Ik heb behoorlijk wat vel over rond mijn buik en ook behoorlijk wat straie, maar dat interesseert me eigenlijk niet zoveel. Alles is beter dan waar ik vandaan kom. Bovendien kun je dan mooi pimpen met je gewichtsverliesquote:Goed resultaat, Kaputwhiehund. Geen last van straie, overtollig vel e.d.? Eiglijk is dat bijzaak, want dit gewicht is stukken beter voor 't lichaam! En geest
dat ga ik dus zodadelijk kijkenquote:Op donderdag 14 juli 2005 20:35 schreef Isabeau het volgende:
Om 22:00 op Yorin "Shockdoc: vetzakken in Amerika". Wat een respectloze titel voor een programma trouwensMaar goed, ik heb dat programma al eens gezien en het was best shockerend. Voel je slank en kijk vanavond om 22:00.
Dit weekend doe ik de updates weer dus dan dump ik je in het lijstjequote:Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef Asskicking-fatboy het volgende:
Isabeau, zou je mij misschien ook even in het lijstje willen duwen? Alvast bedankt.
Ben jij ook al zo jaloers op de mensen die wel hardlopenquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:41 schreef Pandorah het volgende:
Knap hoor Sjeen van dat stukje rennen. Voordat je het weet ren je 5, 7, 10 km.
Voorlopig kan ik nog steeds niet hardlopen, ik ga zaterdag een flink stuk wandelen en dan kijk ik of ik er nog steeds last heb van mijn pees en kuit... voorlopig maar blijven skaten en fietsen...
quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:41 schreef Pandorah het volgende:
Dat mens van de tv is zeker die Gilian McKeith?
Maar dan moet je wel naar de sportschool en dat is een behoorlijk dure aangelegenheid. Niet iedereen heeft het geluk dat hij of zij voor ¤ 12 per maand onbeperkt kan sporten zoals ik. Het grote voordeel van de sportschool is inderdaad wel dat je kunt afwisselen tussen de apparaten.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 07:01 schreef dp81 het volgende:
Je hoeft niet persé meteen met hardlopen te beginnen hoor , ik deed de eerste 3 maanden bijna alleen maar lifestep (stepmachine) en dat combineren met de crosstrainer.
Op een gegeven moment had ik even genoeg van die lifestep en ben ik zomaar gaan hardlopen, ik hield het met gemak 60 minuten vol alleen toen ik klaar was had ik 3 dagen spierpijnmaar dat kwam snel weer goed.. je kan beter je conditie oprekken met andere cardio workouts daarna zal je hardlopen ook zo oppikken.
Wow. Als ik dat zou afvallen zou ik dood zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:24 schreef Isabeau het volgende:
Kaputwiehund (1m73) (25,2) was 114,5 kg, weegt nu 75,5 kg, en wil graag 75 kg wegen -39
Precies, het is niet eerlijk dat al die mensen nergens last van hebben! Nou had ik er laatst op mijn werk over omtrent die blessures en nu hebben er veel meer mensen last van dan je denktquote:Op donderdag 14 juli 2005 23:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben jij ook al zo jaloers op de mensen die wel hardlopenElke keer als ik een poging waag gaat het mis
![]()
Als het niet nuttig was voor het softballen zou ik ooit nooit gaan hardlopen. Vind er nl. echt niks aan (komt ook doordat ik het gewoon nooit goed heb gekund). Geef mij maar een crosstrainer of een fiets als het om cardio gaat.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 07:01 schreef dp81 het volgende:
Je hoeft niet persé meteen met hardlopen te beginnen hoor , ik deed de eerste 3 maanden bijna alleen maar lifestep (stepmachine) en dat combineren met de crosstrainer.
Op een gegeven moment had ik even genoeg van die lifestep en ben ik zomaar gaan hardlopen, ik hield het met gemak 60 minuten vol alleen toen ik klaar was had ik 3 dagen spierpijnmaar dat kwam snel weer goed.. je kan beter je conditie oprekken met andere cardio workouts daarna zal je hardlopen ook zo oppikken.
Ik fiets al 40-45 minuten per dag, wandel 30 minuten en ik zwem 2 keer per week 45-60 minuten.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:52 schreef Koningin het volgende:
Levitation, waarom ga je dan niet fietsen? Dat is ook goed voor je lichaam en daarmee belast je je knieen en heupen niet zo erg als met trimmen.
Ik ben pas op de hleft van de oude topicsquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:39 schreef YPPY het volgende:
Isabeau post hier gemiddeld 3 keer per dag.Even de laatste topcis doorlezen dus.
Sorry, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:10 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik fiets al 40-45 minuten per dag, wandel 30 minuten en ik zwem 2 keer per week 45-60 minuten.
Alleen gaat 't me allemaal nog veel te langzaam... ik heb het gevoel dat ik best nog wat meer kan doen en -het klinkt misschien raar maar- ik vind trimmen eigenlijk heel leuk.![]()
Gewoon een routine maken van je sport , en niet jezelf opzwepen "mentaal voorbereiden" en weet ik veel wat nog meer voor onzin.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:03 schreef Plonky het volgende:
* Het is moeilijk om te beginnen!!
Oplossing: Ik bereid mij mentaal voor voordat ik ga rennen. En dan duw ik mezelf de deur uit. Je doet het voor jezelf, en voor een mooiere lichaam (in iedergeval, dat doe ik!).
probeer het zo min mogelijk dan iedergevalquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:20 schreef Plonky het volgende:
dp81... als ik om 8.30 mijn bed uit ben, en dan om 9.00 ga rennen, dan moet ik echt wel wakker worden hoor. Routine heb ik het al gemaakt, maar dat maakt het niet makkelijker om door te blijven gaan. Doen doen doen? Dat kan alleen maar in het begin als je jezelf motiveerd om te gaan rennen - dus mentaal voorbereiden. Als ik ga zwemmen of wandelen, dan hoef ik dat niet te doen. Maar, met rennen ben ik wel intensief bezig, en daar heb ik niet altijd zin in.
Oh, en ook nog: iedereen is anders. Dit is alleen wat ik doe
Ik heb dit topic zelfs geopendquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:39 schreef YPPY het volgende:
Isabeau post hier gemiddeld 3 keer per dag.Even de laatste topcis doorlezen dus.
Dat had ik wel gezien , ik vroeg me alleen af of er een aantal van de fanatieke lijnsters van toen er nu nog een paar op hun streefgewcht waren/ zijnquote:
Ik ben nooit in de buurt van mijn streefgewicht geweest, helaas. Ik ben dieetexpert inmiddels, maar de psyche van mijn idiote brein heb ik nog niet helemaal doorgrond. Ik weet het allemaal uitstekend en toch stop ik gewoon na een tijdje met gezond eten en verval terug in oude gewoontesquote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:50 schreef N.icka het volgende:
Dat had ik wel gezien , ik vroeg me alleen af of er een aantal van de fanatieke lijnsters van toen er nu nog een paar op hun streefgewcht waren/ zijn
Ik kon jou niet terug vinden in het lijstje
En ook al lurk ik tot nu toe, ik moet zelf 20 kilo kwijt , jullie topics zijn een bron van inspiratie voor me
Zou jij marchien even willen vervangen door freecell isa?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben nooit in de buurt van mijn streefgewicht geweest, helaas. Ik ben dieetexpert inmiddels, maar de psyche van mijn idiote brein heb ik nog niet helemaal doorgrond. Ik weet het allemaal uitstekend en toch stop ik gewoon na een tijdje met gezond eten en verval terug in oude gewoontes![]()
Leuk om te horen dat je de topics aan het doorlezen bent, iets wat ik altijd nog eens wilde doen, maar nooit echt aan toe kom. Ik heb nog zoveel 'projectjes' staanMaar ik ga het ook ooit nog doen! Het leek me leuk een keer een lijstje met tips van verschillende lijners te maken.
Wow ben je dan niet heel erg mager?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:19 schreef dp81 het volgende:
Ik ben dus al ruim op het toegestane gewicht 68 kilo @ 1.82 m (man) , maar ik blijf me toch nog zorgen maken over mijn gewicht, als ik zie dat ik even een kilo zwaarder ben op een dag dan vind ik dat al zorgwekkend.. of het kan of niet zit een beetje tussen je oren denk ik.
Knap dat je het dan zolang volhoudt hierquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben nooit in de buurt van mijn streefgewicht geweest, helaas. Ik ben dieetexpert inmiddels, maar de psyche van mijn idiote brein heb ik nog niet helemaal doorgrond. Ik weet het allemaal uitstekend en toch stop ik gewoon na een tijdje met gezond eten en verval terug in oude gewoontes![]()
Leuk om te horen dat je de topics aan het doorlezen bent, iets wat ik altijd nog eens wilde doen, maar nooit echt aan toe kom. Ik heb nog zoveel 'projectjes' staanMaar ik ga het ook ooit nog doen! Het leek me leuk een keer een lijstje met tips van verschillende lijners te maken.
Nou, ik schaam me er rot voor dat ik het wel goed weet, maar in de praktijk er een puinhoop van maakquote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:39 schreef N.icka het volgende:
Knap dat je het dan zolang volhoudt hierJe optimisme is erg aan stekelijk in de topics, leuk om ze allemaal te lezen maar het kost wel veel tijd
Ik ga me misschien na mn vakantie hier ook aanmelden.
Ik ben 20 en ondergewicht heb ik met mijn lengte pas onder de 61 kilo , dus t gaat nog welquote:
Valt wel mee toch? Ik wil gewoon graag onder een andere naam verder, privacy redenenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, marchien, dat is zo wel heel verwarrend...
Dan wordt de motivatie om te rennen wel veel hoger dusquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:47 schreef Sjeen het volgende:
Lekker... Ik ga zo ook eens kijken wat ze hebben.
Wat dat rennen kan uitmaken zeg... Ik heb de vorige week niet gerend, blijf ik qua gewicht hangen. Ben ik sinds donderdag weer aan het rennen, val ik meteen weer af... Maakt me vrolijkHet Kadootje van vriendjelief komt steeds dichterbij
![]()
Fijn, ik mag een week door antibiotica niet in de felle zon..quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:25 schreef Faithy het volgende:
volgende week ga ik echt echt echt hardloopschoenen kopen!
Doe zelfs nu al beetje stretch oefeningen enzo:P
Kan je niet lange broek aan, T-shirt met lange mouwen aan en een zonnhoed op?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:49 schreef Faithy het volgende:
[..]
Fijn, ik mag een week door antibiotica niet in de felle zon..
Zou zondag naar Hoek van Holland gaan lopen met mn moeder en tante, maar dat zit er dus niet ingrmbl..
Bedankt en gefeliciteerdquote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:48 schreef Isabeau het volgende:
marchien: ik doe het later even, ik moet nu zo weg naar mijn vader (jarig)
Dat heb je knap gedaan!!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:27 schreef dp81 het volgende:
Ik heb nog een voor en na foto liggen ; )
Niet de beste foto'smaar wel de duidelijkste denk ik
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:27 schreef dp81 het volgende:
Ik heb nog een voor en na foto liggen ; ) [afbeelding]
[afbeelding]
hehe kan je beter naar Extreme make-overs schrijven, daar zijn ze tenminste lekker rigoreus met hun aanpakquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:49 schreef Faithy het volgende:
[..]
Fijn, ik mag een week door antibiotica niet in de felle zon..
Zou zondag naar Hoek van Holland gaan lopen met mn moeder en tante, maar dat zit er dus niet ingrmbl..
verder gaat het ook kut met dat kutdieet..
ik ga gewoon naar Make me Beautiful schrijven![]()
Bij make me beautiful niet danquote:Op zondag 17 juli 2005 00:12 schreef octopussy het volgende:
hehe kan je beter naar Extreme make-overs schrijven, daar zijn ze tenminste lekker rigoreus met hun aanpak![]()
Dat vind ik echt heel knap, ik vind dat je kwa uiterlijk zelfs een totaal ander mens bent geworden.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:27 schreef dp81 het volgende:
Ik heb nog een voor en na foto liggen ; )
Ja dat is zo raar vind ik, dan denk je daar kunnen nooit weinig calorieen in zitten (kilocalorieen en calorieen lijken hetzelfde te zijn?) en dan bedenk je je dat je je eigenlijk teveel moet in spannen om dat ene simpele koekje te verbranden.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:55 schreef Isabeau het volgende:
....Met een opengebroken pakje en een koekje in mijn mond keek ik even op Sultana.nl om tot de verbijsterende conclusie te komen dat dat droge, niet-eens-zo-heel-erg-lekkere-koekje 60 kcal bevat! De andere twee koekjes weggegevenVannacht dus gewoon een lekkere boterham en een appel mee.
Ik zal eerlijk zijn: Ik weet het niet! (t'ja, na 2 jaar weet je toch niet zoveelquote:Op zondag 17 juli 2005 00:12 schreef octopussy het volgende:
[..]
hehe kan je beter naar Extreme make-overs schrijven, daar zijn ze tenminste lekker rigoreus met hun aanpak![]()
maarrem over die antibiotica, dat zal toch wel een beetje los lopen? Ik ben natuurlijk niet de expert hier (vraag Isa en Plonky) maar als je een goede sunblock gebruikt dan kan je nog best wel naar buiten als je antibiotica slikt toch? Het is toch niet meteeen zo foto-toxisch dat je dood neervalt bij een beetje zonlicht?
Ik slik trouwens minocycline tegen acne en dat is ook een type antibiotica. Er staat hier ook in de bijsluiter dat je niet in de felle zon mag. Ik heb nu gewoon een lekker kleurtje na het werken in de tuin vrijdag.![]()
Ok crappy advies misschien.
Isabeau en Plonky, wat vinden jullie?
quote:Over de gehele wereld zijn er vele miljoenen mensen die problemen hebben met hun gewicht. Van al die mensen is er weer een groot aantal die dat helemaal niets of niets meer kan schelen, dat zijn de domme mensen die met hun ziekte hebben leren leven, meestal op advies van mede-patiënten.
quote:Dan moet u ook weten dat ons lichaam vele onderhuidse bind- en vetweefsels heeft. Als u nu toch een redelijk goede gezondheid heeft en voor uw gevoel aardig goed in energetische balans bent, dan kan het lichaam geen andere opbergplaats vinden om de onbruikbare elementen in weg te stoppen.
De gewrichten willen het niet hebben, de longen niet en de darmen ook al niet, om maar een paar plaatsen op te noemen, anders zou u reuma, asthma of darmklachten hebben, niet waar?
De tekst staat bol van de onzin, betuttelende toon en denigrerende opmerkingen (maar vooral haar inhuren met haar herbalife hoor!). Vreselijkquote:En dan zijn er nog de mensen die vet niet kunnen afbreken, daarvoor geldt natuurlijk: VETVRIJ eten en probeert u maar eens één of twee keer per week de zonnebank op te zoeken, want warmte maakt het vet oplosbaar. Dat vet zit er natuurlijk al jaren en is keihard geworden.
quote:Gesneden kool is gezonder
Als reactie op beschadiging maken koolplanten stoffen die mensen kunnen beschermen tegen kanker. Twee dagen na het snijden is kool daarom op z'n gezondst.
Vers gezonder dan verpakt? Niet waar, zeggen de Wageningse levensmiddelentechnologen Ruud Verkerk en Matthijs Dekker. Ze onderzochten de aanmaak van de zogenaamde glucosinolaten in verschillende soorten kool, zoals broccoli en groene kool. Glucosinolaten zijn zwavelhoudende stoffen waarvan bekend is dat ze het natuurlijke ontgiftingssysteem van het lichaam kunnen versterken. Bij proefdieren is ook een beschermende werking tegen kanker aangetoond.
De glucosinolaten worden aangemaakt als een plant beschadigd raakt. In de natuur komt dat vaak door knabbelende insecten of slakken, en daar beschermen deze stoffen dan ook tegen. Maar hun reactie op een mes is precies hetzelfde. Twee dagen na de beschadiging is de concentratie van de glucosinolaten maximaal, zagen de Wageningse onderzoekers. Ze concluderen dan ook dat voorgesneden kool en broccoli waarschijnlijk gezonder zijn dan thuis gesneden groenten. Mits je ze niet te lang verhit, want dan verdwijnen de gezonde stoffen als sneeuw voor de zon.
Welkom~!quote:Op zondag 17 juli 2005 19:38 schreef IlseV het volgende:
Wel,
Met goede moed wil ik graag beginnen samen met jullie in de dieetclub...
Het is niet de eerste keer dat ik probeer, maar hoop nu wel te kunnen volhouden...
IlseV (1m69) (28.4) was 81,0 kg, weegt nu 81.0 kg en wil graag 70 kg wegen -0
Ik had (heb) dat eigenlijk ook... noem het altijd gekscherend 'omgekeerde anorexia' (niet leuk, ik weer het...) Als ik in de spiegel kijk, dan zag ik eigenlijk niet echt waar al die kilo's die de weegschaal aangaf nou echt zaten... Nu ik ze kwijt ben, zie ik het ineens wel...quote:Op zondag 17 juli 2005 19:19 schreef Cutie het volgende:
-knip-
Verder wil ik nog even reageren op de mensen die de shockdoc programma's etc gezien hebben.
Op mijn werk heb ik regelmatig te maken met mensen die een bmi van ongeveer 40 hebben. De meeste van die mensen hebben inderdaad niet het idee dat ze ongezond bezig zijn. Sommigen hebben ook een compleet verkeerd zelfbeeld, ze zien zichzelf echt als mensen met maatje 36/38!
'En ach, een paar kilo meer of minder op 250 kilo maakt niks uit!'
Ik had dat ook ja en nu zie ik mezelf juist weer dikker dan dat ik eigenlijk ben. Als ik met smam door de stad loop vraag ik altijd ben ik zo geweest en dan wijst ze altijd iemand die dikker is aan. En als ik vraag ben ik nu zo wijst ze altijd iemand aan die dunner is dan die ik aanwijs. Maar ik merk wel nu ik zelf wat dunner ben ja nog steeds min 27 kilo ik kom helaas nog steeds niet onder die 75. Als ik dan een dik iemand zie en die zie ik bijv. kei veel eten dat ik dan ook denk meisje of jongen doe dat nou niet. Terwijl ik er zelf toen zo'n hekel aan had. Maar misschien komt het ook wel omdat ik nu weet het verschil van je eigen voelen kwa 102 kilo en 75 kilo. Een vriend van mijn vriend en mij die praat heel gemakkelijk over afvallen die zegt dan een beetje bewegen en minder eten. Zelf is hij kei dun maat 30/32 in mannen broeken. En ik heb hem al uit gelegd dat het allemaal zo simpel niet is. Maar toch gaat het er bij hem er maar moeilijk in. Mijn vriend is nu bij de dietiste en die is nu ook al van 114 naar 104 gegaan met zijn lengte van 1.97 ik ben wel super trots op hem.quote:Op maandag 18 juli 2005 05:31 schreef Isabeau het volgende:
Wat maf eigenlijk....ik ervaar mezelf eigenlijk ook niet als echt dik. Tot ik een video-opname of foto's van mezelf zie, dan schrik ik echt. Maar als ik zo 's morgens bloot voor een spiegel sta dan zie ik het echt niet dat ik te dik ben. Ja, ik weet dat ik dik ben, dat zie je aan de weegschaal en dat merk je aan het feit dat de kledingindustrie doet of je niet bestaat. Ik vraag dan soms ook aan een vriendin "ben ik ook zo dik?" als ik een mollig iemand langs zie lopen. Ik weet totaal niet waarmee ik mezelf moet vergelijken.
Wat bedoel je met een lijst met gezonde producten?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:10 schreef dnzl het volgende:
Iemand ergens een lijst met gezonde producten die overal te krijgen zijn?
Kwam hier laatst een url tegen naar een pagina met daarop een keurig overzicht van diverse producten. Deze waren op alfabet ingedeeld met onder andere kcal/vet/eiwit als info.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:12 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een lijst met gezonde producten?
Ik ren nu 12 dagen. Ik ben maximaal 4 autos tegengekomen waar ik ren. Het is eigenlijk alleen bedoeld voor bewooners. Ik woon in een buiten wijk dus er komen ook niet zoveel autos, en het is overal lekker groenquote:Op maandag 18 juli 2005 12:16 schreef Pandorah het volgende:
Plonky: in de stad moet je inderdaad blijven uitkijken op onverwachts verkeer. Als ik in de stad hardloop moet ik oppassen dat ik niet tegen een fietser aanren die maar wat doet.
Ren en fiets jij elke dag? Het is voor je prestaties juist belangrijk om ook voldoende rust tussendoor te nemen.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:31 schreef Plonky het volgende:
[..]
Ik ren nu 12 dagen. Ik ben maximaal 4 autos tegengekomen waar ik ren. Het is eigenlijk alleen bedoeld voor bewooners. Ik woon in een buiten wijk dus er komen ook niet zoveel autos, en het is overal lekker groen![]()
Het fietsen was een stuk minder gevaarlijk!!
http://www.watziterin.nl ofzo?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:22 schreef dnzl het volgende:
[..]
Kwam hier laatst een url tegen naar een pagina met daarop een keurig overzicht van diverse producten. Deze waren op alfabet ingedeeld met onder andere kcal/vet/eiwit als info.
Daar ben ik eigenlijk naar opzoek![]()
http://www.calorietabel.nl ?quote:
Ik weet niet of je nu al veel aan sport doet, want anders zit je dinsdag met spierpijn in de auto naar je werkquote:Op maandag 18 juli 2005 18:27 schreef Faithy het volgende:
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWkee!
ik heb een plan de campagne!
Die ik vanaf volgende week (moet nog even hardloopschoenen scoren) in uitvoer ga brengen.
(moet even wat maatregelen nemen qua slaapritme)
07.00uur opstaan
07.10uur - 07.35uur hardlopen (tijd incl. warming up en cooling down)
07.40uur douchen
08.00uur ontbijt
08.30uur naar werk (fiets)
13.30uur lunch
17.30uur naar huis (fiets)
19.00uur avondeten
23.00uur slapen
dit wordt mn nieuwe ritme!
En ik heb nog geen idee wat voor dag/week menu ik hierbij kan bedenken..
heeft men tips?
dus echt 3 maaltijden en na 20.00uur niet meer eten.
(ik dacht het wel ja)quote:Op zondag 17 juli 2005 17:13 schreef Isabeau het volgende:
En waarom de zonnebank in hemelsnaam? Lekker naar de sauna, is veel heter! En je weegt altijd minder als je de sauna uitkomt. Theorie is dus waar(noem je dit nou een drogredenatie?)
En dat heb ik nu ookquote:Op maandag 18 juli 2005 08:58 schreef Riann het volgende:
Als ik dan een dik iemand zie en die zie ik bijv. kei veel eten dat ik dan ook denk meisje of jongen doe dat nou niet. Terwijl ik er zelf toen zo'n hekel aan had. Maar misschien komt het ook wel omdat ik nu weet het verschil van je eigen voelen kwa 102 kilo en 75 kilo.
Groente· Aardappel· Asperge· Aubergine· Avocado· Bietjes· Bloemkool· Broccoli· Champignons· Chinese kool · Courgette· Erwten· Groene kool· Knoflook· Komkommer· Olijven· Paprika· Peterselie· Pompoen· Postelein· Prei· Savooie kool· Selderij· Shi-Take paddestoelen· Sla· Sperziebonen· Spinazie· Tomaten· Uien· Venkel· Witlof· Witte kool· Wortel· Yam· Zeewier· Zoete aardappelZeebanket· Forel· Garnalen· Heilbot · Kabeljauw· Sint Jacobsschelp· Tonijn· Zalm Fruit· Aardbeien· Abrikoos· Ananas· Appel · Banaan· Bosbessen· Citroen/Limoen· Cranberries· Druiven· Frambozen· Gedroogde pruimen· Grapefruit· Kiwi· Meloen· Papaja· Peer· Pruimen· Rozijnen· Sinaasappel· Vijgen· Watermeloen Zuivel· Eieren· Geitenmelk· Kaas, 20+· Karnemelk· Magere melk· Yoghurt Peulvruchten· Bruine bonen · Cilli bonen· Gedroogde erwten· Kappucijners· Kidney bonen· Kikkererwten· Lima bonen· Miso· Sojabonen· Tempeh· Tofu· Witte bonen· Zwarte bonen Vlees en gevogelte· Kalfslever/Kalfsvlees· Kalkoen· Kip· Lam· Mager vlees Noten en zaden· Amandelen· Cashewnoten· Lijnzaad· Olijfolie· Pinda· Pompoenpitten· Sesamzaad· Walnoten· ZonnebloempittenGranen· Boekweit· Gierst· Haver· Havermout· Mais· Rijst· Rogge· Roggebrood· Tarwe· Volkorenbrood Kruiden en specerijen· Anijs· Basilicum· Cayenne peper· Chili peper· Dille· Gember· Kaneel· Koriander· Kruidnagel· Mosterd· Oregano· Peper· Pepermuntblaadjes· Rozemarijn· Salie· Thijm Zoetstoffen· Appelstroop· Honing· Stroop· Suikerriet Diversen· Groene thee· Soja sausquote:Op maandag 18 juli 2005 12:10 schreef dnzl het volgende:
Iemand ergens een lijst met gezonde producten die overal te krijgen zijn?
* Jojogirl wil niet vervelend wezen, maar volgensmij kan jij je met dit BMI beter melden in het Slank de zomer in topic, dat is nl. voor alle mensen met een BMI kleiner dan 25 die af willen vallen. (Je BMI is nu nog wel net hoger maar dat zal vast niet meer lang zo zijnquote:Op maandag 18 juli 2005 19:06 schreef Rhanna het volgende:
En voeg mij er ook maar bij.. ik lurck al een tijdje
Rhanna (1m74)(25,1) was 76 kilo, weegt nu 76 kilo, wil 65kg wegen -0
Je bent een topperquote:Op maandag 18 juli 2005 20:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Groente· Aardappel· Asperge· Aubergine· Avocado· Bietjes·
Van de site World's Healthiest Foods
Heel herkenbaar. Ik voel ook echt medelijden met diegene, maar vooral de ouders van die kinderen moeten hun kinderen gewoon gaan aansporen.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dat heb ik nu ookVooral als ik een meisje (10-14 jr of zo) dat al een beetje mollig is fastfood oid zie eten. Dan voel ik bijna oprecht medelijden (goed bedoelde dus), denk ik ook 'eet daar nou niet teveel van, anders word je zoals ik en moet je voor elke kilo eraf vechten'.
Jup! Ik vond het in het begin ook heel moeilijk om van de cola/sinas e.d. af te stappen. Maar na een tijdje mezelf gedwongen te hebben, drink ik nu alleen nog maar water en half-volle melk.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:17 schreef Jojogirl het volgende:
Veel water drinken is ook een kwestie van even wennen IlseV. Probeer er gewoon aan te blijven denken en na een paar dagen wordt het een automatisme.
Die site is ook overdreven volledig met kcal, vetten, eiwitten, koolhydraten, vitamines en mineralenquote:
Deze hardloopster is al een eeuwigheid geblesseerdquote:Op maandag 18 juli 2005 21:31 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl vraagt zich ineens af of er nou een groepje Dieetclubbers was dat mee ging doen aan een hardloopwedstrijd en zo ja, wie, welke en wanneer?
Succesquote:Op maandag 18 juli 2005 19:06 schreef Rhanna het volgende:
En voeg mij er ook maar bij.. ik lurck al een tijdje
Rhanna (1m74)(25,1) was 76 kilo, weegt nu 76 kilo, wil 65kg wegen -0
En ook deze hardloopster is al een tijd geblesseerd en doet er verstandig aan dit jaar niet mee te doen. Van pure ellende maar overgestapt op skaten...quote:Op maandag 18 juli 2005 21:31 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl vraagt zich ineens af of er nou een groepje Dieetclubbers was dat mee ging doen aan een hardloopwedstrijd en zo ja, wie, welke en wanneer?
Ik vind krachttraining echt niets voor vrouwen, krijg er altijd van die enge visioenen bij:quote:Op maandag 18 juli 2005 17:04 schreef dnzl het volgende:
Afvallen voor dummies
<Lang verhaal kort gemaakt>
Om nu terug te komen op die optimale vetverbranding is het belangrijk om twee dingen te doen:
- langzaam je voedsel weer opschroeven (uit de goeie producten dus!)
- spieren kweken. Krachttraining dus dames!
Geen enkele vrouw kan met een normale hoeveelheid krachttraining er als een bodybuilder uitzien. We hebben er domweg de aanleg en hormonen niet voor, daar moet je echt man voor zijn. Je kan wel allerlei steroïden gaan slikken om zo'n figuur te krijgen of meer dan 10 uur per dag aan de toestellen hangen. Maar dat raadt niemand je hier aanquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:18 schreef Levitation het volgende:
Ik vind krachttraining echt niets voor vrouwen, krijg er altijd van die enge visioenen bij:![]()
[afbeelding]
Dan maar een "paar" kilo te zwaar
Ik heb hier ooit een pracht van een rekensom voor gevonden, moet ik nog weer eens naar op zoek. Met afvallen ben je niet alleen vetweefsel kwijtgeraakt, maar ook spierweefsel (je lichaam doet niet altijd wat jij precies wilt of het slimst vindt). Juist het spierweefsel zorgt mede voor een goed basaalmetabolisme (dat is uiteraard ook van andere dingen afhankelijk). Minder spierweefsel = minder energie nodig op een dag. Zorg je nu dat je weer meer spierweefsel krijgt zal ook je energiebehoefte toenemen en val je weer af.quote:Anyway, wat jij zegt klopt in theorie in de praktijk is het niet zo makkelijk. Ik val aanzienlijk langzamer af dan je zou denken obv de kcal die ik binnen krijg (ong 1700) -/- de kcal die ik verbrand (ong 2400-2500). Als ik het uitreken zou ik al 2 keer zoveel hebben moeten afvallen als ik in werkelijkheid ben kwijt geraakt.
Wat wil je nu...een mooi getal op de weegschaal of een mooi figuur? Ja, je wordt "zwaarder" (dit moet je niet overdrijven, zoveel is dat niet) maar ook gestroomlijnder. Krachttraining is uitermate geschikt voor iemand die lijnt en zéker ook voor vrouwen. Weet je waarom mannen makkelijker afvallen? ómdat ze meer spierweefsel hebbenquote:Van spieren kweken wordt je namelijk ook weer zwaarder, spieren zijn nu eenmaal zwaar. Voor gewichtsverlies is krachttraining eigenlijk dus niet zo geschikt, zeker niet voor vrouwen (zie bovenstaand voorbeeld, yuk!). Conditietraining lijkt mij veel geschikter, ook omdat je dan veel mooiere/slankere spieren opbouwt, veel vrouwelijker. Verbrand je daar ook niet meer vet mee? (Let op... 't gaat om vrouwen, bij mannen werkt 't anders, die vallen makkelijker af)
Pillen slikken is bijna altijd geld weggooien en pillen die werken hebben meestal bijwerkingen (en die hoef je niet te merken, schade aan lever, nieren of hart merk je niks van). Bewegen is uiteraard uitstekend! Wandelen is één van de beste manieren om vet te verbranden, schijnt zelfs beter te zijn dan hardlopen omdat je lichaam de vreselijk inefficiënte vetverbranding tijdens hardlopen liever niet aanspreekt. Je lijf wil snel energie hebben en iemand die lijnt heeft erg weinig snelle energievoorraad (glycogeen ed) en je lichaam zal dan helaas overstappen op eiwitafbraak. Waar zit veel eiwit in? Juist, je spieren.quote:Het afbreken van spieren tijdens het afvallen kan je trouwens aardig tegen gaan door te blijven bewegen. Daarnaast slik ik capsules CLA, schijnt de vetverbranding te stimuleren waardoor je minder/geen spierweefsel aantast. Of het ook echt werkt blijft natuurlijk de vraag...
Je hersenen functioneren op glucose (een koolhydraat). Als er onvoldoende glucose is dan maakt je lever dat gewoon aan uit eiwitten of vetten (dat noem je de gluconeogenese).quote:Vraagje aan de medici hier:
Ik heb ooit geleerd (dacht ik) dat je hersenen alleen koolhydraten kunnen verbranden, dus geen vetten enz. Wat gebeurt er dan met je lichaam als je bv 't Atkins-dieet volgt? Hoe komen de hersenen aan energie? Als 't klopt wat ik me denk te herinneren dan zou 'n koolhydraat-arm dieet eigenlijk helemaal niet goed voor je zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
Mijn post was voornamelijk bedoelt als reactie op de post van ... Ik vond het eigenlijk nogal belerend overkomen en het eerste wat ik dacht was: "typisch een man zonder overgewicht..." Dus wilde ik er ff op reageren. Vandaar dat ik (misschien) een beetje overdrijf in m'n reactie.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pillen slikken is bijna altijd geld weggooien en pillen die werken hebben meestal bijwerkingen (en die hoef je niet te merken, schade aan lever, nieren of hart merk je niks van). Bewegen is uiteraard uitstekend! Wandelen is één van de beste manieren om vet te verbranden, schijnt zelfs beter te zijn dan hardlopen omdat je lichaam de vreselijk inefficiënte vetverbranding tijdens hardlopen liever niet aanspreekt. Je lijf wil snel energie hebben en iemand die lijnt heeft erg weinig snelle energievoorraad (glycogeen ed) en je lichaam zal dan helaas overstappen op eiwitafbraak. Waar zit veel eiwit in? Juist, je spieren.
Bron: Universiteit Maastricht, november 2000quote:Het is overigens wel zo, dat sommige vetzuren het energiemetabolisme kunnen verhogen. Zelf besteden wij aandacht aan geconjugeerd linolzuur. Hiermee wordt niet zozeer een vetzuur bedoeld, maar een groep vetzuren. Evenals linolzuur hebben zij twee dubbele bindingen, maar dan op andere plaatsen en in een andere vorm. De hoeveelheid geconjugeerd linolzuur in de voeding is slechts een paar honderd milligram. Uit dierexperimenteel onderzoek is nu gebleken, dat het verhogen van de inname van geconjugeerd linolzuur een verlaging van de hoeveelheid lichaamsvet tot gevolg heeft [16]. Of dit voor mensen ook het geval is, is niet duidelijk [17]. In samenwerking met andere onderzoeksgroepen gaan wij nu bekijken of geconjugeerd linolzuur inderdaad een gunstig effect heeft op het percentage lichaamsvet en of er in dit opzicht verschillen bestaan tussen de verschillende vormen geconjugeerd linolzuur. Indien dit zo is, dan zou dit betekenen, dat deze vetzuren een rol kunnen spelen bij het bereiken en handhaven van het gewenste lichaamsgewicht. Maar hier dient zich een probleem aan. De hoeveelheid geconjugeerd linolzuur in voedingsmiddelen zal veel te laag zijn om zo'n effect te bereiken. Dit zou dus betekenen, dat de levensmiddelenindustrie speciale voedingsmiddelen moet ontwikkelen, waaraan geconjugeerd linolzuur moet worden toegevoegd. Hiermee komen we op het terrein van functional foods oftewel functionele voedingsmiddelen.
Als je de cdrom gebruikt kan je het rpogramma toch laten uitreken hoeveel punten je moet is niet echt moeilijk hoor..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:15 schreef ymme het volgende:
Even over Weight Watchters.
Mijn vriend en ik doen dat nu, met behulp van een cd. Dus geheel op eigen houtje.
Wat is ongeveer het gemiddel kwa punten die je per dag mag hebben.
Ik dacht ongeveer aan 25 voor mij (85 kg en 165cm)
En voor mijn vriend aan de 36 (105 kg en 185)
Ik wil 30 kg kwijt
En mijn vriend z'n 20 kg
Is dit redelijk?
Er zijn uiteraard een paar voedingssupplemtenten die prima werkenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:40 schreef Levitation het volgende:
CLA is geconjugeerd linolzuur (een meervoudig onverzadigd vetzuur) net als het eten van bijvoorbeeld vette vis en noten heeft dit een positief effect op de vethuishouding. Ik gebruik niet zomaar van alles, maar ik weet dat hier enige wetenschappelijke basis voor is.
Vreemd. Ik heb ook geen idee waarmee ik mezelf moet vergelijken, maar ik voel me echt enorm dik. Tot ik op een gegeven moment in een pashokje stond en een meisje dezelfde broek in dezelfde maat stond te passen verderop, en blijkbaar had ik dus hetzelfde postuur ongeveer. Toen viel het heel erg mee. Zij was natuurlijk wel dik, maar voor mijn gevoel was ik gewoon nog tien keer dikker.quote:Op maandag 18 juli 2005 05:31 schreef Isabeau het volgende:
. Ik vraag dan soms ook aan een vriendin "ben ik ook zo dik?" als ik een mollig iemand langs zie lopen. Ik weet totaal niet waarmee ik mezelf moet vergelijken.
Verder voel je je wel fit en heb je geen klachten?quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:18 schreef miss_sly het volgende:
En alweer een halve kilo. Ik begrijp er helemaal niets van, want ik doe eigenlijk niet echt iets. OK, ik snoep ook niet, maar heb wel 2x ge-bbq in het weekend en 1 keer frietjes op en regelmatig een ijsje...en toch gaa het maar door.
Ik heb wel een extra uitstrijkje moeten laten maken vanwege tussentijdse bloedingen, maar zelfs al zou dat niet helemaal in orde zijn, dan kan dat toch niet zoeel afvallen tot gevolg hebben? De uitslag krijg ik pas over ruim 2 weken.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Verder voel je je wel fit en heb je geen klachten?
nou ja, ik moet bekennen dat ik me in onbewaakte ogenblikken wel wat ongerust voel, maar ik probeer daar maar neit aan toe te geven. Voor zover mij bekend zou je bij baarmoeder(hals)kanker toch niet zomaar veel gaan afvallen. erder voel ik me wel ok, wat moe hooguit, maar misschien ga ik wel te laat naar bed.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:32 schreef Isabeau het volgende:
Als je je verder maar goed voelt, miss_sly
Ik ben een beetje paranoia geworden met mensen die zomaar veel afvallen zonder dat ze daar zelf echt iets voor doen.
2000 kcal per dag haal ik al jaren niet!quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:40 schreef Isabeau het volgende:
Hou het gewoon een beetje in de gaten, miss_sly. Kijk anders eens hoeveel kcal je per dag nu binnenkrijgt, misschien krijg je toch minder binnen terwijl je helemaal je best niet doet en hoorthet een beetje bij je huidige eetpatroon. Dat verklaart het afvallen dan primaAls je continue blijft afvallen zonder dat je er echt iets voor doet (dus je krijgt meer dan 2000 kcal per dag binnen en bent niet echt veel meer gaan sporten) dan toch heel misschien even langs je huisarts.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:25 schreef Maeghan het volgende:
Jeeeeeeeeeeetje. Pokkeweegschaal!
Gaat de goede kant opquote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:44 schreef IlseV het volgende:
Ok, mijn eerste update...
IlseV (1m69) (28.4) was 81,0 kg, weegt nu 81.0 kg en wil graag 70 kg wegen -0
wordt
IlseV (1m69) (28.0) was 81,0 kg, weegt nu 80.0 kg en wil graag 70 kg wegen -1
Ow?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:53 schreef Isabeau het volgende:
Even klagen over sommige voedingswijzers op verpakkingen. Ze kloppen vaak niet
- voer je in de eetmeter het aantal grammen eiwit, vet en koolhydraten in en geeft de eetmeter aan dat het aantal kcal daar niet mee overeenkomt.
Zeven en sorteren Isabeau..., zeven en sorteren.quote:- op de verpakking van de vermicelli staat het aantal kcal per gekookt produkt aangegeven....hoe wil je dat in godsnaam wegen als het in de soep zit tussen de stukjes vlees, groente etc.
En als je dan een zak chips eet om boven de 1000 grens te komen, zit je op te weinig calorieën en teveel vetquote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:57 schreef Isabeau het volgende:freecell
ik heb ook regelmatig moeite met de eetmeter en die 1000 kcal grens.
Moet ik eerst gaan eten voor hij iets wil uitrekenen
(nu ik weer in het ziekenhuis bezig ben valt dat wel mee aangezien ik dan goed ontbijt en 2 boterhammen voor de lunch neem en nog wat in de trein naar huis)
Haha, daar heb ik ook een hele tijd mee gezeten. Ik heb sinds deze week een digitale weegschaal en daarmee weeg ik gewoon eerst het kuipje boter af voordat ik ga smeren. Vervolgens smeer ik het op m'n brood en weeg ik nog een keer. Werkt als een tierelierquote:Ow?nog geen last van gehad tot nu toe. Wel heb ik een probleem met: hoeveel gram boter (kuipje) smeer je op brood als je dus smeert??? Ik heb werkelijk geen idee
Iedereen eet hier gezond en bijna iedereen doet aan sport (hardlopen, zwemmen, fietsen etc).quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:49 schreef VSGdotcom het volgende:
tjonge jonge iedereen rekent zich suf hier. Pas maar op dat jullie hersens niet meer gaan wegen!
Ik denk dat jullie beter gewoon kunnen bewegen als rekenen en strechen. Wat heb je aan strechen als je niet beweegt? Eet gewoon normaal (fruit/groente/mager vlees) en in regelmaat.
succes
bart = 1.78 69kg wilt 75kg wegen!
Goh! Dus we moeten bewegen en normaal eten! Nee, dat wisten we nog niet!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:49 schreef VSGdotcom het volgende:
tjonge jonge iedereen rekent zich suf hier. Pas maar op dat jullie hersens niet meer gaan wegen!
Ik denk dat jullie beter gewoon kunnen bewegen als rekenen en strechen. Wat heb je aan strechen als je niet beweegt? Eet gewoon normaal (fruit/groente/mager vlees) en in regelmaat.
Potverdikkeme zeg, kunnen ze jou ook niet inzetten in het conflict in het Midden-Oosten, jij hebt overal een hardstikke simpele oplossing voor, jij bent briljantquote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:49 schreef VSGdotcom het volgende:
succes
sorry niet gezien/niet naar gekeken..quote:Op zondag 24 juli 2005 15:58 schreef Sjeen het volgende:
Mirrie, ga hier eens kijken Slank de zomer in...![]()
Ik stond opeens weer op 85 kilo ipv 82,5 a 83 wat ik had verwacht. Zelfs nog een dag 86. Hoe dit kan snap ik niet, want ik heb echt niet zo veel op dat ik 2 1/2 tot 3 kilo in een week daarvan aan kan komen. Ik heb wel dingen op waar ik niet tegen kan dus ik ben wel enorm opgeblazen, maar zelfs als ik verstopt zit scheelt dat normaal maar een kilootje of zo. Ik snap er niets van.quote:
Had ik ook altijd, die eebw riep bij mij ook altijd dat mijn ontbijt en lunch te weinig kcal bevatten...quote:Op maandag 25 juli 2005 09:59 schreef Miss_S het volgende:
Gebruikt er iemand hier ook de eet en beweegwijzer van overgewicht.nl?
Ik hou nu een paar dagen bij wat ik eet maar volgens die site eet ik bij het ontbijt te weinig, ookal vind ik 300Kcal voor een ontbijt nogal veel
Ik geloof dat je ontbijt, lunch en diner alle drie 30% van je totaal aantal kcal moet zijn... heb ik tenminste ooit geleerd.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:49 schreef Miss_S het volgende:
Het ligt dus niet aan mij
Maar hoeveel Kcal moet mijn ontbijt en lunch ongeveer zijn als ik wil afvallen?
Lijkt mij niet gezond... Ik zou toch proberen dat gedoseerder te doen.quote:Op maandag 25 juli 2005 12:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Even een vraagje over water drinken.
Soms heb je van die dagen dat je gewoon niet echt aan drinken toe komt. Heeft het dan zin om snel achter elkaar 1,5/2 liter water te drinken (binnen een uur of 2) als je 's avonds thuis komt?
oja!quote:Op maandag 25 juli 2005 12:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Even een vraagje over water drinken.
Soms heb je van die dagen dat je gewoon niet echt aan drinken toe komt. Heeft het dan zin om snel achter elkaar 1,5/2 liter water te drinken (binnen een uur of 2) als je 's avonds thuis komt?
uh vet dus...quote:Op maandag 25 juli 2005 13:44 schreef freecell het volgende:
[..]
oja!![]()
* freecell pakt direct weer een flesje water er bij....
Ik kan echt niet onthouden dat ik meer water moet drinken.....
Gisteren trouwens vier stukjes stokbrood met Boursin gehad op een verjaardag. Vul je dat in op de eetmeter...Waar MAKEN ze dat spul van!
![]()
Als ik naar school moet, moet ik 3 uur reizen, alles met bussen. Dus meestal drink ik dan niets tot ik weer thuis ben, voornamelijk uit angst dat ik het in de bus in mijn broek doequote:Op maandag 25 juli 2005 13:22 schreef Levitation het volgende:
[..]
Lijkt mij niet gezond... Ik zou toch proberen dat gedoseerder te doen.
Drink 's avonds anders beetje bij beetje (in een uur tijd een liter), of eerst een half litertje en een uurtje later nog een. Maare... drink je overdag dan helemaal niets? 2-2.5 liter drinken -in totaal- is genoeg op een dag, dus inclusief sapjes, koffie enzo. Teveel water is ook niet goed, zeker niet in korte tijd... is best zwaar voor je maag.
Waarom je niet afvalt, bedoel je? Je lichaam went aan dit nieuwe aantal KCal. Als je niet oppast, kom je straks aan als je normaal gaat eten. Ik zou toch proberen je calorie-inname te vergrotenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:06 schreef freecell het volgende:
WAAROM blijf ik dan toch op dit gewicht bungelen?
Ja, daar ben ik nu ook rustigjes mee bezig. Maar ik bedoel meer: Waarom ben ik dan ooit zo geworden? Ik heb nooit veel meer gegeten dan dit.... Toen ik nog bij mijn ouders woonde snoepte en snackte ik wel veel meer trouwens....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom je niet afvalt, bedoel je? Je lichaam went aan dit nieuwe aantal KCal. Als je niet oppast, kom je straks aan als je normaal gaat eten. Ik zou toch proberen je calorie-inname te vergroten
Echt niet? Want ik dacht ook dat het wel meeviel, maar als je dan echt gaat uitrekenen hoeveel je gesnackt hebtquote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik nu ook rustigjes mee bezig. Maar ik bedoel meer: Waarom ben ik dan ooit zo geworden? Ik heb nooit veel meer gegeten dan dit.... Toen ik nog bij mijn ouders woonde snoepte en snackte ik wel veel meer trouwens....maar dan nog kwam ik niet op een te hoge calorie-inname
Kom je daar een beetje mee uit de voeten of kom je toch regelmatig iets tegen wat er niet in staat?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een gekochte eetmeter van het voorlichtingsbureau voor de voeding.
Ik viel de eerste 4 weken ruim 10 kilo af met veel trainen (2 u /dag) dus moet jou ook wel lukkenquote:Op woensdag 27 juli 2005 11:52 schreef Plonky het volgende:
ik ben net naar de sportschool/gym geweest. Ik heb zaterdag 12.00uur een afspraak met een trainer (heh, die is gratis, blijkbaar - lang leve de universiteit!!). Dan wordt ik 1 of 2 keer begleid, en dan moet ik zien wat ik doe daarna - ik wil er 10kg af, dus ik zal door zetten voor de volgende 4 weken om een stuk van dat doel te bereiken.
Ik heb de eetmeter ook (gebietstquote:Op woensdag 27 juli 2005 12:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kom je daar een beetje mee uit de voeten of kom je toch regelmatig iets tegen wat er niet in staat?
Wat zijn nu echt goede, handigwerkende online calorietellers?
Ik heb die van 't voedingcentrum net besteld... ben benieuwd!quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb de eetmeter ook (gebietst) en ik vind het prima werken. Je moet nog wel eens zelf wat invoeren, maar het meeste staat er wel in
Daarbij is zelf invoeren ook vrij simpel
2u /dag lukt mij niet. Ik heb te veel andere dingen te doen. Maar, een uurtje zal wel lukken. Daarnaast moet ik ook overal naar toe wandelen, dus ik kom wel aan de 2 u/dag, maar niet intensief!quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:31 schreef dp81 het volgende:
[..]
Ik viel de eerste 4 weken ruim 10 kilo af met veel trainen (2 u /dag) dus moet jou ook wel lukken![]()
Je kan handmatig dingen toevoegen en dat doe ik dan ook regelmatig, desnoods met behulp van voedingswaardeinfo online.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kom je daar een beetje mee uit de voeten of kom je toch regelmatig iets tegen wat er niet in staat?
Wat zijn nu echt goede, handigwerkende online calorietellers?
Let je er ook op dat je veel andere groenten eet en niet alleen sla? Iedere dag bladgroente is namelijk ook niet gezond, en niet in alle groentes zitten dezelfde vitamines/mineralen even veel.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:04 schreef ymme het volgende:
Ik heb z'n stepding besteld voor thuis
Ga ik dat lekker voor de tv doen ofzo. Met calorieenteller alles zit erop. Hoeveel steps per dag zou genoeg zijn om redelijk af te vallen
Daarbij gaat het met het eten ook goed. Elke dag melk met muesli. Veel fruit. Bruin brood, 'savonds vooral veel sla.... en gekookte aardappels, en 3x per week vlees, en 1x per weer ei de rest niets erbij, ja fruit dan
Voel me echt helemaal lekker zo!
Wat is dat nou voor een raar argumentquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:24 schreef Plonky het volgende:
Uiteindelijk kwam hij op de conclusie waar ik ook op kwam - BED (binge eating disorder). Maar, hij maakt zich niet te druk om mij om de volgende redenen:
* veel mensen hebben het.
Welkom Iksjequote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:45 schreef Iksje het volgende:
Zou me graag willen vervoegen...
Net begonnen met afvallen...een weekje of drie en sinds deze week hier terecht gekomen. Denk wel dat ik een beetje steun kan gebruiken en die hier zal vinden![]()
Iksje (1m71) (26,16) was 79,5 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen - 3
Prima tips van je arts trouwensquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:24 schreef Plonky het volgende:
Een paar tips die hij aan mij gaf:
* vanuit huis uit worden wij verteld dat wij moeten kopen wat de meeste waarde voor je geld geeft (dus het grootste blok chocola inplaats van een reepje). Dit moet ik vergeten, en gewoon een reepje kopen.
* probeer de *triggers* te identificeren, en onthou die.
* als ik het gevoel krijg om te bingen moet ik iets anders gaan doen - even rennen, naar de gym, lezen, etc...
* als ik toch moet bingen, liever dan op iets gezonds... bijv. kersen of bananen!
* ik moet me niet te druk maken erover. het heeft geen zin. Gewoon op de dingen proberen te letten
* als ik het gevoel heb dat ik iets moet kopen (een bak ijs), dan moet ik het kopen en weg geven, of weggooien.
ben je de laatste tijd niks meer afgevallen dan?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:26 schreef Faithy het volgende:
*gaat keihard door..*
zag een foto van mezelf en dacht: BAH BAH BAH Gaby, BAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
grmbl..
dus we gaan weer door
Wat herkenbaarquote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:44 schreef teigan het volgende:
En het kost mij eigenlijk helemaal geen moeite, ik kan gewoon mezelf voleten en heb weinig behoefte aan snoepen en vet eten.. En zelfs als ik dat eens doe dan is het nog niet erg...
En dat is het rare, ik heb hiervoor talloze mislukte afvalpogingen gedaan, achteraf logisch gezien mijn eetstoornis, en nu gaat het zo makkelijk, zonder "honger lijden" en ik heb ook helemaal het gevoel niet dat ik echt op dieet ben..
Ja, je bent wat te zwaar, maar ondanks dat een erg mooie vrouw. Kraak jezelf niet af, meis, daar heb je niets aan en demotiveert eerder dan dat het je motiveert. Je bent een prachtvrouw met een maatje meer en probeert daar wat maatjes minder van te maken. Prima toch?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:26 schreef Faithy het volgende:
*gaat keihard door..*
zag een foto van mezelf en dacht: BAH BAH BAH Gaby, BAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
grmbl..
dus we gaan weer door
Ik sta ook niet in de openingspostquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:49 schreef flugeltje het volgende:
(nog) Geen lijstje voor in de OP, wil het nog ff voor mezelf houden. (anders is het helemaal *** als het weer eens niet gaat lukken). Wil wel alvast meebabbelen met iedereen hier. Als dat tenminste mag zonder in de OP te staan.
Okay, dan mag ik dus meedoen....quote:
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, je bent wat te zwaar, maar ondanks dat een erg mooie vrouw. Kraak jezelf niet af, meis, daar heb je niets aan en demotiveert eerder dan dat het je motiveert. Je bent een prachtvrouw met een maatje meer en probeert daar wat maatjes minder van te maken. Prima toch?![]()
![]()
flugeltje naar je kleren kijken en dergelijke is natuurlijk gewoon ook een goede manier om bij te houden of je afvaltquote:dinsdag 26 juli 2005 14:14
Suiker in koffie en thee maakt slank
Een schepje suiker in de koffie of thee kan helemaal niet zoveel kwaad als tot voor kort werd aangenomen. Sterker nog: de kans op dik worden wordt er aanzienlijk kleiner door. Deense wetenschappers kwamen tot deze verrassende conclusie na onderzoek te hebben uitgevoerd op 5.200 mannen
De onderzoekers van het Bispebjerg-ziekenhuis in Kopenhagen vermoeden dat suiker de eetlust vermindert. Mogelijk worden hormonen geactiveerd die het hongergevoel tegengaan.
Van de onderzochte personen die suiker in thee of koffie doen, bleek meer dan de helft slanker te zijn dan de 'suikervrije' testpersonen.
Zwaar
Wie twee suikerklontjes per kop gebruikt, en dagelijks gemiddeld vijf tot zes koppen koffie of thee drinkt, heeft 40 procent minder kans zwaarder te worden dan personen die de dranken zonder suiker gebruiken
Ik begrijp er echt niets meer vanquote:Overdag vasten, 's avonds feesten
Gepubliceerd op vrijdag 29 juli 2005
Overdag niet eten en pas 's avonds een flinke maaltijd tot je nemen is goed voor de lijn.
Dat beweren althans wetenschappers van het National Institute on Ageing in het Amerikaanse Baltimore. Hun opmerkelijke conclusies druisen rigoureus in tegen het welbekende doktersadvies: sla nooit het ontbijt over en neem op regelmatige tijden een goede maaltijd tot je.
'Blowout-dieet'
Volgens de Amerikaanse onderzoekers is een flinke braspartij vlak voor het slapen gaan juist erg gezond. Dit zou niet alleen leiden tot gewichtsverlies, maar ook de bloeddruk verlagen en bescherming bieden tegen hartaanvallen en hart- en vaatziekten.
Hun zogenoemde 'blowout dieet' is erg simpel: overdag helemaal geen voedsel tot je nemen, en tegen het einde van de dag alsnog je buik vol eten doormiddel van een zeer stevige maaltijd. Blow-out is de Engelse term voor uitbarsting, maar ook voor vreetpartij, en is in dit verband dus zeer toepasselijk.
Laboratoriumratten
De wetenschappers baseren hun conclusies voor een groot deel op onderzoeken met laboratoriumratten. Die kregen een dag lang helemaal niets te eten, en pas de volgende dag mochten ze naar hartelust hun maagje volvreten. Al snel bleek dat deze ratten flink wat gewicht verloren en langer leefden dan ratten die een normaal eetpatroon volgden.
Ratten die op deze manier 40 procent minder voedsel binnenkregen dan normaal wogen minder, hadden een lagere bloeddruk, schonere aderen en een lager risico op diabetes. De conclusies zijn gepubliceerd in het gezaghebbende medische tijdschrift The Lancet.
Verre voorouders
Volgens de wetenschappers zijn de conclusies eigenlijk helemaal niet zo verbazingwekkend als ze op het eerste gezicht misschien lijken. Dr Mattson, een van de onderzoekers, refereert aan ons verre verleden. "Ons stofwisselingsysteem is ontstaan in de tijd dat de mens nog een jager-verzamelaar was. Toen was het leven een mengelmoes van honger en overvloed: men moest het soms een paar dagen lang zonder voedsel stellen, totdat er een voorraad werd gevonden en men kon gaan schransen."
Volgens Mattson is het feit dat we nu op regelmatige tijden eten, misschien wel net zo schadelijk als het feit dat de gemiddelde mens nu veel minder beweegt dan de jager-verzamelaars die onze verre voorouders waren. Uit zijn studie kwam ook naar voren dat het 'blowout-dieet' ook een beschermende werking kan hebben tegen ziektes en aandoeningen als kanker en diabetes. Er moeten overigens wel meer studies hiernaar worden uitgevoerd om de exacte verbanden aan te tonen, aldus Mattson.
De onderzoekers denken dat de positieve effecten van hun opmerkelijke eetpatroon worden veroorzaakt doordat het lichaam op deze manier wordt gedwongen om proteïnen en andere chemicaliën te produceren, die normaal alleen in 'stress'-situaties worden aangemaakt, bijvoorbeeld tijdens een lichamelijke training. Er zouden ook stoffen worden aangemaakt die het afbreken van hersencellen tegengaan en die andere cellen beschremen tegen kanker.
Kritiek
In de Daily Mail staan Britse experts nogal sceptisch tegenover de Amerikaanse bevindingen. "Normaalgesproken hebben mensen die de hele dag niets eten de neiging om dat tijdens de volgende maaltijd te overcompenseren", zegt Dr Joanne Lunn van der British Nutrition Foundation tegenover het dagblad. Ze eten dan dus veel te veel. "Op de langere termijn is het waarschijnlijk toch beter om een gezond, gebalanceerd diëet te volgen als je wilt afvallen."
Het is dus nog even afwachten of het dieet met het motto: "overdag vasten, 's avonds feesten" een nieuwe trend gaat worden.
Ik word nu ook iedere twee weken gewogen bij mijn afvalchinees. Dus die kan me wel vertellen óf er iets af is en hoeveel dat dan is... Ik weet alleen uit het verleden dat áls ik eenmaal zelf thuis de weegschaal er weer bijpak ik dat ding niet meer voorbij kan lopen zonder er op te gaan staan. En dat werkt dus niet echt....quote:Op zondag 31 juli 2005 19:52 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij ga ik lijnen en te dik zijn echt nooit begrijpen:
[..]
flugeltje naar je kleren kijken en dergelijke is natuurlijk gewoon ook een goede manier om bij te houden of je afvaltIk denk alleen dat wekelijks wegen op de lange termijn meer motiveert, het resultaat is wat objectiever. Nou ja, het motiveert mij meer, dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.
Het klinkt wel vreemd. Toch merk ik wel dat ik makkelijker afval in periodes dat ik niets te doen heb, waarin ik dan pas om een uur of 16/17 naar beneden ga om te eten. Ik heb dan ook gewoon totaal geen honger.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:04 schreef Isabeau het volgende:
En hetgeen ik hier vlak boven beweerde wordt nog erger met het volgende berichtje:
[..]
Ik begrijp er echt niets meer van
Kijkshop,quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:23 schreef ymme het volgende:
Ik had z'n stepapparaat gekocht bij het kruitvat via de onlinewinkel. Kreeg ik net een mail, dat ze mijn bankgegevens moesten hebben om het geld terug te storten want het product was er niet meer
Ik denk dat het er niet op aankomt wat je wel en niet moet doen om "slank" te worden/zijn, maar gewoon te doen wat je lichaam vraagt... en da's best moeilijk want met de jaren verliezen we vaak het verschil tussen maaghonger en hoofdhonger. En zo eet je te veel wat je lichaam niet kan gebruiken...quote:
Dicipline is het toverwoord.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:19 schreef Faithy het volgende:
Helpt dat nou echt, zo'n step apparaat?
Want dan is sporten ook mogelijk als het echt regent dat het giet
Ik denk niet dat je perse discipline moet hebben. Je moet er een gewoonte van maken en dat is in het begin erg moeilijk, maar na een tijdje gaat het vanzelf. Bovendien hoef je niet perse te sporten, naar de winkel lopen i.p.v. met de auto en bijv. fietsen naar je werk (indien mogelijk) zijn ook al hele goede dingen om te doen (of bijv. wat straten verder parkeren)quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:11 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dicipline is het toverwoord.
Helaas is dat bij mij idd geval ver te zoeken..
Maar ja op een step apparaat kan je echt wel calarien verbrandenen je conditie verbeteren.
ja teigan... ben echt blij dat 44 alweer lukt... en het klinkt ook heel anders dan maat 48 vind ik zelf. Ik heb nu een broek aan die me 3 jaar geleden paste (voordat ik ging samenwonen enzoquote:Op zondag 31 juli 2005 23:31 schreef teigan het volgende:
Beessie Jen Goed gevoel he, zo'n maatje 44...
Ik heb vrijdag bij de V&D een rok maat 42 aangehad, en die paste ook nog!! Hij zat alleen nog niet helemaal mooi..
Dus uiteindelijk heb ik een rok maat 44 gekocht, en dat is ook al 2 maten kleiner als wat ik aankon... Bij mij gaat het afvallen ook langzaam maar aan, morgen moet ik weer naar de dietiste, ik gok dat er ongeveer een kilo af is.. Maarja, morgen eerst weer naar de kaakchirurg, dus dat wordt nog wat, ik heb er ook geen zin in...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |