Ik had (heb) dat eigenlijk ook... noem het altijd gekscherend 'omgekeerde anorexia' (niet leuk, ik weer het...) Als ik in de spiegel kijk, dan zag ik eigenlijk niet echt waar al die kilo's die de weegschaal aangaf nou echt zaten... Nu ik ze kwijt ben, zie ik het ineens wel...quote:Op zondag 17 juli 2005 19:19 schreef Cutie het volgende:
-knip-
Verder wil ik nog even reageren op de mensen die de shockdoc programma's etc gezien hebben.
Op mijn werk heb ik regelmatig te maken met mensen die een bmi van ongeveer 40 hebben. De meeste van die mensen hebben inderdaad niet het idee dat ze ongezond bezig zijn. Sommigen hebben ook een compleet verkeerd zelfbeeld, ze zien zichzelf echt als mensen met maatje 36/38!
'En ach, een paar kilo meer of minder op 250 kilo maakt niks uit!'
Ik had dat ook ja en nu zie ik mezelf juist weer dikker dan dat ik eigenlijk ben. Als ik met smam door de stad loop vraag ik altijd ben ik zo geweest en dan wijst ze altijd iemand die dikker is aan. En als ik vraag ben ik nu zo wijst ze altijd iemand aan die dunner is dan die ik aanwijs. Maar ik merk wel nu ik zelf wat dunner ben ja nog steeds min 27 kilo ik kom helaas nog steeds niet onder die 75. Als ik dan een dik iemand zie en die zie ik bijv. kei veel eten dat ik dan ook denk meisje of jongen doe dat nou niet. Terwijl ik er zelf toen zo'n hekel aan had. Maar misschien komt het ook wel omdat ik nu weet het verschil van je eigen voelen kwa 102 kilo en 75 kilo. Een vriend van mijn vriend en mij die praat heel gemakkelijk over afvallen die zegt dan een beetje bewegen en minder eten. Zelf is hij kei dun maat 30/32 in mannen broeken. En ik heb hem al uit gelegd dat het allemaal zo simpel niet is. Maar toch gaat het er bij hem er maar moeilijk in. Mijn vriend is nu bij de dietiste en die is nu ook al van 114 naar 104 gegaan met zijn lengte van 1.97 ik ben wel super trots op hem.quote:Op maandag 18 juli 2005 05:31 schreef Isabeau het volgende:
Wat maf eigenlijk....ik ervaar mezelf eigenlijk ook niet als echt dik. Tot ik een video-opname of foto's van mezelf zie, dan schrik ik echt. Maar als ik zo 's morgens bloot voor een spiegel sta dan zie ik het echt niet dat ik te dik ben. Ja, ik weet dat ik dik ben, dat zie je aan de weegschaal en dat merk je aan het feit dat de kledingindustrie doet of je niet bestaat. Ik vraag dan soms ook aan een vriendin "ben ik ook zo dik?" als ik een mollig iemand langs zie lopen. Ik weet totaal niet waarmee ik mezelf moet vergelijken.
Wat bedoel je met een lijst met gezonde producten?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:10 schreef dnzl het volgende:
Iemand ergens een lijst met gezonde producten die overal te krijgen zijn?
Kwam hier laatst een url tegen naar een pagina met daarop een keurig overzicht van diverse producten. Deze waren op alfabet ingedeeld met onder andere kcal/vet/eiwit als info.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:12 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een lijst met gezonde producten?
Ik ren nu 12 dagen. Ik ben maximaal 4 autos tegengekomen waar ik ren. Het is eigenlijk alleen bedoeld voor bewooners. Ik woon in een buiten wijk dus er komen ook niet zoveel autos, en het is overal lekker groenquote:Op maandag 18 juli 2005 12:16 schreef Pandorah het volgende:
Plonky: in de stad moet je inderdaad blijven uitkijken op onverwachts verkeer. Als ik in de stad hardloop moet ik oppassen dat ik niet tegen een fietser aanren die maar wat doet.
Ren en fiets jij elke dag? Het is voor je prestaties juist belangrijk om ook voldoende rust tussendoor te nemen.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:31 schreef Plonky het volgende:
[..]
Ik ren nu 12 dagen. Ik ben maximaal 4 autos tegengekomen waar ik ren. Het is eigenlijk alleen bedoeld voor bewooners. Ik woon in een buiten wijk dus er komen ook niet zoveel autos, en het is overal lekker groen![]()
Het fietsen was een stuk minder gevaarlijk!!
http://www.watziterin.nl ofzo?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:22 schreef dnzl het volgende:
[..]
Kwam hier laatst een url tegen naar een pagina met daarop een keurig overzicht van diverse producten. Deze waren op alfabet ingedeeld met onder andere kcal/vet/eiwit als info.
Daar ben ik eigenlijk naar opzoek![]()
http://www.calorietabel.nl ?quote:
Ik weet niet of je nu al veel aan sport doet, want anders zit je dinsdag met spierpijn in de auto naar je werkquote:Op maandag 18 juli 2005 18:27 schreef Faithy het volgende:
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWkee!
ik heb een plan de campagne!
Die ik vanaf volgende week (moet nog even hardloopschoenen scoren) in uitvoer ga brengen.
(moet even wat maatregelen nemen qua slaapritme)
07.00uur opstaan
07.10uur - 07.35uur hardlopen (tijd incl. warming up en cooling down)
07.40uur douchen
08.00uur ontbijt
08.30uur naar werk (fiets)
13.30uur lunch
17.30uur naar huis (fiets)
19.00uur avondeten
23.00uur slapen
dit wordt mn nieuwe ritme!
En ik heb nog geen idee wat voor dag/week menu ik hierbij kan bedenken..
heeft men tips?
dus echt 3 maaltijden en na 20.00uur niet meer eten.
(ik dacht het wel ja)quote:Op zondag 17 juli 2005 17:13 schreef Isabeau het volgende:
En waarom de zonnebank in hemelsnaam? Lekker naar de sauna, is veel heter! En je weegt altijd minder als je de sauna uitkomt. Theorie is dus waar(noem je dit nou een drogredenatie?)
En dat heb ik nu ookquote:Op maandag 18 juli 2005 08:58 schreef Riann het volgende:
Als ik dan een dik iemand zie en die zie ik bijv. kei veel eten dat ik dan ook denk meisje of jongen doe dat nou niet. Terwijl ik er zelf toen zo'n hekel aan had. Maar misschien komt het ook wel omdat ik nu weet het verschil van je eigen voelen kwa 102 kilo en 75 kilo.
Groente· Aardappel· Asperge· Aubergine· Avocado· Bietjes· Bloemkool· Broccoli· Champignons· Chinese kool · Courgette· Erwten· Groene kool· Knoflook· Komkommer· Olijven· Paprika· Peterselie· Pompoen· Postelein· Prei· Savooie kool· Selderij· Shi-Take paddestoelen· Sla· Sperziebonen· Spinazie· Tomaten· Uien· Venkel· Witlof· Witte kool· Wortel· Yam· Zeewier· Zoete aardappelZeebanket· Forel· Garnalen· Heilbot · Kabeljauw· Sint Jacobsschelp· Tonijn· Zalm Fruit· Aardbeien· Abrikoos· Ananas· Appel · Banaan· Bosbessen· Citroen/Limoen· Cranberries· Druiven· Frambozen· Gedroogde pruimen· Grapefruit· Kiwi· Meloen· Papaja· Peer· Pruimen· Rozijnen· Sinaasappel· Vijgen· Watermeloen Zuivel· Eieren· Geitenmelk· Kaas, 20+· Karnemelk· Magere melk· Yoghurt Peulvruchten· Bruine bonen · Cilli bonen· Gedroogde erwten· Kappucijners· Kidney bonen· Kikkererwten· Lima bonen· Miso· Sojabonen· Tempeh· Tofu· Witte bonen· Zwarte bonen Vlees en gevogelte· Kalfslever/Kalfsvlees· Kalkoen· Kip· Lam· Mager vlees Noten en zaden· Amandelen· Cashewnoten· Lijnzaad· Olijfolie· Pinda· Pompoenpitten· Sesamzaad· Walnoten· ZonnebloempittenGranen· Boekweit· Gierst· Haver· Havermout· Mais· Rijst· Rogge· Roggebrood· Tarwe· Volkorenbrood Kruiden en specerijen· Anijs· Basilicum· Cayenne peper· Chili peper· Dille· Gember· Kaneel· Koriander· Kruidnagel· Mosterd· Oregano· Peper· Pepermuntblaadjes· Rozemarijn· Salie· Thijm Zoetstoffen· Appelstroop· Honing· Stroop· Suikerriet Diversen· Groene thee· Soja sausquote:Op maandag 18 juli 2005 12:10 schreef dnzl het volgende:
Iemand ergens een lijst met gezonde producten die overal te krijgen zijn?
* Jojogirl wil niet vervelend wezen, maar volgensmij kan jij je met dit BMI beter melden in het Slank de zomer in topic, dat is nl. voor alle mensen met een BMI kleiner dan 25 die af willen vallen. (Je BMI is nu nog wel net hoger maar dat zal vast niet meer lang zo zijnquote:Op maandag 18 juli 2005 19:06 schreef Rhanna het volgende:
En voeg mij er ook maar bij.. ik lurck al een tijdje
Rhanna (1m74)(25,1) was 76 kilo, weegt nu 76 kilo, wil 65kg wegen -0
Je bent een topperquote:Op maandag 18 juli 2005 20:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Groente· Aardappel· Asperge· Aubergine· Avocado· Bietjes·
Van de site World's Healthiest Foods
Heel herkenbaar. Ik voel ook echt medelijden met diegene, maar vooral de ouders van die kinderen moeten hun kinderen gewoon gaan aansporen.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dat heb ik nu ookVooral als ik een meisje (10-14 jr of zo) dat al een beetje mollig is fastfood oid zie eten. Dan voel ik bijna oprecht medelijden (goed bedoelde dus), denk ik ook 'eet daar nou niet teveel van, anders word je zoals ik en moet je voor elke kilo eraf vechten'.
Jup! Ik vond het in het begin ook heel moeilijk om van de cola/sinas e.d. af te stappen. Maar na een tijdje mezelf gedwongen te hebben, drink ik nu alleen nog maar water en half-volle melk.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:17 schreef Jojogirl het volgende:
Veel water drinken is ook een kwestie van even wennen IlseV. Probeer er gewoon aan te blijven denken en na een paar dagen wordt het een automatisme.
Die site is ook overdreven volledig met kcal, vetten, eiwitten, koolhydraten, vitamines en mineralenquote:
Deze hardloopster is al een eeuwigheid geblesseerdquote:Op maandag 18 juli 2005 21:31 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl vraagt zich ineens af of er nou een groepje Dieetclubbers was dat mee ging doen aan een hardloopwedstrijd en zo ja, wie, welke en wanneer?
Succesquote:Op maandag 18 juli 2005 19:06 schreef Rhanna het volgende:
En voeg mij er ook maar bij.. ik lurck al een tijdje
Rhanna (1m74)(25,1) was 76 kilo, weegt nu 76 kilo, wil 65kg wegen -0
En ook deze hardloopster is al een tijd geblesseerd en doet er verstandig aan dit jaar niet mee te doen. Van pure ellende maar overgestapt op skaten...quote:Op maandag 18 juli 2005 21:31 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl vraagt zich ineens af of er nou een groepje Dieetclubbers was dat mee ging doen aan een hardloopwedstrijd en zo ja, wie, welke en wanneer?
Ik vind krachttraining echt niets voor vrouwen, krijg er altijd van die enge visioenen bij:quote:Op maandag 18 juli 2005 17:04 schreef dnzl het volgende:
Afvallen voor dummies
<Lang verhaal kort gemaakt>
Om nu terug te komen op die optimale vetverbranding is het belangrijk om twee dingen te doen:
- langzaam je voedsel weer opschroeven (uit de goeie producten dus!)
- spieren kweken. Krachttraining dus dames!
Geen enkele vrouw kan met een normale hoeveelheid krachttraining er als een bodybuilder uitzien. We hebben er domweg de aanleg en hormonen niet voor, daar moet je echt man voor zijn. Je kan wel allerlei steroïden gaan slikken om zo'n figuur te krijgen of meer dan 10 uur per dag aan de toestellen hangen. Maar dat raadt niemand je hier aanquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:18 schreef Levitation het volgende:
Ik vind krachttraining echt niets voor vrouwen, krijg er altijd van die enge visioenen bij:![]()
[afbeelding]
Dan maar een "paar" kilo te zwaar
Ik heb hier ooit een pracht van een rekensom voor gevonden, moet ik nog weer eens naar op zoek. Met afvallen ben je niet alleen vetweefsel kwijtgeraakt, maar ook spierweefsel (je lichaam doet niet altijd wat jij precies wilt of het slimst vindt). Juist het spierweefsel zorgt mede voor een goed basaalmetabolisme (dat is uiteraard ook van andere dingen afhankelijk). Minder spierweefsel = minder energie nodig op een dag. Zorg je nu dat je weer meer spierweefsel krijgt zal ook je energiebehoefte toenemen en val je weer af.quote:Anyway, wat jij zegt klopt in theorie in de praktijk is het niet zo makkelijk. Ik val aanzienlijk langzamer af dan je zou denken obv de kcal die ik binnen krijg (ong 1700) -/- de kcal die ik verbrand (ong 2400-2500). Als ik het uitreken zou ik al 2 keer zoveel hebben moeten afvallen als ik in werkelijkheid ben kwijt geraakt.
Wat wil je nu...een mooi getal op de weegschaal of een mooi figuur? Ja, je wordt "zwaarder" (dit moet je niet overdrijven, zoveel is dat niet) maar ook gestroomlijnder. Krachttraining is uitermate geschikt voor iemand die lijnt en zéker ook voor vrouwen. Weet je waarom mannen makkelijker afvallen? ómdat ze meer spierweefsel hebbenquote:Van spieren kweken wordt je namelijk ook weer zwaarder, spieren zijn nu eenmaal zwaar. Voor gewichtsverlies is krachttraining eigenlijk dus niet zo geschikt, zeker niet voor vrouwen (zie bovenstaand voorbeeld, yuk!). Conditietraining lijkt mij veel geschikter, ook omdat je dan veel mooiere/slankere spieren opbouwt, veel vrouwelijker. Verbrand je daar ook niet meer vet mee? (Let op... 't gaat om vrouwen, bij mannen werkt 't anders, die vallen makkelijker af)
Pillen slikken is bijna altijd geld weggooien en pillen die werken hebben meestal bijwerkingen (en die hoef je niet te merken, schade aan lever, nieren of hart merk je niks van). Bewegen is uiteraard uitstekend! Wandelen is één van de beste manieren om vet te verbranden, schijnt zelfs beter te zijn dan hardlopen omdat je lichaam de vreselijk inefficiënte vetverbranding tijdens hardlopen liever niet aanspreekt. Je lijf wil snel energie hebben en iemand die lijnt heeft erg weinig snelle energievoorraad (glycogeen ed) en je lichaam zal dan helaas overstappen op eiwitafbraak. Waar zit veel eiwit in? Juist, je spieren.quote:Het afbreken van spieren tijdens het afvallen kan je trouwens aardig tegen gaan door te blijven bewegen. Daarnaast slik ik capsules CLA, schijnt de vetverbranding te stimuleren waardoor je minder/geen spierweefsel aantast. Of het ook echt werkt blijft natuurlijk de vraag...
Je hersenen functioneren op glucose (een koolhydraat). Als er onvoldoende glucose is dan maakt je lever dat gewoon aan uit eiwitten of vetten (dat noem je de gluconeogenese).quote:Vraagje aan de medici hier:
Ik heb ooit geleerd (dacht ik) dat je hersenen alleen koolhydraten kunnen verbranden, dus geen vetten enz. Wat gebeurt er dan met je lichaam als je bv 't Atkins-dieet volgt? Hoe komen de hersenen aan energie? Als 't klopt wat ik me denk te herinneren dan zou 'n koolhydraat-arm dieet eigenlijk helemaal niet goed voor je zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
Mijn post was voornamelijk bedoelt als reactie op de post van ... Ik vond het eigenlijk nogal belerend overkomen en het eerste wat ik dacht was: "typisch een man zonder overgewicht..." Dus wilde ik er ff op reageren. Vandaar dat ik (misschien) een beetje overdrijf in m'n reactie.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pillen slikken is bijna altijd geld weggooien en pillen die werken hebben meestal bijwerkingen (en die hoef je niet te merken, schade aan lever, nieren of hart merk je niks van). Bewegen is uiteraard uitstekend! Wandelen is één van de beste manieren om vet te verbranden, schijnt zelfs beter te zijn dan hardlopen omdat je lichaam de vreselijk inefficiënte vetverbranding tijdens hardlopen liever niet aanspreekt. Je lijf wil snel energie hebben en iemand die lijnt heeft erg weinig snelle energievoorraad (glycogeen ed) en je lichaam zal dan helaas overstappen op eiwitafbraak. Waar zit veel eiwit in? Juist, je spieren.
Bron: Universiteit Maastricht, november 2000quote:Het is overigens wel zo, dat sommige vetzuren het energiemetabolisme kunnen verhogen. Zelf besteden wij aandacht aan geconjugeerd linolzuur. Hiermee wordt niet zozeer een vetzuur bedoeld, maar een groep vetzuren. Evenals linolzuur hebben zij twee dubbele bindingen, maar dan op andere plaatsen en in een andere vorm. De hoeveelheid geconjugeerd linolzuur in de voeding is slechts een paar honderd milligram. Uit dierexperimenteel onderzoek is nu gebleken, dat het verhogen van de inname van geconjugeerd linolzuur een verlaging van de hoeveelheid lichaamsvet tot gevolg heeft [16]. Of dit voor mensen ook het geval is, is niet duidelijk [17]. In samenwerking met andere onderzoeksgroepen gaan wij nu bekijken of geconjugeerd linolzuur inderdaad een gunstig effect heeft op het percentage lichaamsvet en of er in dit opzicht verschillen bestaan tussen de verschillende vormen geconjugeerd linolzuur. Indien dit zo is, dan zou dit betekenen, dat deze vetzuren een rol kunnen spelen bij het bereiken en handhaven van het gewenste lichaamsgewicht. Maar hier dient zich een probleem aan. De hoeveelheid geconjugeerd linolzuur in voedingsmiddelen zal veel te laag zijn om zo'n effect te bereiken. Dit zou dus betekenen, dat de levensmiddelenindustrie speciale voedingsmiddelen moet ontwikkelen, waaraan geconjugeerd linolzuur moet worden toegevoegd. Hiermee komen we op het terrein van functional foods oftewel functionele voedingsmiddelen.
Als je de cdrom gebruikt kan je het rpogramma toch laten uitreken hoeveel punten je moet is niet echt moeilijk hoor..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:15 schreef ymme het volgende:
Even over Weight Watchters.
Mijn vriend en ik doen dat nu, met behulp van een cd. Dus geheel op eigen houtje.
Wat is ongeveer het gemiddel kwa punten die je per dag mag hebben.
Ik dacht ongeveer aan 25 voor mij (85 kg en 165cm)
En voor mijn vriend aan de 36 (105 kg en 185)
Ik wil 30 kg kwijt
En mijn vriend z'n 20 kg
Is dit redelijk?
Er zijn uiteraard een paar voedingssupplemtenten die prima werkenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:40 schreef Levitation het volgende:
CLA is geconjugeerd linolzuur (een meervoudig onverzadigd vetzuur) net als het eten van bijvoorbeeld vette vis en noten heeft dit een positief effect op de vethuishouding. Ik gebruik niet zomaar van alles, maar ik weet dat hier enige wetenschappelijke basis voor is.
Vreemd. Ik heb ook geen idee waarmee ik mezelf moet vergelijken, maar ik voel me echt enorm dik. Tot ik op een gegeven moment in een pashokje stond en een meisje dezelfde broek in dezelfde maat stond te passen verderop, en blijkbaar had ik dus hetzelfde postuur ongeveer. Toen viel het heel erg mee. Zij was natuurlijk wel dik, maar voor mijn gevoel was ik gewoon nog tien keer dikker.quote:Op maandag 18 juli 2005 05:31 schreef Isabeau het volgende:
. Ik vraag dan soms ook aan een vriendin "ben ik ook zo dik?" als ik een mollig iemand langs zie lopen. Ik weet totaal niet waarmee ik mezelf moet vergelijken.
Verder voel je je wel fit en heb je geen klachten?quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:18 schreef miss_sly het volgende:
En alweer een halve kilo. Ik begrijp er helemaal niets van, want ik doe eigenlijk niet echt iets. OK, ik snoep ook niet, maar heb wel 2x ge-bbq in het weekend en 1 keer frietjes op en regelmatig een ijsje...en toch gaa het maar door.
Ik heb wel een extra uitstrijkje moeten laten maken vanwege tussentijdse bloedingen, maar zelfs al zou dat niet helemaal in orde zijn, dan kan dat toch niet zoeel afvallen tot gevolg hebben? De uitslag krijg ik pas over ruim 2 weken.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Verder voel je je wel fit en heb je geen klachten?
nou ja, ik moet bekennen dat ik me in onbewaakte ogenblikken wel wat ongerust voel, maar ik probeer daar maar neit aan toe te geven. Voor zover mij bekend zou je bij baarmoeder(hals)kanker toch niet zomaar veel gaan afvallen. erder voel ik me wel ok, wat moe hooguit, maar misschien ga ik wel te laat naar bed.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:32 schreef Isabeau het volgende:
Als je je verder maar goed voelt, miss_sly
Ik ben een beetje paranoia geworden met mensen die zomaar veel afvallen zonder dat ze daar zelf echt iets voor doen.
2000 kcal per dag haal ik al jaren niet!quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:40 schreef Isabeau het volgende:
Hou het gewoon een beetje in de gaten, miss_sly. Kijk anders eens hoeveel kcal je per dag nu binnenkrijgt, misschien krijg je toch minder binnen terwijl je helemaal je best niet doet en hoorthet een beetje bij je huidige eetpatroon. Dat verklaart het afvallen dan primaAls je continue blijft afvallen zonder dat je er echt iets voor doet (dus je krijgt meer dan 2000 kcal per dag binnen en bent niet echt veel meer gaan sporten) dan toch heel misschien even langs je huisarts.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:25 schreef Maeghan het volgende:
Jeeeeeeeeeeetje. Pokkeweegschaal!
Gaat de goede kant opquote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:44 schreef IlseV het volgende:
Ok, mijn eerste update...
IlseV (1m69) (28.4) was 81,0 kg, weegt nu 81.0 kg en wil graag 70 kg wegen -0
wordt
IlseV (1m69) (28.0) was 81,0 kg, weegt nu 80.0 kg en wil graag 70 kg wegen -1
Ow?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:53 schreef Isabeau het volgende:
Even klagen over sommige voedingswijzers op verpakkingen. Ze kloppen vaak niet
- voer je in de eetmeter het aantal grammen eiwit, vet en koolhydraten in en geeft de eetmeter aan dat het aantal kcal daar niet mee overeenkomt.
Zeven en sorteren Isabeau..., zeven en sorteren.quote:- op de verpakking van de vermicelli staat het aantal kcal per gekookt produkt aangegeven....hoe wil je dat in godsnaam wegen als het in de soep zit tussen de stukjes vlees, groente etc.
En als je dan een zak chips eet om boven de 1000 grens te komen, zit je op te weinig calorieën en teveel vetquote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:57 schreef Isabeau het volgende:freecell
ik heb ook regelmatig moeite met de eetmeter en die 1000 kcal grens.
Moet ik eerst gaan eten voor hij iets wil uitrekenen
(nu ik weer in het ziekenhuis bezig ben valt dat wel mee aangezien ik dan goed ontbijt en 2 boterhammen voor de lunch neem en nog wat in de trein naar huis)
Haha, daar heb ik ook een hele tijd mee gezeten. Ik heb sinds deze week een digitale weegschaal en daarmee weeg ik gewoon eerst het kuipje boter af voordat ik ga smeren. Vervolgens smeer ik het op m'n brood en weeg ik nog een keer. Werkt als een tierelierquote:Ow?nog geen last van gehad tot nu toe. Wel heb ik een probleem met: hoeveel gram boter (kuipje) smeer je op brood als je dus smeert??? Ik heb werkelijk geen idee
Iedereen eet hier gezond en bijna iedereen doet aan sport (hardlopen, zwemmen, fietsen etc).quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:49 schreef VSGdotcom het volgende:
tjonge jonge iedereen rekent zich suf hier. Pas maar op dat jullie hersens niet meer gaan wegen!
Ik denk dat jullie beter gewoon kunnen bewegen als rekenen en strechen. Wat heb je aan strechen als je niet beweegt? Eet gewoon normaal (fruit/groente/mager vlees) en in regelmaat.
succes
bart = 1.78 69kg wilt 75kg wegen!
Goh! Dus we moeten bewegen en normaal eten! Nee, dat wisten we nog niet!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:49 schreef VSGdotcom het volgende:
tjonge jonge iedereen rekent zich suf hier. Pas maar op dat jullie hersens niet meer gaan wegen!
Ik denk dat jullie beter gewoon kunnen bewegen als rekenen en strechen. Wat heb je aan strechen als je niet beweegt? Eet gewoon normaal (fruit/groente/mager vlees) en in regelmaat.
Potverdikkeme zeg, kunnen ze jou ook niet inzetten in het conflict in het Midden-Oosten, jij hebt overal een hardstikke simpele oplossing voor, jij bent briljantquote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:49 schreef VSGdotcom het volgende:
succes
sorry niet gezien/niet naar gekeken..quote:Op zondag 24 juli 2005 15:58 schreef Sjeen het volgende:
Mirrie, ga hier eens kijken Slank de zomer in...![]()
Ik stond opeens weer op 85 kilo ipv 82,5 a 83 wat ik had verwacht. Zelfs nog een dag 86. Hoe dit kan snap ik niet, want ik heb echt niet zo veel op dat ik 2 1/2 tot 3 kilo in een week daarvan aan kan komen. Ik heb wel dingen op waar ik niet tegen kan dus ik ben wel enorm opgeblazen, maar zelfs als ik verstopt zit scheelt dat normaal maar een kilootje of zo. Ik snap er niets van.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |