abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2005 @ 16:50:50 #51
92279 N.icka
Windforce 11
pi_28835470
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb dit topic zelfs geopend
Dat had ik wel gezien , ik vroeg me alleen af of er een aantal van de fanatieke lijnsters van toen er nu nog een paar op hun streefgewcht waren/ zijn

Ik kon jou niet terug vinden in het lijstje

En ook al lurk ik tot nu toe, ik moet zelf 20 kilo kwijt , jullie topics zijn een bron van inspiratie voor me
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:04:21 #52
92279 N.icka
Windforce 11
pi_28837243
Nog even een vraagje , ik ben echt gek op het zomerfruit , meloenen , rode besjes, kersen maar vooral van die grote blauwe pruimen, zijn pruimen veel calorien??
pi_28838429
Pruimen bevatten 40 kcal per 100 gram.

Ik heb net aardbeienijsjes gemaakt Staan nu te bevriezen. Nooit geweten dat aardbeien zó snel tot een puree verworden als je 1 seconde een staafmixer op de aardbeien zet. Dat ging echt razendsnel. Ik kom nog vertellen of ze lekker waren, maar voor wie het ook wat lijkt: 200 gram aardbeien pureren met 1 el witte basterdsuiker en een scheutje citroen. Dat is alles

Vannacht had ik trouwens geen eten mee naar m'n werk (stom) en kreeg om een uur of 4 gewoon honger. Ik voelde me een beetje slap en keek richting de bakken met marsen, snickers en nutsen. En daar heb ik heel dapper een pakje Sultana's uitgenomen. Met een opengebroken pakje en een koekje in mijn mond keek ik even op Sultana.nl om tot de verbijsterende conclusie te komen dat dat droge, niet-eens-zo-heel-erg-lekkere-koekje 60 kcal bevat! De andere twee koekjes weggegeven Vannacht dus gewoon een lekkere boterham en een appel mee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28838529
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 16:50 schreef N.icka het volgende:

Dat had ik wel gezien , ik vroeg me alleen af of er een aantal van de fanatieke lijnsters van toen er nu nog een paar op hun streefgewcht waren/ zijn

Ik kon jou niet terug vinden in het lijstje

En ook al lurk ik tot nu toe, ik moet zelf 20 kilo kwijt , jullie topics zijn een bron van inspiratie voor me
Ik ben nooit in de buurt van mijn streefgewicht geweest, helaas. Ik ben dieetexpert inmiddels, maar de psyche van mijn idiote brein heb ik nog niet helemaal doorgrond. Ik weet het allemaal uitstekend en toch stop ik gewoon na een tijdje met gezond eten en verval terug in oude gewoontes

Leuk om te horen dat je de topics aan het doorlezen bent, iets wat ik altijd nog eens wilde doen, maar nooit echt aan toe kom. Ik heb nog zoveel 'projectjes' staan Maar ik ga het ook ooit nog doen! Het leek me leuk een keer een lijstje met tips van verschillende lijners te maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28841811
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben nooit in de buurt van mijn streefgewicht geweest, helaas. Ik ben dieetexpert inmiddels, maar de psyche van mijn idiote brein heb ik nog niet helemaal doorgrond. Ik weet het allemaal uitstekend en toch stop ik gewoon na een tijdje met gezond eten en verval terug in oude gewoontes

Leuk om te horen dat je de topics aan het doorlezen bent, iets wat ik altijd nog eens wilde doen, maar nooit echt aan toe kom. Ik heb nog zoveel 'projectjes' staan Maar ik ga het ook ooit nog doen! Het leek me leuk een keer een lijstje met tips van verschillende lijners te maken.
Zou jij marchien even willen vervangen door freecell isa?
Dat is wat praktischer.
Dat ongezonder gaan eten na een tijdje komt mij heel bekend voor.
Gaat het heel lang goed... eet je toch opeens weer veel te veel lekkere dingen
Ik krijg nu de kans niet.
Drie keer per dag antibiotica. Je mag niet eten 2 uur vóór de antibiotica en 1 uur erna. Dus drie keer op een dag drie uur niet eten.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 21:20:59 #56
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_28842378
Dat probleem heb ik ook. Maar, als je op een streefgewicht (of iniedergeval een lichter gewicht) bent dan kan het eigenlijk ook wel.

Mijn probleem is mij beheersen aan ongezond eten, zoals ik eerder heb gezegd.

Isabeau - als je wat 'hulp' nodig hebt met je 'projectjes' zal ik graag helpen als ik weer thuis ben (over 2 weken) - alleen heb ik wel mijn 'dissertation' waar ik aan moet werken, maar dat kan ik wel combineren.
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
pi_28844138
Ik ben dus al ruim op het toegestane gewicht 68 kilo @ 1.82 m (man) , maar ik blijf me toch nog zorgen maken over mijn gewicht, als ik zie dat ik even een kilo zwaarder ben op een dag dan vind ik dat al zorgwekkend.. of het kan of niet zit een beetje tussen je oren denk ik.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 22:38:17 #58
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_28844749
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:19 schreef dp81 het volgende:
Ik ben dus al ruim op het toegestane gewicht 68 kilo @ 1.82 m (man) , maar ik blijf me toch nog zorgen maken over mijn gewicht, als ik zie dat ik even een kilo zwaarder ben op een dag dan vind ik dat al zorgwekkend.. of het kan of niet zit een beetje tussen je oren denk ik.
Wow ben je dan niet heel erg mager?
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  vrijdag 15 juli 2005 @ 23:39:30 #59
92279 N.icka
Windforce 11
pi_28846421
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Knap dat je het dan zolang volhoudt hier Je optimisme is erg aan stekelijk in de topics, leuk om ze allemaal te lezen maar het kost wel veel tijd

Ik ga me misschien na mn vakantie hier ook aanmelden.
pi_28849602
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:39 schreef N.icka het volgende:

Knap dat je het dan zolang volhoudt hier Je optimisme is erg aan stekelijk in de topics, leuk om ze allemaal te lezen maar het kost wel veel tijd

Ik ga me misschien na mn vakantie hier ook aanmelden.
Nou, ik schaam me er rot voor dat ik het wel goed weet, maar in de praktijk er een puinhoop van maak Maar bedankt, lief dat je dat zegt

Oh, marchien, dat is zo wel heel verwarrend...

In het maandblad van de Weight Watchers stond een stukje over 'frituurzakjes'. Daar doe je dan je te frituren eten in en komt er geen vet bij het klaarmaken. Ik vroeg me af of dat nou echt werkt? Iemand die het kent of ooit heeft gebruikt?

Ik zit nu trouwens een film te kijken over twee meisjes met boulimia, eentje is er al door overleden. Slechte film, ingrijpend verhaal. ("When friendship kills")
pi_28851927
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:38 schreef Spyder het volgende:

[..]

Wow ben je dan niet heel erg mager?
Ik ben 20 en ondergewicht heb ik met mijn lengte pas onder de 61 kilo , dus t gaat nog wel hoor.
pi_28852671
Woohooo het is weer zaterdag! Lekker naar de markt voor zomerfruit!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 juli 2005 @ 11:47:24 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_28853967
Lekker... Ik ga zo ook eens kijken wat ze hebben.

Wat dat rennen kan uitmaken zeg... Ik heb de vorige week niet gerend, blijf ik qua gewicht hangen. Ben ik sinds donderdag weer aan het rennen, val ik meteen weer af... Maakt me vrolijk Het Kadootje van vriendjelief komt steeds dichterbij
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_28854897
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 01:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, marchien, dat is zo wel heel verwarrend...
Valt wel mee toch? Ik wil gewoon graag onder een andere naam verder, privacy redenen
pi_28855052
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:47 schreef Sjeen het volgende:
Lekker... Ik ga zo ook eens kijken wat ze hebben.

Wat dat rennen kan uitmaken zeg... Ik heb de vorige week niet gerend, blijf ik qua gewicht hangen. Ben ik sinds donderdag weer aan het rennen, val ik meteen weer af... Maakt me vrolijk Het Kadootje van vriendjelief komt steeds dichterbij
Dan wordt de motivatie om te rennen wel veel hoger dus Heel prettig.
pi_28855369
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:25 schreef Faithy het volgende:
volgende week ga ik echt echt echt hardloopschoenen kopen!

Doe zelfs nu al beetje stretch oefeningen enzo :P
Fijn, ik mag een week door antibiotica niet in de felle zon..
Zou zondag naar Hoek van Holland gaan lopen met mn moeder en tante, maar dat zit er dus niet in grmbl..

verder gaat het ook kut met dat kutdieet..

ik ga gewoon naar Make me Beautiful schrijven
Doei.
pi_28855592
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:49 schreef Faithy het volgende:

[..]

Zou zondag naar Hoek van Holland gaan lopen met mn moeder en tante, maar dat zit er dus niet in grmbl..
Kan je niet lange broek aan, T-shirt met lange mouwen aan en een zonnhoed op?
Ziet er misschien een beetje raar uit, maar dan kan je toch wandelen. En zweten is goed.
pi_28855747
ik zie het niet echt voor me maar bedankt voor de tip
Doei.
pi_28856199
Ik heb nog een voor en na foto liggen ; )

Niet de beste foto's maar wel de duidelijkste denk ik
pi_28856253
jeutje

geweldig
Doei.
pi_28856693
marchien: ik doe het later even, ik moet nu zo weg naar mijn vader (jarig)
pi_28856909
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 13:48 schreef Isabeau het volgende:
marchien: ik doe het later even, ik moet nu zo weg naar mijn vader (jarig)
Bedankt en gefeliciteerd
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:09:08 #73
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_28857154
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 13:27 schreef dp81 het volgende:
Dat heb je knap gedaan!!

Hoe lang deed jij erover? En hoeveel ben je kwijt geraakt?
(To make me sick)....
pi_28861960
Bovenste woog ik 100 kilo.. die onderste 68 kilo afgelopen week , ik begon Januari dit jaar met het weigtwatchers dieet en elke dag 2 uur trainen (6 soms 7 dagen per week) uhh ja ik heb teveel vrije tijd en ik kan erg gedisciplineerd voor mezelf zijn, dat hielp dan ook wel snel aan dit resultaat..
pi_28862259
Nog altijd het beste. Letten op eten & veel sporten. Vind 't knappe prestatie!
Ambtenaar in functie? Jeugdpuis in uniform zal je bedoelen!
pi_28862468
Dat is dus in ongeveer een half jaar zo'n groot verschil.........

* freecell valt van haar stoel af....

Heel erg knap dp81!!!!
pi_28864203
quote:
Ik heb nog een voor en na foto liggen ; ) [afbeelding]
[afbeelding]

Goed bezig DP. Nou zorgen dat je een balans vindt tussen eten, sporten en een constant gewicht houden.
Zu hause ist alles besser
pi_28872275
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:49 schreef Faithy het volgende:

[..]

verder gaat het ook kut met dat kutdieet..

ik ga gewoon naar Make me Beautiful schrijven
hehe kan je beter naar Extreme make-overs schrijven, daar zijn ze tenminste lekker rigoreus met hun aanpak

maarrem over die antibiotica, dat zal toch wel een beetje los lopen? Ik ben natuurlijk niet de expert hier (vraag Isa en Plonky) maar als je een goede sunblock gebruikt dan kan je nog best wel naar buiten als je antibiotica slikt toch? Het is toch niet meteeen zo foto-toxisch dat je dood neervalt bij een beetje zonlicht?

Ik slik trouwens minocycline tegen acne en dat is ook een type antibiotica. Er staat hier ook in de bijsluiter dat je niet in de felle zon mag. Ik heb nu gewoon een lekker kleurtje na het werken in de tuin vrijdag.

Ok crappy advies misschien.

Isabeau en Plonky, wat vinden jullie?

BTW. Ik ben sinds vandaag Emergency First Responder.
  † In Memoriam † zondag 17 juli 2005 @ 00:14:37 #79
43556 miss_dynastie
pi_28872321
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:12 schreef octopussy het volgende:
hehe kan je beter naar Extreme make-overs schrijven, daar zijn ze tenminste lekker rigoreus met hun aanpak
Bij make me beautiful niet dan
Ik vind dat ze behoorlijk ver gaan, zeker voor de Nederlandse standaarden. Al zou ik me ook liever door het team van Extreme Makeover laten behandelen, maar oke, het kan wel
pi_28872616
Ik doe niet mee aan de Fok!-dieetclub maar ik wil toch heel graag een berichtje achterlaten.
Zo'n 10 weken geleden was ik begonnen met zwemmen, daarvoor at ik bijna dagelijks snoep omdat ik me heel slecht voelde.
Ik voelde me ook dik.
Op dat moment woog ik rond de 94/95.
Na veel zwemmen en sinds kort ook veel fietsen woog ik nu net 81,0 kilo.
Het gekke is dat ik de laatste tijd vrij snel afval zonder een echt dieet te volgen.
Ik let wel meer op de calorieen, maar desondanks eet ik soms nog wel eens wat zoetigheid, en deze week had ik een Big Mac-menu op plus een MCFlurrie en een extra hamburger.
Ik sta er verbaasd van dat dat er zelfs af is gegaan, want ik geloof wel dat er behoorlijk wat calorieen in die hamburgers zitten.
Het is niet zo dat ik me verplicht voel om te bewegen juist omdat ik lichter moet worden, maar doe het puur als hobby, met bijkomend voordeel dat ik lichter word, en me steeds beter ga voelen.
Mijn depressieve klachten zijn zelfs zo goed als weg, terwijl ik aanleg heb voor zware depressies.

Misschien is het een goede tip voor anderen die ook worstelen met hun gewicht om van bewegen een hobbie te maken, het heeft mij echt geholpen.
En als je veel beweegt, dan kan je zelfs af en toe naar de MC-Donalds (ik wil namelijk voorkomen dat ik te ver doorschiet en ondergewicht creeer, misschien dat dat risico ook bij andere mensen is).
Ik heb nog wel soms moeite om 's avonds of zelfs 's nachts niks te eten, zo heb ik gemerkt dat als je zelfs maar fruit eet voor het slapen gaan, dat je 's ochtends alweer zwaarder ben.
Het kan dus erg moeilijk zijn om te letten op wat je eet, hoeveel je eet en wanneer je eet.

Ik hoop dat mijn ervaring behulpzaam kan zijn voor andere mensen die net als ik een tijdje terug worstelen met hun gewicht, en hun zelfvertrouwen.

Maar overigens moet ik nog wel een buikje wegwerken (is dat wel echt noodzakelijk bij een BMI van 24?).

Edit:
Nog een grappig detail:
Ik maakte dinsdag een strandwandeling van Kamperduin naar Castricum (zo'n 18 kilomter) met de mensen van de poli-dagkliniek, en ik was de helft van de tijd aan het rennen om goede foto's te kunnen maken).
De rest was voornamelijk in een rustig tempo aan het wandelen, en ze vonden het knap dat mijn conditie zo goed was.
Dat verbaasde mij op zich wel, omdat ik enkele maanden geleden misschien die hele wandeltocht niet eens zou kunnen lopen ivm. mijn toenmalige conditie.
Dat soort complimenten geven mijn zelfvertrouwen een boost, en het is denk ik voor iedereen die veel moeite doet voor zijn/haar conditie alleen maar prachtig om te horen dat je toch wat bereikt qua conditie.
Daarom hoop ik dat iedereen in dit topic nu of in de nabije toekomst nog veel complimentjes krijgt (bijvoorbeeld als je iets bent afgevallen, terwijl je er veel moeite voor moet doen), dat doet een mens echt heel goed.
Wat ik heb gemerkt is, hoe zwaarder je bent, hoe slechter je zelfbeeld kan zijn, des te meer je je negatieve gevoelens met eten wilt oplossen, wat als een neerwaartse spiraal werkt.
Ik vind het heel knap als andere mensen die spiraal kunnen doorbreken.

[ Bericht 23% gewijzigd door boempa op 17-07-2005 00:40:49 ]
@luna
pi_28872711
quote:
Dat vind ik echt heel knap, ik vind dat je kwa uiterlijk zelfs een totaal ander mens bent geworden.
Heeft dit ook een positieve invloed op je zelfvertrouwen gehad?
@luna
pi_28873124
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:55 schreef Isabeau het volgende:
....Met een opengebroken pakje en een koekje in mijn mond keek ik even op Sultana.nl om tot de verbijsterende conclusie te komen dat dat droge, niet-eens-zo-heel-erg-lekkere-koekje 60 kcal bevat! De andere twee koekjes weggegeven Vannacht dus gewoon een lekkere boterham en een appel mee.
Ja dat is zo raar vind ik, dan denk je daar kunnen nooit weinig calorieen in zitten (kilocalorieen en calorieen lijken hetzelfde te zijn?) en dan bedenk je je dat je je eigenlijk teveel moet in spannen om dat ene simpele koekje te verbranden.
Maar ik denk wel dat het goed is om in te schatten wat voor impact een x-aantal calorieen op je lichaam heeft, hoewel je daarin misschien te ver kan doorschieten en helemaal niks meer durft te eten.
Het is ook moeilijk om produkten te vinden waar helemaal geen suiker (op fruitsuikers na) in zitten.
Zo had ik laatst verschillende jam-smaken in de natuurwinkel gekocht, omdat daar geen gewone suiker in zit.
Nadeel is dat als zo'n pot eenmaal geopend is, dat het maar 4 weken houdbaar is.
En ik verbaas me erover hoeveel snoep mijn neefje eet, iedere dag wel een lollie en wat al niet meer.
Mijn moeder geeft hem vaak gewone limonade, omdat dat goedkoop is, maar ik probeer vaak calorie-arme limonade voor hem te kopen (Limondaine) zodat hij niet teveel calorieen binnen krijgt.
Als je ziet hoeveel ouders tegenwoordig aan kinderen geven.
In het zwembad zie ik vaak kinderen van misschien 9 jaar die echt dik zijn, dat is zielig, omdat zij niet beter weten zo lijkt het.
Maar dat heeft misschien ook met de opvoeding te maken.
@luna
pi_28873658
Zeg, sla niet door he met je neefje. Als hij niet te dik is, dan hoef je echt niet van die lightzooi voor 'm te kopen. Als je je druk maakt om z'n gewicht of zijn gezondheid kun je misschien beter vragen of hij niet liever een stukje fruit wil, of een glas water of vruchtensap in plaats van limonade. Want ook in lightsiroop zitten natuurlijk weinig voedingsstoffen.

Als ie verder gewoon gezond is en genoeg beweegt zou ik me niet te druk maken om 'm in ieder geval.

En voor je jam: Hero D'light bevat de helft minder suiker (en meer fruit, en geen kunstmatige zoetstoffen), maar dat kun je dus wel langer dan vier weken bewaren en ik vind het ook wel goed smaken. Dan kun je wel verschillende smaken kopen en ze laten staan.
Sanity is (not) statistical
pi_28875765
Het is geen lightdrank, maar limonade met weinig calorieen, dus niet met zoetstoffen.
Zoetstoffen mogen kinderen volgens mij sowieso niet hebben.

Zijn bovenste melktanden zijn voor een groot gedeelte weggerot door alle snoep dat hij eet, en hij begint al een buikje te krijgen.

Ik ben bang dat hij door als die suiker een verhoogde kans heeft op diabetes later, en dat als hij zijn gewone tanden krijgt, dat hij dan nog steeds veel snoep eet.

Het is ook vooral zijn moeder die veel snoep voor hem koopt, en vaak met hem naar de MCDonalds gaat, mijn moeder koopt bijna geen snoep voor hem, en geeft hem vaak gewone melk.
Daarnaast maakt mijn vader alleen maar gezond eten, en hij eet dan gelukkig ook mee.

En ja met die jam ben ik een beetje doorgeslagen.
Ik weet nog wel dat die Hero Jam met extra fruit heel erg lekker was, en qua calorieverbruik moet het geen probleem zijn.
@luna
  zondag 17 juli 2005 @ 09:44:51 #85
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_28876600
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:12 schreef octopussy het volgende:

[..]

maarrem over die antibiotica, dat zal toch wel een beetje los lopen? Ik ben natuurlijk niet de expert hier (vraag Isa en Plonky) maar als je een goede sunblock gebruikt dan kan je nog best wel naar buiten als je antibiotica slikt toch? Het is toch niet meteeen zo foto-toxisch dat je dood neervalt bij een beetje zonlicht?

Ik slik trouwens minocycline tegen acne en dat is ook een type antibiotica. Er staat hier ook in de bijsluiter dat je niet in de felle zon mag. Ik heb nu gewoon een lekker kleurtje na het werken in de tuin vrijdag.

Ok crappy advies misschien.

Isabeau en Plonky, wat vinden jullie?
Ik zal eerlijk zijn: Ik weet het niet! (t'ja, na 2 jaar weet je toch niet zoveel ). Misschien beter aan de dokter vragen - of ga de apotheek binnen en vraag de apotheeker wat je moet doen?

Zo, gisteren heerlijk mijn buikje volgegeten met barbeque , dat moet wel nadat mijn ex-vriendin deed alsof er nooit wat aan de hand was geweest en gewoon normaal met mij probeerde te praten via MSN (na 6 weken had ik gehoopt dat het misschien anders zou zijn, maar dat was het niet! - jammer dan... we zien wel over 5 weken wanneer ik weer naar de uni ga.

Verder: ik gok dat ik op donderdag/woensdag ochtend onder de 90kg kom. Dus dan ben ik bijna 5kg kwijt in 2 weken !! Zoals jullie voorstelden, ben ik meer gaan eten, en toch verlies ik meer gewicht. Gisteren heb ik ook 5 dropjes op :|. Ik dacht laat ik er maar eentje nemen.. maar het werden er toch vijf !

Ik heb vanochtend al gerend, en zometeen ga ik eventjes fietsen. Maar nu eerst ontbijten.
(To make me sick)....
  zondag 17 juli 2005 @ 09:55:40 #86
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_28876675
Ik heb zojuist ook voor het eerst in mn leven vrijwillig en serieus hard gelopen! En het viel me eigenlijk wel mee! Nouja, als zou mij het beginnersschema al niet meevallen, dan zou het wel heel erg zijn met mijn fietsgedrag en dus daarbij behorende conditie! En mn knieen en enkels vonden het ook niet erg, dus ik denk dat ik binnenkort maar hardloopschoenen ga kopen.

Ik heb trouwens een schema gevonden op runnersworld. Welke schema's ervaren jullie als het handigste en meest bruikbare?
pi_28881084
Ik gebruik een schema van Asics, Liejannuh Gratis en erg goed.

http://www.myasics.nl/running/
pi_28882265
Ik was weer op zoek naar wat linkjes voor de overgewichtstartpagina en veel pagina's laat ik schieten omdat ze te commercieel, te misleidend of gewoon te idioot zijn (of het is de 100ste herbalife pagina).

Ik wilde jullie dit pareltje tekst niet onthouden: http://www.tycoons.nl/afslank-kuren.htm Valt zowel in de categorie herbalife als idioot.

Voor wie de tekst niet wil lezen een paar prachtige citaten:
quote:
Over de gehele wereld zijn er vele miljoenen mensen die problemen hebben met hun gewicht. Van al die mensen is er weer een groot aantal die dat helemaal niets of niets meer kan schelen, dat zijn de domme mensen die met hun ziekte hebben leren leven, meestal op advies van mede-patiënten.
quote:
Dan moet u ook weten dat ons lichaam vele on­der­huidse bind- en vetweef­sels heeft. Als u nu toch een redelijk goede gezondheid heeft en voor uw gevoel aardig goed in energetische balans bent, dan kan het lichaam geen andere opberg­plaats vinden om de onbruikbare elementen in weg te stoppen.

De gewrichten willen het niet hebben, de longen niet en de darmen ook al niet, om maar een paar plaatsen op te noemen, anders zou u reuma, asthma of darmklachten hebben, niet waar?
quote:
En dan zijn er nog de mensen die vet niet kunnen afbreken, daarvoor geldt natuurlijk: VETVRIJ eten en probeert u maar eens één of twee keer per week de zonnebank op te zoeken, want warmte maakt het vet op­losbaar. Dat vet zit er natuurlijk al jaren en is keihard geworden.
De tekst staat bol van de onzin, betuttelende toon en denigrerende opmerkingen (maar vooral haar inhuren met haar herbalife hoor!). Vreselijk Oh, en heel veel stukjes in HOOFDLETTERS en veel !!! (cursus: hoe herken je de charlatan). Nu ik dat zo opschrijf bedenk ik me dat die tekst wel heel erg overeenkomt met de punten uit How to spot a Quacky website (o.a. zeggen dat artsen er ècht geen verstand van hebben).
  † In Memoriam † zondag 17 juli 2005 @ 15:00:29 #89
43556 miss_dynastie
pi_28882514
Warmte maakt het vet oplosbaar
pi_28885364
En iets opmerkelijks: kool is 2 dagen ná het snijden gezonder dan vers!
quote:
Gesneden kool is gezonder

Als reactie op beschadiging maken koolplanten stoffen die mensen kunnen beschermen tegen kanker. Twee dagen na het snijden is kool daarom op z'n gezondst.

Vers gezonder dan verpakt? Niet waar, zeggen de Wageningse levensmiddelentechnologen Ruud Verkerk en Matthijs Dekker. Ze onderzochten de aanmaak van de zogenaamde glucosinolaten in verschillende soorten kool, zoals broccoli en groene kool. Glucosinolaten zijn zwavelhoudende stoffen waarvan bekend is dat ze het natuurlijke ontgiftingssysteem van het lichaam kunnen versterken. Bij proefdieren is ook een beschermende werking tegen kanker aangetoond.

De glucosinolaten worden aangemaakt als een plant beschadigd raakt. In de natuur komt dat vaak door knabbelende insecten of slakken, en daar beschermen deze stoffen dan ook tegen. Maar hun reactie op een mes is precies hetzelfde. Twee dagen na de beschadiging is de concentratie van de glucosinolaten maximaal, zagen de Wageningse onderzoekers. Ze concluderen dan ook dat voorgesneden kool en broccoli waarschijnlijk gezonder zijn dan thuis gesneden groenten. Mits je ze niet te lang verhit, want dan verdwijnen de gezonde stoffen als sneeuw voor de zon.
  zondag 17 juli 2005 @ 17:09:21 #91
123069 PowerPoes
LangePoodle
pi_28885510
Warmte breek vet af?
Hoeveel zullen we kwijt zijn na de zomer
Ambtenaar in functie? Jeugdpuis in uniform zal je bedoelen!
pi_28885602
En waarom de zonnebank in hemelsnaam? Lekker naar de sauna, is veel heter! En je weegt altijd minder als je de sauna uitkomt. Theorie is dus waar (noem je dit nou een drogredenatie?)
pi_28888511
Oud:
Cutie (1m87) (27) was 108,0 kg, weegt nu 93,8 kg en wil graag 75 kg wegen -15

Nieuw:
Cutie (1m87) (26,7) was 108,0 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 75 kg wegen -16

Ik zit net te rekenen...als ik mijn streefgewicht haal heb ik een bmi van 20,6... Dat is toch eigenlijk aan de lage kant?
Volgens mij...vond ik mezelf bij 83 kilo altijd een prima gewicht (en figuur) hebben toen ik zo rond de 80 kilo zat. Dan zou ik een bmi van23,1 hebben. Prima toch?

Verder wil ik nog even reageren op de mensen die de shockdoc programma's etc gezien hebben.
Op mijn werk heb ik regelmatig te maken met mensen die een bmi van ongeveer 40 hebben. De meeste van die mensen hebben inderdaad niet het idee dat ze ongezond bezig zijn. Sommigen hebben ook een compleet verkeerd zelfbeeld, ze zien zichzelf echt als mensen met maatje 36/38!
'En ach, een paar kilo meer of minder op 250 kilo maakt niks uit!'
pi_28888965
Mijn bmi is ook over de 40. Ik woog heul erg zwaar en mijn zelfbeeld was ook compleet verstoord, ik vond mezelf niet zo dik. Gisteren zag ik een foto van mezelf en schrok me kapot, wat was ik DIK! Terwijl ik toen dacht dat het wel meeviel. Maar 250 kilo heb ik nooit gewogen .
pi_28888978
Wel,
Met goede moed wil ik graag beginnen samen met jullie in de dieetclub...
Het is niet de eerste keer dat ik probeer, maar hoop nu wel te kunnen volhouden...

IlseV (1m69) (28.4) was 81,0 kg, weegt nu 81.0 kg en wil graag 70 kg wegen -0
pi_28889000
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:38 schreef IlseV het volgende:
Wel,
Met goede moed wil ik graag beginnen samen met jullie in de dieetclub...
Het is niet de eerste keer dat ik probeer, maar hoop nu wel te kunnen volhouden...

IlseV (1m69) (28.4) was 81,0 kg, weegt nu 81.0 kg en wil graag 70 kg wegen -0
Welkom~!
pi_28889344
Hartelijk dank voor je welkom...Toch al een opsteker.
Nu nog mijn snoep en troostvoedsel laten staan...Maar dat kan ik alleen zelf doen.

Groetjes, Ilse
pi_28889803
Welkom IlseV Hopelijk lukt het je je doel te bereiken!
pi_28891527
Update week 28:

Asskicking-fatboy (1m86) (28,33) was 125 kg, weegt nu 98 kg en wil graag 76 kg wegen -27
Babbelzz (1m78) (27) was 90,6 kg, weegt nu 85,6 kg en wil graag 69 kg wegen -5
babyfeet (1m72) (29,4) was 91,5 kg, weegt nu 87 kg en wil graag 75 kg wegen -4,5
Beessie-jen (1m85) (30,5) was 115,5, weegt nu 104,4 en wil graag 85 kg wegen -11,1
Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
Bubsel (1m71) (43,5) was 143,3 kg, weegt nu 127,3 kg en wil graag 72 kg wegen -16
Cutie (1m87) (26,5) was 108 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 80 kg wegen -16
Droeke (1m70) (29,8) was 92,5 kg, weegt nu 86,0 kg en wil graag 75 kg wegen -6,5 kg
Eefje2602 (1m65) (27,2) was 105 kg, is nu 74 kg en wil graag 68 kg wegen, -31
Faithy (1m75) (27,8) was 85 kg, weegt nu 85 kg en wil graag 70 kg wegen
Fannetje (1m75) (26,8) was 100,8 kg, weegt nu 82,1 kg en wil graag 76 kg wegen -18,7
freecell(1m74) (26,09) was 87 kg, weegt nu 79 kg en wil graag 65 kg wegen -8
Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
Glimworm (1m75) (28,4) was 98 kg, weegt nu 87,0 kg en wil graag 70 kg wegen -11
Jojogirl (1m72) (30,3) was 91 kg, weegt nu 89,5 kg en wil graag 80 kg wegen -1,5
Jolene (1m58) (34,6) was 89 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 85 kg wegen -2,5
Koningin (1m70) (28,4) woog 84,8 kg, weegt nu 82,0 kg en wil graag 75 kg wegen -2,8
Kaputwiehund (1m73) (25,2) was 114,5 kg, weegt nu 75,5 kg, en wil graag 75 kg wegen -39
Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,4 kg en wil graag wegen <100 kg -8,6
Ladybos (1m61) (28,8) was 76,5 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 60 kg wegen -1,5
Levitation (1m70) (33,3) was 102 kg, weegt nu 96,1 kg en wil graag 80 kg wegen -5,9
IlseV (1m69) (28,4) was 81 kg, weegt nu 81 kg en wil graag 70 kg wegen -0
m@x (1m65) (30,9) was 88 kg, weegt nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -4
Maeghan (1m67) (29,6) was 93,6 kg, weegt nu 82,5 kg en wil graag 65 kg wegen –11,1
Malchevia (1m87) (26,1) was 100,3 kg weegt nu 91,2 kg en wil graag 85 kg wegen -9,1
mallemeid (1m80) (42) was 145 weegt nu 136,4 en wil graag 125 kg wegen -8,6
miss_dynastie (1m70) (38,5) was 114,0, weegt nu 111,3 en wil eerst eens <100 kg -2,7
miss_sly (1m65) (27,2) was 84,5 kg, weegt nu 74 kg en wil graag 72 kg wegen -10,5
octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
Pandorah (1m68) (25,01) was 95 kg, is nu 70,6 kg en wil graag 65 kg wegen – 24,4
Plonky (1m84) (27,3) was 95 kg, weegt nu 92,4 kg en wil graag 83 kg wegen - 2,6
Riann (1m72) (25,4) was 102 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 70 kg wegen -27 kg en 163 cm
Sjeen (1m70) (32) was 105 kg, weegt nu 92,5 kg en wil graag <90 kg wegen -12,5
stoopkind (1m76) (27,6) was 92 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 70 kg wegen -6,5
Stout (1m70) (33,6) was 106,8 kg, weegt nu 97,2 kg en wil graag 70 kg wegen -9,6
Teigan (1m60) (34,9) was 96,1 kg, weegt nu 89,3 kg en wil graag 85 kg wegen -6,8
Vogue (1m70) (29,2) was 85,4 kg, weegt nu 84,8 kg en wil graag 66 kg wegen -0,6
Zusje (1m77) (27,9) was 107,3 kg, weegt nu 87,3 kg en wil graag 80 kg wegen -20

Updatelijstje:
Week 29: Sjeen
Week 30: miss_sly
Week 31: Teigan
Week 32: miss_dynastie
Week 33: Babbelzz?
Week 34: Pandorah

Let op!!! Als je je nieuwe regeltje post, denk dan ook even aan het aanpassen van je BMI.... Ik zie toch te vaak dat het niet is aangepast, en het is voor de updater best veel werk om dat elke keer weer uit te moeten rekenen...
pi_28891704
Cutie: het was mij niet duidelijk of je je streefgewicht wilde verhogen naar 80 / 83. Ik heb maar gekozen voor 80. Als niet goed is, dan kan ik hem vandaag of anders de volgende updater hem wijzigen. Ik weet niet hoe jij je BMI uitrekent maar bij een lengte van 1.87 kom ik bij de 75 toch uit op 21,4. Bij 80 kg heb je dan een BMI van 22,9. Lijkt mij netjes .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')