SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shuffle up and deal!!!
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:25 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrie foutjes!!!
pfew![]()
![]()
![]()
volgens mij is dat pas vanaf ergens aan het einde van dit jaar.. maar misschien wil hij je extra motiveren, dus dan heb ik nix gezegdquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:54 schreef Repeat het volgende:
zo net terug van mn les, ging redelijk. Hij blijft vinden dat ik beter moet kijken en meer vooruit moet kijken zodat ik zie hoe de rijstroken lopen (afslaande banen etc)
Verder vertelde hij me ook dat vanaf 7 maart ofzo de rijexamens niet meer via papier gingen, en dat je vanaf dan dus je rijbewijs niet meer diezelfde dag kunt ophalen, maar pas de volgende dag.
naja maakt me ook niet uit, ik ga ervoor om mn rijbewijs gewoon in 1 keer te halenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:45 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
volgens mij is dat pas vanaf ergens aan het einde van dit jaar.. maar misschien wil hij je extra motiveren, dus dan heb ik nix gezegd
Uhmmm dat hoort 'n instructeur bij een 'gewone' rijopleiding ook te doen, hoor!quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:32 schreef lambrusco_bianco het volgende:
ris maakt wel dat instructeurs in de auto onder de lessen maar een potje kunnen aanrommelen... alles gaat gestructureerd... ik heb de gewone opleiding gedaan en nooit is er op een kaart bijgehouden wat ik allemaal had geleerd enzo. Bij mijn laatste instructeur kreeg ik bij de gewone opleiding aan het eind van de les een kaart te zien weaarop hij alle vorderingen schreef. kan me voorstellen dat zulke dingen in ris-opleidingen heel duidelijk zijn.
bakkertje: goed gedaan!
Nee, vooral niet tijdens rijles. Het inhalen doe ik toch nooit goed, behalve op het examenquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:18 schreef Knoekie het volgende:
Ik had trouwens vanmorgen ook nog rijles. En het ging goedAchteruit rijden krijg ik steeds beter onder de knie. Achteruit inparkeren gaat al prima. Vandaag eerste keer op snelweg gereden. Wel leuk voor een tijdje maar hoeft voor mij ook niet te lang
deed de mijne ook nietquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:06 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Uhmmm dat hoort 'n instructeur bij een 'gewone' rijopleiding ook te doen, hoor!
Warme Bakker, gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:58 schreef Vogel87 het volgende:
vanochtend 9.00 ben ik in de druilerige weersomstandigheden ook geslaagd!!![]()
Bedanktquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Lekker man!
Al beetje rond gereden?
Nou je het zegt, ik heb nu al vanaf november mijn rijbewijs maar nog nooit alleen op de snelweg gereden. Wordt toch maar eens tijd danquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:28 schreef Badabingea het volgende:
Net ff in me eentje op de snelweg gereden, wat een vrijheid.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:13 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Nou je het zegt, ik heb nu al vanaf november mijn rijbewijs maar nog nooit alleen op de snelweg gereden. Wordt toch maar eens tijd dan![]()
Ik moest mn fotos al hebben voordat ik af ging rijden, omdat de foto op je rijvaardigheidsverklaring hetzelfde moest zijn als die op je rijbewijs...quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:56 schreef Vogel87 het volgende:
[..]
BedanktJa, vanochtend meteen ff naar de fotozaak en gemeentehuis gereden om rijbewijs daar op te halen. Ik had helemaal niet bedacht dat je nog niet mag rondrijden als je je rijbewijs nog niet hebt opgehaald, maar dat maakt nu ook niet meer uit
Wel ff wennen in zo'n krappe Suzuki zonder stuurbekrachting. Ben een BMW gewend
Kan ik trouwens aan je andere reactie afleiden dat jij morgen moet?
Succes morgen, je kunt het wel!quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Jaaa.. morgen afrijden... 4e keer..
Succes! En positief blijven; het lukt je vast welquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Jaaa.. morgen afrijden... 4e keer..
De eerste is vooruit inparkeren, de 2e achteruit?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:29 schreef Repeat het volgende:
hoe moeten jullie trouwens inparkeren? Ik zo:
[afbeelding]
In 1 beweging zo 90 graden draaien en het vak in dus. Uiterst onhandig dus omdat je snel niet goed uitkomt.
Dit is veel makkelijker:
[afbeelding]
Volgens mij doet ook iedereen die ik ken die zn rijbewijs al heeft het zo.
Wat moeten jullie? Als jullie ook die onderste manier willen ga ik daar ook even over beginnen bij mn instructeur
Repeat bedoeld ze beide achteruit, neem ik aan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:32 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
De eerste is vooruit inparkeren, de 2e achteruit?![]()
Dan moet ik ze allebei.
Ah, de 1e dan.quote:
Anders zou je instructeur ook wel gezegd hebben dat er twee manieren voor zijn, denk ik?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:39 schreef Repeat het volgende:
Tuurlijk sluit ik me dan aan bij het cbr, ik wil gewoon mn rijbewijs halen. Maar als die 2e manier ook mocht, waarom zou ik het mezelf dan moeilijk maken?Daarom wilde ik het even weten hoe dit bij anderen ging...
Dat zij m'n instructeur nou ookquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:35 schreef juliusbackpacking het volgende:
instructeur altijd thuis laten, waarom: Zo stel je de examinator in de gelegenheid om makkelijker een foutje door de vingers te zien. Ik wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen maar als er een instructeur achter in zit is hij enigzins beperkt ivm het ophouden van zijn naam/reputatie.
Althans dat heb ik me laten vertellen, ik had sowieso geen behoefte aan 2 ogen in me rug die aan het meeloeren waren.
tijdens het remmen alvast schakelen naar je lagere versnelling, maar koppeling nog niet laten opkomen. Dan pas als je je rem los hebt gelaten je koppeling laten opkomen (dit is dus echt vlak voor of bijna in de bocht).quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:14 schreef X-eCuTe het volgende:
net 8e les gehad.... ik vind het terugschakelen voor de bocht nog irritant...
Je snapt dat als je je koppeling ingedrukt houdt en je stuurt een bocht in bij het remmen dat je enorm veel grip verliest he? Je kan dan niet remmen op de motor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
tijdens het remmen alvast schakelen naar je lagere versnelling, maar koppeling nog niet laten opkomen. Dan pas als je je rem los hebt gelaten je koppeling laten opkomen (dit is dus echt vlak voor of bijna in de bocht).
Ja, je moet je koppeling intrappen, maar niet tijdens het remmen, op het allerlaatste moment pas. Het is nog slecht voor je koppeling ook, als je te vroeg van positie verwisselt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:40 schreef Repeat het volgende:
als jij wilt terugschakelen voor een bocht tijdens het remmen moet je toch echt je koppeling intrappenJe kan hem dan ook niet laten opkomen als je nog aan het remmen bent, dat loopt dan echt niet soepel doordat je de motor dan harder gaat zitten afremmen dmv je rem die je indrukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |