Ik had (heb) dat eigenlijk ook... noem het altijd gekscherend 'omgekeerde anorexia' (niet leuk, ik weer het...) Als ik in de spiegel kijk, dan zag ik eigenlijk niet echt waar al die kilo's die de weegschaal aangaf nou echt zaten... Nu ik ze kwijt ben, zie ik het ineens wel...quote:Op zondag 17 juli 2005 19:19 schreef Cutie het volgende:
-knip-
Verder wil ik nog even reageren op de mensen die de shockdoc programma's etc gezien hebben.
Op mijn werk heb ik regelmatig te maken met mensen die een bmi van ongeveer 40 hebben. De meeste van die mensen hebben inderdaad niet het idee dat ze ongezond bezig zijn. Sommigen hebben ook een compleet verkeerd zelfbeeld, ze zien zichzelf echt als mensen met maatje 36/38!
'En ach, een paar kilo meer of minder op 250 kilo maakt niks uit!'
Ik had dat ook ja en nu zie ik mezelf juist weer dikker dan dat ik eigenlijk ben. Als ik met smam door de stad loop vraag ik altijd ben ik zo geweest en dan wijst ze altijd iemand die dikker is aan. En als ik vraag ben ik nu zo wijst ze altijd iemand aan die dunner is dan die ik aanwijs. Maar ik merk wel nu ik zelf wat dunner ben ja nog steeds min 27 kilo ik kom helaas nog steeds niet onder die 75. Als ik dan een dik iemand zie en die zie ik bijv. kei veel eten dat ik dan ook denk meisje of jongen doe dat nou niet. Terwijl ik er zelf toen zo'n hekel aan had. Maar misschien komt het ook wel omdat ik nu weet het verschil van je eigen voelen kwa 102 kilo en 75 kilo. Een vriend van mijn vriend en mij die praat heel gemakkelijk over afvallen die zegt dan een beetje bewegen en minder eten. Zelf is hij kei dun maat 30/32 in mannen broeken. En ik heb hem al uit gelegd dat het allemaal zo simpel niet is. Maar toch gaat het er bij hem er maar moeilijk in. Mijn vriend is nu bij de dietiste en die is nu ook al van 114 naar 104 gegaan met zijn lengte van 1.97 ik ben wel super trots op hem.quote:Op maandag 18 juli 2005 05:31 schreef Isabeau het volgende:
Wat maf eigenlijk....ik ervaar mezelf eigenlijk ook niet als echt dik. Tot ik een video-opname of foto's van mezelf zie, dan schrik ik echt. Maar als ik zo 's morgens bloot voor een spiegel sta dan zie ik het echt niet dat ik te dik ben. Ja, ik weet dat ik dik ben, dat zie je aan de weegschaal en dat merk je aan het feit dat de kledingindustrie doet of je niet bestaat. Ik vraag dan soms ook aan een vriendin "ben ik ook zo dik?" als ik een mollig iemand langs zie lopen. Ik weet totaal niet waarmee ik mezelf moet vergelijken.
Wat bedoel je met een lijst met gezonde producten?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:10 schreef dnzl het volgende:
Iemand ergens een lijst met gezonde producten die overal te krijgen zijn?
Kwam hier laatst een url tegen naar een pagina met daarop een keurig overzicht van diverse producten. Deze waren op alfabet ingedeeld met onder andere kcal/vet/eiwit als info.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:12 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een lijst met gezonde producten?
Ik ren nu 12 dagen. Ik ben maximaal 4 autos tegengekomen waar ik ren. Het is eigenlijk alleen bedoeld voor bewooners. Ik woon in een buiten wijk dus er komen ook niet zoveel autos, en het is overal lekker groenquote:Op maandag 18 juli 2005 12:16 schreef Pandorah het volgende:
Plonky: in de stad moet je inderdaad blijven uitkijken op onverwachts verkeer. Als ik in de stad hardloop moet ik oppassen dat ik niet tegen een fietser aanren die maar wat doet.
Ren en fiets jij elke dag? Het is voor je prestaties juist belangrijk om ook voldoende rust tussendoor te nemen.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:31 schreef Plonky het volgende:
[..]
Ik ren nu 12 dagen. Ik ben maximaal 4 autos tegengekomen waar ik ren. Het is eigenlijk alleen bedoeld voor bewooners. Ik woon in een buiten wijk dus er komen ook niet zoveel autos, en het is overal lekker groen![]()
Het fietsen was een stuk minder gevaarlijk!!
http://www.watziterin.nl ofzo?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:22 schreef dnzl het volgende:
[..]
Kwam hier laatst een url tegen naar een pagina met daarop een keurig overzicht van diverse producten. Deze waren op alfabet ingedeeld met onder andere kcal/vet/eiwit als info.
Daar ben ik eigenlijk naar opzoek![]()
http://www.calorietabel.nl ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |