het optrekken, ineens gaat het supertraag. ik denk wat is dat?quote:Op maandag 13 februari 2006 22:02 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ mirelia: goed te horen dat jij ook zulke situatues kent...
Het schakelen in mijn auto gaat zoveel minder soepel dan in de leswagens. Kwestie van wennen. Heb in 4 lesauto's gelest en de laatste schakelde ook stroef. na 6 uur les in die wagen merkte in er niets meer van.
Ach, maak je geen zorgen joh. Nergens voor nodig, maakt niks uit. Dat kan iedereen gebeuren. Niemand zal dat je kwalijk nemen. En je zal er van geleerd hebben. En dat is belangrijk.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:54 schreef lambrusco_bianco het volgende:
schaam me dood
Je gaat hem gewoon halen, laat je het even weten?quote:Op maandag 13 februari 2006 23:16 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Morgenavond 20.00 theorie. Vorige keer 1 foutje teveel, gaat me dit keer dus zeker niet gebeuren! Heb er zin innou okee, dát ook weer niet... maar ben er wel meer van overtuigd dan vorige keer
Nu, om precies te zijn!quote:Op maandag 13 februari 2006 23:45 schreef lambrusco_bianco het volgende:
hi schatten nieuwe dag, nieuwe kansen.... succes weer allemaal!
Veel plezier morgen!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:15 schreef Badabingea het volgende:
Ik gaat trouwens naar bedje toe. En dan morgen om half 9 voor het gemeentehuis staan, omdat ze vandaag maar gesloten waren om 1 uur al.
Tuurlijkquote:Op maandag 13 februari 2006 23:19 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Je gaat hem gewoon halen, laat je het even weten?![]()
Nog succes vanavond!quote:Op maandag 13 februari 2006 23:16 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Morgenavond 20.00 theorie. Vorige keer 1 foutje teveel, gaat me dit keer dus zeker niet gebeuren! Heb er zin innou okee, dát ook weer niet... maar ben er wel meer van overtuigd dan vorige keer
Net even gereden, echt lekker joh! Alle vrijheid, heerlijk!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Veel plezier morgen!
Ik hoop vrijdagochtend in alle vroegte voor het gemeentehuis te staan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 89% gewijzigd door Badabingea op 14-02-2006 13:33:18 ]KLAAS JAN HUNTELAAR
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:22 schreef Badabingea het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Matice!![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shuffle up and deal!!!
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:25 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrie foutjes!!!
pfew![]()
![]()
![]()
volgens mij is dat pas vanaf ergens aan het einde van dit jaar.. maar misschien wil hij je extra motiveren, dus dan heb ik nix gezegdquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:54 schreef Repeat het volgende:
zo net terug van mn les, ging redelijk. Hij blijft vinden dat ik beter moet kijken en meer vooruit moet kijken zodat ik zie hoe de rijstroken lopen (afslaande banen etc)
Verder vertelde hij me ook dat vanaf 7 maart ofzo de rijexamens niet meer via papier gingen, en dat je vanaf dan dus je rijbewijs niet meer diezelfde dag kunt ophalen, maar pas de volgende dag.
naja maakt me ook niet uit, ik ga ervoor om mn rijbewijs gewoon in 1 keer te halenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:45 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
volgens mij is dat pas vanaf ergens aan het einde van dit jaar.. maar misschien wil hij je extra motiveren, dus dan heb ik nix gezegd
Uhmmm dat hoort 'n instructeur bij een 'gewone' rijopleiding ook te doen, hoor!quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:32 schreef lambrusco_bianco het volgende:
ris maakt wel dat instructeurs in de auto onder de lessen maar een potje kunnen aanrommelen... alles gaat gestructureerd... ik heb de gewone opleiding gedaan en nooit is er op een kaart bijgehouden wat ik allemaal had geleerd enzo. Bij mijn laatste instructeur kreeg ik bij de gewone opleiding aan het eind van de les een kaart te zien weaarop hij alle vorderingen schreef. kan me voorstellen dat zulke dingen in ris-opleidingen heel duidelijk zijn.
bakkertje: goed gedaan!
Nee, vooral niet tijdens rijles. Het inhalen doe ik toch nooit goed, behalve op het examenquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:18 schreef Knoekie het volgende:
Ik had trouwens vanmorgen ook nog rijles. En het ging goedAchteruit rijden krijg ik steeds beter onder de knie. Achteruit inparkeren gaat al prima. Vandaag eerste keer op snelweg gereden. Wel leuk voor een tijdje maar hoeft voor mij ook niet te lang
deed de mijne ook nietquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:06 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Uhmmm dat hoort 'n instructeur bij een 'gewone' rijopleiding ook te doen, hoor!
Warme Bakker, gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:58 schreef Vogel87 het volgende:
vanochtend 9.00 ben ik in de druilerige weersomstandigheden ook geslaagd!!![]()
Bedanktquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Lekker man!
Al beetje rond gereden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |