abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35081971
ik zou toeteren, kinderen behoren niet op de weg te spelen.
pi_35082359
Ik zou NIET toeteren... Net ook zo'n situatietijdens het inrijden van een gewone straat. Daar moet je je snelheid toch al aanpassen, veel geparkeerde auto's en in de verte zag ik kinderen al voetballen aan de kant. Bal rolde de weg op. Rustig bal laten pakken. Opjagen (en dus claxonneren) is niet noodzakelijk als ze je in de gaten krijgen.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:07:11 #123
88233 Steve
Still the best.
pi_35084753
Niet toeteren. Van toeteren schrikken ze en daar wordt het niet veiliger door.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:11:12 #124
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_35084916
Gefeliciteerd Lunar en MatiCe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shuffle up and deal!!!
pi_35085428
Dankjewel

Over de kwestie hierboven, ik zou idd niet toeteren (schrikken die kinders zo van) maar gewoon snelheid minderen en zo proberen te passeren. Immers een auto maakt ook herrie
pi_35088798
zo net terug van mn les, ging redelijk. Hij blijft vinden dat ik beter moet kijken en meer vooruit moet kijken zodat ik zie hoe de rijstroken lopen (afslaande banen etc)

Verder vertelde hij me ook dat vanaf 7 maart ofzo de rijexamens niet meer via papier gingen, en dat je vanaf dan dus je rijbewijs niet meer diezelfde dag kunt ophalen, maar pas de volgende dag.
pi_35090020
Drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrie foutjes!!!
pfew
  dinsdag 14 februari 2006 @ 21:32:31 #128
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_35090293
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:25 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrie foutjes!!!
pfew
gefeliciteerd
pi_35090371
Netjesch

*ik heb zin(!!) in vrijdag, volgende les*
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:26:30 #130
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_35092457
ik heb gehoord dat ze RIS weer willen afschaffen. Hadden 2 rijinstructeurs het over.. Het is nog niet zeker, maar waarschijnlijk gebeurt het..
pi_35093301
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 20:54 schreef Repeat het volgende:
zo net terug van mn les, ging redelijk. Hij blijft vinden dat ik beter moet kijken en meer vooruit moet kijken zodat ik zie hoe de rijstroken lopen (afslaande banen etc)

Verder vertelde hij me ook dat vanaf 7 maart ofzo de rijexamens niet meer via papier gingen, en dat je vanaf dan dus je rijbewijs niet meer diezelfde dag kunt ophalen, maar pas de volgende dag.
volgens mij is dat pas vanaf ergens aan het einde van dit jaar.. maar misschien wil hij je extra motiveren, dus dan heb ik nix gezegd
"Trust can kill you, or set you free"
pi_35094432
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:45 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

volgens mij is dat pas vanaf ergens aan het einde van dit jaar.. maar misschien wil hij je extra motiveren, dus dan heb ik nix gezegd
naja maakt me ook niet uit, ik ga ervoor om mn rijbewijs gewoon in 1 keer te halen
pi_35095823
RIS?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_35095972
Rijopleiding in stappen, beetje gezeik om het rijlessen moderner te maken. Slaat uiteindelijk nergens op.

Ik heb trouwens mijn theorie in 1 x gehaald, met 1 foutje. Meer dan de helft is gezakt ervoor, niet verbazingwekkend dat het allemaal vrouwen waren, en mannen met de lesboekjes op schoot in de wachtruimte.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_35097646
ris maakt wel dat instructeurs in de auto onder de lessen maar een potje kunnen aanrommelen... alles gaat gestructureerd... ik heb de gewone opleiding gedaan en nooit is er op een kaart bijgehouden wat ik allemaal had geleerd enzo. Bij mijn laatste instructeur kreeg ik bij de gewone opleiding aan het eind van de les een kaart te zien weaarop hij alle vorderingen schreef. kan me voorstellen dat zulke dingen in ris-opleidingen heel duidelijk zijn.

bakkertje: goed gedaan!
pi_35098521
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:32 schreef lambrusco_bianco het volgende:
ris maakt wel dat instructeurs in de auto onder de lessen maar een potje kunnen aanrommelen... alles gaat gestructureerd... ik heb de gewone opleiding gedaan en nooit is er op een kaart bijgehouden wat ik allemaal had geleerd enzo. Bij mijn laatste instructeur kreeg ik bij de gewone opleiding aan het eind van de les een kaart te zien weaarop hij alle vorderingen schreef. kan me voorstellen dat zulke dingen in ris-opleidingen heel duidelijk zijn.

bakkertje: goed gedaan!
Uhmmm dat hoort 'n instructeur bij een 'gewone' rijopleiding ook te doen, hoor!

Warme Bakker, gefeliciteerd!
pi_35098712
Ik had trouwens vanmorgen ook nog rijles. En het ging goed Achteruit rijden krijg ik steeds beter onder de knie. Achteruit inparkeren gaat al prima. Vandaag eerste keer op snelweg gereden. Wel leuk voor een tijdje maar hoeft voor mij ook niet te lang
pi_35102943
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 01:18 schreef Knoekie het volgende:
Ik had trouwens vanmorgen ook nog rijles. En het ging goed Achteruit rijden krijg ik steeds beter onder de knie. Achteruit inparkeren gaat al prima. Vandaag eerste keer op snelweg gereden. Wel leuk voor een tijdje maar hoeft voor mij ook niet te lang
Nee, vooral niet tijdens rijles. Het inhalen doe ik toch nooit goed, behalve op het examen
pi_35105202
Net ff in me eentje op de snelweg gereden, wat een vrijheid.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_35106850
Ben net weer terug van het lessen. Het ging best goed. Schakelen ging ook stukken beter dan de vorige keer.
pi_35108711
Eindelijk heb ik me ook maar ingeschreven voor lessen. Wel een eindje hier vandaan, maar goed. Lessen zijn lessen. Heb er zin in!
pi_35112091
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 01:06 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Uhmmm dat hoort 'n instructeur bij een 'gewone' rijopleiding ook te doen, hoor!

Warme Bakker, gefeliciteerd!
deed de mijne ook niet hij wist dan ook niet welke bijzondere verrichtingen al had gedaan en welke niet
"Trust can kill you, or set you free"
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:44:22 #143
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_35117417
*gaap*

27~ uur wakker..
kheb nergens zin in.. geen honger/geen dorst..
maar het heeft ook z'n voordeel. heb ook geen zin in een peuk (noujah shag dan )
maar we gaan voor de 32-33 uur anders word ik weer in de midden van de nacht wakker

(zoooo ontopic dit)

ahh toch nog iets om ontopic voor te gaan
Ferryfan4ever.
mijn instructeur hield het wel altijd bij. maar zou bijgod niet weten wat altijd goed/fout ging
pi_35117534
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:44 schreef Devilnl het volgende:

(zoooo ontopic dit)
Welnee
pi_35118071
Niet dat ik met regelmaat in deze reeks heb gepost, maar toch: vanochtend 9.00 ben ik in de druilerige weersomstandigheden ook geslaagd!!

Het enige wat fout ging, was toen ik rechtdoor ging terwijl er een bord stond met verboden in te rijden. Wel enigszins verscholen achter een boom, maar alsnog een domme fout natuurlijk, ik reed een beetje te vlot daar. Gelukkig ging voor de rest alles perfect, gewoon goed en vlot doorgereden
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
pi_35119652
pi_35121260
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:58 schreef Vogel87 het volgende:
vanochtend 9.00 ben ik in de druilerige weersomstandigheden ook geslaagd!!
Gefeliciteerd!!
Lekker man!

Al beetje rond gereden?
pi_35121644
Morgen is 't al weer zover..
pi_35122204
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:31 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Morgen is 't al weer zover..
Moet je dan afrijden?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_35122632
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!
Lekker man!

Al beetje rond gereden?
Bedankt Ja, vanochtend meteen ff naar de fotozaak en gemeentehuis gereden om rijbewijs daar op te halen. Ik had helemaal niet bedacht dat je nog niet mag rondrijden als je je rijbewijs nog niet hebt opgehaald, maar dat maakt nu ook niet meer uit

Wel ff wennen in zo'n krappe Suzuki zonder stuurbekrachting. Ben een BMW gewend

Kan ik trouwens aan je andere reactie afleiden dat jij morgen moet?
pi_35123307
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:28 schreef Badabingea het volgende:
Net ff in me eentje op de snelweg gereden, wat een vrijheid.
Nou je het zegt, ik heb nu al vanaf november mijn rijbewijs maar nog nooit alleen op de snelweg gereden. Wordt toch maar eens tijd dan

Veel plezier nog van je rijbewijs!
Nog even snel wat boodschapjes voor mn moeder doen. Zij blij, ik blij lekker stukje rijden
BOE!
pi_35123652
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:13 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]

Nou je het zegt, ik heb nu al vanaf november mijn rijbewijs maar nog nooit alleen op de snelweg gereden. Wordt toch maar eens tijd dan
.. hoe.. waarom
pi_35124944
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:56 schreef Vogel87 het volgende:

[..]

Bedankt Ja, vanochtend meteen ff naar de fotozaak en gemeentehuis gereden om rijbewijs daar op te halen. Ik had helemaal niet bedacht dat je nog niet mag rondrijden als je je rijbewijs nog niet hebt opgehaald, maar dat maakt nu ook niet meer uit

Wel ff wennen in zo'n krappe Suzuki zonder stuurbekrachting. Ben een BMW gewend

Kan ik trouwens aan je andere reactie afleiden dat jij morgen moet?
Ik moest mn fotos al hebben voordat ik af ging rijden, omdat de foto op je rijvaardigheidsverklaring hetzelfde moest zijn als die op je rijbewijs...
pi_35125182
Jaaa.. morgen afrijden... 4e keer..
pi_35125252
Ken je je examinator al? Maar kom op, beetje positief, deze keer ga je het gewoon halen ja!
pi_35125708
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Succes morgen, je kunt het wel!
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_35126646
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Succes! En positief blijven; het lukt je vast wel
pi_35126664
Heb geen idee welke examinator ik heb, heb vorige keren geeneen keer dezelfde gehad.

Zou idd fijn zijn als ik het haal!
pi_35126819
hoe moeten jullie trouwens inparkeren? Ik zo:

In 1 beweging zo 90 graden draaien en het vak in dus. Uiterst onhandig dus omdat je snel niet goed uitkomt.

Dit is veel makkelijker:

Volgens mij doet ook iedereen die ik ken die zn rijbewijs al heeft het zo.

Wat moeten jullie? Als jullie ook die onderste manier willen ga ik daar ook even over beginnen bij mn instructeur
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:32:41 #160
88233 Steve
Still the best.
pi_35126953
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:29 schreef Repeat het volgende:
hoe moeten jullie trouwens inparkeren? Ik zo:

[afbeelding]

In 1 beweging zo 90 graden draaien en het vak in dus. Uiterst onhandig dus omdat je snel niet goed uitkomt.

Dit is veel makkelijker:

[afbeelding]

Volgens mij doet ook iedereen die ik ken die zn rijbewijs al heeft het zo.

Wat moeten jullie? Als jullie ook die onderste manier willen ga ik daar ook even over beginnen bij mn instructeur
De eerste is vooruit inparkeren, de 2e achteruit?
Dan moet ik ze allebei.
pi_35127107
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:32 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

De eerste is vooruit inparkeren, de 2e achteruit?
Dan moet ik ze allebei.
Repeat bedoeld ze beide achteruit, neem ik aan.

Echter, de eerste manier wordt van je verwacht met rijexamen.
Met je rijbewijs op zak ben je uiteraard vrij erin hoe je dit in gaat vullen.
pi_35127111
ze zijn allebei achteruit

ah ok, je moet dus op je examen er in 1 beweging in kunnen sturen. Dat wilde ik even weten, omdat die 2e manier veel makkelijk is om nog te corrigeren ed. Als je bij die eerste manier ergens in het proces maar een beetje verkeerd gaat eindig je gelijk fout...
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:38:06 #163
88233 Steve
Still the best.
pi_35127224
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:35 schreef Repeat het volgende:
ze zijn allebei achteruit
Ah, de 1e dan.
En een beetje fout maakt niet uit, als je maar goed kijkt.
pi_35127233
ik moest ook altijd zoals je eerste tekening achteruit inparkeren(vooruit inparkeren heb ik nooit gedaan maar kom op moet je dat oefenen?)

Nu parkeer ik eigenlijk alleen nog maar zoals in je 2e plaatje.

maar zoals met alles, als ze bij het cbr willen dat ik na het inparkeren 2 vingers in me neus stop dan steek ik twee vingers in me neus. Na de zin "Je bent geslaagd" mag je dat lekker allemaal zelf weten. En geloof me, ze gaan het echt niet anders doen omdat jij vindt dat het onzin is.
'The Less you know, The more you believe'
pi_35127312
Tuurlijk sluit ik me dan aan bij het cbr, ik wil gewoon mn rijbewijs halen. Maar als die 2e manier ook mocht, waarom zou ik het mezelf dan moeilijk maken? Daarom wilde ik het even weten hoe dit bij anderen ging...
pi_35127403
Ik moet manier 1 doen.. 2 heb ik ook wel eens gedaan (einde van de les.. auto klaar zetten voor iemand anders) maar volgens mij wil het cbr methode 1 zien (?)
pi_35127770
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:39 schreef Repeat het volgende:
Tuurlijk sluit ik me dan aan bij het cbr, ik wil gewoon mn rijbewijs halen. Maar als die 2e manier ook mocht, waarom zou ik het mezelf dan moeilijk maken? Daarom wilde ik het even weten hoe dit bij anderen ging...
Anders zou je instructeur ook wel gezegd hebben dat er twee manieren voor zijn, denk ik?
pi_35128176
Ik had vandaag rijles maar ik was een beetje lam / mentaal afwezig en probeerde wat meer lef te tonen, waardoor ik soms wat hard en asociaal over kruispunten ging. De instructrice moest zelfs nog een paar keer (lichtelijk) corrigeren. Dinsdagmorgen examen, maandag nog 2 lessen en dinsdag nog 1 les vóór mijn 2e examenpoging. Spannend
Beter een goede buur dan een slechte signatuur
pi_35130035
@ Zonnestraaltje: hoelaat moet je morgen afrijden? erg vroeg in de ochtend of in de middag?
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_35130359
instructeur altijd thuis laten, waarom: Zo stel je de examinator in de gelegenheid om makkelijker een foutje door de vingers te zien. Ik wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen maar als er een instructeur achter in zit is hij enigzins beperkt ivm het ophouden van zijn naam/reputatie.

Althans dat heb ik me laten vertellen, ik had sowieso geen behoefte aan 2 ogen in me rug die aan het meeloeren waren.
'The Less you know, The more you believe'
pi_35131691
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:35 schreef juliusbackpacking het volgende:
instructeur altijd thuis laten, waarom: Zo stel je de examinator in de gelegenheid om makkelijker een foutje door de vingers te zien. Ik wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen maar als er een instructeur achter in zit is hij enigzins beperkt ivm het ophouden van zijn naam/reputatie.

Althans dat heb ik me laten vertellen, ik had sowieso geen behoefte aan 2 ogen in me rug die aan het meeloeren waren.
Dat zij m'n instructeur nou ook
pi_35132368
net 8e les gehad.... ik vind het terugschakelen voor de bocht nog irritant...
pi_35132767
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:14 schreef X-eCuTe het volgende:
net 8e les gehad.... ik vind het terugschakelen voor de bocht nog irritant...
tijdens het remmen alvast schakelen naar je lagere versnelling, maar koppeling nog niet laten opkomen. Dan pas als je je rem los hebt gelaten je koppeling laten opkomen (dit is dus echt vlak voor of bijna in de bocht).
pi_35133632
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

tijdens het remmen alvast schakelen naar je lagere versnelling, maar koppeling nog niet laten opkomen. Dan pas als je je rem los hebt gelaten je koppeling laten opkomen (dit is dus echt vlak voor of bijna in de bocht).
Je snapt dat als je je koppeling ingedrukt houdt en je stuurt een bocht in bij het remmen dat je enorm veel grip verliest he? Je kan dan niet remmen op de motor.

Mijn leraar heeft mij 10 minuten keihard remmen en optrekken zitten leren. Zo snel mogelijk optrekken, hard remmen en op het allerlaatste moment je koppeling indrukken. Het is even wennen, maar het is veel handiger.
pi_35133789
als jij wilt terugschakelen voor een bocht tijdens het remmen moet je toch echt je koppeling intrappen Je kan hem dan ook niet laten opkomen als je nog aan het remmen bent, dat loopt dan echt niet soepel doordat je de motor dan harder gaat zitten afremmen dmv je rem die je indrukt.
pi_35133866
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:40 schreef Repeat het volgende:
als jij wilt terugschakelen voor een bocht tijdens het remmen moet je toch echt je koppeling intrappen Je kan hem dan ook niet laten opkomen als je nog aan het remmen bent, dat loopt dan echt niet soepel doordat je de motor dan harder gaat zitten afremmen dmv je rem die je indrukt.
Ja, je moet je koppeling intrappen, maar niet tijdens het remmen, op het allerlaatste moment pas. Het is nog slecht voor je koppeling ook, als je te vroeg van positie verwisselt.
pi_35134077
tja, bij normaal afremmen tot stilstand druk ik idd ook de koppeling niet in, om die motorrem nog een beetje te gebruiken, maar bij terugschakelen vind ik mijn manier makkelijker, ook omdat ik het mezelf nu zo heb aangeleerd en het zo voor mij goed gaat.

Je remmen zelf hebben trouwens zelf ook kracht genoeg, dat afremmen op de motor is eigenlijk helemaal niet nodig.
pi_35134267
Niet nodig nee, maar mocht je eens toevallig in een iets te snelle bocht komen kan je er misschien aan denken om even niet de koppeling in te rammen. Je vliegt er vrijwel gegarandeerd uit .
pi_35134713
waar ik het dus over had was vóór de bocht. In de bocht zelf heb ik uiteraard de koppeling niet ingedrukt, maar heb ik gewoon het gas er weer op.
pi_35135271
Ik heb altijd geleerd om de koppeling vóór de rem op te laten komen.
Dat wil zeggen. Je komt aanrijden, je gaat remmen, koppeling in, schakelen, koppeling op laten komen en de rem erachter aan. Je moet dan wel zorgen dat je niet te weinig snelheid hebt anders gaat het inderdaad niet soepel.
Tegenwoordig weet ik niet precies meer wat ik doe, tis maar net hoe het mezelf uitkomt
BOE!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')